- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Üzemidőre és teljesítményre gyúr a OnePlus Nord 5
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Android szakmai topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #30962 üzenetére
Ezt a torontói rolleresetet már linkeltem, volt itt téma.
Itt meg előle kanyarodott jobbra az autó, amibe belecsúszott a rolleres.
https://www.youtube.com/watch?v=Sd0NW68S0pE
Későn és gyenge hatásfokkal lassított. Őt tették felelőssé.
(Apollo Phantom, 2×1200W, 64 km/h max sebesség.)Az "elé" kanyarodó autós kb. 4-5 autónyi távolságra volt, amikor elkezdte a kanyarodást. Visszapillantóból elég nehéz pontosan felmérni egy rolleres sebességét. Meg gondolom nem is számított rá, nem azt nézte mi van tőle 30-40 méter távolságra, hanem mi van előtte a zebrán.
----
engine3.0 30939-es hozzászólásában említett hozzászólására volt ez reakció:Ha elüt egy autó tök mindegy hogy 25tel vagy 35tel mész, elüt.
Időt kell hagyni az autósnak, hogy észrevegyen. Kereszteződésben nem csak mereven egy pontot néznek, hanem közel 360˚-ban kell pásztázni a környezetet. Így egyes irányokba csak rövid időszegmensek jutnak.És ahogy te, DigitXT is említed, azért mert a kereszteződésben lehet a 15 km/h sebesség az ideális (persze szituáció függően lehet több vagy kevesebb), attól még nem kell végig ezzel a tempóval haladni. Lakott településen kívül, normális kerékpárúton 25 km/h sebességet is elfogadhatónak tartom, de az tempó már megkívánja a védőfelszereléseket is.
----
#30963 csababarca,Mondjuk ilyen szituációban nem a roller hibája, ha elcsapják, ...
Baleseti statisztikákat átírták az elektromos rolleresek, élre ugrottak a fajlagosan megtett távolság és balesetek száma között. Ha jól emlékszem ez sajnos igaz a halálos balesetekre is.
Tudom a bérrolleresek felelősek a legtöbb balesetért. Kerékpárok esetén a bérelhető kerékpárok megjelenése nem okozott kiugró változást.
Az elektromos roller erősen hajlamosító tényező arra, hogy balesetveszélyesen közlekedjenek vele. Pszichológiai okai vannak, nem kerül nagyobb fizikai aktivitásba 15 vagy 30 km/h sebességgel menni. (Kerékpárnál azért ezt megérezzük.) És sokan még élvezik is a sebességet. Ez se tesz jót az "egészségnek".
Az autósok az elmúlt 50 év során nem igazán találkoztak a semmiből hirtelen felbukkanó apró közlekedőkkel. A rolleresek közül sokan pedig nincsenek tisztában azzal, mennyire nehezen észrevehetők. (Saját szemszögükből ők maguk a világ közepe, de autós nem így látja.)
Igazad van, nem a roller hibája hanem az emberé, de a roller viselkedése teszi lehetővé, hogy hülyeséget csináljon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy ruhás topik
- Flip (IPTV, otthoni internet, vezetékes telefon)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPad topik
- Üzemidőre és teljesítményre gyúr a OnePlus Nord 5
- HDD vs SSD: Ki nyer 2025-ben? – Tech Percek #4
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Hardvereket hozott a májusi cserebogár
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest