- Melyik napszakban merül majd le az iPhone 17 Air?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Mobil flották
- Apple Watch
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DarkByte
addikt
Te is csak az egyik variációt vázoltad, de akkor megpróbálom kicsit összefoglalni a dolgokat konyha nyelven.
Szóval a nem mozi kamerák PAL területen többnyire 50 egész képet rögzítenek, de mivel ezeket nagyon költséges lenne továbbítani így váltott soros technikával átalakítják őket félképekre (ezzel feleződik a felbontás a félképekre nézve; tehát ha pl. 1080 sor az eredeti egész képkockák felbontása akkor 540 sorosak lesznek a félképek.) Ezután ezeket a képeket összefésülik párosával egy képpé. Az első összefésült kép páratlan/páros sorai (Top Field First vagy Bottom Field First beállítás alapján) az első félkép sorai lesznek, míg a páros/páratlan sorok a második félkép sorai lesznek. És így tovább. Így kapunk 1080i50 -es felbontást, ami lényegében csak 25 fps -es videó, hiszen az összefűzés után kapott váltott soros képek száma fele a félképek számának. A tömörítő a félképeket különálló képkockaként tömöríti és dekódoláskor ugyanígy összefésüli a váltott soros képeket ahogyan leírtam fent.
Amikor lejátszásra kerül a sor, többféle eset képzelhető el:
- Megjelenítjük a videót mintha az progresszív lenne, ekkor jelentkezik a csíkozódás amit mindenki ismer. (progresszív megjelenítőn mint LCD TV vagy PC CRT monitor rosszul mutat, viszont a hagyományos CRT TV -ken helyesen külön a páros és páratlan sorok kerülnek megjelenítésre egymástól függetlenül)
- Második lehetőség hogy szétszedjük a videót félképekre (ekkora a képkocka szám duplájára nő), ezeket függőlegesen duplára nyújtjuk, megszüntetjük a remegést és kétszeres sebességgel (esetünkben 50fps) játsszuk le az egészet (hasonlóan működik a bob deinterlace). Ekkora a kép kevésbé lesz éles mivel a függőleges felbontás feleződik de szuper folyamatosnak tűnik a videó.
- Harmadik lehetőség hogy a váltott soros kép sorait valamilyen trükk alapján megpróbáljuk úgy átalakítani hogy az interlace megszűnjön (erre példa a motion compensated deinterlace, amely a tárgyak mozgásából és a korábbi kockákból próbálja helyreállítani a váltott sorosra alakításkor elveszett tartalmat). Ezek elég jó eredményt adnak, viszont a videó nem lesz olyan folyamatos és egyes esetekben recés élekhez vezethet, mivel az algoritmus mindenütt nem tud tökéletesen működni. Viszont majdnem visszakapjuk az 1080p függőleges felbontást; 720p25 -re "átméretezés" előtt ezt érdemes alkalmazni talán.
- Dumb deinterlace: a páros és páratlan képeket duplájára nyújtjuk és az így kapott képeket összemossuk (blend). A végeredmény életlen és szellemképes; kerülni kell minden áron. Hasonlóan ronda eredményt ad az interpolációs deinterlace.Mi történik akkor ha mozi filmet akarnak 1080i rendszerben sugározni? A mozifilmeket 24 fps sebességgel rögzítik (ezek egész képek). Mivel mi PAL területen élünk a 24 fps -t 25 -re gyorsítják (szinkronban a hanggal) ezzel alig észrevehetően gyorsul a film. Mivel most 50 helyett 25 képkockát kell bezsúfolni, magától értetődik hogy ekkor egy váltott soros kép páros és páratlan sorai származhatnak ugyanabból a progresszív képkockából (természetesen a sorokat megfelelő helyről vesszük). Vagyis hiába kódolnak váltott sorosan, az ilyen videó deinterlace nélkül is csíkozódás mentesen jelenik meg, eredeti felbontásában (kvázi 1080p25). Ezért univerzális az 1080i mivel ha kell akkor éles tud lenni mozifilmekhez, de ha kell tud gyors mozgást is közvetíteni a felbontás csökkenésével.
Remélem nem leszek lenyelve, mert nagyon eltértem az eredeti témától.
#524: analóg HD továbbítás sávszélesség igényének kiszámítására találtam itt képletet: [link]
BW = [(TP x Vt) /2] x 3
Where BW = Bandwidth in Megahertz (MHz)
TP = total pixels (horizontal x vertical)
Vt = picture refresh rate in Hertz (Hz)Ez alapján:
1920x1080i50=1920x540@50Hz=[(1920x540*50)/2]*3=77760000 Hz (szerintem elírta és ez Hz)
1920x1080p25=1920x1080@25Hz=[(1920x1080*25)/2]*3=77760000 Hz
1920x1080p50=1920x1080@50Hz=[(1920x1080*50)/2]*3=155520000 HzEz alapján a digitális adás is ugyanakkora sávszélességgel tömöríthető azonos beállításokkal 1080i50 és 1080p25 esetben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Robotporszívók
- Új szintre emeli a csalók elleni védelmet a Battlefield 6
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AliExpress tapasztalatok
- Melyik napszakban merül majd le az iPhone 17 Air?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 x HDMI (120Hz)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i7-10GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! ASUS H81M-PLUS H81 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest