- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz
pruzsi #13509 üzenetére
Muszáj m42 legyen? Szerintem ez a legjobb
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Muerte68 #13165 üzenetére
Ilyen jupiterem egyszer nekem is lesz, imádom az orosz obik képét, főleg a tele jupiterekét
. Szerintem ha manuál tele és méret/ár/képminőség arányt nézzük, akkor a pentacon 200mm f4 is jó, anno simán kitartottam kézből is és elég éles tud lenni, egyedül a CA picit sok, de az szűrhető.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
excalibur36 #12868 üzenetére
X-E2
Ennek már a keresője okés és reducer-el "fulframesíthető".
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #12413 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #12343 üzenetére
No, ha megjön beszámolhatsz, kíváncsi vagyok
.
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, mintha rémlik, hogy valaki itt használ, vagy próbált e-m10-en camdiox focal reducert. Valami sérül ha rácsavarom? Vagy nyugodtan lehet használni rajta. Lehet, hogy volt már róla szó, de akkor sorry, elfelejtettem
-
jjeahh
nagyúr
Csak annyi, hogy nincs neki
. Legalábbis egy örvénylő bubibokehes 40 éves üveg után nagyon semleges
. Persze ez valszeg inkább előny, mint hátrány, csak a magamfajták többre tartják a régi 3d-s karaktert, az életlen sarkakat, vinyettát és CA-t meg benyeljük
Muerte68: Ja portréra én is használgattam az elején, csak nekem nem elég szűk a dof vele és mint írtam nekem jobban tetszik a régi üvegek képe. Gombára viszont nagyon szeretem, csak egy ideje felhagytam a gombafotózással... no de jön az ősz és lehet újra belejövök, csak kellenének valami frankó segédfények hozzá.
-
jjeahh
nagyúr
Amúgy máig nem jöttem rá, hogy mi a titka annak, hogy a camdiox focal reducer milyen üvegeket "szeret". Az elején azt hittem, hogy a hosszabb teléket jobban kedveli, mint az 50mm körüli üvegeket, mert az 55-ösöm lágyabb vele, a 135-ösöm viszont újjászületett, sokkal élesebb, meg itt, a topikban is írta anno valaki, hogy ő is így járt a 135mm + camdiox kombóval. De tévedtem, mert a helios is élesebb vele, meg nemrég rápróbáltam a 200-as pentacont és a camdioxal lágyabb mint normál adapterrel
. Szal fogalmam sincs mi van
. Egyik üveget szereti, a másikat nem, de úgy tűnik gyútávtól független a dolog, teljesen random módon válogat.
-
jjeahh
nagyúr
Khmmm!
Tudom, hogy nem vagyok én egyszerű eset, de gondolom nem vagyok egyedül azzal, hogy jobban értékelem a mosodát meg a karaktert, mint a saroktól sarokig éles képet krémes háttérmosással, szal igen, a sigma képminősége az árában verhetetlen, de az is előfordulhat, hogy a kolléga ezt letojja, szal ízlések és fotonok... de gondolom ezt a manuális topikban nem kell magyaráznom
. Csak azért mondom, mert anno ezzel az érveléssel, hogy "Ne szaldj bele a manuál őrületbe ha van helyette natív obi is olcsón" engem is meggyőztek páran itt fórumon, hogy vegyem meg a 60-as sigmát, amit meg is tettem... és azóta is porosodik a polcon
. De ha a kollégának az élesség fontosabb mint a karakter meg mosoda, akkor természetesen nem szóltam.
Amúgy a sigma 60 valóban elképesztően éles, szal ha ez a cél, akkor ajánlom
Ha meg mindenképpen manuál, akkor jupiter 9 (vásárlás előtt szigorúan kötelező kipróbálni! nagy a minőségi szórás), canon fd 85mm F1.8, esetleg valamilyen 135-ös és focal reducer, nekem az utóbbi bevált. -
jjeahh
nagyúr
válasz
INTELligent #12255 üzenetére
Nagyjából tekerd élesre mielőtt belenagyítasz, szal ne a full homályba nagyíts bele. Amúgy meg gyakorlat és tapasztalat... minél többet manuálozol, annál jobban fog menni. Persze gyorsan közeledő témát ne akarj fotózni, max ha belövöd az élességet egy pontba, majd amikor az élességi síkba ért a téma lősz egy sorozatot... kutyáknál én így szoktam
-
jjeahh
nagyúr
Zozzant, Mega Bass, Rapid136: Kösz! Ja hogy ezekkel fókuszálni sem lehet? az már túl nagy kompromisszum.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #12035 üzenetére
Nem tom, engem pont az az 50-es pentacon nem nyűgözött le. Karakteresnek nem elég karakteres, élesnek nem elég éles, szal mindenben gyenge közepes. Lila bevonatos zuiko auto-s 50/1.8 meg minolta md 50/1.7 az valóban élesebb és kontrasztosabb, de kérdés mi a cél. Ha kevés vagy nulla utómunkával is éles-kontrasztos képet akarsz, akkor a heliosnál kb. bármelyik 50-es jobb, ha viszont a karakter a lényeg, imádsz a swirly bukéval meg becsillanásokkal játszani, akkor a ruszki csoda az áráért verhetetlen.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #12029 üzenetére
Nincs baj szerintem a helios-al, csak arra kell használni amire jó. Az ellenfényt rosszul viseli, a képsarkakban lágy és örvénylik, ezért mondjuk naplementés tájat ne ezzel akarj fotózni.... viszont pl. szórt fényben portréra zseniális. Mondjuk a becsillanás szvsz nem mindíg zavaró, akár effektként is fel lehet használni, mint az örvény bokeh-t.
Most hogy a heliost emlegetitek, a régi amatőr fotóimat nézegetve ([link]) ([link]) megkívántam a képi világát, elő kell vegyem és leporoljam a kicsikét -
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
E-p1 már nagyon nem mai váz, de én is azt használnám helyedben manuálozni, sokkal ideálisabb erre a célra mint az e300. Nekem is van egy, bár már ritkán veszem elő, de még mindíg szeretem kézbevenni, tetszenek a színei is. Régi helios + e-p1 "fotóim"
-
jjeahh
nagyúr
válasz
catroot #11583 üzenetére
Nem értek annyira hozzá, de gondolom túl sűrű vagy száraz-elöregedett benne a zsír, azért mozog nehezen, ha szétkapod és újrakened valamivel ami oda való, gondolom helyre fog jönni. Valszeg nem ideális objektív menet kenésére, de én anno Wahl hajvágógép mellé adott olajat cseppentettem a helios 44-2 meg a 135mm telém menetjére és azóta olyan sima a fókuszálás mint a kacsaf*s
-
jjeahh
nagyúr
válasz
szazbolha #11401 üzenetére
Igen, bár nem Sonnarral (a képek alatt írja, hogy melyik 135mm). Amúgy milyen reducered van, camdiox? Nekem eddig az a tapasztalatom, hogy a camdiox a hosszabb obikat jobban szereti, nálam 50-55-58mm üvegekkel csak picit javított az élességen (képközépen
), a 135mm és 200mm üvegekkel viszont csodát művelt. Hogy Sonnarral milyen lenne azt nem tudom, de ha a képszélek nem érdekelnek, valszeg nem kell majd csalódnod.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
sszemtelen #11367 üzenetére
Szerintem nem gáz, sőt az élesség okés, van egy kis CA, de ennyi könnyen korrigálható.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
sszemtelen #11299 üzenetére
Ebay? Én is elfogadnám azt amúgy, már többször járt nálam és szerettem, de sajnálom a pénzt rá, mert nem használnám olyan sokat.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
sszemtelen #11295 üzenetére
200-as Pentacont ennyiért nem lehet kifogni? Szerintem az egy jó üveg
-
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #11191 üzenetére
Ha ennyit költesz obira akkor szerintem már vegyél inkább egy filléres m4/3 is gépet alá... Ha jól tudom a nikon 1 mellett a fókusz gyorsasága miatt tartasz ki még mindíg, de egy manuális obival az úgyis t*kmindegy.
Amúgy meg a mitakon 25/0.95-öse kisebb, élesebb és olcsóbb is -
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #11095 üzenetére
Azt nem tudom, hogy a foltokat le tudod-e takarítani ezzel a giottos szettel, de amúgy jó cuccok ezek szerintem, kb. 3-4 éve használom én is. A körtepumpa nagyon jó, szűrős, az a lötty is jó volt amíg tartott, a kendőnek meg máig nincs alternatívája nálam. Kicsit nagy és ha bekoszolod kb. lehetetlen kimosni belőle a foltokat, de ennyi év után is jobban viszi az ujjnyomokat, zsírt, bármilyen koszt az optikáimról meg a napszemüvegemről egyaránt, mint bármilyen más törlőkendő amit próbáltam, pedig vannak valami hiper-szuper bio drága kendőim is. A pálcikákat meg az ecsetet mondjuk nem tudom mire használni, azóta is porosodnak a fiókban...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Wolfskin #10846 üzenetére
Most lusta vagyok megfogalmazni, de itt Mlaca szépen leírja mi az. Azóta már rengeteg gyártó csinál ilyent, nekem egy 25k-s Camdiox van ebayről.
Natív = ami m4/3 bajonettes, tehát a gépedre készült.
A 85mm F2 nikon manuál 50k? Nem tudom milyen az az obi, de én annyit akkor sem adnék érte.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Wolfskin #10843 üzenetére
Esetleg sigma 60mm F2.8? Attól függ szerintem, hogy:
- a karaktert, mosodát részesíted-e előnyben, vagy az élességet és krémesebb bokeht
- sokat fotózol-e mozgó alanyt, vagy legtöbbször inkább beállós pózolós modelleket
Nekem 55mm F1.4, 135mm F2.8 manuál + focal reducer van portréra, natívból meg egy sigma 60... ízlés kérdése, de szerintem a 135-ös reducerrel már nem olyan hosszú, sőt újabban a kedvenc obim erre a célra
Ha inkább pillanatfotókat lőnél mozgó alanyokról, akkor én a 45-öst, a pana 42,5-öst vagy a sigma 60-at ajánlanám, ha meg beállós modelleket, akkor valami jó kis 50-55mm F1.4 vagy 85mm manuált focal reducerrel, oszt lesz bokeh orgia, meg gyenge fényben is tudsz majd érvényesülni iso emelés nélkül. -
jjeahh
nagyúr
válasz
boomba335 #10737 üzenetére
Pöppet itt tényleg off, de ez eléggé ízlés, igény és pénztárca kérdése sztem. Személy szerint én az oly-t választanám, mert annak a leg "élőbb" a képe, a pana meg a sigma számomra túlságosan lapos, agyonkorrigált. De ezt a legtöbb felhasználó pont előnyként könyveli el, szal... Sigmám amúgy van és itt porosodik már egy éve (?) a polcon, kár, hogy 700km-re laksz tőlem, mert fillérekért odaadnám, egyáltalán nem használom.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #10738 üzenetére
Na ezt én nem vettem észre még soha, de ezután lehet feltűnik majd
Ezeknek az anamorph cuccoknak nagyon jellegzetes a képi világuk, tudtommal az ovális bokeh meg a vízszintes flare alap és ezeket leszámítva is látszik az egész képen, hogy ez bizony nem átlagos obit használtak hozzá. Amúgy ha rákeresel neten tényleg meglepő, hogy mennyi filmben használtak ilyent, pl. ilyen slágermúvikat is anamorph obikkal forgattak asszem, mint a star wars, jack reacher vagy kill bill -
jjeahh
nagyúr
válasz
Muerte68 #10684 üzenetére
Persze, van ami már elég jól csavar apsc-n is, de azért az nem igaz, hogy csak a peremsötétedés szélét veszted croppal
-
jjeahh
nagyúr
Nálam a bokeh valamivel krémesebb lett, a flare formája más, de amúgy nagyjából a karakter maradt a régi... az élesség nőtt, CA kevesebb lett a Camdiox-ommal, de a képszéleken valóban ront, bár az örvény bukés üvegek képszéleken amúgy sem valami erősek. Ha saroktól sarokig frankó focal reducer kell, akkor lens turbo II.
-
jjeahh
nagyúr
Imádom az orosz obik képi világát, a legtöbb annyira lágy, hogy monitorméretben ne tűnjön fel, gyakran enyhén elhúzzák kékbe a wb-t, rekeszelve is kerek a bokeh és olcsó manuálokhoz képest szerintem krémes úgy, hogy közben karakteres marad. Hogy képszéleken ken? Kit érdekel, orosz üveget szvsz senki nem tájképelni vesz
. A flare meg...
Szerintem én is beruházok majd valamilyen jupiterbe vagy tair-11-be is a helios mellett.
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10365 üzenetére
Egyezzünk meg annyiban, hogy elfogadom, ha te nem veszed hasznát az ekv. értékeknek, de te is hagyd már, hogy én nyugodtan számolgassak ha akarok, mert számomra igenis hasznos infó. Azt meg, hogy az emberek többsége mit akar és mit lát jónak fölösleges találgatni. Az biztos, hogy az én fotós-haveri körömben mindenki tisztában van az üvegeik ekv. értékével. Focal reducerhez visszatérve: ha nem számolgatunk semmit, akkor egyáltalán mi alapján kéne megvenni őket? Sőt, mit írnának a specifikációkban? Hogy milyen márka, hány deka oszt csók?
Mert egy focal reducernél egyáltalán nem mindegy hány FÉ-t és mekkora látószöget nyersz, ahogy mondjuk egy kompakt fényképezőgépnél vagy objektívnél sem, hogy mekkora látószöget kapsz a croppos vázadon.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10362 üzenetére
Nekem az ekv. értékek szorozgatásával eddig sosem volt gondom, ha valami "megzavar", az a te agyonbonyolított elmélkedésed
Focal reduceres különösen, halvány fogalmam sincs, honnan szeded az ilyen 0,66x, 1,4/50 - 1,2/50 értékeket
Először is a legtöbb focal reducernél 0.72x a szorzó és 1FÉ-t nyersz, az 50mm-t ha 0,72-vel szorzod sosem 50mm lesz, 1FÉ nyereséggel F1.4-ből meg főleg nem F1.2. Tudom, hogy szerinted fölösleges ez a számolgatás, de ha már számolunk számoljunk rendesen.
Amúgy ha az ekv. értékek számolgatása teljesen fölösleges és baromság szerinted, akkor valami kva nagy ásznak kell lenned, hogy ezt ennyi év után végre felfedezted, mert gyakorlatilag az objektív és fényképezőgép tesztek meg specifikációk jó része téved, amelyikben megemlítik a dolgot (pl. kompaktoknál szinte mindíg), sőt, a fotósok többsége is tévedésben élt eddig. Szal köszönjük szépen a megvilágosodást, ha tudtam volna, hogy a focal reducerrel annyit nyerek, hogy közelebb mehetek a témához, meg sem vettem volna... -
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10348 üzenetére
Muszáj a crop-ot beleszámolni és ekv. értékekben gondolkozni, hanem mi értelme?
Az objektív nem lesz fényerősebb, de több fényt kap az érzékelő a focal reducer miatt, tehát a focal reducerrel olyan lesz szerintem akkor is ha egy egész mondatot nagybetűvel írsz félkövéren és aláhúzva
"ami viszont változik előnyösen az objektivtől függetlenül: közelebb mehetsz a témához"
Nabassz... -
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10345 üzenetére
"a focal reducerrel az 1,2/50-es obi 1/50-es lesz"
Ez most már egyre zavarosabb, fogalmam sincs honnan jött az az 1/50, ilyent én nem állítottam.
- 1,2/50-es obi apsc-n ekv. 75mm F1.2-nek felel meg.
- focal reducerrel olyan lesz, mintha 50mm F0.85-ös üveget tennél rá
- ami ugyanazt az eredményt adja, mint full frame-n ugyanaz az 1,2/50-es obi normál adapterrel
- kivéve, hogy apsc-n focal reducerrel megfeleződik a záridőd mondjuk "A" módban"komolyan nem tudom hogy emeljem ki jobban... "mint ugyanaz az obi ff-en,"
NEM!
Én ezt írtam:
KETTŐNYOLC /28mm APS-C-n focal reducerrel nem lesz egyenértékű KETTŐ /28mm + FF vázzal"De ki akarta azt bebizonyítani neked, hogy 28mm F2.8 apsc-n egyenértékű lesz ff +28mm F2-vel?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10342 üzenetére
Láttam és még most sem értem miért írtad
2,8/28mm + reducer + apsc ugyanazt adja szerintem, mint ugyanaz az obi ff-en, legalábbis nagyjából... a karakter lehet picit változik a + üvegnek hála, meg a záridőt megfelezi.
Szal, nyersz záridőt, látószöget, megváltozik a képkivágás így közelebb mész, ezért szűkebb lesz a dof. Szal lényegében egyetértünk... asszem -
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10340 üzenetére
Igazad van, de ez mind csak elmélet, a valósághoz nem sok köze van, mert ha mondjuk portrézás közben lecseréled a normál adaptert focal reducerre, akkor a megváltozott képkivágás miatt automatik közelebb mész, így ergo jobb háttérmosodát kapsz.
"Az állításom: egy 2,8/28mm + focal reducer APS-C váz háttérmosása nem lesz egyenértékű egy 2/28mm + FF kombóval."
Nem, 2,8/28mm focal reducerrel, apsc vázon azt adja amit ff vázon ugyanez az obi normál adapterrel.
-
jjeahh
nagyúr
Ha már canon, manuál és nagy fényerő, ez nálam mindent visz
-
jjeahh
nagyúr
válasz
boomba335 #10300 üzenetére
Ezek pl. mind natív obik, nincs itt az összes, de a nagyja igen.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
boomba335 #10290 üzenetére
Ezek, amiket írtál szvsz nem csak nem jobbak, hanem egyenesen rosszabbak, főleg, ha manuál fókusszal használod. Szerintem mindkettő képe egy gyengébb vagy átlagos filléres manuáléval van max egy szinten, a fókuszgyűrű messze nem olyan közvetlen és smooth, mint a manuálokon, mert ezek autofókuszos használatra lettek kitalálva, rekeszgyűrű nincs és az építési minőségük fasorban sincs a régi manuálokéhoz képest. A canonok full műanyagok, az F1.8-as konkrétan szinte egyhasználatú, tejfölöspohár feeling, ezzel szemben a legolcsóbb manuálok is full fémházasok, kb. elnyűhetetlenek. Szal canon vázon max az 1.4-es még megfontolandó lehetne, de m4/3-ra adapterezni szerintem fölösleges, akkor inkább egy régi direkt manuálfókuszra tervezett üveg...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Rapid136 #10275 üzenetére
Ez most olyan mint a multkori vita arról, hogy nem kell cserélhető obis drága gép ahhoz, hogy jó képeket lőjön valaki, akinek tehetsége van az barbie kamerával is tud frankót lőni. Persze van benne valami, de szvsz ez is csak részben igaz, nagytelézni, makrózni, szaladó kutyát vagy autót lekövetni senki nem fog barbie kamerával hogy csak párat említsek. Igaz a karakter nem olyan létfontosságú dolog ami nélkül ne tudnál egy képet meglőni, de ha én úgy érzem, hogy na most ez a kép jobban nézne ki szappanbubi bukéval, akkor előveszem, meglövöm a meyerrel és jobb lesz. Mert én így képzeltem el, ezt akartam elérni, hozzátartozik a képhez. Nekem senki nem fogja bemagyarázni, hogy a váz, a szenzor, a stabi, a pdaf vagy éppen egy obi karaktere nem ad hozzá semmit a képhez, szvsz ezek igenis fontos dolgok és mind hozzájárulnak egy jó kép megszületéséhez, ahogy természetesen a fotós maga is.
-
jjeahh
nagyúr
Kétféle ember van: akit a krémes buké éltet, meg aki a karakterért van oda.
Én ki nem állhatom pl. a photoshop-blur hatásu bokeh-t, meg a lapos 2d-s képet, amilyent az újabb szénné korrigált zeiss-ek meg sigma art-ok tudnak. Oké, a fent linkelt obi bkéja már kissé "exotikus", de játszani azért elfogadnám.
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
A másik
MrChris: Annyi jó manuálod van
. Nem az a hű de éles üveg, de azért rendben van szerintem, viszont érdemes rákeresni vele lőtt portrékra, igazi bokehb*zi cucc. No nem az a karakteres amit én annyira imádok, hanem öreg manuálhoz képest szép krémes. Én jobban szeretem a szappanbubit meg macskaszemesedést, de ezeknek a régi üvegeknek szerintem a krémes buké is jól áll, mert nincs olyan kilapított 2d képük, mint néhány új zeissnek meg sigma art-nak, amik cgi-t csinálnak a valóságból
.
-
jjeahh
nagyúr
Ebayen van most egy zeiss 180mm F2.8 kb. 35k-ért, megremegett a kezem... van vagy fél tonna és asszem középformátumra készült, de úgy tetszik
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Matska #10128 üzenetére
Természetesen szokni kell, de szvsz nincs gond a sony menüvel, asszem csak az zavart, hogy az első tárcsa rekesz állításra van és nem testreszabható, így manuális obival fölöslegessé válik. De lehet rosszul emlékszek
. Én az olympus menüt nem tudtam megszokni anno, de legalább a gyormenüjük nagyon rendben van.
tvamos: Nikon 1 után minden lassú lesz, max az új e-m1 II tudja azt a gyorsaságot. Mondjuk attól függ mit értesz a gyorsaság alatt, az újabb gépek már mindenre elég gyorsan reagálnak, a puffer is általában rendben van, de durva slowmotion videókat meg 60fps sorozatot ne várj...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
masterful87 #10118 üzenetére
Fogás, érintőkijelző hiánya, lassabb sorozat (vs g6) meg úgy általában az egész gép működése nagytatásabb, timelapse vázban nincs, meg kell venni (ami mondjuk emlékeim szerint nem drága), akksi sokkal kevesebbet bírta, kisebb felbontás (12 vs 16mp, ez csak tájképnél zavart, ott a 12mp már picit kevés nekem, még a 16mp is sovány tud lenni, ha retusálni kell). Persze előnyei is vannak bőven, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy egy drágább gép sem feltétlen maga a tökély
-
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #10112 üzenetére
Nem muszáj 2-300k-t kiadni, én most is 35k-s géppel fotózok és agyalok egy fujin, de azért sem fogok 50-60k-nál többet kiadni
Amúgy meg lehet frigid vagyok, de én eddig bármit próbáltam nekem mindíg elmaradt a huha! érzés, sőt, vegyük példának az a7s-t (legutóbb az volt nálam kölcsön), én őszintén meglepődtem, hogy ahhoz képest, hogy 10-15x drágább használtan ebayen mint a panáim, egyáltalán nem pakoltam magam alá tőle. Oké, nagyon szerettem azt a vázat amíg nálam volt, tényleg kva jó, de ha a g3 vagy g6 mellé raktam abszolút nem tűnt űrhajóbbnak mellettük, nagyobb a szenzor, sokkal jobb magas iso-n, de dióhéjban ennyi, sőt van amiben gyengébb mint a pannyk. A csúcs vázak is csak eszközök, fényképezőgépek, van amiben többet nyújtanak és ezért drágábbak, kb ennyi, varázslatot kár várni tőlük, szerintem az igényeid alapján vásárolj, úgy jársz a legjobban. -
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #10108 üzenetére
No akkor szvsz tényleg neked is apsc cucc lenne az igazi. Ha akarod focal reducerrel full frame és kimaxoltad a bokeht, ha meg telézni akarsz felpattintod rá a sima adaptert és 1,5x crop faktorral telébb lesz a teléd
Igaz a nikon 1 crop faktorát így sem kapod meg, de valamivel messzebb látsz ugyanazzal az obival mint ff-en.
Hanem m4/3, elég nagy a választék, egyik sem tetszik? Ott a bokeht nem maxolod ki focal reducerrel sem, de azért több mosodát kapsz mint nikon 1-el és telézni még ideálisabb mint az apsc. Habár picit már össze vagyok zavarodva, adapterezett manuállal akarsz telézni, vagy natív obival? -
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #10102 üzenetére
Én is vágyok a7-re de nekem még mindíg drága és egyetlen, fő gépnek túl kompromisszumos...
Mini alkalmazások miért izgatnak? Nem jobb ha a vázban alapból benne vannak az extra ficsőrök? Engem kimondottan zavart, hogy pl a timelapse-ért fizetni kell, pedig a fillérb***ó g6-omban is benne van gyárilag.
Nikon d750: persze igény kérdése, de számomra túl vaskos és nehéz. No meg dslr-es haverok annyit szenvednek a front-back fókusszal, hogy már én is rettegek tőle... + manuálozni egy keresős milc fankóbb.
Ha kevés a pínz, és szeretnél full frame-t, én még mindíg apsc milc + focal reducerben látom a legtöbb fantáziát. Ha kereső nem feltétel még olcsóbban is megúszhatod, a régebbi nex-ek fillérekért mennek már...
Amúgy az a7 sorozat tényleg nem nagy -
jjeahh
nagyúr
Ja, én nem is állítom, hogy a fuji szenzora iso6400-on hozza azt amit az a7, inkább arra gondoltam, hogy a egy focal reducer-el a fujin nyersz 1FÉ-t, ezért ahol az a7-el ugyanolyan obival ugyanolyan rekesz értéken iso6400-ra kell emeld az érzékenységet, a fujival a camdiox miatt elég lesz az iso3200 is és így már lehetséges, hogy gyenge fényben kb. ugyanott van a kettő. Persze ez csak elmélet és csak addig érvényes, amíg a fujit focal reducerrel használod.
A többivel egyetértek, ha tehetném én is a7s-t, a7s II-őt vagy x-t1 + lens turbo II-őt vennék manuálozni -
jjeahh
nagyúr
válasz
tvamos #10082 üzenetére
De én szoktam, de csak mft + camdiox-al tudnám összehasonlítani, fujim nincs...
(#10080) 80hun: X-e1 keresője ennyire rossz? Sokan jobbnak mondják, mint a panáét és én a pana keresőjét kb ugyanolyan minőségűnek érzékelem mint az a7-ben lévőt, csak persze valamivel kisebb. A7 peaking tényleg m*rha jó, irigylem is
, eddig az egyetlen peaking amit még én is használhatónak tartok. Gyenge fényben amúgy kíváncsi lennék melyik megoldás jobb, mert a fuji szenzora hírhedten jó és a focal reducerrel nyersz még 1FÉ-t, szal... az a7s-t valszeg így sem veri, de a sima a7-et már lehetséges sztem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #10077 üzenetére
Tegnap pont erre gondoltam, valaki megcsinálhatná már
. Aztán leesett, hogy mondjuk nekem úgyis tökmindegy, portrénál nem igazán szoktam Mr robot stílusban komponálni
.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
DrojDtroll #9986 üzenetére
Én ennél öregebb vázzal kezdtem (e-p1), szintén helios-al, az elején még kitobim sem volt, szvsz ha nagyon akarsz lehet azzal is frankó képeket lőni, sőt. Egy haverom még most is gf1 + helios 44-2-vel nyomja ha nem tévedek
-
jjeahh
nagyúr
55-ös revu feneke pont annyira lóg ki mint a heliosé
Amúgy több verzió van, lehet eltérőek, nekem ilyen van. Hogy meg vagyok-e elégedve? Nehéz kérdés
.
Az 55-ös nyitva lágy, CA van bőven, F2-től egész jó, bokeh apsc meg ff szenzoron már örvénylik, rekeszelve szögletes, képe enyhén barnás, vinyettál is rendesen... Szal nem egy képminőségbajnok, de én szeretem, mert karaktere az van, ilyen flare-t is tudItt az összes nyilvános képem vele.
A 135-ös ami érdekesebb, mert normál adapterekkel életem legsz*rabb obija volt, focal reducerrel viszont imádom. Szal fogalmam sincs jó üveg-e, annyit tudok, hogy sima adapterrel m4/3-on nyitva kb. használhatatlan és kettőt rekeszelve is CA-zik, semmilyen rekeszen nem valami éles. Focal reducerrel viszont nyitva sem vészes a CA és beretva. Az ellenfényt mondjuk ez sem bírja... Képek erre.
faki_: Hát kéne de kva drága...
-
jjeahh
nagyúr
No, most értem haza a napi túráról
.
Nekem Camdiox m4/3-M42 van, eddig ezekkel a vázakkal próbáltam, mindegyiken műkszik: e-p1, g3, gh2, g6, gh4.
Meg ezekkel az obikkal: Domiplan 50mm F2.8, Helios 44-2, Revuenon Special 135mm F2.8, Auto Revuenon 55mm F1.4, természetesen ezekkel is szépen műkszik. Ha esetleg valamelyik érdekel összemérhetem a s*ggét is a helios-al. Amúgy végtelenem nekem sincs, de ezt úgy kell elképzelni, hogy nagyon-nagyon távolra nem lehet teljesen élesre belőni nyitott rekesszel, de szerintem ez nem valami nagy hátrány, nem igazán tudom elképzelni, hogy valaki régi olcsó manuállal tájképeljen tágra nyitvaArra még a kitobi is sokkal jobb...
-
jjeahh
nagyúr
Dehogy, majd ha épp lesz egy kis fölös pénzem paypalen, amit nincs amire költsek, rendelek egyet
, de egyáltalán nem sürgős nekem, főleg, hogy jön a tél és kb tavaszig szinte csak tájképelni fogok, azt meg lehet a pannival is. A fuji csak portréra-koncertre kéne a manuálokhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hobby elektronika
- BlueGift @ Logout.hu
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Milyen TV-t vegyek?
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- PlayStation 3
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Philips LCD és LED TV-k
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- ÚJ bontatlan insta360 Ace Pro 2 8K AI - GYÁRI GARI
- Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM -Dobozos, újszerű-
- Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art (Nikon) + Sigma USB dokkoló
- Még olcsóbb lett! Nikon D3300 + Nikon 18-300mm f/3.5-6.3 G AF-S DX ED VR objektív + tartozékok
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- Bomba ár! Dell Latitude 3550 - i5-5GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- AKCIÓ! ASRock Z390 i7 8700K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB Zalman i3 Edge Seasonic 650W
- Csere-Beszámítás!AMD Asztali számítógép PC Játékra! R5 5600/ RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest