- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Üdv.
Meg tudjátok mondani a két felni melyik irányban tér el egymástól és mennyivel?
6 J 15
5.5 J 14Ennyi van írva a gépkönyvbe. Most 175/70R14 van rajta, 185/70R14-et akarok feltenni. A könyv szerint rámegy a 185/60R15 is, szóval az új gumi nagyjából váltóméret lenne (-2%), de a két felni közti különbség nincs beleszámolva, hogy a 14-es az kifele vagy befele tér-e el a 15-höz képest és mennyivel.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Azt sajnos nem írja a könyv, elég nagy hiba. Átmérőre beférne a gumi, még a 195 is. Csak épp bent van kevés hely a rugó meg a gumi között, most másfél ujjnyi van szorosan. Kéne a nagy gumi a kátyúk miatt, de akkor ezek szerint el kell mennem a gumishoz aztán majd az megnézni.
-
#89309696
törölt tag
Ha már akku a téma. Nem tudom mennyi volt ma a fogyasztásom.
Nem volt mérés.
Van egy 55/390 Banner akku ami valószínű kuka, mert csurigtöltés után is 3-4 nap és 12.0V marad benne. Így néz ki belül, bár érdekes, hogy csak minden második cella ilyen. [link] Kb 20x lett lemerítve 11.8V környékére (villanypásztor ment róla, onnan került az autóba ahol a nyarat kibírta még, most már nyökög de még indul -számítottam rá-). Nem várok vele tovább.
Az addig oké, hogy veszek helyette másikat, viszont rámértem és a generátor 13.5V-tal tölt fordulaton tompítottal. Közvetlen a generátornál is mértem, ott is ennyi. Bár csak egy Teszkós multiméterem van, nem tudom mennyit csalhat.
Az idén már nem tudom megcsináltatni a generátort (ha egyáltalán rossz). Érdemes berakni az új akkut így is?
15-30 perc közötti időszakokat megyek vele, annyit berreg/tölt. 4-5 naponta használom.*link javítva
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #118804 üzenetére
Megane 1, 1.4
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #118806 üzenetére
És rákattintottam... Nem vagyok méltó ahhoz a rózsaszín kártyához.
Sok a töltés? Nem kevés? Vagy amperre sok, feszültségre meg kevés? Megzavart a videó, megnéznem se kell, az emlékek ahogy előtörnek már lesokkol (egy éve végignéztem).
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #118809 üzenetére
Nem gond, úgy is régen volt már linkelve.
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #118809 üzenetére
Kértem a villanyszerelőtől egy Metex-et. Na ez már gép. Rámértem akkunál, hogy a kontakthibák is bele legyenek számolva, gyönyörű 14.40V-14.45V. Fordulatra nem változik semmi, tartja stabilan. Lámpát kapcsolva 14.30V-14.35V. Kicsit talán sok is, főleg lámpa nélkül.
Indítózásra viszont leesik 10.5V-ra és ez a jobbik állapot, mert előtte mentem vele. Egy nap állás után még lejjebb is esik. Úgyhogy az akku az mindenképp kuka, a generátor viszont nagyon is jól van szerencsére.
Ja és igen, ne vegyetek ezer Ft-os gagyi multimétert, mert kalap szar. 1V-ot tévedni az hajmeresztő. Tavaly vettem és most kapott új elemet is ráadásul, mégis össze-vissza mér. -
#89309696
törölt tag
Hali.
Jól emlékszem, hogy a 4 keréknél csak a radiál vagy diagonál szerkezetnek kell egyeznie, minden más csak tengelyenként? Mert első tengelyre picit nagyobb gumik kerültek fel, mint a hátsóra. Viszont tengelyenként azonosak mindenben.
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #120419 üzenetére
Fék van pár éve lett felújítva futóművel együtt, a gumik is jók, a szarokat dobtam le róla. Csak méretben nem volt normális egyik se (használtak). Jogszabály nem tiltja, nem ér bele semmibe, gyári mérettől 2% az eltérés, kasznin nem lóg ki, elektronika nincs. Igazából nem kéne semmi akadálynak lennie.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #120422 üzenetére
Olyan szabályt ami nincs is elég nehéz értelmezni. Nem kell ennyire kiakadni, 4 darab lefosott életveszélyes gumit cseréltem le 4 jóra. A méret így jött ki, Köhém nem tiltja, józan ész keretein még belül van -7mm 2%-, téma lezárva. Nem kell ezen ennyit rugózni, csak a Köhém rendelet nem rémlett pontosan.
-
#89309696
törölt tag
Nektek volt már olyan, hogy hiába kötöttétek újra a biztosítást akkor is annyi lett, mintha nem csináltok semmit? Ez előfordulhat? Nekem ugyanannyi lett, tök feleslegesen kötöttem újra.
14200 előző negyedév
13500 ha nem kötöm újra és az ő ajánlatukat fogadom el
13500 lett újrakötés után is -
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #121701 üzenetére
Ahham, akkor az újrakötésnek ma már semmi értelme? Nekem mindenki azt mondta kössem újra mindenképp akkor is ha maradok náluk (régen ez még működött?). Akkor jövőre nem bohóckodom vele, ha egyszer felesleges.
Nem akartam átmenni máshova, mert náluk van a számla, lakásbiztosítás stb. arra is kedvezmény van ha egybe van.
-
#89309696
törölt tag
válasz grizlisandor #121712 üzenetére
Most volt fordulóm, de mondták a másik topikban, hogy normális, előfordulhat pláne alacsony besorolásnál, hogy a biztosító nem fizet kevesebbet újrakötés esetén sem.
-
#89309696
törölt tag
válasz 426os #121925 üzenetére
Valami olyasmi. Eredetileg sem akarták az adatokat megmutatni a korábbi cikkek szerint, meg eleve meg se mutathatnák. Itt csak egyszerűen hiba csúszott be, méghozzá trehányság és nemtörődömség formájában.
Ahány műszaki állomás annyi Józsibá és ahány iroda annyi Mancinéni módszerrel vannak a képek elkészítve és a dokumentumok kitöltve. Ahol épp nem volt jó a szkenner/nem volt/így volt egyszerűbb, ott lazán lefotózták a dokumentumokat és bekerültek a műszakis képek közé. A Mancinéni meg a biztonság kedvéért beírta a mindent is, minden létező helyre, mert ő úgy szokta.
Maga a rendszer nem akarta az adatokat kiadni, egyszerűen nem figyeltek oda rá, hogy azokon a képeken amin csak az autónak kéne lennie, lehetnek dokumentumok is, azokban a rubrikákban ahol nem szerepelhetne adat, azokba írhattak. És így került ki.
Erre nagyon algoritmust se lehet írni, hogy fotót vagy szöveget válogasson úgyhogy gyanítom kézzel szelektálják őket és takarítják ki most is. Csakhogy ezt azelőtt kellett volna, hogy publikus lesz.
Elképesztő ez az egész ahogy történt. Az, hogy a komplett brigád aki ezt kiengedte erre nem gondolt vagy épp csak szartak rá. És senki nem lesz érte valagba rúgva van egy olyan érzésem.Engem pl. ki is küldtek mikor a kocsit fotózták, nem lehet senki a képeken (Volánnál eredetvizsgáztattam, műszakiztattam). De még utána is meg kellett várni, hogy előbb megnézzék a számítógépen nagyban is, hogy jók-e a képek és csak utána ment tovább a dolog.
Aztán meg mint pár képen látható volt, van olyan hely is ahol még a tulaj is rajta van az olajfoltos koszos szerelőkkel együtt vagy épp annyira homályos nem is látszódik rajta semmi. Bár persze ők nem tudhatták előre, hogy azokat a fotókat valaha bárki látni fogja rajtuk kívül, hogy egy ilyen autóazonosító rendszer valaha el fog készülni.A lényeg a lényeg, személyes adatok nem lesznek benne, ami bekerült véletlenül azt szépen szedik már kifele csak ez időbe telik.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Foglalkozik még valaki a topikban rendszám-lekérdezéssel, vagy most már elavult lett, mert valószínű ennyi idő után már mindenki adatait kiszedték?
-
#89309696
törölt tag
Két kérdés.
A jármű környezetvédelmi osztály mellé írt 06 szám az ugyanaz, mint a forgalmi V9-es részében? Mert nekem oda 7 van írva a forgalmiba.
A másik, ha 3 tulajt írt abban én is benne vagyok vagy én lennék a 4.? -
#89309696
törölt tag
[link]
Garage54-et szoktátok nézni? A két motoros Zsigán is behaltam, de megcsinálták a 3 motorosat. Le kell feküdnöm, mert ez már sok mára. -
#89309696
törölt tag
[link]
Probléma megoldva. -
#89309696
törölt tag
Pffff, nekem a 2002-es Rönó tudja. Ha egyszer nyomom full felmegy vagy full lemegy és becsípődésgátló is van, sikeresen odacsuktam idióta haverom ujjait, de meg se nyikkant miatta. Bár vissza nem húzta magától, csak lekapcsol. Mondjuk nem fapad, hanem közepes felszereltségi szint.
Én egyébként utálom. Ha csak 1 centire akarom lehúzni az ablakot nem tudom megtenni, mert ha rányomok egyszer akkor lemegy teljesen, ha hosszan nyomom 1 másodpercre akkor meg már 5 centire megy le és vezetés közben szarakodhatok vele.
A céges VW két végállású kapcsolója sokkal normálisabb, átlag erővel szakaszos, ha erősebben nyomom (második katt) akkor végigtolja az ablakot minden irányba. Marha drága lehet az a kapcsoló....[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
[link]
Édes Istenem. -
#89309696
törölt tag
Hali.
A teljesítmény adót mikor szokta küldeni az önkormányzat? Most jutott eszembe, hogy mar az is aktuális valamikor. Vagy nekem kell bemennem kérni?
-
-
#89309696
törölt tag
Javítják az út szélét, mert szélesítve lesz, mindkét oldalt feltörve. Kint a 60-as tábla végig, a sor ment 75 körül közelebb a terelővonalhoz is. Fogalmam sincs honnan termett elő, de egyszer csak egy fekete sötétablakos racsinglámpás kormolós kombi kilóharminccal elrepesztett a sor mellett és megdobta a letöredezett út, majdnem letarolta az előttem menőt meg engem is pont közénk vágódott be. Szerencsére tartottam követési távolságot volt helye neki, de nem a profizmusa miatt került be a két kocsi közé hanem full szerencse. Azzal a laza lendülettel már padlózta is tovább pamacsot okádva és folytatta az előzést. Ja jó....
-
#89309696
törölt tag
[link]
Totalcar új műsora.Kicsit kettős érzésem van ezzel kapcsolatban. Tudom, hogy a műsorban elhangzottaknak kéne a mai világban a normálisnak lennie, de mégis enyhén túlzónak találom, hogy konkrétan guruló koporsónak tekintik. Bár nem tudok ehhez most objektíven hozzáállni, mert mindenképpen eszembe jut, hogy a hazai autópark milyen és ahhoz mérem. Ahhoz mérten pedig ez még autó... Könnyen lehet, hogy még így is biztonságosabb egy gyári állapotú alacsonyabb kategóriás autónál. Az sem mindegy mire van használva.
A vizsgálással se vagyok megelégedve. Az, hogy belül tróger és van típushibája (okoskerék) az a tulaj sara és biztonságot nem befolyásol. A hegesztést meg ennél pontosabban kellene megvizsgálniuk mit is bír, mert az, hogy a faszi ráböfög az nálam nem egyenlő egy terhelésvizsgálattal. Zörögni meg zörög egy 40 miliós Tesla is.
Kíváncsi leszek a következő részekre, de nálam nem nyitott jó lappal ez a műsor eddig, én ennél nagyobb szakértelmet várok el, ha már ekkora súlyú kijelentéseket tesznek.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz stickermajom #124997 üzenetére
Pedig nehezen tudok elmenni mellette, hogy az itthoni autók állapota ennél 3x rosszabb is lehet motorikusan, beltérre, igazából ez nem is kéne a műsor eleme legyen.
A hegesztés, toldás amit annyira leszólnak, a biztonságosság fő eleme amiről szó van azt semmilyen műszeres vizsgálattal nem nézték meg, csak rámondták, hogy ez kotla. Aztán az is lehet megközelíti a gyárit. Ki hegesztette? És ha szakműhely? Ez nálam sehogy nem korrekt megvizsgálás, csak a pórnép elé dobható cirkusz műsor formájában és reklám egy cégnek.
Az Erőmérő minden hibája ellenére egy korrekt műsor, de nekem ez eddig nem adja.És mi lesz a kocsi sorsa? Ha meghirdeti minden hibával akkor csak kókler kereskedő fog érte jelentkezni aki nyomott áron megveszi és teljes áron eladja a meglévő hibákat még jobban eltakarva egy gyanútlan embernek.
Vagy rájön, hogy senki nem veszi majd meg és eladja a hegesztést elhallgatva inkább. Tudjuk, hogy ez lesz a jövője.
Ennél még az is jobb, ha inkább megtartja, mert ő legalább ismeri a hibáit.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz EQMontoya #125002 üzenetére
Ez nem jelent semmit, meg lehet csinálni gyári állapotra, mire a 126. tulajhoz kerül addigra semmi nem marad az értékkülönbözetből.
Van bármi jogszabály erre, hogy egy ilyen összehegesztett autó nem mehet át műszakin? Tegyük fel megjavítják a hibáit. Mert ha átmehet akkor nincs miről beszélni.
-
#89309696
törölt tag
Természetesen én se szívesen ülnék be ilyen autóba (engem már egy ABS vagy légzsák visszajelző is kiakaszt) csak a boltig, viszont ha azt nézem, hogy mennyi leharcolt rozsdaboglya van az utakon vagy az életkoruk és elavultságuk milyen, akkor abban a Scenicben még biztonságban is vagyok. És ezt érdemes szem előtt tartani a máglyára küldés előtt.
Ha van (!) rajta fék, gumi, futómű, működik az ABS, légzsák stb. akkor igazából ha csak falvakat jár vele akkor még bele is ülnék. Vagy Pesten 40-nel szüttyögni ilyen utcákban mint amikben jártak is. Oda miért ne.
Balatoni kiruccanást viszont elfelejteném az biztos, meg komolyabb távokat munkába járni.
Meg átnézetném komolyabban is a hegesztési pontokat, a szemrevételezésen kívül. Akár a festék lesúrolás árán is a varratnál. Onnantól lehet megmondani, hogy ez tényleg kuka-e vagy még megvéd.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz bajnokpityu #125023 üzenetére
Ez nem jó, mert ettől még a szembejövő belém jöhet 100-zal. Tudom, tudom. Én értem pont ezért akarnátok bedarálni ezt az autót, de ez csak akkor lenne igazságos, ha az utakon lévő ilyen autók legalább háromnegyede is követné. Addig ez meg csak egy emberen elverjük a port kategória.
Jó oké befejeztem, sok voltam mára.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Peter.70 #125020 üzenetére
A tavalyi kisbuszos balhé óta nyomatják a kampányt és semmi haszna. Mondjuk én nem látom mitől borult fel. Az órát sikerült megállítani az 140-en volt kereken.
1-2 fotót én is nyomtam már, de dedikált kameragombbal ez teljesen más nem is kell ránéznem se. Mintha a fűtést kapcsolnám be. Na meg nem 140-nél....Ez se normális. [link]
Bár legalább nem a sofőr fogja, de akkor is. Semmi érdemlegeset nem ad a műsorhoz. És pláne fájó, hogy ez egy autós műsor.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz IntelKiller7 #125030 üzenetére
3500 Kg össztömegig igen. Olyan ~1500 Kg súlyúak a trélerek, szóval 2000 Kg-ig vihetsz kocsit (persze a forgalmiban a terhelhetőség). Direkt úgy szokták őket kialakítani, hogy a B-be beleférjen.
Utánfutóra sem feltétlen kell BE, ha sikerül olyan autót és futót találnod ami belefér a kb. 2300+1200 határba és a vonóhorog is hitelesítve van erre a forgalmikban.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Magnum_ #125005 üzenetére
Messze van a főváros és utálom is a fővárost, úgyhogy nem. Meg engem zavarna, hogy a marketing és műsor miatt lehet nem teljesen az esik ki a szájukon ami alapból kiesne. Én nem vinném. Erőmérőre vinném az szimpatikus és a gépnek nincs szubjektív megítélése se ami változhat a hangulatával, de az is főváros...
Helyi szervizekbe meg nem viszem el, mert nem állok úgy anyagilag, hogy kíváncsiságból megnézessem amit amúgy is tudok róla. Törve egyik sem volt, az egyiket parkolóban megnyomták hátsó ajtónál, a másikkal gyalogost ütöttek motorháztetővel. Azon kívül meg jó állapotúak, a második kocsi kicsit trehány kinézetű, a gyári értéken alul teljesít motorikusan is, de legalább biztonságos, jön-megy, kormot nem okád. -
#89309696
törölt tag
válasz Magnum_ #125123 üzenetére
Ez szimplán bunkóság jelen esetben. Mármint körbekarcolni. Ősemberi viszonyok uralkodnak nálunk, sokszor én sem tudom eldönteni, hogy ütni vagy jogi útra terelni jobb-e, mivel egy ősember nem tud olvasni, tehát értelmesebb megütni, még ha közben a szintjükre is süllyedünk és eközben magunk is újrageneráljuk, hogy ugyanilyen marad az ország. Ha nem ütjük meg akkor meg azért marad ugyanilyen. Ördögi kör. Ebből sose fogunk kimászni. Ez így meg már tripla körös ördögi kör. Ehh...
Jelen esetben viszont tisztán látható, hogy úgy állt meg ne akadályozza a gyalogos forgalmat, nem hosszában, nem bunkón, teljesen korrektül. Még egy másik rokkantautó is elférne mellé és még úgy is lenne hely a gyalogosoknak. A Kresz ráadásul engedi neki. Innentől kezdve indokolatlan volt még az ősember világban is körbekarcolni.
Mondjuk ez már szubjektív, úgyhogy nem feltétlen kell hozzákapcsolni, de én ha ilyen baleset után második életet kapnék biztos, hogy nem az autón való görcsölésen fárasztanám magam (persze a feljelentést megtenném). Ő úgy látszik megmaradt a száraz, nem szegény üzletember mentalitásnál. Nem vagyunk egyformák.
Facebookra meg pláne nem raknám ki, mert tudjuk jól, hogy mi jár érte a birkavilágban. -
#89309696
törölt tag
válasz kisza25 #125144 üzenetére
Itt a városban piac napon a piac környékén mindenki járdára áll, fél méter hely van, babakocsi el se fér. És mégse barmolják szét az autókat. Nekem van egy gyanúm, hogy ez a fajta ősemberség a fővárosban erőteljesebb, bár mivel oda koncentrálódik több ember lehet csak a számok törvénye miatt van, de mintha hülyébbek, Neander völgyiebbek lennének, mint megyeszékhelyeken vagy még kisebb városokban. Akármi őrültségről van írva ide is az 90%, hogy Budapesten történt. Ez az ára annak, hogy dupla a fizetés ott.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #125231 üzenetére
Úgy, hogy k#rv@r& fingja sincs róla miket hord össze.
Gondolom mivel manapság sok autóban van turbó és beszélnek róla, hát mi mehetett tönkre, a turbó. Teccikérteni?Azon kellene gondolkozni mit lehet tönkretenni egy rém egyszerű 1.6-os szívóbenzinen, 90 lórerővel szerintem még 8 szelepes lehet.
2008-ban viszont nem sok 8 szelepes rohangálna, szóval szerintem dízel.Ha 1:1 lefordítom akkor eldugult az olajozójárat, a turbó beszart, megcsináltatták viszont olajat továbbra sem kap a blokktól, ha nem lett kipucolva. De ez csak egy tipp.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #125236 üzenetére
Ha gagyi olajat raktak bele meg 3-4 évente cserélték akkor simán eldugul, leszűkül.
-
#89309696
törölt tag
válasz Richard! #125354 üzenetére
Okosgyerek a kommentekben aki szerint ez indokolt volt, mert a fehér autó tötyörgött. Igen, az ilyenek szokták ezt is csinálni: [link]
Igaza lenne akkor mikor a 90-es egyenes üres úton mennek 50-nel, de itt nem érzékelem a tötyörgést. Illetve hát neki tötyörgés az lehet, mert kilótízzel akarna menni...
Most a 70-es, előzni tilos, záróvonal, jobbról előzés, mint Kresz szabályok felrúgása ne is menjünk bele.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Csak halkan megjegyzem, hogy a JSZP a traktorokról is kiad ugyanúgy mindent, lassú jármű, mezőgazdasági vontató, minden.
Úgyhogy lehet nézegetni a kukásautókat, markolókat, aki nagyon unatkozik az lekötheti magát vele.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző