Hirdetés
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Nokia N91 - Elvis él
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- One mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Motorola Edge 60 Fusion - nem csak a forma időtálló
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dgyuri0123
nagyúr
Én is kiváncsi vagyok, mert ha full japán minden alkatrész, akkor felesleges riogatni a usereket. Sajátom is japán
Barátom 9 genje hibátlan amúgy, de ő már akkor vette, mikorra teljesen kifutott a széria és ilyenkor szinte nincs kockázat, mivel a gyártásuk sokadik évére kiforr annyira egy tipus (és persze a munkafolyamatok), hogy akár angolt is ajánlott venni. Angolnál nagyon sokmindentől függ, hogy éppen hol járt adott széria a sorozatgyártásban, mert ha az elején, akkkor Isten ments tőle. 10 gen is hasonló cipőben járt. Ott is volt a hétfői gyártás, meg volt a szerdai gyártás, ami sokszor okozott igen jelentős szerelésminőségi eltéréseket. A beépített alkatrészek is egyszer ilyen, egyszer olyan gyártótól származtak. Ez is okozta a rengeteg problémát. Sok szar olasz/francia/angol beszállítótól az alja lett beépítve.
Pl. a Toyotánál nem japán volt a kuplung sem. Estek is szét idő előtt. Aztán, mikor cserélték gariban, akkor már eredeti japánt kapott, amivel kiment a világból. Dacia jut eszembe azokból az időkből, amikor a merkurból egynsen kellett vinni szervizbe és újra összerakni... csakhát egy Hondánál ez nem annyira elegáns... -
dgyuri0123
nagyúr
Marelli generátor, Marelli műszeregység, egyéb Marelli elektronikák, Valeo világítótestek, Valeo ablaktörlő motor, ismeretlen gyártótól valami német gyártású ajtóteleszkóp, stb stb. Ha ilyenek kerülnek egy Hondába, Toyotába, onnan kezdve annak nem sok köze lesz egy Japán szerelőszalagról lejött autóhoz. Igaz, Hondát még nem vizslattam át perifériás szempontból. Még az is lehet, hogy csak a Toyota volt ennyire legalja...
-
dgyuri0123
nagyúr
Angol gyártással annyi volt a gond, hogy telepakolták a Hondákat eu-ban készült alkatrészekkel (valeo, marelli, stb). Ergo, olyanok lettek, mint egy Fiat, VW, Renault, vagy bármilyen eu-s autó. Szerencsére a váltó/motor Japán gyártás volt, azt csak beépítették eu-ban. A saját angol szerelésű Toyotámban az összes "periféria" eu-s országból származott. Sorra el is haláloztak, szépen egymás után. Rengeteg elektronikai hibám volt, kormánymű hiba, fékhiba, üléstörés, komplett műszerfal csere, komplett műszeregység csere, gyújtáskapcsoló csere, ablaktörlő motor csere, hátsó ajtó kitámasztó cserék 6 havonta, ülésszövet szakadás, gumikéder szakadás, rángató kuplung (45e km és 4 év után). El is adtam 4 év után azt az ipari hulladékot. A magam részéről az hogy "angol szerelés" az szitokszó.
Természetesen lehet, hogy az évek alatt minden ki lett cserélve egy ilyen autón, de ki tudja mire és mikor? Tudom, nagyon szubjektíven ítélek most, de rettenetesen rossz a tapasztalatom etéren. -
slett27
addikt
Hogyne lehetne, olcsóbb üzemeletetés, olcsóbb alkatrészek ? Lehet 10-est venni, van ismerősöm akinek légzsák visszajelző miatt 340k-s javítás lett volna. Komplett elektronika csere. Nyilván ritkábban romlik el valami de akkor több százezres tétel. Én személy szerint 10-es után nem fordulok meg, egy ilyen VII-es után egészen biztos. De ez szubjektív.
1.0 T ? Nem vagyok szerelő de a japánok is elkárhoznak az emisszió oltárán.
-
Qru
MODERÁTOR
Az Eco-Nergy jobban adalékolt, az Eco-Clean+ az inkább DPf kímélő emiatt kevesebb az adalék benne (a sok adalék megdobja a szulfátos hamu tartalmat ami nem tesz jót a DPF-ne, gyorsabban eltömődik).
CR-Z esetén maradnék az Eco-Nergy-nél. De van motorolajos topik oda is benézhetsz.
-
Gömbike
senior tag
Azt nem tudom, mi a különbség, ajánlásra vettem az eco clean+-t.
Tetszik, hogy takarít, tetszik hogy semennyi nem fogy egy csere periódus alatt.
Fogyasztás szempontjából nem tudom, mert az Accord-ot pályán használom, azzal a fogyasztással ki vagyok békülve. Mondjuk csak 100-ast teszek bele, mert a moslék etanol a korábbi autómat kivégezte. A gépkönyv írja a 95-öt, de szerintem a japó nem az etanolos hulladèkra gondolt, mikor beleírta a kezelésibe.
Kisvárosban lakom, ott e-bike a nyerő.
-
Gömbike
senior tag
-
dgyuri0123
nagyúr
Na jó.... picit túloztam. 10 éves cvt jazz 4.5m. 9 évesnél ugrik nagyot az ár, mert azok 5.5m alatt nemigen vannak, sőt, kevés km-el 6m. Tehát 10 évesen azért ki lehet fogni "olcsóbbat" [link]. Ez képről nézve tiptop autó, elvileg nagyon kevés km-el. De ez is jóval több, mint 8k €.
#74236tibor.sz Hát, ja... csábító a Lexus is, csakhogy 1.5t szekér, csak külső méreteiben nagyobb a Jazznél, beltérben, variálhatóságban nem, csomagtérben pedig alig alig nagyobb és gyanítom, fenntartásban is drágább a Jazznél. Casco (ha kéne) szerintem x2 a Lexusnál. De értem a dilemmát.
-
AXisBOLD
addikt
"Viszont most jutott eszembe, hogy bár kisszervizet irtál, de mikor volt utoljára szelephézag ellenőrzés, esetleg Egr takarítás? Hűtő folyadék csere?"
ezt nem nekem akartad?
egyiket se találtam a számlák között....
, szelephézagot talán néztek 2023-as kisszervíz alkalmával, de nem mernék rá megesküdni. esedékes lenne ezek közül bármelyik?
Gyertya téma: ezt látom a számlán a gyertyákhoz: DILZKR7B11GS (118.000km-nél) --> ha a Google nem hazudik, ez irídium lesz
#73879 Kicsipampam: váltóolaj: köszi, akkor itt az évek nem számítanak? mert 120-nál megvolt, a 200.000km meg még legalább 1,5 év múlva lesz.
-
David888
tag
Ha még aktuális, akkor én azt mondom, hogy ez az utolsó szégyen, amit az angliai gyárban összepakoltak. 8 genről akartam váltani, de mikor beültem, akkor full csalódás volt. Gyenge, liha belsőtér. Minden ropogott amihez hozzányúltam. A kárpit meg az igazi olcsó műanyag. A motor viszont sokkal nyomatékosabb volt az 1.8 szívóhoz képest
Kinek mi az elvárása, de szerintem a 6,5-7 millió forintos árszegmensben találsz sokkal jobb felszereltségű és anyaghasználatú autót.
-
D55
senior tag
Megromlás viszont tudtommal a túl magas bioetanol arány miatt szokott az E10-eseknél előfordulni. Illetve azt hiszem konkrétan az a baj, hogy az etanol növeli a kopogástűrést, de egyben gyorsan (úgy fél év környékét szoktak mondani) le is bomlik és akkor effektív a "romlott" benzinnek alacsonyabb oktánszáma lesz. E5 esetén viszont nagyobb arányban játszik az összetevők között más, kevésbé romlékony/bomlékony oktánszámnövelő összetevő, ezért nem annyira jellemző azoknál a jelenség.
-
Qru
MODERÁTOR
Itthon van az E10 abban egy alap adalekcsomag van a nevesebb kutakon. Van premium 95 (ami meg mindig e10) de joval utosebb adalekcaomagot kapnak. Van az 100-as oktanos abban az utosebb adalekcsomag van magasabb koncentracioban.
Hogy nalatok hogy van azt passzolom. Eleve nalatok nem urali koolaj van hanem az adriai ami egy jobb minosegu cucc. Szoval mar az alapbenzin is jobb (pl sokkal kenszegenyebb).
-
hdanesz
őstag
Nekem 1.0-ás volt. Így bármi másban tudok segíteni, csak a motorral kapcsolatban nem.
Lapos....nagyon lapos. Erre készülj fel. Most 41 vagyok, de anno 34 évesen is néha elég volt kikászálódni belőle.
A kocsi hátsó részére nagyon vágja fel a vizet és a koszt. De lehet csak azért éreztem így, mert az enyém gyöngyházfehér volt.
A pohártartó használhatatlan. Bármit teszel bele...akkor útban lesz a váltásnál. A 'C' oszlop baromi vaskos, így elég nehéz ott kifigyelni. Persze tolatókamera segít hátrafelé, de oldalra elég szegényes a kilátás. Az ülések kárpitja eléggé fura tapintású.
Nekem sajnos csak 9 hónapig volt meg, így hosszabb távon nem tudom milyen. 27 ezer km alatt nem volt vele gond.
1.0-val keveset fogyasztott és szépen lépett is ahhoz képest. Stabil, jó útfekvésű autó.
A kormány áttételezése brutál. Picit figyelni kell, annyira direkt a kormányzás. Meglephet.
-
-
Piftuka
veterán
Nagyon köszönöm az újabb info-kat mindkettőtöknek!
Ránézésre jó áron vásároltál meg minden szükséges alkatrészt.
Viszont ami a fékbetéteket illeti... Nem úgy van, hogy mindegyik tárcsa a gyári (márkaazonos) fékbetéttel működik a leghatékonyabban?
- Nálam közben a kéziféken állított a szerviz, így egyelőre jó. A hátsó fékeket már keresgélem, csak a pontos típus nem realizálódott még.
Mindenképpen az ATA-Zimmermann-TRW "tengelyen" maradok, de melyik az a modelljük, ami hátul a legjobb fékerőt biztosítja? Méretben hátra a 282 mm külső átmérő a maximum?
- Az első tengelyen mekkora méret használható a nyereg cseréje nélkül? 320 mm? Egyáltalán van értelme gondolkodnom a szinte új Brembo szett lecserélésén (ha jól emlékszem, ez a 305 mm-es tárcsa ment fel, hozzávaló betéttel), vagy az maradhat, és csak a hátsó szett cseréjére fókuszáljak? -
Piftuka
veterán
"Én pont most estem ezen túl, elől hátul komplett csere, előre ATE, hátra TRW került, mert más prémium nincs a kocsihoz, azaz van, az EBC, de az csak hűtött."
Nagyon köszönöm a választ Neked & Qru-nak is!
Igen, jól emlékszel, 8. generációs Accord 2.0 benzines az autó.
Neked mennyibe került összesen a fent említett komplett csere, kérlek?
Nekem a Brembo tárcsák és betétek ára 125.000 forint volt. Ennél sokkal többet nem költenék most a hátsók cseréjére, ha egy mód van rá.
(Mert sajnos úgy jártam a vásárlással, mint Micsurin fórumtársunk! Inkorrekt kereskedő... Szóval a rejtett hibák javítására igen jelentős összeget kellett és kell még költenem...)
Úgy nézem, a TRW szett nagyjából a Brembo szettem árában van...
(Amúgy utóbbit a szerviz választotta. Én annyit kértem, hogy cseréljék a féktárcsákat, betéteket, de valamiért a hátsó szettet nem tartották fontosnak cserélni.)A kéziféket pedig azért nézetem most meg, mert teljesen kioldva is már többször kiírta a fedélzeti, hogy engedjem ki, illetve behúzva már több alkalommal a napokban alig tudtam kiengedni. Nem lehetett lenyomni a gombját.
Szóval gondolom a kézifék bovden cserére szorul. És akkor a kézifék betétek is, ugye?
Ha úgy adom le az autót a szervizben, hogy "rossz a kézifék", a szerviz vajon tudni fogja, hogy mi mindent kell cserélni azzal kapcsolatban?
(Nem márkaszerviz, hanem egy nagyon jó hírű, korrekt szerviz, családi vállalkozás, japán autó rajongó és japán autót vezető tulajdonossal.
Ezért váltottam nemrég hozzájuk, mert az őszi, vásárlás utáni Accord szervizemet végző, a korábbi családi autónkat évekig szervizelő vállalkozással nem voltam maradéktalanul elégedett. )u.i.: Miért probléma a hűtött féktárcsa?
-
Piftuka
veterán
"Na király, örülök, hogy végre sikerült
"
A vásárlás utáni nagy szerviz megvolt még ősszel.
Viszont a szerviz akkor a hátsó fékeket nem cserélte ki. Ők nem találták rossznak. Én viszont látom, és érzem, hogy nem annyira acélosak, mint illene.
Csikorog fékezéskor, és nem áll meg olyan gyorsan az autó, mint szeretném. (Vagy elvárnám, egy ilyen nagy, nehéz, sport szedántól.)
Mivel a kéziféket is javíttatnom kell, egyúttal kicseréltetem a hátsó tárcsákat és betéteket is.
Milyen jó minőségű, a hőmérséklet ingadozásnak kiválóan ellenálló, rozsdásodásra nem hajlamos, erős hatású (akár lyuggatott, sport) fékek jöhetnek szóba?
Az első tengelyre Brembo szett került.
Milyen hátsó fékszetteket javasoltok, kérlek?
Köszönöm előre is a használható ötleteket!
-
szabonagyur
félisten
Hat odaadom, mert nekunk jott ceges az uj Scross melle.
1 evre adom at, biztositast kifzettem mar elore, megvolt olajcsere, klima tisztitas, most generator javitas.
Aztan tankolni kell nekik, meg ha barmi van (buntik stb), ennyit kertem. Aztan terv szerint ha bejon nekik atvehetik az autot (szivem szerint ingyen odaadnam, de ugyis lesz valami jelkepes osszes, amit majd visszaadok babakotvenyben).
-
Gömbike
senior tag
-
Biqci
aktív tag
Vissza az egész, semmi gond a Yellowstuff-fal, kivéve, ha nem CR-Z-hez keres az ember. Ott ugyanis nem engedélyezett...
Akkor Uraim, ki mit ajánl? CR-Z, első fékbetét, sportos, de nem pályára feltétlenül. Zimmermann nincs, ATE Ceramic nincs, EBC max a Greenstuff engedélyes, a többi non street legal...
-
Gömbike
senior tag
De, most hogy mondod…….
Kb. 2 hónapja van fent, de már akkor hangos volt, mikor megvettem a kocsit tavaly.
A lányoméktól vettem át, kérdeztem akkor tőle, hogy ennyire befütyül a szél? A válasza, hogy ez ilyen volt már, mikor ők is vették 19-ben.
Köszönöm válaszod, majd beszámolok, hogy az ajtóbeállítás eredményessége milyen lett. Pénteken újból pályázom pár száz km-t.
-
-
Gömbike
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
A gyári is TRW érzésre nincs különbség köztük de nem is forszíroztam a dolgot. Mert a fék tudjuk kiknek való...
-
hdanesz
őstag
Konkrétan mi a gond? Beesett a piros gomb? Vagy nincs ami 'ráfogjon'?
Nekem volt ilyesmi anno off topic autóval. Olyan volt mint ha alsó állásban maradt volna az elengedő gomb (persze látványra a helyén volt, de maga a mechanizmus akadt be) .De már nem emlékszem hogy oldottam meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Az összes minőségi RTX GAMER laptop megtekintéséhez nézzen be hozzánk! Eredeti licencek, antivírusok
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 12 64GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- AKCIÓ! Samsung Z Fold5 12GB/1TB, Újszerű, Független, 1 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest