Új hozzászólás Aktív témák
-
BEndre34
tag
válasz
Geller72 #5631 üzenetére
tirszin, Fuhur: Nagyon szépen köszönöm, akkor ezekről letettem. Sajnos a Samsungok nagyon drágák, ráadásul másra nem nagyon fogom használni (max néha-néha utazás során filmnézésre, netezésre).
Geller72: Utánaolvastam és elég szimpatikusak az adatai és az ára. Főleg, úgy, hogy tényleg csak a drónhoz veszem. Érdemes a márkán belül (Teclast) másikat is néznem, vagy a P4 1/2,3” szenzora által közvetített, 720P @ 30fps élőkép miatt bőven jó ez is? -
-
Fuhur
kezdő
válasz
Geller72 #5480 üzenetére
Igen, nekem is kínából van. Több méretben létezik. Gondolom a drón méretéhez lehet választani. Nekem is nagyobb van és cövek is van hozzá, csak ahogy írtam mindig otthon felejtem
. Egyébként épp a leszálláshoz lenne szerintem is a leghasznosabb. Nem kavarná fel a sok szmötyit maga alatt bele a masinába.
Bedobom a kocsiba, elfér a bikakábel melletés akkor nálam lesz.
-
twine
veterán
válasz
Geller72 #5437 üzenetére
Az lesz... Megjön a qx7, és állok neki ismét szimulátorozni acroban.... Amikor csináltam, egy idő után sikerült egész jó időket menni... Az jó katalizátor volt... Csak a kis diatone,és főleg a betaflight, meg a taranis felprogramozasa vette el a kedvem az egésztől...
De most máshogy lesz.. azóta bölcsebb lettem...Érzem -
válasz
Geller72 #5429 üzenetére
Hát észnél kell lenni az biztos. Nálam is volt 2x vagy 3x hogy megdobta a szél. De ez egy M2P, így szépen kikorrigálta. Mondjuk ha nem muszáj akkor nem kínzom a gépet szélben, de előfordul nem egyszer hogy lent semmi vagy nagyon minimális és fent 50 - 120 méteren kiszámíthatatlan lökések vannak. Tehát ésszel kell csinálni.
-
twine
veterán
válasz
Geller72 #5429 üzenetére
"Városi bélüek" vagytok...
Nekem ma muszáj volt hivatalból repülni...
Motorosok után egy élmény volt... Szél? Milyen szél? Épp csak a kép közepéig lógott be a kurv@ rotorsport módban, úgy bele dőlt a phantom...
a fele anyag kuka miatta...
Muszáj most már erőt venni magamon, hogy valamennyire menjen egy gopros racerrel az acro...
Muszáj... -
*Ropi*
félisten
válasz
Geller72 #5419 üzenetére
Nekem valahogy nem adja a matek, bár lehet valami kimaradt fizikaórán:
"3S-1300mAh = 3x1300mAh
6S-1300mAh=6x1300mAh"A 6S-1300mAh = 6 x 3.7v nálam, a 6 x 1300mAh pedig 6P.
A 3S az ugye 3 cella sorosan kötve, a 6S pedig 6 cella, szintén sorosan kapcsolva. A feszültségük és a cellaellenállásuk külön-külön összeadódik, a kapacitásuk viszont csak egy cellányi marad.
A 6 db cellát miért nem 3S2P-be szervezik, ahol ugye 3 db sorosan kötött cella van párhuzamosan kapcsolva másik 3 db sorosan kötött cellával, így a feszültségük ugyanannyi mint 3S-nél, a kapacitásuk viszont a duplája, a belső ellenállásuk pedig a fele, így nagyobb áramok vehetőek ki belőlük?
-
válasz
Geller72 #5359 üzenetére
"Ez egy kurva nagy hiba, ezt másik Dji gép soha nem "mutatta be". Csak a mini."
Nem akarok linkek nélkül cáfolni, de mintha olvastam volna ilyet Spark esetén is már korábban a kapcsolódó FB topikban. Volt egy bugos verzió 2018 decemberében, akkor nagyon sok repült el hirtelen, senki nem értette, hogy ennyi user error van, vagy tényleg kijött egy rossz széria. Nekem az volt a meglátásom, hogy az FCC mód miatt használt FakeGPS vitte el a rendszert tévútra, mert nálam ilyen huncutságok hiányában minden RTH-nál hazatalált.
-
tirszin
senior tag
válasz
Geller72 #5325 üzenetére
Én fél éve használok Mavic 2-t, de eddig mindent úgy csinált, ahogy én akartam. (14 óra, 105 km) Nem tudom, mi lehet a Minivel, de a M2 abszolút tökéletesen működött mindig. Más kérdés, hogy ma már gyakran ki kell kapcsolnom a szenzorait, mert nem enged csak túlzottan csigatempóban haladni, ha közel vannak a fák, emberek, vagy tereptárgyak.
A Minit talán elvitte a magasabb régióban erősebben fújó szél, ezért "indult" el rossz irányba RTH esetén.
Abszolút érthetőek az érveitek. És persze az is ott van, hogy én túl szélsőségesen gondolom, hogy az ember ne tevékenykedjen szórakozásból olyan területeken, ami terheli a természetet vagy a közösséget, mert már nem azok az idők járnak, ez egyre kevésbé fér bele...
Ezzel együtt sztem nem jó érv az, hogy azért csinálok valamit, mert a másik még nagyobbat vét szórakozásból a környezetünk ellen. Hisz, ha mindenki így gondolkodik, határozottan rossz irányba megy az emberiség!! Valakiknek lépni kellene azért a másik irányba is! -
válasz
Geller72 #5335 üzenetére
Jogos, ebből a megközelítésből inkább a "megéri-e?" a helyes kérdés, a speckók alapján egyértelműen van előrelépés, kérdés, mit ad a gyakorlat. Az a baj, hogy nagyon lent vannak a Spark FMC árak, és persze mindenkié zuhanás mentes, stb. Így nagyon nehéz érvényesíteni a valóban kifogástalan állapotot. Százasért meg nem éri meg eladni, szvsz, pláne úgy, hogy még 1 akkuval kiegészítettem a pakkot, meg csomó aprósággal.
mrxxx árul itt Aprón olcsóbban bontatlan Air FMC-t, vett tőle esetleg már valaki valamit?
-
tirszin
senior tag
válasz
Geller72 #5321 üzenetére
Ezek teljesen rendben vannak, ilyesmihez nyilván kellhet akár 10 akku is. De én nem az ilyen jellegű, konkrét feladatokról beszéltem, hanem a céltalan vagy haszontalan szórakozásról.
Sejtésem szerint, a userek 90+ százaléka nem valaki másért repked. Úgy látszik, ott még nem tartunk, hogy ezt mérlegelje szinte bárki is, sőt még ott sem, ha valaki felhívja rá a figyelmet, egyáltalán belegondoljon. De pont így van ez az autóhasználatnál is. -
NvidiaRTX
őstag
válasz
Geller72 #5257 üzenetére
Ez mind csak biznisz. Minél több törik el annál több bevétele lesz a DJI-nak.
Kötsz rá Care-t? Az sincs ingyen és annak is vannak határai.
Drón gyártás = Masszív pénz csinálás.
Drónnal való pénz keresés = Minimális pénz csinálás.
Drónozás mint hobbi = Veszteség.
Nem drónozás = Nincs pénz veszteség.
Minden másra ott a Maszter Kárd meg a Cetelem. -
tirszin
senior tag
válasz
Geller72 #5117 üzenetére
Logikus és érthető, amit írsz. Én is így látom, csak picit vihetné már lejjebb az árait a dji a kevésbé kommersz kategóriában. Nekem nem kellene komoly biztonsági rendszer, helyette jó gimbal és képminőség.
Mélységélességet úgy értettem, hogy mondjuk 3-4m - re van a téma és 50-100m a háttér. De a nagyobb dinamikát és kisebb zajt, sokkal jobb obit sem bánnám! (A M2P - hoz képest.)
Ha a legkommerszebb cuccai szelfidrónok, akkor oda pláne jól jönne a kis mélységélesség :D (szoftveres pl).Az air2-t 2/3-os szenzorral olvastam. Amúgy a nagyon okos, rácsukódik a szárny az akkunyitóra megoldást megkapta a M2-től, ahelyett, hogy javították volna ott is! :D Vannak komoly megoldásai ennek a cégnek, az látszik. ☺️
Minden eszközöm nova launchert használok, a tab s5e-n is. Az egy jó szoftver, de miért lenne fagyás? Amikor a go4 fut, sztem a launcher mintha nem is lenne, nem csinál olyankor semmit.
-
válasz
Geller72 #5100 üzenetére
Az active track (vagy active track 2.0) egy olyan ficsőr amit ha megveszel egy ilyen gépet akkor jó esetben az első próbálkozások alkalmával 1x max 2x ha használ az ember. Abszolút de nem fogok drónnal az erdőben sétálni menni és kövessen mert az olyan jó. Az óvodás korban még ez lehet hogy számított, de hogy ha videóhoz, képek készítéshez, esetleg a repkedés örömére használva a gépet nem látok én sem olyan szitut amikor ez nekem kellene. Nyilván a Skydio2 ezt a feladatot valamivel jobban oldja meg az tény. De hogy az is messze van a jótól az biztos.
Mondjuk 100 %-ban nem is lehet összehasonlítani, mert az active track 2.0 nem használja a DJI Mavic 2 teljes elkerülő rendszerét. Ahogyan azt már előttem is többen leírták az active track-ben nem működik minden úgy mint az apas elkerülő rendszerben, és ezt akkor lehet látni, hogy ha belelátsz a beállításokba. Ez elég nagy hiba volt a DJI részéről, de ha használná is ezt akkor is elmaradna a Skydio2 mögött ugyanis más szenzorokkal dolgozik a DJI, és más a Skydio. Ebből az következik, hogy ha terepen át akar állni az ember egy másik pontra mert ott folytatja a felvételt akkor érdemes APAS-al átrepülni mert nagyobb biztonságot nyújt. Természetesen közben ugyanúgy tudsz felvételt készíteni. A legveszélyesebb manőver, és ahol a legtöbb baleset történik azt a szervizes kolléga is megerősítette az az oldalazás. Ez egyaránt problémát jelent mindkét gép esetén. Hogy visszatérjünk a Skydio2-re amitől sokan el vannak ájulva, és én személy szerint nem az a követés. Igen követ, igen kikerül, de megnézzük úgy szédeleg mint gólyafos a levegőben. Egyenletes tempóval megy a követendő tárgy és a Skydio2 hol begyorsít hol lelassít, és képtelen egy egyenletes tempóra. Ebből sem lehet egy értelmes videó részlet kivágni. Tehát ami az egyikben jobb az a másikban annyival nem jobb, hogy ezért szaladni kellene a pénztárhoz. -
válasz
Geller72 #5100 üzenetére
Én is be voltam kattanva arra, hogy lecserélem a repülő kombájnt, a 2-esre. Aztán olvastam róla, hogy nagyon parás az érzékelő rendszere, nekem meg pont, hogy közel kell repülnöm dolgokhoz. Csábító volt még a dupla akkus rendszer is, erre látom, hogy nem elhanyagolható mennyiségű Inspire 2 gyullad ki repülés közben. 😳😲, míg az 1-es modellnél nem nagyon van ilyen. De jó is lenne valami iparterületen egy gyúlékony anyagtárolóba beleejtenem a lángoló drónt.
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Geller72 #5082 üzenetére
Ezen dógozott egész idáig a DJI?
Lassan Samsung szintre lépünk... Mavic Lite, Mavic, Mavic Plus, Mavic Ultra, Mavic McLaren Edition, ja nem az a OnePlus.
De tényleg akkor is röhej, hogy már megint csak egyhelyben tipródik míg a Skydio drónja meg körberöhögi a DJI kikerülő rendszerét ami az első falevélben elakad.
Most minden drónját felfrissíti az Okuszinc-re azt remélve, hogy sok hülye ráharap majd.
Sajnos igen, sok hülye rohan majd váltani mert csak.Nekem több DJI drónom nem lesz azt tudom, ez a P4 lesz amig lesz aztán kész.
Emelgeti csak az árakat a DJI de még mindig nem tett le semmi forradalmit az asztalra.
Az Okusync 2-t is meg lehet ölni egy wifi szennyezett környezetben simán hogy sírva fut vissza a drón 200 méter után... -
válasz
Geller72 #5084 üzenetére
Erre mondtam korábban, hogy a DJI-nál fenntartásokkal kell kezelni minden infót. Az a biztos, ha a kezedben van és tényleg tudja azt amit. Az app hogy mit tud vagy mit nem, az nálam nem sok vizet zavar mert dji app-al nem repülök már régóta.
Már azon is elgondolkodtam ha így folytatja a cég akkor nekiállok építeni olyat ami nekem kell.
-
thomasvold
őstag
válasz
Geller72 #5047 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy egy új átviteli megoldás lesz, ami a wifi és ocusync 1 között lesz teljesítményben de az ocusync 2-t nem hinném, hogy beletennék.
VANESSZA1 (5049): Én is így látom, valós haszna nem lesz az AirSense-nek, de téged biztosan fognak látni/figyelni
Nem is venném már meg az ezután megjelenő DJI gépeket, marad a Zoom.
Egy kérdés: Egy "szerencsétlen" manuális landolás során leszálláskor megdobta a gépet a szél és beleért a propeller a landing pad leszúró tüskéjébe. Nagyon minimáisan látszik azon a propelleren ahol beleért, le is cseréltem, de egyébként azzal még lehetne repülni?
-
Grillo
őstag
-
válasz
Geller72 #4880 üzenetére
"aki nem vágyik 4K/60 FPS-re, hanem csak fészre, instára, haveroknak átküldeni a hétvégi portyát"
Az a baj ugye, hogy azt még egy mavic 2 pro sem tudja...Írtam korábban ugye, hogy tavassal be van tervezve egy ilyen. Hát az a helyzet, hogy még nem vettem meg. Elbizonytalanodtam. Nem is a 4K/60 fps hiánya miatt (nekem az 1080/60 fps is bőven elég, az air-en sem használok 4K-t), hanem úgy az egésztől. Itt ez a nyavaja is. Ha vennék akkor okos távval vennék 3 aksival...nem kevés pénz. Szerintem nem használnám ki. Amúgy minden tekintetben jó lenne nekem. Baromi nagy hatótáv, jó üzemidő, mint írtam nekem az 1080/60 fps elegendő, jók a méretei még (nekem a P széria ezért nem jön be hiába jó, meg nem is tetszik). Viszont kérdés, hogy mennyit használnám annak tudatában, hogy az air-t semmiképp sem adnám el, nagyon szeretem.
(#4884) Tomjack Te mással kevered ezt az FCC dolgot, EU-s gépet nem állítasz sehova sem. A 2,4/5,8 GHZ állítgatás az nem ezt jelenti.
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Geller72 #4874 üzenetére
Én is gondolkodtam ilyen dolgon, mert sokszor van olyan szitu ahol kellene, de nem lehet utólag valahogy korrigálni ezt a dolgot valami videó szerkesztő progiban úgy ahogy a RAW képeket a PS-ban?
Az mind1 milyen drága szűrőt veszel?
Teszem azt az Aliexpresses 8-as ugyan azt tudja mint a drága gyári 8-as? -
krx21
nagyúr
válasz
Geller72 #4873 üzenetére
Már bocs, de nekem mintha szándékosan nem akarnál egyértelmű lenni és mindig meghagyod a tévedései lehetőséget. Tegyük már tisztába a dolgokat! Neked a Mini RTH-ja a hack miatt nem volt jó, vagy mert még az első köztudott rossz firmware volt rajta? Nagyon nem mindegy, ahogy ezt így beírod. Valamint az USA verzión nincs miért állítani??? Mert simán elmegy USA gép az EU- ban úgy mintha az USA-ban lenne?
Szerintem mi nem egy frekvencián kommunikálnunk...
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Geller72 #4873 üzenetére
Meglepett, hogy aki ennyire vágja a témát vett egy mini-t.
Sokan bele estek a szokásos DJI hype-ba és egyből ugrottak Mini-t venni amint megjelent.
Én is akartam venni, na mondom végre jó kis hobbi drón.
Na de várjunk gyerekek a DJI-ró van szó várjuk meg csak az első teszteket.
Az igen a semmi közpén elmegy 1-2km-t is az már tud valamit és nem kerül fél millába.
Már rajta volt az ujjam a rendelés gombon.
Na de várjunk nézzünk meg városi teszteket..
Gyerek felrepül a feje fölé és pár méter múlva drón szét kapcsol nincs jel minden sípol.
Naaaaa tudtam, tudtam hogy valami turpisság van itt...
Ez egy semmirevaló szelfi drón.
Le is tettem róla abban a pillanatban.Nekem számít az, hogy a drón tudjon legalább 1km-t repülni Wi-fi szennyezett környezetben mert akkor elég egyszer felrepülnöm, hogy mindent le tudjak videózni az adott térségben.
Az meg elég szomorú, hogy elrontja a RTH-t a gép. Elvileg egy eltárolt GPS koordinátára jön vissza annak nem tudom mi köze van a wi-fi-hez vagy bármiféle fals jelhez.
-
válasz
Geller72 #4873 üzenetére
Ezt már linkelted korábban. Én nem azt mondom, hogy nincs igazad amit írsz, a mini-nél meg pláne nem merek vitatkozni mivel nekem nincs. Viszont az EU-ban vásárolt air-t igenis át kell állítani. És hát nem kis különbség van utána. Ha az egész hozzászólásod csak a minire vonatkozott akkor nem szóltam.
Fáradt vagyok
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
Geller72 #4834 üzenetére
Ez a hozzáállás azért alakult ki mert több teszt is kimutatta, hogy a DJI szereti csökkenteni a drónjai hatótávját a frissítesekkel amolyan mesterséges elavulást hozva ezzel létre, hogy vegyél újat.
De több teszt is van erről YT-on és a DJI fórumján is rengeteg panasz volt ez miatt még a P3-P4 korszakban.
Amikor megvettem (haszáltan) a mostani P4 Pro-mat kapásból rávágta az eladó, hogy soha nem volt még frissítve és nem is ajánja.
A poén az, hogy a csávó egy magyar DJI szervizben dolgozik...
Az csak egy dolog, hogy mennyi pluszt hoz a frissítés ha közben meg degradál mást a háttérben. -
válasz
Geller72 #4815 üzenetére
Azt nem gondoltam, hogy ennyire olcsó a MP-hoz egy motor
Igazság szerint az AIR felé kacsingatok, mert ha MP-t vennék, akkor megint "gyűjtögető-üzemmódba" kapcsolnék és minden szirsz@rt összevásárolnék hozzá. Az AIR-hez messze nicnsen annyi facilitás és így ez a perverzióm enyhébb lefolyású lenne
A csuklósbuszon már van lámpa, meg stoboszkóp is. Lehet vele stresszelni azt aki megpróbálja megdobniSajnos a dropload-ot még nem sikerült megoldanom, a lábára tett drótos megoldás nem tetszik.
-
válasz
Geller72 #4813 üzenetére
Sokkal kényelmesebb és élhetőbb az MP. Jól tetted, hogy nem cserélted el, meg most eleve szabályozás-para is van és adják el fillérekért az Instpire-eket. Ami az Inspire mellett szól, hogy betonstabilan repül és elképesztő a hatótávja. Általában az akku a gyenge pontja, hamarabb merül le minthogy kiérsz a rádió alól
Viszont a hordozhatóság és az üzemelés egy agyrém. Mire összebarkácsolom a maradat addigra az AIR-es, MP-s, Sparkos haverok már akkut cserélnek
Viszont alkatrész ellátotságra nem mondanám, hogy drágább mint egy MP, csak nem szabad az ittoni hiéna dílerektől semmit sem venni. 70 dodó egy szett motor rá (az fogyott nekem a legsűrűbben) mert telimegy mocsokkal és hamar elfáradtak. De aztán mondták, hogy egyszerűen ki kell mosni, semmi baja nem lesz. Kicsit bizarr a művelet, de valőban bírja! Azóta jóval ritkábban kell cserélni. Már ahány szárnyam annyi motor van rajta, de repül ugyanúgy az elektronika megoldja. Ahogy nagyon találóan írtad: légikombájn! -
-
TXT
őstag
válasz
Geller72 #4703 üzenetére
(#4703) Geller72 Koszonom. Es melyik ajanlott a jo par piacon levo modell es gyarto kinalatabol? Latom, hogy vannak 6-os, 8-as kiszerelesek is ezekbol, de igazabol nem tudom, hogy kell e ennyi valoban, illetve hogy melyiket-mikor kellhet hasznalni.
Ebben tudnatok segiteni? (gondolom ez ugyanugy ervenyes lehet akara a Mini-re es az Action-re is, ha nem tevedek nagyot) -
krx21
nagyúr
válasz
Geller72 #4530 üzenetére
Az is tény, hogy az olcsó drónok megjelenésével olyan tömegek kezébe kerül az eszköz, akiknek nem kéne... Idővel (ne legyen igazam), de e miatt sok baleset is lehet.
Ma a szigeten egy nő megkérdezte tőlem: "Ez kamerás drón, mi a neve?" "Mondom az DJI..."
"A gyerek vágyik egy ilyenre.." És ott állt mellete Pistike 8 éves forma...
Gondoljátok végig. A sok Marcika és Pistike megkapja játszani, mert mondjuk megteheti a szülő. Mi lesz a vége? Sor a sürgősségin és a szervízben. -
Bluerainbow
Közösségépítő
válasz
Geller72 #4528 üzenetére
Több mint két éve drónózok Spark-al. Soha nem volt balesetem , még csak neki se csaptam semminek a gépet. Kb 1 hónapja váltottam Mavic 2 pro-ra és még igy több száz repülés után is előbb elolvastam a használati utasitást. Drónos múlttal is tudott újat mutatni , annak ellenére , hogy a vásár előtt már elég sok youtube videót néztem. Apropó youtube , ha rákeresünk a dronecrash kifejezésre , rengeteg találat van. Én is megnéztem jópárat belülők és nekem úgy tűnik , a legtöbb baleset-zuhanás bizony user error.
-
jozsi252
veterán
válasz
Geller72 #4528 üzenetére
Nem hinném hogy azzal van gond hogy valaki totál kezdőként nekiáll egyből repkedni. Kb 6-7 éve mikor belekezdtem én is, akkor persze átolvastam töviről hegyire hogy melyik prop milyen, miért úgy kell felrakni ahogy fel kell, CW CCW motorokról, ledek jelentéséről, mindent megtudtam, majd repkedtem is. Illetve mellette fórumokba nagyon sok segítséget kaptam, mert a manual se ad mindenre választ.
Itt azért van az emberek között 2 nagy különbség.
1; Aki életébe elsőnek fog egy drónt, majd lakott területen elenged meg M2P-t mondjuk 4-5km-re és fogalma sincs semmiről, csak az hogy minél messzebbre menjen. Itt nagyon nincs miről beszélni, felelőtlen az emberke és zuhanás lesz előbb utóbb belőle.
2; Majd jön a 2. ember aki szintén életében először fog drónt, ő kimegy lakott területen kívülre, bekapcsolja a gépet, és felszáll mondjuk 5m-es magasságba, és elkezdi az irányokat próbálgatni, gaineket beállítani, gimbalt beállítja, stb.. Ezzel szerintem semmi gond nincs, mert amíg ez nincs meg, tapasztalata sem lesz.Sajnos sok a felelőtlen ember, de tartom azért azt hogy az manual átolvasása után érdemes egy finom kis gyakorlással kezdeni, mindenképp egy olyan magasságba ami aránylag messze van a földtől, illetve olyan helyen ahol nincsenek fák.
De ha valaki nem szeretne kockáztatni, az BG-ről nyugodtan vegyen 20-30-50$ drónt és azon szépen megtanulhatja az irányokat, mi van ha szembe van a drón vele, stb..Én is mikor elkezdtem vitorlázni a Beta gépemmel akkor Pécel határába mentem ki pár ismerőssel, és ott próbálgattam a gépet. Vitorlázónál meg bőven igaz hogyha nem gyakorolsz akkor soha a büdös életbe nem fogod tudni irányítani. Mert kb. 50x nehezebb irányítani mint egy DJI drónt.
-
thomasvold
őstag
válasz
Geller72 #4528 üzenetére
Totálisan egyetértek. Addig jutottam/mertem elmenni a Zoom-al, hogy akksikat feltöltöttem és bekapcsoltam a gépet, hogy megnézzem egyáltalán nem féltéglát raktak-e a belsejébe
De még a bekapcsolásig is csak most jutottam el tegnap óta, mert a manual-t böngésztem.
Én sosem láttam még ilyen összetett appot sem, túl sok az infó hirtelen, azt sem tudom mi micsoda, nem beszélve a beállításokról és rádöbbentem, még kicsit messze állok a repüléstől. Ahogy pedig mondtátok, mindenképpen nyílt, nagy területen fogom elsőként a magasba emelni, csak lenne már errefelé szép idő. -
jozsi252
veterán
válasz
Geller72 #4526 üzenetére
Az ilyet nem lehet kibírni, nekem is volt sok drónom, de ha épp veszek egy újat akkor mindig alig várom hogy kipróbáljam.
(#4525) sylex1
Prop védő segíthet egyes esetekben, de nagyon szerencsésen kell ütközni hogy megúszd a zuhanást. Ha mondjuk egy falról van szó akkor visszalök és kész, megúsztad. De ha mondjuk egy fa közelébe repkedsz akkor a sok kis ág miatt ha közelebb mész akkor nagyon nagy szerencsének kell lennie hogy ne zuhanj le, mert lehet hogy az első ütközéstől nem fog leesni a drón, de utána kibillen az egyensúlyából és könnyen bele érhet felül alul egy ágba a prop, aztán zuhanás van sajnos.
Lényeg hogy gyakorolj ezerrel, mert csak úgy szerezhetsz tapasztalatot. -
thomasvold
őstag
válasz
Geller72 #4466 üzenetére
Kamera nekem is van felszerelve 3 darab is, bármi mozgás van, küldi a képeket telefonra és videót rögzít. Több mozgásérzékelős, nagy fényű LED lámpa még pluszban. Egyszer már elcsíptünk egy tolvajt így, a Mavic csak másodlagos eszköz lenne erre a célra és főleg arra, hogy télen ne menjünk ki mindig, hanem azzal körbenézzünk fentről. 50-50%-ban lenne erre használva és az eredeti felhasználási céljaira
Méhek: az anya nem csak egyszer repül ki pározni, többször is megteszi ezt.
-
válasz
Geller72 #4441 üzenetére
Köszi a választ! A légtérhasználati engedélyt is megkérném mindig, természetesen! Az lenne a cél, hogy teljesen legálban toljam, legalább akkor, amikor előre tervezhető az időpont. Szervezeti élet alatt azt értettem, hogy találkozókon való részvétel, stb... Arra sajnos se energiám, se időm. A tagsági díjat befizetem, a biztosítási díjat megfizetem, a légtérhasználatit szintén, és ennyi, ha ez így megoldható a gyakorlatban. Rendes tagnak, vagy pártoló tagnak kell lenni a DOE-nél ehhez? Rohadt sok információ van fent az oldalon, elvesztem a részletekben bizonyára, de ez nem volt egyértelmű, például.
-
válasz
Geller72 #4443 üzenetére
"És még akkor sem garantált a siker, ha iOS-en is felrakod a Fake-t, ÉS pluszban régiót váltasz iOS alatt."
IOS-en nem is kell és nem is lenne értelme felrakni a Fake-t mert az csak addig kell, amíg magát a drónt átállítod. Utána semmi szükség rá, sem androidra sem pedig ios-re. Ugyanúgy a régióváltásnak sincs már szerepe.
-
válasz
Geller72 #4443 üzenetére
De biztos, hogy így van, mert már számtalanszor ki lett próbálva. Azt nem tudom, hogy IOS alatt rákérdez-e mert már rég visszaálltam androidra. Tök mindegy, hogy mivel lett átállítva, a művelet végén magát a drónt állítod át. Átállítás után meg már mindegy, hogy IOS-el vagy androiddal használod. Android alatt mindig rákérdez, hogy nem akarom-e visszaállítani, IOS-nél ezt nem tudom. De tuti, hogy működik IOS alatt is. Ezt bárki aláírja akinek volt AIR és átállította és iphone-al használta/használja. Még én is állítottam át Iphonos ismerősnek az AIR-t. Arra viszont nem emlékszem, hogy utána kérdezgeti-e a visszaállítást.
-
válasz
Geller72 #4443 üzenetére
"Azt még hozzátettem volna a helyedben, hogyha bezár minden appot, és kikapcsolja a drónt majd egy iPhone-al próbál repülni, akkor a DJI GO4 megnyitása után "Cancel"-re kell rámenni így megmarad az FCC mód. Tehát Androidos telefon csak addig kell ameddig át nincs állítva CE-ről FCC-re. Utána már lehet bármilyen telefont használni, csak a lényeg hogy amikor megkérdezi a WLAN beállításokat akkor "Cancel". Ja és elvileg egy FW frissítés után is megmarad az FCC."
Első komment a videó alatt.
-
válasz
Geller72 #4434 üzenetére
Felelősségbiztosításra. Elsősorban azért kellene, hogy tényleg legálisan tudjak teret foglalni magamnak, ha úgy adódik. Az lenne az érdekes, hogy hol érdemes ezt megkötni? DOE-n keresztül, vagy van valami másik ajánlott szervezet? Szervezeti életet nem élnék - azon felül, hogy fizetem a tagdíjat -, a kedvezményes biztosítás lenne a lényeg. A légtérigénylés még mindig papíron megy? Magánemberként, hobbiból repkedek, de nem szeretném, hogy kínos helyzetbe kerüljek egyszer a szerv előtt, vagy "önkéntes rendőrök" kössenek belém.
thomasvold: Ideje cserélni, már négy éves!
Kollégám még használja, de azért már egyre többször említi, hogy laggol.
-
tirszin
senior tag
válasz
Geller72 #4372 üzenetére
Mivel szabályoz ez a fránya dji mindenre, sebességre, lebegésre, stb., nem fog gyorsabban pörögni az mpp lapát az mp gépen, hisz akkor pl. a lebegés helyett emelkedne. Kb pont úgy fogja pörgetni, mintha az mpp-n lenne, hiába más az esc és egyéb motorvezérlő kütyü. Azok itt nem számítanak, csak a drón tömege és az emelkedési, sebességi korlátja. A meredekebb lapátokkal, kisebb fordulatra fog szabályozni ez a gép is, ha a tömegük hasonló. Én így látom ezt a kérdést.
Persze, dinamikusan, lassításnál, gyorsításnál, hogy mekkora erőket enged meg a vezérlőjük, az megint más kérdés. -
BEndre34
tag
-
KisBundi
őstag
válasz
Geller72 #4365 üzenetére
Valahogy ez az egész kusza. Alacsonyabb fordulaton a motor nagyobb áramot fog felvenni, mert a propok felhajtóereje arányosan nagyobb, tehát nagyobb a légellenállása, akiből az következik, hogy adott felhajtóerőt kisebb fordulaton is tudnak, de jobban megterhelik vele a motorokat.
-
KisBundi
őstag
válasz
Geller72 #4363 üzenetére
Elvileg a legfrissebb fw-kkel használhatóak. A drón nem fix fordulatokkal írányítja a gépet, hanem a szabályozza azokat. Ha úgy érzékeli, hogy nem kell magasabb fordulaton pörgetni őket mert a lebegés akkor is sikeres, akkor csak annyira fogja őket hajtani. Elég összetett folyamat ez a szabályzás. Ha nem így lenne, akkor a legkisebb szél is fel tudná borítani. Alapvetőn nagyobb felhajtóerőt tudnak ezek a propok generálni mint a simák. Tesztek is bizonyítják, hogy a sima Pro is több időt tud vele fent maradni mint sima lapátokkal, de nincs annyira jó mint a Platinum. Véleményem szerint alacsonyabb energiaigényű alkatrészek vannak beépítve a Platinumba és ez hozza azt a pár perc plusz időt. Több sérült propelleres videót is néztem és a drón képes a lapátok különböző felhajtóerejét kompenzálni.
-
-
válasz
Geller72 #4290 üzenetére
Az Air-el egyszer én is csináltam ilyet igaz, nem szándékosan. Kb 30 méterre voltam a Duna felett amit fényképeztem amikor haza akartam hívni. A go home helyett véletlen a landing-ot nyomtam meg. Pont félre akartam tenni a távot, hogy addig teszek-veszek amíg hazajön amikor meghallottam, hogy mit mond a női hang. Mondom mi van?
Persze ugye egy mozdulattal ki lehet ebből hozni a gépet, de azért na, meglepődtem rendesen.
-
krx21
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Ingatlanos topic!
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ismét a Honoré a legvékonyabb hajlítható
- Xbox Series X|S
- iPad topik
- További aktív témák...
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Több Lenovo Thinkpad x1 carbon gen 4 / 5 / 6 / 7 X1 Yoga gen3 6-9. gen i7, i5 procik
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- 135 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged