-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Graphics
Jómunkásember
válasz szabonagyur #73184 üzenetére
Sok varia nincs, ha szorul a kerék.
Egy féknyereg felújító készlet meg nem egy horror összeg.
Szerintem nem a szerelőnek kérte a tanácsot. én legalábbis erre utaló jelet nem olvastam ki, szerintem saját megnyugtatása miatt kérdezett a forumtárs.
De az írásban való kommunikáció átka, hogy félre lehet érteni.
Megoldódik a gondja.
( Nekem is van nem hivatalos szerelő ismerősöm, ettől még jó szakember, de biztos van kontár is, meg ugye mit értünk hivatalos alatt.. van aki főállásban mást csinál, de ettől még szerel otthon.)
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz szabonagyur #73180 üzenetére
Szerintem a kerékcsapágy nála merult fel, nem a szerelőnél.
A fórumtársunk mindössze rákérdezett még egy plusz dologra, de a szerelő már megrendelte az alkatrészeket, mivel:"Azt mondta szerelő befog a fék"
[ Szerkesztve ]
-
-
Graphics
Jómunkásember
válasz szabonagyur #73170 üzenetére
Igaz.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz szabonagyur #73152 üzenetére
Kecskemét... Elég szar a körút része.
-
Graphics
Jómunkásember
425 ezernél a gyárit vettük ki és a csillapítása rendben volt.
DE, a teleszkóp szárat tartó persely ( nevezzük ígY), na az már kotyogott.
Műszakin nem bukott ki, mert mérésügyileg rendben volt.
@szabonagyur: Lengéscsillapító a JAzz-City párosnál nagyon sokat elmegy, én oktatóautóként használom a Jazz-t és a futóművel van a legkisebb bajom.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz szabonagyur #73143 üzenetére
Ha Miki nem mondott rá "rosszat", akkor szerintem nincs nagy galiba.
A lengéscsillapító akkor felületi. A hátsó ív szerintem még nem veszélyes.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz szabonagyur #73139 üzenetére
Két olcsóbb lengéscsillapító ha esetleg kopog, ha nem akkor tök mindegy. ( Pár napja fura recsego ropogós hangot írtál, az meg ott toronycsapagy is lehet)
Jobb alkatrészekből ( KYB) kicsit drágább, olcsóbb cuccokkal megoldható.
De nézzen rá egy műszaki szaki.
Hátsó kerékív viszont gyenge pont, ha az most felületi lehet érdemes lenne kijavítani.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz szabonagyur #73136 üzenetére
Felületi rozsda.
Ha nincs atrozsdásodva , no probléma
( GD Jazz)
Első lengéscsillapítót most cseréltem, 425 ezer km. Műszakin jó volt, de már a persely ki volt kopva benne...Lengéscsillapító nem egy horror tétel, én mondjuk belehuztam , KYB került bele.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Üdv!
Tudom lerágott csont, de vettem egy újabb Jazzt, 2009 1,2 ideges.
0W-20 Motullal használták, de nem derült ki melyik lehetett pontosan.
Motult vinnem tovább , csak kerdes melyik lenne a legjobb.
Tudni kell , hogy oktató autó, szóval fog azért városban is járni, de 20%-30% országút is van kb.
Eco-lite
Eco-Clean.Na meg 4db iridiumos gyertya is kelleni fog. Ebből is szeretném a legjobbat.
NGK difr6d13 mehet?[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Marad, amíg bírja, 500 ezer a cél, erre van kb 2,5 éve.
Utána cserélem lehet újabbra, egyedül az ülés, ami nem tetszik benne, amúgy igazi igasló és jó családi autó is.
Nekem munkaeszköz, eladni már fajlagosan nem éri, használni kell, ameddig bírja.
Lekopogom, nagyon nagy szopásokba nem futottam bele. De azért a szerelői hanyagságról tudnék mesélni.[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Rég jártam erre, de gondoltam ezzel "beesek" ide kicsit.
Pörögnek a méterek.
(Azóta már 402000-nél járok)Honda Jazz, 2002, 1.4 i-DSi
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Halló-halló!
Szóval felmerült egy kérdésem!
Nagyon kacsintgatok a hybrid vonal felé, de! Nekem mindenképp kéziváltós autó kellene.
Rémlik valami (rém)történet, hogy Civic Hybrid-ből volt régen kéziváltós kivitel. Erről tud valaki valamit?
Lágyhibrid volt ,de kérdésem, hogy EU-ban volt-e ilyen egyáltalán?
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz DeathAdder #59484 üzenetére
A gyári felni is valamelyik felnigyártónál készül, mindössze kerül rá logo... Pl. mondjuk az Audinál Ronal, és még pár gyártó szállította a felniket.
Ugyanez a szitu a Hondánál is.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59386 üzenetére
Kauffertől szoktam, mert több alkatrész is kellett. Ott most sajna 16-17 ezerért volt, előbb látnom kell a motor állapotát
Ha az X-Clean jó lesz utána keresek 0W-30-aast. Majd kiderül.
De végignéztem a viszkozitasi táblázatokat is
Ha a Motul bevált akkor ne valts olajat, mert lehet belőle gubanc.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Na agyaltam milyen olajat tegyek a beszerzett blokkba ( 1.4 i-DSI), és Motul X-Clean+ 5W-30 mellett döntöttem.
A topicban ahogy olvastam jók a vélemények.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz Graphics #59330 üzenetére
Gyertyákat kiszedtem az első sorból, mint őzbarna, az elektróda kicsit kopottas, de nulla lerakódás.
EGR-t leszedtem, szintén középbarna színű a fala, lerakodás nincs, szép tiszta.
Holnap az EGR csatornát is lebontom, de van egy gyanúm, hogy nem lesz lerakodás benne..
Gondolom az angoloknál picit jobb a benzin minősége, mint nálunk. -
Graphics
Jómunkásember
Viszont én nem kint vagyok, és ezzel igazából nem sokat tudok sajnos kezdeni
Heti 7 napból 7-et melózok, tehát hiába van kint, én nem tudok arra időt szakítani, hogy ezzel kiemelten foglalkozzak más a prioritás sajnos/ nem sajnos.
Tudom, hogy kint Kánaán van, de... Mondjuk én nem gondolom, hogy ez 200-300 Font lenne kint, lehet így van, tudom Te is jöttél haza már lerúgott példánnyal is... Ez az autó azért eléggé egyben volt. Ha meg annyi volt? Nekem nem releváns akkor sem ez... Én megélek valamiből, más meg belőlem... Ilyen dolog ez.
De köszi a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Angol motor, próbálni nem tudtam, de már égetően ( olajégetően) súlyos a baj, és emiatt 2 héten belül motort kell cserélnem.
A motor kipufogó leömlőjét meg tudtam lesni, az porszáraz, csak elégett üzemanyag szaga van, se korom lerakodás, se olajsár, tehát innentől bízom a dologban.
Ma tudom szétszedni kb, EGR-t át akarom nézni, illetve a gyertyákat is kikapom. Ha ezek tiszták, akkor sok bajt nem remélek.
Fagyálló tiszta volt benne, motoron olajfogyások nem voltak. És sikerült kompletten mindenestül venni, így igazából csak ki és be művelet lesz, nem kell átépíteni a perifériákat.
Jófogáson találtam egy bontásra szánt Jazz-t. Felhívtam, egyeztettem, mentem érte. Normális embernek tűnt, pici dumával csak
Ez volt az autó: [link]
@zolynet: 140 ezer km-nek megfelelő mérföld.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Nos, ma elhoztam egy L13A1 komplett motort a Jazz-be.
Jövőhéten egyeztetek a szerelővel, és nekikezdünk.
Remélem jó lesz.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz salieri. #59268 üzenetére
A Jazz ára magas, tartja az árát.
Ez sajnos ilyen. Cserébe tartós konstrukció.
Ha végig 5W-30-at kapott, akkor az teljesen jó és ideális a motornak. Ha nincs olajfogyasztása sem, akkor nem is értem a hezitálást.
Menj, nézd meg, ha tetszik, és jó az autó, meg kell venni. Szerintem ez egy jó vétel.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59266 üzenetére
Áh nekem már annál jobban zúg, illetve a váltótartóm is oda van, így átviszi a rezonanciát is kicsit, majd jövőhéten kicseréltetem.
Az az olaj engem is érdekel, de most van még 2 kanna Motulom, ezt elhasználom.
Majd a másik Jazzbe motorcsere után olyat veszek teszt jelleggel, már csak egy jó motort kéne találnom -
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59262 üzenetére
5W-40 miatt én nem aggódnék. Annak is annyiféle változata van, a lényeg, a Honda által előírt szabványt tudja.
A Jazz-nek itt ezen a éghajlaton teljesen frankó.
Én Motul X-cess-t teszek bele, megszűnt az olajfogyásom szinte... Előtte pedig volt 0W-20 is... Sajnos az max új korától jó neki ,de x kilométer után már nem.
@salieri: Nincs olyan Jazz, aminek ne lenne váltóhangja... Max az, amire most rakták fel a felújított váltót.
Én 160 ezer km-mel vettem, zúgó váltóval... 265 ezernél jár most, és zúg, most már kicsit talán jobban...
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Először idegenkedtem tőle, de a másik autóm fóliázva volt, és nyáron roppant kellemes, hogy nem égeti szét a kezemet - karomat a nap.
Emiatt került erre is fólia, így a klíma is hatékonyabb, és UV fényt is szűri, így talán a belseje sem pusztul úgy a napon.
De nekem is tetszik, kicsit sportosabb is a megjelenése, mégha a 83 paripa nem fog aszfaltot szaggatni ( habár képesek elrúgni a kuplungot)[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz salieri. #59161 üzenetére
Azt kellene tudni, hogy milyen előélete volt.
Olaj nagyon lényeges. Ha , /mert sajnos van rá példa /, 10W-40-nel használták , mert az szoci berögzült dolog, akkor felejtős.
Motorhang alapján is sokat lehet leszűrni. Alapból a motornak nincs sok hangja, ha kelepel, akkor vagy szelephezag, vagy meg volt melegitve.
A váltónak a hangja: ha alapból zajos, és kinyomva elhallgat, akkor nyelestengely , hozzá kell tenni , két Jazz létezik, amelyiknek volt már cserelve, és amelyiknek lesz.
Kb ennyi, Facebook csoport aktívabb a témát illetően.
Ha van kérdésed privátban is kerdezhetsz még, nekem kettő van, egy jó és egy olajzabalo.... Szóval tapasztalat van.
Ha folyamatosan karbantartott, megfelelo olajjal, és jó az ár is, érdemes megvenni. Tudod, nem km-t, állapotot veszünk.
Nekem 265 ezer van a Jazzben, tanulóautó, mégis kiváló műszaki állapotban van.
Mert 2-3 havonta kicserélem, amit kell, atnézetem, ha olyat hallok, vagy új érzem cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59135 üzenetére
Akkor lehet minimális eltérés van, mert a visszacsapó anyaga is lehet más színű
Mindegy, nekem ez is megfelel, sok futáshoz kellett egy jó szűrő, eddig végülis bevált, mert már 6-8 db elfogyott .
A Hengst megvan, a MANN-t nem találom, az lehet épp a kocsin van
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59130 üzenetére
Van egy, múltkor Miki javasolta, akkor beszereztem. Na majd felkerül ez is, mert már 9 ezernél jár az olaj, de most megint fika lett az idő az autó alatti melókhoz ( akna meg nincs, még... )
NEm tudom ebben van-e esetleg: [link]
De úgy olvastam máskor, hogy a Hengst szűrők azonosak a MANN szűrőkkel.
Amúgy hogy néz ki a visszacsapó szelep?
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz uriember #59123 üzenetére
Mivel EPS az szerintem, amire Te gondolsz, így azt szokni kell a sima hidraulikus szervokhoz képest.
Jazzben is kicsit döglött emiatt a kormány illetve nagyon közvetlen egyből mozdul,hogy ha mozdítasz rajta.
De ha elektrohidraulikus, akkor nem szóltam :D
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
-
Graphics
Jómunkásember
Ennek a 3 ezer az ideális, vagyis nem tudom milyen vasad van ,de a Jazz-nél ott van a nyomatékcsúcs elvileg. (2800 rpm-nél, tehát ott a legkevésbé megterhelő neki, és ott a legoptimálisabb a fogyasztás is. )
Pesten több kollega is Jazz-t használ, ott az egyiknek 400 ezernél volt motorcsere ( az okokat nem tudom )
Nekem ha nem jön be valami fatális anyagfáradás, esetleg egy kisteher jobbról... Akkor 320-340 ezerig tervezek vele menni, utána vagy párom kapja meg, vagy a családban máshoz kerül. ( most van 263 ezernél)
Addigra lemegy az újabb ára, és abba tervezek átülni.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz BlacKSouL #58871 üzenetére
Összességében mitől érné nagyobb pusztítás?
Itt max az erőátviteli egység szenvedhet, ha esetleg nem megfelelően használja a kuplungot, a futómű, ha épp minden 20. gödörbe belemegy.
A motor nincs terhelve, csak üzemmeleg motor kap terhelést (javarészt az is, hisz folyamatosan megy az autó) , városban 2 ezerig, országúton 3 ezerig van húzatva az autó, nincs nyomatéknak se kitéve túlzottan.
Ami esetleg a kuplung megterhelőbb az a manőverezés.
Vagy milyen nagyobb pusztításra gondolsz? Igazából én a saját vezetési/technikai stílusomat próbálom átadni, ezt magam részéről járműbarátnak gondolom.
Motorikusan én nem tapasztaltam nagyobb próbatételt, persze nem lehetetlen, hogy többet kap, de szerintem olyan nagymértékű eltérést a normál használathoz képest nem mutat eddig.
Szerintem némely tulaj saját autója több terhelést kap, ha mondjuk hidegen "kúpolják" neki, mégha nem direkt is akarnának kárt tenni benne... Vagy esetleg téves olajválasztással, netán elmaradt szervizzel..
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
Rendszeresen karbantartott autó, volt szelephézag állítás is, csak bizonyos fordulaton "csörög be".
Jó motorral, megfelelő olajjal (Motul), minden téren odafigyelt verda ( oktatóautó, így nem megengedett a műszaki hiba )
Áh, én még nem tervezem leadni bontásra
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
-
Graphics
Jómunkásember
-
Graphics
Jómunkásember
válasz szabonagyur #58765 üzenetére
"Félegyi" - Kiskunfélegyházáról utaztunk el egy 2-in-1 pihenős 2-3 napra, addig az autó javult, mi pedig kikapcsolódtunk Sóstófürdőn.
-
Graphics
Jómunkásember
Na a szezon előtt kicsit rendbe lett kapva a Jazz.
Kapott minden finomságot, vadiúj Nissens cuccokat, új főtengelyszimeringet a vezérlés felől, és fullos klímajavítást.
Volt baj rendesen, de most már hűvösen várom a szezont.
Már csak a hátsó lököst kell kicserélni.
Varga Miki volt a tettes, nagyon alapos munkát végzett.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tboy93 #58687 üzenetére
Fékezéskor jobban kijön az ilyen jellegű hiba.
Gyorsításkor nem, esetleg nagyobb tempónál rázhatja még.
Nekem még olyan hiba volt tavaly nyáron, hogy a fékcső belülről megadta magát, és egyirányúsította a fékfolyadékot, tehát fékezni engedte, majd visszafelé már nem áramlott a folyadék, és szorult a fék.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz eisento #58650 üzenetére
Én ezekkel dolgozok, vállalható, de elozeskor ki szoktam nyomni a +5Le klíma off gombot
Igaz tavaly hibás klíma kompresszor miatt anélkül toltam le a szezont...
Az FL még nyár végén lett meg, azt jobban ajánlom, de ugyanaz a motor, jó helyről kell venni és rendszeres karbantartásokat el kell végezni időben.
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz eisento #58644 üzenetére
Van itthon mindkettő Jazz, kérdezz bátran 2002-es 1.4, 2004 év végi, de már 2005 modellév FL, 1.4
2002-2004 nonFL. manuális tekergetős klíma, hátul dobfék ( sportnál lehet tárcsa.
1.2-1.4 kívül belül azonos. Hátul pattogós a futómű.
2005-től felfelé az 1.2-esek kb maradtak úgy ahogy voltak, mindössze lökhárítót cseréltek, illetve a fűtésszabályzó gyűrűje szürke lett. Műszerfal, minden olyan mint facelift előtt.
1.4-esek viszont változtak, digitklímás belső, nagy indexes tükrök, lökös változott, motornál kis levegőszűrős, a nonFL-nél hosszú.
Tárcsák hátulra is jutottak, illetve hátul puhább futómű. Belső anyagok változtak, műszerfal újabb, világítós Jazz logó a műszerfalon. Új multikormány, középen hátul középső fejtámla is lett, az ülések hátulján a vezetőoldal mögött nincs tároló.
Motornál annyi változás, hogy a facelift 1.4-es igaz, hogy L13A1 motorkódú, viszont a nonFL még bowdenes gázt kapott, az FL-nél elektronikusan adja a gázt, emiatt élénkebb a gázreakciója is.
A klímahűtő nagyobb az FL-nél, így jobb a hatásfoka is. Illetve a sima hűtő is nagyobb, elrendezésükben is van változás.
Lökhárítók alsó fele kifelé szélesedik, lámpák belső struktúrája picit változott, több a "krómos" elem benne.
Hirtelen ezek jutottak eszembe.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest