- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Fotók, videók mobillal
- Apple Watch
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
őstag
válasz
hokuszpk #38028 üzenetére
Eddig ment az ámítás hogy hbm memória, sávszél, memória kihasználás, optimalizálás így meg úgy, aztán az AMD erre kiadja ezt
sírok. De Abu majd megindokolja hogy de hát a PBR Textúráknak sok hely kell, persze, ha 16k-s textúrákat raksz be egy 1x1m-es padlólapra. 10-12-16bit színinformációval tömörítés nélkül....
-
Habugi
addikt
válasz
hokuszpk #38028 üzenetére
Keressétek vissza itt a topicban, a RE előző része echte ugyan ilyen volt, zabálta a vRamot keményen, ahhoz skálázható beállítások voltak Optionsben stb, ott/akkor is "meg lett mondva" h mostantól ilyenek lesznek a játékok, vRam használat így meg úgy a jövőben, mely kártyák fognak bekrampuszolni emiatt és melyek nem, oldalakon keresztül ment a téma..
..aztán, kitalálod mi történt?
Nyertél, pontosan az, shemmi.
Most is ugyan ez lesz/van, itt az új RE játék, megint letolható ugyan az a kör, meg lesz állapítva egy csomó minden, le lesz vonva a konzekvencia, majd ugyan úgy nem válik belőle shemmi valóra egészen addig amíg nem érkezik még egy RE rész.Szerk.:
Nem, nem Abu sara volt.., szimplán csak felültünk az egy játék miatt útnak indult vRam hype vonatra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hokuszpk #37954 üzenetére
Nagyon röviden arról van szó, hogy a textúrákat bizonyos formátumban szállítják a játékokban. Ezek például a DXT-k (BC, azaz Block Compression néven is futnak). Sokféle van, különböző textúratípusokra. A lényeg az, hogy ezek veszteséges tömörítési formátumok, amelyek formátumtól függően valami:1 arányú tömörítést kínálnak. Leginkább 4:1, de vannak eltérők is.
Tehát amikor tömörítetlen formátumról beszélünk, akkor ott a nyers textúráról van szó, ami készül, és utána lehet gondolkodni, hogy milyen formátumban érdemes a komponenseket szállítani az adott motorban. Ez leginkább attól függ, hogy milyen minőséget akarsz látni. Magának a tömörítésnek a hátránya a veszteség, ami esetenként eléggé látható, tehát ezekre a problémákra lehet valami kerülőutat keresni, stb.A lényeg igazából az, hogy ha PBR pipeline-ról van szó, akkor fémhez mondjuk szükséged elég sok komponensre. Más felületekre, mondjuk kőnél nem igazán fontos a fémes hatás, tehát ott egy komponens mínusz, és ez itt a lényeg. A felület függvényében változó, hogy a PBR mennyi komponenst igényel. Viszont még ha tömörítesz is, és általában tömörítesz, akkor is ott van az a probléma, hogy már nem csak egy diffúz textúra kerül a felületre, hanem esetleg AO, normal, specular, height, edge, metallic, stb. Tehát a PBR rendkívül memóriazabáló, mert sokkal több textúrából kell megoldani azt, amihez régen relatíve kevés textúra is elég volt. Persze sokkal jobban is néz ki a program. Tipikus módszer, hogy a fontosabb modellek kapnak nagyobb részletességű textúrát, míg a nem túl fontos felületekre marad a kisebb részletességű, hiszen a hardveren nincs végtelen memória.
Jelenleg úgy 4K a maximum textúrafelbontás, ameddig elmegy egy játék, mert nincs igazán szükséged a 8K-ra, ha nincs ehhez optimális felbontása a kijelzőknek. Ez egyelőre ilyen úri hóbort, kipróbálni ki lehet, de sok haszna még nincs, viszont borzalmasan zabálja a memóriát. Az, hogy mennyire függ a tömörítés minőségétől. Egy hétkomponenses 8K-s fémpadlót le lehet húzni kb. 300 MB-ra, de kérdés, hogy megéri-e bukni annyi minőséget vele. Itt olyanra kell gondolni, mint amikor az ATI behozta a 3Dc-t. Az például sokkal jobban bánt a normal mapokkal, mint az S3TC. Több minőséget adott vissza. A DirectX-nél is készül egyfajta reform, hiszen már nagyon időszerű az ASTC megjelenése, ami veszettül jó megoldásokat kínál ám egy rakás aktuális problémára. A hardverek is kezdik támogatni (AMD Vega, Intel Gen9), csak a Microsoft vár még.
-
Raymond
titán
válasz
hokuszpk #37906 üzenetére
Ott, hogy teljesen irrealisak a szamok amiket. Se a meretek, se a formatumok, se a mennyiseg nem ul, egy jatek se hasznalja ugy a texturakat ahogy leirta, teljes badarsag. Ahelyett hogy kistanfolyamot tartok a jatekoknal hasznalt textura tomoritesekrol, formatumokrol es meretekrol a legalapabb informaciokkal kezdve talan minimum annyi elvarhato lenne hogy valaki eloszor legalabb sebteben utannanez mielott a #37898-bel levo kijelentesekkel kioktatja a nepet es bizonyitekken a #37901-ben linkelt file-okat hozza.
-
do3om
addikt
válasz
hokuszpk #37606 üzenetére
Bármit is mutat be gy sem megyünk vele sokra, mert azt hogy mikor jön ha mondja is erős gyanakvásal tudnám elhinni. Az meg tuti hogy erről hallgatni fog, nem mondhatja hogy majd nyár végén, addig meg ha jó kari kell menjenek a konkurenciához. Belenget majd valamit amire a fanok ugranak és minden hónap végén várják majd.
Vegát rossz példának alapul véve akár november is lehet mire custom modellek jönnek.
Mit akkor most is van annyi buktató hogy ez a késés valóssá váljon. -
Petykemano
veterán
válasz
hokuszpk #37140 üzenetére
Tensor vagy RT mag nem lesz benne?
DLSS-hez tensor kell, raytracinghez RT. Csak a márka jelzés alapján elég lenne az RT magokat kivágni..
De ennél is fontosabb kérdés: MIÉRT?
Ha csak a gyengébb változatok kapnák ezt a jelölést (GTX 1150-1160) az valójában elég felesleges, hiszen annak jelzésére, hogy valami az új raytracing családhoz tartozik, ott a GTX/RTX. vagyis tökéletesen jó lett volna úgy, hogy
GTX 2050
GTX 2060
RTX 2070, stbEz még akkor is igaz, hogy ha a GTX-ek valójában megmaradt és átnevezett pascalok. Az nvidia van abban a helyzetben, hogy egy ilyen rebrand ne rontsa a márka értékét.
A külön számozás ha nem valamiféle extrém marketing-megkülönböztetés a célja, akkor akkor indokolt, hogy 11XX márkaszámozással jöhet olyan teljesítményű kártya, amilyen jelenleg az (RTX) 20XX sorozatban is van már. Az már nyilván megtévesztő lenne, hogy ha van GTX 2070 és RTX 2070 is - és ha ezek hagyományos terhelés mellett egyforma teljesítményűek, utóbbi biztos többet fogyasztana és drágább lenne.
És továbbra is áll a kérdés: miért csinálna ilyet az nvidia?
Olyan mennyiségű nagyteljesítményű pascal (GP102) maradt meg, amit másként nem tud eladni?
Vagy jön valami olyan az AMD-től vagy az Inteltől, amivel az RTX 2070-2080Ti nem versenyképes? -
-
válasz
hokuszpk #35485 üzenetére
Nem is rád értettem, hanem az " ez kell a népnek " felkiáltásra céloztam"
Egyébként én is jónak találom a dolgot, ha 15 % gyorsulás lesz mondjuk 10 % árcsökkenéssel azért az nagyon jó mértékű perf/$ javulás és talán rákényszeríti az Nvidiát, hogy kihozza az alsó házat minél előbb, meg amúgy sem kellene elfelejtenie , hogy van konkurenciája, mert RTX valóban túlárazott.
Mondjuk az sem kizárt , hogy ez a lépés AMD részéről már ennek szól, mert elméletileg a 2050 kb 1060 teljesítményű kártya lesz 2060 meg kb 1070,de fejlettebb Dx 12 képességekkel, tehát ez az adu ott elúszik AMD -től.Valószínűleg nem akarnak kiesni addig is a harcból a vörösök, nagyon helyesen.Aki meg szimplán erre a teljesítményre vágyik az jól jár a 6xx sorozattal.
-
válasz
hokuszpk #35472 üzenetére
valószínűleg azért gyorsul és valószínűleg az árazással akarnak alkotni, ha tényleg olcsóbb az előállítása. Csak ez két élű fegyver, mert jelenleg Rx500 kártyákkal elég jól el vannak látva a boltok és nem olcsók, legalább is nem olcsóbbak, mint a konkurencia. Tehát ha a GTX 1060 alá bevágják árban azzal a saját 5xx szériájukat is kinyírják. A másik , hogy ebből lehet megint a bányászat fog profitálni, esetleg fellendülni, bár ehhez nem értek igazán.
Én is kíváncsian várom mit alkotnak ezzel.
Véleményem szerint nem fogja felkavarni nagyon a dolgokat. -
válasz
hokuszpk #35467 üzenetére
Nem tesznek említést GDDR6 ról.
" Az új modell a Radeon RX 570-hez képest semmiféle újítást nem vonultat fel: a shader konfiguráció változatlan marad, csak úgy, ahogy a memória-adatsín és a memória-kapacitás is. Az egyetlen újítás az lesz, hogy a frissebb gyártástechnológia adta előnyöknek köszönhetően megemelkednek a GPU órajelek, ami a teljesítmény növekedését eredményezi, valamint energiahatékonyság terén is várható némi javulás."
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hokuszpk #34948 üzenetére
Szerintem egy túrót mérik le ennyi CPU-val. A teljesítményben közel állókat csak másolgatják.
(#34943) b. : Más is ezt méri: [link]
Direkt írtam cikket, hogy a Forza Horizon 4 nem úgy használja már a DX12-t, ahogy régen. A lightos korszakot lezárták. Most már erősebben belemennek az API képességeibe, és a fejlesztők szerint a mai meghajtóknak ez még probléma. Ezt lehet javítani, a kérdés a mikorra. Az NV valószínűleg specifikus trükköket dob majd be, mert arra nem hiszem, hogy van idejük, hogy eljussanak általános implementációval oda, ahol az AMD drivere tart. Sokkal később kezdték meg a munkát az explicit API-kkal, és időközben még volt kettőt hátra történet is, amikor átírták a kezdetni implementációt. Szóval itt rövidebb távon trükközni kell. Erre egyébként viszonylag sok lehetőség van még DX12-ben is, na persze nem annyi, mint DX11-ben, de vállalható.
Az Intel is egy kicsit le van maradva, de ők szerintem azt fogják csinálni, hogy szétválasztják az explicit API-k implementációját. A Vulkan driverük már olyan, hogy van egy hardverközeli réteg, illetve egy API alatti összekötés. Ide már be tudják fűzni a DX12-t is, és akkor a mostan implementációt el is dobhatják. De itt is kérdés a mikor. Bármennyire is logikusnak tűnik, nem túl könnyű fejlesztésekről van szó a gyakorlatot nézve.
-
_drk
addikt
válasz
hokuszpk #34844 üzenetére
Dehogy lesz!
Minden ugyan annyiba kerül. Polaris is ott van, Vega is ott van ugyan annyi, sőt teljesítményben még gyengébb is. Még ha tényleg lenne verseny is akkor pont ugyan arra az ársávra belövik a termékeket. Ahol egyik gyorsabb az kapja meg a kicsit nagyobb cetlit. Kartelezés lesz ott is.
A bányászláz szépen megmutatta nekik, hogy bármennyit kérhetnek el, úgy is veszik majd. Legjobb példa erre az RTX. Annyi hogy ezt még tudják burkolni egy új featurrel. Jövőben már ez se kell mert ez megalapozta az elkövetkezendő szériák nyitó árát. -
Raymond
titán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Horgász topik
- Spórolós topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Eléggé lekorlátozza az NVLink Fusiont az NVIDIA
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Óra topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Formula-1
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF-MT / i5 8-9-10 gen, Hp EliteDesk 800 G4 / Win11- Számla, garancia
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest