Hirdetés
- TCL 50 NxtPaper 5G - átgombolom magam monokrómiába
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Fotók, videók mobillal
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
lecsokolbi
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #49097 üzenetére
Elég sok mindentől függ, anyag, típus, melyiket fokozatban használod többször, karbantartás mit takar ilyenek
-
csabi94
őstag
válasz
Hasaggymeg #47485 üzenetére
Még a drágább sorokat sem lehet szerintem darabokba cserélni, nem hogy egy Alivio-t.
-
dqdb
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #47485 üzenetére
-
csabi94
őstag
válasz
Hasaggymeg #47483 üzenetére
Nem hinném, hogy így külön kapható.
-
313313
addikt
válasz
Hasaggymeg #46628 üzenetére
Lehet én fogalmaztam rosszul
Szóval régen kényelmes volt a nyereg, nem volt vele semmi bajom, aztán leadtam azt a 4-5 kg-t és fenékrész csontosabb lett, így a nyereg egyből kényelmetlenebbé vált.
Nincs vele gond, csak hosszabb távokon, nem elviselhető, de ha lehetne jobb, akkor miért ne?
Ezért szeretnék szélesebb nyerget, ami nagyobb felületen érintkezne a hátsómmal
Remélem így már érthető a problémám -
zoltanz
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #46628 üzenetére
-
szki
őstag
válasz
Hasaggymeg #46628 üzenetére
Lehet ülni kényelmesen fotelben, és bicaj nyergén. Nálam nincsenek gyötrő tényezők, és még 8-10 órás tekeréseknek is tudom élvezni minden percét! Ahogy legutóbb is -4 C fokban, szélben, jeges úton, dombokkal teli...
De szoktam 15 kilós hátizsákkal is tekerni max rövid távokat (30 perc). Az igazán sportos országúti száguldásnál viszont alig nehezedik súly a nyeregre nálam, mert akkora erővel nyomom a pedálokat!A bicajnyereg kényelme függ attól is, hogyan van beállítva a kormány, a nyereg magassága, és mennyire pörget az illető. És akkor még a terepviszonyokkal, útminőséggel, és a gumik keménységével nem is kalkuláltunk. Az sem mindegy, hogy az ülőgumókon mennyi az izom, és mennyi a testen a túlsúly. Van-e esetleg hátizsák. A törzs izmait karban kell tartani tornával!
-
Pálin(t)ka
tag
válasz
Hasaggymeg #5 üzenetére
Mi ez itt? Füves topik?
-
madmike
őstag
válasz
Hasaggymeg #45450 üzenetére
hmm? Nem értem, lehet késő van már
-
belaazallat
addikt
válasz
Hasaggymeg #42837 üzenetére
Megtaláltam az eredeti váltóm típusát: shimano c050
Most visszaraktam a régit, viszem beállítani szervizbe, akkor lemérettetem a láncvonalat újra. Hátha rosszul mértem!
Nem hiszem el, hogy nincs 45mm es láncvonalhoz megfelelő minőségibb váltó! -
belaazallat
addikt
válasz
Hasaggymeg #42751 üzenetére
Most vagy hajtóművet, vagy váltót kell cserélnem, mivel a váltó olcsóbb, inkább azt cserélném, de nem láttam 45mm láncvonalhoz váltót.
-
belaazallat
addikt
válasz
Hasaggymeg #42714 üzenetére
Ha jól mértem: elől 43mm, hátul 45mm. Akkor a 113mm -es monoblokot 118mm-esre cserélhetem, és ha ott sem lesz jó a váltó, akkor cserélhetem le azt. Márpedig nagyon úgy néz ki hogy kevés lesz az a 2mm, mert kb fél centi hiányzik a váltó helyes beállításához.
Hogy keressek megfelelő váltót?
-
belaazallat
addikt
válasz
Hasaggymeg #42689 üzenetére
Köszi!
Annyira kicsi a kép, hogy nem látom mit kell megmérni, azt meg pláne, hogy hogyan. Vizuális típus vagyok, hiába írják le, ha nem látom nem tudom. Tolómérőm nincs.
Ha jól okoskodok, meg kell mérnem a hátsó keréknél a láncvonalat és abból visszaszámolni, milyen messze legyen a második lánc tányérom elől.
Ha megmondom az alkatrészek pontos típusát(hátsó agy, sor, 138mm a láncvillák távolsága.), akkor neten kikeresve a méreteket nem lehetne kiszámolni?
(#42700) Toomy
Vagyunk itt egy páran Keszthelytől nem messze, esetleg megvettük volna Neked és postára adtuk volna.
-
feka007
veterán
válasz
Hasaggymeg #42703 üzenetére
Akk nem cserélem, ha jó
Vettem rá ilyen gripet, remélem ezzel nem fog már görcsölni a kezem hosszabb távon
-
Bati0501
őstag
válasz
Hasaggymeg #42706 üzenetére
/Épp ez az,gyereket nevelsz és nem robotot...Lehet,h zsenit nevelsz és ő ki tudná találni az öntudatos robotot,de mivel jó nevelést kapott,ezért inkább nem,bármennyit is adnának érte és nem veszi figyelembe,h melyik ország hadserege kéri ezt...ennél viszont annak van nagyobb valószínűsége,h olyan gyereket nevelsz,aki átlagos-normális,és ha kis is találnak vmi ilyesmit,annak ő is csak elszenvedője lesz,ha rossz,ha jó,akkor persze kiélvezi...
Ez is olyan dolog,mint kb minden,h attól,h neked(vagy nekem) nem tetszik vmi,attól nem fogják beszüntetni,nem fogják abbahagyni a használatát...mert pl akkor a Föld védelmében autót-motort se lehetne használni,mert rengeteg embernek nem tetszik,h ezek miatt(is) megy tönkre a környezetünk...
Ez annyira nem ide tartozik és úgy se mi fogjuk eldönteni,h sztem felesleges ezen tovább vitatkozni.../
-
válasz
Hasaggymeg #42702 üzenetére
Addig tényleg jó míg segítenek nekünk ill. értünk vannak, de ha egyszer öntudatra ébrednek, akkor aztán jaj nekünk. Igaz mi azt már nem fogjuk megtapasztalni.
-
válasz
Hasaggymeg #42694 üzenetére
Azért a világítást ne soroljuk már ebbe a kategóriába
A lényeg tényleg hogy nem kell semmilyen elektromos rásegítés egy bringára! Akinek kell az majd megveszi, de én pl. a büdös életbe soha.
Arra ott van pl. a motor... Autókon is utálom azt a rengeteg elektronikát rásegítést. Tőlem pl. a vezetés élményét veszi el az SRS, ABS... Akik nem érzik igazán a verdát azoknak persze jól jön. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #42687 üzenetére
Az újra nyitott vagyok de az értelmetlen fejlesztésekre nem, plusz azokra sem amik kitaszítják a kerékpárt a maga szépségéből.
Annak vagyok híve hogy a bicikli egy akkor szép és filozófiáját tekintve csodálatos jármű, ha megmarad a maga egyszerűségénél, amilyen az ember is. Mivelhogy ez az egyetlen jármű amit emberi erő hajt, a természet mozgat, nincs benne se motor se elektronika, ami már az ipari forradalom után megjelent csoda, ami bizonyos nézetekben az emberiséget a föld rákjává tette.
Pár gondolatom ami miatt szembe megyek az elgondolással:
ABS a biciklire? Elektromos rásegítés? Elektromos szervomotoros váltás? Rakjunk még rá ESP -t meg szervoféket, szervokormányt.. meg még mit ne.. azért egy bizonyos szinten meg kéne állni. Én nem szeretnék a természetben egy olyan kerékpárral tekerni amiből szervomotorok hangját hallom. Nekem nem kompatibilis a madárcsicsergéssel és a lehulló hó hangjával a szervomotorok hangja.
A biciklizést sokan úgy fogják fel hogy ráülsz aztán tekersz. De ez hogy nem dőlsz el vele, és tekersz, kb a biciklizési tudásnak az 1% -a amit emberileg el lehet érni, vagy még annyi sem. Ha helyetted fog a bicikli fékezni, meg mindenfélét csinálni, akkor ki fog biciklizni? Mitől lesz élmény a biciklizés? Hogyan fogunk azzal játszani hogy minél gyorsabban bevegyünk egy kanyart? Hogy felmenjünk egy emelkedőn? Hogy lefele le tudjunk fékezni úgy hogy nem csúszunk ki? Mert a biciklizés erről szól.
A biciklinél nincs szervofék. Te magad vagy az aki az erőt modulálja, mivel hogy az ujjad mindenféle motor, szervo pumpa nélkül van összekötve a tárcsánál dolgozó dugattyúval. A súlyod is teljesen koordinálva van, a bicikli súlyát te mozgathatod fel és le, ugrathatsz vele, felemelheted, akármit meg lehet tanulni amit a fizika megenged. Innentől kezdve nekem ne szóljon bele egy gép abba, hogy nekem hogy kéne húzni a féket. Azt nekem kell éreznem. Ha nem tudom érezni, akkor igen gyengék ezen téren képességeim, amiket fejlesztenem kell, vagy ha nem tudom, akkor így jártam, ha ezt tudjuk helyettesíteni technikával, akkor az már egy teljesen más kategória. Az a rokkantság megsegítése.
Egy autót nem tudsz annyira magadévá érezni, nincs meg az a környezet amiben egy átlag autós ki tudná az autójának a mozgását, reakcióit tapasztalni. Ott a pedálokkal és a kormánnyal nem vagy olyan közvetlen viszonyba mint a biciklin. A súlya is többszöröse az ember súlyának, ugyan így a motornál is. Tehát nem tudjuk a testünk pozíció váltásaival igazán befolyásolni a fizikai síkokban történő mozgást. Valamint sokkal nagyobb a sebesség. Ezeknél van értelme az ABS -nek.
Egyébként a biciklinek a kis súlyából adódóan a tehetetlensége se olyan nagy, mint egy motornak. Tehát ha megcsúszik az első kerék, nincs az az elektronika ami érdemben meg tudná fogni. Plusz egy erős teleszkóp is centiket nyeklik egy erősebb hirtelen fékezéskor, elképzelni nem tudom hogy ezt a szakaszos fékezést normálisan át lehessen adni az keréknek és az le tudja közvetítetni az útnak, mert közbe a teló előre hátra mozog 2 centit, igen a fox is. Szóval vagy a fékerő lesz kevés, vagy a megszakítások gyakorisága lesz kevés... ezt nagyon nehéz jól behangolni. Ültem már olyan skodában amivel nevetséges módon kicsúsztunk a 4 sávos közepére nedves úton mert az abs annyira sokat engedett hogy nem fékeződött a kerék, hiába állt haverom a pedálon tök erőből.. Abs nélküli autóval tutira veszem hogy megálltunk volna még a lámpánál..
És ha megcsúszol, egy kicsit is, hiába lesz szaggatott a fékezés, te ha béna vagy minta segg ugyan úgy elveszted az uralmadat a kerékpár felett. Plusz még meglepetések is érhetnek, mert a kerékpárnál egy minimális fékerő módosulás, egyensúly áttétel is borzalmasan befolyásolja a kerékpár mozgását. A szervoféket a megszakítóval együtt pedig úgy behangolni, hogy ez a kellő mértékben működjön, és te azt meg tudd szokni, meg tudj vele tanulni menni.. hát az munka.
Továbbá.. egy mai tárcsafék már nehéznek számít akkor, ha 300 gramm. Gyakorlatilag semmi komoly mechanika nincs egy ilyen fékben.. három dugattyú, közte olaj, ennyire bonyolult a felépítése, csak ezeknek a mérete, erőkarai úgy vannak kioptimalizálva hosszas tervezéssel hogy az a megfelelő működést biztosítsa bizonyos súlyok, tárcsa méretek, kerék méretek, gumi ballonosságok stb-k esetén.
Hogyan oldod meg ezt a szervofékes, komputer vezérelt borzalmat, úgy hogy legalább 1 kiló alatt maradjon.
Mert az hogyha a bringa nehezebb, az azt eredményezi, hogy nehezebben fogod tudni mozgatni, koordinálni a mozgását, nehezebben gyorsítod, nehezebben állsz meg vele. Többet ártasz vele mint kedvezel. És elég fél kiló, vagy 1 kiló is hogy ezeket a negatív hatásokat érezd.
A másik hogy ahhoz hogy megcsúsztasd a kereket a bringán, ahhoz bénának kell lenni! Az nem tud biciklizni.. Vagy durva sárnak kell lenni, de ott meg csekély mértékben lenne hatásos ez az abs..Cikket egyébként ott próbálták komollyá tenni azok szemében, akik a képeket nézve már rosszul lettek, hogy jött a Technokrata francia befektető. Hát szerintem az az ember ezt nem látta, vagy csak kv -zás közben mondták neki hogy van ilyen. "De jó! Kell!" Végre valami megzavarta az álló vizet a kerékpár fékek történetében...
Van egy ismerősöm, mindig szoktam idézni, 2 éve kicsit megharagudtam rá mikor egy korforgalomban 35 el kicsúsztam és úgy mentem be dolgozni hogy a könyökömből ömlött a vér, ő meg megszólalt hogy "meg kell tanulni biciklizni b*zmeg" De most szívesen beküldtem volna őt az pannon egyetemre mikor ezt elkezdték fejleszteni, hogy mondja már el nekik is ezt a már bejáratott mondatát, hátha megvilágosulnak.
Ha eltekintek attól, hogy ehhez a megoldáshoz milyen technika kell, egyszerűen csak egy dolgot tartok szemelőt, hogy szakaszos fékezés. Akkor eszembe jut egy régi sztori, amikor egy nedves körforgalomba tartottunk edzőmmel, egymás mögött stéherben, ő volt elől, és egy autó bevágott elénk, és pont belecsúszott volna edzőm az oldalába, de a vizes úton, Országútival! (nem montival) úgy fékezett mintha abs-es lett volna az első kerék, és be tudta venni a kanyart a kocsi mellett, úgy hogy épp nem csúszott neki. De erre ő fel volt készülve, ő csinálta a rohadt erős szorításával. Valamint le bringázott már 150+ ezer km -t, és igazából ő tudott bringázni..
Röviden ennyit tudtam elmondani. Ez nem arról szól hogy szerelő vagy és nem vagy nyitott az újra.. ez egy rossz megközelítés. Pont azért mert szerelek és versenyeztem, valamennyire átlátom a dolgot, és a biciklit mély értelemben vett csodát, próbálom védeni az elkurvulástól.
Ez az én véleményem. Ha nem győztelek meg, semmi baj..Teleszkópok fejlesztésénél pl tudom értékelni az elektronikus megoldást, de azért azzal is vannak fenntartásaim. Fox-Shimano prototípus? Elektromos teleszkópok boncolgatása
/segédenergia nélkül nem tudod megoldani, ugyanis az energia megszakítását nem lehet veszteség mentesen megoldani, ezért nem léteznek örökmozgók
/
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #42687 üzenetére
Sztem jogos a kérdőjel nála.
Aránytalanul drága lenne, nem praktikus és költséges az üzemeltetése ebben a formában.
Igazi bringásnak a kezében van a reflex, kocabringásoknak meg túl sok hátránya lenne. Pedelecen tudnám elképzelni egyedül, ahogy feljebb írta vki, de így is túlárazottak az elektromos bringák, ezzel még rádobnának egy vagyonnyi lapáttal az árára.A nyugdíjas néni amúgy se száguldozzon szerintem... Sétatempóval meg nyugodtan rángathatja a féket. Ha el is dől, nem hal bele.
Biciklinél én újragondolnám az ABS elveit, én nem a kerék forgását figyelném, hanem inkább a gyorsulási erőket és a dőlésszöget monitoroznám - filléres berendezések. Így is megakadályozható, h átessen vki a kormányon és pár grammos elektronika az egész, meg vmi elektromos féket kéne szerkeszteni hozzá, ami kisebb projekt, mint ez a hidraulikus anyám kínja a maga több kilós súlyával.
Ez a csúszós utaknál igaz nem válik be, de elektromos féknél lehetne alkalmazni egy nonlineáris fékerő modulációt az idő és a környezeti tényezők függvényében (lásd PC játékok billentyűzetes és egyéb irányítása).
Lehet szabadalmaztatnom kéne ezt?
Milyen állat lenne, ha így magától tartaná az egyensúlyt stoppie közben a bringa! -
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #42456 üzenetére
Simán, majd viszi a hátán!
-
ludsimon
veterán
válasz
Hasaggymeg #42456 üzenetére
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #42230 üzenetére
Azért ennek a szakasznak a 80-90%-a sík, vagy nekem kedvező lejtő
A maradékot meg ki kell taposni, nincs mese. Addig még úgy is lesz előedzés, sok tekerés, szerintem menni fog.
fpeter07:
Kellenek hát, anélkül nincs előre
-
Packersbay
tag
válasz
Hasaggymeg #41940 üzenetére
Ahogy látom a pálya úton kell majd tovább mennem. Szerintem ezt fogom majd választani,aztán majd endomondo-n megnézem hogy mekkora különbség van a 2 útvonal között
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #41784 üzenetére
Most hétvégén vagy felmegyek érte, vagy majd csak másfél hónap múlva. Elutazik a srác.
Bár majd beszélek vele egyéb lehetőségekről is.De első körben akkor ez egy fasza vétel. Köszi!
A por nem gáz, a száraz por megóvja az alkatrészeket.Jelenleg úgy van, h arany lánc (ca. 68k-s tétel felbecsültetés után, amit 60-ért hajlandó beszámítani) +55k pénz.
Összkép már volt feljebb a bringás linkeknél, vagy 6x beraktam már. -
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
Hasaggymeg #41740 üzenetére
Mindenki megdobál mindenkit egy kis sárral, aztán megy minden tovább, ahogyan eddig is...
-
lsebestyen
addikt
válasz
Hasaggymeg #41654 üzenetére
Köszi! És ha én megveszem ebből a 27mm átmérőset, de oda van írva h montihoz van, nekem meg outira kell, az attól még jó bele nem?
-
lsebestyen
addikt
válasz
Hasaggymeg #41652 üzenetére
Köszi, az nem gáz, hogyha le kell belőle vágni? nem veszít az erejéből? Mert egy 400mm cső szerintem nem fog beférni...
Meg az is oda van írva h MTB-hoz...
-
Packersbay
tag
válasz
Hasaggymeg #41638 üzenetére
Hát egy Zte pengétől ne várj csodát
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #41582 üzenetére
Általában nem azon a műanyagon múlik a mono blokk kiszedése, mert a bal oldala van csak műanyagból.. (jobb esetben! Vásárolt már fel barátom olyan bringát, amibe olyan mono blokk volt aminek mindkét oldala műanyag volt, és full össze volt rohadva az acél csapágyház az alu vázzal.. ügyesen belefogattuk a szerszámot, majd az összes!!! "ricni" nél szét repedt a műanyag.
Olyan idegbetegek lettünk, megfogtuk vázastól kib*sztuk a kertbe.. mert előtte már a teleszkópot is úgy tudtuk kivenni belőle, hogy (bonthatatlan volt a láb..) elvágtuk a becsúszó szárakat fűrésszel, aztán a csonkoknál fogva fogtuk be satuba, és úgy mozgattuk ki ketten.
Ezeket videóra kéne venni..
Annyira jók mikor egy nyári nap több ilyen becsúszik.. a nap végére olyan vagy mintha bányába dolgoztál volna.. minden fáj efektus..Na szóval miért van műanyagból.. sok értelme nincs, de egy például eszembe jut.. Ha totálisan pontatlanul van megcsinálva a középrész, valamint nincs párhuzamosra, és 90 fokban síkba marva a cső két vége, akkor egy apró pontatlanság miatt is, olyan keresztbe mehet be a blokk, hogy a végén ha hozzá hajtod a túl oldalt, akkor úgy megszorítja a csapágyat, hogy kézzel nehéz tekerni.. jártam már így.. Nah a műanyagnál ez nem fordulhat elő, mert az anyagába, meg rugalmasságából fakadóan ezt kiküszöböli. Valamint annak csak egy támasztó szerepe van.
Egyébként ha megfelelő kenő anyaggal van behajtva az épp menetbe a blokk, a megfelelő nyomatékkal, akkor évek múltán is szépen ki lehet hajtani.Kevésbé sűrű menettel nem nagyon lehetne megoldani hogy stabilan, megfelelő irányba megfogja, főleg nem alunál. Mi pont ezért vettünk nem rég 50 ezer ft -ért egy menetvágó szerszám készletet közép részekhez, hogy az ilyen menetekkel való szopásokat elkerüljük. De fogunk még párhuzamba marót is venni középrészhez. Tudod ez olyan hogy szerszám kell a szereléshez.. szép új dolgokat össze lehet otthon is rakni, de jobb ha a szerelőre bízod, és rászánod azt az egy-két ezer ft ot. Csak a kóklerek miatt sajnos sokan félnek elvinni a szervizekbe a bringájukat.
-
csabi94
őstag
válasz
Hasaggymeg #41473 üzenetére
3 biciklim van, kettőt használok edzésre, elhiheted, hogy ezeken én sem hagyom addig, sőt, egy bizonyos nyúlásnál már cserélem is... Viszont az már nem fér bele a költségvetésbe, hogy arra a bringára is költsek, amit soha nem zárok le a bolt előtt, ez csak úgy össze van dobálva, erre való...
-
Bati0501
őstag
válasz
Hasaggymeg #41496 üzenetére
Akartam mondani,h tegnap éjszaka láttam,h ma este 23.00-tól a Discovery Channel-en lesz ez.Csak gondolom magyarul.
-
Bati0501
őstag
válasz
Hasaggymeg #41494 üzenetére
Nálam nem jó a link.
-
Auratech
őstag
válasz
Hasaggymeg #41487 üzenetére
Én is mindig kiteszem, csak most zordabb az idő az átlagosnál. A fiam vendégségben, én meg szalagavatóra megyek. A cica meg 16 éves, egyébként fitt de tekintettel kell lenni a korára. Ha a te macskád(ha lenne olyan szerencsétlen pára) is meg tudná magának melegíteni a mikróban a tejet és ki tudja mondani, hogy mááj, te sem tolnád ki a nyakig hóba, csak hébe.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #41475 üzenetére
Vegyél bele egy normális cserélhető fék gumis (cartridge) fékpofát pl: [link] ezek az avidok elég jók.
Egyébként inkább a felni gyenge anyaga miatt szokott telni a fékgumi alu szilánkkal. Ezzel nem sok mindent lehet kezdeni, mi azt tapasztaltuk hogyha szakaszosan fékezgetsz, nem húzod neki végig, akkor nem megy annyira tele. Valamint néha nem árt megcsiszolni csiszolópapíron vagy élező kövön, ami akad.. eltávolítani róla ezeket a fémes, "felüvegesedett" részeket. A nagyobb fém darabokat meg ki kell piszkálni.
Ez ellen csak azt lehet tenni, hogy kerámia fékezőfelületes felnit veszel, de nem éri meg foglalkozni vele szerintem, mert már sajnos alig lehet kapni, és nagyon drágák.Doki-HUN1978
Alligátor jó cuccokat csinál, de abból is van organikus meg fémezett, az első az puhább, azzal lehet nem visítana a féked. Többieknél ennek az a neve hogy műgyantás. -
Djuree
félisten
válasz
Hasaggymeg #41471 üzenetére
asszem nekem is ez van
-
fpeter07
veterán
válasz
Hasaggymeg #41433 üzenetére
Feillu félelmetes még a kategóriájában. Nekem mindig ő ugrik be először az eszembe.
(#41465) Teasüti: Ha egy izmos tekerésnél lerúgja a bringa a pedálról a lábadat, akkor már ajánlott a csere. (önvédelemből)
-
capulet75
addikt
válasz
Hasaggymeg #41432 üzenetére
Csak kieresztettem a gőzt, elnézést érte. Azonban nem szabad hinni abban hogy "majd jobb lesz". Ezt a sz@rt hallgatjuk 20 éve. Ahhoz hogy valóban jobb legyen,olyan radikális intézkedések kellenének, amelyre sem a hazai, sem a nemzetközi jog nem ad lehetőséget. Gondolok itt a Magyarországot, a magyarságot kizsigerelő magyar pénzemberek és politikusok letartóztatására, vagyonuk teljes elkobzására, a magyar gazdaság helyreállítására, felelősségre vonás a sok mutyiért. Azonban amíg a magyar gazdaság és üzleti élet 90%-a kb pár száz ember kezében van, addig nincs olyan kormány aki ezeket keresztül tudná vinni mert egyszerűen olyan állapotot tudnak generálni ezek az érdekcsoportok hogy ellehetetlenítik az egész ország működését. És én nem vagyok jobboldali, távol áll tőlem az a gondolkodásmód, csak látom hogy egy meg egy, az kettő. Nem lesz itt jobb sajnos semmi sem.
-
capulet75
addikt
válasz
Hasaggymeg #41420 üzenetére
Gyurcsány? Komolyan, ezt ide, nekem??? Három éve szenvedünk már a párommal, ebből 8 hónapig nem volt munkám, amikor meg igen, akkor sem kerestem eleget. Fejlődés nulla, vagy inkább negatív, az ország fantaszta állatok kezében van, az emberek egymásra vicsorognak. Kimentem próbaképp négy hónapra Dániába ( határozott idejű munkára ). Minden szép volt és jó. Nyugodt, kulturált. És eleget kerestem az élethez, és még tudtam félretenni bőven annyit hogy ha hazajövök, és megint nem lesz munka, egy jó darabig elég legyen. ( Minő csoda, kellett is.) 20 éve adózom, fizetem a TB-t, a százféle baromságát a kormányainknak. És nincs megtakarításom ( elvitte a család, mert a bank vitte volna a mindent ), nincs jövőképem ( itthon ), nincs bizodalmam a hazámban. Ezek után nagyon magasról leszarom a te fajtádat, aki Gyurcsányoz, meg hazaárulóz. Nekem mindegy melyik kutya nyúz meg minket, attól még mindegyik kutya. Úgy látszik neked nem, te szereted eldönteni ki teszi romba az országot, a családodat, az életedet. Ha csak nem vagy vmi pártkatona, akkor valszeg még jól is jártál. És igen, el lehet menni, el is kell menni. Normális életet akarok, normális fizetést, a gyermekeimnek lehetőséget teremteni hogy bejárják a világot, és megadhassak nekik mindent amit én nem kaphattam meg.Házat akarok, és világot látni.És ha ehhez az kell hogy elmenjek egy másik országba, megteszem. És nagyon nem hat meg az ideológiai szenny, amit egyes pártok és csoportok kitaláltak. Én Magyar vagyok, kint is az maradok, és sokkal többet tejetek a hazámért ha kint becsületes, szorgalmas magyarként, emelem a nemzetünk megítélését, és bőven lesz miből hazaküldeni az itthon maradt szülőknek.Ehh, jól van, kijött a gőz.
-
szki
őstag
válasz
Hasaggymeg #41364 üzenetére
L.A. nem tehetett mást. Vajon a dopping használaton túl a kereskedelmet is beismeri végre?
Nem az EPO a lényeg csak. Hanem egy 3 hetes versenynél a regeneráció! Aki nyomott már kemény sorozatterhelést, az tudja csak igazán mennyire nehéz regenerálni napról-napra. Erre külön speckó szerek vannak, amik egyénileg másképp hatnak.(#41384) Teasüti: Ha sajog a térded, akkor pihentetni kell. De lehet gyulladás, porc, tokszalag, IT szalag probléma is. Nagyon összetett ízület a térd! A lényeg a fokozatos terhelés, és edzés, amitől megerősödik az ízület. Én 1 év rendszeres futás után jutottam el oda fokozatosan, hogy már nyugodtan terhelhetem a térdemet, bokámat naponta, gyors, és hosszú futásokkal.
Fél óra a bicaj nyergében, és már fészkelődsz? Hát tényleg jobban meg kell nézni azokat a beállításokat. Sokszor volt róla szó, hogy 3 ponton érintkezik a testünk a bicajjal, és fontos ezen pontok beállítása. A kényelmet nagyban befolyásolja a hátizsák, de egyben a pedálfordulat is.(#41392) capulet75: ez jó! Irigykedek, milyen más világban élsz!
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
Hasaggymeg #41368 üzenetére
Igen, abban igazad van, hogy amíg nincs tiltva, addig nem doppingszer...
Addigra nem lesz már itt emberiség, mire odáig eljutnánk.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
Hasaggymeg #41364 üzenetére
Én itt nem magamról beszélek, nem magamat szeretném összehasonlítani egy élsportolóval, mivel annak nincs sok értelme.
Dopping = Nem megengedett teljesítményfokozóEzen mi nem egyszerű?
U.i: Én nem tiltanám a doppingszerek használatát.
Toljon mindenki annyit, amennyit elbír a mája, veséje, szíve és aki ott nyer az valóban megérdemli a népszerűséget és a gazdagságot.A másik lehetőség, hogy végtag eltávolításával büntetném a tiltott szerrel való visszaélést a spot megtisztításának érdekében.
Csak mivel egyik sem érdeke a "tőkének", marad a régi felállás amíg világ a világ...
-
rétisün
veterán
válasz
Hasaggymeg #41316 üzenetére
...és lehetőleg ne használjunk spd pedált, hogy bármilyen cipőben használhassa a kerékpárt az új gazdája
-
Gergő_
őstag
válasz
Hasaggymeg #40747 üzenetére
azt hiszem nekem is alacsonyan van a kormány, tehát egy ilyennel tudom megemelni?
-
ludsimon
veterán
válasz
Hasaggymeg #40724 üzenetére
160-ért?
Azért már olyan bringát lehet kapni ami már igencsak kielégíti minden vágyaidat, bár ennyiből már fully-t is lehetne venni, nem az ajánlott kategória, de már egész használhatókat lehet kapni ennyiből.
De egy merev vázasból viszont nagyon királyat lehet kapni, most nem fogok keresgélni, régebben Meme mutatott fully-ból 160 ezeres kategóriából egy gépet és teljesen jó volt, akkor egy merev vázasból 5x jobbat lehet 160ért kapni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40717 üzenetére
110-et beleraktál az 55-ös bringába?!
Az igen!
Elmeséled, hogy mit-miért-mennyiért?
Ezek után már nem is tűnik olyan rossz vételnek, amit kiszemeltem. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #40711 üzenetére
Próbáld meg, ha nem elég, akkor meg a villát meg kéne pár centivel toldani..
Teasüti
Sokat tud ám az jelenteni, amikor ellopták a trekkingemet, akkor az országútival jártam lent a balcsi parton munkába, és meghülyültem hogy ki van csavarva a nyakam, hogy nézzem melyik nyaraló ugrik ki elém..
És a két bringa közt kb 6-7 centi különbség volt kormány terén._tRebroN_
Háháháhá ezt a részt de vártam, meg azért ez nem semmi, ez ám a BP -igazi arca! Azért a végén azt felb*szott hogy nem kapott valamire való büntetést az ember.. hihetetlen.. nem is mondok inkább semmit. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40711 üzenetére
És hiszed, hogy az a 3-7 fokos dőlésszög változás a tarkódnál vízválasztó lesz a nyakad szempontjából?
Nekem egy picit olybá tűnik csak a szart pofozgatod ezzel.
De ne legyen igazam!szerk
Ez nagyon gonoszul hangozhat (tipikusan olyan gondolat, ami csak fejben hangzik viccesnek), bár őszintén nem ez lenne a szándékom, csak némi ugratás:
ha eladóvá válna a bringa, szólj! -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #40708 üzenetére
Kicsi neked a váz. Egyébként ahogy most áll a bringa, így ha hosszabb lenne egy 4 centivel a villa nyaka, akkor már közelebb lenne a jóhoz, és még nem nézne ki értelmetlenül.
Szerintem azért nagy bele a villa, mert úgy áll a bringa, mintha akarna egy hátast dobni.
Nyeregvázcső hátradől (kicsi a szöge), homlok cső szöge is túl kicsinek tűnik, mint egy DH bringa.
De amin még jól látszik, az a lánc villa, az szinte emelkedik a bringa közepe fele, pedig süllyednie kéne, de minimum párhuzamosnak lennie a talajjal, pedig a hátsó gumid mintha ballonosabb lenne mint az első.
Át alakítottam a biciklidet gyorsan fotó szerkesztőbe.[link] (Szemléltetés volt lényeg nem a tökéletes kép.)
Egyébként ha ráülsz és beül a villa, akkor meg valószínű jó a geometria, szóval nem nagy baj ez, csak észrevettem.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #40704 üzenetére
Túlságosan le lett vágva a villa nyaka. Meg kéne toldani, és akkor jó lenne.
Ez egy 100mm es villa? Olyan furák ennek a váznak a szögei.. olyan így első ránézésre mintha 80 as villa helyett 100 as lenne benne. -
#90933760
törölt tag
válasz
Hasaggymeg #40704 üzenetére
Az a kormány rohadt alacsony, nekem kitörne a derekam ha ilyenre kéne ülnöm. Jó ez így? Ezek direktbe ilyenek?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #40701 üzenetére
A legjobb az lenne ha a villa nyakát meg tudnád hosszabbítani. Láttam már olyan profi lakatos munkákat ilyen téren, hogy ugyan olyan erős maradt a villa nyaka. Toldást be süllyesztette, 3 helyen megfúrta ott hegesztette.
Ha ennyire meg kell emelni a stucnit, ahogy a linkelt képen van, ahhoz hogy egy magasba kerüljön a kormány a nyereggel, akkor nagyon kicsi a vázad! Annyira hogy nem lehet épkézláb módszerekkel javítani rajta a kiegészítőkkel.
Mutathatnál a bringáról egy képet. Mert egy kicsit meredekebb stucnival meg egy erősen hajlított kormánnyal lehet hogy még jó lesz, és akkor nem kell ilyen borzalmasan kinéző cuccokat venni. Egyébként ez a kormány magasító adapter is mechanikailag erős, nem gyengíti meg a bringát. De az ember ízlését lehet hogy igen, ezt mindenki maga döntse el..
Kormány reakció egyébként minden esetben változni fog, minél hosszabb a stucni, annál nagyobb az erőkar, annál lomhább a bringa reakciója a kormánymozdulatokra, de annál stabilabb tartani. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #40644 üzenetére
A-head rendszernél ilyen beavatkozásra kitalált alkatrészeket nagyjából meg is találtad, kettőt hagytál ki, egyik egy másik stucni, ami meredekebben jön felfele, bár ezekkel olyan sok centit nem lehet nyerni, második az állítható szögű, azzal meg eléggé idétlen lesz, meg ha nagyon felállítod akkor borzalmas lesz a kormányzás, harmadik pedig hogy meghosszabbíttatod a villa nyakát, és akkor még tudsz rá pakolni alátéteket.
Egyébként 6 centi az még nem olyan durva, sportos beállítás, montihoz kicsit lehet hogy túlságosan is, de az még határeset. Megmérem az enyémet is, mekkorára sikerült.. vágott villát vettem legutóbb, így sokat nem lehetett szórakozni, meg lefele áll a stucnim, mert úgy szeretem. Csak igazából csalóka állva mérni telós bringát, mert ha a villának hagyunk egy másfél centi beülést, akkor még jobban lent lesz a bringa eleje.. -
deicide
veterán
válasz
Hasaggymeg #40627 üzenetére
Nekem csak a csillogó koszorú tűnt fel, nem mélyedtem el eléggé akkor.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40624 üzenetére
Először láttam közelről ilyen nyeregcsövet, kicsit zavarba ejtett, h az imbusz kilazítása után nem mozdult semmit se.
Később megnéztem tüzetesebben, akkor láttam, h van rajta vmi ricnis rész, szóval vhogy biztos be lehet állítani.
(#40625) deicide
Épített bringa, használtan vették, egy bmx-es srác kapta ajándékba, de nem használta igazán, szóval egy év után eladja nekem.Garázsban tartott, karbantartott gép. 45-ért akartam elhozni a hibák miatt, de apuka túl nagy meditációba zuhant, így nem feszegettem jobban. Elmondása szerint egy határon túl inkább megtartja boltba járós biciklinek.
-
TripleB
senior tag
válasz
Hasaggymeg #40404 üzenetére
Jobbulást!
Baltoafarkas, milyen célra szeretnél kerékpárt vásárolni?
-
TripleB
senior tag
válasz
Hasaggymeg #40401 üzenetére
Persze, nekem is tetszett!
Nekem a Speci pihen tag nélkül, a Speeder-t meg hibernálom így eladás előtt.
Viszont van kis láz, takony, végtagfájdalmak.... -
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40308 üzenetére
Attól, mert a légellenállás bekerül a képletbe, attól még fizikai tény marad. A gravitációs gyorsulás nem függvénye a tömegnek.
Ahogy az a linkelt cikkben is szóba kerül.
Légellenállásban sem hinném, h sokat osztana szorozna az a pár centi átmérő különbség a keréken.(#40309) ---Lasali---
Ugyanarra a bicajra raktad fel mindkét kereket? És lehetőleg azonos állapotban volt a gép a két teszt közben?
Környezeti változók? (azonos szakaszon, ugyanolyan időjárás, stb). Azonos gördülési ellenállás? (mintázat, nyomás)
Légellenállás? (lobogó ruházat, stb).Önmagában a különbség erős becsléssel (nem számolva a gumi összenyomódásával) 7,7%-os különbséget jelent a megtett útban (kerület különbség). 80-as pedálfordulat mellett 44/11-es fokozatokban 26-os keréken nagyjából 40 km/h-t lehet elérni. 28-es keréknél ez 43 km/h-ra módosul (+- 0,2 mindkét esetben). 26-os keréknél 48/11-es fokozatokra lenne szükség a 43,5 km/h-hoz. Kicsit számolgattam, és az a 7,7% érvényes nem csak a kerék kerületeire, de a sebességre és még az áttételi arányra is. Vagyis ennyivel nagyobb fokozatba kell váltanod azonos pedálfordulat mellett, hogy tartani tudd azt a tempót, amit a 28-as kerékkel diktáltál. Másik fokozatban viszont módosul a lánc hatékonysága. És akkor más változókat még nem is vizsgáltam.
Kis tányér+kis lánckerék esetén keresztbe váltottál, ott már érezni a hatékonyságbeli különbséget.
Meg többet hajtogatod a láncodat a kisebb kerekeken, nagyobb súrlódási veszteség. De ezt sem gondolnám jelentősnek.Bár, ha azt nézem, h én most rozsdás és csikorgó lánccal közlekedek és úgy érzem nagyon nem mindegy a láncvonal, akkor de, szignifikáns különbség van.
Ugyan egy huszárvágással ráfoghatnánk, h mindez önmagában a kerékméret műve, h kifulladtál kisebb kereken.
De annyi tapasztalatom nekem is van az aszfalttal, h ott a fenti változók sokszor nagyon is jelentősek. Már attól is kikészülök, h egy kis szellő hátráltat és tartani próbálom az iramot.
Szóval 7-8% különbséget simán összehoznak neked az egyéb tényezők is. -
D.Orion
veterán
válasz
Hasaggymeg #40208 üzenetére
L3-L4-L5, így tisztább. Nem a kerékpározástól van, hanem nálam egyszerűen kialakult, valamilyen szinten a sérvre is van hajlam, öröklődés.
-
D.Orion
veterán
válasz
Hasaggymeg #40202 üzenetére
Annyi embertől hallottam már, hogy zsibbad ez zsibbad az, és akár évekig nem mennek el vele orvoshoz. Pedig józan paraszti ésszel bárki tudhatja, hogy ha valamije lezsibbad, akkor az idegi v. érrendszer eredetű. Az egyik sérv a másik trombózis, és ezekkel szórakoznak az emberek. Anyám is két gerincsérv műtéten van túl az ilyen zsibbad zsibbad, de nem megyek el, mert el-el múlik hozzáállás miatt. Ha odafigyelt volna, akkor az első se lett volna neki, a másodikat ő már nem tudta elkerülni. Nem ellened irányul, jobbulást kívánok, de ezért a környezetedben mindenkinek mond el, hogy ha valami zsibbad akkor irány a doki és MRI beutaló nélkül ne hagyja el a rendelőt.
Én 26 éves vagyok és bizony nekem is van már gerincsérvem, ugyanott ahol anyámnak is lett 40 évesen. Hármas és négyes csigolya valamint négyes és ötös csigolya között is kialakulóban van, de mivel tudok róla ezért figyelek rá és remélhetőleg soha nem fogok eljutni a muszáj műteni szintre.
-
válasz
Hasaggymeg #40202 üzenetére
Hú bakker, nem irigyellek! Jobbulást és jó híreket holnapra!
Nekem is volt egy hasonló esetem 17 éve mikor kb. 20-al telibe vertem a bal vállammal egy oszlopot. De én megúsztam egy enyhe agyrázkódással. Aznap az akkori melóhelyemen használhatatlan is voltam. Szerencsére a felsőtestemen is viszonylag elég erős az izomzat, mert különben a kulcscsontom bánta volna. -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40134 üzenetére
Azzal nem, főleg mivel a láb nagy részt lefogja a menetszelet
Ellenben maga a váltó rendszer (már csak a plusz görgők miatt is) jelentősen rontja a bicikli hatásfokát
Viszont minél feszesebb a lánc, annál jobb a hatásfok (már csak ezért sem célszerű nagyon hagyni megnyúlni a láncot).
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40134 üzenetére
És hány száz km/h-nál jön ki szignifikáns hátrány?
Kicsit idevág a Bugatti Veyron esete, ahol majdnem megoldhatatlan problémát jelentett a visszapillantó tükör okozta légellenállás és irdatlan nagy kapacitások révén végül megoldották a problémát, ami veszélyeztette az egész autó tervét. Pedig a jármű arculatának egy elég parányi része csak a két tükör. Na most a váltókanál a görgőkkel még ennél az aránynál is kisebb és a menetsebesség is töredéke a Veyron-énak.Mondhatnám úgy is, ki nem szarja le?!
Vagy kicsit kulturáltabban megfogalmazva: a mérnöki gyakorlatban elhanyagolható tényező.
Nem mintha a labor körülményeknek sok köze lenne a mérnöki gyakorlathoz. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40120 üzenetére
Elsősorban az ára miatt nem hódít.
Nézegettem a Rohloff agyváltókat, csak úgy 150 lepedőt kéne asztalra vágni érte (nem mai infó).
A hétköznapi néhány sebességes ócskavasakat inkább hagyjuk. Azokat szóra sem méltatom.
Bár lehet csak én használok 8-10 fokozatot városban.MÁS:
Cesar van Rongen féle hóláncot hol lehet beszerezni???
Jobb vételnek tűnik, mint egy pár terepgumi. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #40127 üzenetére
Ez az
Olcsó, fél liter van benne, jól adagolható csaponként is akár. Létezik belőle környezet védő lebomló verzió is. (PTFE és Bio felirat van rajta, ebbe van egy golyó is, sárgább zsír van benne, gondolom ez ásványi, a másik meg szintetikus) Én szeretem, beszivárog a láncba, aztán megköt, és ken, a láncról meg le lehet törölni a fölösleget.
Én úgy szoktam újra kenni, hogy ha még nem nagyon retkes, akkor csak törölközőt oda fogok a lánchoz, aztán állványon jól meghajtom visszafele a hajtóművet. Ha már retkesebb, és így nem hatásos a törlés, akkor előtte le szoktam fújni petroleumos spray el, vagy fegyvertísztítóval, wd40 el, akármivel, ami akad és nagyon híg. Féktisztítót, brigéciolt, egyéb zsírtalanítót nem szabad használni kenés előtti tisztításra, csak ha teljesen ki mosod, és újrakened, mert teljesen nem tudod vele megtisztítani, benne marad a zsír, viszont a féktisztító pl beleszivárog, tönkre teszi a zsírt, szóval adsz egy pofont a szarnak. Szóval kenés előtt alacsony viszkozitású kenő spray el ha befújod, az meglazítja, és akkor szépen le lehet törölni.
De egyébként használható több helyen is, váltókat ha kimosod, akkor a forgás pontokat újra kenni, váltó mechanikát is ha pl kimosod, azt is újra lehet kenni, beszivárog oda ahova a zsírt nem tudod bejuttatni stb...
Hasonló felépítésű amúgy a motorex spray is, vagy pl a Motul Repsol lánc kenője, csak azok 3-4 szer ennyibe kerülnek, és annyival nem jobbak. -
rii
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #40123 üzenetére
az elején féltem csak .-) mikor enyhén tudatmódosított állapotban a csúszós, talajemtni fagyos, vizes betonon zanzásztam lefele itt és az itt található út közepére kitett "demnszky"-oszlopot csak sejteni lehetett h hol van a köd miatt
meg ugye ott szotkak kutyát sétátatni ó, roboval robogni ... .-)
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
Hasaggymeg #40127 üzenetére
Én személy szerint zsír sprayt még nem használtam lánc kenéséhez,de elég viszkózus anyag.
(nekem würth-ös van otthon, lehet kipróbálom majd. Nem jutott még eszembe, de lehet jó)Ha alaposan meg szeretnéd tisztítani, akkor a legjobb levenni, de a helyén brigéciol+ ecsettel is adhatsz neki.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
Hasaggymeg #40125 üzenetére
Gondolom erre gondol Lasali fórumtárs?!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #39633 üzenetére
Nem mert ez hülyeség
Merev villára mióta hegesztesz rá egy plusz fékhidat? Senki nem csinál ilyet..
Csak azért rakták rá mert valami őrült kitalálta hogy így majd úgy néz ki mint egy tárcsás bicikli.
Ja, valamint lemezből készült cantilever fék volt rajta. -
hoffman_
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #39436 üzenetére
Az ív hiányzik való igaz, pont ezért is ér bele a kar a vázba - de ez a minőségre és a kilengésre nem válasz
Hogy pukkadjanak meg...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #39419 üzenetére
Van itt némi félreértés. Nyilván kerékpározás közben, mivel fizikai munkát végzel, ezért le fogsz izzadni. Akkor nem fogsz, ha alulöltöztél, ellenben akkor meg fogsz fázni jó eséllyel. Nyilván a lélegző ruha nem fog tudni annál jobban "lélegezni", mint ha nem is lenne rajtad semmi, márpedig akkor is leizzadnál
A lélegző ruha két dologban segít:
1. Átengedi magán a levegőt, így szinte olyan érzés, mint ha nem is lenne rajtad semmi (nyilván ennek nincs túl nagy jelentősége, ha van felette más, pl. szélálló réteg)
2. Átengedi magán a nedvességet is, nem issza be, így nem fog a nedves ruha rádtapadni (ez viszont akkor is nagyon hasznos, ha több réteg ruha is van rajtad)
Ennél többet várni tőle kb. olyan, mint ha azt várnád, hogy egy jobb kerékszettől már tekerés nélkül felmenjen a bicikli a dombraSzóval nyilván a "lélegző" szóhasználat marketingfogás, mert nem fog a ruha levegőt venni. De sokkal jobban hangzik, mint ha "levegő- és izzadságátengedő ruha"-nak hívnák
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
Hasaggymeg #39423 üzenetére
Szerinted?!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #39421 üzenetére
Van aki nem keni a láncot minden használat után, sőt hetente se, sőt ki se mossa ha már karcol benne a homok meg tele van olaj sárral, láncot se cserél időbe.. rákeni a műszerolajat, mert szerinte jó az is stb. Autóba se cserélne soha olajat csak ha felvillan az automata vissza jelző hogy 30 ezernél már kéne.
Vannak ilyen felfogású emberek is, szerintem kicsit te is ebbe a csoportba tartozol, semmi bajom nincs velük, csak ezt a hozzá állást ne erőltessek rá másra. -
SOAD19
addikt
válasz
Hasaggymeg #39419 üzenetére
Pár hónappal ezelőtt a helyi túraboltban beszélgettem az eladóval, és szóba jött a lélegző anyag is. Mondta, hogy nem kell csodát várni ezektől se, aktív mozgás során, - mint pl. bicajozás is - leizzadsz, annyi, hogy nem annyira, kicsit jobb mintha egy normál ruhaneműt használnál.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz
Hasaggymeg #39416 üzenetére
A mosópor szemcséi állítólag eltömítik a "lélegző" ruhák pórusait, ezért nem javallott mosóporral mosni!
-
D.Orion
veterán
válasz
Hasaggymeg #39412 üzenetére
-
válasz
Hasaggymeg #39328 üzenetére
Az oké, de nem az volt a kérdés, hogy valóban GS van-e a képen?
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Hasaggymeg #39316 üzenetére
Csak annyira, mint egy Picasso vagy Rembrant...
...azok is csak túlértékelt tapéták, nem?
-
lecsokolbi
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #39300 üzenetére
Szerintem is az de nem merem az érdeklődőnek tutira ezt mondani. Majd holnap egy szakértő megmondja csak már jó lett volna ma visszaszólni.
-
Muton
addikt
válasz
Hasaggymeg #39141 üzenetére
Én komolyan bevezettetném, hogy akit bicajlopáson kapnak, az állami bicajmosóban tisztítsa meg bárki biciklijét (pl 100 db-ot). Tehát lenne az utcán egy sátor, az ürge odaláncolva a nyakánál, majd jönne a hegyről Palika a sáros dh bicóval, meg Pillácska a tiszta por fixijével, és az alanyunknak meg le kellene mosni, küllőt polírozni, st. Ha Palika, vagy Pillácska valamit nem talál az igazinak, mert pl egy küllő nem csillog eléggé, akkor az nem számít lemosott bicajnak. Hát ennek lehet, h lenne visszatartó erje és a liberális nyugat sem pampoghatna, h fizikailag bántalmazzák a tolvajt.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #39052 üzenetére
Az mindegy hogy ES 21 vagy 51, 5 ös számmal kezdődőek szoktak a deore kategóriát jelenteni, szóval a techdoc-ba csak azért írja a 2 -ast mert kategóriájában az közelít az aliviohoz.
Mondjuk erre a kombóra 17-18 ért azt mondtam volna a shimano áremelés előtt, hogy nagyon rossz ár, mert akkor lehetett venni deore integráltat ennyiért. De ~17 ért én még tudok egy helyet ahol lehet kapni, privátba elárulom.Mondjuk nem nagy titok de nem akarom a német piacot gazdagítani. ES51 nem tudom megér-e plusz pénzt, ezeket a beázás előbb kikészíti általában, minthogy elkopjon, viszont mind a kettő ugyan úgy be tud ázni. Szóval ha nem mész sárba, nem mész esőbe, nem mosogatod a biciklit állandóan, akkor el tudom képzelni hogy az 51 es tovább elmegy, de másik esetben annyira nem.
-
Hasaggymeg
veterán
válasz
Hasaggymeg #39052 üzenetére
A 68/118-asra gondolok,ugyebár.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #39044 üzenetére
Ha nem borzalmasan alacsony a középrésze a bringádnak, akkor nem fogsz fent akadni a 175 össel, de egyébként jól kimagyaráztad magad.
De a 187 centihez nekem sehogy se áll össze a 170 es kar.
Lehetsz konzervatív, és maradhatsz a 170 esnél, de én kicsit jobban tanácsolnám az egyszer élünk módszert, hátha rájössz hogy a 175 ös okozta nyomaték többlettel mennyivel is jobban tudsz menni.
Én 181 centi körül vagyok, 44 es a lábam, én MTB-on 175 össel megyek, országútin meg 172.5-el.
MTB -n egyszer volt egy alivio 170 es karom, azzal nem tudtam menni egyszerűen, emelkedőkön megállt a lábam mintha valaki megfogott volna.. nem gyorsult, borzasztó volt..
175 össel nem tudok olyan szép technikát pörgetni mint a 172.5 el, meg kicsit fárasztóbb is a tekerés, de nem cserélném le kisebbre az MTB -n, meg anno a trekkingről se vettem volna le, mert viszont nyomatékosabb, jobban meg lehet vele indulni. Na mindegy gondoltam röviden megosztom a saját tapasztalatomat ilyen téren. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #39037 üzenetére
Jó ez, de én egy hosszabb (175mm) -es hajtókart vennék, már ha nem vagy nagyon alacsony.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #39034 üzenetére
Akkor lehetne 100%-os választ mondani, ha valaki pont a te cipődben járt volna és próbálta volna ezt így. A hivatalos papíron, amit Lasali is linkelt, 126 kell hozzá, én is direkt megnéztem, de ez nem jelenti azt sajnos, hogy szentírás. PC-ben is előfordul, hogy nem megy A meg B, holott mégis kéne neki. De jó eséllyel nem lesz gond.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #39032 üzenetére
Lasali szervizes, tudja mit miért mond. Az, hogy nem lesz jó mégsem, az benne van a pakliban, de kb 3% rá az esély.
-
coqito
tag
válasz
Hasaggymeg #39029 üzenetére
Jött rá válasz ---Lasali--- -tól!
megelőztél!
-
hoffman_
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #39029 üzenetére
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Hasaggymeg #39006 üzenetére
Meg szokták adni hogy mekkora kell hozzá.
Szerelési útmutató FC-M411
FC-M410 / FC-M410-8
FC-M361 / FC-M361-8
FC-M311 / FC-M311-8
126 ost ír hozzá, de ha nem lesz jó, nem veszem meg tőled. -
válasz
Hasaggymeg #38886 üzenetére
Az tuti jól van.
Nekem a max. az osztrákoknál kerek 80-an volt.
Előtte meg a Gerecsén Tardosról lefelé Tata irányában hátszéllel 78. Ott azért már észnél kell lenni.
-
D.Orion
veterán
válasz
Hasaggymeg #38747 üzenetére
Több hóra már nem kell számítani holnaptól. Inkább a szél lesz majd a probléma és az esetleges eső. Vasárnapra már 12fok fölötti hőmérsékletet mondanak, persze csak délutánra. Engem inkább a szél és az eső zavar, a hideg annyira nem érdekel. Ma hajnalban munkába jövet szét is aztán, mert lusta voltam sárvédőt venni.
-
Zebu
addikt
válasz
Hasaggymeg #26426 üzenetére
És ő milyen gyártmány, mennyibe kerül, mit lehet tudni róla?
-
Misály
addikt
válasz
Hasaggymeg #26165 üzenetére
Csak jól kell belőni a sebességet, és nem esik szét.
-
MZsoltee
veterán
válasz
Hasaggymeg #25716 üzenetére
Az a gond hogy pécsi vagyok. És itt még csak tervben van a Decathlon, de hát válság van így...
Most elugrom és körbenézek a város bringás boltjaiban. Hátha... -
Zebu
addikt
válasz
Hasaggymeg #25346 üzenetére
Országútival próbálkozom ezekkel. Bár a bringaút sajnos hagy kívánnivalót maga után....
Virsli gumival életveszély...
Képzeljétek szombaton áthajtottam Sződligetnél egy döglött kutyán! Haver ment előttem, én a seggében és nem szólt a drága, hogy mi következik. Csak úgy ropogott alattam. Majdnem pereceltem egyet...
-
válasz
Hasaggymeg #14348 üzenetére
Köszi!
-
venember83
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #13900 üzenetére
Gondolom, hogy érzékenyek a fogaid. Reklámoznak több fogkrémet, ami elvileg enyhít ezen a problémán, de nem vagyok teljesen biztos abban, hogy ezek valóban hatékonyak.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #13214 üzenetére
..nem csak te.
feka007
Durva a marketing.
Egyébként e kapcsán jutott még eszembe; múltkori Decathlon látogatás során megnéztem a bringakínálatot. Márkákra nem emlékszem, de amúgy sincs jelentősége, viszont a lényeg:
129.000ft-os kerékpárt van pofájuk olyan első teleszkóppal eladni, aminek a becsúszószára 1:1-ben azzal a fekete festékkel volt lefújva, mint az egész bicikli és maga a teleszkóp is.
A szimering azon az igénytelenül és pontatlanul lefújt festékrétegen "mozog".
Röhej, komolyan.
..az már csak hab volt a tortán, h már most tiszta zsír volt az egész.dqdb
-
venember83
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #12791 üzenetére
A válasz határozott nem.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #12292 üzenetére
olajos
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Apple iPhone 16 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Samsung Galaxy Z Flip 3 256GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest