- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Mobil flották
- Leesett a kamionról több millió eurónyi Z Fold7
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Yettel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
#89309696
törölt tag
válasz
Winne #213555 üzenetére
Kiszedni a kavicsokat a bordákból, ezt főleg téligumi gyűjti be, de nyári is képes rá ha olyan. Aztán lemosni, megszárogatni és az oldalait bekenni gumiápolóval. Akármivel nem lehet, mert van ami öregíti a gumit, kifejezetten gumiápoló kell. A futófelületet meg semmivel, mert amíg le nem kopik addig csúszhat, meg nem tudni, hogy a felület rugalmasságát mennyire módosítja a kence.
Én szoktam látni, hogy bekenik fullba szilikonnal az egészet, nem vagyok ebben biztos, hogy ez a legtutibb módszer...
Felfújod gyári nyomásra, beteszed olyan helyre ahol nincs pára, nem süti a nap, nem ugrál durván a hőmérséklet, veszel neki gumitartót ahol nem deformálódik az állástól. De felnin, felfújva amúgy se fog szerintem. Ha van kezdődő rozsda azt le lehet kezelgetni stb.Vagy fogod és beb.szod a legelső sarokba.
Nálam ez úgy szokott kinézni, hogy felteszi a gumis az újat, majd 4-5 év múlva a következő újat.
-
kisza25
félisten
-
válasz
Winne #213440 üzenetére
ulj bele azert, ahogy irtam nekem peldaul joooval jobban tetszik belulrol az octavnal, de az teny, hogy amit hasznalok 1.5 tsi motor az remek, ha az 1.4 is van ilyen jo akkor nehez dontes lesz
de mindenkepp nezd meg mindkettot. meretben azert az octavia tagasabb, foleg hatul, ha ez szempont.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Winne #213440 üzenetére
Astra-'ban:
-A 150 le motor 7.17
A 200 le motor 7.94Nem vagyok egy nagy Opel fan, de nagy kivetni valóm nincs a K Astra ellen, ültem párszor benne, egész jó autó. Talán a +1 literes átlagfogyi a hasonló korú TSI-khez képest negatívum.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Winne #213432 üzenetére
Szép autó!
Egy bajom van ezekkel az Opel-ekkel, hogy nehéz a bódé a kortársakhoz képest.
8,81 átlagfogyikat jegyzetelnek az emberek ilyen autókkal.Octiavia-nál, amiket nézegettél, meg 6,51 átlagfogyikat látok.
-
-
válasz
Winne #213412 üzenetére
Máshol tetted fel a kérdést, itt célszerűbb válaszolni.
(Ott törlöm.)
Lehet ellenfele. Valamivel kisebb, vélhetően többet fogyaszt fél - egy literrel (ellenőrizd a Spritmonitor.de-n).
Jobb a beltéri anyagminőség, kb. Octavia és Golf közötti színvonal.
"Fullos": LED matrix - Opel ebben nagyon jó, szép bőr, tetőablak, szép felni, stb.
(Szubjektív, én szeretem az Opeleket, sok évig nekik dolgoztam.) -
válasz
Winne #213338 üzenetére
Engedd el, de gyorsan!
Nekem ilyenem volt, ette az olajat, előtte motorcsere is volt. Nem tudom a többi is ilyen-e, de én duplán szívtam ezzel a típussal. Amúgy nagyon szerettem, mert jó autó, csak komolyan mondom dízellel venném...
Meg az ST-line-ból olyan alapdolgok hiányzonak, mint a kesztyűtartó klimatizálás, sminktürkör világítás, hátsó középső kartámasz.
A rajta lévő infotainment rendszer egész jó, csak lassú.Motorilag: Nagy a hangja, tűzíjátékérzés van, de nem megy. Elsőkerekes, elkapar téli időben elég könnyen.
Gyárilag lehet csipszelni 182 LE-re, de nem lesz tőle érzékelhetően erősebb
Van rá aftermarker csipsz, azzal durva lesz, de elbaszhatja a motort
Inkább vegyél egy korabeli astrát, sokkal több kényelmi és infotainment cucc van benne, és modernebb... -
stickermajom
addikt
válasz
Winne #212805 üzenetére
Semmi extra gond nincs velük. Korai 1,4T-k voltak problémásak, de 2018 tavaszán kaptak új szoftvert és olajat. A beltérben sok azért a kopogós műanyag, de elviselhető.
Mátrix LED probléma előfordult többeknél (nálam is), jellemzően a baloldali fényszórót cserélték. Vezetéknélküli kulcs miatt találták páran nyitva az autót reggelre, nem tudom, hogy ezt javították-e már. Illetve az elektromos csomagtérajtó tud ropogni, Insigniaban is ilyen, cserélték gariban pár embernek. -
Gergőke88
addikt
válasz
Winne #212805 üzenetére
Nekünk 2 is volt már a családban, igaz 1.4t 150le mindkettő.
Egyik automata másik kézi.
megelepoen jól mozgatja már az a motor is a kasztnit mivel ezek már nem nehezek. Belül szerintem nagyobb mint az mk4 focus és minőségre is talán egy fokkal jobb. Android autó/CarPlay megy rajta.
Az autómata hagyományos ha jól tudom. -
#89309696
törölt tag
válasz
Winne #212780 üzenetére
Az 1.6 a hármas Megane-ban nagyon jó motor, csak dögunalmas, pont mint az i40-ben is, legalábbis gyanítom, mert szívómotorból csodát nem lehet kihozni ugyanakkora méretek mellett, a kocsi nagy, a motor kicsi, minden ugyanaz. A Megane-t a hatos váltóval célszerű megvenni ezzel a motorral, azt sokan keresik, mint közlekedőedény. Unalmasnak unalmas lesz az tuti. Én 3 évig használtam az egyest 1.4-gyel, ami még gyorsabb is ennél mert annyival könnyebb meg kisebb is, és a rossebb megevett tőle.
Egyébként használható, nem megy rosszul csak kiszáll az ember belőle és nincs kedve megdugni az asszonyt. Nem jó, ha egy autó ilyen. Mint ahogy ha nem fordulsz vissza a parkolóba ránézni a kocsira, akkor sem jót vettél.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Winne #212780 üzenetére
1.4 TSi és 1.6 SCe összehasonlítás esetén a türelem dönt. Ha sok van és ráérsz, akkor az 1.6-ot is el lehet visleni.
Az 1.6 szívó nem rossz a legendák szerint a hármas Meganeban, a négyesben lévő 1.6 SCe-ről már hallottam olyat, hogy szereti az olajat eszegetni, ha betartották a gyári csereperiódust.
-
kisza25
félisten
válasz
Winne #212538 üzenetére
Jó ez, csak A-B-be eljutni, a 135 lóhoz pörgetni kell.
Faternak volt kia carens ugyanezzel a motorral, az is 1400kg, légellenállása rosszabb, 8-10 literrel járt el vele, amúgy szerette nagyon, csak rájött, hogy feleslegesen nagy neki és vett helyette egy kia niro-t.
Nekem 2013- as i30 sw volt, csak az 1,4 crdi-vel, nagyon kényelmes és tágas volt, az i40 meg egyel nagyobb
Fogyi: seat BC 7,3 tankolva 7,3, pedig taposom ahol csak lehet
A tipo most jobb lesz, mert az most az utazós, a seat a helyben járós -
válasz
Winne #212538 üzenetére
Nekem nagyon tetszett az i40, most is tetszik, csak nehéz belőle jó példányt találni, itthon nem vitték annyira. Dízellel jobb, a szívóbenya amolyan szo-szo...
Ennél sokkal jobban felszerelt példányok is vannak, ülés hűtés-fűtés, nagynavi, android auto. Meg a formája is egyedi, nem tucatoktáv. -
#89309696
törölt tag
válasz
Winne #212088 üzenetére
Lehetetlen megmondani, általában csak szoftveresen van lebutítva, de simán lehet nagyobb turbó, nagyobb injektor is. Azt a 10-20%-ot ki lehet azért hozni sima chiptuninggal is, tehát a 125 lovasból lehet 150-et csinálni, de ezt érdemes a márkatopikban megérdeklődni melyik motor mennyire barátja ennek. Illetve ott talán meg tudják mondani a motorok különbségeit is. Meg persze a tuning ára ami rájönne, alsó hangon egy százas az is van, de már régen néztem utána áraknak.
Legyen a Golf. VW szív, VW lélek.
[link] -
kisza25
félisten
válasz
Winne #211778 üzenetére
Viszont, ha üzemanyag hiány lesz, mint angliában, akkor mész gázzal, nem kell elektromos autót kajtatnod
https://alapjarat.hu/aktualis/az-uzemanyaghiany-miatt-megnott-villanyautok-iranti-erdeklodes-az-egyesult-kiralysagban -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Winne #211748 üzenetére
Nem gyengébb. A gáznak nagyobb az oktánszáma (kb 108-112 a gáz tisztaságától függően) mint a motorbenziné, tehát ha jól van beállítva/megírva az ECU akkor gázzal még picit erősebb is a motor mint benzinnel.
Nem csak az oktánszáma magasabb a gáznak de az égéshője is, ezért ha nincs jól beállítva hozzá az autó akkor lehetnek gondok (beégő szelepek pl). Gyári setup esetén viszont nincs ilyen gond, mert olyan a szoftvere meg a hw-e is (turbó, szelepek, stb) ami képes tartósan elviselni a nagyobb hőterhelést. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Winne #211702 üzenetére
A szíj cserére van gyári periódus, ott nincs meglepetés.
A gázüzem tisztább égésű (az égéstermék szinte tiszta szén-dioxid, se korom, se nitrogén-oxidok, se egyébb káros anyag nem távozik), tehát a kokszosodás is később fog előjönni (már ha cng-vel volt használva). Van benne rendes benzintank is tehát ha benzinnel üzemelteted akkor sem ér semmi hátrány, sőt hidegindításnál mindig benzinről indul a motor. Iletve de mert feleslegesen cígölöd a kettős rendszert + a beépített cng tartály kb 150 kg-os súlytöbbletét ami azért is érezhető mert az 1.4 TGI 15 lóval gyengébb eleve mint az 1.4 TSI szóval kb annyit tud mint az 1.2 TSI a gyakorlatban. A gyárilag beépített gáztartály élettartam amúgy 20 év, tehát nem kell vele foglalkozni egy darabig.
Hátránya még, hogy a CNG (sűrített földgáz) tankolására elég szűk a lehetőség, itthon az LPG (cseppfolyósított petróleumgáz) az elterjedt. Értelemszerűen a kettő tüzelőanyag nem helyettesíthető egymással, CNG-s autó nem meg LPG-vel és fordítva. -
grizlisandor
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz
Winne #211328 üzenetére
Yep.
Rosszul vagyunk összeszerelve? 🤷♂️Mondjuk az Ypsilonnál jobb lenne ez a belső szín, jobban passzol a külsőhöz, de a másik szebb állapotban van, meg van üvegteteje.
De a büdzsébe inkább ilyenek (01, 02, 03) férnek bele.Amúgy anyumnak lesz, nekem egy másik csajosnak titulált autóm van.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Winne #211310 üzenetére
Írtam a rákövetkező hsz-emben, második generációs Lancia Ypsilon és Musa.
szerk.: Sajnos másfélszer annyiba kerül, mint amennyink van, de ez a legszebb Ypsilon, az biztos. Musából meg ez.
-
válasz
Winne #210975 üzenetére
Ezeket a VW/VAG csoportban érdemes kérdezned.
6030D: Bajos ha csak akkor látják be hogy ebben mi a jó, ha már saját gyerekük van, addig leszarják egyesek...
Mielőtt gyerekem lett, azelőtt sem álltam be sosem ilyen helyre, hatszor beérek messzebbről a boltba, mint ameddig picurral matekoznak és beérnek. Ennyire már lehetünk előzékenyek a másikkal.
Lassan 3 éves a lányom, de kb háromszor tudtunk beállni a családiba.
Nem is számítok rá, hisz aki nem fér el a bevásárlókocsik mellett meg a bolt előtt(ALdi/Lidl), azok had álljanak be ide, szegények nehogy elfáradjanak. Sőt, ha kint vár valaki az autóban, akkor külön örülök neki ha járatják a jellemzően dízel ****kat, hát nehogy a nagy siettségben ne tudják aztán elindítani, had szí'junk egy kis finom füstöt.
Pttypang: Urban legend, de nem így van. Kis nyíl (háromszög) mutatja a betöltő nyílást.
Én a saját autókkal is bajban vagyok mindig. Azt tudom, hogy kipufogóval ellentétes oldalon van mindig a betöltő. A kiput azt meg tudom jegyezni (pedig rejtett) hogy melyik oldalon van.
Qru: Akkoriban úgy rémlik csak az 1.8 tfsi kapott kettős befecskendezést.
Köszönjük az összefoglalót -
-
-
-
-
Jaffa75
őstag
Lehet hogy inkább arra gondolt az állandó fogyasztónál, hogy nagyobb teljesítményű hifi van benne, ami terheli az akksit? Mert akkor nem árt a nagyobb kapacitású akkumulátor!
Tudtok ajánlani (nem google alapján, hanem saját tapasztalat érdekel
) Bp-n autófóliázó céget? Csak a két tükröt kéne bevonni, mert a "nyelük" meg van kopva mindkét oldalon!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Egyelőre nagy siker a Nintendo Switch 2
- Okos Otthon / Smart Home
- Elszívja a vezetőket a big tech, de ez nem tetszik az EU-nak
- Motoros topic
- BestBuy ruhás topik
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
- Ritkaság! Hibátlan! Intel Core I9 13900KS Processzor!
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2985
- Magic Trackpad legújabb fajta, lightning csatlakozóval
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest