- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yeffy
veterán
válasz
rbalint88 #2999 üzenetére
igen, nekem is tetszik, foleg kulsore, meg kicsit jobban is, mint a Rav4, bar utobbi sem veszes, foleg amilyen elborult japo dizajnokat mar lattunk.
es igen, nekem is ezt mondta a szerelo, h az olajfurdos DSG, ami az o RS Oktijaban is van - egyik korabbi kiszemelt -, az tartos. na ezt nem tudtam, h a DCT szaraz, vagy olajurdos. koszi, h tisztaztad.ahogy irod. en is sokkal jobban hajlok a hibrid fele, tolok egy tesztvezetest, aztan dontok. az AA-t kell majd megoldanom, de elvileg ugye van ra megoldas, nem is egy.
azert kicsit kar a Tucsonert, szimpatikus gep elsore, de a (gondolom) kozvetlen befecsis, nem tul nagy turbos motor, meg a szaraz DCT kombinacio ekkora kasztnihoz/homlokfelulethez nagyon nem adja nekem. foleg, h hiaba papiron kisse gyengebb a Rav4, gyorsulasban lenyegeben ugyanazt tudja. es gondolom utobbi nehezebb is az akkuk miatt. hiaba no, jo ez az elektromos motor.
nem beszelve a bevalt, tartos, nem "kicentizett" technikarol, illetve a korrekt hasznalt garijukrol.most jut eszembe, h te amott is irtal.
-
rbalint88
addikt
Igen, kenyelmes, tagas, fasza auto. A motorral eddig tudtommal nem volt gond egyikben sem, de a valto bajos. 1.4t-gdi i30-akban is van vele baj a kollegaknal, de eddig nekik csak allitottak rajta, nem csereltek 68k es 85k km futasnal. Nekem meg meg csak 1500km van benne
Ezekbol a duplakuplungosokbol ketfajta kivitel letezik, az olajban futo kuplungos es a szarazkuplungos, na a hunyadi 7dct-je az utobbi, azok altalanossagban kevesbe tartosak. VW-nel se ajanlott a szarakuplungos dsg, amit a kisebb motorokhoz raknak (2.0tsi es tdi alatt).
Megbizhatosagban a rav4 biztos jobb lesz, csak az kutyuben van lemaradva a generaciovaltasig, azok meg meg rohadt dragak. Sok varosozashoz a hibrid amugy jobb lesz sokkal. -
Yeffy
veterán
válasz
rbalint88 #2997 üzenetére
fasza. az egeszre.
eddig pedig tobbsegeben azt hallottam, h ezek a duplakuplungosok jo konstruckiok - DSG, DCT - ezek szerint nem?
ha igy van, akkor ez meg egy minusz pont, hiaba amugy tagas, kenyelmes(nek tunt a teszt uton), es van nagy kijelzos Android Auto. en amugy az 1.6 Turbos benyas automatat vezettem, erzesre, lenduletre nem volt rossz, aszittem' rosszabb lesz, mivel csak nagy auto. -
rbalint88
addikt
Nem lehet sajnos. Kollega is megfejelte ketszer
ha lehet is allitani, csak alacsonyabbra altalaban, hogy a garazsokban ne legyen gond
dct valtoval sok gond van, itt 3-4 eves 1.7 crdi tucsonok vannak, van olyan amiben mar ketszer kuplungot es egyszer valtot csereltek gariban, de legalabb egy kuplungcseren mindegyik tul van -
Yeffy
veterán
azert felteszem a kerdest, hatha valaki tudja a valaszt.
szoval, elozo genes Tucson-nal lehet allitani, milyen magasra nyiljon ki a csomagterajto? neztem kettot, manualis, illetve elektromos ajtoval szereltet is, es a max allason a homlokomnal alltak sajnos meg, igy vagy belefejelek, vagy "alabujok".
lehet ezt magasabbra allitani? -
Gicz
addikt
válasz
bandika0626 #2993 üzenetére
Ceed 2013, 1.6 crdi, szintén 1 tized pontossággal írja a fedélzeti, minden tankolásnál visszaszámolom, és annyi.
-
Kicsit több mint egy hónapja már nálam van a Ceed JD és imádom. A vezérlés mennyire para (1.4 CVVT 103 ló), illetve hivatalos KIA szerviz "fájdalommentesen" meg tudja nekem állapítani, hogy milyen állapotban van?
Szerviz könyv és a km óra állása szerint 90500 van most benne.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
kw3v865 #2989 üzenetére
előzőt 110e vel adtuk el, kb 60ezertől anno full helyi járat volt, nagyjából nonstop szivatóval. kormos volt a kipuffja (mint minden direkt befecsisnek, de ennek nagyon) semmi érdemleges dolog nem történt. 2018 szept utánit biztosan nem vennék, onnastól részecskeszűrős.
ugyanakkor ismerős kia szerelőnál járt már kilukadt dugós példány, ahogy a tgdiből is. valszeg a gyújtáskimaraadás, majd ujra gyújtás sorrán detonáció jöhet létre. gariban blokkcsere ilyenkor, javitási eljárás, alkatrészcsereberére nincs gyártó által jóváhagyott eljárás. szóval 150e nél érdemes eladni.
-
kisza25
félisten
válasz
kw3v865 #2989 üzenetére
Szia! Faternak volt 4 évig egy 1,6 kia carens, 50ekm-el adta el, nagyon sokat ment vele helyben, nem volt vele gondja, azért egy szívó motor nem fog olyan gyorsan kokszosodni
Ugyanez a motor van a niroban, csak atkinson ciklusú
Amúgy fater pont niro-t vett, csak 2021- es -
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
A Kia 1,6 GDI motorjával mik a tapasztalatok? Sajnos ez közvetlen befecskendezéses, de van valami komolyabb típushibája? Mennyire tartós? Kokszosodás jellemző rá? Egy 2016-os Niro-t néztem ki, ami hibrid és ilyen benzinmotorja van. Hosszú távra tervezek, tehát mindenképp elsődleges a megbízhatóság és hogy ne kelljen gyakran szervizeltetni.
-
Dare2Live
félisten
gamma (is) kényes az olajra. 10w40 + a 15.000kmes olajcsere garantálja, hogy 90-150.000kmnél ugrik a lánc.
A fő probléma, hogy nincs nagy előjele, nincs komoly csörgés. Márkaszervíz nem néz rá.
0w30, 5w30al 12-13.000kmnél cserélve azért sokkal jobb a helyzet úgy 300-400.000kmet megfutnak.Amennyire én látom a komplett benzines felhozatal kényes gamma, kappa és a theta is. Néha pl mpi gammanal /kappaknal segít a 0/5w30 meg a gyakori olajcsere de egy GDI gammánál vagy egy thetanal tök8 mit csinálsz. A theta szerintem a csúcs. USben cserlik/javítják őket, EUban meg elhajtanak a francba miközben tök uaz a gond.
@Robi73: Régi 1szfe/2szfe yarisokban aki rendesen rakja bele 15kkmenként a 0W/5Ws olajat annak 600.000km után is gyári a lánc és 0dl olajat eszik 15.000km alatt. Az újak ott is kényesek.
-
Motion_Blur
félisten
Köszi srácok, ez komoly.. akkor koreai autó is kilőve.
-
Robi_73
őstag
Én is mikor mesélek a Ceedjeimről, hogy mennyi hiba fordult elő náluk sokan csak hüledezzek, egyszerűen nem akarják elhinni amiket mondok. 16e kilométerrel, 1,5 évesen adtam el a 2007. áprilisában vásárolt, 1.4-es Ceedemet és meglepődve láttam a járműplatformon, hogy motorcsere történt 116e kilométerénél. A Suzuki hasonló kialakítású vezérműláncokat használ (RS Swiftől), mint amilyen a Kiákban is található, de ott az autó élettartamára van kalkulálva a lánc várható élettartalma, ami a gyár szerint hivatalosan 300e km. Soha nem találkoztam vezérműlánc problémás Suzukival, legtöbbször a tulajdonosok okozták a problémákat úgy, hogy 110-130 km/h felett visszaváltottak a nem megfelelő fokozatba és a dugattyúk belevertek a szelepekbe. Utána pedig nem volt alapjárat. Azért tudnak motorokat tervezni a japánok.
-
erh75
tag
válasz
Motion_Blur #2977 üzenetére
Asszonynak a ceed tetszik de meg majd hordhatod a szervizbe..
Nekem egy 2009-es ceed-em van1.4-es 109 lóerős.Újonnan vásároltuk.A vezérlés 120ezer körül átugrott, azóta már újra volt henger felújítás (195ezernél) de azóta is olyan hangja van mint egy traktornak. Most 240 ezer van benne.
Ha jót akarsz messziről elkerülöd ez a típust. Valószínűleg eleve rossz konstrukció ez a motor, de úgy gondolom hogy nálunk a kókler "márkaszerviz" is követett el hibát amikor 10w-40-es olajat raktak bele. -
Robi_73
őstag
válasz
Istikee007 #2982 üzenetére
Így akkor marad az Immo antenna érintkezőinek a vizsgálata, az érintkezők tisztítása, összenyomása és a vezetékek elrendezése.
-
Robi_73
őstag
válasz
Istikee007 #2979 üzenetére
Amennyiben indítózás közben kialszik az Immo lámpa, akkor az ECM, BCM és az Immo vezérlő is elfogadta a kulcsot. Jobb lenne gyári műszerrel tesztelni és a gyári referencia értékekkel összehasonlítani a kapott értékeket. Gyorsabban meglenne a hiba forrása és elkerülhetnéd a további felesleges kiadásokat. Lehet befecskendező hiba is (túl sok benzint kap a motor), gyújtás hiba, a VVT vezérlő szelepe (OCV) is lehet hibás, lehet gyújtáskapcsoló hiba és persze sok minden más is...
Szerk.: Kipróbáltad a tartalék kulccsal is?
-
Istikee007
tag
válasz
Istikee007 #2979 üzenetére
Illetve most sikerült elcsípni két hibakódot:
P1693: - Adóvevő, állandó
P1696: - Immobilizer; helytelen kulcskód, állandó -
Istikee007
tag
válasz
Robi_73 #2959 üzenetére
Ma is előfordult és figyeltem az immo lámpát, és amikor nem indult akkor nem világított a lámpa. Utána kulcs ki be indul, viszont az alapjárat 500 körül volt és a check engine is későn aludt el, kb. 15 másodpercre rá a fordulatszám is beállt a normális értékre.
Az immo antenna csatlakozást érdemes valamivel megtakarítani, vagy mit érdemes ilyenkor tenni?
-
kisza25
félisten
válasz
Motion_Blur #2977 üzenetére
Mutass neki egy seat ibiza-t 2009- től 1,4- es motorral
-
Motion_Blur
félisten
válasz
rbalint88 #2976 üzenetére
Nincs már Swift, ahelyett jött a Jetta.
Nekem van céges, a Jetta hétvégi simogatós, az asszonynak pedig olyan kell amivel be tud járni, kint állhat a tűző napon, napközben sok hidegindítás kevés km-re (körmös, fodrász, bevásárlás stb.). Jetta erre nem való na...
Ceed tetszik neki, vagy 308-es Pözsó. Ebből kell kihoznom a maximumot
1.5M körül van a keret.
-
rbalint88
addikt
válasz
Motion_Blur #2974 üzenetére
Varosba kell akkora auto? Ha jol emlekszem van nektek egy vasalo swift, azt valtana? Szerintem ahhoz kepest nem egy oriasi elorelepes, foleg varosra.
Egyebkent nekem az elso ceed egy tulertekelt auto a piacon kicsit, nem rossz, de szerintem a tudasahoz kepest draga. -
kisza25
félisten
válasz
Motion_Blur #2972 üzenetére
Láncos, láncfeszítőre kell figyelni, az ennyi idősen már el tud fáradni. Rozsdára is rá kell nézni, mert vékony a fényezés könnyen sérül.
A műszerfal tud felpuposodni, ha sokat állt napon és szélvédő felöl elenged.
Hirtelen ennyi jutott eszembe
FL után változott euro besorolás, azért lett gyengébb a motor (101-105)
Esetleg hyundai i20 1,25- el 1-1,5 literrel eszik kevesebbet, majdnem ugyanúgy megy, mert könnyebb -
rbalint88
addikt
válasz
Motion_Blur #2972 üzenetére
Attol fugg, hogy a Jetta helyett vagy melle. Helyette nem javaslom, csak a 2.generaciot, facelifttel
-
Motion_Blur
félisten
Sziasztok!
2010- FL Ceed-eket nézegetek, találtam egyet amit meg is néznék, de még az FL előtti 1.4 CVVT 109 lóerős motor van benne. Mire kell odafigyelni ezeknél a motoroknál? Mennyire bajosak, milyen a vezérlésük?
-
Ocean
tag
Lefelejtettem múltkor a tankolással kapcsolatban: azt vártam, hogy így 2021-ben már egész pontos fogyasztást számolnak a fedélzeti computerek, de az első teletank ezt cáfolta.
A computer 5,7-es fogyasztást írt, de teletöltve 6,2 jött ki.
Így az egy úton elért 4,7-es fogyasztás sem biztos, hogy valós volt. -
Yeffy
veterán
Udv Mindenkinek,
van itt 2018/9-es, faceliftes Hyundai Tucson tulaj? volna egy-ket kerdesem.
-
Ocean
tag
válasz
vihartigris #2962 üzenetére
Igen ez az, nem túl sikeres fordítás
-
Dare2Live
félisten
válasz
vihartigris #2962 üzenetére
-
rbalint88
addikt
válasz
vihartigris #2962 üzenetére
Szerintem az a baja, hogy nem szereted elegge. Meg fel is hivja ra a figyelmed.
lassan jelentkezem majd Hyundai i30 kombi 1.5t-gdi dct mhev tapasztalatokkal, 1100km belekerult ket het alatt, tolem szokatlanul. Eddig tetszik
-
drsanya
aktív tag
válasz
drsanya #2838 üzenetére
Sziasztok. Ígértem, ha meglesz a márkaszervíz, ahová a Kiát szoktam vinni, a harmadik pozitív csalódás, akkor kiírom ide is, hogy kik voltak azok.
Nos a probléma, ami miatt vinni kellett a Ceed-et annyi volt, hogy a klíma kondenzvize elkezdett szépen megállni a szellőzőrendszerbe, majd onnan szépen befolyt az utas oldali lábtérbe. Nem mellesleg balra kanyarodáskor (pl körforgalom) lehetett is hallani, hogy épp merre folyik. Hívtam a szervízt, majd elmondták, hogy néha előfordul az ilyesmi, ma ugorjak be 10-re, mert csak most van szabad idejük, utána nem lesz júli 15-ig. Előzetesen a munka nagyságától és egy esetleges pollenszűrő cserével a díja a tisztításnak 20000 Ft körül fog alakulni max (igen elmondák, hogy max).
Az autó kész, valami beköltözött a kifolyóba és eldugította azt. Kiszedték, kitakarították, illatosították a szellőzőt és ezért 5525 Ft-ot kértek el. Szerintem vagy én vagyok mázlista, vagy ők nem olyanok, hogy lehúzzák az embert.Mivel velük kapcsolatban ez volt a harmadik pozitív csalódásom (előző kettő a válasz sorszámától feljebb olvasható) részemről megérdemlik a reklámot ide.
Ők a Kia Gablini Gödöllő.Ez megint amolyan élménybeszámoló, köszönöm, ha végigolvastad.
-
Robi_73
őstag
válasz
Istikee007 #2958 üzenetére
Szia!
Azt nézd meg, hogy amikor indítózol és nem indul az autó, akkor világít e az immobilizer lámpája. A KIA-nál ezzel az évjáratnál az immo antenna hibája okozott ilyen problémát. Eleinte cserélték őket, de ha jól emlékszem elég volt máshol elvezetni az antenna vezetékét, illetve a csatlakozónál ellenőrizni a vezetékek érintekezését. Az immo antenna a kormányburkolat alatt, a gyújtáskapcsoló kulcs felőli oldalán található.
-
Istikee007
tag
Sziasztok!
Az alany egy Hyundai i30, 2009, benzin, G4FA (109le). A probléma az lenne, hogy néha előfordul, hogy teker teker nem indul, majd várok 10 másodpercet és pöcc röff indul (van, hogy rögtön van, hogy 2-3.-jára). Hibakód nincs, felsőholtponti jeladó cserélve lett, gyertyák nem rég lettek cserélve, akksi is új.
Diagnosztikával, az élőadatokban egyik ismerősöm ezt olvasta ki:
[kép]Vezérműtengely vezérlés egyszer 523 egyszer 156 értéket mutat.
Nem tudom ezek az értékek helyesek-e? Esetleg a vezérműtengely jeladó lehet a ludas?
Vagy esetleg más ötlet amire érdemes lesz ránézni? Szerelőhöz két hét múlva kaptam időpontot. A felsőholtponti jeladó is ott lett cserélve ezzel a hibával ami jelenleg van, de azóta is fen áll a probléma (a szerelő azt mondta a felsőholtponti jeladóra gyanakodott ezen tünetek alapján azt kimérték és az nem volt jó így azt cserélte akkor, de sajnos azóta is produkálja a tüneteket. )Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv,
Istikee007
-
Robi_73
őstag
válasz
kw3v865 #2956 üzenetére
Két Ceed-em, volt az egyik egy 1.4-es benzines (2007) és egy dízel ami 2009-es gyártmányú volt. Jó autók voltak, de sokan bedőltünk a marketingnek (7 év gari). Mivel már nem követem annyira a KIA fórumokat, és megszűnt a KIA központtal a kapcsolatom nem vagyok képben ami a meghibásodásokat illeti. Tudok a ledes fényszórók meghibásodásáról aminek a vége komplett csere volt (150-200k/db), önindító problémákról. Majd a többiek leírják akik jobban képben vannak, bár 1 éve ismét KIA-val járok, mert Vengát vettem használtan, de eddig nincs vele bajom.
27 évig autókkal foglalkoztam és bántott, hogy más szereli az autómat. Néha egy hosszú pálcával úgy oda csaptam volna az autómat szerelő emberek kezére. Mikor a váltómat javították, akkor a feleségem mondta, hogy miért nem vagyok ott. Ha ott vagyok biztosan megvertem volna a szerelőt. Teljesen feleslegesen szedték szét a váltót, mert nemhogy megjavították volna, sokkal rosszabb lett utána mint volt. A javítás után házhoz hozták az autót, másnap reggel olajtócsa fogadott a garázsban. A cégemnél felemeltem a kocsit és láttam, hogy túlhúzták a leeresztőcsavart és kifordult a tömítő alátét, ezért szivárgott az olaj. Ugyan ekkor a váltót szemrevételezve láttam meg, hogy a váltó alján lévő koppanásgátló (van egy fül kialakítva a váltóházon, ami megvédi a motort és a váltót a felütéstől) teljesen szét van verve. Szerintem vagy leszerelésnél elejtették a váltót, vagy pedig a váltó szétszerelésénél azt a fület verték kalapáccsal. Sajnos sok a kontár ás kevés a jó szakember a szervizekben. Sok helyen csak gyorsjavítást végzik el a helyszínen, a komplikált eseteket egy másik szervizben (cégen belül), egy megbízható szaki végzi el. A mostani autómat mikor megvettem (hölgy tulajdonostól) teljesen átnéztem, az autó magyarországi, végig KIA szervizbe hordták és az összes javítási számlája megvan. Az autó 2013 decemberi forgalomba helyezésű, novemberi gyártású, 51e km volt benne akkor. Minden második szerviznél cserélték a levegőszűrőt (papíron) és még is 2013-as gyártásu szűrő volt benne, a gyertyákat 12-15e kilométerrel a vásárlás előtt cserélték, és nagyon kutyául néztek ki. Fékolajat 1x cseréltek a 6 év alatt. Én cseréltem az összes szűrőt, olajat, váltóolajat, gyertyát, fékolajat, ékszíjat és az első fékeket.
Sajnos elég lehangoló a helyzet ami a szervizeket illeti, a nagy pénzt bekérik, a javítás minősége pedig erősen kérdéses...
-
kw3v865
senior tag
válasz
Robi_73 #2955 üzenetére
Köszi az infót, ez alapján igencsak meggondolandó, hogy nem kéne kockáztatni...
Ennyire gyenge a KIÁ-k összeszerelési minőségeOké, ez csak egy autó, de ennek a harmada is sok. A Corollámat 2006-ban vettem, újonnan, és csak egy légzsák-cserére volt egy visszahívás tavaly, amikor már bőven nem volt garis.
-
Robi_73
őstag
válasz
kw3v865 #2954 üzenetére
Szia!
Én már 2015 óta nem hordom KIA szervizbe az autómat, de szerintem 60 és 100K között lehet reális költsége a kötelező szervizeknek, ami erősen település függő. Viszont ha garanciális az autó én nem hagynám elveszni azt. Nem tudom milyen minőségben készülnek mostanában az autók, de nekem igen csak szükségem volt a garanciára. Az én autómon a következőket cserélték, ami ha zsebre ment volna, igen csak kellemetlen lett volna:
- immo antenna
- izzítógyertya (4-ből 3 rossz volt 23000 km-nél)
- bal első üléshuzat
- 2db hátsó lengéscsillapító
- hátsó főtengely szimering
- első kanyarstabilizátor összekötők
- bal első biztonsági öv
- műszerfal szélvédő alatti szellőzője
- komplett műszerfalat kétszer
- fűtésállító motor
- váltójavítás (nem sikerült)
- komplett váltó csere
- üzemanyag tartály rögzítő pántok
- motorszoftver frissítése 3x
- bal oldali féltengely gumiharang
- komplett kormánymű (feleslegesen)
- kormányoszlop
- fojtószelep vákuumkamra
- vészvillogó kapcsoló
- pótféklámpa csere
- baloldali hátsó küszöbborításAz 5. ajtó elég csálén állt, de nem jöttek rá a hibára, csak én. Az 5. ajtó üvege xarul lett beragasztva ez okozta a gondot, de nem vágattam ki. A jobb első ajtón volt egy lakk megfolyás az ajtón, azt sem festettem le gariba. Nagyjából teljes a lista, bár lehet valami kimaradt. Mind ezt 75.000 és 6 év alatt keletkezett nálam. A második műszerfal cserét elég gányul csinálták meg, recsegett-ropogott hidegben kanyarodva, ekkor berágtam és eladtam az autót...
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Nagyjából milyen árral számolhatok, ha garanciális éves szervizre viszem az autót kis- és nagyszerviz esetén? Nem kell pontos összeg, csak úgy nagyjából (szervizfüggő is gondolom, nem fix áras). 70 ezer a nagyszervizre (amikor fékfolyadékot is cserélnek), és 50 a normál szervizre kb. reális ár? Azon gondolkodom érdemes-e megtartani a garanciát, ha veszek egy 2 éves Ceed-et, ehhez jó lenne ha tudnám nagyjából az összegeket. A márkaszervizekben amúgy se bízom, más márkával rosszak a tapasztalataim... -
Ocean
tag
válasz
vihartigris #2943 üzenetére
Visszatérve még erre a tankolás dologra, el kell ismernem, tényleg meg tud lepni.
Reggel voltam tankolni, 510 km ment az autóba az első tankolás óta, szóval a fogyasztásból saccolva tudtam, hogy kell még legyen bőven benzin, a computer is 700 km hatótávot írt a teletank után, de ugyanakkor már csak 80 km megtehető távot jelzett, és a benzin szintjelző is közelített az üres felé.
Na mondom akkor oké, jöjjön a tankolás, kíváncsi voltam. Hát nem ment bele csak 30 liter, azaz volt még 10 liter a tankban. Van ráhagyás bőven ebben isHa már írok... van egyetlen dolog, ami zavar az i20-ban: ha ráadom a gyújtást, és nem indítok azonnal, és szól a rádió, akkor elég hamar kiírja az érintős kijelzőre, hogy alacsony akku töltöttség. De a műszerfalon erről semmi, illetve nem hinném, hogy lehet alacsony töltöttség, nemrég volt egy 300 km+ utunk, jó 4 óra haladás, egy ilyen után kizártnak tartom, hogy ne legyen feltöltve.
Vajon ez is csak valami óvatosság lenne? Láttatok ilyet esetleg saját autóban? -
kisza25
félisten
válasz
kw3v865 #2949 üzenetére
Én használtam a régebbi 1,4 105 lovas motort egy kia ceedben amit 2011- ben vásároltam, összesen 58 ekmt mentem vele
Nem hiányzott belőle olaj két csere között és majdhogynem átlátszó jött le belőle cserekor (minden 10 ekm)
5,5 évig nem volt a motorral semmi gond
Meg volt egy használt 2015- ös i20- am az kappa motoros volt, de 1,25 az 71ekm-el lett eladva, abból sem fogyott az olaj és szép aranysárga maradt -
Dare2Live
félisten
válasz
kw3v865 #2945 üzenetére
ha sűrűn kapja az olajcserét és a 15kkm nagyon max sött ha tulnyomó részt rövidtáv város akkor max 7500kmenként és 0w30, 5w30at kap akkor tartós 300-500.000kmet elmegy.
tipushiba:
-lánc+feszítőre rá kell nézni. Amelyiket 10w30, 10w40el toltak már 100.000kmnél ugorhat. Ez elvileg a 2019eseket már nem érinti de inkbb rá kell néha nézni.
-katalizátor összeomlás. Ez ritkán össze tud jönni úgy, hogy visszaszív a motor a porból. Ezek a darabok zabálják az olajat. Aki erre van ráizgulva annak ajánlott cserélni egy katalizátort 150.000km környékén és ne gyárit vegyen...Összességében nem rossz darab sokkal tartósabb mint jópár új turbós, de nem is egy régi örökélet+1nap legendás toyota/vw/nissan... motor.
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
2019-es Ceed vásárlását fontolgatom. Az 1,4-es 100 LE-s MPi motorral mik a tapasztalatok? Mennyire megbízható? Sok típushibája van? 150 ezer km körül mennyire zabálja az olajat, ha rendesen karban van tartva és odafigyelek az olajcserékre? Hosszú távra tervezek vele, ezért kérdem. Itt azt írják, hogy nem egy hosszú élettartamú motor:
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=18
Tényleg ennyire gyenge konstrukció ez? -
kisza25
félisten
válasz
vihartigris #2943 üzenetére
Jó az tény, hogy a bejárt útvonalakon fejből tudom a kutakat (Balatontól Salzburgig )és azt is, hogy melyik a legolcsóbb ami még jó is, de ha nem ismert úton megyek, akkor gyakrabban tankolok és olyan szakaszon megyek ami nem autópálya ott megetetem a vasat
-
kisza25
félisten
válasz
vihartigris #2937 üzenetére
Én 450 km-re jártam dolgozni 10 évig, egyszer sem jártam így, de az elmúlt 24 évben sem, azért Magyarországon nincsenek nagy távolságok, ha tudom messzebb megyek tankolok és azt is tudom előre, hogy külföldön hol fogok tankolni, mert előre kitalálom, még egyszer sem tankoltam autópályán
-
Ocean
tag
válasz
vihartigris #2940 üzenetére
Köszi!
Nekem egyébként ez az első új autóm, sőt mondhatjuk nyugodtan, hogy az első 15 évnél fiatalabb autóm
Szóval most gyűjtöm az infókat ezerrel, autóápolás, karbantartás témában, ha netán van valakinek valami hasznos összegző írása, azt megköszönöm.Nem tudom hogy alakul az autóipar jövője, ez is egy szempont volt, hogy most még egy elérhető áron meg lehet venni ezeket a belsőégésű motoros autókat, de ki tudja hogy lesz?
Ha beválik az autó, az is lehet, hogy soká nálunk marad, ezért igyekszem a lehető legtovább gyári állapotban megtartani.
Illetve hát eladásnál is csak előny, ha sikerül. -
V.T.
aktív tag
válasz
vihartigris #2937 üzenetére
Pontosan ez a bajom. Nem gond ha pontatlan. De ne 10 literrel legyen már. Ez gáz.
-
Ocean
tag
válasz
vihartigris #2937 üzenetére
Én nem pontatlanságnak hívnám ezt, sokkal inkább óvatosság.
Ahogy többen is írták már, több szempontból sem jó, ha porszáraz tankkal közlekedünk. Ezért hagynak rá gyárilag 6-8-10 litereket.
Ettől függetlenül ha épp autópályán mászol hegyet, és felvillan a sárga lámpa, akkor alkalmanként belefér, hogy kicsit tovább menj, hogy ne a legdrágább kúton tankolj tele.Egyébként be sem mutatkoztam, két hete én is boldog Hyundai tulajdonos vagyok, 2021-es i20, egyelőre óriási a szerelem, imádjuk
Én is úgy hoztam el egyébként a szalonból, hogy a digitális benzinszintjelzőn egyetlen pixel nem jelzett, csak villogott minden, hogy azonnal tankoljak, na mondom szép, ideadták pár deci benzinnel, de 36 liter belement (ennek 40 literes a tankja). -
vihartigris
őstag
-
V.T.
aktív tag
válasz
vihartigris #2927 üzenetére
Nekem ugyan ez van 2021-es 1.4 tgdi Proceedel.
Nekem sem tetszik hogy simán marad benne 10 liter mikor azt írja hogy 30 kmt tudok már csak megtenni. 40 liternél többet nem tudtam még bele tankolni az első tankolást leszámítva.Nem tudom esetleg a kompjuterbe ha laptopra van kötve nem lehet e állítani rajta. Engem ez nagyon zavar, mert simán még 100 kmt el lehet vele autózni és még mindig marad benne mert 6.2- vel bőven eljárok.
-
válasz
vihartigris #2927 üzenetére
Nekem múltkor még olyan ~ 70 km-t írt a kocsi és belement 40 + pár liter százas'. Kattanásig töltöttem, és a szintjelző felett volt picit a mutató.
Az amúgy egészséges ha annyit nyomok bele amennyi hely van?
-
andyTM
őstag
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Lehalt a gyári erősítő az autóban.(sportege). Hol tudnék szerezni egyet? Ami benne volt, az 96270-3w300, de elvileg kompatibilis a 96370-3w700 is.
-
vihartigris
őstag
-
Dare2Live
félisten
válasz
vihartigris #2927 üzenetére
vengaba megvétel után aszem 49litert toltam bele... és azt is 50nek írják.
de ha akkor tankolom amikor 0át mutat akkor még min van benne 8-9liter.
szóval sanszosan igen.
-
Robi_73
őstag
válasz
vihartigris #2927 üzenetére
Ezt senki sem fogja tudni megmondani, mivel nincs két egyforma autó. Elég ha az úszónak a karja, annak a hajlítása, súlya minimálisan eltér, vagy a szivattyúház tömítése 1 minimétert kitartja azt és a tank gyártásánál is lehetnek differenciák. Ezt neked kell kitapasztalnod. Viszont nem ajánlatos ilyen alacsony üzemanyagszinttel rendszeresen kocsikázni (főleg nyáron), mert könnyen károsodhat az üzemanyagszivattyú. Amint kigyullad a sárga lámpa irány tankolni, ha pedig kíváncsi vagy mennyi benzin van benne még, magadhoz veszel egy 5 literes kannát tele benzinnel és kocsikázol amíg meg nem áll az autód. Én saccra 3-5 litert mondanék, neked most annyi lehet az autódban.
-
vihartigris
őstag
-
Az komoly tényleg.
Én tavaly a 2017 Rio-ba cseréltettem elől-hátul ugyanezeket (4 tárcsa + betétek) gyári alkatrésszel a JP-be (igaz vidéki, Kecskemét), és az 250-be kb megvolt.
Asszem jó kis további drágulás elé nézhetünk akkor gépkocsifenntartás terén a márkaszervizeknél.
-
enddav
aktív tag
Közszolg.: 2020 Hyundai i30 1.4 szívó 83k km
első tárcsa és betét csere 200k HUF M3 Gablininél -
-
kisza25
félisten
2012-ben volt pont a modell váltás, melyik érdekelne, az új, vagy a régi? bár a 101 lovas azt hiszem az újabban volt.
Nekem 1,4-es proceed volt 2011-es, nem egy versenyautó, de A-B-be el lehetett vele jutni
nekem 5,5 évig volt meg új korától, ez alatt csak a kötelezőket cserélték, meg gariban egy klímahűtőt
Festése nagyon vékony, így érzékeny, ez az elejétől zavart -
LK
addikt
Üdv! Érdeklődnék hogy 2012-es (vagy e körüli évjáratok) KIA Ceed-el kapcsolatban (kombi) van-e valakinek tapasztalata ? Van-e valamelyikőtöknek ilyen? Típushibák, esetleges felmerülő problémák érdekelnek. Mire érdemes ránézni vásárláskor,stb.
1.4 benzines 101 lovast nem tudom hogy láncos motorja van-e pl.
Köszi(most látom,vannak itt i20 tulajok is, mostanában nézegettem azokat is,persze nem a Ceed alternatívájaként)
-
kisza25
félisten
Veszprémiben normálisak voltak, ott vettem az i20-at, a Siófokiban is normálisak, és olcsók, ott vettem az egyik tipo-t, azt merem ajánlani, összesen 4x voltam ott szervizben, meg voltam ott az i20-al is. Győrben vettem a mostani tipo-t, de ott még nincsen szerviz tapasztalatom
Kérj tőlük árajánlatot a szervizre. (mindegyik FIAT, Hyundai...)
-
Igric
tag
Sziasztok! Az i20am első éves szervize esedékes. A legegyszerűbben Veszprémbe tudnám eljuttatni, de még Siófok ill. Győr is szóba jöhet. Van valakinek tapasztalata valamelyikükkel? Elsősorban a veszprémi érdekelne, de mindent meghallgatok.
Köszi előre is! -
kisza25
félisten
-
molnarpeter
nagyúr
Valamilyen mindenképp, kérdés a jelzés - utólagos szettek vannak csak csipogóval vagy külön távolságot mutató panel el; gyári alkatrész retrofit ügyben én nem vagyok jártas (néhány bontóban, márkakerben vagy típus fb csoportjában érdeklődnék tovább), hátha meg lehet jeleníteni a gyári kijelzőn
-
Ceed JD-be utólag rakható tolatóradar?
-
biker
nagyúr
Sziasztok!
Ha valakit érdekelne egy (szerintem)jó vétel, akkor keressen meg
Kia Stonic 1.4 LX Exclusive kivitel, 2018 októberi.
most 75.000km van benne
Operatív lízingben használt, minden kötelező és azon kívüli szerviz esemény márkaszervizben történt, éves pálya matrica van rajta. Valóban nem dohányzó, mivel én sem dohányzom, és tiltom a kollégáknak a kocsiban dohányzást, egyből kiszúrom a szagot. Egyébként nem nőtulajos, garázst csak a szerviz idején látott, és nincs orvos rokonom.Mi nem tudjuk megvenni, épp szűkítjük a tevékenységet és az alkalmazottak számát, de vihetünk rá vevőt. Ha kikerül a piacra, már azon az áron lesz elérhető.
A jelenlegi Stonic kínálat áraihoz képest közel fél milliós árelőnnyel.
kb 2 hét múlva visszaadjuk, ha addig más nem kéri.
-
noorbertt
őstag
Sziasztok,
Kia Ceed 2012 autóba, Android fejegységet tudnátok ajánlani?
Junsun márkát néztem, de ott csak az újabb Ceed-hez van keret. Esetleg keret nélkül működne a dolog?
Nekem ilyen van:
-
Dare2Live
félisten
Nálam a Venga vásárlás úgy indult, hogy bementem Papashoz májusban, hogy ilyet szeretnék. Erre elhajtottak, hogy már nem gyártják nincs.
Szept közepén bementem egy másik szalonba. Mondták, hogy kék meg fehér nincs többi van.
A garihoz való hozzáállásuk minősíthetetlen. Az alap hozzáállásuk az, hogy a te hibád, jó az akkor is ha nem jó te vagy a hülye.
És hát ld esetedet hülyeségeket is beszélnek. Meg drágák is. Kerülni kell őket. Nemsokára le is írom a véleményem maps bejegyzésnek is. Jó nagy egy csillag lesz.
-
Willie
őstag
Köszönjük szépen, talán sikerül előrehozni az időpontot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- LEGO klub
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- iPhone topik
- Gyúrósok ide!
- Azonnali fotós kérdések órája
- Monitor hiba topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Xiaomi Poco M6 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G8 - i5-11GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- AM 5 lapok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest