- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Kis telefon hatalmas teleppel
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Inv1sus #29233 üzenetére
és így teszi jól...
gondolj bele: amire a fókuszt állítod, az tipikusan a fő téma is egyben, ezért nem rossz ötlet, h a fénymérésben is meghatározó szerepe legyen: akkor is megtartva a mért értéket, ha utána átkomponálod a képet - hiszen attól még ugyanúgy az a kép tárgya
más márkáknál ezért igen gyakori, h az expógomb félig lenyomása után egyáltalán nem mér tovább a fénymérő, már nem módosít a rögzített értéken - az a Nikon mátrixmérés sajátsága, h alapértelmezésban továbbmér, és hajlandó kisebb korrekciókra (opcionálisan, mert le is tiltható, és akkor úgy viselkedik, mint más márkák)
-
eastsider
nagyúr
válasz
Inv1sus #29196 üzenetére
ahogy írják, ha nincsenek olyan extra/extrém fények, akkor megteszi az A mód, többire ott az M. S-t nem szoktam használni. rekeszt nem szeretem, ha piszkálja a gép. ha annyira sötét van, akkor max iso, amit tud a gép viszonylag zajmentesen kellő rekesz, és utána tudod a záridőt piszkálni, hogy ki tudd tartani az adott obit/ ne mozduljon be a téma...
pl 35-ösnél nekem 1/40 mindig, 12mm-en 1/10 körül mindig (de bőven lehet alatta is).
jah és MINDIG RAW -
Horbal
őstag
válasz
Inv1sus #29196 üzenetére
AUTO ISO-t hagyd a csába, nem jó az semmire...
Kezdésnek használj P-t, majd térj át A-ra. Azzal el leszel szinte minden helyzetben... Ha olyan időt ad amit nem tudsz kitartani, emeld az ISO-t, 1600-ig nem sok bajod lesz azt még simán le lehet a képekről szűrni, utólag.
M-mel kezdésnek ne szivasd magad, ráérsz kínlódni majd ha már tudod miért kínlódsz...
Valaki itt gyors mint a rakéta
-
Kleroo
veterán
válasz
Inv1sus #29196 üzenetére
Nagyon kezdőként(lustaként : ) P mód,és ha valamit elront,akkor expo-korrekció,majd újralőni.
Aztán pedig javarészt A mód,hisz a legtöbb esetben a mélységélesség babrálása a legfontosabb. Auto iso-t szerintem hagyd.De ez szokástól is függő. Én a sajátomat írtam.
(80%-ban A, 10%-ban M, 10%-ban S )
A lényeg,hogy ügyesen válaszd meg a fénymérési módot,és ehhez képest korrigálgass ha kell. -
A Zéé
addikt
válasz
Inv1sus #29126 üzenetére
"Ui: Ez micsoda szerintetek? Mire jó?"
Lezárni a tatyit?
Amúgy jó ez a táska, nekem is nagyon hasonló van, csak Nikon edísön -
Degeczi
nagyúr
válasz
Inv1sus #28853 üzenetére
a témák sajnos valóban rengeteg megkötést tartalmaznak, amik többségét nem is engedik átállítani a vázak: pont azért, h a hozzá nem értő felhasználó ne állítson el vmit, amiről nem is tudja mire való - emiatt azonban csak számukra használhatóak ezek a módok
(pedig önmagában nem lenne hülyeség, ha jól testreszabhatóak lennének: egyfajta gyorsan elérhető beállításbank lehetne) -
Degeczi
nagyúr
válasz
Inv1sus #28850 üzenetére
így van, jó észrevétel
ez a D-lighting eljárás egy jól ismert hátránya (csak egy példa az indexes D90 topikból), bizonyos témáknál nagyon ronda
-
flash-
veterán
válasz
Inv1sus #28796 üzenetére
Ez csak az általam összeszedett információ de ez alapján azt tudom mondani hogy felesleges sok esetben az M mód,max ha sok időd van valamit lefotózni,vagy műteremben fotózol.
Amúgy 90%ban az A mód szerintem a célravezető.
A módban válassz kis értéket ha azt szeretnéd hogy csak a téma legyen éles(ha a képen térben eltérő több dolog van),és válasz nagyobb értéket ha szeretnéd hogy több dolog is éles legyen,de ilyenkor ez már a záridő rovására megy ugyábár,tehát beltérben csak vakuval vagy nagy fényerejű obival lehet szerintem magasabb blendével fotózni. -
A Zéé
addikt
válasz
Inv1sus #28796 üzenetére
Manuálisan fényképezni nem egyszerű, kitalálni mekkora iso, mekkora záridő legyen.
Nem szégyen az elején P-be fotózni, illetve később se kell feltétlenül M-be. Az A meg az S mód is teljesen jó.
Kicsit tanulni kell, hogy milyen paraméter változtatása milyen hatással van a gépre. De pár könyv, és pár hónap gyakorlás után már nem olyan bonyolult a dolog. -
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Inv1sus #28716 üzenetére
1) ez vmi hülye félrefordítás, az eredeti leírás nem mond ilyet!
Az csak arra hívja föl a figyelmet, h ne kapcsold ki a gépet, amíg a VR dolgozik... vagyis abban a pár mp-ben, amiután félig lenyomtad az expógombot
(bajt ilyenkor sem okoz, de nem tudja "leparkolni", biztonságosan rögzíteni a VR lencsetagot, ezért az mozgatás közben hallhatóan zöröghet)magát a VR-t egyébként csak akkor érdemes bekapcsolni, ha tényleg szükség van rá, mert különben nem használ a képminőségnek, és persze a fogyasztást is növeli
2) nem kell vele foglalkozni, még normál (mondjuk 1 percnél rövidebb) éjszakai expóknál sem szűrődik be fény a keresőn keresztül
csak nagyon hosszú, sok percnyi expóknál érdemes letakarni
(legalábbis eddigi Nikonokon ez volt a helyzet, de nyilván a 3100 sem más. Mindenesetre könnyen kipróbálhatod: hagyd fönn az obisapkát, indíts el egy fél perces expót, és közben próbálj a keresőbe bevilágítani erős lámpa, vagy a Nap felé tartva azt: semmi hatása nem lesz, végig tök fekete marad a kép, ahogy kell) -
Freddy76
addikt
válasz
Inv1sus #28716 üzenetére
Nem sűrűn használom az élőképet, de nem szoktam szórakozni a gumi kivételével és a takarással. Max. ujjal lefogom.
A ferrit gyűrű azt hiszem arra való, hogy megakadályozza az adatátvivő kábel antennaként való működését. Egyszer sem használtam, mivel a gépben van olvasó...
Táska. Kell, majdnem annyira, mint egy kártya... Enélkül otthon elvagy vele, de vinni sem nagyon tudod hova.
Hemaka: csak kiváncsiságból, mid van?
-
Horbal
őstag
válasz
Inv1sus #28716 üzenetére
Nem kapcsolom ki a VR-t csak ha állványon van a gép
Nem teszem fel a kereső sapkát még éjszakainál se, kipróbáltam különbséget nem láttam nem foglalkozom vele.
Ferrit gyűrűt rátettem egy USB kábelre, azóta nem használom a kábelt, mert vettem kártyaolvasót, a gépet meg nem annyira javasolt gépre kötni - történhetnek csudák
Fotós táskában van minden egyben amit vinni szeretek, csak felkapom és megyek...
(gép+rajta markolat, 3 üveg, 1 ebből a gépen, vaku, aksik, kártyák, fekete gobo lap, vaku kioldó, távkioldó a géphez, polár, ND)Nesa:
Azért én ki szoktam, aksi cserénél és obi cserénél is (ami el szoktam felejteni) - bár az utóbbi tényleg nem para Scott Kelby szerint se kell... -
hemaka
nagyúr
válasz
Inv1sus #28716 üzenetére
Már nincs Nikon felszerelésem, de...
1. Sosem kapcsoltam ki a VR-t, csak ha állványról fotóztam.
2. Gondolom az éjszakai képek miatt ajánlják ezt.
3. passz. mem. kártyaolvasót használtam, a kábelt gyári csomagolásban adtam át az új tulajnak anno.
4. Fotóstáska? -
válasz
Inv1sus #28708 üzenetére
Abszolút noname cuccal nem érdemes foglalkozni. A transcend pl egy régóta ismert és elismert gyártó, teljesen nyugodtan vehetsz tőlük, nem csak a méregdrága sandisk létezik... Sokan villognak a 30+MB/sec sandisk extreme karijaikkal, miközben életükben nem lőttek még egy 5 képnél hosszabb sorozatot. Váljék egészségükre...
Amúgy a sandisk nimbuszáról: bizony sanyi karikról is olvastam már fórumokon, hogy nem ismerte fel a nikon váz, ők se aranyból vannak (vagy ha igen, akkor gyorsan veszek párszázat
).
Inkompatibilitási problémával régen, még egy PQI SD (nem sdhc) karival találkoztam, nem ment a d90-emmel.
-
hemaka
nagyúr
válasz
Inv1sus #28704 üzenetére
Amúgy sem érdemes ilyen adapterekkel szórakozni, amikor pár ezer forintért már lehet venni normális memórikártyát
Mivel az elkészült képek arra kerülnek, talán az az egyik legfonotsabb dolog az egész fotós cuccban.
Ezért nem is szoktam ajánlani semmi gagyi vagy gyengébb minőségű memórikártyát. -
eastsider
nagyúr
válasz
Inv1sus #28695 üzenetére
a samu sincs a támogatottak között, ha jól tudom...
nekem már volt gondom a kingstonnal... eltűntek a képeim csakúgy... valahogy sikerült visszahozni, de nemkicsit szívbaj volt
miért nem veszel egy sima sandisket? énis azt használok
a Kleroo által linkeltek királyak, vagy ha a sima kék színűt veszed, az is jó, persze lassabb, de legalább biztos helyen vannak a képeid
-
A Zéé
addikt
válasz
Inv1sus #28692 üzenetére
De a Kingston elvileg rizikós, mert valamiért össze tud veszni a géppel.
Bár amikor kártyát vettem sehol nem láttam ezt a "Nikonhoz ne vegyél Kingstont" kijelentést, így nekem is ilyen van, és eddig nem volt gondom vele, de azért nem biztos, hogy most megvenném.
Valami oka csak lehet, hogy nincs az ajánlott kártyák közt. -
Kleroo
veterán
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Inv1sus #28537 üzenetére
elosztod - de ha arra vagy kíváncsi, h a legnagyobb látószöghöz képest a legerősebb teléd mekkora különbség, akkor a 18-55 és 55-200 esetén a 200-at osztod el a 18-al: ezért lehet egy 18-200 obi 11x átfogásához hasonlítani
JPG használat esetén egy rakás dolgot utólag már kínkeserversen és korlátozottan tudsz megváltoztatni (pl. fehéregyensúly, kontrasztviszonyok, élesítés, színtelítettség, ...), és ráadásul ehhez a vacak (és napfényben alig látható) kijelző sem ad segítséget
ahhoz, h a helyszínen rögtön tudd, mi lenne az ideális beállítás, nagyon nagy tapasztalat kell
ezért a RAW többek között pont a kezdőknek is hatalmas segítség, mert otthon kényelmesen, gondosan beállított monitoron tudsz dolgozni, próbálgatni melyik beállítás a célravezető
ehhez azért érdemes Nikon Capture NX-et használni, mert az abban így kikísérletezett beállításokat később közvetlenül a fénykézőgépen is használhatod, míg más RAW földolgozó esetén nem
-
flash-
veterán
válasz
Inv1sus #28537 üzenetére
na ez jó kérdés..
nekem sokan azt montdák hogy rawban jobbakat lehet ami ugyebár nem tartalmaz élesítést,viszont utólag jobb minőséget lehet elérni ps vagy lr vagy egyéb programok által.
gondolom ez jpeg-re nem igaz,tehát ha jpeg-ben fotózok 0 élességgel akkor azon már nem tudom hogy photoshopban ha utólag élesítek jobb eredményt kapok e,mintha a fényképező végezte volna el.
gondolom nem.azt gondolom ennek csak rawban van értelme.de szeretném tudni egy ehhez értőnek erről a véleményét.na és vajon hogy kell photosoban megcsinálni azt hogy én elmentem kirándulni.csináltam vagy 200 képet rawban,és hogy utolóag automatikusan élesítse a ps ezeket a képeket.
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
Inv1sus #28516 üzenetére
Ez így ebben a formában hülyeség. Nem tudom, miért kell a kitobikat fikázni... A 18-105 is kitobi kategória, mégis mindenki szereti (okkal, én is) és ajánlja (én is). A 18-55 szépen rajzol, és a közelpontja is jobb mint a 18-105-nek, az 55-200 VR is egy teljesen vállalható üveg. Kompakt felépítésű, kis súlyú teleobjektív, utazáshoz tök jó, és egyáltalán nem rajzol rosszul...
Nem kell mindenkinek mindjárt az elején fényerős fix sorozatot vennie ahhoz, hogy jó képeket lőjön, hidd el. Az 18-55 + 55-200VR vagy a 18-105 egy kezdőnek, ismerkedni, általános használatra pont megfelel. Amúgy a kitobjektíveknek pont ez is a célja: megismerni a DSLR világát.
Szerk: Kleroo gyorsabb volt
Aktív témák
Hirdetés
- Eladó: 4 darab Dulens Apo Mini Prime objektív (EF bajonett)
- Fuji X-S20 2.5 év garival
- Canon EF 100-400 f4.5-5.6 L IS USM II objektív eladó
- Canon EOS 1300D gép szettek, objektívekkel, kiegészítőkkel (1400 - 7900 expos gépek, újszerűek! )
- GOPRO Hero 11 BLACK akciókamera - különlegesség!!! Labs fw 01.20.70
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 5060 Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest