- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kisnyikhaj
tag
válasz
Somatom #13228 üzenetére
Akkor azt mondjátok, hogy a Segway F40E vs Segway G30LE II, célszerű lenne a Segway G30LE II verziót választani?
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #13195 üzenetére
Sose mond, hogy soha. Ha nincs mit lemosni a szelvedorol es ez latszik, akkor eleg nehez megmagyarazni azt is, hogy miert mostad. Az ilyeneknel a vegen a biro dont es ha pont bringazik, akkor azert lehet reszrehajlas, amit szinten nehez bizonyitani. Itthon nincsen precedensjog es a szandekot a bironak kell vegul megitelni. Ne ertsd felre, messze nem gondolom, hogy sok esetet lehetne bizonyitani vagy nagy aranyu lesz elitelve, de a felmentes sem garantalt.
Arrol nem is beszelve, hogy lakott teruleten kivul azert az 1.5 meteres oldaltav hianyat is melle fogjak tenni.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #13191 üzenetére
"Te tényleg nem érzed, hogy mennyire nonszensz a szitu? A rendőr is pont azt fogja kérdezni, amit mi. Mit kerestél rollerrel a gyorsforgalmin? "
Nem arrol beszeltunk eppen, de azert szep szalmabab, budi.A frocskolesre pedig mint mondtam vannak altalanos szabalyok, mint pl. az indokolatlan zavaras, a veszelyeztetes es a karokozas. Nyilvan nem akarod erteni, mert kamionoskent megszoktad, hogy a felvert kavics altal okozott kar kifizetese alol is ki kell tancolnod.
Arrol mar nem is beszelve, hogy a kommenteidbol egyertelmuen kiderul, hogy szandekosan akarod zavarni. -
gergo5991
őstag
válasz
Somatom #13191 üzenetére
ablakmosóval ha lespriccelnek, amiatt meg elveszited a látásod mert kimarja a szemedet pld a téli fagyállós, vagy elvakit pár másodpercre és összetöröd magad, vagy netán egy komolyabb balesetet okozol emiatt az már egy elég komoly ügy tud lenni, nem csak annyi hogy kicsit büdi lettél
-
gergo5991
őstag
válasz
Somatom #13186 üzenetére
ne felejtsük el azt, hogy ha karambol van, nem csak a vétkes félt szondáztatja meg a rendőr, de a vétlen félt is, és annak ellenére hogy nem ő volt a hibás, ő is kaphat büntetést.
Attól hogy a rolleros rossz helyen ment, de ha lespriccolták szélvédőmosóval még úgyanúgy az autós is kaphat ezért büntetést. Olyan nincs, hogy aki nagyobb roszatt tett csak azt büntetik meg. Úgytudom a rendőrség egyenlőre még pártatlan, jelentsen ez bármit is
Abban kétséged meg ne legyen hogy egy gopros videó után ne mennének neki, mert én egy fényképet küldtem messengeren a rendőrségnek és volt olyan döntő bizonyitéku hogy másnap a hiradóbóban láttam viszont. -
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #13188 üzenetére
Javaslom olvasd el a kreszt. Rendor kerdezhet barmit, ahogy te is, de amig nem tudja igazolni a szabalysertest addig nem tud buntetni. Ahhoz meg nem kell haga, hogy megmutassak, hogy nincs korlatozo tabla, nem minden tyukper megy hagaig. Lasd a lezerblokkolos pert peldaul, ha nincs szabaly ra a hajara kenheti, hogy nem tetszik nekik. Amugy meg ilyen egy normalis jogallam, csak itthon ezt nem szoktak meg az emberek.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #13184 üzenetére
Az ketseges, hogy a mosoval ne lenne szabalytalan attol meg, hogy konkret szabaly nincsen ra. A felvert kavics utan is betetlapot kell adnod, ha masnak kart okoz. Ha a rolleres/robogos/motoros-nak kart okoz vagy veszelyezteti, akkor tilos. A kerdes csak az, hogy bizonyitani hogy lehet, de a mai kamerak vilagaban mar nem lehetetlen.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #13175 üzenetére
Szerintem az ilyen ellensegeskedeseknek nincs ertelme az utakon, mert csak eldurvul a dolog, aztan repkednek a gyujtogyertyak, ha megallsz meg siman atugrik a szalagkorlaton es lelep. Persze szoktak ezt nyomatni hegymenetben a kerekparosra is, mert hogy mereszel 10-zel felfele menni az uton. Amugy meg gumiszabaly van ra, a gyalogosra sem verheted fel a pocsolyabol a vizet, foleg nem szandekosan.
A "gyorsforgalmira" pedig meg lassu jarmuvel is fel lehet hajtani, mar lattam ilyet, a sok bzi meg ott elozgette a feluljaro emelkedojen a zarovonalon.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12871 üzenetére
Én is megdöbbentem rajta, mert motorból kiindulva ilyennek még csak léteznie
sem szabadna, de létezik, sőt, elterjedt, még drágább rollereken is előfordul.
Igen, a dobfék ebben az esetben abszolút racionális, karbantartásmentes.Casseius: még nem tudom, hogy megéri-e, de hát az egyetlen radiális abroncs
a piacon, ami rollerre kapható. Amit korábban tublessként használtam, az nem
igazán volt erre alkalmas, szép lassan leeresztett, de ami a nagyobb probléma,
hogy az első utamon defektet kaptam vele, aztán kb. a másodikon is...
Tudom, hogy ez csak pech, de ha erősebb az abroncs esetleg jobban bírja... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12869 üzenetére
Sajnos, ezek az alap biciklis fékek mind ilyenek. Nem, ez nem úszónyereg:
a nyereg teljesen fix, a külső pofával a tárcsa görbítése árán lesz fékhatás.Nyilván annál kisebb lesz a görbület, minél közelebb van az a mozdulatlan
belső fékbetét a tarcsához: ha be van lőve fasza, de ahogy kopik elmászik.
Nem állítja utána magát, kézzel kell vele szarakodni. Ehhez képest egy fél-
hidraulikus nyereg maga a csoda, két oldalról fog, ahogy kell. Létezik csak
bowdenesből ilyen, csak két kar kell hozzá, nagyon nagy = nem az igazi.... -
Reggie0
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12746 üzenetére
Természetesen minden kétkerekű sz.pás esőben/hóban/fagyban. Nem is
indulnék neki rollerrel, de mondjuk motorral simán mentem: nem volt más.
Az inkább az autó addig opció, amíg "égetni való" pénzed van. (Ha költség
optimalizáció a cél, akkor a BKV még úgy is kedvezőbb, ha jegyet veszel...
Amikor lerohadt a motorom, és látszott, hogy nem egy napos, akár kétheti
bérlet is megérte, mert ugye menni muszáj volt: kényelmetlen, de "olcsó"...
Ehhez képest egy roller 180K-ért nem veszedelmes tétel: ha csak néha* ki
tudja váltani az autózást, már megtérül a vételár szerintem, és nem kukás
egy év után, max. akkut kell bele újítani, ha úgy van, de az se biztos.)
*: igen, nem feltétlen minden nap, ha olyan van még mindig mehet autóval,
nem növeli az eddigi költségeit. Idő spórolás necces, de a költség triviális... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12744 üzenetére
Annyiban egyetértek, hogy ennyire korlátozott sebességgel nagyon (túl)
sokat kell rajta állni, úgy meg annyira nem nyerő.Viszont, autózáshoz
hasonlítani költségben: az is irreális.Napi 2000 Ft csak a parkolás,
ha nincs ingyenes. És általában nincs (Bp). (A dugó/benzin/amortizáció
járulékos veszteség: nekem a parkolás kizárta teljesen az autót. Viszont
a BKV elég sz*r volt, így tizen pár éve motorral járok dolgozni.) A roller
akkor jött a képbe, amikor 2x7 km-re bulinak tűnt. Végülis: az volt. Aztán
13 km-re költöztem, azt meg már nem bírta volna egy akkuval, meg fene
se akart sokáig állni felfelé: dupla motor, tripla akku, teljesen jó volt. Oké,
segített, hogy 35p körül legyen az út, hogy40 km/h volt a végsebesség.*
(Meg hát emelkedőn 1000W alatt nem is érdemes próbálkozni, túl lassú.)Ui: anno 350W-tal, külvárosi bicikliúton, kevés lámpával bruttó 24 perces
köröket mentem ~7.7 km-en, ami közel 20 km/h átlag, úgy, hogy annak a
vasnak vége volt 25-26 km/h-nál, tehát nem lehetetlen vállalkozás. Annyi
a probléma, hogy 3x ennyi távon egyszerűen fárasztó, és hát nem 1 óra...*: vagy mégsem, hiszen ezt is még a 36V akkuval mértem: 28 km/h max.
-
Dave™
nagyúr
válasz
Somatom #12742 üzenetére
Valójában nem 120 a különbség, mert az autó a használattól jobban amortizálódik, mintha csak állna, a rollert nagy eséllyel nem kell kidobni 9000km után, tehát tovább is használható lesz, fázni sem kell, hiszen csak 9 hónappal számoltál direkt, az esős napokon meg mehet autózni - én is így csinálom. Viszont nem kell parkolóhellyel küzdeni, nincsen dugó, meg lezárások.
-
Dave™
nagyúr
válasz
Somatom #12725 üzenetére
Mivel a fogyasztása közel kimutathatatlan, így érdemben csak az avulással kell számolni. Számold ki autóval is, hogy mennyibe kerülne a 9000km, csak az üzemanyag többszörese, és ott is van avulás, sőt még biztosítások, szervizek is. Ha szétesik 2 éven belül, akkor az garanciális esemény gondolom, hiszen nincs km limit, mint egy autó esetén.
Miért ne jönne ki a matek? Számold már ki mennyibe kerül 9000km autóval. Már a felénél bőven bejön, ha az autóba is mindent beleszámolsz.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #12727 üzenetére
Szerintem kijon, ha birja a 30+-os csucssebesseget a roller. En most fogok kb. 5km-el tavloabbra koltozni, igy mar napi 2x15 km-et fogok ugyanezzel a rollerrel menni, csak akkucsere lesz (7.5Ah->10-11Ah). A 25-os atlagtempo sem tarthatatlan, foleg ha sokat lehet olyan utakon menni, mint pl. a budai felso rakparti kerekparut.
Igazabol ha a rollerem jobban gyorsulna, akkor meg gyorsabb lehetnek, mert a jelenlegi tempoval sok zoldrol csuszok le es csak parszor 10 meter hianyzik ahhoz, hogy atjussak.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #12718 üzenetére
Enyemben 1 ev alat 6000km van es meg birja. Meg gumit sem kellett cserelnem. Defektet sem kaptam soha. egyedul ami volt: Elso lengescsillapito rugo tores, muanyag siklocsapagy kopas(8 szog tengelyen), hatso sarvedo-fek tores.
Talan most az akkupak kezdett el halodni, van egy misztikus hibam, de meg hasznalhato a roller, a hiba okat eppen nyomozom.
-
Dave™
nagyúr
válasz
Somatom #12718 üzenetére
Ha csak egy évig bírja, már akkor is bőven behozta az árát. Egyébként két év garancia van pl. a Pro 2-re, és legjobb tudomásom szerint nincs km korlátozás rá. Az viszont biztos, hogy 25km nem lesz meg egy óra alatt, még cfw-vel sem valószínű, anélkül pedig fizikailag lehetetlen.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12699 üzenetére
Van kolléga, aki Super Szopóval jár. Egynek biztos jó. De nekem az SMKP
teljesítmény nem a barátom, ha már motorozásról van szó. A városban is
kevésnek érzem, egyszerűen a forgalom ritmusát nem tudja felvenni. Oké
hogy a roller sem, de egyelőre nem kell neki (még féllegális bringaúton is).
Egy rendszámos vas átalakítása papírozás szempontjából se egyszerű.Ui: Karotta villany Porsche projektje nagyon tetszett, de az is egyedi dolog.
-
lehella
senior tag
válasz
Somatom #12696 üzenetére
Én is robogózom, de meg van az előnye az elektromos rollernek is. Igaz eleinte úgy voltam vele, hogy az életem 5%-ban lenne rá szükség és a vétel miatt csinálok belőle 10%-ot mondjuk
Elektromos robogó/motor eszembe se jutna, szerintem feleslegesek. Egy roller meg mindig berakható a csomagtartóba, vagy ha lemerül kicsit hajtod, a motornál ezek neccesek.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12696 üzenetére
Van egy 400-as nagyrobogóm, milliókat költöttem rá, de a karantén óta
gyakorlatilag nem használom. Ez a roller téma egy új hobbi, lesz belőle
haszon a motor felé is (programozás). Az is tele volt műszerezve anno,
volt is tervben fogyasztás mérés pontosítása Arduinoval: majd most.
Ahogy a gyorsulásmérést is szerettem volna pontosítani, meg mindent.Ui: régi, karbis vas, de lehet, egyszer injektoros lesz. (Elektromos nem...
Mármint semmi bajom nem lenne vele, de nem túl egyszerű átalakítás.)
Ráadásul 30LE-t házilag kihozni... Te se építed át elektromosra a HD-t... -
Dave™
nagyúr
válasz
Somatom #12674 üzenetére
Nem hiszem, hogy a domborzati viszonyoknak sok köze lenne a folyómederhez, illetve ennek a 20km-es szakasznak sem feltétlen van meghatározó szerepe a Duna szempontjából, az egy másik nagyságrend. Biciklivel is mindig jobb időt mentem hazafelé, érzésre többet lejt arra, mint fordított irányban. Így is nagyon jó eredmény, mert ha nem is teljes dinamikával, de elvileg meg tudnám járni a 40km-t oda-vissza még valós körülmények között is, pedig nem sík a terep, 25-tel megyek és nem folyamatos haladás mellett (reggel olyan 50%+ szokott lenne a maradék, de még hideg van, tehát nem teljesen pontos). Vagyis amikor a Xiaomi (Ninebot?) azt mondja, hogy ideális körülmények között 45km-t tud, akkor még talán alá is becsülik, nem fölé - azzal a kiegészítéssel, hogy ezt a legutóbbi fw update óta tudja, előtte közel sem volt ennyire jó a fogyasztása.
-
válasz
Somatom #12490 üzenetére
A kulcsos zártól én is féltem, ha nem viszem magammal a lakat kulcsát, akkor hiába a zár, nem tudom használni.
Vagy hát ugye megeshet az is, h elhagyja az ember.Ezért vettem annak idején számzárast.
Csak nem értem a gyártókat, olyan festékkel kellene ezeket tamponozni, ami nem kopik le pár évnyi használat után sem. Sötétben ugyanis nem látszanak már a számok rajta, és a munkahelyemen pont félhomály van a biciklitárolónál. Bosszantó, h nem látni a számokat. :/ -
Dave™
nagyúr
válasz
Somatom #12486 üzenetére
Lehet nem tűnt fel, de egy társadalomban élsz, aminek vannak szabályai, meg normái. Nekem is van rollerem, de nem akarom bevinni sehova. Nem hiszem, hogy van értelme elmagyarázni a különbséget, akinek nem sikerül magától rájönnie, annak teljesen felesleges. Mindenkinek jobb így, hogy ne akarsz gyereket.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12414 üzenetére
Úgy érted, hogy egy lezárt aluljáróba, ahol nem sétál egy óvodás csoport,
meg három járókeretes nyugdíjas. (Ha nincs lezárva, honnan tudhatnád?)Elfelejtettem említeni a 3.5 mellett a +0.5 esésemet, ami egy gázolás volt
a járdán, <24 km/h-nál.... Nagyon nem ajánlott járdán "tempót" menni... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12410 üzenetére
Nekem is tetszik, hogy fel lehet rántani, ha hátul hajt! Viszont amikor
megérkezik a hátsó kerék a padkára, az fáj... nehéz az agymotor...
De hát ez van. Összkerékhajtás esetén nincs más megoldás: láncos
rollert biztos nem építenék. Az a pedelec persze hogy más dimenzió!
Hatalmas kerekek, teleszkóp, teljesítmény. (De nem is 1-200K az ár.)Szerk: az olcsóbb G30 simán megérheti, passz: nem kardoskodom a
Xiaomi mellett, és nem véletlen offolok a témában, mert nincs ezekkel
közvetlen tapasztalatom, ami kicsi meg van, az is inkább negatív LOL.
Viszont, tudom, hogy népszerű modell, és rengetegen használják, így
az ár-érték aránya valószínűleg az egyik legjobb: ehhez képest nyilván
elemezni kéne, hogy megér-e a G30 belépő verziója annyival többet az
"M365" (nem tudok kiigazodni rajtuk) csúcs verziójához képest: annyi,
hogy M365-ből is kapható kisebb akkus, gyengébb, stb. olcsóbban.Szerk2: bunny-t csak elképzelni tudom, de szerintem teló kell hozzá,
elvégre a rugóban tárolt energiát nyered vissza, amikor ugratsz, nem?
(Amikor raktam egy nem rávaló rugót az FLJ-re... Na az kirugózott.
Olyan szinten, hogy az utcára ki se mentem vele, hiszen a legkisebb
fékezés is stoppie-ban végződött volna, ha nem arccal az aszfaltban.) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12403 üzenetére
Igazából a Xiaomi-ra is fel lehet rakni a 10" gumit... Még tubeless is lehet...
Szerk: akkor van gond, ha valaki olyan gumit kezd belső nélkül használni, ami
alapvetően nem az: tubeless gumiba mehet belső (csak minek). Fordítva necc.
Ne kérdezd honnan tudom.A Tuovt 80/65-6 gumim nem tartja jól a nyomást.
Ja és az első utamon kiszúrta valami tüske. Aztán a másodikon is. Nagyjából.Szerk2: persze ha veszünk egy Pro 2-t, meg rá ezt a szettet... árban már nem
lesz kedvezőbb, mint a G30, azt aláírom, és még szerelni se kell. De azért az
egy nagyobb vas, mind méretileg, mind tömegében. Bár még "pálcikázzák". -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12401 üzenetére
A G30 az egy csúcs "pálcika". A 10" tubless tényleg sokat számít, de az ára...
Nem mondom, hogy nem éri meg, mivel jobb inkább kétszer annyit költeni, mint
többet szívni a defekttel, de biztos jönnek majd azok a kollégák, akik 2000 km-t
elmentek 8.5"-on, belsővel, defekt nélkül. (Nem mázlisták, a többiek pechesek.)Ui: nekem is 10" tubeless van, be is rendeltem egy szett PMT 10x3" gumit rá.
Nem akartam 19K/db áron venni, halogattam - erre azóta már 21K/db lett belőle:
mondom megveszem akkor most, mielőtt 30K/db lesz... Ki kell próbálni, na... -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12374 üzenetére
Igen, mert neked eleve egy korrekt akku van a vasban.
(De mit mondjon,
akinek 15 km se jön ki egy töltéssel? Mert mondjuk kici occó kínai roller?)OFF: vicces autóakku VS. kétkerekű élményem egy 74Ah akku szállítása...
elfért a hátsó dobozban, de olyan kilengése lett tőle a motornak, mint még
utassal sem. Nohiszen: 18 kg. Eleve a motorig elvinni élmény volt...És akkor ez csak egy 947Wh névleges teljesítményű akku volt, miközben a
leggagyibb 2Ah/cella Kugoo S1 akku is 216Wh, és kevesebb, mint 1.5 kg...
Az ólom-sav akku nem való rollerbe, sem hátizsákba, és amúgy egy fél óra
pihenő alatt 2A töltéssel 1Ah rakható bele az akkuba: halottnak a csók...
(Persze ha gyorstöltést csinál az ember, az érhet vmit, de jobb a "nagyobb"
akku. Ami egyébként nem feltétlen jelent nagyobb méretet, és számottevő
súlytöbbletet. Hiszen nevezett S1-be egy gyárival egyező méretű, csak épp
3.5Ah cellákból álló akku 75%-kal nagyobb kapacitású, extraköltség nélkül.
Nyilván maga az alapanyag drágább, ezért jellemzően az akku is az, de így
anélkül lehet kitolni a hatótávolságot, hogy az kívülről* hátránnyal járna.)
*: még a német rendőr se köthetne bele, ha az ember ilyesmit meglépne.
-
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12372 üzenetére
Alakítasz ki magadnak?
Számtalan DIY két akkus megoldás közlekedik.
(Igaz, nem német rendszámmal, mert típusengedélyt biztos nem kapnak.)Minden szükséges alkatrész szabadon beszerezhető. XT60 csatlakozós a
legtöbb akku, nem rakéta technológia, szilikon kábel akár csak 14AWG, ha
kis áramhoz kell szintén nem vészes, kormányra táska és kész. Konkrétan
van cég, aki az egész átalakítást megcsinálja kompletten, akár M365-re.
(Utóbbinál még az is játszik, hogy nagyobb akku, a taposóba, kicsit lejjebb
engedve a hasmagasságot: mondjuk ez utóbbi nekem nem szimpatikus...) -
DigitXT
félisten
válasz
Somatom #12370 üzenetére
Ez pont egy olyan második akkus megoldás, amit amúgy gyakran
szoktak alkalmazni hatótávolság növelésére. De hogy autóakkut?
Abszolút kizárható hátizsákos szállításra gondolva: nagy/nehéz...
A Li-ion energiasűrűsége sokkal jobb, azt inkább viszed táskában.
(De minek cipeled te, ha az a táska lehetne a kormányon is?)
-
gergo5991
őstag
válasz
Somatom #12177 üzenetére
hát a p100s specjével már ki tudnék békülni, 43km/h speed meg 110km hatótáv, de pld a 650w motor ennyihez elég gyengusznak tűnik,800w mantistól is óckodi mindenki, mert ha mantis akkor már dual legyen. De mint mindegyiknél a súlyát firtatják mindenhol. Eléggé túlburkolt műanyag rakétáknak néznek ki, nekem ez a tankosdi forma nem jön be. Olyan mint egy modern autó motortere, minden be van burkolva muanyaggal
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #12140 üzenetére
En a kosarat rakom a rollerre es siman vegigtolom. Tesco, spar, giroszos eddig mindig beengedett. Egyedul csak egy patikus nem engedte be, de a melohelyem kozeleben levo patikaba beengedik. Plazaban minden boltba beengedtek eddig.
Amig nem volt fent a csengo a kormanyra is fel tudtam akasztani egy kosarat, de altalaban egy kosarnyinal nem vasarolok tobbet.Ha a babakocsit is be lehet vinni, akkor a rollernek sincs elvi akadalya, legalabbis racionalisan nem indokolhato, mert meg kisebb is.
-
-
Casseius
tag
válasz
Somatom #12140 üzenetére
Lurdyba is Westendbe simán használtam, pub-okba, éttermekbe beviszem,buszon, villamoson, vonaton, metron egyaránt használom, ha megyek meloba nyugodtan lehet rajtam elegáns ruha, egy robogót nem vihetnék be irodaházba az irodámba, ezzel ezt simán megtehetem.
Biciklis úton a fő útvonalakon pedig gyorsabb vagyok mint akármelyik autó-busz villamos-metro, ha pedig dugó van ami pesten elég mindennapos csak röhögök mindenkin. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #12140 üzenetére
Van aki tolja, van aki összecsukott állapotban a nagy fém kosár aljára teszi.
Én olyankor szoktam bevinni kisebb boltba (pl. Lidl/Aldi), amikor nincs nálam lakat. A kassza és kijárat közötti térben keresek az összecsukott rollernek valami helyet.Jelenleg az e-roller a legjobb mikromobilitási eszköz.
Ehhez pár feltételnek teljesülni kell:
- tényleg mikro mobilitás legyen (embertől függően 5-15 km között van a határ)*,
- megfelelő infrastruktúra (elsősorban kerékpárutak megléte),
- elfogadható időjárás (ne essen túl erősen az eső. Gyenge esőben, szélben, simán használható. Vagyis kb. 350-360 napon át, mivel eléggé hómentes telek vannak mostanában.)Nekem az tetszik még az elektromos rollerben, hogy simán tudom öltönnyel használni.
Ez kerékpár és robogónak esetén izzadás, olaj, kipufogófüst miatt teljesen esélytelen. Ahhoz igénytelenebb ruha szükséges.* szerk.: ez nem azt jelenti, hogy 15 km fölött nem használható, hanem az, hogy már más közlekedési eszközök talán jobbak lennének.
-
R a y
senior tag
válasz
Somatom #12069 üzenetére
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet B. Függelék 1. rész 1. cikk 7. szakasza így fogalmaz:
(7) A közlekedési hatóság kizárólag olyan járművet, rendszert, alkotóelemet, vagy önálló műszaki egységet hagy jóvá, amely a 168/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet követelményeinek megfelel.
Amíg a tanácsi rendelet úgy szól, ahogy korábban idéztem, addig az általad említett illetékes hatóság nem minősítheti SMKPnak.
Magasabb szintű jogforrás nem lehet ellentétes alacsonyabb szintűvel.
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #12012 üzenetére
Tudni tudsz, ha megvannak hozza a papirjaid. Az mas kerdes, hogy a gyartok nem foglalkoznak a hatosagi engedelyeztetessel es nem tartjak be az SMKP-kra vonatkozo szabalyokat. Pont ez a baj, hogy ha elfogadod, hogy SMKP-d van, akkor sem tudod szabalyosan hasznalni, mert a masik oldalrol szarnak ra.
-
Reggie0
félisten
válasz
Somatom #11997 üzenetére
Az nem a kategoriaba sorolas feltetele, hanem a jogszeru hasznalat feltetele.
Ha van egy szemelygepjarmuved, az akkor is szemelygepjarmu lesz, ha te tervezted, szerelted, csak eppen nincs lepapirozva.
A logikai sorrend pedig pont az, hogy a gepjarmu kategoria megallapitasa utan derul ki, hogy milyen engedelyekre van szukseg a kozuti hasznalathoz.
-
gergo5991
őstag
válasz
Somatom #11957 üzenetére
mennyibe kerulnek ezek a biztositasok? tiszta lehuzas ez az egesz rendszer. fizess elo netflixre csak 3k fizess erre arra elo csak 1000 forint 1500 forint havonta, lassan mar 30 elofizetesed van a honap vegen meg a fizudbol marad 100 forint mert az egeszel elviszik ezek a kis havi dijak. Jol kitalaltak ezt. Eddig sose soztak ram ezeket a supportokat. 900 euro egy iphone hozza meg a +2 ev garancia 300 euro, kijelzo biztoitas 150 euro meg lopas biztositas meg minden anyam picsaja, aztan mar lassan a 900 euros telefon 1500 ba van. Eddig eletem soran 1x tort csak szet a telo mas hibajabol, szoval nem erzem szukseget ilyen szolgaltatasoknak.
-
Skynet258
veterán
válasz
Somatom #11893 üzenetére
Ha így nézzük a mi szabályainkat el sem tudják fogadni / ismerni, mert itthon nincs is semmi szabály perpillanat.
Nem nagyon vagyok már otthon a német viszonyokban, így ezt a matrica dolgot sem tudom - annyi párhuzamot tudok vonni, hogy anno mikor sokat mentünk Lipcsébe ott is kellett ilyen kis kerek matrica a szélvédőre, hogy a (magyarországi és itt használt) autó megfelel az ottani normáknak. Első nap érkezés után elmentem egy ismerős autószerelőhöz aki rátette a matricát és ennyi. Lehet rollereknél is valami hasonló van, elvégre a roller mellé bedobott engedélyek és megfelelőségi nyilatkozatok EU szintre szólnak, így max azt vinném magammal. Nem tudom milyen roller (nem olvastam vissza) de ha mondjuk Xiaomi akkor rátennék egy német firm-et így abba se köthetnek bele, hogy a magyar firm-mel elérhetsz magasabb sebességet mint amit ott lehetne.
Vagy írnék a német rendőrségnek emailt, hogy adjanak tanácsot miképp lehet ezt legálisan és várható büntetés nélkül megoldani.
Itt a fórumon csak tippelgetni fogunk - én legalábbis mindenképp. -
PociAti
őstag
válasz
Somatom #11890 üzenetére
Nekem olyan érzésem van, előre eldöntötted milyen szituáció lenne neked a legkedvezőbb, és ha annak ellentmondanak a szabályok, akkor azokat ignorálod. Csak olyan választ vagy hajlandó elfogadni, ami az elképzelésedet alátámasztja.
Miért kellene tudnia egy német rendőrnek, hogy az adott napon más országban milyen szabályok vonatkoznak a rollerra? Ha Magyarországon nem kell bukósisak, németeknél meg kell, akkor ha magyar ember rollerezik Németországban, akkor nem kell viselnie bukósisakot sem?
Az a "tök normális szitu", ha valaki egy szigorú, szabálykövető országba megy, akkor ott bérel rollert. Olyat, ami a helyi előírásoknak megfelel.
-
válasz
Somatom #11890 üzenetére
Attól, mert ECO módban 20-szal megy, még nem fog megfelelni, mert NORMAL módban meg 25-tel... ellenben a német megoldással, ahol 20-nál többel nem tud menni.
Most ez olyan, mintha valaki SMKP jogsival ülne fel egy olyan motorra, ami aztán bőven SMKP kategória felett van... aztán mondaná a rendőrnek, hogy ő aztán csak 45-tel teper az úton minden körülmények között
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #11886 üzenetére
"A roller megfelel az ottani előírásoknak (hiszen ott is árusítják)."
Ha jól sejtem ez pont nem igaz. Mert nem ugyanazt a rollert árusítják, hanem egy német variánst.A kamionod megfelel a német előírásnak, de arról van szó, hogy a rollered nem. Pont emiatt merült fel ez témaként, hogy ennek ellenére használni szeretnéd, és hogy ezt miként teheted meg?
-
PociAti
őstag
válasz
Somatom #11884 üzenetére
Szerintem elég egyszerű belátni a logikát.
Mondjuk ha Kenyában nem szükséges se világítás, se irányjelző, de féklámpa egy autóra, azt az autót használhatná-e német forgalomban a kenyai tulajdonosa? A német rendőrnek ismerni kellene a világ 193 országának jogszabályát? Vagy csak egyet, hogy az adott országban, Németországban milyen követelményeknek kell megfelelni annak, aki az ottani közúti közlekedésben részt szeretne venni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Konzol Screenshot
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- További aktív témák...
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- DJI Avata drón +Motion controller - hibátlan, karcmentes állapotban
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- DJI Mini 3 Fly More Combo RC - GARANCIÁLIS drón szett +koffer
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - garancia 2026.11.17-ig
- Csere-Beszámítás! PowerColor Red Devil Spectral White RX 9070XT Videokártya! Bemutató Darab!
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 SUPER 6GB Rampage Everest 500W
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN S2 TG EVGA 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest