- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Asus Zenfone 8 - komplett kompakt
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robi_73
őstag
válasz udimension #2424 üzenetére
Amennyiben a vízhómérséklet érzékelő szenzor ment tönkre, akkor mehet a ventilátor folyamatosan, esetleg relé hiba miatt. Rá kell tenni a műszert az autódra.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Mersant_le #2623 üzenetére
Minden autóra kötelezően jár 2 év garancia, a felett kiterjesztett garanciáról beszélünk. Kiánál 2+5 év, Hyundainál 2+3 év garanciát vállal a gyártó. Amiről te írsz az csak az első 2 évről szól, a kiterjesztett garancia mivel nem kötelezően jár az autókhoz, hanem adható, ezért a gyártó, forgalmazó határozza meg a garancia feltételeit. Ezért amennyiben nem szeretnéd elbukni a kiterjesztett garanciát, kénytelen vagy végig az adott márka hivatalos szervizébe hordani az autódat.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz vihartigris #2627 üzenetére
Igen, áttudod vinni az új autóra is a bónuszodat. Az eladás után az adásvételivel besétálsz a régi biztosítódhoz, felmondod a szerződést és kérsz egy bónuszigazolást. Majd a bónuszigazolással besétálsz az új autó biztosítójához és érvényesíted a kedvezményt, amit időarányosan jóváírnak majd neked.
Szerk.: A bónuszt eladás után 2 évig tudod érvényesíteni másik, általad vásárolt járműre.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
Szia!
Az összes megvételre szánt autón kötelezően átnézendő dolgokon felül ellenőrizni kell:
- Lehetőleg hideg indítás után a vezérműlánc hangját.
- Kipufogó végén távozó kipufogó gáz nem e kékes árnyalatban távozik a rendszerből.
- Klímahűtő állapotát és a rendszer működését.
- Olajszivárgás motornál, váltónál.
- Műszerfal borításának állapotát, legfőképp a szellőzőknél.
- Ajtók felső élénél rozsdásodás keresése, a gumitömítés alatt.
- Pótléklámpa ne e törött.
- Üzemanyagtartálynál rögzítőpántok épség ellenőrizni, korrózió végett.
- Teleszkópoknál olajszivárgás keresése.
- Féktárcsáknál lévő, porvédő lemezek (síktárcsák) megléte.
- 5. ajtó teleszkópok megtartják e az ajtót.
- Biztonsági övek állapotát, működését.
- Kormányoszlop kopog, ropog e tekerés közben.
- Kuplung működése, váltó és kinyomócsapágy zaj keresése.Itt találsz leírást a legtöbbször előforduló típushibákról. [link]
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
Nem cseréltek neki kézifékkötelet? A hátsófékrendszer elég komplikált kialakítású, mivel a tárcsafék és dobfék kombinációjával oldották meg a dolgot (mint a Merciknél), ezért problémás a működése és költséges a javítása is. Könnyen bejut a féktárcsa (dobfék) belsejébe a nedvesség, és alapból ez okozza a problémát. Évente ellenőrizni, tisztítani kell és talán nem lesz gond vele.
Robi73
-
Robi_73
őstag
Sajnos a rozsda már elvégezte a dolgát, és mivel belülről támad mindig vissza fog térni. Szerintem alaposan kicsiszolva, rozsdaátalakítóval lekezelve egy festő 10-20e Ft körül megoldja neked. 100%-os megoldást az ajtó cseréje nyújtana, de az egy vagyonba kerülne a Kia árait ismerve. Alkud bele az árba a javítás költségét...
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz molnarpeter #2652 üzenetére
Igazad van, létezik az a megoldás is, de az adott típus kezdetben (2014 novemberében) TPMS-el volt szerelve. A szelepben lévő elem várható élettartalma pedig 10 év.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Dare2Live #2655 üzenetére
Szerintem szerencse kérdése az egész. A 3. Kiámat nyüstölöm és elég nagy minőségbeli szórásokkal dolgozik a gyár. Az első Ceed-em 1.4-es volt amit 2007-ben vásároltam kezdettől fogva zajos volt hidegen, szétszedetni nem akartam, 16e kilométerrel adtam el 1.5-2 évesen. A Jármű Szolgáltatási Platformon rákeresve motorcsere volt benne 120xxx kilométernél. A következő Ceedem (2009) 1.6-os Crdi volt, rengeteg hibával és csendes vezérléssel. Most egy 2013-as (év végi, 2014-es modellév), 1.4-es Vengat hajtok, 50e km van benne és csendben teszi a dolgát. A csörgés ellen jó minőségű olajjal, megfelelő időközönkénti olajcserével, és az alacsony fordulatszámról magas váltófokozatban történő gyorsítások elkerülésével lehet a legtöbbet tenni. Ha pedig cserére kerül a dolog nem csak a láncot kell cserélni, hanem mindent ami kész vagyon. A legérdekesebb az egészben, hogy a Suzukinál az ugyan ilyen kialakítású vezérműláncokat alkalmaznak és sokkal többet bírnak. Ott ténylegesen a motor élettartalmával megegyező a lánc várható élettartama, ahogy a gyártó megadja. Sosem, vagy nagyon ritkán kell cserélni...
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Dare2Live #2657 üzenetére
Mindegyik láncos motornak első indításnál van egy kis hangja, de amint felépül az olajnyomás csendes lesz. A Vengam tényleg csendes, majd 30 évig autókkal foglalkoztam tudom milyen egy zajos vezérlés. Octavia és Golf után tértem vissza a KIA-ra, pedig megfogadtam, hogy soha többet. Mivel nagyon jó áron volt, megléptem.
A katalizátorra nem tudok mit mondani, elsődlegesen üzemanyag ellátási probléma és a magas olajfogyasztás szokta kinyírni, no meg egy rosszul megírt szoftver. (a Ceed II-nél küzdöttek is vele rendesen) A mechanikus behatás ritkábban teszi tönkre, de annak nyoma van.
A 7év/150e kilométeres gari pedig egy nagyon érdekes kérdés. Nagyon sok múlik a szerviz hozzáállásán, és azon, hogy mennyire tudatos, agilis az autó gazdája. Engem nem tudtak bepalizni, pedig már sokszor a hátuk közepére kívántak szerintem. Kopogott a kormányoszlopom jeleztem is nekik mit kell cserélni, erre ők megállapították a kormánymű hibát. Megkérdeztem őket, hogy komplett érkezik a kormánymű? A válasz az volt, hogy igen, így hagytam hogy kicseréljék. (sok márkánál darabokban kell megrendeli a kormányművet) Természetesen az új kormányművel is kopogott az autóm, majd cserélték a kormányoszlopot és csend lett. A KIA-nál a garanciafüzet a mérvadó, az hogy mi szerepel benne. Az első KIA-m még 5+2 év garival rendelkezett, a második 7 évvel. Az elsőbe 5 éves koráig minden garis volt, a másodiknál már le volt bontva évekre, mire mennyi garancia jár. Például gyertya, izzítógyertya, tömítések, futómű alkatrészek, akkumulátor 2 év garival bírtak. A kérdésedre válaszolva, én csak a komplett vezérléscserét fogadnám el garanciaidőn belül, mivel nem csak a lánc, hanem a vele érintkező felületek (fogaskerekek, feszítők stb..) is megkopnak egy megnyúlt lánc esetén. A váltómat is kicserélték, mivel nem tudták megjavítani. Az új váltót már az új tulaj élvezhette, mert nem vártam meg a cserét, hanem 76e kilométerrel eladtam az 1.6 Crdi-t. Lényegében elintéztem neki. Az első Ceeden egy bal első biztonsági övet, egy üléslapot cseréltek csak, de a másodikon egy A4-es lapot teletudnék írni, annyi garanciális javításom volt. És jelzem mind jogos probléma volt. Egyedül a 5. ajtó szélvédőjét nem vágattam ki velük, pedig az is csálén volt beragasztva. Ők meg állítgatták az 5. ajtót..
A Vengan is lett volna egy garanciális, repedt pótféklámpa cserém, de mivel a második szervizzel késett az előző tulaj 1 vagy 2 hónapot elhajtottak vele.
Szóval jó marketing fogás a 7 év garancia, de szükség is van rá sajnos.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz #74459392 #2659 üzenetére
Amennyiben a gépjármű rendelkezik TPMS rendszerrel, általában a fedélzeti computer menürendszerében létezik rá külön menü. Ott lehet a rendszer érzékenységét finomhangolni, ki be kapcsolás lehetősége viszont nem rémlik. Mikor ráadod a gyújtást a piktogramnak mindig fel kell villannia és el is kell aludnia ha minden rendben van. Én tennék egy próbát ha legközelebb kompresszor közelben leszel, és leengedném az egyik kereket 0.5bar-ral és jöhet a teszt. A legegyszerűbb lenne felkeresned Hyundai szervizt és alvázszám szerint lekérni az autód pontos felszereltséget, vagy rátenni a gyári műszert és megnézni van e TPMS-ed. Szerintem nem lesz.
A gyári TPMS szelepekben csak roncsolással cserélhető az elem, de mindig születnek ötletes megoldások. Hivatalosan új szelepet kell beépíteni bármilyen nemű meghibásodás esetén. Én még nem láttam rossz szelepet, általában kerékszereléskor sérül, sérülhet meg...
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Dare2Live #2660 üzenetére
A Venga nem zajos, a Ceed ahogy melegedett úgy lett csendesebb, de elég sokáig adta a hangokat. Ahogy hűlt a környezeti hőmérséklet, vele egyenes arányban nőt az időtartam is. A Kia VVT-je még nem volt a kezemben, de szinte mindegyik egység tartalmaz egy záró szelepet, ami összezárja a VVT-t addig ameddig nem épül fel az olajnyomás a kamrákban és a rendszerben. Suzukiknál is előfordult, hogy elég sokáig hangot adott a szelep (ez egy egyszerű fémes retesz, amit az olajnyomás vezérel) nem megfelelő működése, kopása miatt. Lehet itt is az a probléma. Mert ahogy visszaemlékszek (2007-2009), nem kimondottan lánc hangja volt, hanem finoman kattogó, csattogó és a melegedéssel szűnt meg. De egyértelműen a vezérléstől jött a hang.
Mivel használtan vettem 6 évesen a Vengát, én nem csináltam vele semmit. Az eddigi alacsony futásteljesítménye miatt, 6-9e kilométerenként, évente cseréltek benne olajat. A számlák alapján 5W-30-as, A5-B5-ös alacsony belső súrlódású motorokhoz javasolt (a gyári javaslat 5W-30 A3/A5) olajat tettek bele végig. Én is ilyet szándékozom beletenni majd a következő olajcsere alkalmával.
Én az új autóimon mindig 1500-3000 km-nél ejtettem meg az első olajcserét. Az eddigi Kiáimat 5W-40-es Castrol Edge A3, Castrol Edge Turbo Diesel C3 olajokkal használtam. Pont a napokban nézegettem, hogy milyen olajat kéne használnom a Vengába, és a TOTAL QUARTZ 9000 NFC 5W-30 A5/B5-nek szavaztam bizalmat. Elméletileg ha jók az információim, ezzel az olajjal tölti fel a gyár is a gyártósoron az autókat.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2664 üzenetére
Szia!
Gyárilag Rocket márkájú akkumulátorokat használ a Kia és a Hyundai is. Itthon is forgalmazzák őket. [link] A gyári akku ha jól emlékszem 45-50Ah/410A-es kapacitással, jobb+ (a fotódon is ilyen) kivezetéssel rendelkezik.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz udimension #2665 üzenetére
Ilyen mérvű olajfogyasztás engem is bántana, ha jól emlékszem a kezelési útmutatóban is szerepel a gyárilag megengedett maximális érték.
A hétvégén futottam bele ebbe a videóba, amiben egy 86e kilométert futott 1.6-os Ceed GT-t állítanak talpra. A tulajdonos majd két évig pereskedett a Kia szervizzel, de elutasították a garanciális igényét. A gyújtógyertya adta meg magát, aminek következtében a szigetelésül szolgáló, a pozitív elektródát szigetelő porcelán levált és bekerült az égéstérbe, az okozott nem kis galibát...
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz udimension #2669 üzenetére
A Venga szervizkönyvében benne van a megengedett olajfogyasztás mértéke, csak jól emlékeztem.
Én a kompressziómérés mellett, egy ilyen veszteségmérést is megejtenék, mert amennyiben a szelepek és a szelephézagok rendben vannak, a gyűrűk és a hengerfalak állapotáról pontosabb információt adhat ez a mérés.
Szerk.:
A Xado revitalizáló adalékot és motorolajat kipróbálnám a helyedben. Váltóban használtam már 50-50%-os eredménnyel. Szerintem nem vesztesz vele semmit...
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
Abban az időszakban volt probléma a kormányoszloppal egybeépített elektromos kormányszervókkal, ami ropogó hangot adott és a képen látható alkatrészt kellet bennük cserélni. Mivel elég idős autóról beszélünk és gondolom kilométer is van benne már, én elsődlegesen a féltengelycsuklóra gondolnék, de hallani kéne a hangot amit ad. Lehet még száraz a kormánymű fogasléce, esetleg egy korábbi sérülés következtében fellépő kopás, nem megfelelő illeszkedés eredménye is.
Robi73
-
Robi_73
őstag
Hallani kéne. Mondjuk ennyi idő alatt gondolom volt már mutatva szakinak is, nem mondtak rá semmit? Volt még szervizjelentés a kormányoszlop csavarjának a cseréjéről, ismételt nyomatékra húzásáról. Sokszor volt szerencsém távgyógyításban segíteni az ügyfeleimnek, de az egyéb mechanikai zajok forrásának a pontos beazonosítása sajnos nem ilyen egyszerű...
Szerk.: A kép lemaradt.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
A Kia cikkszáma ez volt: 56315-2H000FFF
Csak márkaszervizben lesz elérhető, esetleg rá kéne kérdezni nem e volt rá visszahívás. Hordták az autót garanciális szervizre, mert akkor elméletileg megkellet volna néznie, csinálnia a szerviznek? És ami a legfontosabb, elméletileg a garanciális visszahívások nem évülnek el!Robi73
-
Robi_73
őstag
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2686 üzenetére
Szia!
Ha szerencséd van csak hiányzik az izzócserét elősegítő valamelyik takarósapka, vagy a takarósapkából a tömítés ("O" gyűrű). Rosszabb esetben sérült volt az autó és a fényszóró is, és nem látható helyen sérült a fényszórónak a háza. Vagy javítva voltak a lámpák és a műanyaghegesztő nem jól dolgozott. Magától ritkán párásodik a fényszóró...
#vihartigris
Baleset és problémamentes kilométereket!
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz vihartigris #2691 üzenetére
Én a Petex gumiszőnyegekre esküszöm, tartósak és gyári beszállítója több autógyártónak is.
Robi73
-
Robi_73
őstag
Octavia, Golf Plus, Venga esetében meg volt, van rajta a gyári rögzítés helye, és patentok nélkül is tette a dolgát. Meg kell nézni tapogatni. Az biztos van benne anyag, nem büdös és 3-5 év múlva sem mállik, kopik ki az biztos. Akinek eddig javasoltam és megvette nem panaszkodott, vagy nem mert... Ceed felhozatal gumiszőnyegből
Robi73
-
Robi_73
őstag
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2738 üzenetére
Szia!
Amikor nem indul az autód, figyeld meg a műszerfalon nem e világít az indításgátló visszajelzője. Sok autónál gondot okozott az immobiliser antenna meghibásodása (cserélték is őket gariban), de néha elég volt csak a vezetékeit átrendezni-megigazítani, a csatlakozójánál az érintkezők kontaktját ellenőrizni, tisztítani.
A másik dolog amit még érdemes ellenőrizni, ki kell venni az üzemanyag szivattyút és a szűrőházat, majd az üzemanyagszűrőt megtisztítani az évek alatt összegyűlt nyálkás trutyitól. Egyszerű a beavatkozás, kis kézügyességgel házilag is kivitelezhető. Itt található a Rio leírása munkafázisonként, a Ceed-nél is hasonlóan kell eljárni. [link]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz bandika0626 #2743 üzenetére
Már pedig így van. Extrém hidegben, a dermedt motorolajjal ez sokkal több időt vesz igénybe, mire a legtávolabbi kenési pontra is eljut a kenőanyag. Ezért is károsabb (nagyobb kopás) a motornak a sok hidegindítás és a rövidtáv, mint a folyamatos autópályázás bizonyos esetekben.
Robi73
-
Robi_73
őstag
Szerencsére a Kia és a Hyundai a dízelekben alkalmaz kiegészítő fűtést (fűtőszált), ami miatt gyorsabban melegszik a hűtővíz, így hamarabb melegíti fel az autó fűtőrendszere az utasteret. Az új dízel motorok hatásfoka annyit javult az utóbbi 20+ évben, hogy nagyon kicsi náluk a hőveszteség. Ezért látni sok dízel autótulajdonost télikabátban vezetni hosszú kilométereken át, mert télen nagyon hosszú ideig tart mire felmelegszik az utastér. A hegyekben ahol az autótulajdonos lejtmenettel kezdi az útját, ott ez hatványozottan igaz. Amúgy szerintem feleslegen izzítasz 2x, mert az izzítás alapból tovább tart és folyamatos, amíg a motor el nem ér egy bizonyos hőfokot. Ezek a dízel motorok izzítás nélkül is könnyedén indulnak ha nincs extrém hideg, ezért sem jelentkezik mindig a jellegzetes fehér füst, meghibásodott izzítógyertya esetén. Nekem 23e kilométernél 4-ből 3 izzítógyertya rossz volt, és nem nagyon éreztem belőle semmit. Egyszer mintha nagyobb füstpamacsot hagytam volna a garázsban kiálláskor, így rájuk mértem. Volt meglepetés...
Robi73
-
Robi_73
őstag
Ha jól emlékszem NGK-ból Y-527J izzítógyertya kell a kocsidba. A mil lámpa pedig azért nem világított, mert közösítve van a pozitív szál egy acéllemezzel, nem pedig külön-külön vannak bekötve az izzítógyertyák. Így (elméletileg), csak akkor dobja be a hibát izzításkor, ha az izzítórelé vagy az összes izzítógyertya meghibásodik.
A saját tapasztalataim alapján nálam így alakul a minőségbeli sorrend az izzítógyertyák között: 1. NGK 2. Bosch 3. Beru
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz bandika0626 #2746 üzenetére
Hidd el tudom miről beszélek. Indítottál már motorfelújítás után teljesen "száraz" motort? Ott az első indításnál nem hiába vesszük el a motortól a benzint és a gyújtást, mert néha 2-5 percbe (motor és a kenési rendszer méretétől függően) is beletelik mire elalszik az olajnyomás lámpa. És ez nem azt jelenti, hogy minden kenési helyre eljutott a motorolaj. Sok alkatrésznek hidegindításnál a leállítás után a felületén megtapadt olajfilmréteg biztosít csak kenést, ezért fontos a jó viszkozitású, jó minőségű motorolaj használata. Ilyen a motor legmagasabb, legtávolabbi pontja például a vezérműtengely, himbák, hengerfal stb... Mikor ilyen hideg van sokszor lehet hallani, hogy szinte visít az olajszivattyú, mikor megtöri az olajat, mert akkora ellenállása van a dermedt motorolajnak. És ennek a dermedt, besűrűsödött valaminek kell bejárnia ezt az utat. [link]
Gondolom láttál már ilyen összehasonlító tesztet is? Itt látható mennyire megváltozik a hideg motorolaj halmazállapota. Ennek a motorolajnak kell milliméteres furatokon, százados illesztésű alkatrészeken átjutnia, a gravitációval is megküzdve. [link]
Szerk.: A második link javítva.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz bexinho23 #2753 üzenetére
Szia!
A motor ugyan olyan konstrukciójú mint az 1.4-es, és a gamma motorcsalád része. Erősebb és egy picit tartósabb is talán, általában ugyan azok a hibák jellemzik mint a kisebb testvérét.
Amennyiben jól gondolom te vagy a negyedik tulajdonosa az autónak.
Az első tulajdonos megvette az autószalonból (vagy kereskedés a saját nevére mint tesztautó, a szervizkönyvben benne van első tulajdonos neve), majd eladta a második tulajdonosnak (ekkor készült az eredetiségvizsgálat), majd a második tulajdonos eladta a kereskedésnek akitől vetted, de mivel ő illetékmentes nem kell, hogy a nevére vegye az autót. Amennyiben a Jármű Szolgáltatási Platform futásteljesítmény diagramjában látsz egy fehér sávot, akkor ki volt vonva forgalomból az autó. Aminek az oka lehet, hogy értékesítés miatt sokáig állt a kerekedésben az autó, vagy sérült volt és elhúzódott a javítás.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz bexinho23 #2755 üzenetére
"Lehetséges, hogy a külföldről behozott, már visszatekert i30-asokkal sincs minden rendben?"
Bármi előfordulhat. Sokat számít, hogyan hajtották, tartották e legalább az előírt szervizperiódusokat, milyen minőségű alkatrészeket használtak szervizeléskor és van a szerencse faktor. Mivel kilométert nem írtál, a 8 év alatt végrehajtott garanciális szervizek száma engem elbizonytalanítana a vétellel kapcsolatban. Sóher volt a gazdi, vagy anyagi problémája volt? Elhányta valahová a szervizkönyvet? Vissza akarta tekerni a kilométerórát eladáskor? A külföldről behozott autók jellemzői a következők. Az osztrák, német autók rozsdásodnak. Az olaszok rozsdamentesek, de több elem volt már fényezve. A spanyolok sem rozsdásodnak, de szétégette a nap a fényezést, a kárpitot, gumialkatrészeket. A norvég autók általában törötten érkeznek az országba stb. Tudom nehéz jó, magyar autót találni, és a külföldi autók olcsóbbak, de a korábban felvázolt okokat figyelembe véve, és a visszakereshető előélet miatt kisebb kockázatot jelent egy itthoni autó megvásárlása. Részben ezért is drágábbak. Azt nem mondom, hogy nincs jó külföldi autó a piacon, csak nagyobb a mozgásterük az eladóknak a manipulálásokat illetően.
"Az előző széria végén lévőkkel van ilyen probléma?"
2016-tól jöttek a Gamma II-es módosított motorok, majd a mostani Kappák. A gyártó papíron 200e kilométerre tervezte ezeket a motorokat, de van 6-700e kilométert futott példány is belőle. A Suzuki motoroknál ~130e kilométer volt a gyári adat, és mennyit mennek azok is. Ha jól tudom, az 1.4-es, 1.6-os Gamma motorok teljesen egyformák, csak a lökethosszuk más, ezért is írtam korábban, hogy ugyan azok a hibák jellemzik mind a két motort. Viszont ha így van, akkor az 1.6-os dugattyúja ezért több utat tesz meg egy egységnyi idő alatt, ami nagyobb mechanikai kopást fog eredményezni. És ha pontos az információm, ezek a motorok mind Kínában készülnek...
Minden használt autó lutri (az új is), minden márkánál vannak jól és rosszabbul sikerült darabok és szériák.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz vihartigris #2799 üzenetére
Mi sokáig a Car-Tex méretpontos üléshuzatait értékesítettük, sosem volt velük gond, viszont nem is volt olcsó. 20-30e Ft feletti árral számolj. [link]
Szerk.: Vannak univerzális üléshuzatjaik is. [link]
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz vihartigris #2927 üzenetére
Ezt senki sem fogja tudni megmondani, mivel nincs két egyforma autó. Elég ha az úszónak a karja, annak a hajlítása, súlya minimálisan eltér, vagy a szivattyúház tömítése 1 minimétert kitartja azt és a tank gyártásánál is lehetnek differenciák. Ezt neked kell kitapasztalnod. Viszont nem ajánlatos ilyen alacsony üzemanyagszinttel rendszeresen kocsikázni (főleg nyáron), mert könnyen károsodhat az üzemanyagszivattyú. Amint kigyullad a sárga lámpa irány tankolni, ha pedig kíváncsi vagy mennyi benzin van benne még, magadhoz veszel egy 5 literes kannát tele benzinnel és kocsikázol amíg meg nem áll az autód. Én saccra 3-5 litert mondanék, neked most annyi lehet az autódban.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz kw3v865 #2954 üzenetére
Szia!
Én már 2015 óta nem hordom KIA szervizbe az autómat, de szerintem 60 és 100K között lehet reális költsége a kötelező szervizeknek, ami erősen település függő. Viszont ha garanciális az autó én nem hagynám elveszni azt. Nem tudom milyen minőségben készülnek mostanában az autók, de nekem igen csak szükségem volt a garanciára. Az én autómon a következőket cserélték, ami ha zsebre ment volna, igen csak kellemetlen lett volna:
- immo antenna
- izzítógyertya (4-ből 3 rossz volt 23000 km-nél)
- bal első üléshuzat
- 2db hátsó lengéscsillapító
- hátsó főtengely szimering
- első kanyarstabilizátor összekötők
- bal első biztonsági öv
- műszerfal szélvédő alatti szellőzője
- komplett műszerfalat kétszer
- fűtésállító motor
- váltójavítás (nem sikerült)
- komplett váltó csere
- üzemanyag tartály rögzítő pántok
- motorszoftver frissítése 3x
- bal oldali féltengely gumiharang
- komplett kormánymű (feleslegesen)
- kormányoszlop
- fojtószelep vákuumkamra
- vészvillogó kapcsoló
- pótféklámpa csere
- baloldali hátsó küszöbborításAz 5. ajtó elég csálén állt, de nem jöttek rá a hibára, csak én. Az 5. ajtó üvege xarul lett beragasztva ez okozta a gondot, de nem vágattam ki. A jobb első ajtón volt egy lakk megfolyás az ajtón, azt sem festettem le gariba. Nagyjából teljes a lista, bár lehet valami kimaradt. Mind ezt 75.000 és 6 év alatt keletkezett nálam. A második műszerfal cserét elég gányul csinálták meg, recsegett-ropogott hidegben kanyarodva, ekkor berágtam és eladtam az autót...
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz kw3v865 #2956 üzenetére
Két Ceed-em, volt az egyik egy 1.4-es benzines (2007) és egy dízel ami 2009-es gyártmányú volt. Jó autók voltak, de sokan bedőltünk a marketingnek (7 év gari). Mivel már nem követem annyira a KIA fórumokat, és megszűnt a KIA központtal a kapcsolatom nem vagyok képben ami a meghibásodásokat illeti. Tudok a ledes fényszórók meghibásodásáról aminek a vége komplett csere volt (150-200k/db), önindító problémákról. Majd a többiek leírják akik jobban képben vannak, bár 1 éve ismét KIA-val járok, mert Vengát vettem használtan, de eddig nincs vele bajom.
27 évig autókkal foglalkoztam és bántott, hogy más szereli az autómat. Néha egy hosszú pálcával úgy oda csaptam volna az autómat szerelő emberek kezére. Mikor a váltómat javították, akkor a feleségem mondta, hogy miért nem vagyok ott. Ha ott vagyok biztosan megvertem volna a szerelőt. Teljesen feleslegesen szedték szét a váltót, mert nemhogy megjavították volna, sokkal rosszabb lett utána mint volt. A javítás után házhoz hozták az autót, másnap reggel olajtócsa fogadott a garázsban. A cégemnél felemeltem a kocsit és láttam, hogy túlhúzták a leeresztőcsavart és kifordult a tömítő alátét, ezért szivárgott az olaj. Ugyan ekkor a váltót szemrevételezve láttam meg, hogy a váltó alján lévő koppanásgátló (van egy fül kialakítva a váltóházon, ami megvédi a motort és a váltót a felütéstől) teljesen szét van verve. Szerintem vagy leszerelésnél elejtették a váltót, vagy pedig a váltó szétszerelésénél azt a fület verték kalapáccsal. Sajnos sok a kontár ás kevés a jó szakember a szervizekben. Sok helyen csak gyorsjavítást végzik el a helyszínen, a komplikált eseteket egy másik szervizben (cégen belül), egy megbízható szaki végzi el. A mostani autómat mikor megvettem (hölgy tulajdonostól) teljesen átnéztem, az autó magyarországi, végig KIA szervizbe hordták és az összes javítási számlája megvan. Az autó 2013 decemberi forgalomba helyezésű, novemberi gyártású, 51e km volt benne akkor. Minden második szerviznél cserélték a levegőszűrőt (papíron) és még is 2013-as gyártásu szűrő volt benne, a gyertyákat 12-15e kilométerrel a vásárlás előtt cserélték, és nagyon kutyául néztek ki. Fékolajat 1x cseréltek a 6 év alatt. Én cseréltem az összes szűrőt, olajat, váltóolajat, gyertyát, fékolajat, ékszíjat és az első fékeket.
Sajnos elég lehangoló a helyzet ami a szervizeket illeti, a nagy pénzt bekérik, a javítás minősége pedig erősen kérdéses...
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2958 üzenetére
Szia!
Azt nézd meg, hogy amikor indítózol és nem indul az autó, akkor világít e az immobilizer lámpája. A KIA-nál ezzel az évjáratnál az immo antenna hibája okozott ilyen problémát. Eleinte cserélték őket, de ha jól emlékszem elég volt máshol elvezetni az antenna vezetékét, illetve a csatlakozónál ellenőrizni a vezetékek érintekezését. Az immo antenna a kormányburkolat alatt, a gyújtáskapcsoló kulcs felőli oldalán található.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2979 üzenetére
Amennyiben indítózás közben kialszik az Immo lámpa, akkor az ECM, BCM és az Immo vezérlő is elfogadta a kulcsot. Jobb lenne gyári műszerrel tesztelni és a gyári referencia értékekkel összehasonlítani a kapott értékeket. Gyorsabban meglenne a hiba forrása és elkerülhetnéd a további felesleges kiadásokat. Lehet befecskendező hiba is (túl sok benzint kap a motor), gyújtás hiba, a VVT vezérlő szelepe (OCV) is lehet hibás, lehet gyújtáskapcsoló hiba és persze sok minden más is...
Szerk.: Kipróbáltad a tartalék kulccsal is?
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2982 üzenetére
Így akkor marad az Immo antenna érintkezőinek a vizsgálata, az érintkezők tisztítása, összenyomása és a vezetékek elrendezése.
Robi73
-
Robi_73
őstag
Én is mikor mesélek a Ceedjeimről, hogy mennyi hiba fordult elő náluk sokan csak hüledezzek, egyszerűen nem akarják elhinni amiket mondok. 16e kilométerrel, 1,5 évesen adtam el a 2007. áprilisában vásárolt, 1.4-es Ceedemet és meglepődve láttam a járműplatformon, hogy motorcsere történt 116e kilométerénél. A Suzuki hasonló kialakítású vezérműláncokat használ (RS Swiftől), mint amilyen a Kiákban is található, de ott az autó élettartamára van kalkulálva a lánc várható élettartalma, ami a gyár szerint hivatalosan 300e km. Soha nem találkoztam vezérműlánc problémás Suzukival, legtöbbször a tulajdonosok okozták a problémákat úgy, hogy 110-130 km/h felett visszaváltottak a nem megfelelő fokozatba és a dugattyúk belevertek a szelepekbe. Utána pedig nem volt alapjárat. Azért tudnak motorokat tervezni a japánok.
Robi73
-
Robi_73
őstag
Első blikkre olyan mintha újrafényezték volna a lököst. Vagy az első festés nem siketült, vagy egy bontott lökhárítót kaptál, vagy a régit javították és fényezték újra. De ezt a kép alapján biztosra nem merném állítani. Viszont ha elhajtanak a garanciális igényeddel a szervizből, megkeresném a biztosítót és megmutatnám nekik is a dolgot, mert akár biztosítási csalás is történhetett. Harapnak az ilyen dolgokra. Persze ez csak feltételezés!
Robi73
-
Robi_73
őstag
Érdemes fogóval (lapos v kombinált) visszahajlítani, egyengetni úgy, hogy egy vastagabb rongyot teszel a fogó pofái közé. Utána pedig alvázvédő sprayjel lefújni a sérült részt úgy, hogy a küszöböt eltakarod egy kartonlappal, hogy kifelé ne szóródjon a festék. Sajnos legfőképp a gumisok tehetnek róla, mikor krokodilemelővel megemelik az autót és nincs az emelőben egy gumipogácsa, vagy pedig nem figyelnek rá, hogy az emelő "körmei" megfelelő irányban állnak e. A csápos emelő emelőpogácsáin ha van még rajta gumilap max csak a festéket tolja meg a küszöb éleken, amit szintén érdemes visszajavítani emelés után.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Gravity1234 #3323 üzenetére
Szia!
Rengeteg hiba okozhatja az általad leírt jelenséget. (akku, generátor, testelési hiba, rossz szenzor, vezetékköteg, vezérlőegység stb...) Rakd fel tölteni az aksit legalább 12 órára és utána kerülj vele egyet. Esetleg ha tudod teszteltesd le az aksidat. Ha így nem jutsz dűlőre, akkor go szerviz. Csak produkálja a hibát ott is. Ha a szervizben kell hagyni az autód, ragaszkodj a másnapi kora reggeli közös indításhoz és tesztúthoz
Robi73
-
Robi_73
őstag
-
Robi_73
őstag
A motornak nem okoz gondot, hacsak nem annyira laza, hogy kilövi magából a gyertyát. Viszont ha sokat mész vele vastag, kemény kokszréteg rakódik le a hengerfej és az izzítógyertya közé és a következő kiszereléskor nehezen jön ki emiatt az izzítógyertya, vagy belefog szakadni a hengerfejbe. Igen, a meghúzási nyomaték maximuma 15 Nm.
Robi73