- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kikristályosodik a Razr 60
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tarantawla #10510 üzenetére
Egyáltalán nem vagyok biztos a dologban, de nálam is volt hasonló nemrég. A hibajelenségről itt számoltam be, itt már sikerült behatárolni a problémát és néhány mondatban a megoldásról is írtam.
Amit megnéznék a helyedben, hátha... Egy ilyen remegés előjöttekor megpróbálnék megállni valami biztonságosabb helyen (buszmegálló öböl, autópálya pihenő) és infrahőmérővel rámérnék az első-hátsó féktárcsákra. Ha valahol kiugróan magas (80-100 fok, vagy felette) hőmérséklet van, akkor ott befog a fék jó eséllyel szerintem. Vagy esetleg egy darabig mellőzheted a kézifék használatát is, ha olyan helyen tudsz megállni, ahol nem kell. Ha ez idő alatt nem jelentkezik a remegés (legfeljebb egyszer, a legelején), akkor tippre ott lehet a gond.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
tarantawla #10458 üzenetére
Nem nagyon lehet. Sok a járulékos dolog. Kell automatikus szint szabályzás, kábelezés, + elektronika, jeladók... Kb felejtsd el kategória. (mármint a legális verzió, nem beszélve arról hogy maga a xenonos lámpatest is horror...)
Meg ugye a lámpa kapcsolóról, kanyarkövető gombról, meg ami vele jár hogy működjön. Kocsi árának a felét szerintem simán bele tennéd mire minden gyári szinten nézne ki és működne. Nem mellesleg találni erre valakit aki vállalja, az is egy Mission impossible.
Ha látni akarsz jobban, akkor tegyél be fényerős izzót, és legyen jól beállítva. Én is ezt csináltam mikor az első S80 mk2 volt alattam.
A mostani S80-om az már kanyar xenonos, egyszer rá szántam egy órát este egy beton falnál, tökéletesre hangoltam a képét, nem vakítok de nagyon jól látok. Ez kb 3 éve volt, azóta is hibátlanul teszi a dolgát, nappal nem használom csak a helyzetjelzőket amibe ledet tettem.
Hirtelen ezeket a képeket találtam amikor működik, elég erős élőben, este még pont nem vakít, illetve nem az olcsó villogós kínai fajta. [link]
-
haxxika
senior tag
válasz
tarantawla #10247 üzenetére
A szivargyújtó melletti gombsoron kellene keresni, ha van, mégpedig ilyen. Ha nem, akkor bizony kell egy kis erő megmozdítani.
-
tibor.sz
tag
válasz
tarantawla #10247 üzenetére
Azt nem tudom, hogy a Te autódon hol van, de a következő generáción egyszerre kell megnyomni a bal és jobb tükör gombját és akkor hajlik be.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
tarantawla #10238 üzenetére
Belülről van gombod a tükör behajtásra? Mert csak akkor motoros ez a funkció. Ha nincs, akkor szépen kézzel behajtod. De szerintem ezeken az autókon még nem volt olyan funkció, hogy távirányítóval intézed ezt. Én is bentről hajtom be gombbal...
-
N0rthF4c3
tag
válasz
tarantawla #10212 üzenetére
Szerintem a 25 km azért már elég jó táv egy dízelnek. Főleg úgy, hogy azért ezek az autók már korrektül bemelegednek viszonylag rövid időn belül télen is. Ordító telek nincsenek tartós tizenfokos mínuszokkal, szóval szerintem napi 50-60 km ingázásra tökéletes. Én átlag 70 kilométert megyek egy nap oda-vissza, de ha besokallok a várostól, akkor hazafelé inkább körbe megyek az M0-n, az csak hazafelé 80 km. Plusz befelé 35, az már 115. Szóval csak a munkába járás évente 10-12 ezer kilométer - és akkor még csak dolgoztam
Olyan 20-30 ezer között szoktam menni egy évben cakli-pakli.
Amivel szerintem nagyon sok minden megelőzhető minden autónál, az az, ha figyelsz rá. Ha tankolásonként azért rámérsz a guminyomásra, ha nem ordít folyamatosan a zene bent, hanem néha ráhallgatsz menet közben, vagy miután beindítod felnyitod a géptetőt és fülelsz. Ha pl szar úton, vagy fekvőrendőrökön figyeled, hogy koppan-e valami a futóműben. Ha 2 hetente ránézel a folyadékszintekre, figyeled bent a vízhőfok jelzőt és így tovább. Ennél többet úgysem tudsz csinálni, szóval ezt ki kell maxolni
Én mondjuk gondolkodom egy VIDA-DICE kombón is, de elsősorban azért, mert érdekel a diagnosztika része.
A részecskeszűrőhöz nem nyúlnék, csak ha gáz van vele. A hajtás folyadékait 50 ezrenként lecseréltetném, nálam most olajcserénél lesz esedékes. Egyébként biztosan van benne részecskeszűrő? Mert 2005-2006-2007-ben már 2 féle dízellel lehetett venni ezeket, a 163 és a 185 lovas változatot is lehetett kérni. Előbbiben nem volt még részecskeszűrő, az én 2006-os évjáratúmban sincs.
Leállítás előtti járatás szerintem is max fél percig, de egy átlagos út után nem szoktam várni semennyit. Van benne egy olyan funkció (a tiédben is), hogy ha úgy érzékeli, hogy túl meleg a motor/turbó (valamilyen jeladók alapján - gondolom), akkor leállítás után még járatja pár percig a hűtőventillátort - nálam rendszeresen csinálja nyáron.
A kifújó hang, és úgy alapból a karakteres turbó hang a D5 motoroknál alap. Meg kell szokni, illetve nekem nincs vele különösebb bajom, kifejezetten tetszik.
Itt csekkolhatod, ez egy full egészséges motor/turbó hang D5 esetében:
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
tarantawla #10223 üzenetére
Nézesd meg diaggal, mennyi a hamu a szűrőben, addig nem érdemes belenyúlni. Sokféle módszer van, némelyik károsítja is a szűrőt, például a Dpfcleaner.hu tudtommal korrekt módszert használ. Prémium üzemanyag ajánlott, adalékok pedig legfeljebb olyan, ami szintén égést javít (sima gázolajba cetánszám növelő, vagy simán prémiumot tankolni, utóbbihoz semmit nem öntenék).
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tarantawla #10220 üzenetére
Én nem bolygatnám a részecskeszűrő stabil belső lelki nyugalmát, ha nem muszáj.
Állítólag, 80% körüli töltöttségnél kiírja, hogy baja van. Elvileg az enyém is már követett ilyen bűnt el pár évvel ezelőtt, még az előző tulajnál. Akkor mentek vele egy nagyobb kört az M0-n, aztán helyreállt a rend. Azóta nem tapasztalták.
Külön adalékokat én nem tennék a tankba, nem hiszek bennük, inkább akkor a prémium gázolajat választanám. De ez csak a saját hüleségem, tapasztalatlanságom, még sohasem próbáltam, csak félek, hogy hosszabb távon valahol megbosszúlják magukat.
-
ffodi
veterán
válasz
tarantawla #10220 üzenetére
Részecskeszűrő tisztításra felesleges elvinni "csak úgy", szóval amíg nem jelzi, addig nem kell vele foglalkozni.
Ha akarsz valamit tenni az ügy érdekében, akkor tehetsz bele olyan adalékot (teli tank gázolajhoz) ami elősegíti a kiégetést.Hozzáteszem, ha ésszerűen használod a dízelt, akkor talán sosem lesz gondod a részecskeszűrűvel. Nálam még soha sem jelzett be, hogy gond lenne vele...És végül még egy érdekes dolog: mivel a hátsó dobom helyett jelenleg egy üres cső van véggel, azért hallani mikor égeti a kormot, ugyanis ilyenkor valami kegyetlen mély morgó hangja van.
-
ffodi
veterán
válasz
tarantawla #10212 üzenetére
Nem kell ezt a dolgot ennyire túlgondolni. Ha nagyon hideg van és kint állt éjjel az autó a szabad ég alatt, akkor érdemes indulás előtt begyújtani a kályhát (ha van), és előmelegíteni, valamint az első pár kilométeren mindenképp óvatosan közlekedni vele. Ha garázsban van, és ott van legalább +5-6 °C, akkor még a kályha sem feltétlen kell, hanem indulás előtt legalább fél percet járatod és kész. Nyilván ilyenkor is érvényes az, hogy az első kilométereken (itt több az a pár, mint az előbb) tojás van a gázpedál alatt. Azt pedig szintén érdemes észben tartani, hogy a kályha a vizet melegíti, az olajat viszont nem!
Megálláskor teljesen felesleges percekig járatni. Ha előtte tapostad neki, vagy valami kemény hegymenet volt, akkor érdemes a visszahűlés miatt ~30 másodpercig járatni, egyéb esetben nem szükséges néhány másodpercnél tovább.
Amire még érdemes odafigyelni: A kocsid az évjáratából adódóan részecskeszűrős kell legyen. Ha mész időnként hosszabb utakat autópályán, akkor OK, ha nem, akkor viszont érdemes néha taposni neki mert bekoxolódik a DPF. Itt sem kell semmi különlegesre gondolni, csak annyi, hogy nem 2000-es fordulaton és alatta nyekteted, hanem 3000 felett tartósabban.
Még egy fontos dolog: Soha ne hagyd kiürülni a tankot, ha teheted negyed állás körül tankolj rá.
Sípoló hang: Legrosszabb esetben, a turbócső tömítése (és rögzítése) kezdi megadni magát. Ha ez a gond, akkor egyszer csak leköpi majd a csövet, és akkor érzed majd a csökkentett teljesítményt. Következő átvizsgáláskor érdemes azt megnézni. Tippre ugyan az az elrendezés, mint az S60-on, tehát a haspajzs levétele után egyből látszódni fog.
Itt pedig egy szép lista, amit anno az S60-nal kapcsolatban összegyűjtöttem. Egy jó része érvényes a te kocsidra is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tarantawla #10216 üzenetére
Mondjuk 25 km az már nem annyira kevés. Tavaly, mikor én is 2*22 kilométereket jártam vele, akkor januárban és februárban kb. minden nap reggelre be volt állítva az időpontra való előfűtés (így minden nap reggel 30-50 percet ment). Délután csak 3-4 percig ment (amíg bepakoltam, levetkőztem, előkészültem, esetleg letakarítottam a havat), hogy ne teljesen hidegen indítsak a motorra. Ha csak 5-10 kilométeres utakra lenne használva, akkor nem nyomatnám akkumulátorkímélés érdekében.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tarantawla #10214 üzenetére
Akkor jobb a helyzet, tudod használni előmelegítésre a kézi indítással.
Én mindig be szoktam kapcsolni indulás előtt, kicsit az utasteret is felfűti 10 perc alatt. Igaz relatív ritkán használom az enyémet (hetente egy-két alkalom) és akkor is 100 kilométernél nem megyek kevesebbet vele egyhuzamban. Értelemszerűen sok rövid távnál nem így járnék el.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tarantawla #10212 üzenetére
Indítás után én nem szoktam járatni, szerintem jobb neki, ha fél-egy perc után nyugodt tempóban, 2000-3000 közötti fordulaton elgurulgatsz.
Ha jól értem, nincs programozható állófűtés. Mivel a szükséges vas megvan, így egy egyszerű programozással márkaszervizben fel lehet éleszteni ezt a funkciót is (60e Huf körül volt egy éve egy 2007-es S60-hoz). Én azt szoktam járatni hidegben 5-10 percet motor indítás előtt és érezhetően csendesebben indul így a jószág.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 3340 Core i3-4005U CPU hibás laptop
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB White Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3006, 90% Akksi
- LG 38WN95C - 38" Ívelt NANO IPS - 3840x1600 - 144hz 1ms - Nvidia G-Sync - AMD FreeSync - ThunderBolt
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest