Aktív témák
-
katt777
félisten
válasz
7600GT #29802 üzenetére
1 hsz-ban van a mindenesem Radeon VGA-k szabályozásáról. Nem feltétlenül kell hűtőt cserélni, főleg 2 slotoson.
Ma du-t azzal töltöttem, hogy pakolásztam a gépemben a vinyókat és a kábeleket. Végeredményben további 8°C-ot hűlt a VGA-m, igaz, oldallap még nincs fönt (de két venti sem megy). Lényegében eddig az a tapasztalatom, hogy bármely hardver cseréjénél szükség lehet a hűté optimalizálására. Inkább ez, minthogy új házat, hűtést, stb. vegyen az ember.
-
_Toka_
senior tag
válasz
7600GT #28728 üzenetére
Szerintem kicsit flegmán állsz hozzá a dologhoz, nekem nem lenne túl megnyugtató, ha 3d-ben ~90 fokos lenne a karim.
Nézd, tényként kezelsz olyan dolgot, amit nem próbáltál. De ez szíved joga.Több tesztben is olvastam, hogy a HD4850 hűtése nem megfelelő.
Erre kíváncsi lennék. Amit írtál olvasatomban annyit jelent, hogy vannak olyan tesztek, melyekben a HD4850 kiakad tesztek alatt, vagy le kell cserélni a hűtést ahhoz, hogy egyáltalán lefussanak a tesztben szereplő játékok/programok. Ha van ilyen, linkeld be légy szíves! Ez - nagyon komolyan - engem is érdekelne!Szóval a kérdés továbbra is az, hogy egy AC S1 vagy Twin turbo alatt nem sülnének meg a vrm-ek?
Nos, amire itt vársz választ, az tud korrektül válaszolni, akinek egyik használata esetén megsültek a vrm-ek, míg másik esetén már nem. Én régóta követem a topicot, de ilyenek itt kevesen írtak eddig.Peace! Én azért írok, mert már használom azt, amiről Te itt érdeklődsz! Nem pedig Veled kötözködöm! Peace!
-
BalintUG
tag
válasz
7600GT #28728 üzenetére
Ramokat nem sütöd meg... az életbe soha szerintem nevetségesen nagy tévképzet ez a vrm melegedés ráteszel egy ramsünit és astalavista... S1 nél nem is lesz soha jpbb hűtés a Twin turbó meg a határtalan pénzkidobás véleményem szerint ... mondom nekem most 720/1050en Crysis alatt nem éri el az 50 fokot. Nyár elején vettem a kártyát ref hűtővel egy pillanatot sem ment mert elrettentő számokkal lehet találkozni egyes esetekben.
De a kérdésemimre még nem kaptam választ ....
-
_Toka_
senior tag
válasz
7600GT #28723 üzenetére
Hát de éppen azaz, hogy a HD4850 ref hűtővel izzik.
Ezt most Te mondod, aki készül venni???Nálam - most néztem - 74 fok. Igaz, 2D-ben, viszont én 3D-ben játszom, mikor meg nem nézem, hány fokon jár, amíg teszi a dolgát megfelelően. Értsd: a játék nem hibázik, a gép a lábamat nem melegíti
És teszi ezt a kártya július közepe óta, még 3 év gar. van rajta... Akkor miért gondolnám, hogy a kártya izzik? -
-
rocket
nagyúr
Ra igen.
Senki nem mondta hozzaerto senki,de mar minden masodik hozzaszolas itt az o altal leirtak egy ujabb verzioja mas szavakkal, azt a kerdest nem tette meg fel senki maganak, hany dologban lett eddig igaza?Melyik RV670? HD3850-re gondolsz akkor oke, ha a HD3870-re akkor nem ertek egyet, HD3870 ugyanabban a szindromaban szenvedett tavaly mint a 8800GT, alig volt kaphato es draga is volt, mikor az NV javitott a sajat maga helyzeten a G94-gyel amibe a G92-velkerult az RV670-nel szemben, akkor se tudott az ATi megfelelo valaszt adni, es arban rossz helyre pozicionalta a 9600GT-vel szemben hosszu ideig, sot ma mar a keves hasznot termelo 8800GT par gyartotol egyarban van a 9600GT/HD3870-nel.
Anyagi bukta az ATi eseteben van folyamatosan, az NV-nel max. kevesebb a bevetel a piaci elvarasokhoz kepest, persze ennek nem orulnek a befektetok, es valoban voltak akik tovabb alltak, ezert is van a tavaly majusi szinten az NV papirok ara a tozsden, mikozben ev elejen ~80%-kal magasabb volt a reszvenyeik ara a mostaninal.
En nem erkeztem el 2009 elejehez, 2008 majus 12. van, legyen ugy ahogy ABU megalmodta, talaljon valakit az ATi aki architektujara fejleszt, aztan meglatjuk majd ezzel mire mennek uzletileg, mert ugye ezt a meccset is penzre jatszak
-
leviske
veterán
A DX11 annyiból fog az ATi javára kedvezni, hogy míg az nV-nak egy teljesen új gpu-t kell terveznie, addig az ATi-nak elég lesz csiszolgatni az R600 architekturán.
Tehát hiába fikázza az nV az AMD-t és hiába nyilatkozik olyat, hogy egyre kevesebb pénze lesz az AMD-nek a fejlesztésre... nem is lesz szükség komolyabb fejlesztési költségekre.
(#1376) rocket : Az R600 kimondottan DX10-re lett tervezve. A mS által megszabott DX10-re és nem az nV által kitalált DX9.5-re...Nem tudom mit kell azon fokozni, hogy a saját útján az nV gyorsabb.
Nem lesz hosszú életű az előnyük, ha így haladnak...A játékfejlesztőket nem tudja sokáig visszatartani a fejlődéstől.
PL: a Crytek miattuk bukott ekkorát. Ha a crysis legalább pár DX10-es ficsört bevetett volna a játékban, akkor nem lenne ekkora gépigénye és többen merték volna megvásárolni.
Így viszont mindenki maradt a demo kipróbálásánál, vagy a torrentnél.
-
rocket
nagyúr
Mi teszi egyertelmuve?
Tulsagosan sokan epitik mostanaban a hozzaszolasaikat egy ember altal gerjesztett legendakra, es ezaltal csukott szemmel jarnak, a tenyeket figyelmen kivul hagyvaJo lenne mar eszrevenni az ATi kell bizonyitson es nem az NV, senkit nem erdekel papiron milyen a hardver ha az a valosg alkalmazasokban elhasal, az , hogy miert az mar egy masik kerdes, de errol is max. beszelhetunk, az AMD feladata lenne tenni ellene.
-
rocket
nagyúr
Vagy magabiztosak
Azt leszamitva arrogans stilusban nyilatkozott, tenyekre alapozta amit mondott, az ATi az R600 ota nagyon visszaszorult piaci reszesedesben, RV670-nel se tudtak elorebb lepni, RV770 valaszt ad majd visszater-e az ATi arra a szintre ahol hosszu evekig volt, vagy innentol mar csak masodosztalyu GPU gyarto lesz, esely nelkul az igazi versenyre.
-
azért az UE3 és a Radeonok barátsága sokban amiatt van, hogy az UE3-ban nincs MSAA. talán az R6:V az egyetlen, ahol nem a szokásos AA nélküli erősorrend látszik.
az iD engine-jei eddig jobban komálták az nVidia kártyákat, a Tech5 pedig eléggé API-agnostic módon készül, tehát sok DX10-specifikus újdonságra nem kell számítani.
-
ulveczkii
tag
A Crysisnál vedd figyelembe hogy az AA nincs bekapcsolva és álltalában az fogta meg nagyon az ATIt. Nameghogy a Crysisnak nagyon gyatra a töbmmagos kártyákon mért sebességnövekedése vagyis lehet hogy a 9800GTX is ittkörül kapna. Ha innen nézed nem biztos hogy kamu de énsemtudom hogy mennyire tekinthető valósnak. Egy biztos, hogy ha igaz akkor az elvárásaim felett teljesít
-
janos666
nagyúr
[OFF]
Csak próbálok valamit felhozni az ellenkező oldal mentségére is mikor ilyeneket olvasok hogy szegény ATI már a világot megváltotta volna ha az nvidia nem fogja vissza a fejlődést, mert nem lehet tényekkel igazolni, nem látjuk a nagy innóvációkat (persze lehet hogy csak az nv miatt...) és így egyáltalán nem biztos hogy a jól hangzó dolgok a gyakorlatban is olyan nagy jelentőséggel bírnának, vagy akár jól működnének. (mert nem látjuk)
Szóval éppolyan légbőlkapott mindent az nvre varrni mint azt mondani amit most én felytegetek.Nem tehetek róla hogy mindíg szerettem halott dolgok mellett érvelni.
[/OFF]Én is megyek 3870-est venni amint lesz itthon.
A DDR5 órajelek meg elvileg nem kamuk, a GPU órajel az ami napról napra lebeg, a 4 Gz közeli DDR5 órajel rég tartja magát.
Szerk: sehogy se veszi be az OFF-ot, mi a fasz,? Raktam smile elé is, nem lehet enter közben?
-
janos666
nagyúr
Hát nemtudom, de annakidején látványosan nőtt az FPS-em CS:S-ben 6600GT-vel mikor a hl2 megkapta a SM3-as renderpatchet (persze más it lehetett az update csomagban...).
A crysisnél tényleg érdekes ez a dolog, hisz már a Far Cry 1.3-ban is volt itt ott SM3. Kicsit el let baszva az a játék, pedig jónak igérkezett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tesszalátorral végrehajtva biztos gyorsabb. Geometry Shaderrel viszont a legtöbb esetben valószínűleg lassabb a POM-nál.
Jelenleg a Displacement Mappingot a fejlesztők a Vertex Texture Fetch eljárás alkalmazásával csinálnának, de ez bűn lassú. A GS alapú Displacement Mapping-tól a GeForce-ok kihalnak, Tesszalátor pedig csak a Radeonban van.
Ezért terjed főleg a POM. Mindegyik jelenben kapható kártya megbirkózik vele. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Displacement Mapping a legjobb eljárás felületi torzításokra, a Parallax Occlusion Mapping hasonló eredményt mutat fel, de ha nagyon oldalról nézed akkor picit problémás a rendszer. Mivel a Displacement Mapping konkrétan új vertexeket hoz létre, ezért az bármilyen irányból tökéletest hatást kelt.
Parallax Occlusion Mapping-ot azért alkalmazzák mostanság, mert a mai karikban van annyi szufla, hogy kiköhögjék magukból időben. A LOD utasítások ezen annyiban segítenek, hogy egyéni szűrést lehet létrehozni a POM felületekre, mert a jelenlegi AF féle bedrótozott szűrésekkel rengeteg felesleges munka lesz elvégezve, ami az eredményen nem látszik.
A Frostbite-ot elsősorban a Xenos-ra tervezték. Annak a chipnek annyira nem fekszik a POM (inkább érdemes rajta Tesszalálni). A PC-s verzióba persze belekerülhet.
A 3D-s geometriai alapon történű feldolgozásban a Tesszalátor adja majd az utolsó löketet, azután nincs tovább, mert egy bizonyos szint után nincs értelme tovább növelni a részletességet. Tulajdonképpen a geometriai elvek zátonyra futnak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A D3D10.1-ben megjelentek LOD kezelő utasítások, így létre lehet hozni egyéni szűrési eljárásokat is. Ez majd nagyon jót fog tenni a Parallax Occlusion Mapping sebességének. Ám az ilyen algoritmusok csak akkor fognak működni, ha a LOD kezelés egyénileg Shader alapján irányított. Ergo teljesen meg lesz tiltva a szűrés driver alapján való állítása.
Hasonló dolog lesz ez, mint a mostani AA problémák. Annyiban lesz ez más, hogy a Shader alapú AA szűrésre jelenleg is szükség van, hiszen ez az egyetlen út a megfelelő AA-hoz már a mostani játékokban is. A D3D10.1 LOD utasításai és az egyéni szűrési algoritmusok még váratnak magukra, mert még nem sok programnak válna előnyére (mondjuk a Crysis sokat profitálna belőle). -
-
rocket
nagyúr
Mindenhol vannak ilyen felhasznalok, mas elbuluzik 3 havonta 150k-t a haverokkal, megint mas gyujt sajat lakasra, es van aki az ujdonsagokat szereti, mindenki eltudja donteni mit akar
Piaci reszesedesben az enhusiast szegmens nagyon picike, megis kihat a tobbire is, tehat a marketing ereje nagy. -
-
rocket
nagyúr
Egyatalan nem sok 1 milliard tranzisztor 65nm-en, G92 65nm-en 752millio tranzisztor, es 330mm², tehat nagyabol egyharmadaval none a tranzisztor szam, ha csak siman matekozunk a G92 aranyaibol kiindulva (aminek nem sok ertelme van) akkor is csak ~440mm2 lenne a core merete, ami kisebb mint a G80 (~480mm²).
-
jók ezek a prezik (thx Abu!), de pont ugyanaz a véleményem a dologról, mint eddig - a probléma egyik felére elegáns megoldás, de a másik fele még mindig ott van. jó az az 1M poligonos ősállat, de utána azt textúrázni és shade-elni is kell - arra hol az ALU és a TEX kapacitás? arról nem beszélve, hogy ha egy sokmillió poligonos scene-t kell feldolgozni , attól sztem az ütemező is be fog sz**ni...
-
az akárnyhány-utas MIMD felépítéssel az a probléma, hogy a játékprogramozók nagy ívben leszarják, hogy ilyen van, és a driverfejlesztőkön múlik majdnem minden. megjegyzem, valahol meg is értem őket - nem vagyok shader-író, de azt el bírom képzelni, hogy egy ALU műveletekből álló shader megírása közben a nem-függetlenség nem adja csak úgy magát, és lehet, hogy én is azt gondolnám nyomás alatt, hogy szopassa az ATI bátran saját magát.
Ez inkább azért van, mert a HD3870 minden shader kódot ugyanolyan sebességgel futtat, míg a G80/G92 a float1/2 típusu PS kódoknál eszméletlenül gyors, de egy float3/4-es kódnál már összehalja magát.
nem halja össze magát, lassabb, mint az elméleti kapacitása, de nagy gáz nincs. tisztán geometriai típusú kódoknál tud nagyon leülni. meg pixel shader fronton nem is annyira dívik a 2-nél több dimenziós argumentum.a magasabb ALU:TEX arányban meg pont a fentiek miatt kissé elbizonytalanodtam. ha tényleg gyenge a párhuzamosítás, akkor több ALU művelet több órajelet fog igényelni, amivel nemhogy az ATI kártyák nem járnak jobban, de sok esetben az nVidia profitálhat a magasabb shader clock miatt.
rocket: #355: azért az XBox biztos nem volt rossz üzlet az ATI-nak sem
#358: és lám eljutottunk oda, hogy egyetértünk. Zen! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal egyszerűbb a dolog ennél. A Crysis olyan eljárásokat használ amik gyakorlatilag DX9-esek, de a DX10 már kínál gyorsabb megoldásokat hasonló grafikai eredmény eléréséhez.
Amúgy elfogadom a Crysis elveit és alkalmazott megoldásait, csak egyszerűen ésszerűtlennek tartom. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Fontos az ALU:Tex arány magasan tartása, mert ez jobb sebességet garantál. A számítás mindig gyorsabb a texture fetch-nél.
A Crysis nem túl magas ALU:Tex arányt használ és az eredmény őrületesen lassú futás.A kérdésed leegyszerűsíthető, két valóban DX10 játék van a Call Of Juarez és a Company Of Heroes. Mindkettőben jó az Ati.
-
-
ulveczkii
tag
Biztos hogy egy szilicium darabon lesznek a magok és biztos hogy elég komoly összeköttetésben lesznek szóval inkább egy egészet fog alkotni mint külön egységeket
én úgy tudnám elképzelni mint monjuk a phenom-okrauschie: engem nem zavarna a "300W"-os fogyasztás ha az energiagazdálkodás jól meg lesz csinálva.
Teszemazt csal egy minden teljesen kikapcsol egy 120SP-t tartalmazó egység ami csak visszaveszi az órajeleit így lényegében ennyit sem fogyasztan mint most egy 3650 terheletlenül.
Egyedül a hűtés hatékony és csendes megoldása jelentene nehézséget de végűlis azis rekerhet felőlem játék közbe, a robbanások és lövések úgyis elnyomják. Terheletlenül legyen csendes de akkor nagyon. -
Dare2Live
félisten
Én itt elöbb olyat olvastam, hogy a R7x0 négy RV635 lesz.
Egyébként ha a jelenlegi 635 fpseit 2* 100%ban összeadjuk és hozzáadunk +50%ot mert faragnak rajta meg +mhz még mindig nem értük el egy 3870 FPSét sem, nemhogy egy 8800GTét ésha 4et raknak egy karira és ott is 100%ban összeadjuk az FPSeket és hozzáadunk +50%ot még mindig nem előztük be a 3870X2t.
A fene tudja.btw r635 hányFlopsot tud?
-
ulveczkii
tag
Szerintem biztos hogy egy lapkára kell integrálni és valami űberbrutál komunikációs link kell közéjük
Egyébként ezek az r635ős magok már gyári tuningban is jöttek ki 900Mhz-en úgyhogy nemis olyan elérhetetlen az a 1050Mhz
Viszont érdekes hogy ebben a tesztben sok játkban még ha szorozzuk néggyel a 3650ek eredményét még akkor sem éri el a 8800gts teljesítményét
Tudom hogy nem így működik a dolog de azért mégis -
leviske
veterán
Az viszont szerintem sem valószínű, hogy mindegyiken az lesz. Az még hihető, hogy a HD4870-en GDDR5 lesz, de nem hiszem, hogy a HD4850-re és a X2-re is szerelnének GDDR5 memókat, most sem tettek, maradtak a GDDR3-nál és csak a HD3870-re tettek GDDR4-et.
Ennek az oka az, hogy az 50-est és az X2-t igyekeztek a legolcsóbban kihozni, hogy versenyképesen tudják manőverezni az árát. A HD3870-re is csak azért került (szerintem), mert kirakat vga-nak készült.Mint már írtam, ami valószínű, az az, hogy HD4850 és az X2 kijön GDDR4 memókkal a HD4870 pedig GDDR5-el és valószínűleg a 50 és 70 közt megmarad a 10-15k-s árkülönbség.
De mind ez csak szerintem.
-
Dare2Live
félisten
"2009 eleje nincs is olyan messze, amikor is már igazi dx10-es játékok fognak érkezni."
De még mindig rémítő többségben lesznek a DX9es gammak.Nemrég néztem, hogy UT3 motorra 14 game fog kijönni a köv 2évben és van olyan ut3ra alapulo game amit 2010re igérnek.
egyébként DX9ben is igencsak hasít egy 3870X2 mindig az UT3at hozom pldnek mert csillió játék motorja lesz annál pl 60-70%al veri el a G92es 8800GTSt ami azért 60-70%. [link]
-
leviske
veterán
Én bízom benne, hogy csak 330mm2 lesz.
Ha 80k lesz, akkor nem kimondottan váltani fogja a HD3000-es szériát, hanem csak kiegészíti (itt gondolok erre: HD3850<70<HD4850<70<HD3870X2<HD4870X2) , ahoz viszont hamarabb kéne jönniük.
És akkor még azt is nézni kell, hogy 80k-ért már bőven tekinthető a HD4850 a 88GTS ellenfelének, viszont teljesítményben nem biztos, hogy két HD3850 behozna egy 88GTS-t, pedig a HD4850 elvileg ~két HD3850 nek számítana teljesítménybe.(#50) Gaboman : elvileg június, de még pontos dátum nincs.
Egyébként ezt a megoldást nagyon helytállónak érzem.
Mivel elvileg miből is álna egy középkategóriás kártya? : abból, hogy átlagos felbontáson (jelenleg ez a 1280X1024/1440X900/1650X1050/1600X1200) normális fps számot tud felmutatni, szinte minden játékban.Emellett miből is álna egy felsőkategóriás kártya? : abból, hogy átlagos felbontásokon csúcsteljesítményt, más szóval magas fps számot tud felmutatni, vagy szokásosnál (jóval)nagyobb felbontásokon normális fps számot tud felmutatni.
Bár ezektől már egy ideje eltért mind két gyártó, de ugy érzem, hogy az még nem gond, hogy valamelyik ide vissza akar térni.
-
leviske
veterán
Az árak azok tényleg elgondolkodtatóak, de elvileg akkora lesz a mag, mint a G92(na ez az amit nem tudok biztosra, mert nem tudom, hogy mekkora a G92 pontosan, ha jól emlékszem, akkor megközelítőleg ekkora) , ebből következtetve ugy jöhetnének ki, hogy HD4850 ~50k, HD4870 ~60k, HD4870X2 ~120k...
De hogy pontosan mekkora lesz a RV770, hogy akkora lesz-e, mint a G92, azt nem tudom biztosra.
MOD: a órajelekkel rendszerint elszoktak szálni a pletykákkal (lásd HD3870 825MHz gyári órajel) , de nem lehetetlen, hogy 900+MHz-en jönnek ki. Viszont abban nagyon reménykedek, hogy nem eröltetik a GDDR5-öt. Nem tenne jót az áraknak, és nem hiszem, hogy különös képpen változtatna a teljesítményen.
MOD2: talán valamennyie mégis kapcsolódik a témához, tehát off ki.
Aktív témák
Hirdetés
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Milyen autót vegyek?
- Stellar Blade
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- BestBuy ruhás topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Project Motor Racing-Straight4 Studios
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- MSI CYBORG 15 A13V
- BESZÁMÍTÁS! CSAK KIPRÓBÁLT! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest