- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Honor 200 Pro - mobilportré
- One mobilszolgáltatások
- Yettel topik
Aktív témák
-
leviske
veterán
válasz
marcias #2603 üzenetére
Szvsz 30k alatt már igen keveredni szoktak az árak... PL: sokáig a HD26-osok árszintjén voltak az X1950-esek, sőt, még most is ott vannak, mikor azért egy 19-es még mindíg lazán ver egy 26-ost...
Szerintem se az nV-t, se az ATi-t nem fogja érdekelni, hogy a kártyái ütköznek az alsóbb kategóriás társaikkal. Az a lényeg, hogy fogyjon a készlet.
Az sem fog senkit érdekelni, hogy a HD4600-asok jódarabig egy árban lesznek a HD26, ill. 36-osokkal.
-
leviske
veterán
válasz
marcias #2600 üzenetére
Én erre csak annyit tudok visszakérdezni, hogy a HD2000-esek megérkezte után eltűntek a boltokból az X1000-esek? És a HD3000-esek után eltűntek a HD2000-esek?
Minden bizonnyal egy idő után elfognak kopni, de nem hinném pl. hogy a HD3870X2 ára végzeteset zuhanna... olyan 50k-ra ha leesik és már akkor is "jobban" jár vele az ember, mint egy HD4850-el 50k-ért...
Én inkább arra leszek kíváncsi, hogy az édes, drága Magyarországon hol fog indulni az ára? 45-50k környékén (számomra irreális), vagy 60-70k környékén (ez számomra a reális)...
Bár örülnék neki, ha 50k-ért már be lehetne szerezni egy HD4850-est... ha jól sikerült széria lesz, akkor a 70-est még ki is hagyom...(hagynám, ha 50k lenne az 50-es...
)
(#2601) Bundás22: ezt kétlem...
Ritkán szoktak VGA-t árulni 500FT-ért... Használtan átlagba 3500Ft a minimum, újonnan meg 6000Ft...
-
Drizzt
nagyúr
válasz
marcias #2045 üzenetére
Raytracing. Ez nem egy kifejezetten új dolog, lehet régebbiis, mint az, amit a mai videokártyák használnak, de ennek megvan az oka: roppantul számításigényes. A raytracing alapelve az az, hogy elhelyezel egy téglalapot a térbe, amit meg kívánsz jeleníteni, majd felbontod annyi sorra, s oszlopra, amekkora felbontású képet akarsz készíteni. A téglalap egyik oldalán kijelölsz egy pontot, s abból minden egyes ilyen pontjára a téglalapnak kiküldesz egy sugarat(szóval ez a téglalap gyakorlatilag olyan, mintha a képernyőd lenne elhelyezve a virtuális térben, s ami előtte van, az lesz a monitorodon.). A sugár gyakorlatilag csak egy egyszerű egyenes. Minden objektumra ami a térben van, meg kell nézni, metszi-e az egyenest, vagy nem. Ha van metsző objektum, akkor a legközelebbit ki kell választani, s innen további sugarakat lehet még kiküldeni. Raytracingnél további sugarakat két kitüntetett irányba, a törési és a tükörirányba kell továbbküldeni, s ugyanúgy kiszámolni a legközelebbi metszéspontot, stb. Az eljárásnál árnyékok készíthetők, illetve teljesen valós tükröződések, s átlátszóságok. A végtelen tükrözések miatti végtelen ciklus ellen szokás megadni egy rekurziós mélységet, ez maximálja, hogy hány fény visszaverődést/törést veszünk figyelembe(különben amúgy végtelen ciklusba kerülne egy raytracer, nameg már a 10. tükröződés is tuti jóval kisebb lesz egy pixelnél). Mivel azonban minden pixelre függetlenül kell elvégezni a számításokat, így nagyon lassú az inkrementális képszintézishez képest, aminek az az ötlete, hogy minél több korábbi eredményt felhasználjunk a számítás során. Például kiszámítunk valamit a háromszögháló háromszögeinek csúcspontjaiban, s azt a tulajdonságot a köztes(a háromszög belső pontjaiban) pontokban a grafikus hardver interpolációval megadja. Ezen kívül ott van még a vágás, takarás, depth-test, s csomó minden, amivel meg lehet takarítani sok-sok felesleges számítást. Hátrány, hogy poligonhálóval kell dolgozni, előny a sebesség, s mint az látható, nagyon sok dolgot ügyes trükökkel meg tudtak csinálni. Tükröződésektől kezdve az árnyékokig, bucka leképezésig, blabla. Raytarcingnél ha egy gömböt akarsz kirajzolni, az tényleg gömb lesz, míg inkrementálisnál egy közelítő háromszögháló.
Amúgy nem sok elképzelésem van az Ati által felvázolt jövőről.
A globális illuminációról nem nagyon merek nyilatkozni, úgy tudom, hogy nagyon hasonlít a raytarcinghez, csak nem a pixelen látható sugarakból indul ki, hanem a fényforrásokból indítunk sugarakat. Ahhoz, hogy ebből kép legyen, még sokkal több számítás kell. Az Ati-féle Cubemap alapú megoldás nem tudom hogyan is működik, majd valamikor utánanézek már...
Abu: A dx9 alapú Cubemappinggal miért nem csinálnak Gi-t, vagy miben tudna az kevesebbet? Vagy csinálnak?
-
rocket
nagyúr
válasz
marcias #1570 üzenetére
Persze, aki Hummert vesz az is a fogyasztasa miatt aggodik
Mint mar leirtam a GT200GTX annak tunik ami az R600 lett, de a melegedes, fogyasztas, nagy core meret, brutal huto mellett lesz teljesitmenye is boven, igy mindjart nem fognak ezek a dolgok akkora szerepet jatszani a megiteleseben.
-
leviske
veterán
válasz
marcias #1480 üzenetére
A HD4600 asok a HD2900GT teljesítményét fogják produkálni ~negyede fogyasztással. És ha jól tudom, akkor magasabb órajelük lesz, tehát picit még be is előzhetik a HD2900GT-t.
Tehát nem a HD26>>HD36 esete fog érvényesülni... de a HD3-asok ugyis csak egy frissítésnek számítanak, nem egy teljesen új család, mint a HD4-esek.
(#1481) Drizzt : azért az kicsit durva lesz, hogy az nV a GT200-al hamarabb elkészül, mint az ATi az RV770-el, miután a GT200 jó 1-2 hónappal később került ki az nV kezei közül. (elvileg)
Attól tartok, hogy a GDDR5 memókkal fognak sz*pni az ATi-nál... de még az sem ok arra, hogy ne mutassák be az új kártya családot.
-
janos666
nagyúr
válasz
marcias #1446 üzenetére
Miért? Akit a teszkó gazdaságos kommerzitás tesz boldoggá, de azért támaszt némi igényt is az vehet 4850-et. Aki nem dúskál a pénzben és nem elvetemült, csak szeretne a kommerztől picit jobbat és valamivel több pénzt szán a gépre vehet 4870-et. Aztán akinek pénze is engedi és elég elvetemült is az vehet mindjárt 2-t, vagy majd x2-t. Ez így emberbaráti és valamelyest jövedelmező is.
-
janos666
nagyúr
válasz
marcias #1444 üzenetére
Hol mondtam én ilyet? Amúgy elvileg csak az órajelek térnek el, tehát így is mondhatjuk. De valószinűleg a 4870-re kerülnek a leválogatott, magasabb órajelet tűrő GPU-k, a gyengébbek pedig a 4850-re. Valamint előbbinek jobb gyári hűtője lesz amivel valószinűleg le lehet hűteni voltmod nélkül elérhető tuninggal is. (Abu szerint pedig a blokkselejtes GPU-k az X2-re mennek, ez szerintem is reális ha már nem a 3850-re kerülnek és nem valószinű hogy kissebb kártyákra olyan rv770 kerül majd aminek a felét letiltották mert volt 1 hibás blokkja)
-
janos666
nagyúr
válasz
marcias #1392 üzenetére
A konzolok egyik nagy előnye (már akinek és amilyen szempontból ez az) hogy ritkábban kell rájuk költeni. Ha megveszel egy dobozkát nem kell 1 éven belül
VGA-t cserélni, meg RAM-ot bővíteni, stb, hanem évekig játszhatsz vele. Szóval szerintem nem kopogtat még a következő doboz. -
leviske
veterán
válasz
marcias #1379 üzenetére
Mint írtam én is és R.Zoli is... az ATi kis finomításokkal már készen áll a DX11-re is. A nV távol áll ettől és ha a pincéből nem kapar elő egy teljesen új architekturát, akkor továbbiakban is távol marad.
Szvsz jelenleg már nem a desktopra koncentrál az nV.. nem ugy, mint az FX-ek idején.
-
rocket
nagyúr
válasz
marcias #1362 üzenetére
A szamok nem tukrozik azt amit leirtal, elmult negyedevben is 8 millio $ bukoban volt a VGA reszleg, ami az AMD tobb 100 millio $ buko/negyedevet nezve nem sok, de miota megvettek oket meg egy negyedevben se voltak nyersegesek, mikozben a konkurencia foleg a diszkret szegmensnek koszonhetoen zsakszamra termeli a penzt, meg ugyis, hogy a befeketetoknek 2 negyedevben zsinorban kellett egy kozepes meretu legyet lenyelniuk a G92 kihozatali aranya miatt.
-
-
nixx-21
őstag
válasz
marcias #1339 üzenetére
hát ez a játé azért szívügy emrt eddig a világon legrealisztikusabb amivel játszottam(ezért nagyon sokan játszanak vele) és mivel nem ATi-ra van konfigurálva ezért ha még ott is legyőzi az nVidiát akkor máshol még esélye se lesz az nVidiának és mivel a Crysis a legjobban gépzabáló ezért ott elért teljesítmény számottevő de ezért sem vennék nVidia káryát
amugy M.o.-ra csak júliusban érkezik nem mert akkor adják ki nagyobb számban.......??!!
-
-
janos666
nagyúr
válasz
marcias #1273 üzenetére
Hát jó, csak manapság a realisztikus ábrázolás a divat, nem a rajzfilm-style. Ilyesmi környezetet egy űrbázison lehet elképzelni, de még ott is szabad itt-ott karcosnak lennie a fémfelületeknek. Ez inkább rajzfilmes, azokat sose bírtam, ahogy a képregényeket se (bár van néhány jó film ami képregényadaptáció). De ha nem realisztikus ábrázolásra törekednek hanem szemet kápráztató szinekre akkor is lehetne kicsit inhomogénebb, ha nem is szinekben akkor legalább lehetne gazdagabb a geometria.
Szóva szeritem ezzel nem csapnak nagy reklámot a DX10.1-nek.Amúgy Carmark következő motorja DX-es vagy OpenGL-es lesz? Vagy az OpenGL 2.1-ben bennevan már egyáltalán a SM4.1 és hanyas OpenGL-t támogat a Catalyst 8.4?
-
leviske
veterán
válasz
marcias #1221 üzenetére
Az, hogy mennyire tudja visszatartani... az igen csak kérdéses. Ha csak 2010-ben jön a DX11, a Windows 7-tel, akkor nem tudja visszatrartani... a játékfejlesztőknek is sokkal jobb volna, ha szebb játékokat tudnának alkotni kisebb gépigénnyel.
Egyelőre az egyetlen biztos, hogy a nV-nak drágább lesz az átállás, mint az ATi-nak. DX11-hez is csak kicsit kell átpofozni a R600 architekturát, viszont az nV a G80-at felejtheti is el.
(#1225) DeSanto : az elvileg fake teszt volt... az RV770 teljesítményét ugy érdemes talán számolni, hogy a ROP egységeket duplájára növelték (ezzel voltak elvileg lemaradva az nV-tól), a shader, ill core clock-ot pedig különválasztották és mind két kártyán egy jó 200MHz-el magasabban járnak a shader-ek, mint a mag.
Tehát a HD4870 teljesítményét kb. ugy lehet becélozni, hogy egy 1000MHz-re húzott HD3870 másfél-kétszerese
Aktív témák
Hirdetés
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- PlayStation 5
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 5 9600X Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- AKCIÓ! 16GB (2x8) G.Skill Trident Z RGB 4266MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest