- Magisk
- Kína vezeti az okosórapiacot, a Huawei az első helyen
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Flip4 - tavalyi göncben flexelsz?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-cobra-
aktív tag
válasz rothfb #63503 üzenetére
Én úgy tudom hogy az aszimetrikus gumi lényege, hogy a külső-belső oldal más tulajdonságokkal bír. Hogy ne kelljen balos és jobbos gumit gyártani, így készül egy fajta, ami nem forgásirányos, viszont ahogy Aladdin is írja állítólag nem érdemes oldalt cserélni későbbiekben. Utána kellene olvasni szakirodalomban, hogy van-e alapja a dolognak vagy sem.
-
-cobra-
aktív tag
Viszont ha egyszer már felraktad, akkor utána nem módosíthatod a forgásirányt, tehát csak az első-hátsó tengelyt cserélheted fel, az oldalt már nem.
-
-cobra-
aktív tag
Semmi. Ősök Avensisébe és asszony Corollájába évek óta az megy (New Life 0W-40), jó olaj, kifejezetten benzineshez, magas TBN-nel.
Haver 1.8 Civicjébe szintén M1 AFE 0W-20at szoktunk rakni, nem eszi és állítólag baromi jó a fogyija is.
Szerintem kiváló ár/értékű olajakat csinál, nyilván nincs olyan nagy neve mint a Motulnak. -
-cobra-
aktív tag
Kovácsautónál perpill 4300Ft a Honda 0W-20 literje, én legutóbb itt vettem.
-
-cobra-
aktív tag
válasz flegga92 #59827 üzenetére
Nekem a nagyon finom szövésű (0000) acélgyapjú + krómtisztító szinte újjá varázsolta.
-
-cobra-
aktív tag
Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de ezekről a műanyag pálcákról sokkal rosszabb leolvasni a szintet, mint a jó öreg fémről. Az enyém pl így néz ki:
pálca oldal 1
pálca oldal 2
Azt se értem teljesen, hogy miért "fut fel jobban" az olaj a pálca barázdáin egyik oldalon mint a másikon. (megismételtem többször is, akkor is ilyen)
Most még relatíve könnyen olvasható, mert már 8000km van az olajban, de mikor beletöltöttük a friss 0W-20-at kb nagyítóval néztük a szintet hogy hol is lehet. -
-cobra-
aktív tag
válasz Manitou #58531 üzenetére
Majdnem mindenhol azt lehet olvasni, hogy a PS4 / PS4S a legjobb gumma, gondolom nem véletlenül. Utcára lehet hogy már fölösleges (bár ezt mindenki saját maga tudja, hogy mennyire autózik határon, és hogy egyáltalán ki tudja-e hozni azt ami a gumiban rejlik). Mi most haver Ufo-jára Falken FK510-et vettünk, ár/teljesítményben az egyik legjobbak mondják, kíváncsi leszek, hogy milyen lesz majd.
-
-cobra-
aktív tag
Motul 0W-20-asa nem egy új fejlesztés, nem különösen emelkedik ki semmivel.
Én ezt használom, meg vagyok vele elégedve: Castrol EDGE Professional H 0W-20 -
-cobra-
aktív tag
válasz yodamester10 #57443 üzenetére
Én is nézegettem ezeket a gumikat, tesztekben rendszerint PS4 jön ki legjobbnak. Kérdés hogy utcán ezek a különbségek mennyire észrevehetők. Lehet, hogy PS4-gyel gyorsabban körbeérnek egy pályán 1-2 tizeddel, de úgyse fogok folyamatosan határon autózni.
Én ezeket néztem ki 225/50 R17 méretben:
Falken FK510 33K
Conti PC6 37K
Conti SC5 40K
Michelin PS4 44KSzerintem egyikkel sem lehet nagyon mellényúlni. A Falken-t elég best buynak mondják a tesztekben, de nálunk annyira nem olcsó mint külföldön. Inkább mellédobnék pár ezret és akkor már inkább Conti ami nálunk többszörösen bevált téliben és nyáriban is. De akkor meg már esz a fene, hogy miért nem vettem meg a "legjobbat". Áhh nehéz ügy ez, sztem marad a jelenlegi Yoko Decibel, az úgyis jó halk, és megspórolok 160k-t.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Jó olajat vettél bele. A linkelt gépkönyv megengedi a 0W-20as viszkozitású motorolaj használatát, melynek HTHS viszkozitása alacsony, 2.6-2.9 között szokott lenni. Mivel az A3/B4 minősítés egy magasabb HTHS-t ír elő (>3.6), így eleve kizárja, hogy legyen 0W-20as A3-as olaj. Ezért szerepel A1 és A5 minősítésű olaj is a leírásban, ami alacsony HTHS-ű, egyik normál/másik hosszabb csereperiódust enged meg.
[olvasmány] -
-cobra-
aktív tag
válasz King Charles #56976 üzenetére
Gondolom hiányzik belőle a gyári kábel. Itt csemegézhetsz: ebay
-
-cobra-
aktív tag
válasz maximuss #56242 üzenetére
Mindkettő jó, egyikkel sem nyúlsz mellé. Én még ezt is tudnám ajánlani: Castrol Edge Professional H 0W-20.
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
2.2CRDI Accordnál mire érdemes figyelni? A FB csoportban jobbára DPF panaszokat látok csak, ezen kívül más gond nem szokott lenni vele? A békéscsabai Hondánál gondolkozunk az alábbi példányon: [link]
Esetleg valaki ismeri? -
-cobra-
aktív tag
Nálunk családi Avensis csak Mobil1-et látott eddig, és ezután is csak azt fog, jóféle olaj.
Én Accordba legutóbb Castrol Edge Prof. H 0W-20at tettem: 39, 8.9, VI: 220!
A vicc az, hogy eddig beletettem 5000km-t olajcsere óta és semmi nem fogyott, korábban az Eni 5W-30-at jobban ette.Haver 1.8 8gen FL Civicjébe M1 0W-20-at vettünk legutóbb, beletett majd 20.000-ret a mostani olajcseréig, 0 olajfogyasztással. (Persze az autószerelő mindig megjegyezi, hogy ilyen híg olajat Ő nem javasol és legközelebb tegyünk bele vastagabbat. Biztos jobban ért hozzá mint a Honda mérnökei.)
-
-cobra-
aktív tag
Ha valakit érdekelne egy kis xenon upgrade, akkor most a mallnál nagyon-nagyon jó árban van:
Osram Xenarc Cool Blue Intense 66240CBI- HCB D2S, 2 db
Én rendeltem egy szettet, tartaléknak jó lesz (de lehet nem hagy nyugodni a kíváncsiság és bepattintom a gyári helyett). -
-cobra-
aktív tag
Köszi Mindkettőtöknek!
Amúgy ezt a két Jazz-t néztük ki Pesten a Bojtár utcában:
[1]
[2]Esetleg valaki nézte már itt a fórumozók közül?
Annyira nem olcsók, viszont jól felszereltek: tempomat, digitklíma, bőrkormány, ködlámpa...
1.2-esből láttam még ígéretes hirdetéseket, de nem tudom, hogy elég-e ekkora motor bele.
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Szerintetek az alábbi motortér mennyire problémás korróziós szempontjából?
2012-es németből behozott Jazz. Mintha az első lökös patentjei nem lennének egyformák/gyáriak (négyből három egyforma), lehet hogy le volt szedve? -
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
2012 utáni Jazz-eknél kell valamire figyelni (L13Z2)? Ha jól tudom a korábbi generációk elég érzékenyek voltak az üzemanyag minőségére, és átlag benzinnel városban hajtva gyakran lekoszolódtak az EGR csatornák. Ennél a motornál sikerült már ezt kiküszöbölni? Amúgy ezt nézegettük: [link]
-
-cobra-
aktív tag
válasz maximuss #53154 üzenetére
Valamit benéztél sztem. Így kezdődik az oldal: Benzines kivitelek "Kivéve az európai típusokat".
Lapozz kettőt hármat és lesz egy hasonló táblázat az európai kivitelekre is.Nálam Accordnál
európai: normál 20.000, fokozott 10.000km
nem európai: normál 10.000, fokozott 5000km -
-cobra-
aktív tag
Sustina fanoktól kérdezném, hogy amit Magyarországon lehet kapni Sustina néven, az milyen minősítésű olaj? Számomra nagy meglepetés volt amikor felfedeztem, hogy régiónként eltérő olajat szállít(hat) a cég.
Amerikai adatlap: Kiemelkedő adatok VI és TBN-re vonatkozóan.
Minősítés: API SN, ILSAC GF5Európai adatlap: Átlagosnak mondható VI és TBN. Gondolom azért csökkentették az adalékok mennyiségét, hogy megfeleljen a C3-nak.
Minősítés: API SN, ACEA C3Ezt erősíti meg részben az eneos magyar weblapján található információ is:
"Az 5W-30-as olaj összetétele változott, mert API és az ACEA minősítéseket 3 évente meg kell hosszabbítani, és ezt a JX Nippon Oil egybekötötte azzal, hogy változtatott az összetételén. Az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) már elfogadta, az API vizsgálja még, így Európában forgalmazható az olaj. Ezért az európai és az amerikai olaj jelenleg nem egyezik, de ha meg lesz az engedély, akkor amerikában is ezt az olajat fogják forgalmazni"Viszont egy kis csúsztatást érzek a fenti magyarázatban, ugyanis ha jól tudom, akkor az ACEA/API nem minősít semmiféle olajat, ők csak a minőségi osztályokat definiálják, és a gyártóknak kell megvizsgálni hogy az olajuk mit teljesít és mit nem, ez alapján címkézik fel.
"ACEA does not certify oils, nor license, nor register, compliance certificates. Oil manufacturers are themselves responsible for carrying out all oil testing and evaluation according to recognised engine lubricant industry standards and practices. " forrás
Ha ez így van, akkor számomra kicsit gyengül a "hype" a Sustina körül. Bár ettől függetlenül természetesen lehet jó olaj, csak nem tudom hogy a fentiekkel sokan tisztában vannak-e? Főleg amikor olyanokat olvasok, hogy az 5w30 sustina hidegen 0w20.
Félre ne értsetek, nem kötözködni jöttem, nem akarok itt olajvitát indítani, csak tényleg érdekel, hogy mi az igazság.
-
-cobra-
aktív tag
válasz ati888 #51901 üzenetére
Nekem 2012-es van, 2.0 benzin, sedan. Eddig teljesen meg vagyok vele elégedve. Futóműve szerintem kicsit kemény erre az utakra, de közben szeretem mikor sportosabban 'kell' kanyarodni. Fogyasztása városban nekem 8.5-9 liter (télen inkább 9-10 között), országúton 6-6.5l. Hátul valóban elég szűk a lábtér, illetve a kagylós ülések miatt nehézkes a ki-be szállás. Ezzel a motorral nem leszel a lámpák királya, de szerintem egy átlagos közlekedésre bőven elegendő.
Ja igen, az anyagminőség szerintem szuper, főnökön vadiúj Passatja nem különb egy fokkal se.[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz BlacKSouL #51565 üzenetére
Nagyon szép lett, gratula!
Most én is elgondolkoztam, hogy dobom a szofitákat a tetőből (8gen Accord).
Aladdin tesztje alapján Philips a legerősebb, viszont árban elég húzós ~3600Ft/db.
Ár-teljesítményben talán a Neolux 6431CW a legjobb, ~1000Ft/db, de abból csak 6000K-s van, nem tudom milyen lehet élőben.
Mondjuk rendszámban és helyzetjelzőben Osram 6000K-s megy már évek óta, szépek s jók.Ha kicsit megenyhül az idő lehet nekiállok, nem akarok minuszban műanyagokkal játszani.
Gyári 8W-os izzó: 7,05 Lux
Philips X-treme Ultinon C3W LED 4000K: 11,75 Lux
Neolux 6431CW 0,5W 6000K: 8,21 Lux
Osram 6431CW 6000K: 8,08 Lux
Neolux NF3160 0,5W 6000K: 6,48 Lux
Osram 6497CW 6000K: 3,12 Lux
Osram 6497WW 4000K: 2,56 Lux -
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Haver 8gen FL Civicjében nem világít a tompított, csak a helyzetjelző vagy refi. Mondtam hogy nézze meg az izzót vagy biztit. Nem műszaki beállítottságú, inkább elvinné valakihez aki megnézi, főleg hogy kapcsoló problémáról is olvastunk mint hibalehetőség.Tudtok valakit ajánlani Pesten? Köszi! -
-
-cobra-
aktív tag
válasz BigBlackDog #50907 üzenetére
8gen 2.4-es olajfogyasztás (legrosszabb esetben motorcsere) nem csak a korai szériás facelift előtti modelleknél fordult elő?
Mondjuk 2012 utáni 2.4-ből nagyon keveset találni, inkább a 2.0 jellemző (mint ami nekem is van).
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz Gabesz84 #50882 üzenetére
Ez így igaz. Általános szabály, hogy olyan lámpatestben ahol gyárilag izzó volt oda sem ledet sem xenont nem szabad tenni. Innentől kezdve mindenki saját belátása szerint cselekszik.
(Nyilván egy szakadt Ladában lévő kínai xenon feltűnöbb lesz a jardnak, mint egy pár éves Hondában lévő helyzetjelző led, aminek a színe közel megegyezik a gyári xenonéval.) -
-cobra-
aktív tag
-
-cobra-
aktív tag
Pusztán érdekesség képen, Ti elképzelhetőnek tartjátok, hogy 8gen Accord-ban az FL én nonFL elemek keveredjenek? Itt van pl. ez a hirdetés: [link]
Eleje: FL lökös, lámpa, hűtőmaszk
Hátulja: FL króm csíkos csomagtérajtó
Felni: nonFL alufelni (FL-ben a felni közepe polírozva van gyárilag)
Beltér: nonFL kárpitozású ülésekIlyet még nem láttam... lehet hogy modellváltáskor alkalom adták keverék modellek gurultak le a sorról?
-
-cobra-
aktív tag
válasz Winner_hun #50507 üzenetére
Én a héten tetettem fel az új Krisalp HP3-at. Szerintem ár-érték arányban nagyon jó (talán még jobb is, mint a korábbi bestbuynak kiáltott Hankook W452), vizes(aquaplaning) és havas teljesítménye kiváló. Nyilván ezeket a tulajdonságait én még nem tudtam kitesztelni, de halknak nagyon halk.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Ha már így előjött a téma. Ha tél előtt úgy döntenék hogy rátöltök az amúgy kiválóan teljesítő csak sokat álló yuasa akksimra, akkor érdemes lenne lehúzni a sarukat? (8gen accord, lidlös töltő) Ha bele gondolok hogy a generátor is megküldi 14 felett akkor gondolom nem okoz gondot az elektronikának a töltő 14.4 voltja sem.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Hankook Winter i'cept RS2 (W452)-vel esetleg valakinek személyes tapasztalat? Asszonynak kellene télire valami középkategóriás gumi, és ezt találtam egyik legjobb ár/teljesítmény arányúnak.
Accordra is kell majd, de ott 'nem számít a pénz', valszeg TS860 lesz majd, meglátjuk hoznak-e meglepetést az idei tesztek. -
-cobra-
aktív tag
válasz yodamester10 #49144 üzenetére
Hú erre nagyon kíváncsi lennék. Előtte-utána kép ugyanazokkal a beállításokkal, esetleg egy fele sima - fele NBU összehasonlítás király lenne.
-
-cobra-
aktív tag
Így van, 38 fok alatt kell lenni a motorhőmérsékletnek, ezért is vittem reggel, csinálták meg napközben és mentem érte zárás előtt. Amúgy a szervizleírás alapján nem kell több lépésben csinálni: fedél le, vezérműtengelyt megfelelő pozícióba állítani, szívó és kipufogó oldali szelepeket beállítani, ezt megismételni a többi hengernél, fedél vissza.
Az OK, hogy bruttó min 3-4 óra, de annak nagy része csak a hűlés, nehogy már azt is kiszámlázzák, nonsense..[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz -cobra- #48844 üzenetére
Tegnap megvolt a szelephézag állítás.
Végül Kecskeméten csináltattam meg, mert itt kaptam a legjobb ajánlatot: 16800Ft munkadíj + 1db patent, összesen 17.600Ft.Pusztán az érdekesség kedvéért előtte felhívtam még két másik márkaszervizt is, hogy milyen ajánlatot adnak a fenti műveletre.
Honda Szolnok: elmondták, hogy nem nagyon csináltak még Accordon, de Jazzből kiindulva kb 20.000Ft lenne (br. 7500Ft óradíj).
Honda Szeged: a munkafelvevő megpróbált meggyőzni, hogy ez egy komoly művelet, előző nap ott kell hogy hagyjam az autót, és nagyjából 4 órát fog igénybe venni a beállítás ami náluk 36.000Ft-ot jelent (br 9000Ft óradíj).Kommentet nem fűznék hozzá...
-
-cobra-
aktív tag
válasz honda23 #48840 üzenetére
Megkérdeztem közben, 8900Ft+áfa a rezsi óradíj, azaz bruttó 11.300Ft.
Ezek alapján a szelephézag ellenőrzésre kb 1.5 órát (~16000Ft), az olajcserére ~45 percet számoltak (~9000Ft).
Érdekesség, hogy a német szervizkönyvemben van egy táblázat a referencia időkkel: olajcsere 0.3 óra, szelephézag ellenőrzés 0.4 óra. Valószínű ott kicsi korrektebben mennek ezek a dolgok mint "drága" kishazánkban.
-
-cobra-
aktív tag
Voltam ma egy márkaszerízben és érdeklődtem szelephézag állítás és olajcsere felől, kissé sokkoló árak fogadtak:
szelephézag állítás 16000Ft (tömítést nem kell cserélni)
olajcsere 9000Ft (csak munkadíj!, olajat/szűrőt én viszek)
Mi lenne ha valami komolyabbat kellene az autón csinálni[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Találtam egy szép pedál szettet ebay-en, 7gen Accordosokat érdekelheti. Aprópénzért van a gyárihoz képest és szerintem igényes. Az én 8gen-embe sajnos szélesebb a lábtartó.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz DeathAdder #47460 üzenetére
Köszi az infót. Esetleg tudok Kecskeméten precíz Hondás szerelőt aki a szelephézagot meg tudná nézni. Ha más nincs, akkor muszáj leszek a Csernákhoz vinni.
-
-cobra-
aktív tag
Kecskeméten a Honda Csernákkal van valakinek tapasztata? Lassan 100.000km lesz az Accordban és gondoltam elviszem akkor szelephézag ellenőrzésre és ha már ott van akkor cseréljék le az olajat is (viszem magammal a jó kis Castrol H 0W-20-at. )
-
-cobra-
aktív tag
válasz hülyegyerek #47309 üzenetére
Ezt a nívópálca milyen szintjénél írja ki? Ha minimumra megy le, vagy az alá, esetleg el sem éri a pálcát?
-
-cobra-
aktív tag
Üzemanyag adalékokkal (injektor/szelep/egr tisztító) kapcsolatban mik az általános tapasztalatok?
Sokat járok városban (Accord, R20), nem tudom hogy néha érdemese lenne-e valamit használni.
A Wynns-t sok helyen látom, és van a Petrol Clean 3 /EGR Clean 3 termékük, amit elvileg 10.000km-enként ajánlott használni.
Viszont valakitől meg azt hallottam, hogy felejtős milyen ilyen, mert leold olyan dolgokat is amik nagyobb kárt tehetnek (pl. eldugítják az injektort).[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Castrol EDGE Professional H 0W-20-as Honda specifikus olajról van valakinek tapasztalata?
Specifikációban szemet ütött a 220-as viszkozitás index ami messze jobb a többi gyártó 0w-20-asánál. Sajnos HTHS-t nem közölnek. Német webshopból beszerezhető 13EUR/liter áron.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz Segnior_Barthez #45806 üzenetére
Nekem az Accord kézikönyvében két konkrét típust említenek ami belerakható, az egyik NGK a másik Denso. 5-6000 körül van darabja ha jó helyen veszed és elvileg 120.000km az élettartama. Én maradnék az NGK-nál és keresnék olcsóbb helyet a beszerzésre.
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis infó annak aki Yuasa akksit szeretne venni. Az akksi méretén kívül és polaritásán kívül figyeljetek arra is, hogy vékony vagy normál sarus legyen. Én tavaly vettem 2012-es 2.0 Accordhoz Yuasa 54584CA akksit (mert a katalógus ezt hozta), de mint kiderült túl vékony az akksi pólusa és csak pólusbővítővel tudtam megoldani a sarurögzítést. Múlt héten rendeltünk haver 2011-es 1.8 Civicjéhez ugyanezt az akksit (szintén ezt dobta fel a katalógus), és ő is ugyanígy járt.
-
-cobra-
aktív tag
Ma beszereztem az ajánlott Lidl akku töltőt. Minősége ránézésre első osztályú, egyáltalán nem tűnik olcsónak. Behoztam a garázsból a régi (rossz?) Panasonic akkumat ami az Accordban volt. Egy éve pihen a garázsban, rámértem 11V volt benne, kíváncsi vagyok mit hoz ki belőle.
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Holnaptól lesz a LIDL-ben LCD-s akksi töltő. Egész jókat írnak róla, viszont nem tudom van-e értelme megvenni. Sose használtam akksi töltőt. Jelenleg egy 1 éves Yuasa 45Ah van benne, hétvégén használtam utoljára az autót, fűtetlen garázsban áll, most megmértem multiméterrel 12,06V van benne. Szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz mgoogyi #45452 üzenetére
Ha jól értelmezem, akkor a Mobil1 0W-20 a nagy hidegben nagyjából 2 fokkal alacsonyabb hőmérsékleten tudja ugyanazt a viszkozitást mint a többi három. Igazatok van, valóban nüansznyi különbségekről beszéltünk már. Megfogadom a tanácsot és leteszem a voksom a Motul 0W-30 mellett, a magasabb HTHS viszkozitás biztos jót tesz a motornak, és a gépkönyvben előírt ACEA szabványt is teljesíti. Köszönöm még egyszer a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz mgoogyi #45362 üzenetére
Értem. Azt lehet tudni, hogy a 0W-30as Motul is észteres-e, vagy csak a 0W-20-as?
Közben elkezdtem túrni a netet az Eneos Premium Ultra 0W-20 specifikáció után, és amivel számoltunk az 2004-es adat. Viszont találtam egy 2015-ös adatlapot, teljesen más adatokkal. Megkérhetnélek hogy megnézzük újra a -20-as értéket?
Aztán lassan megpróbálom levonni a konklúziót, hogy melyik a "legjobb" választás.
Köszi a segítségedet. -
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Meg tudja valaki mondani hogy 1.8 8gen FL Civicbe milyen Yuasa akksi kell. Egyik haveromé döglődik, de ő elég analfabéta hozzá, én meg messze vagyok hogy megnézzem. -
-cobra-
aktív tag
válasz mgoogyi #45357 üzenetére
Köszi a számolást.
A C3-as Eneos Sustina 5w-30 adatait én sem nem tudom hova rakni, valami nincs rendben, igazad van.Akkor ezek alapján -20 fokon az alábbi a sorrend:
*1. Eneos Premium Ultra 0W-20
2. Mobil1 Advanced Fuel Eco 0W-20
3. Motul 8100 Eco-nergy 0W-30
4. Motul 8100 Eco-lite 0W-20*(megj. eneos.eu-n már API SN-t is tudja és kicsit más adatokkal rendelkezik, szerintem ezekkel már nem lenne első)
Kisebb meglepetés, hogy az 'olcsó' Mobil1 milyen jó értéket kapott, ár/értékben sztem nagyon jó.
Amit viszont nem értek, hogy a Motul 0w-30 hogyan lett jobb mint a 0w-20 (az adatok elvileg helyesek). -
-cobra-
aktív tag
válasz demars #45323 üzenetére
Yuasa elvileg jó féle, ősök Avensisében 9 évet bírt a gyári. Nekem egy éve adta be a kulcsot a gyári Panasonic feliratos akksi az Accordban, én is Yuasát tettem bele. Meglátjuk mennyit bír, de azért azt észre vettem, hogy mínuszokban nehezebben forgatja, de betudom a sok állásnak és a jelenlegi 5W-30as olajnak.
-
-cobra-
aktív tag
válasz mgoogyi #45283 üzenetére
Kicsit korábban leírtam, hogy milyen autóm van és jellemzően milyen igénybevételt kap "szegény", illetve a kézikönyv milyen ajánlást ír elő.
Az elmúlt bő egy év alatt 8000km-t tettem bele az autóba, ebből 1500km volt hogy haza hoztam. A maradék 6500km nagy része városba került bele rövid távokon. Ezért elsősorban hidegindításra játszok. Ritkán szoktam megküldeni az autót, jellemzően csak akkor, ha országúton nagyot kell előznöm, vagy ha egy évben egyszer elmegyünk Mátrázni, akkor szokott a felső tartományban ingázni.
Gondolom ez a használati mód inkább a 0W-20-at indokolja, mint a 0W-30/40-et.
(Mivel nem megyek olyan sokat hogy 3 havonta cseréljem az olajat, így az ár számomra másodlagos szempont.)
Neked mi a véleményed?Aladdin
Nekem pont az a "bajom", hogy az összes 0W-20 olaj API SN/SM és/vagy ILSAC GF5 minősítéssel rendelkezik, a gépkönyv pedig ACEA-ra hivatkozik.
Egyébként a magyar oldal szerint az Eneos 0w-20 API SN, illetve a Mobil 1 0w-20 is API SN.[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz mgoogyi #45277 üzenetére
Íjj de jó kis téma lesz ez most, én is hetek óta agyalok az olaj témán, mit tegyek az R20A3 Accordba. Itt a fórumban a Honda 0W-20-at ajánlották, de ugye arról nem tudni semmit, és nagyon megkérik az árát is (más kérdés hogy a minősége indokolja vagy a Honda felirat a dobozon). Jelenleg az alábbiakra szűkítettem a kört:
Mobil1 Advanced Fuel Economy 0w-20
Eneos Premium Ultra 0w-20
Eneos Sustina 5w-30
Motul EcoLite 0w-20Tudnánk egy ilyen összehasonlítást csinálni? (Mobil1 és Sustina már megvan jóvoltodból )
Apropó, a Sustina adatai honnan valók? Én ezt a specifikációt találtam, ami jelentősen eltér a tiedtől. Vajon melyik lehet a helyes?
-
-cobra-
aktív tag
Ha már így előjött ismét az olaj téma, akkor gyorsan megnéztem az én kézikönyvemben mi szerepel ajánlott olajként.
2012-es 2.0 benzines (R20A3) Accord (németországi, ~98000km):
Szervizre emlékeztető rendszerrel szerelt modellek (ilyen van nekem):
- Honda motorolaj
- ACEA A3/B3
- ACEA A5/B5
* Ajánlott viszkozitás 0W-20Szervizre emlékeztető rendszer nélküli modellek:
- ACEA A1/B1
- ACEA A3/B3
- ACEA A5/B5
* Ajánlott viszkozitás 0W-20Európán kívüli modellek:
- API SL vagy nagyobb
* Ajánlott viszkozitás 0W-30És mivel pár hónap múlva esedékes lesz az olajcsere, akkor felteszem a nagy kérdést, milyen olajat tegyek bele? Jelenleg Eni 5W-30 van benne, mert ilyet öntött bele a német márkaszervíz mikor elhoztam az autót. 90%-ban városi használatban van az autó, ráadásul igen rövid távú megszakításokkal (~5km), szóval sok a hidegindítás. Mindenképp váltanék Eniről és az 5W-30ról is (ebből 8000km alatt megevett pár decit, utána kellett öntenem). Hideg oldali viszkozitást szeretném 0-ra csökkenteni, a meleg oldali értéken gondolkozok még. Mivel az 5W-30-asból is fogyott kevés, nem tudom, hogy tervezzek-e 0W-20-szal vagy jobb lenne egy 0W-30, 0W-40. Elsődleges szempont az olaj minősége, nem vagyok annyira árérzékeny.
Eddig ezeket az olajakat néztem ki:
MOBIL1
Advanced Fuel Economy ---0W-20--- API SN,SM,SL,SJ---GF5
Fuel Economy ---0W-30--- API SL,SJ---ACEA A1/B1,A5/B5
New Life ---0W-40--- API SN,SM,SL,SJ---ACEA A3/B3,A3/B4MOTUL
8100 Eco Lite ---0W-20--- API SM---GF5
8100 Eco Energy ---0W-30--- API SL---ACEA A5/B5
8100 X-max ---0W-40--- API SN---ACEA A3/B4ENEOS
Sustina ---0W-50--- API SN
Sustina ---5W-30--- API SN---ACEA A3/B4 (azért került bele mert hígabb olajnak írták)
Premium Ultra ---0W-20--- API SN---GF5Honda Genuine ---0W-20--- API SN?
Az az érdekes, hogy a fenti 0W-20as olajoknak nincs ACEA minősítése "csak" API, akkor nem is önthető bele? De közben meg az az ajánlott viszkozitás.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
válasz z123456789 #44848 üzenetére
NBU szerintem jó izzó, persze autó és használat függő az élettartama. (Ősök Avensisében 2 évet bírt, de a fejükbe véstem, hogy ne használják nappal és indítózás közben véletlenül se legyen felkapcsolva).
Ultra Life-ot felejtsd el, még a sima izzónál is rosszabb fénye van. Én megpróbálkoznék egy Silverstar 2.0-val, az egy jó kompromisszum fényerő/tartósság mentén. -
-cobra-
aktív tag
válasz z123456789 #44791 üzenetére
Ezek a csomagtér spoilerek rugalmas anyagból készülnek és 3M-es szalaggal vannak rögzítve. Ha nem kell gyári, akkor fillérekért rendelhető színre fújtan ebayről távolkeletről.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
A minap nagyfater vett egy Jazz-t és kapott egy check engine-t. Elvitte szerelőhöz aki kiolvasta a hibát: EGR, majd törölte kódot. Mivel más nem történt így nem meglepő módon tegnap újra előjött. Gondolom takarítani kellene az EGR szelepet és csatornákat (típusbaj). Tudtok esetleg ajánlani megbízható szerelőt Kecskeméten.
-
-cobra-
aktív tag
válasz z123456789 #43027 üzenetére
Biztos meg lehet oldani utólagosan is. Ősök Avensisében is van valami utólagos okosság, hogy ha bezárom a kocsit, akkor automatikusan felhúzza az ablakokat (azt hiszem azt is be lehetne rá programozni, hogy behajtsa a tükröket is).
-
-cobra-
aktív tag
válasz z123456789 #43021 üzenetére
Igen, mind a négy automata fel és le is.
-
-cobra-
aktív tag
Nekem faceliftes 8gen Accordban következőképp működik a központi zár:
-ha egyszer nyomom a nyitót, akkor kinyitja a sofőr ajtót és a tanksapkát
-ha kétszer nyomom a nyitót, akkor kinyitja az összes ajtót és a tanksapkát
-ha kétszer nyomom a nyitót és a második nyomásnál nyomva tartom, akkor húzza lefele az ablakokat addig amíg el nem engedem-ha egyszer nyomom a zárót, akkor bezárja az összes ajtót
-ha kétszer nyomom a zárót és a második nyomásnál nyomva tartom, akkor húzza felfele az ablakokat addig amíg el nem engedemNem tudom melyik típusoknál működik még, érdemes lehet kipróbálni.
-
-cobra-
aktív tag
Szervízre emlékeztető rendszer van az Accordban, egyelőre nem szólt hogy kellene olajat cserélni, csak az időszakos ellenőrzés lesz esedékes, de ahogy néztem a szerviz könyvben, ez tényleg csak ellenőrzés. Amúgy 10.000-ként szeretném majd cserélni az olajat. Egyelőre most csak rátöltök kicsit, meglátom kiírja-e a közeljövőben.
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
R20-as motoroknál mennyire jellemző az olajfogyás?
Egy éve lett cserélve az olaj 90.000-nél (Eni i-Sint 5w-30-at tett bele a márkaszervíz), akkor kb a min-max között fél úton volt a szint és ma menet közben felvillant a check engine oil jelzés sárgán (most van benne 96.000).
Megnéztem a szintet a garázsban, kb min szinten van, bár elég nehéz pontosan leolvasni.
Gondolom utána kellene önteni 1-2 decit. Azt hiszem van itthon maradék Mobil1 5W-30 és 0W-40, mehet bele pótlásnak, vagy vegyek inkább egy liter Eni 5W-30-at?[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
2003-6 körüli Jazzeknél a rossz rádió mennyire jellemző hiba? Tegnap néztem egyet és nem tudtam működésre bírni, egy másik neppert kérdeztem aki azt mondta hogy elő szokott fordulni. Javítása lehetséges, vagy csak komplett lehet cserélni? Milyen egyéb dolgokra érdemes még figyelni?
-
-cobra-
aktív tag
válasz Aladdin #42241 üzenetére
Szép a gép.
Egy kérdés, ez a légterelő gyári? Én is nézegettem mostanában, és találtam egy amcsi gyártót, ami hasonlót készít, de van rajta gyárilag króm díszítés mint az ajtókereten. Viszont a felszerelős videón láttam, mintha nem érne el a terelő az ajtó széléig a B oszlopnál kb 1 centivel rövidebb. Ez mindegyiknél így van? -
-cobra-
aktív tag
válasz z123456789 #42256 üzenetére
Gyönyörű, azt meg kell hagyni...
-
-cobra-
aktív tag
válasz z123456789 #42255 üzenetére
Igen, ez NFL, és most néztem a katalógusban, hogy 8gen FL Type-Sből csak dízel volt.
Vagy még meg lehet játszani azt, hogy venni kell egy 2.4 Exe-t manuálban és a gyári kiegészítőkkel (maszk, lökös, küszöb, rugók) Type-S esíteni hasonlóan ehhez. -
-cobra-
aktív tag
válasz runner 125 #42247 üzenetére
Szép autó, a képek alapján nagyon patika.
Érdemes kint nézegetni és behozni, mert itthon kevés a választék és ami tényleg jó az viszont drága.
Én tavaly ősszel adtam fel az itthoni autókereséssel, mert az én elképzelésemnek megfelelőt azóta se találtam volna kis hazánkban: Accord 8gen FL, sedan, benzin, kézi váltó, minimum Lifestyle felszereltség.
Ebből tavaly ősszel a mobile.de-n volt 150+/-2 találat, most 36. Szóval sietni kell aki még ilyet szeretne. Sajnos az áruk ezzel párhuzamosan emelkedett jó 2000 eurót.
Nekem szerencsém volt, jó időben vettem, és sikerült elsőre találni egy olyat ami 3 évesen gyakorlatilag szalon állapotú volt, egy karcolás nem volt rajta, végig Hondánál szervizelve, téli-nyári alufelni gumikkal (nyári vadiúj Yokohama), egy szó mint száz nem tudtam belekötni.
Azóta is imádom a kicsikét, nem tudok betelni vele, még most is sokszor csak megállok és nézem, hogy ezt nagyon eltalálták a japók anno, örök forma lesz.
Automatából én 2.4es vennék, mert 2.0-val nem lesz egy rakéta, bár normál autózáshoz biztosan elegendő (gyári adat szerint a 2.4AT gyorsulása=2.0MT).
Az igazi gyöngyszem egy fehér 8gen FL 2.4 Type-S lenne kézi váltóval, de azt hiszem ilyet nem is gyártottak. -
-cobra-
aktív tag
Ejj de kár, hogy nálunk nem lehetett Accordot ilyen motorral kapni:
[link]
Na ez AZ autó így ahogy van -
-cobra-
aktív tag
Venni kell egy normális halogén izzót, ha valaki kevesli a fényt. Jelenleg a két legjobb: Osram NBU vagy Philips X-Treme Vision.
Ezeket az utólagos HID/HOD dolgokat meg el kell felejteni szvsz.
Ja és azon se kell csodálkozni, hogy ha egy év után cserélni kell a húzottat, de valamit valamiért.
OFF: Mondjuk ősök Ave2-jében már lassan 2 éve benne van, de meg is tanítottam őket, hogy úgy nem indítózunk hogy fel van kapcsolva a világítás.[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Egy kis fogyi adat (BC): 2012-es R20-as Accord, 95-ös sima benzin
Kecskemét-Gyöngyös -> főúton sebességet végig betartva -> 6.3
Gyöngyös-Parád -> felment 6.5-re
Parád-Eger-Parád -> kentem neki ahol lehetett, 4 fő plusz csomagok, gyakran járt piros környékén -> felment 7.6-ra
Parád-Kecskemét -> lement 7.3-raSzerintem nem rossz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2 (Gar: 2026.08.16-ig)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest