- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Nubia Red Magic 10S Pro - újratöltve
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Most a Galaxy S25 FE megjelenésére tippelnek
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborbol
őstag
válasz
blint63 #1801 üzenetére
A tulaj szerint ha ovatosan banok vele 9.5 -10 liter tarthato.
Ha bent copnek vele minden nap varosba pl DC, vagy Baltimore, akkor 15-16 lazan.Amit hozza kell tenni, nalunk szinte mindenhol autopalya es autout van, meg a varosba is ahol lakom is 70 km/h-as korlatozas van autopalyan meg atlag 105 Km/h.Szoval nagyon optimalis a fogyasztas. Eddig 80 kilometert mentem vele, 9.2-re hozta ki a computer, de az elozo kocsi (3.8 L V6) a legjobb esetben is csak 14 literes atlagokat csinalt.
Most, hogy nalunk felment a benzin mar 201 Ft literje, de allitolag nemsokara csokkenni fog
Szerencsere vicces arban van a nafta, mindig vigyorgok mint a vadalma ha tankolni kell,munkatarsaim meg szitkozodnak ,hogy 50 ft-ot ment fel a benzin ara 1 ev alatt, pedig ha tudnak... Mondjuk S80-80 literes tank, szoval fer bele.
-
zsid
senior tag
válasz
blint63 #1747 üzenetére
Hi! Hasonlót akkor láttam amikor kevés volt az olaj a váltóban ( S80 Geartronic-az olajhűtő nyomócsöve engedte az olajat ), én megnézném az olajszintet a váltóban. Ha jól emlékszem van nívó a betöltőnyílásnál.
Nekem a 4x írott lemezeket játsza a lejátszó,de a lemez gyártójára finnyás ( asszem a memorexet meg még valamilyet nem játszott).
A felnit meg elvitték,kereshetek tovább..
-
runner 125
nagyúr
válasz
blint63 #1642 üzenetére
Értem, köszi.
Megnéztem a 2 litereseket is, de sajna ezek már jóval drágábbak, mint a rászánt összeg. Kapni max. 3,3 környékén, de azokban 150k + km van. Egyik kikötés, h 100.000 alatt legyen. Ami meg alatta van, majd 4 milla.
Úh, nem tudom tényleg, h megbízzunk-e abban a motorban. -
runner 125
nagyúr
válasz
blint63 #1640 üzenetére
Jaja, igaz. A padlóra 100%-ra emlékszem, h Focus, de a motor is úgy rémlett.
A fogyasztást 5-6 liter körül írják, noh most ő 50 elmúlt már, nem nagypapás, de nem is tempósan vezet. Inkább kímélően, ez a legjobb szó rá. Szóval 5 liter környékén biztos kijönne.
Azt mondod, h bevállalható ez a diesel? Vagy pl. van belőle 2 literes is, az milyen fejlesztés?
Köszi.
-
CYBERIA
őstag
válasz
blint63 #1636 üzenetére
Nem tudom, a hosszú áttétel elvileg kedvez a fogyasztásnak.
A +1 henger talán kevésbé, a kétliteresek szinte kivétel nélkül négyhengeresek szoktak lenni.
Vagy lehet az is hogy nem forrott még ki, ebben a formában ez újnak mondható.De az is lehet hogy ez most ilyen volt, egy másik lehet hogy valamivel kevésbé fogyasztana.
-
CYBERIA
őstag
válasz
blint63 #1633 üzenetére
Én nem hogy hosszúnak éreztem, hanem konkrétan tudom hogy hosszabb, mint mondjuk a D5-é.
Amit „rövidnek” érezhettél, az inkább a motor, az ugyanis nem egy pörgős fajta, kifejezetten alacsony fordulatszámra lett hangolva, annak ellenére hogy 1 feletti a furat/löket aránya.
Ezért van az hogy hamar elfogy, papíron már 2900-nál leadja a legnagyobb teljesítményt, tehát hamar el kell váltani. -
LOTR
addikt
válasz
blint63 #1628 üzenetére
"városban jól teljesíthet a dízel, kellően erős és a váltó is jónak mondható, 100 felett persze elég gyorsan elfogy az erő"
ezt nem értem, egy 163le-s autó nem elég erős?
100felett elfogy?
mi a mérce, mihez képest kell nézni?
nekem vezetni ezt a 2.0 d3-at nem volt lehetőségem még sajnos, de a régi 163le-s 2.4es d5-öt vezettem párszor és ennek fényében csodálkozom ezen megnyilvánulásodonmilyen autókhoz vagy szokva? csak, hogy én is képben legyek
oké, hogy barichello annak idején valamelyik 450le-s ferrarit tesztelte és a végén azt mondta, hogy jó-jó az autó, csak gyenge... hát a ~1000le-s f1-es kocsikhoz képest jóhogy gyenge, de azért na....automata váltóra meg, nem mindenkinek jön be, egy bpi dugóban biztosan jó, de ennyi, egyelőre én sem vennék automatát
-
LOTR
addikt
válasz
blint63 #1481 üzenetére
vonatkoztassunk már el az általam leírt szituációról, tudnék írni most másikat is, de nem akarok, mert nem az a lényeg
bármennyire kicsi, de akkor is van valószínűsége annak, hogy a rendszer befékez, miközben a sofőr nem akarna és az vezet balesethez a sofőr hibáján kívül, amiért senki más csak az autót gyártó cég a felelős
ahogy fejlődik a technika és vele együtt az utazást és biztonságot segítő rendszerek és ezekkel együtt a mesterséges intelligenciák, úgy szerintem egyre nagyobb figyelmet fognak kapni ezek jogi következményei isa korábbi kérdésem pedig:
ez az automata lefékezősdi bármekkora sebességnél működik, vagy csak egy bizonyos sebességhatár alatt? -
CYBERIA
őstag
-
tkazmer
addikt
-
-
tibi666
senior tag
válasz
blint63 #1284 üzenetére
trükköznek a franciák?
nézzél szét a youtubeon, pl az első ötcsillagos autó a laguna2 volt.
az angolok megküldték fának is, ott is kiválóan teljesített.nem mondom, hogy tökéletes rendszer ez. pl. a legújabb változtatásai nem tetszenek se nekem, se sok szakembernek.
te mindent elhiszel, amit a gyártók mondanak? nem tájékozódsz, csak megveszed az alapján, amit mondanak?
-
CYBERIA
őstag
válasz
blint63 #1284 üzenetére
Én ehhez a témához annyit fűznék hozzá, hogy a valóságban egy 4 csillagos és egy 5 csillagos közül könnyen megeshet, hogy a 4 csillagos jön ki jobban egy ütközésből, az eltérő tömeget leszámítva is.
Nézzük a 2009-es év toplistáját:
1. VW Golf VI
2. Honda Insight
3. Toyota Prius
4. Hyundai i20
5. Toyota Avensis
5. Volvo XC60
5. Opel/Vauxhall AstraNyilván való hogy ha egy i20 megtalálna egy XC60-at, melyik jönne ki rosszabb állapotban az incidensből.
Valamint azt is megjegyezném, hogy az XC60 eredményét a gyalogosgázolás eredménye húzza le, ami egy frontális ütközésnél nem elsődleges szempont.
Az aktív biztonságot nem is említem, az összes többi a listából együttvéve nem tud annyit mint az XC60 egymaga.Ami még fontos az az, hogy a Volvo olyan helyzetekre is felkészíti az autókat, ami az Euro NCAP-nél nem szempont, pl. a jávorszarvas teszt.
-
tibi666
senior tag
válasz
blint63 #1282 üzenetére
nézd, ha tudod, hogyan működik a teszt, akkor nem vezet félre.
aki tudatlanul áll hozzá, az valóban úgy láthatja, hogy valótlanok lehetnek az adatok.az meg, hogy valaki ncapra épít autót, vagy sem, szerintem mindegy. illetve mégsem, hisz valós helyzeteket szimulálnak. láthatod, hogy mennyivel masszívabbak, merevebbek a mai autók, mint a tíz évvel ezelőtt, nagyjából akkor kezdődött ez a törésteszt láz. elég csak megnézni néhány youtube videót, ahol egy mai renault modus, és egy régebbi (a biztonság etalonjának számító, jóval nehezebb) volvot eresztenek egymásnak. a kis renault gyakorlatilag letarolja a volvot.
szóval egyáltalán nem hülyeség ez.
a volvo nem vesz részt ebben? akkor miért van minden modellük letesztelve? az xc60 is, a c30 is, az s80 is, mind-mind új modellek és ott vannak az eredményeik. -
CYBERIA
őstag
válasz
blint63 #1169 üzenetére
Lukolajat épp azért hoztam fel példának, mert annál olcsóbb nem igazán van, jó viszonyítás alap.
Valamennyire biztos jót tesz az élettartamnak, az adalékanyagok elvileg azért is van benne (persze azért nagyrészt reklám).
A teljesítmény az meg ugye mérhető dolog. De egyébként is úgy tervezik a motorokat, hogy profitáljanak a magasabb oktánszámból. A régebbi T5 motoroknál (B5204T3, B5234T) az ajánlott oktánszám 98, de gondolom a maiak közül is így van az erősebbeknél.
Az ilyen motoroknál talán még meg is éri a drágább benzint tankolni, mert amennyivel drágább, majdnem annyival kevesebbet is eszik/iszik belőle. Szóval teli tankkal nem kell olyan a gyakran kúthoz menni + az elején említett szempontok.Gyárilag nem FlexiFuel az enyém (így hívják Volvóéknál az etanolos üzemre felkészített motorokat), de ritkán át szoktam mosni a rendszert egy kis E85-tel.
-
-
Voyage
aktív tag
válasz
blint63 #1159 üzenetére
Na ja, csak ne feledd, hogy egész eu-ban él 700millió ember, és egyedül kínában több, mint 1 milliárd. Szerinted hol érdekli őket az, hogy itt kevesebb autót adnak el, ha ott sokkkkkkal többet el tudnak adni?+Japán+India, stb...
Na ja, de gondolj bele, mivan akkor, ha a ti volvotok alját is letépi az a sz#r, vagy még 3cm-el magasabbra emelik?
Egyébként mi tavaly karácsonykor szívtuk meg. Mentünk ki romániába, marosvásárhelyre vele, este 9 óra volt, full sötét. Vasúti átjáró, fehér a lámpa, de azért lassítottunk, kb 40-re. Errefel olyan volt az egész, hogy a sínek kb az út szintjétől olyan 12-15cm-re ki voltak emelkedve, hogy felfagyott, vagy mi történt, rejtély. A 17-es acélfelnik mentek a kukába, gumikkal együtt, és kb 150.000 volt a futóműben a tönkrement cuccok cseréje. Ja és persze rögtön mind a 4 gumi leengedett, és ez szerda, 24.-e este volt, minden zárva még 3 napig.
Ezellen a volvo sem véd meg. Igaz, suzukinak talán a motorháztetőn kipattannak a lengéscsillapítói.
Viszont ami más autóban ritka, és borzasztóan sokat számít kanyarvételkor, hogy gyárilag komoly toronymerevítőt tettek bele. Azért az sokat számít.
Amúgy a miénk is AWD-s S60... -
CYBERIA
őstag
válasz
blint63 #1133 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy a tiéd nem érintett. Az alapján mondom ezt, hogy a kiterjesztett garancia a 2000-2001 -es turbós, és a 2000-2002 -es szívó motoros S60-akra érvényes.
Na most ha a tiéd 2002-es turbós, akkor ezek szerint nem esik bele egyik kategóriába sem, tehát innentől feltételezhető, hogy nem is érintett az ügyben.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nincs kill switch az NVIDIA chipekben
- TCL LCD és LED TV-k
- Google Pixel topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Androidos tablet topic
- Programozás topic
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Apple iPhone 14 Plus 256GB / AKKU 100% / 12 hónap jótállás
- DELL Precision 7540 i7-9850H Quadro T2000 32GB 1000GB 1 év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest