- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
prsq
tag
válasz MunezXBK #189901 üzenetére
Valóban. De ugye Európában ők voltak itthon, ők voltak az erősebbek. :-)
Akkoriban a japán autóknak rossz soruk volt errefelé. Volt szerencsém fiatalon sokévnyi francia autóslaphoz a 80-as évekből. Büntetővám, kvóta, a tesztekben is nehezen ismerték el őket.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az általad linkelt német wiki cikk mégis egyben taglalja őket.
Igazad van egyébként, hogy nem közvetlen utód, de a gyári cikkszámkatalógus is egy kalap alá veszi. Meg egész Európa-szerte 2-esként találod meg a GD-t az alkatrészkeresőkben.
[ Szerkesztve ]
-
flpuovd
csendes tag
Sziasztok,
Egy 2014-es Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D autó vásárlásán töröm a fejem.
Kb 0 tapasztalatom van a Mitsubishikkel, így lenne pár kérdésem:
- Fenntarthatóság: mennyire kényes szerkezetek? Elvileg a japó kocsik bírják a strapát, persze ez nem jelenti azt hogy el lesz hanyagolva
- Alkatrészárak: mennyire húzós mondjuk egy német autóhoz (passat) képest?
- Motor: ha jól tudom ez már nem a PSA motor, hanem japán fejlesztés..mennyire problémás? Láncos?
- Beltér: azt vágom hogy nem egy prémium márka, de mennyire lehet hallani zörgést, nyöszörgést, tücsköket a beltérben?Előre is köszönöm ha megosztjátok a tapasztalataitokat
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek mi az a legolcsóbban megvehető és szervizelhető autó(használt), ami viszonylag biztonságos vagy legalábbis többet nyújt védelemben, mint egy Suzuki?
-
Somatom
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189906 üzenetére
Laguna II 2.0 dCi
Vagy valamelyik benzinmotor gázszettel[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz IMIIKE1998 #189906 üzenetére
Szerintem F Astra. Jellemző rá, hogy annyi van a piacon belőle, hogy két kilóért nem kellett senkinek a 2001-es évjáratú szinte teljesen rozsdamentes légzsákos classic-om. A régi swiftnél biztonságosabb de azért nem szívesen próbálnám ki, hogy mennyivel. Öreg autó ez is. Egyszerű az egész mint a faék tekerős ablak zéró elektronika így nyilván elektromos nyűgjei sincsenek, futóműve remekül tűri az alföldi kátyús fos utakat, alkatrészárai régi swift árszinten mozognak és bontóban is van hozzá minden ami csak kell. A rozsdára kell odafigyelni mert a lakatos a fényező drága de bármi más probléma van vele minden gombokért megvehető bele. 1.4 8v 60ló ezért a kötelezője is marha olcsó. Igazi buszpótló esőkabát.
szerk: Ha valaki nagyon ki akarja maxolni a spórolást rakathat bele lpg-t. Mivel ez még központi befecskendezős motor bruttó 150k-ért átalakítják munkadíjjal pótkerék tartállyal együtt. Onnantól tényleg aprópénzből el lehet vele gurulni.
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz IMIIKE1998 #189906 üzenetére
Mégane 1 ph 2. 1,4 16v
Alap volt az ABS, klíma, 4 légzsák.
Csendes, kényelmes, megbízható autó, ráadásul az 1,4 16v egy igen jól sikerült motorja a rönónak.
Alapvetően nem is rohadósak.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz molnarpeter #189908 üzenetére
Használtan az 1.9-et sokan hirdetik, az rosszabb, mint a 2.0? Bár gondolom nem egy vadállat autó amúgy sem a maga 2 tonnájával.
8th+sky11: Köszi, ezek sem rosszak Azért gondolkodtam el ezen, mert manapság ahogy egyesek közlekednek az puszta életveszély, legalább valami esélye legyen az embernek, hogy megússza, Suzukival ez kb. a nullával egyenlő. -
8th
addikt
válasz IMIIKE1998 #189911 üzenetére
Ha fontos a biztonság az astrát is nyugodtan húzd le a listáról meg kb. az összes kisautót ami csak létezik.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189911 üzenetére
1.9 karbantartása némileg több törődést igényel (szíjas, cseréje bonyolultabb az átlagnál), de az sem vállalhatatlan; 2.0 láncos Nissan motor, többet elmegy hozzányúlás nélkül szerintem. Viszont a 2.0 csak facelift-től volt, az megdrágítja - vagy vételkor, vagy fenntartásban kell megfizetni a dolgokat
-
IMIIKE1998
őstag
válasz molnarpeter #189914 üzenetére
És szerinted mennyiből jön ki egy normál állapotú, amire nem kell egy vagyont költeni a vétel után?(Úgyis vagy szerelővel megyek vagy kereskedésből lesz, mert annyira nem értek hozzá, hogy ne tudjanak átbaxni sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189915 üzenetére
Nem vagyok annyira benne árak tekintetében, nézz be a Renault topikba szerintem Megane is jó lehet, akkoriban a Renault elkezdte a teljes kínálatot biztonságra hangolni, Euro NCAP tesztek a tanúja.
-
8th
addikt
válasz [CS]Blade2 #189913 üzenetére
Ez igaz is egészen addig amíg egy hasonló méretű/súlyú autóval ütközöl. Viszont ha ütközöl egy manapság divatos magas építésű városi terepjáróval pl. Peugeot 3008-al ami 1,6+ tonna minimum ott egy alacsonyabb építésű 1 tonnás kisautóban ülve te és a családod kerül a broki rossz végére. Egy valamivel nagyobb olcsó autóban (C Vectra, Mondeo, Passat b6... ilyesmik) azért sokkal jobbak az esélyeid. Abban van előtted és mögötted is gyűrődő zóna ami egy ráfutásos balesetnél simán életet menthet.
#189918: Nem feltétlenül de az biztos, hogy a súly sokat segít ha ütközöl.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Logikus lenne, én is inkább a tankban lennék, mint mondjuk egy vasaló swift-ben. Viszont a törésteszten vannak kategóriák, hogy a swift-nek magához képest kell megvédenie az utast? Elvileg nincsenek. Ugyanakkora ütközésnél ott is sértetlen marad a bábú. Itt inkább csak annyi van, hogy a kis autó előbb törik totálkárosra.
Azt azért megnézném, hogy egy 1 tonnás és egy 1,6+ tonnás azonos törésteszttel rendelkező autó különböző szögekben, szituációkban mit mutat egymással ütközve. Van-e számottevő különbség pl. a sebesség növelésével, amikor már a kisautóban valszeg meghalnak, mennyivel gyorsabban kell ütközni, hogy a nagyobbikban is. -
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #189918 üzenetére
Vagy Marauder.
-
SzlobiG
félisten
Hosszas keresgélés után végül C4-ből találtam olyat ami megfelelt az elvárásaimnak. Sok fókát megnéztünk, de valamibe mindig sikerült belekötni, vagy elvitték az orrunk elől.
Ez egy 2014-es 1.6 Hdi 92 lovas verzió, szóval a 307 után maradtunk ezen a vonalon. Attól függetlenül, hogy csak 6 éves itt ott már van rozsda pötty rajta lévén osztrákiából vagyon, de elenyésző. 183e km-el hoztuk el amit én úgy gondolok, hogy valós. Vázszám alapján nem találtam semmit, a szervizkönyv is ezt tükrözi meg diaggal ránéztem a DPF futásra is ennyit ír, ha még sem akkor profik tekerték, de igazából nem is érdekel, mert belül nagyon patika az állapota leginkább ez volt a meggyőző. Kívül vannak rajta parkolási sérülések, de lesz majd ezen több is...
Tegnap cseréltem rajta az összes szűrőt, mindenhol gyárit vettem ki szóval szakszervizes volt. Amit még cserélni kell rajta az első fék szett ugyanis szépen ráz a kormány hullámos a tárcsa, érdekes módon simán átment műszakin így.
Meg is volt vele tegnap az első út balatonra, haza felé jókora araszolgatással 4.4-es fogyit mutatott mire hazaértünk szóval elégedettek vagyunk, reméljük jó vásár volt. 1.4+átírásba fájt.
-
SzlobiG
félisten
válasz [CS]Blade2 #189924 üzenetére
Bal eslő ajtó alja a vízkifolyónál meg a csomi tartó ajtajánál.
-
,
addikt
válasz [CS]Blade2 #189919 üzenetére
Ez engem is érdekelne, mert a valós életben amiket láttam eddig baleseteket, ott hiába volt jobb töréstesztje egy kisebb súlyú autónak, ha egy nagyobb/nehezebb (de esetlegesen akár valamivel gyengébb törésteszttel rendelkező) autóval ütközött, akkor is a kisebb/könnyebb fázott rá jobban. Tudom, hogy sok mindentől függhet ez, és lehet, hogy csak épp nem a "megfelelő" eseteket láttam, viszont ha ez mégis általános, akkor eléggé megtévesztő így ebben a formájában a töréstesztek csillagozása.
-
STC Speed
őstag
Sziasztok,
Ügyfélkapun mi okozza, hogy pl első tulajos autónál az szerepel,hogy eddigi tulajdonosok száma 4? vagy pl második tulajnál 6? Ez minek az adminisztrációja okozza?Köszi!
-
[CS]Blade2
addikt
Főleg, hogy már elvileg a 2017-es értékelés is más, mint az idei. A régiekkel pedig köszönő viszonyban sincs. Az én Focus-om elvileg 5 csillagos volt 2001-ben. Ma már biztos, hogy nem kapna ennyit, mert szempont, hogy magától megáll a gyalogos előtt, megáll a ráfutásos balesetet elkerülendő, vagy pl. pont jár arra, hogy be lehet korlátozni a sebességét.
Néztem jó pár videót és pár cikket a témában. Vannak azért itt olyanok, hogy pl. egy Nissan Note-ban nem sérült volna a nyaka az utasnak, egy X5-ös vagy milyen batár állatot néztem, ott meg igen. Egy 20-30cm-s oszlop egy Honda Jazz-t is kb. 20cm-t nyom be oldalról középen, és egy X5-öst is. Nagyon minimális az eltérés. Max annyi, hogy a BMW-nek a utolsó oldala jobban gyári marad, a Honda kicsit valszeg összehajlik kiflibe. A függönylégzsákok mindkét eseten megvédik az embert. Szerintem, mivel úgyis kuka a fél autó, így a BMW is totálkárosnak számít.
Van amiben van térdlégzsák meg apjaf..a, és mégis azt mutatja a teszt, hogy sérülne az utas. Hiába a 2,5 tonna, ha közben nincs jól megvalósítva a törés. Az sem jó, ha nem gyűrődik. Egyébként, ha megnézed, elölről a kicsinak és a nagynak is mindene mm-ekre összenyomódik, a motorig minden, de a motor nem jön be a utashoz. Hiába a kisebb zóna.Talán nem egy értéket kellene meghatározni, aminek meg kell felelni, vagy amire az adott évben már jár a 5 csillag, hanem addig tesztelni őket, amíg ki nem jön, hogy mikor halna meg benne az ember, vagy törne nyomorékká.
Viszont akkor könnyen eljutnánk a versenytechnikáig. Bukócsővel, 5 pontos övvel, és sisakkal köröket lehet verni szerintem a legnagyobb batár utcai autókra is. Egy rallyautóban 130-al feltekered a fára és kiszállsz. F1-ben 200 körül kell beleállni szemből a falba, hogy ne tudj magadtól kiszállni.Biztos, hogy van egy arany középút, mert egy régi kamionnal oldalra borulsz nagy tempóval, szinte biztos, hogy sérülsz.
Szerintem amiket látták, hallottál eset, ott az is számíthatott, hogy a nagy autó újabb volt és 12 légzsákos. -
[CS]Blade2
addikt
válasz [CS]Blade2 #189929 üzenetére
lemaradt pár z betű, az utolsó=túlsó, és stb... csak siettem. látták=láttál.
[ Szerkesztve ]
-
kisÁdi
aktív tag
Sziasztok!
Párommal egy Mitsubishi Outlander Phev-et szeretnénk leváltani költözés miatt egy kisebb kompakt autóra. Ketten használnánk, plusz hátra kerülne a kutya.
Nagyjából a Lexus CT200h-ra és a Mercedes A osztályra sikerült leszűrni a keresést. A hibrid autózáshoz hozzá vagyunk szokva, ismerjük, ráadásul iszonyatosan tetszik a Lexus kívül belül. Mégis elgondolkodtunk a Mercedesen, mivel az autó időszakosan ugyan, de van hogy egymást követő több hétvégén is autópályán lenne használva. Leginkább belföldön. Budapesten élünk, éppen ezért nem hajlottam idáig a dízelek felé.
Szerintetek ilyen körülmények között is érdemesebb lenne a CT-t keresni?
Köszönöm! -
-
Gombinyó
őstag
válasz STC Speed #189928 üzenetére
Első tulaj a bank, majd a lízing cég, majd egy kereskedés, miközben végig egy középvezető hajtotta. Majd a kereskedésből megveszi valaki használtként hitelre 3 évesen, ahol a tulaj megintcsak egy bank lesz és ha kifut a hitel az autó a tulaj nevére kerül, aki beadja egy kereskedésbe, ami már a 6. tulaj papíron, miközben összesen két ember hajtotta az autót.
-
kisÁdi
aktív tag
válasz molnarpeter #189933 üzenetére
Sajnos a töltésről lemondunk egy darabig, amíg nem költözünk vissza agglomerációba.
A160-tol A200-ig néztem mindent, és kérdésedre válaszolva kizárólag automata lehet Most újra nézegetve találok benzint és dizelt egyaránt, bár 90% dízel.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz flpuovd #189905 üzenetére
Fb-n keresnék típus csoportot, hátha tudnak gyakori problémákat mondani a motorról. PHEV alapján toronycsapágy, első lengéscsillapító porvédő, hátsó fék, ajtó zár nyűgöket tudok mondani. Beltér gyenge anyaghasználat, kapcsolók világítása hiányzik, ülés lötyöghet. Passathoz képest visszalépés, ha már az volt az összehasonlítási alap Milyen távokat mennél vele, szükséges az emeletes autó?
-
,
addikt
válasz [CS]Blade2 #189929 üzenetére
Na hát ez az, hogy akkor az 5 csillag és az 5 csillag között is ha különbség van, akkor egyáltalán nem összevethetők az értékelések a különböző kategóriák/évjáratok esetében.
(2001-es Focus 4 csillagos volt.) -
[CS]Blade2
addikt
-
zraw
csendes tag
Sziasztok,
vállalkozásom miatt elkezdtem havi 3-4e km-t járkálni össze-vissza az országban, jellemzően kb. 70%-ban autópályán. Jelenleg egy ismerőstől kölcsönkapott klíma nélküli Daewoo Lanossal oldom meg a dolgot, ami felér egy kisebb tökönrúgással.
Szóval, kellene egy normális autó, a keret 1.8m körül van. Tudom, ez a havi táv már dízeles kategória lenne, de nem igazán szeretem őket, így benzinesben gondolkodom.
Eddig a befutó egy 8gen Honda Civic (ufo) lenne, és már csak a híres VTEC miatt is "megérheti" a benzines. Sokat olvasgattam, nyilván ennek is vannak típushibái, de elvileg semmi vészes. A keret vszleg a 2006-2008-as évjáratokra futná, pedig 2009-től javították ezen kisebb hibák nagy részét.
Költeni tudnék rá, mert minél többet megyek, annál többet keresek, szóval arányos lenne minden.
A hozzáértőktől kérdezném, hogy jó választás ez? A keretből kijöhetne egy 150-200e km-es, jó állapotú darab (nyilván átnézetem ha lesz konkrét kiszemelt). Esetleg olcsóbban lenne még 250-300e km-es is, nem tudom hogy azt érdemes-e még megvenni, már csak az újra eladhatóság miatt is...
Illetve lehetne még 2-3 évvel fiatalabb Kia Ceedet vagy Hyundai i30-at vagy esetleg Toyota Aurist venni, de őszintén szólva a Civichez képest azok nekem nagyon unalmas autók
Köszönöm!
-
molnarpeter
nagyúr
Mivel céges ügyben jársz, szerintem érdemesebb lenne venni egy 2 üléses személyautó látszatú tárgyat, ami teherautóként azt jelenti, hogy el tudsz számolni minden költséget, üzemanyagtól karbantartásig, plusz az ÁFA is leamortizálható a vételárból - nettó 1.8 körül pedig inkább max 5 éves kocsit kapsz így, nem 10+ éveset. Nem hiszem, hogy ne érné meg a dízel, főleg így Vagy tartós bérlet, akkor menetlevél nélkül ÁFA 50% leírható minden hónapban, vagy vezetve azt akár az egész is (lehet használt kocsival is ilyet, nem csak újjal, lényeg az, hogy cégtől származó ÁFÁ-s autóval lehet csak).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ufo civic helyett ilyen felhasználásra egy dizel accorddal jobban jarnal. Halkabb, dinamikusabb, jóval kevesebbet fogyaszt. Majdhogy benzines hangja van, nagyon jo motor. Ha kelk a hely, kombi is van belole. Speedzone most csinalt rola használt tesztet nemreg, nezd meg.
-
IMIIKE1998
őstag
Olyan létezik, hogy olcsó és biztonságos autó? Tehát 5-600k-ból kijön és nem kerül sokba a fenntartása?
Vagy ennyiért ez irreális?(Tudom, elég kevés ez autóra.) -
diegho
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189945 üzenetére
Megoldható, de keresni kell. Focus1, nehéz belőle rozsdamenteset kifogni, de nem lehetetlen, ki is néz valahogy. Ugyanez érvényes mondjuk egy Golf4-re is, de az olcsó autók örök etalonja a ráncfelvarrott Renaul Megane 1.4 16V is ott van.
-
diegho
nagyúr
válasz pècsimunkás #189947 üzenetére
Az még mai szemmel is egy formás autó, de 600k-ért már talán Focus-ból is lehet jót fogni, az pedig kb a piros hetes ebben a kategóriában. Tavaly 710-ért vettük exemnek az olaszból behozott FL 1.6 101LE-s fókát teljesen rozsdamentes állapotban. Azóta is napi használatban van, a legnagyobb hibája egy szellőztető motor volt.
-
WasabiTrsr
csendes tag
Sziasztok,
Elso auto vasarlas elott allok, es valami olyat szeretnek aminek olcso a fenttartasa, benzines, nem tul nagy, de azert nem is mini, bar ha van valami jo otletetek akkor ne tartsatok vissza magatokat.
Elso korben a ferdehatu Ford Focus Mk2.5-oket nezegettem, a 100 loeros motorral, errol itt a topicban eleg sok jo velemeny volt, vagy legalabbis nem rossz. Ahogy olvastam, eleg jo az alkatresz ellatottsag, igy olcso javittatni, karbantartani.
Amit raszannek, az kb 1.5 millio forint. Szerintetek ebbol kijon egy normalis peldany?
Tudtok esetleg hasonlo arkategoriaban, hasonlo autot amit erdemesebb valasztani? Neztem meg, hogy a Kia Ceed nagyon hasonlo arban van, de nem tudom, hogy az mennyivel olcsobb fenntartani. Neztem, hogy astrak vannak meg hasonloak, de ott a motorrol nem voltak valami jo velemenyek.
Milyen hasonlo kategorias autok erhetoek el ennyiert amiket erdemes venni?
Neha becsuszik a hirdetesfigyelobe egy sokkal ujabb Mk3 focus, gondolom azoknak valami baja van ennyiert.
Koszi
-
diegho
nagyúr
válasz WasabiTrsr #189949 üzenetére
Én maradnék a focus-nál. A Ceed jó autó, de nekem az összes ismerősöm megszívta velük. Mondjuk mind 1.4 benzines volt. A 2007 utáni Focus szerintem jobb választás lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Windows 10
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ukrajnai háború
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- XPEnology
- További aktív témák...