Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Jövő hónapban érkezik Apple eszközökre az Assassin's Creed: Mirage
gp Az előzetes információk szerint a játék első 90 perce ingyen elérhető lesz bárki számára, a teljes verzióért természetesen fizetni kell.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
Alapvetően Grande Punto T-jet-et szeretnék, de sajnos nem sok eladó van 5 ajtósban (jelenleg 3-at találtam). Ezért ránéztem a Bravokra is, a 120lovas motor mennyire mozgatja dinamikusan a 2mázsával nehezebb bódét?1.4 T-jet M32
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Somatom #189496 üzenetére
Írsz adásvételit, kötsz magadnak biztit, aztán eredetvizsga és műszaki, majd egy kör az okmányirodában. De előtte is bemehetsz, hogy az adott ügyintéző elfogadja-e a papírfecnit okmány helyett (el kéne szvsz)
A fedezetlenségi díjat nem kell megfizetni, ha új tulaj/üzembentartó köti a biztit.
Biztit meg lehet kötni neten nyugodtan, ismeretlen okmány számához írj AA1111, ABC123 és hasonló szépeket, majd küldj egy mailt a módosításról, mikor megkaptad a dolgokat saját névre.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
kisgesztenye
friss újonc
Kedves autókhoz nálam jobban értő fórumozók!
Tervezem lecserélni a régi Honda Civic Aerodeck típusú autómat, mert gyerekünk érkezése után egy megbízhatóbb, biztonságosabb autót szeretnék.
Ezek a szempontjaim:
- Nem izgat különösebben a teljesítmény, a kinézet, és a fogyasztás sem, mert nem fogunk rengeteg km-t menni vele.
- Érdekel a megbízhatóság (mennyi baj lehet vele, milyen drága a szervizelése), a biztonság, és az utas és csomagtér mérete. Szeretném, ha gyerekülés használata esetén is elférne öt ember, és ami a csomagteret illeti, leginkább kombi jön szóba, vagy azzal ekvivalens, tehát jó nagy.
- Legalább felerészben rövid városi utakra fogjuk használni, és évente néhány nagyobb útra.
- Alapvetően 2-8 éves autóban gondolkodom, és eredetileg 2-3 milliót terveztem rászánni, de nem tudom, hogy ez mennyire reális. Ha nem, lehet följebb menni.A kérdéseim:
- Milyen típust ajánlanátok ezen feltételek alapján?
- Egy nagyon közeli ismerősöm árulja 2018-as Seat Arona 1.0 TSI style típusú autóját 4.1 millióért. Ez nem mindenben felel meg a kívánalmaknak, mert kicsit kisebb, mint szeretném, és kicsit drágább. Cserébe pontosan tudom, hogy az előélete hibátlan. Van valakinek benyomása erről a típusról? -
tboldi
nagyúr
válasz kisgesztenye #189507 üzenetére
Elsőre egy szériavégi Honda FR-V jutott eszembe 1.8-as benzinmotorral (ugyanaz a 140 lovas darab, mint ami az ufó Civic-ekben is van). Bár ezek esélyesen kicsit öregebbek, mint 8 év, de szerintem megfelelne az igényeknek.
[ Szerkesztve ]
-
kenwood
veterán
válasz erik365 #189504 üzenetére
Pajtinak olyan van 2009, vagy 2010. O szereti a lampatol-lampaig storyt,es partner benne a kocsi is. Belseje rendben van,mar nem az az antik 20. szazadi design,mint a 2008 elotti verdakban. Eszik neki olyan 12-ot,es tobb,mint fel milliot ra kellett kolteni alig egy ev alatt
[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
vzsryl
nagyúr
válasz kisgesztenye #189507 üzenetére
Esetleg 8. generációs, 2.0 benzines kombiban is gondolkodhatsz. Az biztonságos és nagyon megbízható. A Mazda 6-os 2. generációja is minden szempontnak megfelel, de annál figyelni kell a rozsdásodásra. Ha találsz egy patikát, akkor alvázvédelem menjen rá, és akkor nagy baj nem történhet. Szintén 2.0 benzinnel ajánlott, és sokkal nagyobb a választék belőle, mint az Accordból.
Még a 9. generációs Civic kombi is jó választás lehet, mert belül rendkívül nagy, a puttonya is 624 L.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
szimi57
őstag
válasz kisgesztenye #189507 üzenetére
A 7 személyes Opeleket, Fordokat, VW-ket nézegetném, de ott van még a Renault-Dácia páros.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
addikt
Akkor is bevállalnátok-e a helyemben a Toyota HSD-t, ha 550km-es utazásra kéne vállalkozni egyhuzamban (+vissza), 2-3 havonta egyszer oda+vissza?
Nagyrészt az évben közelre lenne használva, sokszor kis távra, boltba menni, meg munkába, de a túl sok pályázástól tartok kicsit, mert nem pályára találták ki. A munkahely igaz 10 percre van, de az út nagy része oda is pályán van. Szóval rövid táv is, de pálya is. A közeli kisbolt kivételével szinte bárhova mennék, az pályán lenne, mert közvetlenül a pálya mellett lakom.De ugye ha meg pályás dízelest választanék, 10-ből 9-szer olyan rövidtávra megyek hogy fel sem melegszik, már odaértem... mert pálya-pálya, de néhány perc alatt ott vagyok a szomszéd városokban.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz molnarpeter #189516 üzenetére
Közel kétszer annyi az ára, mint Mo-on. Inkább az a gond, hogy sosem tudni, hogy nem költözök-e át egyszer másik albérletbe. Most családi ház felső szintjén vagyok, innen még le tudnám hozni, de pl egy tömbház harmadik emeletéről már nem tudom, honnan tölteném... talán ha tartozik hozzá egy kijelölt garázsrész, ahol van konnektor...
Az a baj, hogy nagyon vidéken vagyok, kisvárosban, nem sok töltőállomás van erre. A munkahelyen sincs. Az 550 km-es utat pedig 5 és fél óra alatt meg lehet tenni, így viszont vajon mennyi lenne, ha meg kéne állni párszor feltölteni?[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz molnarpeter #189516 üzenetére
Közben megnéztem, milyen áron mennek ezek... hát...
Egy Auris HSD még nagy nehezen belefér... ha nagyon nem lesz semmi megfelelő abban az árkategóriában a céljaimra, maximum akkor lőnék feljebb, de 4 millió alatt szeretném megúszni a történetet. (sőt, eredetileg 3-at akartam szánni rá, csak nagyon nem volt semmi annyiért, ami tetszett volna)Habár az is igaz, a zöld rendszámmal valamennyi visszajönne.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Citroware #189517 üzenetére
D6-ban olyan szempontból lenne fantázia, hogy munkába járni lenne kb 35-45 km-re elég akkumulátor, tehát a napi közlekedésben csak árammal elketyegne. Az említett 550 km-es utat pedig az 5 hengeres dízelmotor teljesítené, 45 literes tank nem korlátoz (215 ló, hagyományos automata). Szóval rövid távra ott az áram, hosszú útra van dízel, best of both worlds igazából ahogy említetted, az ingázáshoz való mindennapos töltés a kritikus pont, nyilvános töltő nem éri meg általában, viszont egy sima konnektor ezekhez elég legalább, nem kell telepíteni fali töltőt.
Konnektor bizonytalanság mellett az évi 4-6 alkalom kisebb kompromisszum, mint a munkába járás hagyományos motorral szóval még mindig inkább HSD, mint sima benzin/dízel.
