- Netfone
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- One mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
-
PociAti
őstag
Érdekes és nagyon zavaró.
Ha hátul lenne tárcsafék, arra gondolnék először, de hátul csak E-ABS van (elöl meg dobfék).
És ha jól hallom minden gyorsításkor előjön ez a hang, meg attól függetlenül is berecseg, gondolom súly áthelyezéskor, gödrökben. De a gázadás miatt tényleg a lengéscsillapító a fő gyanúsított. Típusának ezt írják: dual-spring suspension.
YT videón 1:23 környékén mutatják be a hátsó részt, elég zsúfolt, vagy hogy a lengéscsillapító hátsó sárvédőt megfeszíti, aminek nincsenek jól meghúzva a csavarjai, azért nyekereg. Így a lengéscsillapító csak a kiváltó ok, de nem az nyikorog.
Sok minden lehet. -
Miért olyan fontos, h gyorsan teletöltsd?
Este kell rádugni, reggelre pedig fel van töltve, oszt kész.
És ezért jó egy nagy akksis roller, mert ha csak keveset használjuk naponta, akkor csak mittudomén 20-30%-ot csökken s kapacitás nap végére, és pár óra alatt feltölt.De ha nem töltjük naponta, akkor bizony lemerül jól, aztán az üres akksit meg nagyon sokáig kell tölteni.
Nem véletlenül javasoltam a nagyobb akksis rollert még akkor is, ha csak napi ~10km-t mennénk a rollerrel.Ami a Xiaomikat illeti:
A korábbi rollereikhez némileg nagyobb töltőket adtak (1.7A) Ezekhez az újakhoz meg még kisebb áramerősséggel töltő töltőket (1.3A), amikkel sajna még tovább tart a töltés. Ezt ők egyébként "áttervezett", meg "hatékonyabb", meg "biztonságosabb", stb jelzőkkel aposztrofálták, amit még valahol meg lehet érteni, mármint, h nem melegszik még annyira sem a töltés közben az akkupack, mint a korábbi rollereiknél, de ilyen 0.5C érték helyett ennyire kevés áramerősséggel tölteni szerintem már felesleges, nem ettől lesz biztonságosabb a roller, ez inkább a vásárlók szivatása, mármint, h vegyél gyorstöltőt (3.8A, mi még mindig a 0.5C alatt van), ha nem tetszik a hosszú töltési idő; miközben elég lett volna ha a korábbi 1.7A-es töltőiket megtartják. -
DigitXT
félisten
Venni kell egy nagyobb áramkorlátú töltőt, és probléma megoldva.
Egyetlen buktatója, ha további fizikai korlátja is van a gyorstöltésnek.
(Ha vékonyak a kábelek, vagy az akku nem bírja, akkor nem ajánlott,
mondjuk az akku általában bírni szokta, mert nem "igazi" gyorstöltés,
ha csak 0,5C körül töltöd. Gyári töltők 0,2C körül szoktak csak menni.
"Igazi" gyorstöltés 1C és fölötte, olyankor már melegedhet is jobban.) -
gaborino986
tag
Szia!
És miért a MAX lett a választásod? Miben jobb mint a Pro, vagy a Sima 5-ös széria? Amit így gyorsan megnéztem az a töltési idő, mondjuk az durván kevesebb mint a többinél
Xiaomi vonalon most még vannak nagyobb akciók az Alzába, legalábbis voltak, de ahogy most nézem már csak Segway-re van.
Nem tudom, hogy érdemes-e még várni, hogy lesz egy nagyobb akció, mert gondolom jönnek majd az újabb típusok is, vagy tavasszal már nem nagyon lesznek olcsóbbak? -
Lehiñito
senior tag
Köszi. Pedig valahol olvastam, hogy az appban lehet bekapcsolni. Gondolom a default beállítása a kikapcsolt állapot. Ami nekem megfelelne, mert én sem preferálom a felesleges áram fogyasztást. Milyen az összeszerelése? Jövőhéten szerintem én is megrendelem a maxot. Illetve keresnem kell egy fali tartót is hozzá.
-
-
Lehiñito
senior tag
-
Ráti
tag
Megszültem, megvettem, várom a csomagot. Xiaomi 5 Max lett.
Navee N65-t elvetettem a felfüggesztés hiánya miatt. Maradt az Xiaomi 5 Pro, Max, Ninebot F3 Pro.
A Ninebotra nem akartam várni és ahogy néztem nem adott volna annyi pluszt amennyivel többe kerül (egy halvány plusz pont a Xiaomi mellett, hogy fekete). Pro helyett a Max lett mert belefért még a keretbe.Köszi mindenkinek aki segített eligazodni!
-
PociAti
őstag
Páran megint elsírják magukat.... Az az 1-2 ember.
KRESZ tervezet szerint két kategóriába fogják besorolni a rollereket.
- Lesznek azok, melyekre a kerékpárokkal azonos szabályok vonatkoznak majd (pár kitétellel, pl. személyt nem szállíthatnak vele).
- És lesznek a nagy teljesítményű rollerek, melyekre robogókhoz hasonló közlekedési szabályok vonatkoznak majd, emiatt lakott területen belül nem használhatják a kerékpárutakat. Legfeljebb 25 km/h sebességgel autók között nem hangzik jól.
És a két kategória egyik határát valószínűleg a max. 1000 W teljesítmény jelenti majd.A különösen nagy teljesítményű rollerek pedig nem is rollernek számítanak majd.
-
DigitXT
félisten
Mert ha majd kerékpárúton akarsz menni lakott területen belül, és épp vár a rendőr egy mobil teljesítménymérő paddal, és 1000W fölött mér keréken, akkor (a tervezet szerint) majd (a sci-fi jövőben) ezért megbüntethet, mert elvileg 1000W-ig lesz roller a roller.
Hogy fölötte micsoda*, az majd elválik... ahogy az is, hogy tényleg ennyi lesz-e a határ.
(Eredetileg 350W-ot pofáztak. Akkor az 500W-osok voltak rettegésben tartva. 4 éve.)
*: vélhetőleg nagy teljesítményű motoros roller, amire más szabályozás fog vonatkozni.
Ui: azt csak halkan jegyzem meg, hogy attól még, hogy 1200W-ot is kivesz az akkuból, bőven lehet gyengébb keréken, lévén 100% hatásfokú energiaátalakító rendszer nincs.
(Azt most hagyjuk is, hogy németeknél tényleg megcsinálják ezt, lehet, hogy nálunk is pontosan erre lesz majd pénze a rend éber őreinek, és ettől lesz minden tökéletes...Mitagadás... van annak valami diszkrét bája, hogy egyrészről a sisak ellen kell érvelni, hiszen az csak passzív biztonsági eszköz, nem véd meg a balesettől (igaz!), magasan képzett pilótaként mindent meg tud oldani (elkerülve az összes balesetet), másrészről sajnos más nem lesz képes erre, hiszen ha potenciálisan gyorsabb, erősebb, akkor tuti baleset lesz, pont: emiatt veszélyesek a kerékpárutak... Akkor kell sisak, vagy sem?
)
~85% hatásfokkal mennek ezek a motorok: jé pont 1000W körülre esik ha kiszámolod.
-
DigitXT
félisten
Miért kellene? 25 kg alatt van, és 25 km/h a tervezési sebessége...
A biztosításnak nem feltétele (jelen szabályozás szerint) a teljesítmény.
Azt meg, hogy a jövőben csavarnak-e rajta, meglátjuk, ha odaértünk.
Az aktuális terv szerint kerékpárpótlék rollernek 1000W alatt számíthat,
ehhez képest a biztosításos buli már megy fél éve, ott ugye nem játszik.
Ui: kíváncsiságból néztem kalkulációt Netrisken... 8K volt a legolcsóbb,
16K a következő szint: persze éves szinten ez nem sok pénz, de azért a
hello.hu felelősségbiztosítás ennél már egy nagyságrenddel olcsóbb...
Igaz, hogy az nem kötelező, és nem is feltétlen ugyanazt fedi le, de van. -
PociAti
őstag
Biztosítás? Az ne érdekeljen vásárláskor. Célszerű kötni rá, de annak éves kötelező költsége legyen a legkisebb problémád.
A gyorstöltő és a plusz 40-50 km hatótávú akku elég jónak hangzik. Persze az már rég rossz, akinek nem elég a mostani hatótáv. Akkor nem jó közlekedési eszközt választott. És amikorra elöregszik a gyári, az se mostanában lesz, de legalább lesz lehetőség javítani a hatótávon. Valószínűleg meg fognak jelenni olcsóbb pót akkuk.
Igazad van, elgépeltem. A dupla hidraulikus + dupla rugós lengéscsillapító tűnik a legjobb összeállításnak ami az 5 Max-ban van, aztán jön az F3 Pro, majd az 5 Pro.
-
PociAti
őstag
Ninebot F3 Pro E-nek számos egyértelmű előnye van:
- közel 1 kilóval könnyebb,
- IPX6 szemben az IPX5-tel*,
- BMS 2.0 nagyon okos dolgokat tud**,
- gyorstöltő***,
- opcionális 460Wh akkumulátor,
- elöl + hátul tárcsafék + E-ABS, míg a Xiaomin csak E-ABS és első dobfék van.Ami csúnyán visszaüthet, a max. 1200 W-os teljesítmény, míg a többiek beleférnek az ezres határba.
Lengéscsillapításban meg valószínűleg a Xiaomi 5 Pro a legjobb, aztán F3 Pro, majd az 5 Max, de erről majd az összehasonlító tesztek után lehet csak óvatos véleményt alkotni.
* Xiaomi és Ninebot IPX4-es rollerek is simán elviselték a kisebb esőt, nincs rá panasz. Kínai szaroknál ez nem lenne életbiztosítás.
** Bár a legnagyobb nyertese a gyártó lesz.
*** pl. Max G3 előrendeléskor egyes országokban ezt most ajándékba adják, F3 Pro esetén nem tudom mi a helyzet, kb. 16.000 Ft az ára.Az meg hogy Ninebot 24, Xiaomi 22%-os hegymászó képességgel rendelkezik nem mérvadó. 1-2 centi különbség sem az. Az abroncsok is eltérőek, mindegyiknek vannak előnyei.
-
PociAti
őstag
Ha két teljesen ugyanolyan roller lenne és az egyiken rugós, másikon hidraulikus lenne a felfüggesztés, akkor sem lehetne egyértelműen kijelenteni hogy a hidraulikus minden esetben jobb.
Nagyban függ attól, melyik milyen beállítási lehetőségekkel rendelkezik, milyen tartományban dolgozik, mennyire illik ahhoz, amilyen rugózást elvársz tőle.
Azt meg le sem írtad, most melyik 2 rollerra gondolsz és mekkora árkülönbségre.
-
DigitXT
félisten
Elméletileg rengeteg: a sima rugós ugyanis nem csillapít, tehát ha megüti valami a futóművet, közel ugyanakkora erővel fog visszarúgni, elpattog a kerék az útról.
Legalábbis elméletileg: kis sebesség, kis erőhatások esetén talán nem kritikusan...
Amennyiben hidraulikus lengéscsillapítód van (innen a neve is, "lengés" csillapítás), megfelelő beállítás esetén a kerék úttal való kapcsolata nem szakad meg. Nem fog elpattogni az úthibákon, biztonságosabb vele a közlekedés, legalábbis elméletileg.
(Gyakorlatban simán lehetséges, hogy mivel a sima rugós vacak 1000x jobb, mint tetszőleges merev felfüggesztés és a rugóstag súrlódása önmagában is elegendő csillapítást biztosíthat, hogy a roller ne pattogjon el, nem kell a drága olajos teló...)Mindazonáltal, ha lehet választani és az ár/tömeg nem probléma az olajos jobb...
-
PociAti
őstag
Navee N65-ről külföldi oldalakon rosszakat olvastam. Lehet csak pár felhasználónak volt pechje vele, és akik elégedettek voltak azok nem nagyon szóltak hozzá, de lehet elkerülném.
A másik rollert pedig az egyik 5. generációs Xiaomi roller:
https://www.mi.com/global/product/xiaomi-electric-scooter-5-pro/
A GL jelölést a termék mögé a kereskedő biggyeszthette oda, mivel ennek több különböző verziója létezik:
BHR9611GL,
BHR9617DE,
BHR9613ES,
BHR9606FR,
BHR9612EU,
BHR9667DE.
Ezek a termék SKU számai, nagyjából univerzális rendelési számnak lehetne nevezni. A globális változat modell jelölése: DDHBC45ZM.
Idehaza inkább az EU-s változatot fogják forgalmazni (DDHBC49ZM). -
"Ahogy néztem a videókat a legtöbben elmondták, hogy ez a gumi elnyel valamennyit a rázkódásból valamennyire helyettesítve a lengéscsillapítót."
Ezt meg tudom erősíteni, korábban én is így gondoltam, de egy lengéscsillapítós roller azért mégiscsak teljesen más.Használt G2 egyébként 200ezer körül van, (drágábban már nem érdemes megvenni). Ha esetleg az olcsóbb megoldást keresnéd.
Írtam a Xiaomikat is korábban, mint lehetőségeket a G2 ellenében.
Itt át tudod az ötös sorozatot nézni. Ezt meg később adták hozzá.
-
Nem tudom.
Csak a Kontaktornál vannak egyelőre ezek az új rollerek.Ami az N65-öt illeti:
Miért kell a terepgumis kerék?
Földúton is akarod használni?
Vagy csak szimplán ha nagyobb a kerék, gondolod, h akkor jobb az úttartása a rollernek?
Szerintem teljesen mindegy milyen az úttartása, ha csak aszfalton mennél vele 25-el. (Mármint úgy értem ebben a kategóriában lényegtelen milyen pálcikarollert veszel, egyikkel sem fogsz úgy járni, h azt kellene majd gondolnod, h bárcsak az N65-öt vettem volna, az biztosan stabilabb roller.)Jótanács:
Inkább lengéscsillapítós rollert vegyél, mint lengéscsillapitó nélkülit.
Ha nem kell cipelned, emelgetned a rollert, akkor a tömege számodra szerintem mindegy.Korábban nem nagyon voltak lengéscsillapítós kis rollerek, de most már vannak, és nagyon más egy lengéscsillapító nélküli rollerrel menni.
-
PociAti
őstag
Reflexből simán rávágtam volna, hogy az ismert hibái ellenére is inkább a Ninebot. (*A korai modelleknél az első villa környékén problémák voltak vele.)
De a https://naveeshop.hu/ árait elnézve, meg hogy 24 hónap magyarországi garanciát vállalnak rá (magyar szervizzel) már teljesen piacképes a NAVEE N65.Szinte csak egyetlen dolog nem tetszik benne, hogy az még IPX4-es, a N65i már IPX5-ös, de annak kevésbé vonzó az ára: 175 vs 200e Ft. Persze más újítások is vannak a N65i-ben, első helyett hátsó kerék hajtás, irányjelző, +1 dobfék, 500/900-as motor helyett 450/1000, és 10,5-ös kerekek.
Alzában a Max G2 E most 255k +5k a szállítás. A Navee N65i 200-as ára helyett én még rátennék 60-at, hogy inkább G2 legyen, de 175 és 260 között már nem ennyire egyértelmű dönteni.
És még ott a tömeg, "sajnos" a Navee is meglehetősen nehéz, kb. 23 kg, (Max G2 E pedig 24,3 kg). Igazából csak egyetlen érv szól mellette, a könnyen elérhető ára.
Szerintem ha ezt a 2 terméket nézzük, akkor főleg a felfüggesztések miatt a Max G2 E sokkal jobb áron van, mint amennyit a Navee N65 nyújt azon az áron. Viszont neked egyszerre legfeljebb 5-6 km távolságot kell megtenned, és ha normális az út, akkor azt egy sima felfüggesztés nélküli 10-es rollerrel is kényelmesen meg lehet tenni.
-
Korábban 18km-t irtál. Bár végülis mindegy, ezek mindegyike tud 20-at is bőven. Emelkedők is vannak az úton?
Segway G2
Xiaomi 5 Pro/5 Max
Segway F3/F3 ProLengéscsillapító nélkül meg:
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Esetleg Segway F2 Plus/ProA Navee is jó, de már régebbi modell.
Itt össze tudod az adataikat hasonlitani.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 TomaHawk R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RX5500 XT 8GB Rampage SHIVA TT 530W
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Nintendo Switch bazár (Okosított Nintendo Switch konzolok, játékok, tartozékok)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged