- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Netfone
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DarkByte
addikt
Te is csak az egyik variációt vázoltad, de akkor megpróbálom kicsit összefoglalni a dolgokat konyha nyelven.
Szóval a nem mozi kamerák PAL területen többnyire 50 egész képet rögzítenek, de mivel ezeket nagyon költséges lenne továbbítani így váltott soros technikával átalakítják őket félképekre (ezzel feleződik a felbontás a félképekre nézve; tehát ha pl. 1080 sor az eredeti egész képkockák felbontása akkor 540 sorosak lesznek a félképek.) Ezután ezeket a képeket összefésülik párosával egy képpé. Az első összefésült kép páratlan/páros sorai (Top Field First vagy Bottom Field First beállítás alapján) az első félkép sorai lesznek, míg a páros/páratlan sorok a második félkép sorai lesznek. És így tovább. Így kapunk 1080i50 -es felbontást, ami lényegében csak 25 fps -es videó, hiszen az összefűzés után kapott váltott soros képek száma fele a félképek számának. A tömörítő a félképeket különálló képkockaként tömöríti és dekódoláskor ugyanígy összefésüli a váltott soros képeket ahogyan leírtam fent.
Amikor lejátszásra kerül a sor, többféle eset képzelhető el:
- Megjelenítjük a videót mintha az progresszív lenne, ekkor jelentkezik a csíkozódás amit mindenki ismer. (progresszív megjelenítőn mint LCD TV vagy PC CRT monitor rosszul mutat, viszont a hagyományos CRT TV -ken helyesen külön a páros és páratlan sorok kerülnek megjelenítésre egymástól függetlenül)
- Második lehetőség hogy szétszedjük a videót félképekre (ekkora a képkocka szám duplájára nő), ezeket függőlegesen duplára nyújtjuk, megszüntetjük a remegést és kétszeres sebességgel (esetünkben 50fps) játsszuk le az egészet (hasonlóan működik a bob deinterlace). Ekkora a kép kevésbé lesz éles mivel a függőleges felbontás feleződik de szuper folyamatosnak tűnik a videó.
- Harmadik lehetőség hogy a váltott soros kép sorait valamilyen trükk alapján megpróbáljuk úgy átalakítani hogy az interlace megszűnjön (erre példa a motion compensated deinterlace, amely a tárgyak mozgásából és a korábbi kockákból próbálja helyreállítani a váltott sorosra alakításkor elveszett tartalmat). Ezek elég jó eredményt adnak, viszont a videó nem lesz olyan folyamatos és egyes esetekben recés élekhez vezethet, mivel az algoritmus mindenütt nem tud tökéletesen működni. Viszont majdnem visszakapjuk az 1080p függőleges felbontást; 720p25 -re "átméretezés" előtt ezt érdemes alkalmazni talán.
- Dumb deinterlace: a páros és páratlan képeket duplájára nyújtjuk és az így kapott képeket összemossuk (blend). A végeredmény életlen és szellemképes; kerülni kell minden áron. Hasonlóan ronda eredményt ad az interpolációs deinterlace.Mi történik akkor ha mozi filmet akarnak 1080i rendszerben sugározni? A mozifilmeket 24 fps sebességgel rögzítik (ezek egész képek). Mivel mi PAL területen élünk a 24 fps -t 25 -re gyorsítják (szinkronban a hanggal) ezzel alig észrevehetően gyorsul a film. Mivel most 50 helyett 25 képkockát kell bezsúfolni, magától értetődik hogy ekkor egy váltott soros kép páros és páratlan sorai származhatnak ugyanabból a progresszív képkockából (természetesen a sorokat megfelelő helyről vesszük). Vagyis hiába kódolnak váltott sorosan, az ilyen videó deinterlace nélkül is csíkozódás mentesen jelenik meg, eredeti felbontásában (kvázi 1080p25). Ezért univerzális az 1080i mivel ha kell akkor éles tud lenni mozifilmekhez, de ha kell tud gyors mozgást is közvetíteni a felbontás csökkenésével.
Remélem nem leszek lenyelve, mert nagyon eltértem az eredeti témától.
#524: analóg HD továbbítás sávszélesség igényének kiszámítására találtam itt képletet: [link]
BW = [(TP x Vt) /2] x 3
Where BW = Bandwidth in Megahertz (MHz)
TP = total pixels (horizontal x vertical)
Vt = picture refresh rate in Hertz (Hz)Ez alapján:
1920x1080i50=1920x540@50Hz=[(1920x540*50)/2]*3=77760000 Hz (szerintem elírta és ez Hz)
1920x1080p25=1920x1080@25Hz=[(1920x1080*25)/2]*3=77760000 Hz
1920x1080p50=1920x1080@50Hz=[(1920x1080*50)/2]*3=155520000 HzEz alapján a digitális adás is ugyanakkora sávszélességgel tömöríthető azonos beállításokkal 1080i50 és 1080p25 esetben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Philips LCD és LED TV-k
- Filmgyűjtés
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care