Hirdetés
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz TommyY2 #43111 üzenetére
Ránézve a kínálatra ( [link] ) egy Nexen-t olcsóbban ki lehet hozni, de utólag már szerintem kár agyalni ezen, használd, ha nem tragikus, akkor közlekedsz vele, legközelebb meg vagy benézel ide, vagy egy gyors pillantás az Árukeresőre, ott is elég szépen lehet szűrni.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz TommyY2 #43095 üzenetére
Egy tesztet találtam, egy selejtezőt, ahol az 52ből 49. lett - így értelenszerűen a rendes tesztig nem jutott el.
Valószínű olcsó keverék, ami szárazon gyenge, vizesen gyengébb, havon (?) korrekt; és elég gyorsan öregszik.Egy újabb, tipikus példa arra, miért nem érdemes a gumisra bízni a gumiválasztást!
Felénk is kíni szarokkal jár a gumis, munkás autón téli Taurus télen nyáron fent van. Nem kommentelném... Azt se higy húgomnak mindig hátra rakjs az öreg, kopottabb gumit, és hogy milyen gumikat ajánl az ismerösöknek.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
válasz TommyY2 #43266 üzenetére
A "gagyi" /másodvonalas gumikkal a következő a tapasztalatom:
Egyszer volt Fortuna nevezetű nyárigumim, már új korában sem volt acélos, viszont 3 szezon után olyan volt, mintha bakelitből lenne. Vizes úton életveszély.... Nagyon durván csúszott. Mintamélység alapján még bőven 2-3 szezont elment volna, viszont megkeményedett és szanaszét repedezett a futófelület.Laufenn téli: első 2 szezonban perfekt, vizen, szárazon, hóban, mindenhol. A harmadikban már picit odafigyelős volt vizen, a többi körülmény között ok. A 4. szezon hasonló az előzőhez és idén lett volna az 5. (minta bőven, a szerint még 2-3 szezon is volt benne), kényszerből ősszelfel kellett raknom, hát.... Vizen és szárazon is borzalmas, életveszélyes.
Nem kopik, nem repedezik, viszon kb. 3 szezont használható maximális biztonsággal.Laufenn nyári: ezzel nagyjából elégedett voltam, a kopását kivéve. 3 szezont bírt ki, utána kuka, mert elkopott. Viszont a 3. szezonja végéig jó volt szárazon és vizen is.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MC Pite
veterán
válasz TommyY2 #43266 üzenetére
Hátőőő...ha a legjobbat akartad, sehogy se fér a fejembe mjért hallgattál a gumisra és Momot vetted. Vagy hogy hogy jrtál utána. Ha most nem is rossz (vizesen tuti nem túl jó), nagyon magy eséllyel gyorsan öregszik. Olcsó téliket jellemzőennhóra lövik be, arra könnyű, nem kell hozzá drága keverék.
Egyébként, ha télire itthonra jót/legjobbat akarod, LM005, de leginkább Nexen/Nokian/GY/Conti négyévszakosa, vagy akár Bfgoodrich/Kleber is mielőtt megszólnak, de szárazon, főként vizesen nem brillíroznak, elsőre LM005nél nem tűnnek jobbnak.
Havas helyeken GY, Michelin, Dunlop, Conti, Nokian téli abroncsai, esetleg Hankook, Nexen, és a szokásos lábjegyzékkel Kleber.Nem árt tudni miben legyen jó a jó gumi, és mennyire lehet gyengébb amiben gyengébb. Csak a legtöbb ember a részeredményeket és az elmúlt 5-6év időjárási körülményeit nem nézi, hóra jó gumit keres az aszfaltos tudás rovására.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
forceberg
veterán
válasz TommyY2 #43273 üzenetére
A gumis azt fogja ajánlani, amin a legnagyobb a haszna. Lehet, hogy magának is azért rakta fel, mert az neki a legolcsóbban beszerezhető...
(#43274) Kornel: sokan ezért is döntünk a 4 évszakosok mellett, hogy max. négy évesen cseréljük.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MC Pite
veterán
válasz TommyY2 #43279 üzenetére
Könnyen, ha sok autót vezetsz, vagy pl évente járok veztech tréningre.
Seggel érzed, de sajnos sokszor füllel is hallod a vacak gumiról hogy már nem tapad. Nem úgy gyorsul, főleg nem.úgy lassul, tolja le az ívről az orrát, kis úthibákon is már csúszik el az autó segge a kanyarban a gyengébb gumival. Nem felvidéki/fosós magyaros tempóban, hanem kétharmad-háromnegyed annyival amennyivel hegyen lakó/vezetni tudó és autóra igényesebb népek mennek.
Aki csak a saját autóját vezeti és ezeket nem figyeli; ahogy öregszik a gumi, úgy szokik hozzá az egyre rosszabb egy abroncshoz. Jobb esetben legalább mikor a parkolóban csikorog, föleszmél hogy cserélni kéne (pedig két éve sózta rá a gumis). De ahogy minden 4.-5. autösnak csikorog, sajnos kevesen .Jut eszembe, mondtam, hogy helyi gumis is Taurus (pfujj) télivel jár egész évben a Dokerrel. A személyautóján viszont Michelin Alpine 6 van.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #43279 üzenetére
Nyilvan nem tudom obejktiven osszahasonlitani. Ha hoban/vizen felvisz a telekre (Matra) ott azért elég sok minden kiderul az adott abroncsrol.
A TS850 pl gyenge volt vizen a CC sokkal stabilabb volt hiaba csak 4S gumi. A TS860 pl sokat javult vizen a ts850-hez kepest. Majd meglatjuk ez a Hankook mit tud.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz TommyY2 #43273 üzenetére
Kimaradt: A Hankook gyorsan kopik, de jól tapad általában.
Igen amúgy lehet hogy kétszer annyi az LM005 mint a Momo, amire azt mondta valaki, hogy a legjobb.
Neki az, hogy mellényt, naptárat, söröshordót, Bt hangszórót kapjon a forgalom után.Vagy lehúz mindenkit a Bridgestone, vagy a csoda elmarad, és alsópolcos a Momo.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
őstag
válasz TommyY2 #43962 üzenetére
Tapadási kategória amit maga a gyártó tesz rá szerintem kb semmit nem jelent, teszteket és azon belül méreteket kell nézni. Szerintem a gyenge téli szintjénél már jobbak a jó négy évszakosak. Én a téltől tartok jobban ezért nekem a télies nexen van mindkét autón. Pl. nekem nem vált be a michelin CC+, második tél után cseréltem. 14-es méretben ha van akkor általában elég olcsók a gumik, helyedben lehet hogy vennék egy GY Vector 3 generációt, vagy a Continental 4 évszakosát. Azért az valószínűleg megveri már a gyenge téli/nyári kombót.
-
őstag
válasz TommyY2 #43964 üzenetére
Hát én csak a CC+-ról és a Nexen 4 évszakosról tudok nyilatkozni tapasztalatból. A CC+ nyáron nagyon jó volt, első télen ok, másodikon jégen volt egyszer nagyon gyenge és ment a levesbe (ugyanott feleségem jazze elvolt még éppen ahol a CC+ bukdácsolt allgripes scrosson). Ezért váltottam a nyárias CC+-ról téliesebb Nexenre. Nexen nyáron rosszabb mint a CC+, de télen jobb és eddig nem éreztem nagy változást rajta, feleségem jazzén ez lesz a 3-ik éve (de csak 20k kilométerre). Scrosson több mint egy éve van, második telét kezdi, eddig ok. Én most GY Vector 3. generációt vennék (de a csere nekem odébb van remélem, addig változhat) ha lesz majd méretben.
-
szabonagyur
félisten
válasz TommyY2 #43964 üzenetére
Azt azért ne feledd a négy évszakos megy télen-nyáron, nem várhatod el, hogy az is elfusson neked 5-6 telet, mint a mostani. Főleg úgy nézve, hogy valószínűleg a mostanid is az utolsó 2 szezonban bőven az új szintje alatt teljesít.
A 4 évszakosban azt nézd, hogy tervezd be mondjuk fele annyi időre, mint a külön téli-nyári szetted van, de durván számolva fele összegből meglesz és gyorsabban cseréled, mint a külön szettet, tehát mondjuk 6 év alatt az 1-1 téli-nyári öreg szett helyett kifuttatsz 2 friss 4 évszakosat.
A legtöbb esetben ez egy nagyobb baj, hogy akinek 2 szett van de keveset fut ugyanúgy a megtett km után cseréli le jobb esetben mert, hogy minta van még rajta.
Közben meg ha nem extrém éves futásról beszélünk akkor azt az adott gumit ugyanakkor kell cserélni annak is aki éve 1000 km-t fut vele meg aki 20000 km-t.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
szabonagyur
félisten
válasz TommyY2 #43971 üzenetére
És az nem zavar, hogy nem az autóra való gumit raksz fel? Tapadásról beszélsz, de az autó meg oldja meg valahogy a nem rá való gumikkal.
És dehogy jó 8 évig egy nyári szett, de el sem olvastad amit írtam
Attól, hogy 8 év alatt lesz benne mondjuk 50.000 km az nem jelenti, hogy az a gumi igen is jó.
De ha úgyis meggyőzted magadat, hogy egy nem az autódra való gumi kell neked mi a kérdés?
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
TommyY2
tag
válasz TommyY2 #43990 üzenetére
Pusztán kíváncsiságból megmértem Splash mankókerekét:
15"-os, 55,5cm átmérőjű. Ezt nem hittem volna, ez a pofátlanság csúcsa, mivel a gyári 15"-os kerék átmérője 60cm (még a 14"-os is több, mint 58cm).Szerencsére eddig még nem volt rá szükség, de hogy fog kinézni, ha egyszer fel kell tenni?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz TommyY2 #44013 üzenetére
Azért nem vehetsz, mert nem gyári homológ méret.
Egy baleset esetén simán rádhárítják a felelősséget és a kárt is, ha eltérsz a gyári engedélyezett mérettől.
Emellett egy normális vizsgán sem mehetne át (tudjuk, hogy 99 százalékban átmegy Magyarországon).A 185/60 R15 pedig azért nincs az adattábláján, mert valószínű GC vagy GLX felszereltségű, ahol csak a 165/70 R14 a gyári méret, a 15-ös kereket utólag rakták rá.
Az azért határeset, mert a könyv engedi (csak a GS felszereltséghez, ami futómű és fék esetén is műszakilag megegyezik a GLX-el).Nem tudom mi a bajod a 165/70R14-el, nekem egy 1.2-es Splash-en a 185/60 R15-el volt bajom, érezhetően kihatással volt mind a menetdinamikára, mind a fékútra.
-
szabonagyur
félisten
válasz TommyY2 #44013 üzenetére
Hivatalosan azt rakhatsz ra ami a tipusengedelyben, de legalabb a matrican szerepel
Illetve nem azon fog mulni, hogy 165 vagy 185 szeles az a gumi ha megcsuszik az auto. Ott visszabb kell venni a gazt, ebben a takony idoben foleg meg lehet csuszni.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
MC Pite
veterán
válasz TommyY2 #44016 üzenetére
Kizárt hogy azért csúszik és kapar el mert olyan erős a fék és a motor, kétszer erősebb autóknál sem fordul elő 185/195-ös gumikkal.
Valószínű a gumis ajánlott ne túl drága és ne is túl rossz kérdésre valami vackot, mint a legtöbb embernek.
sgabor: Nem váltóméret a 185/65R15 és a 195/65R15! Előbbinek a 195/60 a váltója.
A Michelin mindkét gumit írja az 1,4-hez, a többi motorhoz csak a 195/65 és váltó méreteit.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ftc
nagyúr
-
Dorian
félisten
válasz TommyY2 #44682 üzenetére
Biztos, hogy nem, nyugodtan elhiheted. Gumikban ti vagytok a profik, decibelekben én. Kb 1,5 dB amit nagyon odafigyelve, éppenhogy csak meghallasz. 3 dB a határozottan, jól észrevehető hangerőkülönbség. 10dB a dupla hangerőérzet.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
szabonagyur
félisten
válasz TommyY2 #44886 üzenetére
Ha sza@r a Momo minek van rajta egyaltalan meg? Mindegy mennyit buksz rajta, le kell szedni es felraknj olyat ami hasznalhato. Ha lenullazod a sajat vagy masik autojat joval tobbet buksz rajta, mint az a 200e ft ha csak kukaba megy a gumi es veszel egy sajat szettet ami jo is.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
rbalint88
addikt
válasz TommyY2 #44898 üzenetére
A gumishoz vidd vissza, hogy vegye vissza a szarat. Egy probat meger.
Egyebkent meglepodnel, hogy hanyan megveszik az uj autot (az scrossnal komolyabbat is) es a legolcsobb-legszarabb teli gumit veszik meg hozza... de ha nem is a legaljat, sok 10millas vagy dragabb auton latok maximum barum vagy kumho gumikat -
Anaren91
senior tag
válasz TommyY2 #44898 üzenetére
Tanulság: Ne higgy a szerelődnek, aki keres azon, ha rádsóz valamit.. Az meg, hogy kinek add el... felrakot facebookra lesz egyből pár Lákátos Tarzan aki elviszi a használt motorolajoddal meg fékpofákkal együtt... Bontós haverom mesélt, hogy néha miket keresnek bontottan, hidd el van akinek mind1 csak legyen és ha lehet olcsóbban mint a felének a fele. De am egy könyebb autón lehet, hogy teljesen jók lennének, egy s cross nem éppen pehelysúly ha jól gondolom.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #45038 üzenetére
A gumisok mindig a jobb állapotút teszik előre. Az általad vázolt esetben nincsen jobb és rosszabb, ez akkor igaz, ha van kettő abroncsod ami 4 éves és van 2 ami meg új.
De amit írtál az igaz. (orrmotor-fronthajtás esetén)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
MC Pite
veterán
válasz TommyY2 #45038 üzenetére
Évente cserélgetni illik, így azonos a minta/keverék/kor, és gyakorlatilag azonos lesz a minta is (1mm-nél évente nem hiszem hogy több a difi).
A gumisok akik előre rakják az újat, hülyék . Húgomnak múltkor 14 cikket és videót küldtem át erről.
avl:A télies négyévszakos nyilván kevésbé bírja a nyarat. Azt kell kitalálnod hogy inkább nyárias, inkább télies legyen-e amit szeretnél, mikor mész többet/gyorsabban, mennyi hó van arra amerre mész. Ebben a méretben előbbire Hankook 4S2, utóbbira Nexen 4S. Középtélies a GY Vector gen3.
2ozzmexy: Nem azt mondtam nem lehet eltérő, olyannak kell lenni, ami jóváhagyott rá. Ami annál az autónál azonos méret, egy erős hátsókerekesnél (pl Smart ) meg az a jóváhagyott.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html