Hirdetés
Aktív témák
-
rétisün
veterán
-
rétisün
veterán
azért annyira nem rossz a helyzet, 4 boltból kettőben azért egyből telefont ragadtak, hogy rákérdezzenek a nagykernél....csak azt furállom, hogy a telefonban azt mondták nekik, hogy 3x8-as már nincs, az ebike.hu meg mégis tudott küldeni, de náluk sem volt azonnal. 3 (!) munkanapba is beletelt, mire fel tudták adni (múlt szombaton rendeltem)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
félisten
Köszi a választ!
Egyelőre Avid BB5-re gondoltam 160-as tárcsával.
Gyári WTB Dual Duty FR Disk kerekeim vannak (a felni V-fék kompatibilis, és elvileg minőségiek a küllők).
A jelenlegi V-fékjeim Avid SD7 elöl, SD5 hátul, FR5 karokkal, gyári pofákkal.
A teló még kérdéses. Jelenleg egy Rock Shox Judy XC-m van.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Köszi!
Gondolkodom még a dolgon.
Attól teszem függővé a dolgot, hogy találok-e olcsón olyan telót, ami bírja a tárcsát, és nagyobb igénybevételtől sem ijed meg - persze DH-zni biztosan nem fogok.
Ha nem, akkor marad a V-fék.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Meme, Manitou, és a többiek: Köszi a tanácsokat!
Még nézelődöm, amíg tart a téli olcsóság, és ha nem találok össztetósban jót, akkor maradok egy jó erős merevnél.
mod: Egy vadiúj Wenson X-Zone váz 45ért szerintetek? Asszem, tag nélkül ennyi. Elméletileg Enduro váz, triplán húzott csövekből.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Ok, köszi! Még nem mondtam rá se igent, se nemet, elöte akarok róla képeket, és megkérdezlek Titeket is.
Egy tag mitől lesz normális? Gondolom, rugós tagból könnyebb erőset kifogni, mint levegősből, nem?.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Bikeman
aktív tag
Van nekem még egy ilyenem is, benzinben oldott kenőanyag, kifújod, a benzin még nem párolgott el, ezidő alatt eljut ahova kell, azután a benzin elpárolog. És szinte olyan ragadós felületet képez, mint a méz. Nem vastag, de nyúlós, ha hozzáérek. Ez a kenőanyag láncra nem jó, mert túl sűrű, de bowdenházvégbe kitűnő.
Ez is valami olyasmi, amit ajánlottál, de elég ritkán lehet kapni, úgyhogy utána néztek ennek a Jokernek.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Manitou: Oks, akkor igyexem a levegősek közt nézni, de gondoltam, először veszek valami olcsóbbat, és később fejlesztek.
Meme: jó kis váz... Bár "picit" drága nekem. Még meglátom merre indulok el...Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
tr00p3r
addikt
Köszi a válaszod.
A váltókarom teljesen jól megy, kutya baja. Egy szezont mentem a Jagwire Ripcord szettel és ennyire megnyúlt vagy bekoszolódott. Az idei szezont kipróbálom XTR-el. Meglátjuk az mennyire tűri a gyűrődést. Bár amíg nem lesz tavasz és szárazabb idő, addig marad ez. Görgőre is megteszi még.
Amennyire én tudom a Ripcord bovdenek teflonosak, és azok bovdenházát nem szabad zsírozni, mert ütik egymást és egy idő után beáll.
-
félisten
Okkay Köszi!
Nos, amíg megkapom a visszajelzést a vadiúj, de jóárasított fulltelós vázról, addig is nézelődöm, erős merev vázak közt is.
Netán van valami javaslatotok, hogy milyen XC-re és kis ugrálásra is alkalmas merev vázat érdemes néznem?
18-as a méretem, és 80-100mm-es telót szánok bele.
Létezik, hogy találok az igényeimnek megfelelő Cr-Mo vázat akár a maiak, akár a régiek között? Úgy tudom, hogy az acél nem fárad el - olyan hamar.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
De, ez a váz ugyanaz, amit korábban is mutattam, csak más színű, és jobban látszik a képen sok részlet, ezért linkeltem be.
Szóval azt mondod, hogy gyenge?
A Konás srácnak írtam. Köszi!Egyre inkább hajlok egy jó erős merevváz felé...
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Ok, köszi!
A középrésznél azért szokás egyben cserélni, mert anyagilag nem éri meg?
Egy ilyen hajtáson töröm a fejem, amihez csak ilyen középrész jó. Mindegyik 2006-os, és azért gondolkodtam csapágy cserében, mert lehet, hogy addigra nem találok ilyen régebbi típusú középrészt.
Emiatt lehet, hogy jobban járnék valami shimano-val... pl. SLX...Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
tr00p3r
addikt
-
rétisün
veterán
most, hogy mondod, az első fékhez valót láttam is valamelyik boltban:
ezzel nem is lenne gond, hátulra viszont nem lesz ilyen egyszerű....hogy nekem mér' mindig a legképtelenebb dolgok jutnak eszembe
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
félisten
De akkor miért van akkora különbség a külföldi és a hazai árak között? Az itteni nagyker kaszál nagyot, vagy hova megy el a különbözet?
Egyszerűen a szállítás ennyivel több, vagy közbejön plusz egy kereskedői lépcső, vagy az adók miatt?
Én sem kötexem, csak sosem tudtam, hogy mitől olyan drága itthon minden műszaki cikk, ha a kereskedők itt sem kapzsibbak, mint kint.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Manitou
veterán
-
Bikeman
aktív tag
Szerintem meg pont a boltok vannak elszállva az árakkal...
Én már karácsonykor hallottam egy boltban, hogy nagy emelés lesz, és akkor nem volt még 300 Ft. az euro, ezért karácsony környékén bevásároltam, és tényleg igaz lett az emelés.
Pl. én örülök annak, hogy még az emelés előtt meg tudtam venni ami kell, pl. XT hajtóművet 30k-ért.
Viszont én sem lopom a pénzt, sem kiskeres haverom nincs, se máltai szeretetszolg. nem vagyok, hogy támogassam őket, ott veszem, ahol olcsóbb, ha itthon nem, akkor igyekszem megszerezni külföldről, ez szerintem logikus.
-
Manitou
veterán
Az faxa mert én kb~ 8700-ért vettem a '08-as shadow XT h. váltómat ( igaz tisztában is vagyok vele hogy olcsó volt ) igaz ez tavaly nyár elején volt, akkor az euró is alacsonyan szállt.
Hát erre most nem tudok mit mondani, gondolom azért tavaly nyáron nem ilyen árak voltak, ez most mehetett fel ennyire, mert én boltban is 14-15 körül láttam az XT-t nyáron. Sőt szerintem 12-13 között is volt.
Tavaly megépítettem az ideális gépet magamnak, elég is lesz vagy 5-6 évig. Kopó alkatrészek lesznek rajta cserélve max, kivéve, ha elcsábulok és valmit mégis beújítok rá
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
veterán
Azok a láncárak nem semmik. Emlékszem anno (vagy 10 éve ) Sram PC51 lánc mekkora bestbuy volt 1500-ért, jelentősen olcsóbb volt a shimano láncoktól és sokkal tovább bírta. Hozzá egy jóárasított Sram 5.0 piros bakos könnyített 8 fokozatu kazetta. De szép is volt. Aztán elmentünk abba az irányba, hogy 9-es rendszer, szart se bír, hamar kopik de legalább drága is
Lassan a lánc árak elérik egy középkategóriás kazetta árát, azért ez nem semmi
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Közgazdász vagyok.
Gondolom Te is nézed az ilyen olyan aciókat (élelmiszer, számtech, stb.) és oda mész, ahol olcsóbb, de miközben vásárolsz montjuk a T*scóban nem hiszem, hogy gondolsz arra, hogy mi lesz azokkal a boltokkal, amik drágábban adják ugyanazt...
Szabadkereskedelem van, határok nélkül.
Nekem tökéletesek a webshopok, nem akarom megfogdosni amit veszek, legyen az a cikkszám, legyen új, és legyen annyi az ára, ami fel van tüntetve. Bár sok webshopon (boltban) meg lehet nézni, és webes árakon lehet vásárolni, pl. Nyár u.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
veterán
Ja hallottam, hogy már nem olyan jók a sramok ( ja tényleg még előtte sachs is volt nekem, csak a sram megvette asszem)
Nekem most HG93 + 9-es XT kazi van , nem jósolok neki sok km-t sajna.Shimano-nak is volt egy két kifejezetten rossz terméke láncügyileg. Pl azok az IG-s láncok. Havernak volt, gyári keróhoz ilyen lánca és 800km !!!!! után úgy meg volt nyúlva, ahogy egy sram akkoriban 5-6000km után sem néz ki. Pedig nem is kapott terhelést.
Hozzá az IG-s kazetták is koptak mint a nyavaja, de igaz könnyű volt -
Bikeman
aktív tag
A magyar nagyker egy idő után rá fog jönni, hogy valami nem jó. Pl. biztos vagyok benne. hogy ezt az emelést meg fogják érezni, ez az árérzékeny magyar piac ennyi emelést nem tud lenyelni, vagyis de, csak kevesebben vesznek majd felső kategóriás (értsd: drága) cuccot, az olcsóbbakon meg kisebb a haszon ugye...
Vannak olyan webshopok (amik boltok is egyben) ahol (jó)tanács is van, meg jó ár is (ez inkább csak volt), ilyen pl. a Bringa Butik, meg a Speed-Way (Jani)
Aki meg halál láma az bemegy a bringaboltba, és rábeszélik az acera helyett egy alivióra, az aki komolyabban, régebben nyomul, az úgyis követi a híreket, tisztába van a dolgokkal.
Meg hát a választás lehetősége, aki igényli, az menjen a boltba, aki nem, az válassza webshopot. Sztem a kettő kombinációja a legjobb, lásd fentebb.
[ Szerkesztve ]
-
knifemaster
aktív tag
Én nem vagyok közgazdász.
De a napokban olvastam egy cikket ,hogy zuglóban talán(?)nyilt egy kisbolt egy valamilyen bolthálózat tagjaként,és képes volt ólcsóbban adni a termékeit mint mellette a Tesco.
Ami nem kis dolognak tűnik.Ők már rájöttek,hogy a jobb a sűrű fillér mint a ritka forint.Nem beszélve arról,hogy a termelők a közvetlen beszállítók,így pár árrés lépcső kiesik.
Nem lehet ezt átűltetni a kerékpár és alkatrész kereskedelembe valahogy?
Nagykerek részéről tőkeösszevonással,így nagyobb tétel vásárlására képesek jobb kedvezményeket l kicsikarni talán.
Vagy ha éhesek a nagykerek,akkor kikerülni őket.Kiskerek összefogásával.
Hogy lehet az,hogy akcióban 20 rongyot képesek engedni egy 50 rongyos XT hajtóművön?Mert engedjen 5 ezret rendben van 10%,jut is marad is.
De ha képesek 40%-ot engedni..szezon elején ,közben ,és év végén,akkor ténylegesen mennyibe kerülhetnek ezek a termékek?Mert,hogy haszon így is marad rajta az biztos.Remélem nem volt zavaros,és nem volt nagy baromság,de ez már nagyon ki akart jönni.
[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
knifemaster
aktív tag
Másrészt, ha rájönnek, hogy kinti nagykerből vásárolsz, akkor letiltanak itthon is meg külföldön is.
Ez valami hierarchikus rendszer íratlan szabálya kéz kezet mos alapon,vagy lefektetett jogi alapjai vannak?Pl. szerződés köti a feleket.(kereskedő sem vagyok )
Mikor a kiskerek összefogását írtam,akkor olyasmire gondoltam,bár azt sem tudom,hogy jogilag működhetne e,hogy a kisker boltosok közös erőfeszítésekkel (anyagi szellemi kapcsolati tőke befektetésével) közvetve,vagy közvetlenül,esetleg létrehoznának egy nagykert,amelynek így meglennének azon jogosítványai,amikkel esetleg kedvezőbb árakat tudnának a gyártóknál kieszközölni.
Amit írtam laikusként írtam,gőzöm sincs,hogy ez a" fantazmagória" mennyire állhatja meg a helyét a gyakorlatban.[ Szerkesztve ]
Az élet olyan mint a sakk,csak itt több a paraszt..
-
Bikeman
aktív tag
Persze, én is szervízben fogom összerakatni, mivel célszerszámom nincs.
Te melyik boltban vagy?
Csak még annyit, hogy nem csak a bringaiparban van baj a nagykerekkel, hanem pl. az autóiparban is. Van néhány kisker (teljesen legális, mindenről számla, stb), aki közvetlenül a gyárból rendel, és hetente 2X járnak ki Németországba, tőlük szoktam venni, így ki lehet kerülni a magyar fő márkaképvisletet/márkaszervízt.
-
félisten
"8-as legjobb rendszer"
Ok, de honnan szerzek ma újonnan minőségi 3x8-as váltókarokat?
Ha jól tudom, a 9-es váltók működnek 8-as lánccal is, láncot, fogaskoszorút lehet kapni 8-ashoz, már csak a váltókar hiányzik...
Nálam jeleleg nem téma, mert 8-as rendszerem van, de én használtan vettem.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
tr00p3r
addikt
1-1 csere volna. Zsír új Merida Mission 500D komplett bringból.
Megjegyzem eddig csak merev vázaim voltak....
Nem tudom, hogy a gyári hátsó tag milyen, de első hallásra, azt biztos cserélni kellene. Ami átkerülne: a villám '09 SID Team, 2008 XT t-fék rendszer, XT-XTR hajtás-váltás, Ritchey WCS cockpit, Syncros kerékszett.
Vácon merre vagytok? Én Gödi vagyok...
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
valamit félreértettél, olyan nekem is van eladnám, vagy SM-6501-es flightdeck érzékelőkészletre cserélném.....
(nem bírok egy hsz-t elsőre jól beírni... )
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
erre gondolsz?
mennyibe kerül egy ilyen? persze az outi fékkaromhoz ez se lenne jobb, mint egy hagyományos v-fék, szóval egy pár ilyennel:
többre mennék. vagy ilyennel:
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Jancsi
aktív tag
A belsőségei bínák, inkább a lábat féletném, egy freerie villa ideális esetben csak minimális lábra merőleges terelést kap, street esetén pedig bőven merőleges terhelést is. Az is elgondolkdtató hogy egy 80-100mm-rt mozgó street villa egysúlyban van egy 160mm-rt mozgó freeride villával.
-
dunc
nagyúr
A küllő valószínű csak az én hepciám,a váltó meg csak néha csinálta a leírt jelenséget állitottam rajt kb 1 mm-t lazitottam azóta nem jelentkezett a hiba.,egyébként meg segitőkészek a boltba bármikor vissazvihetem,sőt kötelező visszavinnem egy átnézésre ami ingyenes.Annyira nem számit a súly,de amit cserélek azt nem csak a súly miatt teszem,mint írtam a kormány nem kényelmes nekem 172 cm vagyok,és vastag rövid karom van(kondi),használt bringa kizárt,és megbeszéltem,hogy ráfizetésel tudom cserélni másik bringára már kis is néztem egyet.......Magnus Olyan 145-150 be tudom elhozni,és az enyémet 90 be számitják be.
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
Bezzeg ha épített volna egy SS-t mondjuk egy Magellan Crux vázra. Megspórolja a váltókat, 2 lánctányért, a hátsó sort, belövi az áttételt, és jó lesz. Fél év után úgy megerősödik a lába, hogy vissza se fogja sírni a váltót. Vesz egy SPD pedált, és cipőt, és újabb 2 hónap múlva focista combjai lesznek.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
dunc
nagyúr
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest