- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iOS alkalmazások
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Íme az új Android Auto!
- Hetedik generációs Gorilla Glass készült a középkategóriának
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
- Yettel topik
Hirdetés
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz tboldi #182100 üzenetére
jóvanna, le lehet zizzenni a sérómról, úgy sincs nyilván 188 centi, csak itt tutult már a kutya, hogy le akar menni, aztán siettem
MP: az a baj a phev-vel, hogy rohadt drága igazából a zöldrendszámos előnyök miatt érheti csak meg kb, de használati értéket tekintve egy sima HSD is pon' jó szerintem, ott se fog anyagi romlásba dönteni a fogyasztás, plusz nem kell a villannyal vergődni, ha nincs garázs töltővel.
-
veterán
válasz molnarpeter #182099 üzenetére
Napi max. 2x50 km-ről van szó. Ha van egy rendes autójuk is (pl. nyaraláshoz*); akkor számomra egyértelműen full elektromos inkább.
*Kis szervezéssel egy full elektromos is simán lejut az Adriára. Pl. egy 64 kWh-s Hunyadi Kona**. [link]
** Amit magamnak sose vennék, mert nyugger-SUV. Picit többért ott a Tesla.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #182093 üzenetére
Bizony. Én pl. komolyan gondolkozom egy ID3-on. Na nem most, majd 2-3 év múlva, amikor már kiforrt. És sztem nem is venni, inkább csak lízingelni. Ott már látnám értelmét is. Persze csak városon belülre.
Igazából a jó német állam jövő évtől 2025-ig 6000 euro kedvezményt ad az e-autok árából. Az már szép pénz.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz focvis #182104 üzenetére
Elektromos autóval nagy távot menni halál. Persze handras elmondja miért jó, de nem jó. Balcsira lemész vele, városban nincs jobb, de ha messzebb mennél, máris halál. Tudom, "csak" fél-1 óra feltölteni, ami egy kávé meg pisi, de nem az. Hosszú távon ilyenekre nem akar az ember időt pazarolni. Plusz ha foglalt a töltő, vársz....
-
Qru
MODERÁTOR
Láttad a vonatkozó Becs.Nepper videót? Ha nem, érdemes megnézni.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
azért az se mindegy, milyen gyakran jársz akkora távokra, hogy meg kell állni tölteni.
nyilván területi képviselőnek továbbra is a dízel ideális, de annak, aki általában csak városhatáron belül vagy a környékén mozog, tökéletes a villany és arra az évi pár alkalomra, amikor messzebbre megy, nem érdemes másik autót fenntartani - max bérelni, ha olyan irányba megy, ahol nem lehet értelmesen tölteni. nyilván egy nyaralásba bele tudod kalkulálni, hogy lejössz a pályáról, töltesz, addig várost nézel.
jó lesz ez a villany, csak ezt is meg kell tanulni használni, plusz kell hozzá az infrastruktúra. -
SaNyEe
aktív tag
válasz retesz147 #182091 üzenetére
Outlander phev? :) 50km-t eldöcög elektromosan, a többire ott a 2 literes benzinmotor. 5-7misku körül mozognak pár éves használt darabok, ha új játszik csak 15-16M
Ha 150.000km-re terveznek kalkuláljanak egy kb 2 liter/100km üzemanyag árat a tisztán elektromos futás árára, amennyiben 50km elég hatótáv lehet nekik az esetek nagy százalékában.-- end of transmission --
-
-
veterán
Kérlek, véletlenül se sorolj a szifonos handras agyhalott követői közé. köszönöm!
Pont ma beszéltem egy ilyen 64 kWh-s Kona tulajaval, innen jött az ötlet is. Megkérdeztem, hogy tartós 160-nal mennyi a hatótávolsága, azt mondta, kb. 220-230 km. Nekem ez pont elég volna, de nem tetszik maga az autó; ill. ennyi pénzt sem adnék érte.
Villámtöltőn pikk-pakk megvan a 80%, addig pisi + 2 cigi, mehetünk tovább. Most is megállok 1-1,5 óránként (pisi, 1 cigi).Mióta fizetős a töltő, mindig látok szabadat; vidéken a még ingyenes 2 beállós e-Mobi AC-töltők is jó eséllyel szabadok az egyik ponton (ezek nem villámtöltők, 11-22 kW-t tudnak).
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz focvis #182111 üzenetére
Én bírom a videóit, de nagyon a Youtuber valóságot éli, se asszony, se gyerek, így nem hiteles a átlagember számára. És persze, egy pöcs, de ki nem az? Én is az vagyok sokak szemében.
Kona nem rossz, de közel 1000 km-re 2 gyerekkel nem vállalnak be 3 közel 1 órás stoppot. Egyedül lenyomom 1 max 2 megállással, +2-3 óra sok egy irányba. És pénzben sem annyival jobb. De évi párszor, főleg nyaraláshoz belefér. Rbalint veled is egyetértek ebben.
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #182109 üzenetére
Újat néztem, benne volt a pakliban. Belül nagyon 10 évvel ezelőtti, amúgy nem rossz. Csak míg a fapados 30e euró kedvezménnyel, a közepes felszereltség már majdnem 40e. És pályán simán benyel 8-9 litert. Kereskedő szerint 8 liter, de ő el akarja adni a verdát.
Ennyiért már akkor RAV4. Újonnan mondom. -
Dare2Live
nagyúr
Mi a nagy táv?
BP-> RAB sziget Lopar 577km. Átlag magyar családnak ez az évenkénti egyszeri "nagy táv".
Egy ionity megállás Zágrábál 335kmnél. Model 3 LRel számolva ha megpakolva klímázva végig 130al jöttél (ami nem szokott összejönni) akkor vagy 10-15% közt.
Itt el kell döntened, hogy
-15percet töltesz és 60%on vagy amivel megvan a maradék 242km.
-25pecet töltesz mert nekünk gyerekkel átlagban annyi szokott lenni egy megállás és 80%on vagy
-35percet töltesz mert enni is akarnak és 90%ra töltöttél.Természetesen aki napi szinten pályázik vagy megy évente többször 800-900+kmet annak egyértelműen a legjobb a dizel és felejtse el elektromost. Meg hát a fő probléma, hogy hacsak nem mész évi 30.000km+ soha nem hozza be az árdifit egy pl Kona.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
SaNyEe
aktív tag
mármint 8-9 litert autópályán AKKOR, amikor amúgy kifogyasztottad az akkupakkod. Hosszútávú pályázásra nyilván nem ezt kell venni, de aki venné, nem is az a tipikus felhasználása
10 litert benzines fogyit feltételezve (autópályán GPS szerinti 130-nál el fogja kérni)
50km-ig 0liter
60km-en 1liter
100km-en 5 liter. Nem folytatom, egyszerű ez a matek .Szval ha az utak 4/5 része belefér mondjuk 50-60km-be, elég ajánlós, beltérnél meg igazából az a nagy kérdés miből ülsz át, nemde? Vagy hozol egy kompromisszumot az emisszió/fogyasztásért cserébe. Ha egy régebbi valamiből vagy nincs is összehasonlítási alapod, lehet annyira fel se tűnik/nem zavaró, hogy nem pont egy tök friss fejlesztés a beltere, csak legyen tisztességesen megcsinálva.
-- end of transmission --
-
Dare2Live
nagyúr
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #182115 üzenetére
Igen, magyarorszagi atlag csaladi felhasznalas mellett siman jo, nincsenek akkora tavok orszagon belul, nyaralasnal, evi 1-2x meg siman belefer a toltogetes. Csak hat akkor meg, ahogy irod, nem mesz annyit, hogy visszahozza az arat. Bar az elektromos autok hasznaltpiaci ara is magasabb, szoval rosszabbul nem valoszinu, hogy jarsz vele. Szerintem kell meg par ev, hogy ez igazan megerje. Varosban meg az olcso elektromos kocsi a nyero.
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #182116 üzenetére
Kereskedo azt mondta, hogy most volt lent az egyik nyari vevojuk a francia tengerparton, oda-vissza megjartak 8 literes fogyasztassal. Ezert is irtam, hogy tuti van az inkabb 9 liter is. De a 10-et is elhiszem, csodak nincsenek.
A masik felehez: pont ezert volt benne a pakliban, mert varosban NULLA a fogyasztasa. Gyarkolatilag az ido 80%-a minimum lefedheto tisztan elektromos uzemmodban, a tobbi esetben meg "belefer" a nagyobb fogyasztas, mert nem annyival tobb, mint mondjuk egy dizel.
A kompromisszumot amugy nem is a belsovel hoztam volna, az meg annyira nem is veszes, hanem inkabb az arral. 40e euro mar nagyon sok penz, epp alig tobb, mint a felebol tervezek venni egy (elvileg) kenyelmesebb autot, a fogyasztaskulonbseg pedig soha nem terul meg. Plusz, ezeket a PHEV kocsikat toltogetni is kell, ami persze nem gond, de azert macera. Foleg, ha mondjuk nincs garazsod. Es az 50-60 km-es kocsikat azert jellemzoen naponta, de max 2 naponta illik feltolteni. Es ujra ott a 40e euro.
Egyelore en azt latom, hogy egy autos felallasban, ha az arat nem nezzuk, az 50+ km-es PHEV vagy a Toyota hibridjei a legjobb valasztas, ket auto eseten pedig a kisebb elektromos varosba, es valami nagyobb, alacsony fogyasztasu dizel autopalyara-nyaralasra. Ott, ahol a 2 auto szukseglet, szerintem ez a legjobb felallas.
-
Doki16
addikt
válasz SaNyEe #182116 üzenetére
Nem megy el az 50 km-t hidd el. Max új korában. Örülök ha kijön a 35 km. Persze megy a csoportba a vetítés, hogy ki hogyan ment 50-60-70 km-t elektromosan. Aztán csak kiderül, hogy be be indult az a benzinmotor 10-20 percre. Fizikát nem lehet meghágni, egy nem takarékos nagy tégla valós 30 Ah-val nem fog elmenni 40-nél többet önerőből.
A többi az ok, 200km-en is tudok vele 5 liter hozni. Töltés nélkül viszont pályán 10 a min.
Amúgy csak annak az embernek javasolnám ezt a kocsit aki sokat megy városban és mindenképpen SUV-ra vágyikA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz Doki16 #182120 üzenetére
Én csak abból indulok ki, amiket balról jobbról hallottam, nem vagyok tagja semmilyen Outlander csoportnak.
Személyes tapasztalatom csak az Ampera-val van, s ott a kalkulált futás (nyilván vezetési stílus, fűtés, klíma függvényében lehet 75km is), kb egyezik a gyár által megadottal. Azt viszont napról napra tapasztalom, hogy sokan panaszkodnak, hogy nekik miért csak 40km-t megy az autó. 10 esetből 8-nál az jön ki, hogy a klíma/fűtés idő alapon eszi a töltést, ők meg araszolnak a dugóban.
Ebből elég hamar kijön mire megy el az energia. Akku degradációt én egyáltalán nem tapasztaltam, 10.9kwh kivehető ma is a 16kwh-s akkupakkból, amit 90% fölé és 20% alá nem enged meríteni az autó.Ez a kinek mennyit fogyaszt az autó minden phev csoport rákfenéje? Nálunk is posztolgatják, hogy néézd 110km (persze, mátrából legurulva :D )
Tin: nekem az otthon töltés abszolúte nem gond, kertesháznál vagyok, fűtött garázzsal. Nyilván lakótelepi lakásnál nem is választottam volna phev-t, egyszerűen nem arra lett kitalálva, hogy megvillámozzák 10-20 perc alatt, hanem éjszakai töltésre. Az meg már eléggé macera lenne.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
8th
addikt
válasz BigBlackDog #182095 üzenetére
Egy első generációs kombi meganeból ült át a srác a fluenceba és elmondása szerint ahhoz az öreg autóhoz képest sok tekintetben visszalépés. Alap benzinest vett mert a dízeltől fázik ez viszont már most nyolc litert fogyaszt és még nincs tél. Amit én is megtapasztalhattam: kényelmetlenek az ülései, pocsékul világít a lámpája, rémesen butára van hangolva a futóműve kóvályog az úton össze vissza. Jobb egyben ülve elzárt szellőzésnél is jött a huzat a a lábamra. Kitaperoltam műszerfal takarásában lévő ajtórésből. Szög egyszerű technika, belül viszonylag nagy meg a himbi-limbi futómű ballonos gumival valószínű jobban tolerálja majd a fos magyar utakat de kb ennyi. Nagyon prosztó autó. Olyan mint egy nagy dacia logan. Még a szaga is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Doki16
addikt
válasz SaNyEe #182121 üzenetére
Minden csoportban megy a "f...méregetés". Nagyja kamu, meg gurulva a Csomolungmáról.
Az Ampera nagyon jó ebben az tuti. Az Outlander PHEV bénán bánik az akkuval. Ha itt benyomod a fűtést akkor nem, hogy 40km nem lesz meg hanem örülsz a 20-nak. Egy reggeli előfűtés 5 fokban elvisz 30 perc alatt 15km hatótávot. Nagyon piszkálja a fantáziámat még mindig az Ampera.Én lakótelepen élek. 500m-re van tőlem egy E-mobi és melóhelyemen töltöm, teljesen élhető így. Egy Ampera hatótáv már maximálisan kiszolgálna.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Drughi
addikt
2017-es újszerű Megane 1,5M ft-ért
Elírás lenne?
Pixel 7a
-
Tin
veterán
válasz Gombinyó #182127 üzenetére
Vagy csak emberünk ilyet akar venni, felrak par kamu hirdetest olcson, es azokra hivatkozik a valos hirdetoknel telefonban, hogy "nezze mar meg sokkal olcsobbak is vannak a hahu-n".
Ritkabb, regebbi autoknal szoktak csinalni. Ha van 2-3 elado, felraknak melle meg 2-3 kamut, es siman lenyomjak az arakat veluk. -
őstag
Sajnos ezt meg kell erősítenem. Pedig nálam nagyobb volvo bérenc nem nagyon van. Ha elkezdik telepakolni az autóik duplakuplungos automatával akkor tényleg vége (lásd xc40 hibrid) a megbízhatóságnak ahogy mostanában nyomják. Már nálam is a következő autó álmodozásban a volvo mellett ott van a Rav4 Hybrid. Főleg ez a brutál 300+ lovas zöld rendszámos, normális csomagteres darab ami jövő nyáron jön. 6 másodperc körül 100-ra? Biztos lesz 15 milla
-
rbalint88
addikt
válasz Tom1939 #182131 üzenetére
biztos lesz 15 milla, de az legalább nem romlik el és méretben inkább xc60, mint xc40. és az xc40 plugin 15-ről indul kopaszon, szóval esélyesen drágább lesz azonos felszereltség mellett, mit a plugin rav4, szóval nem nagyon van kérdés, melyiket érdemes választani. mondom ezt úgy, hogy én is imádom a volvokat, az xc40 pedig különösen tetszik
-
őstag
válasz rbalint88 #182133 üzenetére
Hát ja. Max amit meggondolnék majd cserénél az egy t4 momentum xc40, az is 11 milla alaphangon. Hahun meg kicsit 9 milla felett indulnak a hybrid Rav4-esek... Comfort felszereltséggel is meg lehet 10 milla körül. Egyetlen visszatartó erő hogy szeretnék jó hifit (mely mostani scrossom legnagyobb gyengesége), és az eddigi tesztek alapján az alap Rav4hifi gyengus, a JBL meg max közepes (de akkor már 12+ milláról beszélgetünk). Szóval valószínűleg a xc 40 momentumban lévő hifi (alap +1, premium sound tehát még nem neves gyártó cucca névvel vállalva) péppé veri a JBL-t (ebben mindig jók voltak).
-
rbalint88
addikt
válasz Tom1939 #182134 üzenetére
Csikós meg az XC40 harmanjától nem volt elájulva nem hiszem, hogy az újságírók túl sok figyelmet fordítanak a hangcuccra, menj el, állítsd be, vigyél rendes zenét magaddal, akkor derül ki igazán, hogy melyik mit tud, amúgy is neked kell tetsszen, ez ugye egy tök szubjektív műfaj
-
8th
addikt
Brutálisan szennyeznek a dízel furgonok
És melyik a legtisztább? Na melyik?
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
őstag
válasz rbalint88 #182135 üzenetére
Attól a Harmantól eddig nem nagyon volt senki elájulva, még beállítva sem az igazi. Olyan véleményeket is hallottam hogy az alap +1 premiumhoz képest egyáltalán nem éri meg az árát. Az igazi csúcs hifi csak a nagyobbakban van, a bowers and wilkins (1 milla feletti árral). De nyilván ha eljutok odáig kipróbálom mindegyiket (addig csak nyálat csorgatni nem megyek szalonba ).
-
retesz147
addikt
Köszi skacok!
Úgy néz ki, Volvo XC40 lesz, R-design T3-al.
Majd alakul.
(én T4el venném....)Xiaomi 13 eu dev...
-
batai15
félisten
Egyébként néztem az avensiseket is, 2009ig.
Tegnap voltam egy kereskedésben próbáltam eggyet eléggé masszív.
Bár corollából nagyobb a kinálat.
Ti milyeket választanátok?
2.d corolla szedan vagy 2.0 d avensis szedan? -
batai15
félisten
válasz BigBlackDog #182145 üzenetére
Corollát még nem néztem élőben ,de tetszettek az avensis belseje , eléggé masszív az autó .
Sajnos amit tegnap előtt néztem egy gazdas Corolla elment kb egy nap alatt le maradtam róla.
Avensisbol nehezebb fiatalabbat találni , corollabol azért sokkal több 2008 utáni van ,és a használt kínálat is nagyobb a 2m alatti sávban .[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz batai15 #182143 üzenetére
Valami mást.
Egyik barátomnak volt 2010. körüli Avensis 1,6i; nevetségesen keveset fogyasztott, de ő
fillérb...zóPlattner, most Priussal jár.
Folyton attól rettegett, hogy elromlik benne az elektromos kézifék, ami típushiba és állítólag 400 e. Ft a javítása.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
ne kezdjük el megint.
Nem egy fillér baszó vagyok hanem normálisan gondolkodom egyszerűen.
Nem fél meg egy literen múlik a dolog, hanem a benzineshez képest viszonyítottam.
az 1.4d valszeg gyenge ebbe a kaszniba ., bár ezt még nem sikerült vezetni, lehet hogy azt mondanám nem is olyan rossz .
Amúgy nem tudom, szerintem skippeltétek hogy most is 2 literes dizelem van.
Volt 1.4 hdi is, kb fél liter volt a difi , és a 2.0hdi klasszisokkal jobban megy.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!