- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung SmartTag2 teszt
- Mobil flották
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- Hatalmas teleppel futott be a Xiaomi Mix Flip 2
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #62724 üzenetére
Jó a vegas, csak figyelni, próbálni kell, mert lehet én vagyok béna de néha bár fhd a végeredmény, valójában hd-re lekonvertálta. Nekem a premier már sok.
-
#40935168
törölt tag
válasz
hibavissza #62724 üzenetére
Ma video-ztam E-M10-zel, családi izé, semmi extra. Meg-meg "rántotta" a képet a stabi, amikor menet közben újrafókuszáltam a képernyőt érintve, de nem vészes, MF-ben jobb kiügyeskedni a dolgot szvsz és akkor maradhat a stabi ON. Amúgy nem vagyok elájulva a rolling shutter "effekttől" , de hálistennek nem video-ra vettem a gépet.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #62716 üzenetére
Hát nemtom. Mivel szerkeszted? A Vegas meg tud viccelni. Én FHD25p-ben használom a G6-ot, úgy 23-24mbps. Nyilván 50-100 jobb lenne, akkor GH2,3,4-et kell venni. Hack már szerintem semelyik gépre sem lesz, Pana őrzi a kódot.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #62716 üzenetére
"Ennyit a videóra Panát szlogenről"
Van egy olyan érzésem, hogy nem próbáltál még olyval videózni
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #62710 üzenetére
Színvilágban a GH2-G6-G5 azonos. GH2-vel színügyben nem lennél sokkal előrébb.
Részben igazad van, de pont ez az alap laposság miatt van lehetőség a jelentősebb utómunkára. Ha rögtön telt színek vannak akkor nagyjából csúcsra is járatódnak a csatornák, amivel utólag nehéz mit kezdeni. Pont ezért szokták alacsonyra venni a kontrasztot, sőt még a szaturációt is. A Black Magic Pocket Cinema Camera-val is hasonlóan bánnak, hogy minél több, szélesebb tartományt fedjenek le a színek, árnyalatok. Ennek hátulütője, hogy utómunkássá válik a dolog, mint úgy általában a Pana képelkotása, a videó nagyon hasonlít a váz jpg-re. Amit én tapasztaltam, hogy a WB-t jól kell belőni, de így is gyenge fényben a zöld és árnyalata tud a legcsúnyább lenni, meg magas ISO-n csorbulnak a színek, egyre kevésbé érzékeny rájuk. Kivéve a vörösre. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #62692 üzenetére
Miért? Látod, hogy az eredeti milyen és utómunkával lesz jó.
-
válasz
hibavissza #62668 üzenetére
na, azért korántsem olyan vészes, szerintem elég ügyes a flikker. leginkább akkor lesz egyébként rommá élesítve, ha már amúgy is túl van élesítve egy kép, és arra még rátesz. kezdők szokták az egekbe húzni a sharpness-t, teljesen fölösleges, nem baj, ha kicsit puha, lágy a kép. webre méretezve úgy sem marad meg abból semmi, ha viszont egy 12 mp-es képet húz valaki túl, majd azt méretezi le, majd még ráélesít a flikker... hát, az olyan is lesz.
hdr, szálkásra élesítés, kenrokis szaturáció -- el kell felejteni ezeket, a kevesebb mindig több, pláne a fotózásnál
-
|AP|
veterán
válasz
hibavissza #62662 üzenetére
Flickr: én többek között ezért kacsintgatok az 500px felé, csak még nem volt időm rendesen utánanézni.
-
válasz
hibavissza #62662 üzenetére
élesíteni biztos, hogy élesít (sajnos)
-
jmakk
őstag
válasz
hibavissza #62207 üzenetére
Jól látod, sőt "kinyeri a vizbűl a zoxigént" is.
-
eeXaa
addikt
válasz
hibavissza #61821 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #60819 üzenetére
Max +10 clarity-t szoktam a képekre tolni, extrém esetekben +20, de legtöbbször az már természetellenesnek tűnik nekem, ezért ezzel még nem volt gondom, mondjuk nem is kell nagyon visszahúznom, annyira nem exponálom túl, -10, -20 expokorrekciót tolok rájuk raw-ban, ha még mindíg világítanak a világos részek, a többit highlights-al simán lehet korrigálni. Lassan minden problémámra találok megoldást, és megszokom a panát, még csak egy féltok kéne valahonnan rá csak nagyon ritka, látom sokaknak kopik-hámlik idővel a markolat, és elég csúnya, egy tokkal ezt meg lehetne előzni
-
válasz
hibavissza #60497 üzenetére
bocs, tegnap összekevertem egy másik programmal (nem volt nehéz, kb. ugyanúgy hívják őket), én ezt használom: FastPictureViewer (x64). a faststone-t anno néztem, de ez jobban bejött, igazi célcucc.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #60502 üzenetére
akkor neked marad a LR. Kocafotósoknak meg elég a könyvtárazás meg a Fászton. Most úgy is felbosszantott a LR katalógus, új vinyó, kicsit átrendeztem a képeket és nem képes megtalálni szinkronizálni. Illetve látja és pillanatra jól mutatja, újra elérhető, de aztán mégis file nem található...
Azért mikor a gyártók kitalálták annó a raw állományaik szerkezetét gondolhattak volna olyasmire hogy a néhány kb-os szerkesztési paramétereknek is hagynak helyet. Vagy teszem azt az oly orf-ben lenne egy vázparaméter és egy Viewer-develop lehetőség. A Viewerben egy füllel több a jobb oldali oszlopban, jpg mentésnél meg be lehetne állítani melyiket nézze, meg persze a raw-ba is beleírná azt a 10kb-tot. Ne adj isten több változat...
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #60499 üzenetére
arra használom, hogy leválogassam, jó lett e a kompozíció, szembecsukás, sorozatból melyik a legjobb, expozíció... ami marad annak lehet nekifeküdni. Ditekt nézegetésre nem jó, ahhoz át kell valamivel konvertálni jpg-be.
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #60498 üzenetére
A RAW fájlok ACR-ben generált XMP-jét még a Bridge sem képes kezelni normálisan. LR-ben is át kell váltani Develop fülre hozzá. Ilyenkor meg vagyok ijedve, hogy mit néztek a RAW fájlokon? Azt hogy megvan vagy mit?
Valamit nagyon nem tudok.... -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #60494 üzenetére
Charlie, nálam minden rawot megjelenít a Fastone Image Viewer és nem is pro
-
válasz
hibavissza #60494 üzenetére
van pro verzió, kezel raw-t elvileg. és nincs gyorsabb, átláthatóbb, egyszerűbb cumó, amivel ki lehet válogatni a képeket. a sokat emlegetett lr például a menüjét sem tölti be, mire ezen átpörgettél 20 képet.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #60455 üzenetére
A Bridge nem rossz alternatíva, ott is átlátod szépen a képeket, azt megértem... de amikor valaki azzal jön, hogy márpedig ő fa fájlszerkezetben is olyan gyorsan megtalál bármit, azt nem tudom komolyan venni. Bocs, hegyimorc, ez van.
-
válasz
hibavissza #60063 üzenetére
Főleg nem drága hobbival rendelkező ügyvédet.
-
válasz
hibavissza #60029 üzenetére
Segítek: Freddy76 ügyvéd
-
eM'82
addikt
válasz
hibavissza #60026 üzenetére
az a baj, hogy én ezt a gépet nemigen tervezem lecserélni egyhamar, s pont ezért igyekszem olyat választani ár/érték arányban, amely megfelel az igényeimnek (sőt). A G5/G3 speckóit elnézve valóban nem nagy a különbség, azonban a fejlettebb videóopciók + wifi(NFC) számomra vonzóak.
Tudom, hogy őrültségnek hangozhat (annak fejében, hogy pénzt szeretnék spórolni (egy fixobira)), de nemigen szeretnék használt gépet venni. Valahogy szeretem első pillanattól én birtokolni a kinézett kütyüt (teló, fejhallgató, bármi...). Több "project" fut egyszerre, telócsere, pc felújítás, így próbálom okosan (újat, ár/érték arányban) rakosgatni a pénzemet.
Mindettől függetlenül várok még 1-2 hetet, s figyelem, hogyan alakulnak az árak. Neadj'Isten sikerül egy Oly E-M10-est alig használtan (alacsony exposzámmal) kitobival, bőven garival, 150-160 körül levadászni akkor arra lecsapok.
Nem vagyok szemüveges, s az EVF-re szükségem volna + vakura is (néztem a Olympus PEN E-PL7-est).MLaca + Schanyee:
Az amcsis amazonárakról már réges rég letettem. Bármennyire csábítóak, nem tudom behozatni. Ellenben angliából (szinte) bármikor. Durván meglepődtem a co.uk-s áraikon. -
Freddy76
addikt
válasz
hibavissza #60029 üzenetére
?
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #60029 üzenetére
-
rbalint88
addikt
válasz
hibavissza #60027 üzenetére
Freddy76-tal kell menni, úgy akkor is lesz gari, ha amúgy nincs
mondjuk ha már Anglia, akkor inkább valami GX7-et lőnék.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #59944 üzenetére
Hű!
-
3YEW
tag
válasz
hibavissza #59831 üzenetére
Mondjuk azt a fókuszgyűrűt elfogadnám a 100-300-ra
-
rbalint88
addikt
válasz
hibavissza #59828 üzenetére
Nikon 18-105-öm volt, aztán jött ez az obi, utána volt 14-42X, 14-42 II, 45-150, 14-140II. Azok is mind kitobik és egy icipicit más a viselkedésük azért.
De hogy ne gondold, hogy csak a Pana kitobit fikázom: a vadiúj oly kitobik is ilyenek, amíg kicsit be nem kopnak. (14-42 II R és 40-150) De azok legalább bekopnak, a Pana meg ilyen maradt végig. -
#40935168
törölt tag
válasz
hibavissza #59591 üzenetére
Próbáltál olyat, hogy csak villogtatod a sötét és világos (csúcsfény) árnyalatokat ? Tökjó. Stúdióban meg néha a hiszto elég hülyén néz ki, mikor szándékosan kiégetjük hófehér háttérnél a talajt, a plexit rajta, meg úgy mindent, hogy a végén szép legyen (de a modell expója jó, az ő bőrén egyetlen kiégés sincs). Ez is jó, ha a hiszto zavar..
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #59588 üzenetére
egyszer majd azért én visszatérek még oly-ra, ha lesz valamilyen keresős váz 50k-ért használtan (om-d)...
am mostanában picit sokat panaszkodok, de ja, nekem is bőven elég a legolcsóbb használt gép is mindenre, csak legyen rajta elég kezelőszerva 25k-s vázzal is mindent meg tudtam lőni amit akartam, csak a kereső miatt váltottam 50k-sra.. mondjuk használtan a g3 sem 50k már, 35-ért mennek általában, ha jól tudom
-
válasz
hibavissza #59588 üzenetére
igazából liveview + live hisztó mellett szinte mindegy is a fénymérés, expókorrekcióval betereli az ember a grafikont a megfelelő mederbe és BOOM, kész a kép
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #59584 üzenetére
Én majdnem mindig mátrixoltam Panán. Mondjuk volt rá pár évem, hogy kiismerjem, mikor mit csinál, automata AF pont választáson hagytam sokszor, mert 90%-ban tudtam, mire fog állni és hogy tudok rásegíteni, hogy oda álljon. A maradék hibalehetőségre meg ott volt a tapicska.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #59574 üzenetére
manuál üveggel nem műkszik ez a ficsőr
vakuszni próbáltam, de nagyon elcseszi a kutyi bundáját, másképpen deríteni mozgó, sőt néha szaladó vagy ugráló kutyát nem tudom, hogyan lehetnena de mindegy, az egész abból indult ki, hogy a pana szenzora zajosabb az oly lapkájánál legalacsonyabb iso-n annyival, hogy a fekete kutyákkal, sötétebb témákkal már gondom akadt párszor, kevesebb a mozgásterem utómunkában, mert hamarabb zajosodnak a sötét részek... én ezzel befejeztem, a kollégák biztosan unják már, túlságosan on-topik
(#59575) Degeczi: próbáltál már hóban ugrabugráló fekete kutyán szpottal mérni majd korrigálni?
már az kész csoda, hogy manuálfókusszal le tudom őket kapni élesen
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #59577 üzenetére
Az oké, de mátrix-szal is meglesz a harmadik után a kellő beállítás, sőt
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #59560 üzenetére
Fekete kutyaorra hóban spottal mérni? Vagy nem is fekete, 18%-os szürke az a nózi?
-
Schanyee
senior tag
válasz
hibavissza #59558 üzenetére
Én a G3-on folyamatosan i-iso-t használtam, nem attól lesz zajosabb a kép cserébe általában pont olyan záridőket adott amiket én akartam. Hiányolom is hogy az Oly nem tudja.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #59560 üzenetére
uhh, olyval próbáltam, de fekete kutyán ha fényt mérsz, olyan záridőket dob a gép, hogy akár csillaghúzós képekhez is ideális lenne
amúgy meg panán nem is szeretem használni a szpot-ot, mert nem tudom megszokni, hogy ha fényt mérek egy ponton, és átkomponálom a képet, nem azt mutatja a keresőben amilyen a végső kép lesz, ehhez is külön gombot kell használni... sztem kipróbálom amit korábban is írtam, picit felülexponálom, majd a highlightsokat visszahúzom, mert ha helyesen kiexponálom a képet, a kutya csak egy fekete folt lesz rajta
szerk: és igen, itt a fuji dinamikája valszeg tényleg jól jönne -
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #59558 üzenetére
pedig iso1600 nem is olyan zajos
mármint iso1600-hoz képest...
szerk: még sosem próbáltam az i-iso-t, mert félek tőle, oly-n az auto iso elég gáz volt, és valós körülmények között, amikor szükség lenne rá eddig nem is volt idő tesztelgetni, de valamikor kipróbálom.
-
#40935168
törölt tag
válasz
hibavissza #59275 üzenetére
Szerintem nem szabad ítélkezni, mi bűnös és mi nem. Neked láthatóan annyira nem fontos, hogy egy rossz fényviszonyos jpeg-et korrigálj, vagy elégedett vagy azzal, ami jpeg-ként kijön a gépből, mert jól lett beállítva a wb, sikerült elkapni minden olyan mozzanatot pont úgy, ahogy kell, stb. vagy szimplán nem érdekel a raw-ban lévő többlet plussz a velejáró többlet munkával együtt.
Én nem mondom meg senkinek (max aki kérdezi, a véleményem), a jpeg-raw "ügyben"
melyik fele hajoljon, ezek ilyen meddő viták sztem. Mindenki azt használja, amelyiket szereti.
A jpeg "gondozásmentes" míg a raw már jpeg-é konvertálással is "nyűg" kicsit. Nálunk a családban fontos szereplők vannak, úgy értem, ilyen nagyon karizmatikus emberek, per pill a 92 éves nagyapám, aki lehet nem éri meg a 93-at (demencia, fizikailag 101, agyilag épül le masszívan). Bárhol, bármit is lövök róla, akár kint nyáron a meggyfáinál (highlight mentés), akár bent karácsonykor (shadow, zaj), akár szülinapkor (sárga izzó), akár bármi egyéb, örülök, ha egy digitális RAW-ban több lehetőségem van a képből a maxot kihozni, mint anyáméknak volt az ő saját esküvőjükön a filmes érában, vagy a fiatalkori trapézgatyás, mára bebarnult képeik, stb.
Szíved joga jpeg-ben lőni, ha az Neked jó, jó. A végeredmény a lényeg.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #59194 üzenetére
DxO-t használtál g5-höz? Elégedett voltál, jó lett? Adnék neki még egy esélyt
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #59194 üzenetére
Szerk.: lépcsős vonal helyett átlós vonal...lépcsős csak később lesz
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #59183 üzenetére
Akkor még sem pixiék rontották el? Oly rawoknál LR-ban is néha furcsán sikerül egy-egy ferde vonal.
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #59183 üzenetére
Én nem szeretnék semmire utalni, de *Ropi* fotózik mostanában szúnyoghálón keresztül...
-
Haugland
aktív tag
válasz
hibavissza #58645 üzenetére
Oks, köszönöm!
A diák kedvezmény sajna már nem játszik nálam. -
madgie
titán
válasz
hibavissza #58656 üzenetére
2012-2013-ban új feldolgozási metódust kapott a LR, sokkal jobb jel/zaj aránnyal hívta elő ugyanazon RAW fájlokat. Magyarul nem tudni előre, hogy főverziónál kapunk-e jobb képminőséget, vagy csak pár feature-t.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #58644 üzenetére
most így hirtelenjében nemtom, clone tool van, meg talán 12 színes hsl. Fapados, kicsivel azért több mint a Olyviewer. Kizárólag a színek miatt használom a panához. A többiben jobb a LR.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #58645 üzenetére
LR+PS (plusz LR Mobile és felhős tárhely) van 13 eurós havidíjért, én is azt perkálom, bármikor lemondható, ha mégis warezolná az ember
-
Fujis2950
tag
válasz
hibavissza #58108 üzenetére
mondom én nem pont fényképezővel lődöznék erre, hanem amitől pár hónap múlva gömbölyödne ...
-
mano42
aktív tag
válasz
hibavissza #58108 üzenetére
kösz a választ, tehát a multi expo végülis amolyan régimódi kollázs (mikor véletlenül vagy akarattal ua a filmkockára fényképeztünk illetve ua a papírra vetitettünk két külön képkockát. ). Próbáltam, de nem győzött meg mert a végeredmény tényleg szellemképes lett. (a kanapén űlök én meg az áttetsző szellemem, hátborzongató
)
De mi történik, ha közben az alany nem mozdul és egymásra vetítem a három képet? (valahol olvastam, hogy ilyen módon a pana masinákkal jól lehet pl zajt szűrni, de sok értelmét nem látom mivel csak stacionáris képekkel lenne értelme, ott viszont nyugodtan használhatok hosszabb expót állványról kis isoval. Amugy is a multi shot korlátozza az iso tartományt 3200-ra, legalábbis ha egy kiinduló képet választasz menüből és arra vetíted rá a többit. )Vajon ezt nem-e lehet használni star-trailezésre, vagy teljesen elmossa a "szellem" csillagokat? (kipróbálnám ma este de sajna be van borulva, meg amugy is addigra már megint részeg leszek
)
Apropó, a G6-ban volt egy éjszakai fényképezés opció a kreatív stílusoknál amivel a gép 4 képet csinált magas isoval gyors egymásutánban, és a végeredméyn meg egy kevésbé zajos kép lett. (A GM1-ben is megvan. ) Ilyesmit láttam már valamelyik canon (talán 650-ben), de nem győzött meg a végeredmény sem ott sem a G6-nál, viszont a GX7-ben nem találok semmi hasonlót, ne is keressem tovább?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #57820 üzenetére
like my pana
nem vagyok anti fujista sem, sőt nem kizárt, hogy valamikor a távoli jövőben én is fujis leszek, de ez most ütött
amúgy nem használtam vakut, és semmi utómunka nincs rajta, csak a wb-t lőttem be szemre, ezek a színtiszta panasonic színekps-ben toltam rá egy kis smart sharpent
(#57822) madgie: hagyjuk sztem, már úgyis ezredikszer megyünk végig rajta, és már úgyis panás vagyok. A 60-as is jóval drágább a 45-ösnél... jó a fuji de nem hozzám hasonló vékony pénztárcás csóróknak való, akiknek minden fillér számít.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #57725 üzenetére
ha kipróbálod, sokat nem buksz rajta, egy örök sláger helios fillérekbe kerül pl...kösz amúgy
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #57635 üzenetére
nem heavy metal
egy rockopera bandának fotózok rendszeresen, meg egy jazz és egy ritmusfesztet szoktam végigkattogni, szal a bandák, zenészek 99%-a amikre lövök nem szökdösős.
(#57659) b.vr: jók ezek, de a g3 valami borzalom mit művelne iso4000-en
-
#04230330
törölt tag
válasz
hibavissza #57653 üzenetére
színpad, műfény, záridő.
-
mano42
aktív tag
válasz
hibavissza #57635 üzenetére
Ha a zárat 1/50 re állítod egyáltalán nem bandingol mesterséges fényben, ennek dupláján meg csak minimálisat, még belefér alapon. Kültéren meg csak nagy isonál, és én személyesen csak a GM1 nél láttam bandingot természetes fényben, ott is csak nagyon nagy isonál. Viszont rolling shutter effekust annál inkább, bár itt pl a gm1 a nyerő (g6-hoz képest) a háromszor gyorsabb szenzor kiolvasás miatt.
-
#04230330
törölt tag
válasz
hibavissza #57635 üzenetére
Francot. G6 esetében állandóan akkor használtam, amikor nem akartam hogy tudják hogy éppen fényképezek.
Ilyenkor lehetett a legjobb elkapott pillanatokat összehozni.e shutter
Ölemben a gép kihajtott kijelzővel, és a kijelzőről lőttem a képeket bökéssel.Senki nem gondolt arra hogy én fényképezek hang nélkül egy kijelzőt böködve.
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #57635 üzenetére
britpop.
-
válasz
hibavissza #57087 üzenetére
Látom a gordiuszi megoldás híve vagy: vegyé' meg mindent oszt' képelj, ne dumálj
-
válasz
hibavissza #57083 üzenetére
Van egy számottevő gond. Havas tájnál vagy a portré bukik be, vagy a háttér ég ki. Ez teljesen elkerülhetetlen. Ezt kellene kezelni. Nem az árnyékokkal van gondja, hanem a problémás környezettel. Amikor a protré alanya egy merő árnyék önmagában is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #57071 üzenetére
a marketing alapján fektetnél pénzt egy rendszerbe?
nincs semmi gond a m4/3-al, ahogy a fujival sem, meg a dslr-ekkel sem... abba fektess pénzt, ami számodra megfelelő (nem, nem a marketing szerint)
(#57069) MC Pite: ez tényleg olcsó, mondjuk sztem a hoya vND-k ára sem vész, csak én féltem tőlük, nem mertem bevállalni, ezért vettem fix hoya nd-t, azt már ismerem... van esetleg full méretű képed amit vele lőttél?
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #57051 üzenetére
"Ez itt a kütyü és nepper..."+vegyélfujit"...topik"
-
#40935168
törölt tag
válasz
hibavissza #56876 üzenetére
Aha dettó, külön layer-en élesítés és zajszűrés, így a végeredmény gyönyörű lesz
- mindezt puha ecsettel, finom szélekkel (feather) stb. Mert a 75 1.8 élessége amúgy pazar.. egy vadállat.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #56866 üzenetére
Nemtom, Apám nyakában E1-el szétfotózta 3 obival, senki sem szólt.
-
#40935168
törölt tag
válasz
hibavissza #56866 üzenetére
Az amúgy tényleg udvarias bizt. őrök azt mondták, hogy ezt adta ki nekik az igazgató utasításba. Fogalmam sincs. Elvileg még közterület is, nem ?
Amúgy sík buta az ilyen... Sony A7R + Zeiss OTUS, ha már ipari kémkedni akarnék - csak mit ? A kő szobrokat, vagy a kő korlátokat, vagy mégis mit ?
Egy igen buta országban élünk.. gondoltam rá, hogy megblogolom a 444-nek...
-
gorgo
őstag
válasz
hibavissza #56737 üzenetére
Nekem egyszer volt ilyen problémám, az új 14-140 v2-vel, de annak oka a shutter shock volt. Ott sem 100% esetben, de az arány elég tragikus volt (~50% szellemképes) de csak egy jellemző záridő tartományban (1/60 - 1/120 vázfüggően). Nem is volt meg soká az obi...
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #56737 üzenetére
1/80? Mitől van? Azért az már nagyon rövid.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #56737 üzenetére
Légzési technika milyen? Kifúj, tart, pici relax, stabil tartás megy?
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #56722 üzenetére
A stabi a józanéletűeknek való
-
válasz
hibavissza #56722 üzenetére
Panára Panát, Olyra Olyt. Cipőt meg a cipőboltból. Ennyi.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #56476 üzenetére
nekem ekvivalens 40mm jobban tetszene meg kicsivel több, ~f2 fényerő. És akár 100e-t is megadnék érte
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #56342 üzenetére
Az az igazság, hogy ezeknek a régi objektíveknek sokszor olyan képe van, mintha valami szűrőt raknál a képre. Ebben az esetben az a fura a fórumtársnak, hogy a színileg kifogásolható darabokat szépen palástolta az Oly kitűnő színvilága, ezzel szemben a Pana sokkal
szarabbőszintébb, azzal nem fog eyecandy tónusokat kapni (legalábbis ezekkel az objektívekkel).Nem vagyok ám ilyen penge a régi MF objektívek témájában, de sokat levelezek FEDman-nel, aki keni-vágja az ilyesmit, bő gyakorlati tapasztalattal (már a legelején megmondta ő is, hogy jjeahh utálni fogja a Panát
).
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #56280 üzenetére
én is ezzel szenvedek, kalibrálatlan monyón se tetszett. Kalibráltam az eizo-t de ilyen szempontból nem volt sok jelentősége. A flikkeren is néha kiszúrni hogy mikor váltott a delikvens olyról panára
Van akinek van szeme hozzá, van akinek nincs, van kollégám aki nem érzett különbséget a tn és ips monitor között, pedig nem színvak. És ugyan így hifiben... -
madgie
titán
válasz
hibavissza #56280 üzenetére
Én szívesen bekalibrálnám neki, de még hozzám képest is nagyonkeleten lakik a koma.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #56280 üzenetére
amióta panasonic-om van csak azóta van gondom a színekkel, szal a g3-al lesz a gond nem a színterekkel...de amúgy igen, megvannak. a macska vigye el milyen drága az e-m5, ha x-e1 áron menne, már ebben a hónapban vennék egyet
jpegezni próbáltam az elején én is, de a wb-t meg a kiégéseket nem sikerült helyrehozni pár amúgy igen jó képen, így mentek a kukába... azóta rawozok, főleg mert a jpg-ken is elmatatnék amúgy is, szal nekem ez nem jelent +időt. -
madgie
titán
válasz
hibavissza #56278 üzenetére
Azt írta.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #56272 üzenetére
Nem mindegy, miben használja a gépet ,ha a számítógépen keletkező RAW nem tetszik neki?
Nagy kár, hogy a LR nem ismeri a Pana színmódjait, az talán segítene kicsit az ügyön.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #56272 üzenetére
srgb, az összehasonlítást valamikor megcsinálom, csak találjak modellt
-
válasz
hibavissza #56082 üzenetére
Hátsó obisapka.
Mondjuk olcsóbbak, mint azok az objektívek, amiket az Oly vázsapkaként árul.
-
Schanyee
senior tag
válasz
hibavissza #55437 üzenetére
Amúgy általában igyekszem ott helyben is figyelni, hogy ne legyen ferde a kép, a kompozíciós segédvonalakkal egész jól lehet, csak már elszoktam a manuális fókusztól, ezért arra koncentráltam és eszembe se jutott, hogy vannak alap dolgok, amikre azért érdemes még odafigyelni
Hogy én is írjak valamint a 14mm-es fix kérdéséről (inkább felhasználói tapasztalat, mint minőségbeli összehasonlítás):
Nekem volt/van az első generációs 14-42-es Pana kit objektívem, 14-es fixem és a 12-32 is. Azon a szinten amin én vagyok nem igazán látni különbséget a minőségük között. Az előbbi nincs már meg, első objektívem, nekem a felépítés minőségén és a méretén kívül nem volt vele semmi gondom. Aztán mikor a mérete sok volt, kaptam kölcsön a 14-es fix-et. Igazából mérete miatt nekem verhetetlen volt akkor. Elég hasznos az a kis fényerőbeli előnye is, még egy kicsit a DOF-al is lehet játszani. Azt később meg is vettem, mikor a 20-as volt az egyetlen nagylátóm, mert tájakat szeretek fotózni, így elég jól jött. Bármikor nálam lehet a kittel ellentétben. Ha választani kellene a 2 között, akkor mivel nekem a 42mm-es tartomány annyira nem fontos mint a kis méret, ezért a fix-et választanám gondolkodás nélkül. Aztán azóta lett a 12-32, nos azóta nem volt fent a 14-es fix egyszer sem, szóval erősen gondolkodom, hogy el kellene adni, csak fölöslegesen áll itthon a polcon. Az kicsi is, a felépítésével sincs semmi bajom, sőt elég jó.Hogy legyen valami techno is, elővettem 3 hasonló szituációs képet, nálam határozottan a 14-es fix-nek van a legjobb képminősége a kép közepén, 2.5-ös rekeszen határozottan részletgazdagabb a képe a többinél. Utána jön a 12-32 és talán hajszálnyival mögötte a 14-42 portrénál, viszont tájképnél meg fordítva éreztem. Bár ezek olyan dolgok, hogy a gyártási szórás miatt nincs is sok értelme szerintem összehasonlítani. Meg azt vettem észre, a 12-32-nél a rekeszt növeli szivesebben a váz, a másik kettőnél meg a záridőt és a diffrakció miatt az már nem mindegy hogy 1/250 mellett f9 vagy 1/2000 mellett még csak f/4.
-
polcsa
aktív tag
válasz
hibavissza #55432 üzenetére
De, amúgy fixek azok a manuálok (Helios, Zuiko 50mm f1.4), csak még nem tudtam kipróbálni őket, mert úton vannak a közgyűrűk. Próbálgatni vettem őket.
Azt csak gondolom, hogy egy mai oly 45mm f1.8 sokkal jobb képeket csinál. Tévedek?
Ja, meg az af... -
polcsa
aktív tag
válasz
hibavissza #55427 üzenetére
Persze, részben költői volt a kérdés, de úgy érzem, hogy leginkább az olympus 45mm f1.8-at tudnám használni. Még nagyon az elején vagyok, de ezt céloztam be elsőre.
MrChris:
Tényleg nem rossz, de inkább későbbi lehetőségnek gondolom.
Amúgy érdekes, de tényleg jobbnak tűnik a pana kitobi. Bár azt nem tudom, hogy az én oly kitobimhoz viszonyítva milyen lehet. -
polcsa
aktív tag
válasz
hibavissza #55423 üzenetére
Az ajánlaton kívül semmi. Árulok egy PL-3-ast és beszámításnak kínálták.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #55308 üzenetére
"g5 hogy mutatja a dof-ot?"
Mutatja szépen, expo-szimulációnál a tényleges rekesszel megy az EVF/LCD (ha közben rekeszt állítasz hallatszik is ahogy az obi kattog és közben ennek megfelelően természetesen változik is a kép mélységélessége)
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #55132 üzenetére
ezen a vonalon indultam el én is, de támpont, hogy a fogak külön csalás nélkül valamelyest fehérek legyenek. Különben szerintem nagyon barnás-vöröses marad minden amitől kb vörös szépia marad. No meg a pulcsi zöld, a beszűrődő napfény meg fátyolos, szerintem ínkább kékesfehér...
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #55136 üzenetére
hát nálunk is két napja nézi asszony hogy most miért sasolom
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #55134 üzenetére
Jó ez így, jjeah tesóját mindig szívesen látjuk!
pollai: néztük sörözésen is, hogy a 20-as túllóg a vázon, elég furán néz ki, tiszta Sony feeling.
Nem sokkal nagyobb amúgy az E-PM2 sem, nekem egy kicsit kellemesebb volt a fogása, és árban is sokkal kellemesebb.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #55100 üzenetére
uhh, még mindíg lapos nekem, kb. olyan mintha lenne rajta 20% szépia és egy adag vinyetta
na de mindegy, hagyjuk, nem akarok háborút
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #55091 üzenetére
mi a gond az expóval? wb elcsúszott, de az rawból korrigálható...második-harmadik úgy tűnik ízlés kérdése, sztem nagyon laposak
amúgy nem tökéletes színeket akarok, az oly színei sem azok, csak a bőrnek legyen bőrszíne, a fának meg szép zöld, az őszi levelek legyenek sárgák stb... valahogy úgy, mint a korábbi oly-s képeimen...szal nem vagyok extra igényes, csak eye-candy fotókat szeretnék -
arn
félisten
válasz
hibavissza #55066 üzenetére
Ez szerintem inkabb a usereken mulik, mit hoznak ki belole. Manapsag inkabb a realisztikus festmeny a divat, mint a foto.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #55055 üzenetére
Az Oly E-330 annak idején szó szerint vörös posztó volt, akkor ugrottak Kodak érzékelőről Panára. Igazából az E-1, E-300, E-400 tudta a hagyományos "Oly színeket".
Furcsa összefüggés, a Fuji is hasonló bizonyos tekintetben, az X-Pro 1, X-E1 és X100 után elkezdtek levágni a sötétek felől, sokan a régi, finomabb profilú színeket sírják vissza,
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #55053 üzenetére
Én már Colorchecker-rel is eljátszottam ezt, pipettáztam ezerrel a Photoshopban, nagyon nem annyi a történet, hogy red hue ide, blue saturation oda. Ha behúzod az alapszíneket Oly-sra, elmegy a szürkeskála Hawaii-ra, de a sima CMY is minimum két faluval odébb.
Ha itt is, ott is közelítesz, két napig zsonglőrködsz (gammával is, csatornánként!) , akkor a végén lesz egy papíron 80-90%-osan Oly-snak tűnő profilod, amit ha ráengedsz az első Pana raw-ra, sávos lesz az egész, meg borzalmas. A második képnél meg fogod és shift+del a profilra, mérgedben.
Fokozzam? Öncumi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #55023 üzenetére
öö, várj csak, ezeket hol állítsam? lr? camera calibration vagy color fülön?
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #55024 üzenetére
jpg-ben kell fotózni és nincs sz*pás a raw-okkal
ISO1600 fölött meg mehet át BW-be, a színzajt úgy se lehet elkerülni.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #54879 üzenetére
Jól látod, már letapadt. Persze a küszöb is tavalyi...
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #54432 üzenetére
basszus, nem oly rég töröltem a legtöbb pana rawom, mert átkonvertáltam dng-be amit jobban, gördülékenyebben kajálnak a progik. Erre a dxo meg nem.
-
.mf
veterán
válasz
hibavissza #54432 üzenetére
A kiégettekkel egy bizonyos pont után tényleg nem sokat tud, s ami kiégett marad, az jobban meglátszik; de ellenben a sötét és a bebukott részekkel egész jól bánik.
De mint írtam, szerintem a legnagyobb erőssége a szenzorokkal és obikkal való tapasztalatukból a finom részletek és élesség visszaállítása, az automatikus korrekció. Lehet akár csak ezt is használni belőle.
A DxO 8.5 jelenleg 0 Ft., diákigazolvánnyal itt a többség már nem rendelkezik.Nem tudom, hogy másnak is feltűnt-e, hogy a legtöbb nőcis képet a topicban ki posztolja... asszony tud róla?
De attól még jöhetnek a képek
Laca, javaslom írasd át a nicked, a PanaLaca találóbb
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #54432 üzenetére
Vagy 60e, de akkor egy kacsintásdetektálós-szuperszelfizős babaőrös NX Minit is kapsz hozzá!
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #54399 üzenetére
Nem, ez sem jó....maszkolás nélkül nem tudom megcsinálni. Valahogy megoldották, hogy a környezet színéhez nem piszkál hozzá, a bőrszínt meg módosítja.
Azon kívül, hogy szebb színeket lehet vele könnyen elérni én nem sok értelmét látom ennek a szoftvernek. A kiégett részeket egyáltalán nem lehet visszahozni vele. Szelektív dolgok teljesen hiányoznak belőle. DNG formátumot nem támogatja (a 10-es már lehet).
£ 229 az ára. Egy Lr 23 ezer forint egy diákkal.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #54399 üzenetére
esetleg valami példát is, nekem nincs PS-em...
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #54325 üzenetére
Manuállal is alig láttam, a franc egye meg.
Juszt: ne is mondd, tiszta netadó fíling van egy hete, meg lesz még egy hétig. Semmi normális net, még PC sincs, telefonnal bohóckodom néha, de ennyi.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #54325 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN (C) Sony E objektív + Sigma 55mm WR CPL szűrő
- GOPRO Hero 11 BLACK - 5.3k akciókamera - 2 akku, tartozékok (5.)
- Moza Aircross gimbal stabilizátor párszor használt
- Dji Osmo Pocket 3 kamera 2026.06.19. jótállással
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 9 9900X Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 8700K 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 7700 XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged