- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
Hirdetés
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
válasz S_x96x_S #2519 üzenetére
Reggel en is lattam a google feedemben, meg is nyitottam, mondom majd a buszon elolvasom. De akkorra mar csak a 404 fogadott. A kepekert koszi, az egyetlen dolog ami megmaradt belole
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
-
válasz S_x96x_S #2530 üzenetére
A DIY piac eléggé "mélyponton" van Intelnél..
Nem az a baj velük, hogy rosszak a cpuik (a bugokat leszámítva), hanem az árazás pocsék, de nagyon.
Ezen az nem segít, hogy amíg az AMD cpui idővel olcsóbbá válnak, az intelnek kiszámíthatatlanul akár felfelé is megindul az ára ahogy a termék "öregszik" :\ ...The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
nagyúr
válasz S_x96x_S #2566 üzenetére
A ciki inkább az, hogy a VMWare eddig jobban megérte a Hyper-V-vel szemben a nagy magszámú procik használatánál. Most igazából mindkét "nagy" szereplő lábon lőtte magát, az M$ féle 8/16 bázisú core-alapú licensz sem igazán értelmezhető megoldás, a VMWare féle is hasonlóan nyakatekert lett.
Amíg nem lépnek tisztán core, de még inkább thread alapú elszámolásra, addig ez mindenesetre elég kellemetlen helyzet.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #2566 üzenetére
"szerintem ha az AMD -ha "szemétkedni" akarna,
akkor simán át tudná alakitani a ccx - et úgy, hogy a rendszerből
4c/16thread -nek látszódjék ami amúgy 8c/16t .."Hogy?
Mondjuk egy olyannal trükközhet, hogy 8 ép mag van a lapkán, és az, hogy ebből mi aktív és mi nem, az dinamikusan váltogatható. Így a turbózás ideje maximalizálható.Én elképzelhetőnek tartom, hogy 2 lépcsőben egyesítik a zen magokat - pont úgy, ahogy elvileg a zen is hasonlít két összeolvasztott bulldozer integer magra.
Mindig az jut eszembe, hogy valamit csinálni kell, hogy lépést tartsanak az arm évi 30%-os növekményével. A magasabb frekvencia nem tart ki örökké.Aztán persze mivel a számítási kapacitás növelésének legnagyobb gátja az, hogy egy központi memóriából kell kiemelni a számolandó adatot ws az eredményt visszaírni, ezért valamikor biztosan jön az a fajta elosztott számolás, hogy minden számolóegység saját memóriával rendelkezik.
(Jim Keller)[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
válasz S_x96x_S #2572 üzenetére
Ha meglépne egy ilyet az amd, valószínű hamar lekövetnék a licenszekkel is. és más módon menne a licenszköltség onnantól.
Ha majd lesz SMT4 szerintem ott is lehet lépnek rá valamit (lehet átállnak száll alapú licenszre). Vagy valami olyanra, hogy X mag de maximum X*2 száll... Persze csak akkor ha a teljesítményben is kiérződne egy esetleges "előny"...The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #2575 üzenetére
"úgy kell a teljesítményt növelnie, hogy a tágabb üzleti partnereket (pl. VMware) se haragitsa meg .."
A 64 magos cpu lényegében megduplázta az egy socketből kihozható teljesítményt.
Ez a vmware-re nézve mindenhol bevételkiesést jelenthet,.ahol nem a számítási igény nőtt meg, hanem spórolni akartak: több tflops/kWh, kevesebb gép, kevesebb socket, kevesebb licencdíj.
Mondjuk minden cég, ahol a számítási igény nem nőtt, de kettőnél több socketet használtak. Ha jól tudom, a.vmware virtualizációt valósít meg, tehát elég valószínű, hogy ez elég sok vmware ügyfelet érinthet.Na, de oda akarok kilyukadni, hogy
Világos, hogy a 4 szál nevezetese is hasonló hatást váltana ki a vmwaretől, illetve más cégektől, amik jelenleg socketre, vagy magra vetítve számláznak.De mi az, ami nem?
Tehát ha holnap az AMD kihozna egy olyan procit, ami felépítésében megegyezik a jelenleg piacon levőkkel, de 50-100%-os IPC emelkedést hoz, vagyis egy ilyen 32 magos processzor ellátná egy mai szerver feladatait, amire ma 2x32 magos licenct kell megvásárolni, akkor az is sérti a vmware érdekeit, nem?
Ezek szerint a hardver kapacitás csak olyan mértékben nőhet, amennyire a számítás igény, különben a fejlődés túl diszruptív ami a hardver vásárlónak jó lenne, azt az előnyt - részben - elgáncsolja a licencelő.
Persze nem állítom, hogy nem ezt tenném, csak kérdezem, hogy mi az az előrelépés, a számítási igények stabilitása mellett, Amivel piacot tudsz szerezni, de nem lépsz rá a szoftveresek tyúkszemére?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
válasz S_x96x_S #2595 üzenetére
Azért a Microsoft is sarcol a magasabb magszámért.
és a 64 core/128thread-nél kijön az eltérés .. nem mindegy, hogy milyen Windows fut rajta ...A 64magos threadripperhez - W10 Enterprise - kell .. ; egyébként szívás
( Vagy használj Pro-t és kapcsold ki az SMT-t .. lásd 64c/64t - második sor ; de hogy még büntessen is 128T-nél ... )[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
válasz S_x96x_S #2596 üzenetére
Linux -os teszt.
AMD Ryzen Threadripper 3990X Offers Incredible Linux Performance
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=3990x-threadripper-linux&num=1
"When taking the geometric mean of the benchmarks for this article today, The Threadripper 3990X came out overall 26% faster than the dual Xeon Platinum 8280, which is a very nice accomplishment since such a configuration currently retails for $20,000 USD worth of processors alone. For those doing serious content creation work like Blender or other CPU-based renderers/modeling, engaging in heavy multi-threaded workloads that aren't memory intensive (where instead you'd be better off with the EPYC 7002 CPUs with eight-channel memory), or code compilation of large software projects, the AMD Ryzen Threadripper 3990X is a mighty impressive competitor"Mottó: "A verseny jó!"
-
-
-
-
válasz S_x96x_S #2612 üzenetére
Minden olyan programnál, amit AVX-512 támogatással fordítottak
Feltételezem a gyakorlatban, ez leginkább csak bencsmárkokat jelent.
Az AMD-nek szerintem nem az lesz itt a baja, hogy az intel tud AVX512-t, ők meg csak 256 bites AVX-et, hanem a legtöbb problémás esetben az, hogy az intel procit a dispatcher ráviszi a legjobb AVX kódra, az AMD pedig a skalár kódot futtatja pedig tudna elég komoly órajel (és magszám előny mellett) mellett AVX2-t is. Az hogy az AVX kódot is az aktuális intelre felépítésre optimalizálták és nem AMD-re az már részletkérdés, ha az AMD ráfut a vektor kódra.
Ha ránézel a magszámokra, AVX-órajelekre, cache méretre és a teljes processzor memória sávszélességére, akkor szerintem nem az AMD-nek van szüksége AVX512-re, hogy pariban legyen az intellel, hanem az intelnek van szüksége az AVX512-re hogy egyrészt legyen valami marketingfegyvere illetve ne verje agyon a ZEN2/3, ha az éppen ráfut egy több szálon végrehajtott AVX2 kódra.
Mondom ezt úgy, hogy AVX512-vel még nem volt dolgom, és SSE/AVX-szel is csak pár egyszerűbb kódot írtam (önképzés jelleggel hobbiból), tehát ha valaki jobban rálát a dologra javítson ki
[ Szerkesztve ]
-
#82819712
törölt tag
válasz S_x96x_S #2642 üzenetére
Egy ideje már heggesztgetik az AMRszos windowst, a chiplet szemlélet elterjedése GPUban is jelentősen előnyhöz juttathatja őket, kérdés majd mi üt be előbb az 1nmnél a grafénra való átállás vagy a ARM igazán nagy teljesítményű változatai.
De ha így drágul minden akkor 5- 3 nm-en már alig valamit kapunk a pénzünkért (mm^2).[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #2642 üzenetére
Bár ha jól látom, nem teljesen egyértelmű, hogy mit mutatnak a csíkok. Geekbench Single thread? körülötte IPC-t emlegetnek.
Mindenesetre azt gyaníom, hogy a fekete az Apple A13-mal a végén.
De ez nem lehet IPC. mert az A13 valójában már elég durván magasabb IPC-t hoz - legalábbis Geekbench5-ben.
A13: ~1350 @ 2660MHz
x86: ~1700 @ 5000MHzNem nehéz kiszámolni, hogy közel 50%-kal magasabb az IPC.
Más kérdés, hogy vajon magas frekvenciát is el tudna-e érni.
És más kérdés, hogy vajon az x86 a frekvencia néhány %-os elengedése mellett tudna ilyen 20-30%-os IPC-t hozni.Az biztos, hogy a frekvencia nem megy feljebb. Mindenki tegye meg tétjeit, hogy vajon a x86 tud-e a tranzisztorbüdzsé erre való áldozásával IPC-t növelni és hogy az ARM-nál ez a folyamat meredekebben tarthat-e anélkül, hogy hasonlóan elszállna a fogyasztás.
Ugye sok esetben sok energiát nem is a számítás elvégzése emészt föl, hanem hogy egy nagy lapkán belül az adat utazik. Ezért mondják, hogy a jövő a "Data locality" fejlesztésében rejtőzhet.
Mindenesetre ez valamilyen ST teljesítmény lehet. Abban meg tényleg nem volt jelentős előrelépés az x86 terén.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
paprobert
senior tag
válasz S_x96x_S #2642 üzenetére
Ettől a grafikontól függetlenül, méret és TDP limitált helyzetekben (mobil) azt látjuk, hogy az Apple még tud előre menni, a Qualcomm viszont egy helyben toporog lassan 3 generáció óta, ahogy a Samsung is.
Szerverben egyik limit sem létezik igazán, tehát ha valós lenne hogy a mobil megoldások néha már verik az x86-ot, akkor szerverben már át kellett volna venniük a vezetést a legtöbb tulajdonságot tekintve. De ez egyáltalán nincs így, tehát ebben a cikkben legalább egy nagy csúsztatás van.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
nagyúr
válasz S_x96x_S #2661 üzenetére
Nézd meg a TDP-t és a boost frekiket is. A TR megeszi nyers teljesítmény terén a 7702-őt, hogy P vagy normál, e téren mellékes. De ezek mellett még olcsóbb is...
A RAM korlátozás tehát igenis kellett szvsz...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
válasz S_x96x_S #2665 üzenetére
Nem hiszem, hogy lesz lényegében kimérhető különbség a PCIE3 és PCIE4 vga között (kapcsolatban).
Ehhez nem erősebb kártya kéne, hanem más programozási gyakorlat a jelenlegihez képest (pl. nem mindent betölteni előre a grafikuskártya memóriájába, hanem menet közben tölteni be ahogy kell abba tartalom)..
egy nagy különbség lehet még is... rövidebb játékbetöltési idő, ha jelenleg a vga memóriába másolás lenne a szűk keresztmetszet (és időt igénylő feladat). De nem hiszem, hogy utóbbi jelenség annyit számítana, hogy pcie4 platformhoz ragaszkodna emiatt az ember
De lényegében jelenlegi kártyákkal még a pcie3 esetén a 16x és 8x között is marginális különbség van (mondom ezt én, egy olyan platformon aminek csak pcie2 támogatása van).De ez a B550 chipset ... tényleg nem tűnik nekem úgy, mint ha bármit is változott volna a korábbi promontory sorozathoz képest.. szerintem maximum tényleg csak azon hibák javítására került benne sor ami miatt nem volt népszerű (sőt kitiltották) egyes állami körökben az adott chipsettel szerelt gépeket (így kvázi a teljes AMD platformot hivatali körökben).. és eddig elhúzódott a hiba javítása.
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #2667 üzenetére
Csak találgatok :
Lehet-e offloadolni raytracinget, vagy bármilyen grafikai munkát cpura, ami nem kötelező, de hasznos lehetőség a sokmagos cpuk eladásához és amihez jól jöhet a pcie4.
Esetleg nem CPU, hanem egy m.2 foglalatos compute stick?"2-3 év múlva pcie5-ös gpukat akarnak majd ránk sózni"
Itt is felteszem a kérdést. Az a tapasztalat, hogy jó internet kapcsolat mellett kár most is jó a GFN. Ez persze csak 1080p, de csak havi $5. Ez kibírható. Miközben ugye arról beszélünk hogy ma már egy 1080p 60fps ultra grafikával tudó gép azért 200eFt, SFF/noti esetén minimum 300eFt
Persze lehetnek platformfüggő címek, ami miatt mégsem lehet $5-ból megúszni, biztosan nagyobb a lag, mint kliensen futtatva, bizonyos körülmények között kompromisszumokat kell kötni, de tévén, mobilon, jóval olcsóbb, vagy meglevő eszközön is működik.Természetesen az apuk fejlődésével azt várná az ember, hogy lassan elérünk oda, hogy 1080p 60fps ultra meglesz, tehát hogy ezt a teljesítményhez egyre olcsóbban hozzá lehet jutni, ami mind a cloud, mind a kliensoldali minőség igényét egyre magasabbra tolja.
Viszont nem ezt látjuk, hanem azt, hogy bizonyos teljesítményszintek nemhogy egyre olcsóbbak, hanem inkább drágábbak lesznek. A technológiai fejlődés nem lehetővé teszi a magasabb számítási igényű, jobb minőségű grafika előállítását, hanem sokkal inkább arról van szó, hogy a ár/érték arány stabil, de a magasabb, extrém minőség bevezetése (pl az, hogy 16GB RAM kelljen, meg a raytracing is így debütált) igazából csak ösztönző a még drágább hardver megvásárlására. A maximumhoz egyre többet kell fizetni, pont úgy, ahogy az 1080p-hez is.
Eközben abu azzal riogat, hogy valóban egyre drágábbak lesznek a.hardverek.
Tehát ha adott minőséghez egyre drágább hardver szükséges, akkor egyre kevesebben fognak vásárolni, szűkül a piac, emiatt megint áremelkedések várhatók, stb. Közben elindulnak a cloud gaming szolgáltatások.
Így kinek fognak 2-3 év múlva pcie 5 kártyákat eladni?
Mit Lehetne felvillantani, hogy jelenlegi széles tömegek vásároljanak. A volumen nyilván nem mindegy. Persze lehet olyan gyártó, amelyik átáll kliens hardverek helyett cloud hardverek gyártására. (Mondjuk nekem eddig mindig úgy tűnt, hogy a cég, amelyik nem tudja nagy volumenű gyártásra szétkenni a költségeit, annak vége) Pcie5 ott is kelleni fog nyilván.
De bennem most az merült föl, hogy vajon lesz-e még egyáltaln high performance client gpu piac 2-3 év múlva akkor, Amikor $5-ért cloud gaminget?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
válasz S_x96x_S #2664 üzenetére
Ettől clickbaitesebb címet nem mutatsz Redditen ma egy 2001es cikkről beszélgetnek:
3...
"Ha a fiad új "processzort" kért egy AMD nevű társaságtól , ez valódi oka a riasztásra."
"AZ AMD egy harmadik világban működő társaság, amely alacsonyabbrendű, "knock-off" másolatokat készít az amerikai proceszorokról."[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #2671 üzenetére
szerintem inkább
- az erős APU-k tesznek be a high-end GPU-knak.
Igen, sokáig így tűnt. Mondjuk 4-5 éve az a várakozás (nem remény, hanem trend értelemben), hogy az apuk felfalják a dGPU-k alsó szegmensét. Természetesen ez csak akkor igaz, ha közben nem nő ezzel egyenesen arányban a játékok teljesítményigénye is.
A dolognak kicsit megálljt parancsolt az, hogy az intelnél leálltak a fejlesztések és az AMD lehetőségeit is korlátozta a nem GDDR/HBM ram által elérhető sávszéleség, amit nem próbáltak áttörni.Ugyanakkor szerintem az apukra is igaz, hogy egyre drágább lesz. Jelenleg egy 3400G-t, amivel ha jól emékszem, 1080p-ben 60fps-sel low-ban lehet játszani, 50eFt-ért (+körítés) kapsz meg. Én sajnos nem hiszem, hogy egy ennlé erősebb IGP.vel rendelkező Renoirt ezért az árért lehet majd megkapni. egy 6 magos szerintem igazodni fog a 6 magos Matisse árához, tehát minimum $200, de lehet, hogy akár $250 (80-90eFt) is lehet.
A lényeg: az lehet, hogy azonos áron egyre nagyobb teljesítményű apuk jelennek meg (évről évre egyre több tflops), de azt a trendet nem látom, hogy azonos áron az is kapaszkodna fel, hogy milyen minőséget tudsz elérni (évről évre 1080p-ben egyre jobb grafikai beállítás, és/vagy egyre több fps - nyilván nem ugyanabban, hanem az újabb és újabb játékokban értve)
- És jönni fognak az Intel oldaláról is a hasonló CPU-k erős integrált grafikával )
- És az új konzolokról se feledkezzünk el.Azzal kapcsolatban nekem is van várakozásom, hogy az intel oldaláról érkező verseny akár a dgpu-kra, akár az apukra nézve lehet jótékony hatású. És sokan várják ugyanezt a konzoltól - hogy ha $600-ért lehet kapni egy remek konzolt, akkor kevesebben fognak $1000-t fizetni egy remek videokártyáért. NYilván a két piac nem teljesen átjárható, de lehet zabolázó hatása a felbukkanó részlegesen helyettesítő termékeknek.
(Én magam is felvetettem, hogy talán megvalósítható lenne és milyen remek lenne egy $500-600-os big apu 8 maggal és 40CU-val 16GB HBM2E-vel.)
A felhasználási szokások persze sokrétűek. Az igazság az, hogy én el szoktam mondani, hogy ma már irodai munkára sem elég egy 2/4-es cpu. De ettől eltekintve ha én döntően játszom, akkor mi motiválna arra, hogy 12-16 magos aput vegyek $400-500-ért (amin elketyeg valami 1080p&60fps high) mondjuk egy $200-os chromebook helyett vagy egy $120-os rpi helyett, amivel $5 ellenében máris tudok játszani IS nagyjából ugyanebben a minőségben. Nyilván renderelni nem fogok.
Ezzel most azt akartam mondani, hogy lehet, hogy az apuk esetleg elhappolják a teret a diszkrét GPUk- elől, de eközben meg úgy tűnik, mintha a cloud gamint meg elhappolná a teret/létjogosultságot az olyan apuk elől, amiknek épp az lenne az érdeme, hogy már rendesen lehet rajtuk diszkrét GPU nélkül is játszani.
Ennek a trendnek, vagyis a felhősödésnek csak az szabhatna gátat, ha
1) olyan workloadok alakulnának ki a többletteljesítmény hátán, ami nehezen felhősíthető
2) a technológiai fejlődés a többletteljesítmény megvásárlását megfizethetővé is teszik. Tehát az egy zsákutca, hogy a szűkülő piac miatt egyre többet kel fizetni a több teljestményért, amit aztán egyre kevesebben vesznek meg és még tovább drágul.Teszem hozzá, szerintem az AMD, az intel és az nvidia - feltéve, hogy nem tudnak profitjukat megtartva teljes mértékben átállni a felhő és más ipari szolgáltatók kiszolgálására - érdekelt abban, hogy konzumer piacon nagy volumenben értékesítsen hardvert.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
válasz S_x96x_S #2671 üzenetére
APU-kkal szerintem az a baj hogy nincs 4900G és ha lehet alaplapra integrálva. A G vonal teljes elhagyása fájó pont a 4000-es sorozatban. (Anélkül hogy tisztában lennék a HBM2E árával...)
Intel előáll most ezzel a TILE-vel, csempe mozaik kinek hogy esik.
A dokumentáció azt mutatja, hogy az Intel Xe GPU-k „csempe” modulokat fog használni.(4) Az Intel nem nevezi ezt „chiplets” -nek a dokumentációban.
"Xe cards would use a multi-die system, packaged together by Foveros 3D stacking"
Ezen nagyon filózok mi lehet ez???
Létezik hogy a HBMhez hasonlóan már egymásra tudják pakolni a chippeket? vagy AMD szerűen elő a GLUE és 4-et egymáshoz tudnak már ragasztani???[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
válasz S_x96x_S #2671 üzenetére
> A lényeg: az lehet, hogy azonos áron egyre nagyobb
> teljesítményű apuk jelennek meg (évről évre egyre több tflops),
> de azt a trendet nem látom, hogy azonos áron
> az is kapaszkodna fel, hogy milyen minőséget tudsz elérni
> (évről évre 1080p-ben egyre jobb grafikai beállítás,
> és/vagy egyre több fps - nyilván nem ugyanabban,
> hanem az újabb és újabb játékokban értve)
valószínüleg túl lett marketingelve (mint minden )
.. és a bevezetés is sokkal nehezebb ( értem ezalatt a teljes ökoszisztémát : directx12, játékenginek, játékfejlesztők ) valamint a memóriagyártók se túlságosan remekeltek.de pl. a leendő konzolos célhardvernél : PS5 APU-ja ( ahol a pc-s szűk keresztmetszeteket kezelték és minimális szoftveres overhead van ) már elég jó a helyzet - szerintem lesz pár olyan játék, aminél leesik az állunk.
Ha pár ötlet beválik, akkor az átszivárog a mezi pc-kbe is. ( de ennek is kell pár év )vagyis én látok trendet az APU-knál, csak lassú, nehezen érzékelhető itt a végeken.
és szerintem ~5 éven belül lesz HPC - APU -is ...
és egy friss idézet Mark Papermaster (AMD)-től:
"There are parts of applications that will diverge from the processing strengths of traditional CPUs. GPUs, FPGAs, and purpose-built ASICs are already examples. The industry has been pursuing heterogeneous computing for years. For example, at AMD we merged CPUs and GPUs onto a single die to reduce latency. We call this an Accelerated Processing Unit, or APU." ( link )
Amúgy szerintem a PCIe4.0 bevezetés is lassan megy.Mottó: "A verseny jó!"
-
TRitON
aktív tag
válasz S_x96x_S #2679 üzenetére
Az alapvető akadály az APU-k fejlődésében a memória sávszélesség, illetve annak hiánya, valamint, hogy a GPU tápellátása az alaplapokon jelenleg eléggé karcsú.
A Dual Channel DDR4-3200 elméleti maximális sávszélessége 51.2GB/s, ez egy 4770-es (!) Radeon memória sávszélességével egyenlő és nyilván egy APU-nál figyelembe kell venni azt is, hogy ennek a sávszélességnek csak a töredékét tudja használni. Ennek ellenére egy Vega 11 a 4770 teljesítményének a dupláját produkálja, ami eléggé szép teljesítmény (valahol a HD 6870 (134.4GB/s) és 6950 (160GB/s) között van félúton).
Az APU-k teljesítményének drasztikus növekedését a DDR5 memória, és/vagy a memória csatornák számának növekedése hozhatná el; itt egy kalap alá tenném az esetleges integrált HBM memóriát is, mint egyfajta L4 cache-t.
Például, tegyük fel, az AMD a következő TRX50 foglalatot úgy készíti el, hogy legyen rajta dedikált, sokfázisú táp egy GPU-nak, ami normál CPU esetén annak energiaellátásában vesz részt, APU esetén egy teljesen külön táp a GPU-nak (vagyis pl. a 16 fázisból 8-8-ra osztódik szét), illetve van rajta 4x64bites, DDR5 memória csatorna, na meg persze monitor kimenet. Ez már, ha egy közepes, 5200-as modullal számolunk, 166.4GB/s sávszélesség, a jelenleginek a háromszorosa.
Ez azt jelentené, hogy (elméletben), a klasszikus, AM5-ös APU-k teljesítménye valahol a HD 7870 körül lehetne (+50%), a TRX50-eseké pedig az R9 290 környékén; itt nyilván rendelkezésre állna egy ~120W-os TDP keret is.
De ez persze csak egy elmélet, tudtommal semmi nem mutat abba az irányba, hogy a TR-ek heterogén cuccokká váljanak, pedig az a platform lenne erre tán a legalkalmasabb.Mi az? 3 lába van mégsem tranzisztor? - ??? - Traffipax...
-
válasz S_x96x_S #2679 üzenetére
de pl. a leendő konzolos célhardvernél : PS5 APU-ja ( ahol a pc-s szűk keresztmetszeteket kezelték és minimális szoftveres overhead van ) már elég jó a helyzet - szerintem lesz pár olyan játék, aminél leesik az állunk.
A PS5 vagy Next-Box APU-ja nem azért lesz gyors mert "minimális szoftveres overhead van" vagy mert a PC-s overhead számottevő vagy lényegesen nagyobb lenne (ezt is kötve hiszem) hanem azért mert egy R5 3600-nál erősebb CPU mellé kerül egy bika GPU sok és gyors memóriával ráadásul az első években jó ha nullszaldós lesz a hardware.
Magyarul azért mert relatíve erős hardver kerül az új konzolokba, ennek köze nincsen semmilyen "kisebb overheadhez"
[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
válasz S_x96x_S #2691 üzenetére
legalabb majd mindenki jol meglepodik, amikor 12 mag / 24 szalas zen3 lesz a konzolban RDNA2 -es gpuval, hbm2e -vel.
** mert anno olvastam a Sony alapitojanak a konyvet, es valami olyasmi volt a vonalvezetes mar az elso termekektol kezdve, hogy "a hardverhez szoftver kell". Ezért szállt be anno a Sony a zene és filmiparba.
most viszont ott tartunk, hogy a "Szoftverhez hardver kell". És a szoftveren sokkal nagyobb a haszon...[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
nagyúr
válasz S_x96x_S #2701 üzenetére
SMT4 esetén eleve nem növelnék szerintem a magszámot. Pusztán a plusz 2 szál per mag exponenciálisan jelentene több teljesítményt, ha az SMT skálázódása megfelelő (4 mag / 8 szál -> 4 mag / 16 szál v. 8 mag / 16 szál -> 8 mag / 32 szál).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #2695 üzenetére
"Lehet, hogy Raja re-inkarnálta a OneAPI -ba a legtöbb HSA ötletet."
Nem volna rossz, de csak hogy lássuk, hogy Abu nem habokra tépte a száját.Amúgy nyilván mindig felmerül a kérdés: mik azok a műveletek, vagy inkább úgy fogalmazok, hogy jobok, batchek, taszkok, amelyeknél egy finomszemcsés gpu gyorsítás megéri mondjuk főleg a vektoros AVX(512)-szel szemben?
Valamilyen elvont értelemben ugye ugyanarról beszélünk: van egy halom adat, amire a frontend ráenged valamilyen feldolgozó egységet. Csak egy CU nyilván lényegesen messzebb van, lassabb adat-összeköttetéssel és a vezérlés sem megoldott.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
válasz S_x96x_S #2716 üzenetére
Állítólag az "Unreal Engine" - kapott egy kis optimalizációt
...a kódfordító motorhoz (compiling), és nem a játékengine-hez magához.
de ezen kívül tud valaki még valamit, hogy az UE - mennyire támogatott több core -on ?
Úgy tudom 64 szálig skálázódik. *Doppergés* függően attól, milyen jellegű terhelést kap.
Ez a fő probléma a fejlesztés terén: bizonyos dolgokat tök szépen lekezel az UE, de nagy általánosságban nehéz a párhuzamos multi-thread megfelelő leprogramozása. Szóval az UE motoros játékok többsége jelenleg jobban szereti a magas IPC-t, mint a több szálat.
Nézd meg az SW: Jedi Fallen CPU teszteket, az i3-8100 (4 mag / 4 szál) kb. olyan teljesítményt nyújt, mint a Ryzen 5 3600 (6 mag / 12 szál). Az i5-8400 (6 mag / 6 szál) pedig lelépi az R9 3950X-et is...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
S_x96x_S
őstag
válasz S_x96x_S #2722 üzenetére
Az új 32c/64t -es CPU-nál (7532) kimaxolták az L3-as cachet - 256Mb-lett, mint a 64c-é. Lehet, hogy ez is valamilyen összefüggésben van a VMware-es licensz módosítással.
Update: We now have list pricing from AMD “In our standard 1Ku pricing, the 7662 is $6,150 and the 7532 is $3,350.” (Source: AMD)
AMD says that Dell and Supermicro will now offer the two new SKUs while HPE and Lenovo will follow. We requested list pricing and will update this piece when we get it.
https://www.servethehome.com/amd-epyc-7662-and-epyc-7532-launched/
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
őstag
válasz S_x96x_S #2725 üzenetére
Fusion Compiler ...
The Singular RTL-to-GDSII Digital Implementation Solution
https://www.synopsys.com/implementation-and-signoff/physical-implementation/fusion-compiler.html"Benefits
* Single, integrated data model architecture for unmatched capacity, scalability, and productivity
* Unified RTL-to-GDSII optimization engines unlocks new opportunities for best performance, power, and area results
* Built-in signoff timing, parasitic extraction, and power analysis eliminate design iterations
* Pervasive parallelization with multi-threaded and distributed processing technologies for maximum throughput
* Leading foundry process certified FinFET, gate-all-around, and multi-patterning aware design
"És az ARM -es új chipek tervezésénél is ezt használták.
( Fusion Compiler on Arm’s Latest Performance-Optimized CPUs )
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #2733 üzenetére
Érdekes, hogy az ibmnél már a L3$ is eDram.
Kár, hogy nem mondanak.többet erről a 96 magos prototípusról. Persze nyilván itt nem a CPU a lényeg, hanem az aktív interposer, az összeköttetés és a skálázódás.
Ja, meg persze a 3d
Bár ez nekem magyarázatra szorul. Itt 6 lapka van. Ezek vannak 3d stackelve? Vagy arról van szó, hogy egy lapka 8 magos, ebből van 2db 3d stackelve.és ilyen 2x8-as toronyböl van 6?Mindenesetre igen, azt korábbi mérésekből tudjuk, hogy interposerrel Lehetne jelentősem csökkenteni az összeköttetés fogyasztását.
Active interposer lehet egyben IO lapka is. Adoredtv csinált videót a lehetséges topológiákról is.
És hát ez azt is bemutatta, hogy miképp Lehetne megduplázni a magok számát úgy, hogy közben az egész package kiterjedése nem nő.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HookR
addikt
válasz S_x96x_S #2743 üzenetére
A második linkeden van egy érdekes, látókör szélesítő komment, remélem nem gond, ha bemásolom:
olliej: "I still don’t understand what it is about avx2 that results in these kinds of issues - is it really just a matter of increased number of execution units running at once causing weird power and heat issues?"
paulmd: "Not increased number of execution units, but increased number of transistors, yeah.
A normal multiply does 1 number at a time (32 bit for simplicity). AVX2 can do up to 8 multiplications at a time. That's a huge amount more transistors firing all at once and that causes the voltage to start to droop.
AVX-512 takes that even further and now it's 16 multiplications per unit, oh and Intel moved from 1x256-bit unit per core on Haswell/Broadwell to 2x512-bit units on Skylake-X, so it's potentially 32 multiplications at a time.
Basically to prep for that much power being drawn all at once, the chip has to wind everything else down and switch to a higher-voltage mode to account for the voltage droop caused by all those transistors switching at once in one place.
At this level behavior is intensively analog and thermals/voltage both significantly affect transistor current draw and switching time, which feeds back into heat and power consumption.
This gets even more problematic on 7nm/10nm type nodes and especially in GPUs where you are doing a huge amount of vector arithmetic all the time. Essentially it is no longer possible to design processors that are 100% stable under all potential execution conditions, or even under normal operating conditions, so you have to have power watchdog circuitry that realizes when it's getting close to brownout/missing its timing conditions and slows itself down to stay stable. That's why AMD introduced clock stretching in a big way with Zen2 (despite the fact that it's nominally been around since Steamroller). NVIDIA piloted this with Pascal, AMD piloted it with Vega and brought it to CPU with Zen2. You simply cannot design the processor to be 100% stable at competitive clocks anymore. You have to have power management that's smart enough to withstand small transient power conditioning faults.
https://semiengineering.com/managing-voltage-drop-at-107nm/
https://semiengineering.com/power-delivery-affecting-performance-at-7nm/ "▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
nagyúr
válasz S_x96x_S #2745 üzenetére
A specifikáció lezárása egy dolog, a piacra kerülés egy másik. 2021-ben örülhetünk, ha a 2019-ben lezárt PCI-Express 5.0 megérkezik. Ugyebár a lezárt specifikációkat még be kell építeni a jelenleg fejlesztés alatt lévő CPU-kba, SKU-kba...
Röviden egyébként a "szokásos" előrelépés, vagyis duplázódik a sávszélesség a PCI-Express 5.0-hoz képest és alacsonyabb válaszidő.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Mercedes topic
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- NVIDIA® driverek topikja
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Hálózati / IP kamera
- Diablo IV
- Amazon Kindle
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Inspiron 3140 - Királyunk ajándéka
- További aktív témák...
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
- HP ProBook 4530S, 15,6" HD Kijelző, I3-2350M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- HP ProBook 6560b, 15,6" HD Kijelző, I5-2410M, 8GB DDR3, 320GB HDD, WIN 10, Számla, garancia Az Ára
- Fujitsu Lifebook E736, 13,3" HD Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs