- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tiédetis
senior tag
válasz
forceberg #80539 üzenetére
Adott alvázszámra felhozza az összes színkódot. Szóval ez nem egyszerű.
Nyilván átmérőben is vannak eltérések, mert az egyik mondjuk 2,2kg, a másik 2,7 (hasraütés, de vagy az oldal ad meg pontatlan adatokat, vagy marad a dakota közmondás: a hétfői termeléshez még volt anyag) -
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #80484 üzenetére
Ezt konkrétan a képeken nem látod csak a fojtó szelepet.
De mivel, már abban is volt trutyi egyértelmű, ahogy shifty írta, "hogy egr, van baja".
Valóban itt ennek a hűtőnek van baja!
Ezért gáz a gázvisszavezetés
Ez a hűtő is egy lamellás hőcserélő, ha átszakad be tudja engedni a hűtőközeget a kipufogógázba, ami az olajjal keveredve emulziót képez, és lerakódik a nagyobb keresztmetszetű intercoolerben ahol ugye lelassul a levegő áramlás.
Hosszú távon nem egészséges. mert ha megtelik a cooler akkor más baj is lesz.
-
MM
őstag
válasz
forceberg #80461 üzenetére
A Megane céges/flottás, a számlát akkor látom pár mp-re, mikor a munkalapot aláírom.
Csak azt ugrik be, hogy kb 70e. Egyébként az elmúlt 14 évben 1.5 dCi Megane-okkal mentem kb 600e km-t, azaz 40e km/év átlagot. A 120e szervizek kivételével nem láttam ennél magasabb összeget, az is még a 2-es Megane-nal volt a hajtókar csapágy cserénél.A Kadjar a családi gép, megvan a legutóbbi számla, megnézem majd mi volt benne.
Más oldalról megközelítve:
Kadjart tesztautóként, fél évesen, elég nagy kedvezménnyel sikerült megcsípni. Hét közben gyerekjárat + bevásárlás + vidéki nagyszülő járat ~12e km / év. Még így is az értékvesztés + kötelező + casco + tankolás + gumizás + szervíz összesen 1-1,2M Ft/ évre jön ki, amit számoltam, ha még garanciálisan, 4-4,5 évesen cseréljük majd. Ez kb. 80-100e Ft/ hó. A szervíz így évente egyszer esedékes. Legyen 70e +-30e attól függően, hány szűrőt, ...stb cserélnek, esetleg fékbetét jön még szóba. Az éves költséget nézve azért arányaiban nem nagy különbségről beszélünk, többet nyom a latba, ha +-1000km-t autóznánk vele.2x km esetében még kevesebbet nyom a latba az éves / 30e km szerviz egyszeri díja.
10-12k km-es éves futást jelentősen öregebb/kisebb autóval le lehet vinni 50-60e Ft/hó körülre, de még akkor is alsó hangon 600e Ft/év költségről beszélünk. (korábban Nissan Micra volt a 2. autó 3-8 éves koráig, az ~50e Ft/hó volt mindenestül) Itt már nyilván nem a márkaszervíz a valószínű, de évi 1x szervíznél hasonló tól-ig azért még mindig 5%-on belül van éves szinten nézve.
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #80301 üzenetére
Akkor ok, azt hittem egy Megane. Persze az sem mindenható biztonsági téren.
Téli gumi az igaz, ilyen mintát az olcsókon szoktam látni és a korát sem tudjuk, meg nem mindneható az se, bár az utak szarrá lettek sózva a havazás előtti napon egyébként. Ez valahol a focipályánál lehetett, semmit nem hallottam róla. Az autót se láttam soha, pedig elvileg idevalósi. Na mindegy, akkor nem Megane, akkor off. -
dugo_
veterán
válasz
forceberg #80298 üzenetére
https://baleset-info.hu/?p=8430
Elölről képek.
-
polonic
félisten
válasz
forceberg #79899 üzenetére
Gyári hűtőfolyadék van benne, ami -37 fokos. Ha még -25-re hígította vissza, az is bőven jó. Egyébként 6.7 liter kell bele, ha jól emlékszem.
De nyilván, veszek egy flakonnal, ha legközelebb kell tölteni, akkor ne desztillált víz legyen.Én meg a generátor alatt néztem, de gyakorlatilag mögötte van. Na mindegy, ott se láttam semmi nedves nyomot. De nyilván nagyon szűk a hely, alig látni. Szóval ez még nem jelent semmi.
Ja és a fékfolyadék tartály ereszt szerintem. Harmadik letörlés után megjelent a hegesztésnél a peremnél a fékfolyadék. Ilyen komolyan van?
-
válasz
forceberg #79845 üzenetére
Azért a normálisabb tesztek sem kutyák (sajna autonavigátor, főleg a téli tesztjei el, khm ... nem az szokott kijönni mint másutt). Erre tök jó a tr oldala, méretre, gumira, 4s-ek magukban,ill téli vs 4s illetve 4s nyárival, és akár többféle súlyú autón is találni teszteket. Plusz a csávó amiket készít, azok az egyik legjobb tesztek, főleg ha van pár perce az embernek a videót is megnézni hozzá.
De azért vannak olyanok is, akik nem tipikus mentalitással csak dícsérik amijük van, hanem tudatosan keresgélnek, részeredményeket figyelnek nem végeredményt, és évi 25-40e km-t vezetnek, akár szélsőségesebb útviszonyok között mint itthon, több autóval. Vagy olyan hülyék is vannak, akik évente mennek veztech tréningre. Így a saját, még pár céges autóval relatív sok tapasztalatom van nekem is (még a világítás mellett a gumi a másik fétisem, miben járművön). A frankót nem tudom, de több tapasztalatom van benne mint pár ismerősnek, aki tizenéves olcsó gumik után vesznek kínai vagy egyéb olcsó vackot, és mondják milyen jó, fölösleges jobbat venni. Persze az évi párezer nyugis melóba járás alatt valóban kevesebb dolog szokott történni, még ha se gyorsan, se kánikulában, se hegyen, se hóban nem megy, valóban kevésbé számít; de nem szeretném hogy télen kanyarba szembe, vagy bármikor mögöttem jöjjenek.
rob210: Utas voltam 2 éves Apollo 4Snél, nem éreztem jónak.
De itt 2019 205/55R16 autonavigator tesztben 18 gumiból:
Dry Braking17th+3.8 M 79.57%
Dry Handling15th-2.8 Km/H 93.56%
Wet Braking17th+4.3 M 76.88%
Wet Handling16th-4.6 Km/H 90.57%
Noise5th+2 dB 96.77%
2020 Autobild selejtezőjében 32ből 28. (így értelemszerűen a rendes tesztbe nem került be)
Dry Braking25th+5.1 M 88.62%
Wet Braking26th+11 M 80.36% -
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #79743 üzenetére
Amikor az első talisman megjelent, nekem akkor becsípődött, hogy kell egy ilyen.
A megane4 valahogy nem mozgat meg (nem tudom miért, de valami nekem is hiányzik belőle, ami a talismanban megvan)Természetesen egyelőre nem opció, 7-9M forintot nem ér (szeintem).
Csak mostanában elszoktam kalandozni erre felé, aztán azért érdeklődöm.Illetve most mindenkép a benzines autót tűztem ki opciónak (nincs rá különösebb indok, csak úgy). Bár így még jobban megnehezíti a keresgélést, mert eléggé leszűkül, sok gyártó kiesik. Ezek az 1.2,1.4 turbó motorok alapból kiesnek, még az 1.6-al is úgy vagyok, hogy határeset.
Illetve egy ideje a merci CLA most a becsípődésem, azokat nagyon élem. -
Somatom
veterán
válasz
forceberg #79558 üzenetére
Sztem ez egy egész mást történet. A dízelmotorok hatásfoka hatalmasat fejlődött. Egy dízel zöldséges Merci (W123) normál kompressziója 27 körül volt. 20 alatt már el sem indult. Ez hőveszteséggel járt, ami ugyebár a vizet melegítette. A modern motorok sokkal kevesebb hőveszteséggel dolgoznak. Nem tudom, most hol tartunk, de a 2.0 HDI Peugeotunknak 17 -es volt a normál kompressziója. Sztem az elektromos segédfűtés a belső kört fűti, hogy a motor minél hamarabb elérje az optimális hőmérsékletet, mivel az égésből keletkező hő ehhez kevés. Zárt termosztátnál ez független a rács, vagy kartonlap által takart külső vízkörtől.
-
Skyhigh
aktív tag
válasz
forceberg #79392 üzenetére
Végig a sebesség határok betartásával vezetésről van szó, de javaslom kipróbálásra, egy 90 km-es szakaszon egy hatvannal közlekedő gépjárművet előzni üres autóval és úgy ha belepakol valaki 300-400 kg bármit.
Ezzel elég egyszer szembesülni az életben...
Tudod hogy simán meg tudod előzni, aztán mégsem...
-
Somatom
veterán
-
rob210
Topikgazda
-
Somatom
veterán
válasz
forceberg #79080 üzenetére
Igen. Találtam nyílást alul, ahova be lehet dugni a kulcsot, de a franc se gondolta volna, hogy az nem a zár, hanem egy fedél feszegető nyílása. Ez hajnalban történt, épp két kollégámmal érkeztem haza Németországból és kíváncsiak voltak az új autómra. Ne gondold, hogy kiröhögtek! Á, ők nem olyanok.
-
Somatom
veterán
válasz
forceberg #79074 üzenetére
Nekem ez a 2013 -as is UFO. Minap próbáltam utat terveztetni a beépített navijával (TomTom). A címmegadásig elvergődtem, de nem jöttem rá, hogy melyik a nyugtázó gomb. Eccercsak törlődött, amit beszenvedtem. Inkább elővettem a telót és a Google -el navigáltattam.
Arra sem jöttem még rá, hogy a telómat hogyan lehet összepárosítani az autóval.
Akkumerülés után csak szakaszosan működtek az ablakemelők. Újra kellett őket tanítani. Érted? Tanítani az ablakemelőket!
Elromlott a távirányító, a kulccsal meg nem tudtam kinyitni az ajtót, mert nem találtam hozzá a zárat.
Használati utasításból tudtam meg, hogy hogyan lehet kézifék nélkül parkolni.
Pedig, évtizedek óta autózok és nem vagyok műszaki analfabéta. Fogalmam sincs, hogy milyen célközönségnek gyártják a franciák ezeket az UFO -kat. -
Gabesz87
veterán
válasz
forceberg #79072 üzenetére
A kinézetről nem vitatkozom, egy Talisman, vagy bármely új Renault jobban tetszik, mint a Citroen, (és már csak a név miatt is szívesebben vennék Renault, na meg azért, mert nekünk már bevált), de igazából már a C4 formájával is kezdek megbarátkozni. Csatlakoztam a FB csoportjába, ott jókat olvasok róla.
Ezzel a Talilsmánnal két fő problémám van: nem automata, és nincs benne LED! Meg mondjuk inkább olyan 5-6 közt nézelődnék, de franc tudja, majd elválik, ahogy írtam nem annyira sürgős. Meg mintha valaki azt írta volna nekem korábban, hogy a Talisman GT sem sokkal nagyobb hátsó lábtér tekintetében a Megane GT-nél. Vagy félreértettem valamit.#79074 forceberg:
igen, ízlések és pofonok, nekem számítanak a kényelmi felszerelések. Az, hogy mekkora a kijlező, mondjuk nekem is lényegtelen, csak tudjon teló tükrözést. Tolatókamera, LED fényszórók, amikről nem tudnék már lemondani, és igazából szeretem az automata parkolást is. Most erre sokan mondhatják, hogy mekkora baromság, mert aki tud vezetni, parkolni is tud. Nem azért mert ne tudnék, de néha Pesten, amikor keresgélni kell a helyeket, és látok valami szűköset, és nem jön mögöttem senki, akit feltartanék, akkor használom, mert tutira beáll! -
polonic
félisten
válasz
forceberg #78861 üzenetére
Jobb hátsó ajtóra rányitás. Itt a horpadást megcsinálták.
Bal tükör burkolatát lefényezték. Ez cserélve volt, mert azzal is beszedtem egy követ, kilyukadt. Lecseréltem és az fényezettlen volt.
A hátsó ajtókon belül egy műanyag elem lifegett. Ezt is megcsinálták. Pedig ezt nem is kértem. -
angyalpc2
aktív tag
válasz
forceberg #78797 üzenetére
valóban, ez igen érdekes és mind tudja az RN700-at. Akkor melyiket érdemes venni?
Pedig a Total Q 9000-ben volt a bizodalmam hogy az pont egy hangyányit sűrűbb
http://www.lubs-products-database.total.com/gallery/ORIGINALS/visuels/34500/34510 -
-
Somatom
veterán
válasz
forceberg #78462 üzenetére
Igaz, régen volt, de nekem szakközépben tanították négy évig, mielőtt bizonyítványt adtak arról, hogy ez a szakmám.
Egy ólomakku normál töltése a névleges kapacitás 10% -a. Vagyis, 100Ah -s akku esetén 10 Amper. Ha jól rémlik, akkor egy Lada generátora 45 Ampert tudott. Egy modern autóé jóval többet. -
harry
veterán
válasz
forceberg #78341 üzenetére
Rosszul fogalmaztam, ara akartam utalni, hogy egy dizelnek talan rosszabb ha hidegen hasznalod / ilyen kis rovid tavokra mesz.
t1: persze, en csak azt mondtam, hogy ekkora futasnal szerintem boven jo egy benzin is (avagy en inkabb fizetnek tobbet a kuton, mint rovid tavokkal terheljek egy dizelt).
-
válasz
forceberg #77991 üzenetére
Ismerős a jelenség, ha nem is teljesen egyértelmű.
Anyámnál és 1-2 ismerősnél van olcsó hidegfehér ledizzó kecóban vagy műhelyben, a hátamon is feláll a szőr tőlük, kemény fény/árnyék, plusz hideg kékes szín. Mivel picit rigolyás vagyok ezen a téren, most a házba is végigválogattam minden lámpába (ehhez helyenként búrát/csillárt is cseréltem, átalakítóztam, hogy kellemes legyen) a frankó, kellemes, lágy természetes fehér (4000K) ill ennek a sima kapcsolóval dimmelhető változatát. Csak filamentes fényforrást használok, vagy a dimmelhetőknél olyan búrát, mi kompenzálja az smd ledek bénább fényeloszlását. Még a szekrény világítás, ágy feletti rejtett olvasó, de még a páraelszívó világítása is ilyen (a natural white a legritkább sajna) 😊.Mint említettem párszor, ezért van a Megane belterében is halogén 4000es izzó és nem LED, mert rühellem a kemény fényt.
gixxergabi: Az egyik passzív, egyszerűbb és alig 5000Ft (nem fér mindenhova, projektorosba ha fordítani kell akkor nem jó); ill az új generációs Philips - mindkettő forgalomban van még, de ha kell a nyákon, chipen és dobozon is van eltérés, lehet kérni külön, háromszor is direkt úgy kértem és kaptam, ez viszont kb 16000; bár az egyik legjobb retrofit cucc. Ezek függvényében írd meg, és átküldöm a paramétereket (kivéve ha mást is érdekel, akkor ide írom, de nem szokott).
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
forceberg #77991 üzenetére
Én épp emiatt vettem az Osram Allseason fantázianevű égőit előre; picit sárgásabb a fénye a standard izzónál, viszont este, rossz látási viszonyok (esős, ködös) között jobban látok vele.
Fehérebbet is próbáltam, nem jött be. Mintha vaku világított volna folyamatosan, a sok éles fény-árnyék kontraszt miatt 2D-s képnek tűnt a világEsőben meg egyenesen szarul láttam; többször ellenőriztem, hogy most akkor tényleg felkapcsoltam?
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #77965 üzenetére
Nem sajnos sok a hibás darab. Egyre inkább.
Tegnap cseréltem motorvezérlőt egy m2 ben mert eldurrant a kínai diagtól.
Ahhoz a szoftwarenek semmi köze ahogy rádugta füst a diagból is meg a motortérből is.
Olcsó volt 80e ből megállt a csere neki.
Vegyen mindenki kínai olvasót, még van 3 szett vezérlőm immostúl mindenstül. -
LamerGyuri
senior tag
válasz
forceberg #77914 üzenetére
Persze, akkor is. Nem tudom szakmaian elmagyarázni, de mivel a belső világítás a komfortmodulra csatlakozik, és a sima csupasz led a komfortfigyelő miatt "szivárog" elektromosan, a passzív (canbus-t átverő) alkatrészek nélkül, ez gyakran sötétben látható fényt eredményez. Olcsó volt, ment a kuká...izé, az elektromos hulladékok közé
Most canbuszos hűtőbordás Cree led van benne, egy fényforrásos. A kettőst nem mertem megvenni, mert ez is kiégeti a retinám, ha sötétben felkapcsolom
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #77789 üzenetére
Igen csak amikor ezek a sprcialisták beírnak kommentben, akkor derül ki , hogy mit is mondtak, meg mi az ami bekerült a videóba!
Mi az amihez adják a nevüket és mi az amihez nem.
Félreértés ne essék vannak jó és valóban realisztikus videóik amik 0-tól 100-ig igazak, de némelyikben akkora baromságok hangzanak el, hogy sírok. -
Gombinyó
őstag
válasz
forceberg #77744 üzenetére
5-6 éves autóknál érezhetően olcsóbb a dízel egy szívóbenzin vagy hibridhez képest a lehetséges szervizköltségek miatt, pedig új korukban ez fordítva volt. Ma már kb egy árban van újonnan a turbo dízel a turbo benzinessel, mindkettő kellően bonyolult és drága.
Én azt gondolom felhasználás függő mit kell választani. Mindkét verziónak megvan az ideális terepe. -
válasz
forceberg #77610 üzenetére
Ha nem mart a tárcsa,al akkor fel-fel kell engedni a féket, különben nem nagyon tudnak a gázok felszakadni a betétből, és megüvegesedik. Mi is megpakolva 3-5 fővel megyünk arra, vagy szánkózni vagy nyáribobozni, sasfészket nézni, stb stb; az is 15-1700kg, akkora fékekkel hogy 15ös felni is rámegy. Bringán szoktam meg először, ott pár gramm a tárcsa meg a betét is, könnyebb megsütni.
-
shifty!
senior tag
válasz
forceberg #77459 üzenetére
Megosztanám a hiba díját a gyártó és felhasználó között, ész nem jár a autókhoz, azt nem tud gyártani egyik gyártó sem, és nem születhet mindenki nyomatékkulccsal a kezében
Persze a gyártó felelőssége a megfelelő tervezés, a felhasználás miatti romlás-degradálódás minimalizálása már nem az övék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 25
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Bezámítás! Lenovo Legion 5 17ACH6H Gamer notebook - R7 5800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN11
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 64GB RAM 2TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Bezámítás! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest