- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Kis telefon hatalmas teleppel
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2643 üzenetére
Csak így tovább! Az építés nem állhat meg!
Itt is készül egy kis jópofaság. Egyelőre még nem fotogén a berendezés, de hamarosan az lesz. Ma vettem terepfű szőnyeget, Noch nyári mezőt. Némi szóróanyagot, továbbá megérkezett egy BR-110 dízelmozdony. Nem új, de kifogástalanul működik. Egy "fényezés" mindenesetre ráfér a gépre. Ha belefér az időbe, a hét végén nagyszabású ágyazat és terepépítés kezdődik az állomáson. Folyamatban van a rejtett állomás feletti utcarészlet alaplemezének és a takaró oldalak faanyagának megmunkálása. Miután a modell és hobbyban brutális árakat kérnek az árkádos falelemekért, így házi készítéssel kell megoldanom azt a 2 x 80 centis részt, ahol láthatóvá teszem a rejtett állomás üzemét.
A vezetékelés eljutott az asztal széléig egy 50 lábas csatlakozó aljzatba, idelye a vezérlő egységet is megkomponálni, ha a napokban el is akarom indítani a szerelvényeket a pályán.
-
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2409 üzenetére
Megtetszett a környék, úgyis költözni akartunk, mert a lakótelep nagyon gagyi volt már akkor. Jó nyugis környéknek tűnt, de az utóbbi négy év erre a településre is rányomta a bélyegét. Pusztul ez a környék is ezerrel. Valós és átvitt értelemben egyaránt. Nem nagyon fűlik a fogam a dologhoz, de lehet, hogy hamarosan lakóhelyet kell váltani.
-
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2401 üzenetére
"Csak" egy 2.0 GT Turbo. 220 LE.Vonatos országjáráshoz lehet valami MÁV kedvezményt igénybe venni? Mert teljesárúval azért kicsit durva dolog így elsőre. Gondolom van valami turista jegy, bérlet, stb. Nyáron sátor, bogrács, stb, és mehet az ismerd meg hazádat. Bár idén már körbe autóztam az országot januárban...
-
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2399 üzenetére
Miért ne tudnánk? Én születetten pesti vagyok, III. kerületi Duna parti csákó. Gyál ismerős. Voltam arra párszor. Ez a vonatos országjárás tetszik. Jövő év gyereknapra szervezünk egy nosztalgia vonatos kirándulást innét Verpelétről a budapesti vasúttörténetibe. Alapnak nem rossz... JA! Garázs nálunk is messze van és itt a Mátrában már van hó rendesen a fene a pofáját! De sebaj! Lehet jaszkarizni! Impreza forever!
-
AmunRa
senior tag
válasz
TTsziszi #2392 üzenetére
Nincs ezzel semmi baj, az a gyerekeknek is jó, ha vele játszik az apa.
Plüss nyulakat cipelni nekem nem szórakoztató.Láttam természetesen Sanyi asztalát. Nekem pont az ilyen asztalok tetszenek.
A városok, pályaudvarok nem jönnek be.
Ilyen füvet hol lehet szerezni, vagy csinálni? -
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2393 üzenetére
Üdv!
A mi klub asztalunk Verpeléten található. Képek róla, a http://vvmklub.atw.hu oldalon. Még gyerek cipőben jár a dolog. Egyelőre a két fordító hurok és Recsk állomás készült el úgy ahogy. Persze forgalom már van rajta, azaz lehet kicsit vonatozni erre arra.
Amint pénzünk lesz, csinálunk nyílt vonali részeket, jó hosszúakat, illetve elkezdjük Verpelét vasútállomás építését. A 84-es vonal egy részét próbáljuk felépíteni, Verpelét és Mátraballa közötti szakaszt. Érdekességként megemlítendő, hogy itt található Magyarország legmagasabban fekvő adhéziós vasút állomása. Mátraballa.
Sanyi asztala Debrecenben található. Mellesleg én is lesasolnám a berendezést élőben...
-
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2385 üzenetére
Üdv!
Jelenleg az állomás modul asztalszerkezetét csinálgatom. Tervezés, anyaggyűjtés a jelenlegi feladat. Mivel van nekünk egy épülő modul rendszerű klub terepasztalunk, ami szintén H0 méretű, úgy szeretném az állomást elkészíteni, hogy a klubasztalba is beépíthető legyen. Ez némileg megbonyolítja a dolgokat, mert a modulok méreteit és az összekötését igazítanom kell a klub asztal paramétereihez. Viszont így látványosabb a dolog, mert, ha közös buli van, akkor a nagy asztalba csatlakozik a dolog, ha pedig önállóan, vagy otthon akarom használni a cuccot, az is megoldható. Mivel valóban baromi hideg van, ezért egyelőre nem állok neki a nagy, léc, osb, farost partynak, mert nekem is csak fűtetlen helyem van a szemetesebb munkához. Remélhetőleg a két ünnep között enged annyira az idő, hogy elkezdhetem az asztal építését.
Sanyi szokott erre járni, bár mostanában ritkán. A facsemeték számának növekedéséhez csak gratulálni tudok. Szerintem az egyik leg tökölősebb meló, ami egy terepasztal építése során előfordul.
-
AmunRa
senior tag
válasz
TTsziszi #2387 üzenetére
Szia!
4 és 7 évesek.
A mozdonyt is lehet félteni, de majd kapnak valami kevésbé vitrinest.
Ne felejtsük el, hogy én is szeretnék játszani!
Az ágyazatot ki lehet küszöbölni, a rocoban van átmeneti elem a geoline és normál között úgy tudom. Azt nem tudod véletlenül, hogy a roco ágyazat nélküli és a Pico A összeköthető?
Helyem van most is kezdésnek, de ha kész lesz a saját ház a tetőtérben lesz olyan 160nm az asztalnak, ha a szobákban nem férne el. -
jákob13
tag
válasz
TTsziszi #2378 üzenetére
Sanyi blogja: [Ámulj és Bámúlj!!!]
-
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2378 üzenetére
Na most kapaszkodj! Azok a fák 98 százalékban házilag készültek! Mint az asztalon szinte minden. Néhány ajándékba kapott épület (5 db) és néhány gyári fa (8 db) valamint egy gyári lámpatest kivételével minden az én kezem munkája. Ja a kisautók is gyári makettek, bár már van egy papírmakett Borsodi Volán buszom is. Egész jópofa darab.
Növényzet és egyáltalán terep gyártásban egyébként Sanyi4012 a nagy ász vele értekezz! Ja és keress rá a honlapjára igazi csemege.
-
pirosvilamos
tag
válasz
TTsziszi #2374 üzenetére
Nem lőttél mellé nagyon az ágyazatossal szerintem.
Bár nekem nagyon műanyagnak hat, meg aztán drágább is, mint a sima Tillig.
Szőnyegvasutazáshoz kimondottan jó :-)
A narancs NOHAB 9, a 001-es 12500HUF (utóbbi dobozos, nagyon szép)
Nem ígérem, hogy megmarad, szombaton valszeg elviszik. -
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2365 üzenetére
Hali!
Akkor itt most több száz oldalnyi leírás következne. Olvass vissza a topicon, párszor volt szó erről. Linzbauer Tamás illetve Károly Imre is írt egy egy vasútmodellezésről szóló könyvet, ami segít. A Linzbauer féle nagyon jó, csak nehéz megszerezni.
Én részemről néhány képet tudok felajánlani a terepasztalom építéséről. TT alapanyag, 180x130.
[link]Mivel erdei vasút ezért nincs borzasztó nagy vágányzat. Inkább a környezet szépítése a lényeg. Jelenleg Egerben az Agria Parkban van kiállítva az asztal.
-
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2279 üzenetére
Ennek oka Ivánék hirtelen felindulásból kifejlesztett M-62 mozdonya volt. Hát hogy néz ki az, hogy egy kommunista ország vasútjain kapitalista mozdonyok rohangálnak?
Akár hogy is nézett ki a Nohabok legalább mentek! Szergejek meg elég sokat betegeskedtek kezdetben tudtommal. És azért az a nem semmi, hogy a Szergejben négy ütemű dízel motor volt a Nohabokban pedig kétütemű! És M-61 ek mégis sokkal megbízhatóbbak voltak! Lövésem nincs azaz dehogy nincs, miért állították le őket 2000-ben. Pedig azon a sorozaton egy remotorizálás sokkal többet ért volna mint a Szergejeken vagy Csörgőkön.
-
YanezTTrain
tag
válasz
TTsziszi #2276 üzenetére
Príma kép! Sajnos már csak nosztalgia! Húsz évvel ezelőtt még vele száguldottunk nyaranta a Balatonra, vagy valamelyik testvérével. Gárdonyban a strandról lehetett látni az állomást. Ha ott voltunk és nem a balatonon sokat láttam ezeket a gépeket. Mikor kivonták őket a menetrendszerinti közlekedésből az egész hangulata megváltozott még a strandnak is. A Balatonpart sem ugyan az ezek nélkül a gépek nélkül. A szilik és egyebek nem pótolják ezt a típust.
-
pirosvilamos
tag
-
pirosvilamos
tag
válasz
TTsziszi #2265 üzenetére
Ha TT, akkor váltóáram, impulzuskapcsolás...
Visszajelzésre a régebbi váltókon van két forrasztási hely.A régi asztalomon ezekre a forrcsúcsokra volt bekötve a visszajelző LED, persze 100k-s előtét ellenállással, nehogy elfüstöljön szegény LED :-)
Ha meglelem a linket, majd elküldöm, amúgy a Helyes vágányon a TT vasúttal című szakmunkában le van írva mindennek a bekötése.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest