Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz FeniX- #24325 üzenetére

    Akkumulátor valós kapacitását igazából csak reális használat alatt lehet rendesen tesztelni.
    Műszerrel sokkal nehezebb valós terhelést szimulálni.

    A vásárlást követő legelső út során lényegesen kisebb kapacitást lehet kinyerni az akkuból, mint 2-3 töltést követően. Egyszerűen azért, mert gyártás óta, vagyis feltöltés óta sok idő telt el, és bizonyos elektrokémiai folyamatok mentek már végbe az akkuban. Konyhanyelven: ellustultak az elektronok. Pont ez történik akkor is, mint amikor valaki ősszel elteszi a rollet, és tavasszal hiába van mondjuk 70%-on, mégis úgy viselkedik, mintha csak kb. 30-40%-ra lett volna feltöltve.

    Semmi extra töltési folyamat, semmi varázslat nem kell hozzá, pár töltés után beáll a rend.

    A hatótáv növelésére van pár lehetőség:
    (1) Gyorsításkor használja a peak powert, azaz a csúcsteljesítményt. Van a normális teljesítményfelvétel, meg annak közel dupláját jelentő teljesítmény. Gazdaságosabb a teljesítmény megtartása, amit tempomattal (cruise control) lehet legegyszerűbben elérni. (És ha nem sport módban mennél. de drive módban alapesetben már kicsi lehet a végsebesség. Ha nem az, akkor használd a drive módot, amikor csak lehet.)
    (2) Nem menj túl gyorsan. Inkább indulj el pár perccel korábban, de ne siess.
    (3) Kellően pumpáld fel a kereked, ne legyen lapos. Így csökkenthető a gördülési ellenállás. Persze maradj az észszerűség és a kényelem határain belül!
    (4) A légellenállás is elég komoly tényező tud lenni. Ha teheted, inkább szűk softshell dzseki legyen rajtad, mint pufi pehelykabát.

  • Thunderzolee

    veterán

    válasz FeniX- #24325 üzenetére

    Ezeket a rollereket 10-15ezer km-re tervezik, párszáz/ezer km az semmi nekik.
    Ugyanígy az akkumulátor is, néhánytíz töltési ciklus az semmi, kb 500 teljes töltési ciklus után kezd csak el degradálódni a kapacitás, azt meg sok év alatt lehet csak elérni, pláne egy nagy akkumulátoros rollernél. Ráadásul nagyon úgy tűnik, ez az 500 is alul van méretezve.

    Az m365tools-al meg ki lehet olvasni az akksicellák adatait. Igaz, nem minden gyártó esetében.
    Ezt a featuret mondjuk kötelezővé tenném a gyártók részére.

    Kevés km-t futott rollereknél nem hinném, h attól kellene rettegni, h biztosan elromlott az akksi, azért árulják a rollert. Hardveraprón ott van az értékelési rendszer is, van amikor még van rá akár több évnyi garancia is, meg hát elég egyértelmű, h sokan megveszik aztán nem nagyon használják, mert pl nincs kedvük fel/le cipelni a panelban a másodikról, ezért csak kihasználatlanul áll, aztán inkább eladják.

    Te is ha tehetnéd, vennél egy D38-at, ezt a mostanit meg eladnád két hetesen, ~40km-el. Na ugyanígy vannak mások is vele. ;]

Új hozzászólás Aktív témák