Hirdetés
- One mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
Aktív témák
-
szatocs
őstag
válasz
DemonDani #50009 üzenetére
Nekem ilyen van Hervisből. 2k szokott ott lenni, de ősszel mindig felezik az árát, tavaly kivártam, és 1k-ért megvettem. Szeretem, hogy csak feldobom és kész is, nem kell pöcsölni vele, nagyon jól fogja a klipsz, viszont nagyon gyorsan nem ajánlott vele hajtani, 15km/h felett már a táskámon (vagy hátamon) is van sár.
-
szatocs
őstag
Nagyon elszaladt a Kelly's-el a ló árazásilag. Azért az már durva szerintem, amikor a Cube bringán valamivel jobb felszereltségért csak 10k-val kérnek többet, de pl a 20k-val olcsóbb cube is tudjon annyit... Meg ahogy Kelly's honlapot néztem, még a 300k-s bringán is virít az alivio első váltó. Érdekes. 2009 óta nagyon bevadultak az áraik.
Egy ilyet viszont elfogadok, köszönöm.
(#49289) venember83 - Erről lenne szó megintcsak, alapból 100-assal van, és ahogy nézegetem, valami RS Recon SL menne bele, vagy ki tudja még pontosan. A 130-ig állítható teló az már sok lenne neki gondolom. (Így ránézésre a bringa fejcsövéről meg lehet valamit állapítani?
-
szatocs
őstag
Hogyan lehet megtudni, hogy egy vázhoz mennyit mozgó teló használható? Van valami szentírás erre, hogy geometriából hogyan lehet megadni?
-
szatocs
őstag
A biciklimről lejött a festék a láncvillán kb 2 éve, most már épp itt az ideje, hogy rakjak rá valami festéket. Néztem Hammerite-ot, de ilyenek vannak, hogy selyemfényű meg kalapácslakk. Melyik kellhet nekem?
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #49176 üzenetére
Nekem az aceráról a shimano-t sem sikerült, pedig 3000km simán van benne, ha nem több.
(#49177) Runner_fxr - Kb 300 hosszászólással ezelőtt volt linkelve.
-
szatocs
őstag
Na ennek van ereje, nem is olyan drágán...
Egyébként egy bovdenes tárcsafékhez képest (BB7) egy hidraulikussal mennyit kell foglalkozni, mennyi a szervizelési igénye, stb...
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #48804 üzenetére
Sok helyen alapból 10%-ot engednek az új modellekből, én 50%-ot mondanék.
-
szatocs
őstag
-
szatocs
őstag
válasz
F_Gergely #48486 üzenetére
Én is 105-ért vettem, meg hozzá egy zárat, szóval annak idején 120-ból megúsztam. Látom, hogy hol lehetne fejleszteni, de most is vívódok, hogy kell-e nekem egyáltalán tárcsafék, mert hát arra, hogy évi 3x lejöjjek egy hegyről, nem hiszem, hogy kell. Így valószínűleg csak kereket meg V-féket fogok rajta fejleszteni, így 2 év után.
Sokaknak nincs is szüksége olyan cuccokra, amik itt vannak, mert itt a legtöbben (szerencséjükre) hegyközelben laknak, és az azért megköveteli a jobb alkatrészeket, ha valaki hegyre kívánkozik menni, mert kevesebből megússza, ha vesz egy jobb alkatrészt, mintha mindig javíttatna, 8-ast gyógyítana ésatöbbi.
-
szatocs
őstag
válasz
Runner_fxr #48456 üzenetére
Kegyetlen, hogy ilyen van...
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #48263 üzenetére
Pont most vagyok már én is ott, hogy számolgattam, mi lenne jó.
2 kerék - 55k, 2 tárcsafék - 35k, aztán már ennyinél a szívbaj kerülget, pedig még egy tárcsához megfelelő első teló is kell ezekhez, ami használtan is 40k... De akkor még láncot vagy fogaskoszorút nem is cseréltem, lassan már azt is kéne. De mindebből annyi lesz, hogy megvárom a jó időt, megy a bringa szervizbe, aztán fékpofacsere 3k, bringaátvizsgálás és utánhúzás 2k, meg ha monoblokk-lánc-fogaskoszorú cserés, akkor annyi. Nincs pénz tárcsára. -
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #47691 üzenetére
Ezt nevezem minőségnek!
-
szatocs
őstag
Nekem ilyenem van. Ez volt a bringához, 74kg vagyok, amikor ráülök a bringára, 2 cm-t süllyed a becsúszó, a max pedig, amit ki tudok vele nyögve rugóztatni, az kb további 4cm, de haladás közben ezt sehogy nem kapom meg, kizárólag ha nagyon durván padkázok, egyszer fel is ütöttem egy gyors padkáról lejövetkor, azt hittem baja lett, olyat ütött, de nem lett semmi baja. Végülis meg vagyok vele elégedve, mert valamit csinál és eléggé merev is számomra (többnyire városban járok vele, valamint V fékkel használom...), valamint lokkolható is, de az állítható előfeszítéssel addig foglalkoztam, amíg elsőre teljesen le nem puhítottam, nos ez sem finom mozgás, de ha RST szerint puhít az a csavar, akkor elhiszem nekik... Venni nem vennék egészen az 50-60 ezres kategóriáig, kb onnan van az a határ, amikor finom mozgásra lel az ember, meg Meménél már többször megfordult olyan és olyan árral rendelkező teló, ami viszont tetszett volna. Ott sem átkúrni nem fognak, de túlárazva sem fogja adni.
Tehát a 0-30k-s kategóriában a tenyered szétrázására rendkívül alkalmas, de a vázra mért terhek megkönnyítésére szánt telókat találhatsz, ugyanakkor megmutathatnak valamit abból, hogy milyen az, amikor nem merev villa van elöl, és hogy mennyivel jobb lehet egy drágább, persze csak akkor, ha ki is van használva és nem csak városi bringázásra van, A-ból B-be.
-
szatocs
őstag
Na csak van még valami:
Ha ilyet akarok tenni egy ilyenbe, akkor van lehetőség erre? Mert ahogy nézem ez a Novatec 10mm-es gyorszáras, az én biztonsági gyorszáram meg 9mm-es, ha jól tudom. Még nem szedtem szét ezt a gyorszárat, nem tudom, hogy a végéről csak úgy le lehet-e mindkét oldalán csavarni a fejeket és esetleg áttenni a novatecesre. -
szatocs
őstag
Ja értem, akkor ez lényegében egy 20mm-es csak van hozzá ilyen átalakító. Akkor még 2 kérdés:
- Nem lesz-e kevésbé strapabíró azzal a persellyel, amit beleraksz, ha mondjuk 9mm-es gyorszárad van?- Látott-e már valaki olyat, hogy 9mm-es gyorszár eltört? Mennyire bírják ezek a cuccok?
-
szatocs
őstag
Találtam a cuccok között ilyet. - Az lenne a kérdésem, hogy ez melyik Novatec első agy, és hogyan lehet átalakítani 20mm átütősre?
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #47038 üzenetére
Számomra a BB7 és a nyereg is kérdéses. (Na, látom többen is írtátok a BB7-et is, de a hsz-t már nem tudom törölni...
)
-
szatocs
őstag
Nem tudom, hogy ez mire lehet jó, de én első körben ezt nézném meg, valami márkaboltban. Ha másnak van ilyen, esetleg írhatna róla, hogy milyen.
Én már most, a 8-12 fokokban is bőrkesztyűt használok, hogy ne fagyjon
szét a kezem. Lehet valami krém is kéne. Tél után mindig durván látszik, hogy kerékpárral járok.Más: a lánc koszorált hátul 2-7-es fokozatban, gondoltam, hogy elkezdem tekergetni a váltókaron a finomállítót. Hát nem lett jobb, majd elkezdtem az elsőt is b@szkurálni, egy kicsit még rosszabb is lett, mint volt. Mire kell ilyenkor figyelni, mi hogyan álljon, hogy ne koszoráljon sehol?
-
szatocs
őstag
Lejárt a limit idő, elfelejtettem írni, ha valaki lát egy ILYET 200k-ért, (akár használtan is
), üvöltsön!
Álmaim netovábbja.
(#43098) venember83 - Én a mostani, kb noname V fékkel, ami jól be van állítva, ezzel is fejre tudtam már állni.
Azóta meg megtanultam fékezni.
-
szatocs
őstag
válasz
hakos1987 #43086 üzenetére
Nekem egy Acera hajtóművem van (gyárilag) a bringán [link]
, 1,5 éves a bringa, és semmi baja, a hajtás hangtalan, octalinkes monoblokk van benne, 3k az ára újan, elöl alivio váltó, hátul pedig deore, a fogaskoszorú pedig Shimano HG 40 (8-as), a lánc Shimano HG 70 (8-as), fékváltókarok Aliviok. Én ennél jobbat nem is vennék, ha elfáradna, akkor sem, talán az alivio-t céloznám meg hajtóműre, de az is felesleges lenne. Nagyon elégedett vagyok vele. Hegyet is látott már, nagyrészt városban használom, van benne 3ezer km simán. Mindig pontos, kímélve kell váltani, és meghálálja nagyon. Úgy sem szeretem a csörögve-csattogva váltást, de igazán gyors ezzel (el sem tudom képzelni, milyen jó lehet egy xt-vel pl.).
Számomra egy nagyobb szint felesleges pénzkidobás lenne. A hajtás most kb az egyetlen, amihez nem nyúlnék a bringán.
-
szatocs
őstag
válasz
ludsimon #42816 üzenetére
A felnire gondoltam leginkább, de akkor nem nagyon eszi meg a mavic 717-et, ugyi?
Láncom valami ultragagyi kmc, 1000Ft kb (bringán volt), és már ebben is van 2000km.
Az a baj, hogy egyre több dolgot találok ki, hogy na még az is jó lenne, na még az is. Aztán 30-nál akartam megállni, már meg 65-nél tartok.
Kerekek (ha már hátra veszek, lehet előre is kéne) 48k, fékek 12-14k, lánc, fogaskoszorú. Nem lesz ez így jó.
-
szatocs
őstag
A DT legolcsóbb (ezüst, 2.0, 55Ft) küllője és a DT Champion 2,0mm fekete küllők között csak a szín a különbség? Mert ha igen, akkor az ezüst lesz szerintem.
-
szatocs
őstag
-
szatocs
őstag
válasz
szatocs #42647 üzenetére
Már tökre felhúztak a testbike-os írások, nem igaz, hogy nincs egy olyan oldal, ahol normális emberek írkálnak véleményt az egyes cuccokról.
A 2 novatecről, amit kinéztem (egyik V-s F062SB, másik tárcsás D042SB), mindkettőről azt írják, hogy hangos a futása (és pont ez tetszik nekik benne), a V-sről, hogy nem igazán jó, a tárcsásról meg hogy jó. Nem igaz, hogy nincs egy bestbuy agy XC-re a 10-12-es kategóriában. Tárcsafékem hátul kb még 1,5-2 évig nem lesz, lehet egyáltalán. Lehet, hogy mégiscsak a V-s agyaknál kéne maradnom. Épített kerékbe ti mit raknátok? Nova, DT, Shimano XT. Kb az agy a legfontosabb része a keréknek, de nem tudom eldönteni, hogy milyen, mert még sosem láttam-hallottam egy Novatec agyat sem, nemhogy hajtottam volna. De DT Swiss-ről is elmondható ez. Igaz ebből nem láttam 15-nél olcsóbbat.
-
-
szatocs
őstag
Gyorszárral együtt 554g, amit néztem, most ezt ti hogy nézitek, mert a light az 350g pl, gyorszár nélkül. Mennyi egy gyorszár tömege?
Na meg az ebike írja, ki tudja, hogy ezek milyen értékek amúgy.
A másik meg, hogy light 32-esben van, én meg 36-ost akarok.
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #42614 üzenetére
Amit kinéztem, Mavic 717 - 420g, Novatec agy - 500-550g, küllő hozzá kb 220g, akkor már nehezebb a kerék.
-
szatocs
őstag
-
szatocs
őstag
Nagyapámnak van "forgalmija" a bringához, ami úgy néz ki, hogy rajta van egy bélyegkép, a kerékpár alvázszáma, és egy pecsét a helyi rendőrségről. Így vette a bringát, tehát nem kellett bemennie rendőrségre sem, meg semmi. Kb 25k volt a bringa, ilyen nosztalgia stílus, szóval még nem is az a drága. Lehet ilyen papírt kérni a rendőrségen, vagy valahol? Látott már ilyet valaki? Elég jó arra, hogy igazolni tudd, hogy a tied a kerékpár.
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #42474 üzenetére
Na az jóféle. Olyan ez mint a szgép, ha valamit cserélni akarsz, mindent húz magával.
Jól kitalálták ezt, hogy miből kell pénzt csinálni.
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #42469 üzenetére
Akkor 6 csavaros.
Ha egyszer ott leszek, akkor már valami Stroker.
Gyakorlatilag csak ezt találtam.
Na most még egy kérdés:
Ezekhez adnak gyorszárat. Nekem pedig van egy biztonsági gyorszáram.
Csak a hozzá adottal lehet (ajánlott) használni? Mert azért megőrizném a kerekem biztonságát, ha van rá mód. Vagy a biztonsági gyorszáram csavaros végét ki tudom cserélni esetleg a kapott gyorszár végére?
-
szatocs
őstag
válasz
venember83 #42463 üzenetére
Cél, hogy minél igénytelenebb legyen.
Lehet, hogy iparis jobb lenne.
-
szatocs
őstag
Na, Ariadne tanácsát megfogadva várok most egy kicsit, hátha leakciózzák a felniket is.
Ha meg lentebb viszik, mondjuk 10-re a 717-et, csak azt veszem majd. Egyszer kell megvenni, és csak jó lesz.
Amit viszont most nem tudok, hogy agyat milyet. Mert a nagyrabecsült testbike-on húzzák lefele azt, amit néztem. 10k-s agyat meg szerintem nem sok dirt-es, freeride-os suhanc vesz, még arra is van esély, hogy tényleg nem olyan jók.
Ki milyen V fékes hátsó agyat ajánlana? Ezzel szemben. Max 10k.
Tudom, hogy fenntartásokkal kell kezelni, de csak megnéztem. - Ír itt egy Meme nickű is, Meme, nem te voltál ez véletlenük?
-
-
szatocs
őstag
válasz
Ariadne #42449 üzenetére
Szeretem most annyira ezt a bringát, hogy jó sokáig ne adjam el. Szerintem én fogom elnyűni, még ha esetleg 2. bringaként is.
30-at meg megérne nekem még akkor is, ha évi 1 centírozás lenne, mert ahogy most kérdeztem, 700ft-ért a tojást is kiszedik belőle.
Akkor azt mondjátok, hogy 117 inkább? Az a baj, hogy nincs is összehasonlítási alapom gyengébb meg erősebb felnik között.
Van-e annyi különbség 717 és 117 között, mint 117 és kelly's draft között? Vagy mi a helyzet a 717 vs kelly's draft-al?
Na és a másik kérdés, mi az, hogy duplán szegecselt, és mi az, hogy illesztett? Ez a kerék összeillesztésére értendő mindkettő?
-
szatocs
őstag
Szervizben utána kérdeztem, mondta a srác, hogy 36-ost jobb venni mtb-hoz, ő legalábbis azt venne hozzá.
-
szatocs
őstag
Az, hogy szegecselt vagy illesztett, az mit árulna el? Csak annyi miatt ennyivel drágább? Hát nem tudom, ha "csak" 6k-val több, akkor annyit már lehet rászánok.
A 717-es jó lehet tárcsáshoz is egyébként? Egy későbbi váltás esetén. Persze arra még nem gondolok, meg ha tárcsát vennék, először úgy is csak előre, másik telóval, szóval az még jó idő...
-
szatocs
őstag
Bringa most így néz ki. Rajta a hihetetlenül hajlékony Kelly's Draft felnikkel.
A BTS küllőkkel nem kellene akkor foglalkozni?
Ami meg vékonyítva van, az |ez|, de akkor nekem úgy sem kell az ilyen, meg az a 20 gramm kerekenként nem fog földhöz vágni.
(#42442) Tamoo - Igazából azért ez, mert ha már veszek, akkor jót vegyek alapon mentem. Ez azért eltart majd egy darabig, remélem. (75-76 kg vagyok egyébként)
(#42441) amargo - A felnik hogy szokták az árukat váltogatni? Vagy ezeknél nincs ilyen, hogy van olyan időszak, amikor olcsóbb? Mert ha most olcsóbb lesz, akkor most fogok venni, egyébként arra gondoltam, hogy most még elviszem szervizbe a Kelly's felnit, kihúzom vele a telet, utána meg jöhet tavasszal az új kerék hátra.
Első mavicra meg: annyi pénzem azért nem lesz, ez a hátsó is már olyan, hogy legyen egy normális, mert most láttam, hogy milyen gyenge. Vagy mennyiért adnád?
(de tényleg csak kíváncsiság, mert nem vagyok még pénzemnél, még most fogom megkeresni a rávalót)
-
szatocs
őstag
Sziasztok, következő beruházásom lassan érik, és úgy néz ki, hogy hátsó kereket fogok venni.
Felni: Mavic 717-ese lesz, V fékes
Agy: Novatec FO62SB iparisEddig ezeket néztem ki, igazából egy eléggé strapabíró kereket akarok, ne menjen bele minden padkától 8-as, leginkább városban használom, ez 95%-ot jelent, a többi pedig döngölt út, esetleg Tokajról lefele van még, amit kaphat (gyári felnibe jó kis 8-ast vágott).
Nem tudom viszont, hogy milyen küllőt nézegessek hozzá. DT-ket néztem, anyákkal együtt 150-től 260-ig mennek. Vannak az olyanok, amik egyforma átmérőjűek végig, és van, amik mondjuk 2.0-1.8-2.0 vagy éppen 2.34-1.8-2.0.
Semmi extra nem kéne, annyi, hogy ne legyen betonnehéz, de tartson is, egyelőre xc versenyektől messze állok, ahhoz mást is kéne a bicón cserélni (na meg edzőni is kéne nem keveset).
Remélem 30k-ból így össze tudok hozni egyjobbfajta hátsó kereket, amire már nem kell úgy vigyázni, hogy na mitől reped meg.
Mire kell figyelni küllőknél? (200-250grammot kerekenként még nem tekintenék soknak, de ha 500ft-okon múlna, akkor természetesen a könnyebbet választanám, ha strapabíróságra is van olyan jó).
-
szatocs
őstag
Na csináltam egy Tiszavasvári-Tokaj-Tiszavasári kört 2 haverommal, hegymenettel. Eddig max 30km-eket mentem, azt is enyhe emelkedőkkel-lejtőkkel, amit az út adott. De ez a Tokaj nagyon kemény volt. Amíg nem jött a hegy, meg az után is nem volt semmi gond, de a hegymenet beadta keményen. Kb félúton a jobb vádlim olyan görcsöt kapott, hogy le kellett ugranom a bringáról, és fél perc kellett neki, amíg annyit enyhült, hogy ne fogcsikorgatva szenvedjek.
Utána a jobb lábamat szinte elfelejthettem, ezután a malőr után kb 4x kellett leszállnom, és tolnom a bringát, összesen kb 400méter. Ezt nagyon sajnáltam, mert azt hittem, hogy sikerül felhajtanom teljesen. De lesz legközelebb! (Igaz heti kb 2 alkalommal 15km bringázssal mit várok, de komolyan éreztem, hogy meglehet, amíg nem kaptam görcsöt.
Ha nem lett volna szőlőcukor, ott haltunk volna meg, viszont éhes nem voltam egyáltalán, kaját nem is vittünk.A lefele út ha lehet még izgalmasabb volt, nem aszfalton jöttünk, hanem az erdős részen, utána meg kétfelé szakadtunk, egyik haver ment a gyalogúton (elég jó terep az is), mi meg gondoltuk másik ismerőssel, hogy megyünk az egyszerűbb szőlőoldalon. Olyan szinten eltévedtünk, hogy bementünk a dzsumbujba (ezt sem írtam még le, remélem jól van), egy elágazást elnézve, hogy fél méter magas indás-füves részen találtuk magunkat, ismerős mondta, hogy jó lesz ez, mindjárt itt van a jobb, homokoa talaj, de csak nem jött. Végül egy 5m-es szakadéknál találtuk magunkat, tolhattuk vissza 20-30 fokos emelkedőn a bringákat úgy, hogy 10 centi ösvény volt, a bringákat a váltóra, pedálra, és minden létező helyre akadó inda meg húzta vissza, szinte tépni kellett őket. Mindezt 600m-en. Hát azt gondoltam, hogy innen csak a mentőhelikopter visz ki, mert én nem bírom. Végül csak elérkeztünk a homokos-köves-csúszós, jajdeszar lejtőhöz, haver defektet kapott, de szerencsére lassúdefekt volt, mert 20km alatt men ki belőle a szufla teljesen, mondjuk ott toltuk végig 30-al, visszafele, dögrováson.
Az egész út 4,5 órába került, 67.2 km, 3 óra 47 perc tekerési idővel.
Eddig sem néztem le az ilyen TT meg XC Marathon, meg ki tudja még milyen versenyzőket, de ez a kemény meló, a hegymenet. Odafele vígan tartottuk a 34-ös átlagot montival, visszafele görcsös volt a 30 is.
Szerk.: Sokan valószínűleg el sem fogják olvasni ezt a hsz-t, én is sokszor átugrom az ilyen terjedelmet. De még ezt le akartam írni, most pedig alvás, ilyen jót szerintem kevésszer aludtam, mint most fogok (na és így nem sokszor készültem el az erőmmel sem, mint most, kb 1 kezemen meg tudnám számolni).
Ja és még a vége: 76 kilóval indultam, megittam 2,5 liter folyadékot, és most 74 vagyok.
Szóval kb 4,5 liter ment ki belőlem, most győzzek utána inni, viszont egyszer sem kekllett könnyíteni magamon, szerintem kiszáradt a hólyagom egy időre.
-
szatocs
őstag
A hajtókart felfogató csavart melyik oldalon melyik irányba kell kihajtani? A fogaskerekek oldalán nem tudom semelyik irányba lazítani, de nem is akarom elnyalni, úgyhogy inkább megkérdezem.
A monoblokkot akarom meghúzni egyébként, gondolom mindkét oldalon lehet rajta húzni, vagy ha nem, akkor nem is kínlasztanám a fogaskerekek oldalán, mert ott lánc, váltó, minden van, nem tudom, hogy meg lehet-e úgy oldani a monoblokkon húzást, hogy ne kelljen láncot bontani. Láncbontóm az nincs.
-
szatocs
őstag
Csak erőltetve csinálja, vagyis amikor sebességet tartok, akkor nem, amikor növelek, akkor igen. Előről jön a hang, szóval sztem középcsapágy. Havernak megmutattam, azt mondta, hogy neki is volt ilyen, esőkor mindig elmúlott, aztán megint előjött, utána középcsapágynak adott olajat, és megszűnt.
Pedál azért nem hiszem , mert mindkét oldalra csinálja, 2 pedál egyszerre meg nem romlik el. Meglazulva nincs a középrész, de azt is meghúzom majd akkor, de szemre semmit nem jött kifele, pedig sűrűn vizsgálom, hogy hogy áll.
-
szatocs
őstag
Van egy olyan problémám, hogy pattog a bringa, amikor hajtok. A középrész felől jön a hang, olyan, mint ha valami bowden lenne, de sem a váltó, sem más nem ér sehova, bármelyik fokozatban csinálja, és csak akkor, amikor terhelem. Először csak jobb lábbal tekerésnél vettem észre, tegnap viszont már a bal lábbal tekerésnél is csinálja, kb akkor, amikor a legnagyobb erőt kapja, tehát a hajtókar fordulatának kb 10%-ánál, és mindkét oldalon megvan ez a 10%. Mi lehet ez, monoblokk adhat ilyen hangot? Ha igen, lehet vele valamit kezdeni a cserén kívül?
-
szatocs
őstag
válasz
Nordik #39051 üzenetére
Haveromnak is ilyen bicója van, ami neki cserélve lett 3 év után: monoblokk (nem tudom, hogy ilyen volt-e, de az lett belerakva), meg egy hajtókar is cserélve lett benne, ezzel mondjuk nem volt nagy baj, de neki kellett a nagyobb fogszám. Ezek cseréjével, és mindennel együtt 18k volt neki. Ami annak fényében, hogy 3 évig semmit nem költött rá és szerviz sem látta, nem sok.
-
szatocs
őstag
válasz
Thulcandra #39011 üzenetére
És az hol van még a betonozástól (ok, ez nem diákszövös
), ami nekem annyiból állt, hogy keverd a betont (cementzsák hordás, kőlapátolás, cementlapátolás, vízöntés és szállítás), majd "furikkal" told a munka helyére a 60-70 kilányi árut, és fordulhatsz a következőt megcsinálni.
Szép munka az, igaz azért 5k-t kaptam egy napra.
-
szatocs
őstag
válasz
ludsimon #38975 üzenetére
Én Elektroluxban voltam 2 napot diákmelóban, direkt úgy csináltam, hogy csütörtök meg péntek, 2 napot kibírok, megnézem milyen ez. Első nap sima volt, nem voltak atomnehéz munkák, elvoltam, annyi volt a baj, hogy hívtak vagy 5 féle helyre dolgozni, szóval mire kb egyet megszoksz, már pattintanak is máshova, hogy na jó, most ott kell segíteni.
2. nap: Beraktak a szalag mellé, és lényegében az volt a munka, hogy a mozgó futószalagra rálépsz, elég nagy terpeszben vagy, mert csak egyik lábad van a szalagon, másik lent a vasszerkezeten. A munka abból állt, hogy 10 csavart kellett kihajtani a hűtő hátuljából, ami azt jelenti, hogy 150x80 centit kellett lefedned, valamint ha végeztél a csavarokkal, akkor még ki kellett szedned egy bakelitdarabot a hűtőből, ami igencsak be volt szorulva, ráadásul erre szerszám sem volt megfelelő, a csavarkihajtóval kellett egyik oldalánál feszegetni.
Erre az egész munkára volt 50-60s, és 480 hűtő volt egy műszak alatt.Hát ne tudjátok meg hogy anyáztam azt, aki nem volt ott és be kellett állnom helyette, viszont megnéztem volna, mert oda olyan állóképesség kell, mint egy állatnak. 3 napig volt olyan szinten izomlázam, de mindenemben, hogy mozdulni alig bírtam. Ha ott azon a poszton van valaki 1 hónapig, az kemény állóképességet szerez.
Mindenemről ömlött a víz, kb a 3. órában megszoktam már a munkát, de nem tudtam még akkor, hogy mi vár rám a következő 3 napban.
---
Szóval a Tesco-s sétálgatás, pakolgatás ehhez képest igenis jó munka. Itt 2 óránként volt 10 perc szünet, csak ezekben ültem le, de ugye ekkor kellett inni is, wc, miegymás. Szóval ami rabszolgamunka, az az volt, amit én abban a 8 órában csináltam. (meg amit az csinál minden nap, akinek a helyére beállítottak) -
szatocs
őstag
Ez a fék teljesen jó, én ahol vettem, beállíttattam kb 3 hónaposan, és olyat harapott, mint a fene. Most nekem is rossz már a fék, de a fékpofák miatt. Viszont aki ért hozzá és be tudja állítani, annak ez az APSE teljesen jó. (Én legalábbis így, hogy nem jövök hegyről lefele, teljesen jónak érzem, hozzá teszem, 76 kg vagyok.)
Fékpofát nekem a Plazmatik-ot ajánlotta egy srác, 1000Ft lett volna egy pár, de elfogyott a webshopban, ahol néztem, remélem még lesz. Állítólag nagyot harap.
-
szatocs
őstag
Egy bizonyos összeg felett, ha lenne is rá pénzem (mert most emiatt sem lehetek grammvadász pl.
) én sem törődnék ezzel a gramm dologgal. Viszont mikor a bicómról leveszem a Bordo-t, nagyon érezni, hogy mennyivel agilisabb-kezesebb.
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest