- Mobil flották
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi Note 10 / 10 Pro - 108 megapixel, maradhat?
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Fotók, videók mobillal
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
Aktív témák
-
Kleroo
veterán
válasz
Octopus21 #22440 üzenetére
Szia!
Merrefelé laksz?
jó lenne valami fotós túrára elmennem,hogy begyakoroljam a D90et,és élvezzem a kiadott forintok gyümölcsét
És ha gondolod segíthetnék a D3100 kiismerésében.Persze én is épphogy kinövöm a kezdő fogalmát,hisz dslr-rel csak 1 éve fotózok,de azért már elég sok mindent tudok.
A beépített vaku azért 4-5méterig elég szokott lenni 200körüli iso-n. nincs valami elállítva? Túl szűk rekesz,túl rövid záridő?Én csak retinaégetőnek szoktam hívni -
nesa
veterán
válasz
Octopus21 #22410 üzenetére
Jo az az YN vaku amig mukodik, nem a begbizhatosagarol hires, az en 460as vakum 2 napig se ment.
10k korul lehet venni regi manual vagy rendszervakukat szerintem sokkal megbizhatobbak, volt nekem canon talpas nagyon regi Vivitar vakum 4x kulcsszamu manualba mindent belehetett alitani rajta es kerult kb 8k ba maig banom hogy eladtam.
-
Kleroo
veterán
válasz
Octopus21 #22410 üzenetére
Én azt tenném,hogy fotózok-fotózok-fotózok,és kialakul,hogy mire van szükségem.
Csak azért ne vegyél vakut,"mer kell"
Még alig ismered a gépet. Most csöppentél bele ebbe a világba. Pár ezer "minőségi" expó után már tudni fogod,hogy mi kell a stílusodhoz.
Énis a kezdetektől akartam vakut,de nagyon jól tettem,hogy nem vettem. Aztán sorra jöttek a szituációk,ahol hiányzott nagyon. Valamint egy kedves terület számomra ,hogy a fénnyel lehessen játszadozni. Ezért vettem egy SB800at(SB600at akartam,de az SB800 bargain vétel volt)Egyébként a stroboszkóp miatt ne aggódj. Mi azzal ökörködtünk,hogy a gép 20mp expón volt mi meg rohangáltunk 2 vakuval és villogtattuk amikor beállt az alanya a következő pózba.
Illetve még sok marhaságot csináltunk20 ezer Ft sok. csapsz még mellé 15-20at és van egy 35mm-es fixed,ami egy musthave
Ezen még énis filózom,hogy egy olcsó használt 50eset vegyek portér jellegre,vagy ezt a király 35öset. Mindkettőt fogok venni.A kérdés melyik kell jobban jelenleg.Vagy nem tudom van e állványod,arra is lehet ezt a szép kis summát költeni.
Ne kapkodd elMÁS: vettem utángyártott távkioldót. Hogy kell vele B záridőzni? Mit állítsak a masinán?
-
Peethy
őstag
válasz
Octopus21 #22410 üzenetére
Nem rossz, de úgy gondolom, hogy kicsit elhamarkodottan vágtál bele egy ilyen nagy fába
Persze ha nem várnak extraprofi eredményt, akkor megcsinálhatod, de ebbe azért még bele kell tanulni.
A Yn-467 meg árában van, ilyen áron nagyon jó választás, de nem egy SB-600 szint. Megéri megvenned.
-
-
Peethy
őstag
válasz
Octopus21 #22395 üzenetére
Előre szólok, hogy ez az alkalom meg fog izzasztani... ebben az esetben is jobb, ha a mennyezet felé irányítod a vakut, persze nem 180fokos szögben, de mondjuk közel annyival, mivel a derítőlap valamennyit majd vissza fog verni belőle, de bőven megoldható. Én ebben az esetben a manuális vakubeállítást javasolnám, mert nem olyan nagy macera, kb. 5 perc míg megtalálod a jó beállítást, utána meg már csak keveset kell korrigálni.
Mindenesetre ahogy mondták is, vigyél egy fényerős objektívet, és előtte gyakorolj otthon.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #22394 üzenetére
TTL módban egy mérő elővillanás alapján saccolva, mekkora tényleges kell
(az elővillanás idején figyeli, h a fénymérő mit lát belőle)utána a tényleges villanás idején már nem tud mire támaszkodni, mert természetesen fölcsapott tükör mellett készül a kép, így a fénymérő olyankor már nem kap adatot
korábban, a filmes vázak idején a filmről verődött vissza annyi fény, hogy az exponálás alatt is ki lehetett értékelni
illetve az automata vakuk most is jól működnek, mert azokon van egy külön fényérzékelő - de az nem TTL, tehát nem objektíven keresztül történő mérés, így kevésbé pontos (ugyanakkor többnyire teljesen jó, ha a vaku a fő fényforrás)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #22391 üzenetére
élesen meg kell különböztetni kétféle vakuhasználatot:
- amikor az a fő fényforrás
- amikor csak derítésre kellelőbbi esetben a vaku feladata a helyes megvilágítás elérése, nem a gép fényméréséé! Az csak akkor tényező, ha Slow-sync módban (többnyire persze állványról) nagyjából jól kiexponálod a képet, tipikusan hogy a háttér is látható legyen, majd a vaku is villan, hogy a fő téma jól meg legyen világítva
-
Peethy
őstag
válasz
Octopus21 #22391 üzenetére
Fényt mér, de távolságot nem, nyilván nem ugyanakkorát fog villanni egy 2m-re lévő tárgyra meg egy 15m-re lévő tárgyra, hiába ugyanannyi a fény.
Amúgy gondolom csak portrénál érdemes használni.
Meg 1000 másik helyen, mindenhol ahol beltérben van. Portrénál egyébként arra figyelj, hogy mindenképpen szórt fényt használj, tehát mennyezetről visszaverve, a széleslátószögű diffúzort és azt a kis derítalőlapkát is kihajtva fényképezz.
-
Freddy76
addikt
válasz
Octopus21 #22337 üzenetére
Makrózásra nem igazán jó. Sőt, megkockáztatom, semmennyire nem jó. Anno elég alaposan körbejártam a témát, és az én céljaimra (babafotó) ez tűnt ideálisnak, de tény: elég szűk körben használható. Erre viszont (talán) ideális.
Az ennél kisebb látószögű fix (pl. 85) már nagyon nem lenne jó, mivel a baba esetében a potré speciális, az alany ugyanis fexik, vagy valaki cipeli - vagyis nehéz távolságot "gyűjteni". Múltkor a feleségem így is szívbajt kapott: elaludt a gyerkőc a kiságyában, édes mosollyal, remek fények közepette. Ahhoz, hogy az 50-el rendesen be tudjam fogni, felmásztam a pelenkázókomódra, és egyik kézzel az ablakkeretbe kapaszkodva fotóztam felülről. Ugyanehhez a fix 85-el a csillárra kellett volna felmásznom
.
Vaku ügyben egyenlőre teljesen tanácstalan vagyok, ez lesz a következő olvasnivaló. Bár ha valaki esetleg ad tanácsot: viszonylag kis belső térben (átlagos szobák), gyermek portrézásához kellene a vaku, lehetőleg ne (nagyon) legyen drága...
aleister: kösz a tippet, kipróbálom.
-
Kleroo
veterán
válasz
Octopus21 #22331 üzenetére
Ezt nem tudod kikerülni. Hiába király egy DSLR dinamikája,azért az emberi szem szintjét nem hozza.Ahogy Furkoo írja,ezt csak HDR képpel lehet megoldani,vagy is csinálsz 1 alexpós,1normális,és egy túlexpós lépet,amit otthon összevágsz.
Ezt neked kell manuálisan csinálnod,sajnos bracketing nincs a D3100ban.VAGY! Ami egyszerűbb,de rosszabb a végeredmény: Úgy korrigálod a fénymérést,hogy az ég még pont ne égjen ki.És otthon pl lightroomal szépen fel lehet világosítani a sötét részeket,de zajosabb lesz az a terület. Ez a DSLR egy nagy előnye. Rengeteg információ van még a sötét részeken.Azért így csináld,mert a kiégett részeket már nem lehet visszahozni.
Degeczi: köszönöm,megvan a hiba. Csak a főbb menüben állítottam "C"-re. az almenüben nem állítottam semmit. Most már "--"-n van,és úgy működik ahogy korábban reméltem
-
Horbal
őstag
válasz
Octopus21 #22288 üzenetére
Nálam most ez szuperál:
[link]Egybe rendeltem az egészet.
A távkioldó:
- Működik mint vezetékes
- Működik mint rádiós
- Tud Bulb-ot (nem kell nyomni, félig lenyomás fókuszál, egészen kattint, ha lenyomva tartod kb 2mp-ig akkor meg úgy marad, még 1 x lenyomod bezár)
- tud időzített kioldást is (bár ennek sok hasznát nem látom)
- vakut fel lehet tőle nyitni, mivel elforgatva is bemegy a vaku papucsbaHa vakut teszel fel akkor meg lelógatod és kész a rádiós nagy előnye az infrával szemben, hogy nem kell az adónak a vevőre dirktben rálátni.
-
A Zéé
addikt
válasz
Octopus21 #22275 üzenetére
D3100-ra is létezik vezeték nélküli megoldás: Pl ez. sokkal kevésbé elegáns, mint a gyári távirányító, de bennem is felmerült, hogy be kéne szerezni egyet, csak az a hosszú telefonzsinór zavar. Nem tudom mi a francért nem elég az az 5 centi vezeték, az is leérne a csatlakozóig
-
Peethy
őstag
válasz
Octopus21 #22279 üzenetére
Én is hasonló kérdésben voltam, csak A/5-ös méretben. A Fuji fotólabor program segítségével rendeld meg a képet, találsz részletes árlistát a Fuji partnerüzleteiben. Rengeteg helyen vannak, én most nagy tételben rendelek a Digitcam-tól, őket találtam a legolcsóbbnak.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #22258 üzenetére
valójában a definíció szerinti B mód (Bulb, arra a gumilabdára utalva, ami összenyomásával eredetileg ezt végezték. Itt találóbb a német rövidítés, ami "Bleib", azaz "marad") az, amikor a gombnyomás idejéig tartja nyitva a zárat,
az "első lenyomás nyit, második zár" neve eredetileg T mód (Time) -
Peethy
őstag
válasz
Octopus21 #22258 üzenetére
Ha jól tudom, a vezetékes távkioldónál a B idő addig tart, ameddig nyomva tartod a gombot, vezeték nélkülinél van ez a lenyomod-elindul-lenyomod-leáll metódus.
nesa: úgy emlékszem, 1-2 hónapja Játékos fórumtárs vitte be a gépét tisztítani garanciaidőn túl és megcsinálták neki.
-
Horbal
őstag
válasz
Octopus21 #22229 üzenetére
Annyira nem rosszak ezek, emlékképnek megfelelőek.
Csak azt tudom mondani, hogy a kompozícióra figyelj jobban, komponáld meg a képeket, kicsit az az érzésem, hogy rohanásban voltál, olyan hirtelenek a képek, sztem emiatt lettek "ferdék" is. Pl. ott az a kb 3-4. kép az Eiffel toronyról éjszaka, mélykék alapon sárga fények egészen hangulatos de a sötét bokor az alján engem zavar érdektelen és elvonja a figyelmet. A belógó ág viszont nem rossz, csak életlen ha jól látom. Az adatokat nem látom ahogy az sem hogy merre volt a fókusz, de asszem egy jóval szűkebb rekeszt nagyobb idővel kellett volna használni, hogy mindenhol éles maradjon. (mintha a torony teteje is életlen lenne kicsit)
Próbáld meg kizárni a zavaró jelenségeket, mint pl. kóválygó emberek, ehhez várni kell sokszor elég sokat. Az esti, éjszakai felvételeknél meg, mindenképpen kell egy jó állvány és távkioldó, hogy hosszú záridőket tudj használni. A 30mp általában még kevés, hogy hangulatos éjszakait tudj készíteni, B-t (bármekkora záridő) meg távkioldó nélkül nem lehet csinálni.
Nem mellesleg nem volt éppen csodálatos fotó időtök ahogy nézem elég szürke felhős időjárás volt.
A tornyoknál nyugodtan mehetsz közelebb és alulról fényképezve, drámaian lehet érzékeltetni a monumentalitást (mintha rád akarna borulni). Nyugodtan csinálhatsz direkt ferde képeket, portréba fordítva a gépet és mintha a téma a kép átlója lenne. Így nem az lesz az érzés, hogy nem tudtál egyenes képet csinálni. Nem mellesleg bennem az ilyen kompozíció, még monumentálisabb érzetet kelt. Ezt pl. hidaknál is jól ki lehet használni.
-
TayRol
nagyúr
válasz
Octopus21 #22234 üzenetére
ehh, pedig ott vannak azok a csodas ablakok!
-
Donald
tag
válasz
Octopus21 #22214 üzenetére
Szerintem jó ez igy, megvan az indok, hogy miért menjetek megint Párizsba.
Amúgy, ha látnád a kis japcsik miként fotóznak- és mennyit- pl. Budapesten-, nem is lennél olyan szomorú. ( Nikon D40-nel jpeg, második nap betelt a harmadik 4 gigás kártya, hozzánk jöttek utánpótlásért, /5 kártya/ és annyit mondtak, most rohannak, majd télen, otthon válogatnak, kb 8 fotomasina anyagából.
)
-
Ijk
nagyúr
válasz
Octopus21 #22212 üzenetére
Érdemes mindig raw+jpeg-ben fotózni, ha kezdő vagy azért mert raw-ban könnyen javíthatók bizonyos expo hibák, ha pedig haladó vagy akkor a precízebb utómunka miatt.
A nikonhoz legjobb feldolgozó progi a capture NX, abban mindent tudsz korrigálni, amire szükséged lehet. -
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #22206 üzenetére
ha a horizont lett ferde, azt persze, minden képföldolgozó programban pofonegyszerűen (jellemzően kihúzol egy vonalat a horizont mentén, és az alapján tudja, mennyivel kell elforgatnia)
persze a szükséges elforgatás mértékével arányosan kicsit vágni kell a képszélekből, de nem vészesfontos képeknél pedig mindenképpen RAW-t érdemes használni, mint már írták: pont addig igazán fontos, amíg kezdő vki egy adott típuson, mert sokkal nagyobb a tartalék mindenféle javításra (de persze általában aztán gyakorlottan is megmarad az ember a RAW mellett)
-
Horbal
őstag
válasz
Octopus21 #22206 üzenetére
mi az hogy ferde? El van fordulva vagy pl egy magas épület esetén alulról felülrül fotózva perspektivikusan összetartanak az élek, mire gondolsz?
Beégett képet, A-val nekem még kb 1x sem sikerült csinálni, de ha RAW-ba nyomod akkor a beégés pl elég jól korrigálható ahogyan az alul expó is
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
Octopus21 #22197 üzenetére
A többiek szinte mindent leírtak, amit a témában tanácsolni lehet, csak még egy, személyes tapasztalattal egészíteném ki: barátnővel/feleséggel/családdal kirándulni, városnézni ÉS fotózni egyszerre mindig kompromisszumos feladat, az egyik a másik rovására megy. Ha kreatív képeket szeretnél lőni (és persze a tudásod, látásmódod is megvan hozzá), akkor nem tudsz városnézni, barátnővel foglalkozni és fordítva. 3-5 nap egy Párizs, Róma kategóriájú városban nagyon-nagyon kevés, csak a fő látnivalók rohanvást megnézésére és tudatos komponálás nélküli "kattogtatásra" elég, főleg új géppel és kevés tudással. Ilyenkor lőni kell amennyit tudsz, vak tyúk is talál szemet alapon úgyis lesz 1-2 jó kép
Párizsról szvsz jó képeid majd akkor lesznek, ha harmadszor-negyedszer jársz ott. Családozni és fotózni egyaránt szerintem szerencsésebb valami emberléptékűbb helyen, ahol a látnivalók megcsodálása mellett van egy kis idő 1-1 téma körbejárására, újrafotózására (szerintem pl Krakkó, a Szlovéniai Bled ilyen hely)Minimális technikai tudást és gépkezelést pedig itthon kell magadra szedni, mert arra végképp nincs idő Párizsban.
-
Horbal
őstag
válasz
Octopus21 #22195 üzenetére
Sztem alapvetően rosszul indultál neki. Nemtom milyen géped volt előtte de ha kompakt vagy bridge után váltasz DSLR-re akkor sajna tanulni kell egy kicsit, ez egy nagyon más világ. A képet a gép csinálja de a fotóstól függ, hogy milyen lesz.
Ha valahova utazol ahova nem mész túl gyakran és nincs ismétlési lehetőséged akkor használj A-t (esetleg a P is mehet), koncentrálj a rekeszre, az időt meg bízd a gépre amellett, hogy a hisztogrammot mindig meg kell nézni. Ha fontos a téma akkor lőj egyet alá, egyet fölé is - elfér a kártyán, használd az expó korrekciót is ha kell, az LCD-t el kell felejteni, max az élességet ellenőrizd rajta, erős fényben úgysem látod, hogy mi van.
Az A azért is jó mert a rekesszel tudod szabályozni a mélységélességet, olvass utána, alapvetően minél kisebb a rekesz annál élesebb lesz nem csak a téma de a háttér is, de bukod a mélység "drámai" hatását, portrénál ne sajnáld a hátteret, mert nem fontos (legtöbbször), az alanyra koncentrálj, általában a szem a lélek tükre oda vidd a fókuszt vagy annak közelébe, nagy rekesz kevés idő-> nagy mélység, erős kontrasztok->jó portré (persze ez így nagyon le van 1xűsítve).
Csinálj sok képet váltogasd a módokat lődd le A vagy P módban, nézd meg mit számolt a gép és arra vagy a köré állítsd a gépet M módban lődd le úgy is. Használd a metering funkciót akkor látod, hogy a gép szerint túlexpózol vagy alul (nem szentírás).
Nem tudsz belenézni a keresőbe, sajnos ez van ezzel lehet kezdeni sok pénzért valamit - szögkereső - szerintem mivel viszonylag ritkán kell nem éri meg...
Állványt meg vegyél egy rendesebbet a mini egy obival kütyü mütyüvel együtt közel 1-3kg-os géphez szerintem alapból viccesen hat.
Ha nem vízszintes akkor meg forgasd el...utólag
RAW-ba dolgozz mert azt pl Nikon View NX-el tudod utómunkázni de PhotoShop Plugin is van hozzá... ajánlom a Levels és Curves fogalmak megismerését + Adjusment Layerek és hasonlók...
Gyakorolni kell vidd a gépet magaddal a városban és lövöldözz vele - tapasztald ki.
Ne menjen el a kedved mert ha belejössz rájössz, hogy miért is érdemes fotózni.
-
hotkar
senior tag
válasz
Octopus21 #22197 üzenetére
Nekem 2 éve van meg a gépem, most először próbáltam ki a világoszöld módot (az a zöld, amikor nem vakuzik). Meglepően pontos. Persze kreatívkodásra nem alkalmas, de ha én 1 hetes DSLR tapasztalattal mentem volna olyan helyre, amit nem sokszor láthatok, akkor azt használtam volna...
Persze annak nincs sportértéke.
Egyébként az "A" mód tényleg nagyon hasznos, persze visszaellenőrizve, hogy a felkínált záridővel ki tudom-e tartani az adott fókusztávolságon a gépet.
-
andorra
őstag
válasz
Octopus21 #22195 üzenetére
Te úgy gondolhatod, hogy ezek technikai problémák amikkel szembesültél, pedig nagyobbrészt az alapvető fotózási ismeretek hiánya. Ezeket meg lehet tanulni fotós tankönyvekből, akár az internetről letöltve, vagy oktató anyagok megkeresésével is. Ha a felkészülési idő egy részét erre fordítottad volna, most valamivel jobb helyzetben lehetnél, mert persze a gyakorlati tapasztalatok is nagyon fontosak. Ezek azonban nem helyettesíthetik az elméleti felkészülést.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #22197 üzenetére
pont ezért minek a manuális móddal kínlódni?
ez vmi furcsa divat, "az igazi férfiak manuális módot használnak", vagy mi...megvan annak is a helye, de csak akkor, ha már jól ismered az eszközt, és arra van szükség
a nyaralás, utazás tipikusan nem ilyen, ott tényleg A vagy akár P mód a célszerű
azokban is éppúgy tudsz expókompenzációval világosítani/sötétíteni a képen, de legalább a kiindulópont minden körülmény között biztos(expóelbírálásra pedig még a szobában is alkalmatlan a kijelzőn látott kép: a hisztogram alapján tudod megítélni biztonságosan - mindegy milyen a beállított fényerő)
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #22195 üzenetére
ha portré, akkor gyakorlatilag mindig pont az a fontos, h a portréalany leváljon a háttérről, hiszen ő a lényeges!
sokkal szebben is néz ki az eredmény: "háromdimenziósabb" emiatt
épp ezért veszünk tükrös gépet, mert a nagyobb érzékelővel ott ez könnyen megoldható...a "minden éles legyen" már nem portré, hanem tájkép
leképezéstől függően, ha közel vagy a modellhez, vagy telével hoztad közel, szóval a kép nagyrészét ő tölti ki, szűk rekesszel sem nagyon tudsz mindent élessé tenni
ilyenkor hátrébb lehet menni, nagyobb látószöget választani, és nem a modellre fókuszálni, hanem hátrébb kicsit, hogy a mélységélesség tartománya hátrébb tolódjon, de ő még beleférjen
(érdemes a "hiperfokális távolság"-ra rákeresni, és akár telefonra is telepíteni olyan alkalmazást, amivel a helyszínen gyorsan kiszámolható, kb. hová kell fókuszálni az adott gyutáv és rekesz mellett) -
hemaka
nagyúr
válasz
Octopus21 #22195 üzenetére
Egybol M-be tenni a gepet, raadasul fontos kepeknel felesleges. Eleg lett volna, ha rekesz prioritas modba teszed, a gep meg hozza lott volna minden mas erteket. A hatter azert nem lett eles, mert legalabb F16 kellett volna, de azt ott ki tudtad volna kiserletezni.
Szoval ha fontosak a kepek, inkabb "A" mod. Ha raersz kiserletezgetni, akkor mehet az "M" mod is. -
Peethy
őstag
válasz
Octopus21 #22074 üzenetére
A belső vaku? Bele van írva a manualba, hogy milyen gyújtótávolság-átfedést tudsz vele normálisan vakuzni. A napellenző is gondot jelenthet, az is árnyékolhat.
Egyébként ha a kérdésed csak annyi, hogy létezik-e ilyen, akkor nem értem miért tetted fel. Nyilván létezik, máskülönben nem írtál volna
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #22067 üzenetére
ez nem frissítés, hanem első használatbavétel
a kézikönyvek is gyakran megemlítik, h az akku min. a 2-3. ciklus után éri el a teljes kapacitását
ehhez további tényező, h ahogy miután az első napokban kiismered a menüket, később már nem használod annyit a kijelzőt sem
az akku töltöttségi állapotát nagyon nehéz pontosan kijelezni: csak akkor lehet precízen, ha maga az akku méri azt, és kommunikálja a váz felé
a nagyobb modelleken így is van (azok %-ra megmondják a töltöttséget - de azok is csak eredeti akkuval, az utángyártottak már nem pontosak), de a kisebbeknél nemigen foglalkozik ezzel a gyártó
-
Kleroo
veterán
válasz
Octopus21 #22067 üzenetére
Nekem sem egyenletes. Az energia veszteségen ne aggódj,ez már nem oszt nem szoroz.
Viszont vaksötétben amikor közel vaksötét dolgot fotózol,akkor örvendetes amikor belevakít a szemedbe a kijelzőPersze van gomb kikapcsolgatni,de 10ből 1x előfordul,hogy úgy hajol oda az ember,hogy megvakul,és várhat vagy 10mp-et amíg lát is valamit....
-
Throme
veterán
válasz
Octopus21 #21997 üzenetére
LV módban használhatod a zoom funkciót és így jobban látod azt amire fókuszálni akarsz.
Sötétben már csak a középső fókuszpontra lehet építeni, ez a tapasztalatom. Persze van az a sötét ahol ez sem működik már. Közeli témáknál a segédfényt érdemes bekapcsolni (sötétben).
-
Kleroo
veterán
válasz
Octopus21 #21912 üzenetére
Egyelőre nem normális. Most jöttem egy "túráról".
Mondhatni nonstop ment a kijelző az állítgatás,és a kész képek mutogatása miatt.
A képek között volt 20-30vakus kép is. Az akku akkor váltott pirosra,amikor már túl voltam 480képen,és 12perc videónTehát egy 20-30 expó még simán ment volna.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Octopus21 #21912 üzenetére
Kell 1-2 töltési lemerítési ciklus a Li-ion akkunak, mire eléri a végleges kapacitást. A bekapcsolt stabilizátor is szívja rendesen. Ha egész nap ki-be kapcsolgattad, gondolom a képeket-videókat visszanézegetted, ment a kijelző rendesen, akkor normális lehet a dolog. Vegyél egy tartalék akkut, esetleg markolatot. De ha úgy használod a gépet, mint régen a filmest, akkor 1000 expót is elmehet.
-
t_a_m_a_s
addikt
válasz
Octopus21 #21893 üzenetére
A frontlencse védelmére legjobb megoldás a napellenző használata. Az akku miatt meg ne parázz már, sokat fog bírni, nagyságrendileg többet mint a kompaktod. É még nyaraláskor sem tudom egy nap alatt lemeríteni átlagos használattal. Itthon, napi pár képet lőve a gyerkőcről 2 hétig is simán elmegy a D5000 egy töltéssel.
Egyebekben meg használd egészséggel, leld örömöd benne, mert ez a legfontosabb!
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #21893 üzenetére
egyáltalán nem nagy az önkisülése, hanem gyárilag szándékosan nem töltik föl teljesen az akkut, mert úgy nem célszerű tartósan tárolni!
(visszafordíthatatlanul veszít a kapacitásából, ha nagyon sokáig tárolják teljes töltésen)ezért eleve csak 40%, vagy még az alatti töltést kap, onnan kezd a tárolásban lassan kisülni
-
hotkar
senior tag
válasz
Octopus21 #21834 üzenetére
Szerintem te összekevered a Nikont valami "C" betűs konkurrenssel. Na ők elég kevés objektívhez adnak napellenzőt - de ha valamihez JÁR, akkor azt úgy is árulják.
Az eddigi 6 objektívem közül csak az 50mm f/1.8D-hez nem adtak ellenzőt, de azt már vásárlás előtt lehetett tudni. No para!
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Octopus21 #21825 üzenetére
EVF-es gépre lenne szükséged, csak ott általános, h már felvételkor a végleges képarányt lásd - az mivel jobb, ha beállítod a 16:9 arányt (ha lehet ilyet - sosem néztem) és éppúgy fogalmad sincs róla, mi marad a képen, mint ha utólag vágatnád automatikusan?
papírra nagyításkor a felvételkori arányt használják, tehát 3:2-t
(de ott aligha fontos a 16:9, az TV-n, monitoron visszanézéskor jó - és persze nem minden képhez) -
Balinov
titán
válasz
Octopus21 #21804 üzenetére
Nekem a D5000 gyari akksija az elmult hetveget siman kibirta, kb 5-600 expot lottem el vele, videozas is volt par 3-4perces 720p erejeig, meg ugy kb 5%-nyi expo vakuval keszult. Szerintem marha jol birjak a gyari Nikon akkuk. Aposomon rohogtem szegenyen, hogy gorcsolt a kis Pana kompaktjaval akksiugyileg, pedig azokat az Eneloopokat hasznalja, amit egy eve kapott tolunk
Aktív témák
Hirdetés
- Bluetooth hangszórók
- Időjárás topik
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Trollok komolyan
- Mobil flották
- Budakeszi, Páty, Telki, Budajenő, Zsámbék, Tök, Perbál topik
- iPhone topik
- Eldurvul a Nova Lake-kel az Intel-féle hibrid dizájn
- További aktív témák...
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Felújított szerverek, storage-ok, hálózati eszközök Enterprise szinten, minden gyártótól
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 . 128GB , Kártyafüggetlen , 100% akku
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest