Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ffodi

    veterán

    válasz tarantawla #10212 üzenetére

    Nem kell ezt a dolgot ennyire túlgondolni. Ha nagyon hideg van és kint állt éjjel az autó a szabad ég alatt, akkor érdemes indulás előtt begyújtani a kályhát (ha van), és előmelegíteni, valamint az első pár kilométeren mindenképp óvatosan közlekedni vele. Ha garázsban van, és ott van legalább +5-6 °C, akkor még a kályha sem feltétlen kell, hanem indulás előtt legalább fél percet járatod és kész. Nyilván ilyenkor is érvényes az, hogy az első kilométereken (itt több az a pár, mint az előbb) tojás van a gázpedál alatt. Azt pedig szintén érdemes észben tartani, hogy a kályha a vizet melegíti, az olajat viszont nem!

    Megálláskor teljesen felesleges percekig járatni. Ha előtte tapostad neki, vagy valami kemény hegymenet volt, akkor érdemes a visszahűlés miatt ~30 másodpercig járatni, egyéb esetben nem szükséges néhány másodpercnél tovább.

    Amire még érdemes odafigyelni: A kocsid az évjáratából adódóan részecskeszűrős kell legyen. Ha mész időnként hosszabb utakat autópályán, akkor OK, ha nem, akkor viszont érdemes néha taposni neki mert bekoxolódik a DPF. Itt sem kell semmi különlegesre gondolni, csak annyi, hogy nem 2000-es fordulaton és alatta nyekteted, hanem 3000 felett tartósabban.

    Még egy fontos dolog: Soha ne hagyd kiürülni a tankot, ha teheted negyed állás körül tankolj rá.

    Sípoló hang: Legrosszabb esetben, a turbócső tömítése (és rögzítése) kezdi megadni magát. Ha ez a gond, akkor egyszer csak leköpi majd a csövet, és akkor érzed majd a csökkentett teljesítményt. Következő átvizsgáláskor érdemes azt megnézni. Tippre ugyan az az elrendezés, mint az S60-on, tehát a haspajzs levétele után egyből látszódni fog.

    Itt pedig egy szép lista, amit anno az S60-nal kapcsolatban összegyűjtöttem. Egy jó része érvényes a te kocsidra is.

    [ Szerkesztve ]

    "A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája

Új hozzászólás Aktív témák