Ampera van már 3 körül, kockázat kisebb, bekerülési költség alacsonyabb, magasabb elektromos hatótáv tudná kompenzálni a szívó 1.4 többletfogyasztását (meg úgy a különbözet is elég sok benzinre elég )
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz molnarpeter #189520 üzenetére
Azt látom, hogy a Prius HSD drágább, mint az Auris. Esetleg valamivel kényelmesebb-e a pályázáshoz? Azt olvastam, hogy az Auris hosszútávon kényelmetlen tud lenni és pályán hangos.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Citroware #189521 üzenetére
Az Auris 2, a faceliftes igen csendes autó. A Priust nem ismerem, de az egyik fórumtársak volt HSD- je, azt mondta, halkabb mint az Audi Q5. Az gondolom nem rossz. Az én Aurisomban is néma csendben lehet autópályázni.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
footy
addikt
válasz Citroware #189513 üzenetére
Probalj ki egyet, hogy NEKED eleg-e.
Tok mind1 hany tesztet olvasol el, mind szubjektiv benyomasokon alapul, akkor derul ki hogy megfelel-e ha te kiprobalod. En is erosen gondolkozom Auris HSD-n nalam is lenne jocskan palyas hasznalat, remelem jovo heten lesz idom kiprobalni egyet. -
Doki16
addikt
válasz pècsimunkás #189523 üzenetére
Nekem volt és tényleg nem volt vele bajom, normális autó. De neki az FL nem fog beleférni a keretbe, mert azok 4,5 körül indulnak. Vagy Auris első generáció 2,5 millióért vagy kicsitt feljebb megy és van FL előtti Auris 2. Vagy még ott a CT200h ami a legjobban szigetelt HSD abból a korból.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
válasz Luck Dragon #189526 üzenetére
Teljes mértékben. Ugyanaz a technika mint egy Auris 2, csak minőségibb anyagokból építkezik. Egy Lexus, ez elmond mindent
Én is gondolkodtam rajta, de nem jött be annyira, mert az FL utáni Auris már modernebb és több benne a kütyü
Viszont ha valaki minőségre vágyik és nagyobb csöndre akkor a Lexus való neki.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Luck Dragon #189526 üzenetére
Kb minden Lexus ajánlott az utóbbi 20 évből, kivéve az IS220D. Azt kissé elcseszték, de ha nem zavar a prémium szerviz (így is olcsóbb, mint a német trió), akkor nyugodtan lehet őket venni (mármint az is220d-n kívül kb mindet). Borzasztó halk, kényelmes, luxus autók, és már jó ideje csak hibridet vehetsz tőlük, tehát jól is fogyasztanak, de ami a legfontosabb, hogy megbízhatóak.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
addikt
válasz Doki16 #189525 üzenetére
Az árlimit még kérdéses. Attól függ, mikor köteleznek engem másik autóra. Lehet hogy már jövő héten, de lehet hogy csak jövő évben (legkésőbb akkor már biztos). Addigra lehet, hogy már lejjebb megy az ára, esetleg nekem is több lesz már gyűjtve, szóval elképzelhető, hogy ami most 5 millió, az még beleférhet majd.
-
[CS]Blade2
addikt
Hogy működik manapság ez a dolog a használt autóknál:
[link]
[link]
A 10 évesek mennek 2 millió körül. Az 1 literes turbós 6 évvel fiatalabb. A másik évjáratra korrigálva kb. 700.000Ft-al drágább.
Gondolom a piac beárazta a cuccot, és még ezek is magas árak az állapothoz képestEgyáltalán, a legrosszabb forgatókönyvet nézve mibe kerülne ezeket rendbe rakni?
Mennyibe kerül egy ilyen 1 literes turbós motor úgy komplette új 0km-es?
Mi van még, ami drága és gagyi ezeken? Katalizátorra látom az mk2-snél, hogy a váltózó szelepvezérléseshez jó 300.000, a sima 1.6-hoz 200.000. Mik vannak még?[link] A 2014-esek 1,6-2,5 milláért vannak.
A 13-asok 2,35 millától.
Egy 4 évvel régebbi 12-es a 16-oshoz képest 500.000-el többe kerül, akár szívó, akár turbo. -
Doki16
addikt
válasz Citroware #189530 üzenetére
Hát az elmúlt 2 évben semmit nem csökkent az Aurisok ára. Konkrétan 4,5-ért vettem 2018-ban és most is ennyi az áruk. Mármint az executive példányoknak, mezítlábas modell valószínűleg van már olcsóbban is.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
kenwood
veterán
válasz [CS]Blade2 #189531 üzenetére
Ahol a korahoz kepest kevesnek tunik a futasteljesitmeny (micsoda hulye szo ez ...), es a rendszam is ki van takarva,plusz meg olcso is,azokat erdemes elengedni.
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
[CS]Blade2
addikt
válasz kenwood #189533 üzenetére
Ezeknek a km rendben van, az egyik 170K a másik 200K és csak 4-6 évesek. Gondolom sz*r rajta a turbó, motorblokk, vagy 250-300K-ról visszatekerték, esetleg fejre álltak vele, stb.
Az 1 liter-es motorral 700.000ft-al olcsóbb. Gondolom, ha bemegyek egy ford szervizbe, hogy ki akarom cseréltetni kompletten a motort a turbóval ennek a 2-3x-a?
-
kenwood
veterán
válasz [CS]Blade2 #189535 üzenetére
Szerintem siman kirohognek, ha ilyennel bemesz.
Utcai hasznalatra mas tipusu motort nagyon ritkan,szinte soha nem szerelnek be,mint amivel kijott a gyarbol. Meg a sufnikban sem,nemhogy a markaszervizben.
Sok kocsinal a legkisebb motorhoz csak 5 sebesseges valto van,a tobbihez 6. Bizonyos extrakat felarert sem lehet rendelni a kisebb modellekbe.Mashol vannak a kabelek,esetleg par alkatresz is a motorterben. Ez nem ugy mukodik, hogy kiemeled az 1.0 motort,es beejted a helyere az 1.6-ot.[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #189535 üzenetére
El fognak hajtani az ilyesjellegu otleteiddel. Tul sok macera az atepites es Magyarországon ez soha nem lesz legális, egyszerűen nem lehet lepapirozni... Ha meg nincs papir, nem fogod tudni eladni.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
-
válasz [CS]Blade2 #189538 üzenetére
Úgy 1,5-2x annyiba, mint egy vadonatúj autó. Szalonból, nullkilométeresen.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #189538 üzenetére
Fűzött blokk és munkadíj nagyságrendileg millió körüli tétel szokott lenni
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #189538 üzenetére
Elmeroggyant összeg. Kérdezd Tse-t, neki volt garis ford motorcsere, kérdezz csak rá mennyi lehetett a számlán... XC90-ről van tapasztalat, ott 3M fölött volt a motorcsere. Tippre biztosan milla fölött.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz tboy93 #189541 üzenetére
A linkelt olcsó kitakart rendszámos 2016-os 2 millió. [link] 169.000km-el.
3 millióért 2013-as vagy 2014-es van belőle papíron 80000-90000 km-el. [link]Na most, ha 1 millióért adnak új motort új turbót bele, akkor nem látom, hogy melyik a kockázatosabb.
A 169.000 lehet 300.000 is, lehet, hogy az utolsókat rúgja. Na de a 2013-as is tekertnek tűnik, lehet, hogy az is az utolsókat rúgja 3.000.000Ft-ért. -
kenwood
veterán
válasz [CS]Blade2 #189542 üzenetére
Egyszerubb,ha a kozepso, felso arsavbol nezelodsz az adott evjaratban,es olyat keresel, aminek vezettek a szervizkonyvet,ellenorizheto helyen.
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Hyundai I40 kombi 1.7 dízelmotorral szerelve is jó választás lehet?
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
zoo8800
veterán
válasz [CS]Blade2 #189535 üzenetére
Az egyik linkelt autó egy totál fapad céges, a másik meg egy elég fullos darab...
Én személy szerint nem félek az ilyen "pöcsköszörű" motoroktól, de ha ennyire félsz a milliós kiadásoktól, akkor szerintem másfelé nézelődj. Nagyon nem jó úgy kocsit használni, hogy aztán benned lesz az ideg minden pillanatban.
Az 1.0-ás motort teljesen újratervezték, csak nem tudom, mikor abban a cikkben elég sok technikai info van. Ha megtalálom, linkelem.rip and tear, until it is done
-
zoo8800
veterán
-
[CS]Blade2
addikt
válasz zoo8800 #189545 üzenetére
Egyenlőre csak nézelődőm. Most vittem a 2001-es vasat új kuplungot beszereltetni. Előtte ment a vacillálás, hogy kuplungot vagy autót cseréljek. A kuplung lett, nélküle egyébként sem tudtam volna megnézni pár kereskedést sem.
Elég tág határok között nézelődőm:
- Lehet, hogy elég lenne egy 2007 körüli 2-es Focus. Ismerős most vett egyet 1.080.000-ért. 1.6 sima motorral, de kombit és külföldről behozottat. Én ferdehátút keresek.
Olvastam, hogy a változó szelepvezérlésesbe az is el szokott romlani, és dupla katalizátor van 4 lambda szondával. 300.000 a katalizátor.
- x évjárat felett viszont csak a változó szelepvezérléses van, így az már szívó létére költséges tud lenni. Egyébként a felhasználáshoz a turbó nem is illene, x évjárat után már csak turbó van. Jó ez csak 2018 vagy 2019 óta a Focusnál.Csak városba megyek szinte, néha extrém rövideket, de a leghosszabb is 10-15km, maximum egy nap egy 50-60km-t. Tudom, hogy ez mennyire nem fekszik egyik motornak sem, a rövidebb élettartammal számolok motor és kipufogó rendszer terén.
Az előző 14 hónap alatt mentem 9000km-t. Nekem évi 10.000km extrém városi használatra kellene. Szeretném lehetőleg kb. 20 éves koráig használni, már, ha a mostaniak elmennek addig. Nem valószínű, egyre rosszabbakat gyártanak.
A felszereltség nem pálya. Szervó legyen, elektromos ablak. Mp3 lejátszás nem lenne rossz. Ha lenne lehetőség színben válogatni, akkor egyszerűbb fényűt keresnék. Fehér, szürke, max. barna.
Focus-on kívül még a Honda Jazz-ek tetszenek, de abból inkább a 2015 utániak. Az az 1.3-as motor és a csomagtartó még jó is lenne a célra. Vezetés élménye miatt jobb lenne nem hátralépni az mk1-es Focushoz képest. A rövid utak miatt elég lenne az 1.4-es is, de az Focusban x évjárat után ugye nincs. Ellenben nincs ellenemre, ha 1.6 és 100+ ló, egyébként a meglevőnél is néha hiányzik pár ló. Súly/lóerő arányban nem akarok semmiképp hátra lépni.Hondában is elcs.ett példányok vannak meghirdetve: [link] Ebbe pl. 15.000km van papíron. Gondolom boltba járni vették, és már 4x cseréltek benne olajat.
A másik meg a kínálat alja: [link]
Manuális váltós 4 millió alatti 2015 vagy újabb: összesen 3db van hirdetve. -
Somatom
veterán
válasz Luck Dragon #189544 üzenetére
Technikai részről nincs infóm, én csak vezettem, mert a cégnél vannak ilyen Hyundaiok. Nagyon király volt vezetni. Alul, nyomatékból is húz, sehol sincs "lyuk", könnyedén vitte a 160 -as utazót a német pályán és a fogyasztása is baráti volt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
szimi57
őstag
válasz [CS]Blade2 #189548 üzenetére
Érdemes szétnézni a Toyoták között, ha 20 éves koráig megtartod. Jó eséllyel nem lesz gond a rozsdával. A motorok sem öregszenek annyira
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Fujifilm X
- Aliexpress tapasztalatok
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mászós topik - falmászás, via ferrata, sziklamászás, hegymászás
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...