Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
decibel #2665 üzenetére
A shader erő ki lesz használva. A fejlesztők egyre komolyabb Shader programokat írnak, nem hinném, hogy ez a trend ne folytatódna. A GS-t meg azért hozták létre, hogy tömbszerően lehessen kezelni illetve indexszelni a Vertex-eket. Ettől függetlenül neki is szüksége van input-ra, és kézenfekvő, hogy ezt információs map alapján adjuk meg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
decibel #2646 üzenetére
Nem építek semmilyen analógiára, egyszerűen csak megpróbáltam konyhanyelven felvázolni egy hasonló esetett. Úgylátszik ezt nem úgy értelmezted ahogy én szerettem volna.
''Sztem az r600 csak gs használatánál lenne jelnetősen gyorsabb, ha mellőznék a mapeket.'' - ezt a megközelítést nem igazán értem, az új karik Unified Shader kialakításúak, számítási teljesítmény minden fronton egyforma, teljesen mindegy, hogy milyen Shader programot futtatunk. A mappek mellőzését sem tudom hova tenni, egy Shader programnak input kell, ezt információs térkép nélkül, hogy adjuk meg?
''Ez több ponton is problémás, egyrészt még évekig nem láthatunk ilyen motort, mivel van egy hatalmas dx9 install base.'' - Egyrészt úgy gondolom, hogy a D3D10 jelentős újításokat hordoz magában. Másrészt a Microsoft Vista oprendszerének egyetlen kézzel fogható újítása az új grafikus API, jelentős pénzeket fog a cég megmozgatni, hogy az eddigi API-knál jelentősen gyorsabban terjedjen a rendszer. Az új D3D10 API-tól elsősorban nem forradalmi látványjavulást várhatunk, hanem teljesítmény növekedést, ennek oka egyszerű, a proci tömbszerűen adja át az objektumokat a GPU-nak.
''A másik pedig, hogy ha még igaz is lenne, hogy gs használatánál elvérzik a g80 még mindig ott van a nagy számú tulaj, akiket nem hagyhatnak figyelmen kívül.'' - Nem hiszem, hogy valaha kijelentettem volna, hogy GS alatt vérzik a G80. Ezt nem tudom, hogy honnan vetted, de finoman szólva sincs az infó megalapozva. A tulajokat, pedig hát eddig sem kezelték elegánsan. Az nv már mutatott egy szép emlékű FX szériát aminek a kihalása után nem nagyon támogatta a rendszert. Próbált meggyőzni a GF6 vásárlásának előnyeiről, ami minden tekintetben túlmutat mindentverő FX karijainak a képességein.
Későbbi félreértéseket elkerülve, nehogy valaki párhuzamot vonjon az FX és a G80 között. Az nv30-nál már az elején sejthető volt, hogy valami ... khm nem kóser abban a rendszerben.
A mostani csata annyiban különbözik, hogy a G80 is egy rendkívül jó rendszer, csak az R600 életképessebb lesz D3D10 alatt.
[Szerkesztve] -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
decibel #2551 üzenetére
Nem a D3D10 sem csak shaderekből áll, de mindenképp több számítási teljesítményt fog elvárni. Nagyon látható merre halad a fejlődés, márpedig ebbe az irányba következtetve a teljesítményt az R600-nak fog állni a zászló. Az AMD főleg a Shader feldolgozásra helyezték a hangsúlyt. Nyilván a mai játékok limitáltak lesznek a TS és TF egységek száma miatt. Ez a limitáció nem szorul vissza, de a nagyobb shaderteljesítmény végett be fogja előzni a G80-at.
Írtam a fórumon valahol, hogy:
Ehhez hasonló esett az x1900XTX és a 7900GTX csatája. Mikor megjött az Ati karija hasonló eredményre volt képes, mint a 7900, de később lehagyta az nv üdvöskéjét. Ez főleg annak köszönhető, hogy az x1000 széria lényegében egyfutószalagos rendszer. Az az előnye, hogy textúracímzés esetén használhatóak maradnak az ALU-k, mivel a funkciónális egységeket ''elkülönítették'' egymástól. A GF7-tel az nv a hosszú futószalagokra gyúrt. Minden futószalagban két ALU van, de csak az elsőhöz tartozik TMU. Mivel a Shader programok inputjához szükségesek adatok ezeket főleg textúrában tároljuk el. A baj ott kezdődik, hogy a címzés 150-200 ns időbe kerül. Ha a GF6-7 széria textúracímzést hajt végre akkor a futószalagon belül a második ALU fog számításokat végezni, lévén az első feldolgozó egység foglalt. Az x1000 széria kötetlen ebből a szempontból a dedikált egységek miatt.
Bár az x1000 szériás Ati-kat én nem favorizáltam, főleg a VTF támogatás hiányában, anno inkább a GF7-et ajánlgattam. A mostani R600 viszont igazi D3D10-es szörnyeteg lett. Főleg kiemelkedőt kell, hogy teljesítsen a Dynamic Branching-ban, mert elég kicsi Batch-ekkel dolgozik.
[Szerkesztve] -
Ragnar_
addikt
válasz
decibel #1923 üzenetére
De azért Crysis FPS-ek már kerültek ki 8800GTX - ről is. Egyébként a Hardwareoc-n is megjelent , mint hír.
Viszont azt írják , hogy nem dx10 alatt futott a Crysis , szóval akkor a dx10 teljesítmények még mindig nem ismertek.
/Mármint ha nem fake a hír/
[link]
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- Eladó Powercolor 5700XT Red Devil Dobozában
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Samsung Galaxy Xcover 6 Pro, 6/128 GB, Kártyafüggetlen
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest