- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Bosch szerint Európának nem kellene az AI-t a halálba szabályozni
- Nehéz helyzetben az SMIC, régebbi chipet használ az új Huawei laptop
- Norvégia átmenetileg betiltja az áramigényes kriptobányászatot
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
Ezé ez a gyakorlatban nem biztos, hogy így van, m4/3-on érdekesen viselkednek az adapterezett obik és arra is figyelni kell, hogy ha nincs rekeszgyűrű az obin (DA), akkor legszűkebb rekeszen marad.
Nomeg egy fix obi a jobb fajtákból már 14/2.5, 20/1.7, 45/1.8 árban mozog, és mindez AF nélküli használat mellett, szóval csak akinek egyébként is van Pentax rendszere és hozzájut egy m4/3 vázhoz annak lehet érdekes vagy akinek vannak manuális fixei.
-
FEDman
addikt
Néztem hát.
Ha jól emlékszem Roboter írta valahol, hogy mai modern szenzorok pont a hatékony Raw előtti zajszűrés miatt fejlődtek annyit dinamikában. De ha belegondolsz ez logikus is, a dinamika átfogásnak ugye 2 vége van a csúcsfényektől a még részletet tartalmazó feketékig. Az egyre hatékonyabb zajszűrés elsősorban a dinamika átfogás ez utóbbi határait tágítja ki. Azzal, hogy kevesebb az árnyékokban a zaj, azzal nő ebben az irányban a kinyerhető részlet, a dinamika.Itt van erre egy elég jó gyakorlati példa. A csóka Pana GH2 és Pentax K5 Raw-okat hasonlít össze dinamika szempontból. Papíron a két váz között e téren kifejezetten nagy a különbség. Ehhez képest gyakorlatban ebből nem sok látszik. Csúcs fények szempontjából gyakorlatilag 0 különbség jött ki. Az árnyékos részek között is leginkább az a különbség, hogy a K5 4 EV értékkel felhúzva is döbbenet zajszegény, ilyen téren talán még az 5D MkII-nél is jobb.
Ebből is jól látszik, hogy a mai extrém szép DXOmark-os dinamika eredmények elsősorban az egyre hatékonyabb, erősebb Raw előtti zajszűrésnek köszönhetőek. -
FEDman
addikt
Bocsi, most nézem, hogy K5-nek sikerült egy kis back focus-t összehoznia ebben a tesztben, ezt mindig elfelejtem. Ezt figyelembe véve a Pentax valószínű nem keveset hozott ki a 16-os lapkából és sokkal jobb annál, mint amit ez a teszt láttatni enged.
Feltéve persze hogy épp betalál az AF.
Ettől függetlenül a Raw előtti zajszűrés simán okozhat akkora különbséget, mint amit a DXOmark méréseinél látsz. -
FEDman
addikt
A mai gépek szinte mind szűrnek zajt még Raw esetén is. Van aki nagyon ügyesen él ezzel, megint mások meg olykor túlzásba is esnek. De ami a lényeg emiatt azonos szenzorok is nyújthatnak kissé más teljesítményt attól függően ki hogy bánik vele.
A Pentax K5 esetében abszolút az az érzésem, hogy a többieknél erősebb Raw előtti zajszűrést alkalmazott. A DXOmark mérésénél is beszédes, hogy iso3200-tól "smoothed" megjegyzést kapott.
Nem véletlen mondom, hogy a DXOmark csak kiindulási alapnak jó, az igazi értékeléshez elengedhetetlen pár teljes felbontású kép kielemzése is. Például ha itt a NEX5n mellé kiválasztod a K5-öt akkor jól látszik, hogy a Pentax már alap iso-n is kicsit tompább puhább képet ad. Ezt mondjuk még esetleg rá lehet adott esetben fogni az eltérő AA szűrőre is, de ha megnézed ugyanezt iso6400-on, na ott már sokkal durvább lesz a különbség. Nézd meg mondjuk a pénzérmét, a Pentax képe látványosan tompább, puhább, életlenebb a Sonynál, ami már nehezen értelmezhető másként, mint hogy erősebb szűrést alkalmaztak.
Hogy melyik a jobb megoldás azt mindenki döntse el maga.
-
Mercutio_
félisten
"A mérete sokkal kisebb sosem lesz az utódainak sem, hiszen azt
kb meghatározza a szenzorméret és a bázistáv."
"Lóf*szt mama", hogy egy klasszikust idézzek
Simán lehet kisebb méret és bázistáv, arra optimalizált obikkal ÉS egy adapter, amivel a KAF-os obik bázistávja és funkciói is mennek.Erre a "kereső nem hiányzik" dologra meg majd akkor térjünk vissza amikor a kezedben lesz egy ekkora és ilyen súlyú k
gnomió -
ennyi, köszönöm. nem csak a k-5-ödnél rosszabb, hanem a k-r-nél vagy minél is. csodálkoznék, ha a következő belépő pentax dslr-be nem ez a 16 mp-es szenzor kerülne (megelőzendő a túlmisztifikálását). ami drágább sem lesz, nagyobb sem, lesz keresője, gyorsabb lesz és jól meg az összes pentax obival.
csak ennyit szerettem volna elmondani tegnap óta, és bár folyamatosan úgy csinálsz, mint aki vitatkozik, végül ugyanazt mondod te is. valóban, nézzük meg, hogy mit kezd a pentax ezzel a vonallal, mert ennek a konkrét váznak kb. semmi értelme.
-
-
FEDman
addikt
Mintha a falnak beszélnénk..
Megpróbálom kicsit más oldalról megközelíteni. Ebben az új Pentaxban ugyan nincs tükör, de ennek ellenére mégse lehet egyetlen eddigi mirrorless rendszerhez hasonlítani.
Hogy miért? Mert azokhoz képest hatalmas lett és érdemben nem lett kisebb mint egy belépő DSLR. Ezen felül ugyanazt a bayonettet és objektíveket is használja mint a DSLR-ek.
(Megjegyzem pont emiatt nem is elsősorban csak az a mellbevágó, hogy nagy a váz, hane hogy nagyok az obik is és az a kettő együtt már büntet.)Ezek után egyértelmű, hogy ennek igazából semmi köze a mirrorless gépekhez, ezeket el is lehet gyorsan felejteni, ezt a gépet csak a jelenlegi DSLR-ekhez érdemes hasonlítani.
Tehát a kérdésünk az, hogy ha már drágábban adják akkor miben nyújt ez többet, vagy épp mást mint egy belépő DSLR??
Amit én látok, hogy méret szempontjából csak egy használható keresővel lett kisebb, hordozhatóság szempontból elhanyagolható a különbség, ellenben a kereső hiánya az sokszor fog fájni. (Pláne nem kihajtható kijelző mellett.)
Ezen felül beáldozták a tükröt és a pd AF-et is, ami talán a legfájóbb. Mert hát hiába a hatalmas fejlődés kontraszt AF terén, ha mindez igazán csak eleve kontraszt AF-re tervezett obiknál jelentkezik. Itt meg ugye ilyenek nemigen vannak..Ezek mind elég durva hátrányok egy Pentax DSLR-hez képest ami ráadásul még olcsóbb is, de akkor kérdem én mire jó ez az izé??
-
FEDman
addikt
Persze erre felpakolhatóak a jelenlegi obik, no de ez igaz az összes Pentax DSLR-re is!
Úgyhogy kérdésem továbbra is áll, mi az plusz ami miatt van ennek értelme a jelenlegi Pentax DSLR-ek mellett, mi az az érv ami miatt ez bármiben is jobb, mint egy K-r pl. ????Még a csúcs kategóriás Pentax K-5-nél is alig kisebb és az obik se lettek kisebbek. Sőt ahogy nézem egyenlőre nincs is más rá, mint a DSLR obik. (az a 40-es az tényleg csak a Limited átdizájnolt változata.)
Akkor miért volt értelme beáldozni a tükröt, a gyors AF-et, a normális keresőt??
Ezért a sor kompromisszumért ráadásul többet kérnek mint egy K-r vázért!
Akkor meg miért született meg ez a kategória??Komolyan nem értem úgy az egész koncepciót..
A focus peaking jó dolog, meg ha később kihoznak majd olyan obikat amiknek a segge mélyen belóg majd a bayonett mögé a vázba az is remek lesz, de..
De ha a Pentax kicsit is igényesebb ennél akkor nem hagyja el a tükröt, hanem ezeket simán mind belepakolhatta volna legújabb DSLR gépébe. Még a spéci hátratolt lencsés obiknak se lenne semmi akadája, egyszerűen csak ilyen obiknál rögzíteni kellett volna a tükröt felcsapott állásban és kész.
Ami a lényeg, az önmagában hogy felmennek rá az eddigi obik nekem még nem előny, volt már eddig is pár Pentax váz amiről ez elmondható volt. A nagy kérdés inkább az, hogy ezekhez képest (Pentax DSLR-ek) mi pluszt nyújt 750$-ért egy ilyen K-01-es váz?
Na erre várom én a választ!
-
Mercutio_
félisten
Itt a hivatalos infó, ez így nemgyerebe
Kétlem, hogy hajlandó lennél 19 deka difiért bevállalni, hogy kapsz egy szarabb fogású, kereső nélküli, kevesebb vázra pakolt funkciójú, szigeteletlen vázat, ugyanannyiért mint a K-5Persze ez még csak az induló ár, 1 éve a K-5 se ennyi volt, de aki jelenleg vásárol az a jelenlegi árakat nézi.
-
jó, várjuk meg, és ha nincs semmi feketemágia, akkor majd áruld el nekem, hogy miért jobb, mint egy pentax dslr, mert egész egyszerűen nem értem. hogy miért rosszabb, azt meg már leírtam.
ja, ha legfőbb érv a meglévő obikészlet, akkor... még mindig nem válaszoltál arra, hogy miért jobb ez, mint egy k-r/k-5/k-mittoménmi.
-
FEDman
addikt
Eddig mi elég kézzel fogható érveket sorakoztattunk fel pro és kontra. Ezzel szemben te még csak azt mondtad, hogy szerinted ennek igenis van értelme, de eddig még nem fejtetted ki hogy pontosan mik is lennének ezek, hiába kérdeztünk rá többen is.
Ettől függetlenül igazad van, úgy fer ha előbb megvárjuk a végleges bejelentést, hátha van még a történetben egy olyan csavar amire nem is gondoltunk.
-
-
dehogy írtál erről az előbb, azzal kezdted, hogy beszóltál, hogy ki és mit dumált régen, és lám-lám stb. nincs lám-lám, csak egy nagyon elkefélt pentax váz van mára. ez nyilván nem a te hibád
, és azt is simán elfogadom, ha neked valamiért tetszik, de a piaci racionalitásán már vitatkozom. pontosabban csak azon vitatkozom, az ízlés igazából szubjektív, ráadásul most egyet is értünk.
-
FEDman
addikt
Szerintem örülj a K-5 vázadnak, az egyik legjobb a műfajban és örülj mellette a NEX-ednek is, az se rossz a maga nemében, ezt a K-01-et meg egyenlőre jobb nem is firtatni..
Majd ha kijön hozzá pár olyan obi ami mélyen belóg a vázba akkor talán lesz értelme vele foglalkozni, addig viszont a remek Pentax DSLR-ek mellett ennek szerintem semmi értelme.
-
Mercutio_
félisten
Persze, csak ennek a váznak így nincs értelme/haszna, csak kapacitást és pénzt von el.
Jobb lett volna ha kihozzák a K-r-t K5 szenzorral, nem manuál üzemmódokban valamelyik használaton kívüli gombra (zöld gomb) rakott shift funkcióval, hogy az egyetlen tárcsa használhatóbb legyen, és normális AF-fel. Sokkal kevesebb pénz, stabil vevőkör, ha még szigeteltté is tennék piszok jól fogyna és a megkeresett pénzből lehetne a valódi MILC-vázat fejleszteni meg az adapter hozzá a K-s obik kompatibilitása miatt. -
módosítom az előzőeket: ló nagy, ocsmány undorító, 750 usd/eur, és mindebbe nem fért bele a kereső. egész pontosan annyira vonzó, mint a pentax q. sőt, hogy őszinte legyek, abban van valami egyedi, ez a szépség viszont csak egy ronda, lassú, kereső nélküli dslr. konkrétan a mirrorless rendszer egyetlen előnyét sem hordozza.
-
FEDman
addikt
Akkor máshogy fogalmazok..
Írtad hogy ezen használhatók a meglévő K bayonettes obijaid és ez a te nagy nyereséged.
Kérdésem ezek után csupán csak az, hogy vennél e ilyet a meglévő Pentax DSLR-ed mellé??
Mert ez érdemben alig kisebb egy K-5-nél, max egy jól használható keresőnyivel alacsonyabb, meg a gyors AF-el rövdebb annál, azaz ehhez képest rengeteg kompromisszumot hordoz magában.Nem lett volna jobb egy NEX-hez hasonló vékony váz egy teljes kompatibilitást nyújtó K adapterrel??
-
FEDman
addikt
No de ha csinálnak egy szép elegáns vékony vázat és kiadnak hozzá egy gyári K bayonettes adaptert, ami rekeszt AF-et mindent megtart akkor nem ugyanitt vannak csak az egész sokkal elegánsabb, szebb, hogy azt ne mondjam értelmesebb?
Gyártói oldalról, meg szerintem ez maga az öntökönlövés..
A legnagyobb gond, hogy egyre szűkül be a Pentax piaca, erre kihoznak egy olyan rendszert ami max azoknak lesz értelmes megoldás akik már eleve tele voltak Pentax obikkal. Ezzel szerintem csak tovább fog szűkülni a piaci részesedésük. -
FEDman
addikt
Arra jó ez az új K-01 hogy mindenkinek világos legyen miért tartottuk értelmetlennek a K bayonett megtartását!
Ez így egy torzszülött, első látásra semmivel se jobb egy adapteres mirrorless-nél, csak itt az adapter rá van hegesztve.
Persze jöhetnek majd rá olyan obik, amik majd mélyen hátranyúlnak a bayonett mögé és ezáltal kiaknázzák majd a rendszerben rejlő lehetőségeket.
De ettől függetlenül még ez a váz egy kis szörnyeteg. És miért?? Hogy az eddigi K-s obik is felmenjenek, csak hát ha tényleg nincs benne semmilyen tükör akkor a PD AF-re hangolt SLR obik a kontraszt AF-el béna kacsa ként fognak működni.
Ezért szerintem kár volt..
Inkább lett volna ez is szép vékony elegáns mint a többi, plusz kaphatott volna egy gyári konvertert ami ugyanúgy biztosította volna a kompatibilitást visszafelé.Az új 40-es szerintem is ugyanaz lesz mint a Limited, csak egyrészt egyszerűbb építést kapott, másrészt biztos hozzá igazították a kontraszt AF igényeihez is, például az élesség kicsit túl fut a végtelenen.
De én ezzel a megoldással se vagyok elégedett, így megtartották ennek az obinak minden hátrányát, APS-C-n ez ekv. 60mm, se alapnak, se portrénak nem az igazi. És hiába eszméletlen lapos, a dög vastag vázzal együtt mirrorless gépek között már egyáltalán nem számít se kicsinek se fényerősnek.
Na majd a Leicásan vázba lógó seggű obikkal lesz ez érdekes, csak kérdés mikorra lesznek ilyenek, jó lett volna már bejelentéskor legalább egy ilyen, hogy bemutassák milyen lehetőségek vannak az új rendszerben..
Mindenesetre szerintem jól döntöttél, hogy nem vártad ezt meg és másodváznak egy NEX-et vettél.
-
Tulku
veterán
Segíts szerencsétlen hülyének, aki olvasni sem tud: ezen az új gépen most a régi pentax obik használhatók, illetve aps-c szenzoros?
Szabadalmi linkekből semmit nem értek, de jól néz ki az a sok ellipszis...gondolom valami lencsekialakítás, de el ne kezdd magyarázni
Kinézet: szokható! Nekem pl az új kanyon dslr dizájn nem jön be...
-
ööö, ezt most frankón nem értem.
ha nagy eszme alatt azt érted, hogy a tükör fölösleges, a live view jó, a vázak és az obik pedig kisebbek és könnyebbek, akkor igen, ezt most is hirdetem. irtó jó a fogása az asszony d200-asának, de mindig arra jutok, ha megmarkolom, hogy nem kéne már (még mindig a vázról beszélek, nem az asszonyról!!
).
az egy más kérdés, hogy az ilyen e-pl3 vázakkal eléggé a ló túloldalára estek a gyártók, megfogni sem lehet már. de nézd majd meg az om-d-t, van normális gripje, mégis összehasonlíthatatlanul könnyebb és kompaktabb bármilyen dslr-nél, obikkal meg pláne.
de a nex-7 is jó példa. messze van azért egy d200-tól, de még egy d40-től is, mégis tud mindent, ami kell.
-
hegyimorc
senior tag
-
sebgutkopf
őstag
A DX előtt olyan obi van, ami arra való képkört rajzol ki. A multi aspect szenzor eleve arra épít, hogy az mft obi is valamivel nagyobb képkört tud kirajzolni mint a sima 4/3 szenzor. A kérdés az, hogy ezen a tartalékon kívül van-e az obiban még annyi, hogy a stabi mozgását is vignettálás és életlenedés nélkül kirajzolja? (nem tudom).
A szenzor mozgatás ténye szerintem se gond.
Nem mondom, hogy ez lenne a gond, de lehet benne szerepe. Amit Parci írt az egy egyszerűbb magyarázat, általában pedig az egyszerűbb szokott lenni a megoldás. -
még FX-en is van, lásd Sony A850/A900. de nem is arról van szó, hogy a méret miatt elvileg kizárt, hanem arról, hogy a meglévő stabiját teljesen át kéne terveznie a zolinak. no meg arról, hogy a gh2 szenzor garantáltan jóval drágább, ők meg keresni akarnak a vázon. illetve még az is lehet, hogy az nem publik, egy interjúban elég keményen fogalmazott a pana, valami olyasmit mondtak, hogy minden cégnek vannak egyedi fejlesztései, ez az övék, más találjon ki mást.
amúgy a legnagyobb baj a multiaspival, hogy kb. lehetetlen kommunikálni. nem érti a nép, még itt a topikban is többször rákérdeztek, hogy akkor mi is ez pontosan. drágító tényező, de senki sem érti, nem jó.
(pedig egy GH váz keresőjében nézve a képarány váltogatást irtó látványos)
-
Mercutio_
félisten
nord_ nem ma kezdte a fixek használatát, szerintem nem kellett neki 1,5 év
Nesze neked csoportkép -
Tulku
veterán
Ez így jó is lenne, gondoltam is erre, sőt (ragasztás nélkül) csináltam is ilyet. Az a baj, hogy ugyi nem csak a gyutáv, hanem a fé, a fókusz...szóval van egy-két paraméter, ami azért nem ugyanaz (mondjuk kitobi 20-on f4, ami ugye összehasonlítva az f1.7-tel azért elég brutál.
Persze tudom, menjünk ki a szabadba, jó fények mellett lövögessünk ezt-azt...erre tényleg jó a módszer!
-
FEDman
addikt
Miért olyan meglepő, ha ebben az esetben a Pentax meglévő mirrorless rendszeréből indulunk ki?
Amúgy DSLR fronton meg számomra kicsit meglepő módon az Olympus-hoz hasonlóan utoljára 2010-ben adott ki vázat a Pentax, mégpedig a K-5-öt. Ami meg kell hagyni egy bitang jó kis váz!
Viszont 1.600$-on nyitott, egy időben az 1200$-os Nikon D7000-el. Azért én ezt az árazást nem sorolnám a kihagyhatatlan kategóriába.Ha nem lennének se Nikon, se Pentax obijaim (pláne nem olyan jók mint a tieid), akkor eszembe nem jutna ilyen árak mellett a Nikon helyet a Pentaxot választani.
Ettől függetlenül én is nagyon várom a Pentax új APS-C mirrorless gépét és szurkolok, hogy egy ütőképes darab legyen!
-
FEDman
addikt
ööö..
Azért én kíváncsi leszek hogy ehhez képest egy APS-C mirrorless-t hová fognak majd árazni?
-
sebgutkopf
őstag
Ahogy a híreket olvasom most inkább magának a sonynak a gyártókapacitása fogja vissza a nex vonalat, mint az obi kínálat. Jelenleg egyik gépéből se tud elegyet gyártani, amikor pár száz példány felbukkan egy egy nyugati boltban, el is viszik a 7-eket és az 5n-eket is. Na ez az öntökönszúrás, hogy még obi nélkül is mennyivel többet el lehetne adni, ha lenne.
-
Tulku
veterán
Nyújts be petíciót, én is az aláírók között leszek...
De komolyra fordítva; nem lehet egy rendszert egy lapkával életben tartani. Pillanatnyilag az egyetlen objektívje a 18-55, az sem új fejlesztés, majd 2 éve nincs új a nap alatt, mindenre pedig az az egy szál zúm....nem igazán alkalmas. Persze marad az adapterezett manuálok tömkelege, de ott meg egy jó nagylátó egy vagyon, illetve elveszti a vázból adódó előnyét a ráaggatott eszkábált ágyúcső.
-
Tulku
veterán
Stabi miatt ekkorák...gondolom.
A másik véglet a 3 palacsinta.Más; igen türelmetlen vagyok, ebben igazad van. Viszont a trend nem tetszik, hiszen nex sem 2 napja létezik (kicsit később keletkezett, mint az mft, de nem oly nagy a különbség)
Illetve úgy érzem (ez privát meglátás) hogy a nex-ek már az AF gyorsaság miatt is, inkább manuálra vannak kitalálva. Vagyis nem egy ésszerűtlen lépés a sanyitól, hogy nem ad(ott) ki obikat. Még egy dolog; azon is elgondolkodtam, hogy -lévén nagy lapka eladó - az 5n pl lehet egy lapka demó gép a többi cégnek, tkp. nézzétek milyen jól teljesít egy ilyen tetűnyi méretű testben, vegyétek, használjátok. Ez válasz lehet a nex7-re is; vagyis ott egy másik lapkát kísérleteznek, demóznak (miért nem a nagy sikerű lapkát rakták csúcsmodelljükbe) de mivel ez újabb fejlesztés, kicsit várnak a kiadással, hegesztgetik szoftveresen gondolom... -
nem rosszak, de ha már zoom és pentax, én tuti a 16-50, 17-70 és tamron 17-50 vonalon maradnék alapobinak (vagy méginkább a 18-135, mert alulra nem kell a nagy fényerő), és egy f2,8-as kistele zoomot felülre.
amúgy láttad már a 14-150-es oly obit? csak mert elég kicsi, 280 gramm az egész. nagyon nagy markolat nem kell hozzá.
-
sztem a k-5 mellett egyedül az ultraszűk dof-buziknak van értelme a ff-re izgulni. egy 50-135 vagy sigma 50-150 kell a k-5-re, úgy az igazi, alulra jó egy tamron 17-50 is, van a pentax 17-70, vagy bármi. és kész. ff-en sem rohangálnál úgy sem 70-200/2,8-as kályhacsővel, ha meg már f4-es telét teszel rá, akkor ugyanott vagy, mint a k-5 + f2,8-as tele kombóval.
-
FEDman
addikt
-
nord_
veterán
BEE:
Miért pörögtök a 45-ös körül ?
Senki sem mondta hogy ne lenne jó, szerintem is kitűnő darab.
A manuál azoknak jó, akiknek ilyenjük nincs.
Így van, ez a lényeg.Tulku:
Szerintem aki 30-40-et kiad egy nagyon jó régi manuálra, az talán 80-90-et is összekapar foggal-körömmel egy kis zuikóra.
Megvan a Zeiss 1.7/50-em. Túl sűrűn nem használom, de amikor kell, akkor nagyon jól jön. Megfordítanám a kérdésed: minek adjak ki 80-90-et egy új obiért, ha a régi is jól muzsikál?Parci:
ugyan már, egy filmes 50-est már a digi fx vázakon is kapásból f2,8-ig kell rekeszelni, hogy normálisabb képe legyen
Már amelyiket.Ezért tetszik a 35ezres Zeiss, mert nyitva is nyugodtan lehet használni, max. 100%-os nézeten lehet észrevenni egy kis különbséget a 2.8-hoz képest. Pont, mint a 20 F1.7-es Pana.
-
Mercutio_
félisten
Megjött a 45-ösöm - igaz kicsit késve
- ha erre jársz meglesheted, szerintem téged is meggyőzne
Amit el tudok képzelni m4/3-on, mint low budget megoldást, az 1-2 mai lapkákon is jól teljesítő 50/1.4-1.7 20ezer körüli árban.
fattyu: Nagyon másként muzsikál sok üveg FF-en és APS-C-n, pláne (m)4/3-on.
Marseille199: Korábban talán épp itt kaptam meg, hogy sokkal könnyebb egy repcsit lekövetni
manuállal, mint közeli dolgokat -
madgie
titán
Pörög a fene. Annyit írtam ,hogy amióta megvan, számomra nincs értelme az ötveneseknek. Ennyi.
szerk: az öcsém meg örül a Pentacon 50/1.8-nak, nekiadtam, az még felmegy az ő E-330-as Oly-jára és kategóriákkal jobb portrézni vele, mint a 14-42-es kittel (élességet állítani mondjuk abban a keresőben nem egy egyszerű feladat)
-
"Kár ezen vitázni, a régi üvegekből meg csak a legjobbakat érdemes használni."
ez így van. annyit tennék csak hozzá, hogy mivel az új zoomok elég jók, a régi üvegnek tudnia kell valamit, ami miatt érdemes szenvedni vele. egy régi 20/1,4-gyel nem szenvednék például, hiszen itt a 20/1,7. ugyanígy, a régi 50/1,4-eknek sincs már értelme, itt a 45/1,8. stb.
-
-
ha jól értem, ez egy dslr méretű és formájú gép, csak ovf helyett evf-fel (és a sony-féle féligáteresztő tükör helyett live view-val). nem lennék meglepve egyébként, ha hosszabb távon minden gyártónál ilyen vázak váltanák a belépő dslr-eket.
más kérdés, hogy engem legkevésbé sem izgat fel, ha ugyanolyan ló nagy obik kellenek hozzá, és a váz is ugyanolyan ló nagy marad.
-
sebgutkopf
őstag
Várjál a poén, hogy nemcsak a záridő növelésével, de csökkentésénél is megvannak a ciklusok. Tehát a kényes 1/125-nek a többszöröseinél is látni, tehát 1/250-nél is látni ilyet, illetve az 50 többszörösénél mint 1/200 már szintén nem vibrál. Ami érdekes, hogy a tv és monitor esetén hiába eltérő a freki mégis ugyanazokon a pontokon lehet vibrálást látni. Az ok pedig valószínű a tft háttérvilágításának a frekije és nem a képfrissítés.
Lámpának amúgy minden helyiségben energiatakarékos izzókat használok, azoknál akármilyen záridő és fps van, sose láttam még vibrálást, se nex3-al 30 fps-el, se nex5n-el 50 fps-nél.
A gép által használható leghosszabb záridőt viszont a használt fps meghatározza. Tehát 50fps-nél értelem szerűen 1/50 a min záridő, míg 60 fps esetén a gépek 1/60-at hajlandóak beállítani. Ebből következik is, hogy ha kézzel nem nyúl bele a ntsc tulaj, akkor zárt térben mondjuk P módban a vibrálást okozó 1/60-at fogja használni a kevés fényben. Viszont, ha van manual controll a záridő felett szerintem akkor el lehet kerülni az ntsc-s gépeken is a vibrálást.
-
Gondwana
addikt
Kiindulásnak ez, gondolom, a két rajz közötti külömbségből sejthető, hogy a világítás 50Hz villódzása nemkívánatos dolgokat produkál a képen (sokszor csak vándorló csíkokat, de van, hogy villódzást)
Szerk.: nekem csak most jelent meg, hogy már válaszoltak, szóval a lényeget éred. -
madgie
titán
Egy másodperc alatti rezgésszámot szoktunk Hz-vel leírni, tehát az itthoni 50 Hz-es váltakozóárammal működő műfények interferálni fognak a 30 fps-es videóbeállítással (ami ugye 30 kép per másodpercet jelent). Az 50 és a 25-ös beállítás nem fog, nemhiába van az összes AVCHD szabványú videót tudó kütyü területrégiónként úgy beállítva, hogy jó legyen: tehát PAL szabványnál 25 illetve 50 fps, NTSC-nél 23.976 illetve 59.94 (arrafelé 59.94, kerekítve 60 Hz a szabvány, ennek a 2:3 pulldown-ja a 23.976, ami majdnem pont a moziszabvány 24p, így ez terjedt el a Bluray anyagoknál is).
Ha jól tudom, a K5 25 fps-t tud, így ki is próbálhatod: az LCD monitorok 60 Hz-en mennek régiófüggetlenül, így ha kizárólag annak a fényénél videózol valamit, akkor villogni fog a végeredmény, ha meg mondjuk egy tévé fényénél (már ha tévéadás megy rajta, ami 50i) akkor szép sima.
-
madgie
titán
Szomorkodik a fene. Joga van hozzá, hogy neki ne tetsszen. Csak jobb tisztába tenni a dolgokat, az ide tévedő újoncok miatt is.
Mercutio_: videóban olyan, mint egy ekv 90mm-es objektív, képstabilizátor nélkül. Remeg a kép, mint a kocsonya
Az AF egyébként jó ott is, bár szegény kis 20/1.7-et nem nehéz megverni ezen a téren.
-
-
nord_
veterán
Ha van morgás, az nem az "ellene, hanem érte" típusú.
Az objektív-kínálatot tekintve panaszunk már nemigen lehet, a legtöbb általános témára bőven megvan minden, ami kell: szuperzúmtól a halszemen át a fényerős fixekig, van választék. Az ár mondjuk kissé magasabb, mint amit dslr-nél megszoktunk, de ez sajna relatíve új rendszernél várható volt. Ezzel szemben előny viszont az, hogy nem kell annyit rekeszelni, mint azt (d)slr-es társaknál megszoktuk. (Egy példa: eszem ágában se lenne a Pana 20 1.7 nyitott rekeszes teljesítményét lecserélni a Canon/Nikon ötvenesek nyitott blendés feloldóképességére.)
Elégedettség: erről sokat lehetne írni... De most csak annyit jegyeznék meg, hogy a micro4/3 rendszer már elérte azt a szintet, ahol a felszerelésben legtöbb esetben a júzer a gyenge láncszem.
Nyilván, mi, akik dslr-ről váltottunk, hiányolhatunk néhány funkciót. De ez amatőr (jó értelemben vett!) hobbifotós szinten nem létszükséglet... nekem speciel abszolút nem hiányzik pl. a 3D-s követő AF, az 5-8 fps, vagy az ISO 6400.Természetesen közel se tökéletes a rendszer, van még hová fejlődnie, mielőtt a fejlesztők ezt a hsz-t olvasva nyugodtan hátradőlnének a székükben.
Ha egy kívánságom lenne, akkor azt szeretném, hogy pl. pofátlanul koppintsák le a Fuji X100 hibrid keresőjét. (Esetleg a retró stílust is.)
-
FEDman
addikt
Anno mikor megjelent az első EVIL (G1) még kellő távolságtartással teli kíváncsiság volt bennem. Aztán ahogy egyre többet olvastam róla egyre jobban kezdett megtetszeni, de akkor még mindig bennem volt zsigerből, hogy de azért ez mégse egy tükrös. Biztos lassú, kompaktos, amit egyszerűen nem tudnék szeretni.
Aztán egy boltban kipróbáltam.. aztán még párszol visszamentem taperolni és ahogy szép lassan kipróbáltam rajta mindent úgy kezdett eloszlani minden addigi előítéletem. Végül aztán megvettem a G1-em és röpült a tükrös felszerelésem mindenestül.Azóta eltelt egy kis idő és ma már ott tartok, hogy nekem már nem is hiányzik a tükör!
Persze nagy igazság van abban amit Mercutio mond, a tudatos fotósok relatíve ritkán csalódnak. Értem ez alatt, hogy egy tudatos fotós nem csak a különböző gépek tudásával van tisztában, de azzal is, hogy mik a saját fotózási szokásai. Ez utóbbi talán még fontosabb is a gép választásnál.
Mai napig vannak előnyei a DSLR-eknek, de amiket én fotózok azokhoz ezek egyike se fontos. Ellenben olyan igényeim vannak, mint egy relatíve fényerős, jó minőségű, nyitva is jól használható 3 fixből álló obi sor, egy megbízható váz pontos és határozott AF-el. Na ezt tökéletesen megkapom m43 rendszertől, így aztán lazán leváltottam rá a komplett tükrös rendszeremet és bizony nem bántam meg.
Vagy ott van Sebgutkopf mint jó példa. Többek között Rally-t is fotóz és erre a célra meg is tartotta a profi tükrös felszerelését, mert arra a feladatra még mindig a DSLR a legjobb. Ezzel szemben boldogan használ mellette egy NEX-et is rohangálós videózós másodgépnek.
Elégedett, mert pontosan tudja mit mivel..
-
Tulku
veterán
Hogy én is szaporítsam a kérdésre válaszoló elégedett m 4/3-asok táborát:
kanyon 20d-ről váltottam (markolattal, vakuval 24-105 L is usm-mel volt két kiló és bőrönd méretű) és roppant elégedett vagyok a képminőséggel, hordozhatósággal, sokoldalúsággal, tudással. Plusz 10 pont a kiváló videó képességnek (1080 p sok manuál beállítás, de automata módban is van expo komp) úgy hogy nálam besztóllinvan a készülék.
Sajna egyelőre "csak" egy Zeiss pancolar 1.8 50 mm-re tellett lencseileg (a stabis kitobi mellé, amivel családi videózok) de a képek minősége igen meggyőző.
Ha vmi pénzforráshoz jutok, akkor nálam is nyerő az oly 45 mm 1.8... -
sebgutkopf
őstag
Tavaly karácsony előtt próbának szántam és vettem egy olcsó megoldást, hogy kiderüljön együtt tudok-e élni egy milc géppel. Azóta eltelt idő alatt megtetszett a dolog és szívesen használom, elég sokoldalú és súlya/mérete miatt többet van nálam mint a dslr. Így akármennyire se tökéletesek mégis jól és kényelmesen használhatóak, ráadásul feleségem ezt kézbe is veszi. Ezért nemrég hajlandó voltam mélyebben zsebbe nyúlni és egy drágább még jobb videó képességű milc gépet venni az előző helyett.
-
CharlieR
csendes tag
Arra számítottam, hogy lesz egy eddigi gépemmel kb. azonos tudású, jóval kisebb ketyere.És ezt meg is kaptam. És sokkal töbször nálam van, mint a dslr. Mert kicsi. És ezt vártam tőle. És ha meglesz majd a teljes obipark, akkor sem egy marha nagy hátizsákban kell cipelni a cuccost, mint az eddigit.
-
Mercutio_
félisten
Angol szöveg kb.: Jelenleg azok a kompakt tulajok akik magasabb szintre akarnak lépni, jobb képminőséget akarnak, de úgy érzik a DSLR számukra túl sok a bonyolultsága vagy a nagyobb mérete/súlya miatt.
m4/3: Szerintem azok gondolják, hogy nem azt kapták amit akartak, akik csodát vártak, vagy DSLR tulajként se tudnák mit is akarnak igazán. Nyilván vannak hiányosságok, amiket ha pótolnak annak sokan örülnének (pro('bb) váz, fényerősebb "alapzoom"/telezoom, és még olcsóbb kitobik) illetve szélesebb lenne az a réteg akinek alternatíva. A GH2 vagy azzal azonos tudású szenzor ha majd lecsorog az olcsóbb szegmensbe az is egy nagy lépés lesz.
Néhány spéci területet kivéve azért nagyjából már mindenre van használható megoldás, az árak persze még magasabbak a DSLR-nél, de pl. egy Oly 9-18, Pana 14/2.5 (vagy 20/1.7), Oly 45/1.8 obikészlettel elég sok dolgot jó képminőséggel meg lehet csinálniesetleg vésztartaléknak még mellé lehet dobni egy Pana 45-200-at
Azt, hogy más MILC-esek (Samu, Sony) hogy állnak ezzel majd ők megírják
-
madgie
titán
Nem-e? Akkor szerinted nem váltottam volna? Sok-sok DSLR után nem esne nehezemre megint DSLR-t venni, de nem látom értelmét. Maximum egy vázzal felfelé váltanék (GH2) azt sem DSLR fícsörök miatt, hanem a tapicskolós LCD (no és a kevesebb banding) miatt. No meg a M Zuiko 45/1.8 kéne még de ennyi: részemről elégedett vagyok a cuccommal (nem mondom, hogy hibátlan, de minden rendszernek megvan a hátránya).
-
hegyimorc
senior tag
-
szőröscica
addikt
Én is erre gondoltam. Ha várok a G3-ra, akkor megjelenéskor nem érdemes megvenni, mert túl van árazva. Mire lemegy a reális árára, akkor meg már azért nem érdemes megvenni, mert jön a G4.
140-ért rendelek egy G2-t, úgyis Mastercardom van, úgyhogy az edigitalnal megkapom csökkentett áron.
Messer: rohanó digitális technika ide, vagy oda, nehezen tudom elképzelni, hogy ez ne csinálna használható képeket öt év múlva.
FEDman: memóriakártya, táska, pótakku mindenképp lesz még mellé.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- Bomba ár! Dell Precision M4800 i7-4800MQ I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I K1100M I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! CSAK KIPRÓBÁLT! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Xbox Ultimate előfizetések
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest