Hirdetés
- One mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
Aktív témák
-
Tamoo
nagyúr
nekem Continental Travel Contact extralight B kategóriás van (kevláros) semmi baj vele, reflexcsík el van tolódva kicsit, ezen kívül semmi. Szerintem vedd meg nyugodtan. A másik nem kevláros tehát még nehezebb is. Elméletileg jobbat kapsz olcsóbban. (alapból a kevláros lenne a drágább, ha nem lenne B kategóriás).
Vasinger!: Én leszedés nélkül WD40-el áttisztítom a láncot, aztán TF2-vel átfújom. Ennyi. Még nem panaszkodott. 70-100km-enként viszont ezt megcsinálom (nem sok idő). Nem olyan ragadós, nem szed annyi koszt.
-
Magura HS-33.
Persze azért nem egy hidrás tárcsafék, de igen brutális ereje van.
Ha akkora lenne a tárcsa, nagyon nagy lenne a súlya, és igazából értelmetlen is lenne akkora fékerő egy bringára, aminek végülis nincs súlya. Ha belegondolsz egy mai faja olajos tárcsafék röhögve elég bárhova, egy ujjal fékezek lefelé a hegyről 40-nél is, és nincs fékerő gondom, pedig nem vagyok egy etióp földműves. Motorokon mondjuk láttam már hasonló kialakítást, de brutálisan meg kellett erősíteni a villát, mert elég rossz ponton hat rá a fékerő - a tengelytől igen távol.
-
Finwe
őstag
Gondolom különböző más paraméterek miatt nem lehet csupán ebből következtetni, ha fix rendszered van és csak a tárcsát cseréled nagyobbra akkor nyílván jobban fog fogni a fék.
Én simán fejreálltam a "régi" XT v-fékemmel is és most még könnyebben fejreállok az LX tárcsafékemmel (203-as tárcsa
), vigyázni kell vele mert nagyobb sebességről borít.
Finwe
-
Úgy értettem, hogy pusztán az erőkarból nem következtethetünk a fékerőre, mert függ a fék által előállított súrlódási erőtől. A képletből ugye következik, hogy ugyanaz a fék nagyobb erőkarral nyilván jobban fog, de nem ugyanarról a fékről beszéltünk. Tehát attól, hogy a V-fék erőkarja nagyobb, még nem lesz erősebb a fék. Természetesen, ha egy hidraulikus tárcsafék ereje fékezné a felnit, az brutális lenne. Az meg ugye mókás lenne, ha egy V-féket műtenénk rá a tárcsára.
Elég harmatos lenne az eredmény.
-
Ez nem igaz. Szimpla fizika, gondold csak végig. Hozzáteszem paraszti fizika, szal vájtfülű gépészmérnökök most lapozzanak.
Vegyünk egy adott mértékű fékerőt, ami adott sebesség mellett állóra fékezi a kereket. Persze nem feltétlenül kell állóra fékezni, de most vegyük ezt az erőt, mert ez elég komkrét.
(Vehetnénk azt az erőt is, amely rossz súlyponti helyzetben fejreállít persze, de az változó ugye a testhelyzettől, útviszonyoktól, stb. függ) Szal, ha blokkol a kerék, akkor ezt a mennyiségű erőt megtermelted, előállítottad, stb., és teljesen mindegy, hogy a lábaddal tapostad a külsőt, esetleg V-féket, kanti féket, vagy tárcsaféket használtál. A kerékre ható fékerő áll egyszer magából a súrlódásból eredő erőből és az erőkarból. A V-féknél van egy viszonylag kicsi súrlódási erő (amikor a kis madzaggal ráhúzzuk a pofákat a felnire) és egy nagyobb erőkar, míg a tárcsánál egy nagyobb súrlódási erő (főleg hidraulikus dugattyúk esetében igen brutális nyomást tudnak előállítani) és egy viszonylag kicsi erőkar. Ezek aránya ugye változó, hiszen egy egyszerűbb tárcsafék lehet gyengébb, mint egy bika V-fék, ésatöbbi, de a lényeg, hogy attól, hogy maga a fék mekkora erőkarral dolgozik, nem következtethetünk arra, hogy fejreállít-e vagy sem. A féktárcsa egy egységet képez az aggyal, ezáltal a küllőkkel, felnikkel, tehát magával a kerékkel. Nem tud elcsavarodni rajta, együtt mozdulnak. Ha tehát a tárcsa megáll, megáll a felni is, innentől kezdve pedig ugye mindegy, hogy a kerék mely pontjára fejtek ki fékező erőt, csak annak nagysága lényeges
Az, hogy a tárcsával nehezebb fejreállni, azért elég vicces.
Nem találkoztam még olyan V-fékkel, amit lágyan egy ujjal húzva simán átviszi nózvilibe a 18 kilós bringámat a százegynéhány kilós lovasával a nyeregben.
Persze az világos, hogy jobban adagolható.
Ehh, most látom, hogy Kephamos milyen egyszerűen és frappánsan összefoglalta.
-
becuszabi
aktív tag
Nos igen, ez a "Mert megtehetjük" mondat mindenre választ ad
...amúgy, amit írsz, az mind igaz, de egy 750-es mocit, ami 250 kilós és 300-zal repeszt, azt tényleg így lehet csak megállítani, no, de egy bringánál ez már aránytalanul sok...ilyen alapon lehetne kétoldali dupla tárcsa 32 dugattyúval, párhuzamosan kötött 2 fékkar párral, mert megtehetnék -
becuszabi
aktív tag
szerintem ha 2 tárcsa és 16 dugattyú kell, hogy lelassítson, akkor az a fék egy hulladék...ha viszont jó, akkor abból egy is elég, hogy állóra fékezzen
...ennél több már minek? nem blokkolni kell a kereket, hanem fékezni
...egyetlen egy profi dh-s, vagy freeride-os filmben sem láttam ilyet, pedig azok aztán mennek, mint a veszedelem -
rii
nagyúr
csak elgondolkoztam, hogy miért mondták, hogy kereket kell cserélnem, meg miért mondták, hgy bár befűzhetiuk a régibe is a tárcsaféket, de az már annyira kopott, hogy jobb lenne egy új
a régi schwinn csepelemben asszem 20.000 km volt
ebbe meg jó ha 3.000 lett az elmúkt 3 évben
amúgyaszfalt
fékpofa: gyéri merida tövig kopott
semmi dh, én csak aszfaltbetyár vagyok
--------------------------------------------------------------------------------
(#6844) becuszabi: 3-4.000? (: aszittem sokkal többet bírnak :-/ennek vagyok a határán. //// többszöri km óra lenullázódás (FÁKK
) ////
de kb a 3000-et súrolom alulról -
zabcs80
tag
Szia!
Az a baj, hogy az X-Factor elköltözött a világ végére ilyen nyitvatartással: H-P: 7-15:30. Életbe nem érek ki oda.
De megoldódott az ügy. Ismerősöm megy oda, és 2K az adapter.
(Én decemberben adtam el előre-hátra 203-as IS adaptert.)
Első PM adaptert kerestem, 74mm.
(A Hayes fékemet Ebay-ről rendeltem még régebben.)
-
becuszabi
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
Lehet, hogy még giroszkóp is van benne
A mostani időjárásnak megfelelő öltözködéshez meg annyit, hogy hétvégén voltunk tekerni ([link]), alul vízelvezető póló, aztán hosszú thermo ing, bringás mez, thermo dzseki. Mire felértünk a Lajos-forráshoz kívülről tiszta víz volt a dzseki, egyáltalán nem fáztam, de visszafelé, árnyékos helyen és 40 km/h felett igazából már a didergés miatt húztam a féket. Szóval lehet itt mindenféle szélálló cuccot felvenni, de belső fűtés nélkül egyik sem képes felvenni a harcot a mínuszok ellen.
-
Érdekes videó.
Érdekes például, hogy a 11-14mp közötti részben vmiféle légterelő burkolat látszik a gép elején, de ez menetközben, 18mp-nél már sehol sincs. Kereken 1 percnél egy egészen más bringa, egészen más ruházatú pacákkal gurul. Egyébként jó régi lehet a videó, mivel ien telóval kb. 6-8 éve DH-ztak, ma már CC-re sem nagyon használnának ien kis töpszli villát.
-
DeltaPower
addikt
vannak erre is módszerek hogy lehet lopott vázat legalizálni, de ezt inkább nem mondanám el. engem is eléggé szíven ütne ugyanis, ha valaki az én Magellanomon tekerne velem szembe, és mikor épp le akarom verni a bicajomról, vigyorgó képpel az orrom alá tolja a papírt, hogy ez márpedig az övé...
1szómint100 inkább ebay és a PHmár ha valakinek nincs egy rakat bicajos ismerőse akiktől mindig lehet venni pár jó cuccot
érdekel valakit Shimano Exage 300 LX hátsó váltó, kizárólag alkatrésznek? odaadom ingyen ha valaki tud kezdeni vele valamit. -
Gondolom akkor is így mosolyognál, ha a te gépedet adnák el lopottan 20-ért... Nekem lopták már el bringámat, nem egy jó érzés, főleg, ha szeretted, és rengeteget foglalkoztál vele. Szerinted mit mondanék annak, aki alatt meglátnám? Aki lopott dolgot vesz, és ezzel tisztában is van (Cannondale 40k-ért pl.) azt semmi sem különbözteti meg attól, aki tevőlegesen ellopta - szerintem.
-
-
Pinya007
aktív tag
Köszi a véleményeket, mert tényleg nehezen tudom megítélni korrekt árát.
Annyi járulékos költség még lenne vele, hogy vagy LX agyra kellene vennem egy kazettás 7-es racsnit, vagy új fékváltókart a keréken lévő 8-as racsnihoz.
Kerámia bevonatú felnihez, van hozzávaló menetes fékpofa is?
Mert eddig csak fékgumikat láttam (ilyet adna is srác). Ha így van, akkor cserélhető fékgumis pofa is kellene, azt meg nem láttam sehol külön, max fékkel együtt.
Így már ''kicsit'' sok lenne a költség... -
Integra
titán
na ezért kérdem
mert minden japánul van, aztán néha beletrafál az ember pár jó képbe, meg galériába, de csak inkább ösztönszerűen, hogy na, talán az a klikk az lesz..
de pl én ezt nem találtam volna meg, a hrc mtb oldala meg nem túl informatív
sajna tárcsa cuccokhoz én nem nagyon értek, nekem még mindig tökéletes a v-fékem, és ehelyet csak felsőkategóriás cuccot lenne érdemes venni, de az meg méregdrága, úgyhogy marad ez
talán majd a következő bringán, mert erre amúgy se menne fel, mert nincsen hozzá rögzítési pont sem.
[Szerkesztve] -
Integra
titán
nem a legújabb xt és xtr cuccokat kell megvenni. nem is szabad. én még nem találkoztam olyannal aki ajánlotta volna ezeket.
2000-2001-2002 körüliekeket ajánlották nekem is.
ezeket az évjáratokat azért érdemes venni, mert itt valóban fejlesztés ment, érdemi. úgy hogy az anyagminőség is javult. aztán ezek túl jól sikerültek, piacgazdaság és profit rulez és ahogy a szakik mondják, a cég ''visszafejlesztett'', hogy vegyél újat idővel.
a mostani kis cégek meg fejlesztenek gőzerővel hogy lenyomják a shimano-t ezért érthető, hogy sokan a mostani évjáratú nem shimano cuccaikkal elégedettebbek, mint a mostani évjáratú shimanóiknél amiket valóban nem terveztek tartósra..
az én xt cuccom mai napig hibátlan és soha nem volt bontva!
nem is kell, semmi lötyögés, semmi kotyogás.
ahogy te is írtad, ezekben még a csapágygolyó csapágygolyó, mert piacnővelésre tervezett alkatrésznek tervezték, vagyis minőséginek kellett tervezni és gyártani is
az sram hátsó váltóra az x.0-ra meg a hozzá tartozó első gripshift x.0-ra azért eléggé kíváncsi vagyok, mit tudhatnak
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- iPhone 15 128GB, Újszerű, Független, 88%, Garanciával!
- BESZÁMÍTÁS! Dell Alienware AW2523HF IPS 360Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Beszámítás! Intel Core i9 13900K 24 mag 32 szál processzor garanciával működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest