Hirdetés
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Tényleg nem változik semmit a Samsung Galaxy S26+?
- Google Pixel topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Remélem lesznek majd olyan tesztek, amelyek az L3$ skálázódás vizsgálatára helyezik a hangsúlyt.
Tehát megfognak egy 5800X3D-t és megnézik, hogy ugyanabban az alkalmazásban
16MB-hoz képest a gyári 32MB, valamint a v-cache által hozzáadott +16, +32, +48, +64MB hány százalékot tesz hozzá? Nyilván mindenképpen csökkenő határhasznosság valósul meg, de hogy mondjuk meddig igaz, hogy a cache duplázódása +10%-ot jelent.Abból a szempontból érdekes kérdés ez, hogy volt itt ez a kép, ami persze vagy igaz, vagy hamis. De nem zárnám ki, hogy az AMD már rendelkezik esetleg 1-nél több szintű V-cache kísérleti példánnyal. Hogy vajon van-e értelme az a jelenlegi információnk szerint lehet, hogy megkérdőjelezhető, hiszen most úgy tudjuk, hogy a v-cache nagy mértékben járul hozzá a fogyasztáshoz. A kép anno azt sugallta, hogy esetleg már most - Zen3D - is elképzelhető magasabb szintezettség, de ez a fogyasztási többlet figyelembevételével elég valószínűtlen. De esetleg Zen4-re már vonatkozhatott. V-cache-sel szerelt Zen4 persze nyilván nem együtt fog megjelenni a Zen4-gyel, de talán (remélhetőleg) annak megjelenésére nem kell majd újabb másfél évet várni.
A cache növelésével kapcsolatban mindig is az volt az álláspont a szakértők részéről, hogy a nagyobb cache nem minden. Ha csak a cache mérete emelkedik, akkor nem csak a csökkenő határhasznosság elve érvényesül, hanem a fogyasztás is nő és persze 2D tervezés esetén a nagyobb cache általában nagyobb késleltetést is jelentett. Ez utóbbin a 3D stacking segített, de azért a határ nem a csillagos ég.
Vajon a (szoftvertől függő 0-40%) többlet, amit a +64MB V-cache ad, egyszeri ugrás lehetett, ami után újra súlyos korlátként érvényesül a csökkenő határhasznosság (értsd: nem érdemes több szintet rápakolni, mert a fogyasztás egyre nő, viszont egyre kevesebb program és egyre kevésbé profitál a több cache-ből), vagy a 3D stacking által biztosított nagyobb cache új ajtókat nyit meg a tervezésnél is. Magyarul vajon a rendelkezésre álló +64MB köré tervezve lehet-e kitolni a határokat és többet kisajtolni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Iphone 16 PRO 256GB Titanium BLACK - Garanciás - Akku: 94%
- Esport Gaming PC (Intel i5-9400F, 32GB RAM, RTX 2060, 500GB SSD) Eredeti Windows11 Pro
- Gamer PC - AMD RYZEN 7 7800X3D/RTX 5070 Ti 16GB/32GB RAM/1TB NVMe/850W
- MSI GeForce RTX 4080 SUPRIM X 16GB - Garancia
- SONY FA-WRC1M Vezeték nélküli rádiós vezérlő
- 2 X Dell Poweredge T320, 96GB DDR3 ECC RAM, 2.2 GHz CPU, 2 x 495W PSU
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3750, 100% Akkumulátor
- Apple iPhone 14 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3747, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen MS4010
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



