Hirdetés
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Itthon is elérhető a OnePlus 11 és a Buds Pro 2
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- VoLTE/VoWiFi
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Weareus
addikt
válasz
BigBlackDog #10384 üzenetére
Köszi a segítséget.
Btw közben vissza is mentem a Bárdihoz, még egyszer lecsekkoltunk minden futómű alkatrészt, amit vásároltam. Meglehetősen jó barátsággal (küzel 50% kedvezmény) került 80k-ba, és az előző autónál, amihez vettem cuccokat (egy G-s Astra) rossz vezérlés-szettet kaptam.
Szóval csak azért kérdeztem, nehogy ilyesmi előforduljon.
(Hál Istennek a vezérlést - bár bontott - visszaveszik)... -
JasL
őstag
R-design-osak nagyon jól felszereltek, esetleg nézegess olyat 3-4 éveset.
-
JasL
őstag
válasz
troll81 #10397 üzenetére
A lényeg, hogy 150LE-től felfele vegyed (D3). Vagy ha nem akarod csapatni, akkor jó a D2 is, az 120LE. Ha 5 évre veszed, maximum 3 éveset vegyél, mert ekkor már elveszítette az ára 50%-át és nálad még kb 2 millát fog avulni 8 éves koráig, tehát biztosításokkal kb havi 100ezer lesz a fenntartása. 2015 felettit meg atzért kell venni, mert ott már ingyenes és házilag megoldható USB pendrive-ról a navi frissítése. Kilométerben menj nyugodtan feljebb, 120-140ezerre akár, 220ezerrel 5 év múlva még jól eladható lesz, ott már a kor szól jobban bele az árba és a felszereltség. Az első 3-4 év kib*szott durva, havi 300ezer a fenntartása (értékvesztéssel, biztosítással, évi 20ezer km-rel).
-
troll81
addikt
válasz
BigBlackDog #10396 üzenetére
Nekem nekünk A Volvo a lényeg ne valami osszver keverék autó legyen.az átvizsgálás okés.meglenne.meg megkap úgy is mindent amit kell a vásárlás után azonnal.minimum 5 évre tervezünk vele.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
troll81 #10395 üzenetére
Sajnos nekem nincs tapasztalatom velük, de eddig nem hallottam nagyon rosszakat ezekre. Viszont mindenképpen elvinném egy márkaszervizbe alapos átvizsgálásra megvétel előtt, hogy ne érjen meglepetés. Amit tudok, hogy azért az öthengeres dízeleknek sokkal szebb a hangjuk, mint a sornégyeknek, de ez nem feltétlenül szempont mindenkinél.
-
troll81
addikt
válasz
BigBlackDog #10394 üzenetére
Köszönöm így jóval érthetőbb és pontosan tudunk keresni. 2015 utáni gyártású autókat nézegetjük,ezen akadtam el kicsit. Ezek milyenek általában? 60 100 ezer km közti modelleket keresünk melyik lesz jobb állapotban alapon.
-
troll81
addikt
válasz
BigBlackDog #10391 üzenetére
Szia XC60 és V60 modelleket nézünk az asszonynak.euro 6 Diesel eket nézegetjük.
-
Sziasztok! Még mindig S40 2009 1.8 Kinetic benzin. Menet közben, mikor beteszem üresbe a fordulatszámmérőm 300-1100-ig kb ingadozik. Csak menet közben álló helyzetben stabil az alapjáratom. Valaki találkozott már hasonlóval?
-
troll81
addikt
Sziasztok mi a különbség a 181 és a 190 lóerős d4 motorok közt?az évjárat csak vagy hogy függ össze?2014 esek 181loerosek 190 es 2015 5 havi.nem igazán értem. A d4 motorok rendes Volvo motor nak tudom.
-
-
aneda
senior tag
-
Xmodule
őstag
válasz
BigBlackDog #10367 üzenetére
Ütemes dörömbölés a legjobb leírás talan. Van alacsonyabb es magasabb sebessegnel is ez a hang de valahogy ott 70 es 80 kozott inkabb 75 olyan mely frekvencián szol hogy még a dobhártyámba is erzem. Próbáltam hogy 80nal üresbe raktam es csak gurultam de ugyan ugy szol. Kerek nem melegszik (ezelott mikor beszorult a feknyereg akkor nem szolt de forrosodott a kerek). Amugy magam szoktam szerelni amit tudok. Rugok, fekek, lengokarok, stb csereje nem nehez. Ha a motorral lenne valami akkor vinnem nyilvan szakihoz.
-
sfdrakex
nagyúr
-
aneda
senior tag
válasz
sfdrakex #10381 üzenetére
Részben igazat adok a kollégának, bár én inkább úgy fogalmaznék, hogy az autóiparban 250-300k km a tervezett élettartam.
Ez nem ördögtől való, mindenképpen kell legyen egy érték, örök életre nem lehet tervezni, a végtelennel a mérnökök nem tudnak számolni...
Ennél sokkal többet elfut egy autó, de ott már nem elég a kötelező szerviz.
Volvo esetén ez pedig zsebbe nyúlós, min. kétszerese egy VW vagy Audi technikának az alkatrészek árai. Szerintem ezért kell megnézni egy Volvo vásárlása előtt, hogy mennyit keres az ember, ne érje meglepetés, ha az 500k-s autón cserélni kell ugyanannyiért alkatrészt. -
Weareus
addikt
Üdv.
Volvo V70 2.4 D autóm van. A Bárdi oldalán nézek futómű alkatrészeket.
Típusválasztáskor beadja a V 70 I-et és V 70 II-őt.A V 70 I-esnél zárójelben ez szerepel: 875, 876 (12 1995 12/2000)
A V 70 II-nél pedig ez: 285 (11/1999 12/2008)
Az évszámok az tiszta sor, hogy mettől-meddig gyártották. Persze még szerencse, hogy a V70 I-es-ből nem találtam 2.4 D-s motort 120 kWattal.
Azonban kérdés, hogy az évszám előtt lévő számok mit jelentenek?
V70 I-nél: 875, 876, V70 II-nél: 285
Először alvázszám ill. motorkód részletre gondoltam, de nincs átfedés.
Tud valaki segíteni?
-
-
sfdrakex
nagyúr
Szerintem inkább ne írj semmit, ha csak ekkora őrületes baromságokat tudsz.
Az oké, hogy a gyárnak az az érdeke, minél gyakrabban cseréld az autódat, de hogy egy 10 évnél öregebb vagy 240 ezernél többet futott autó fenntartása nem gazdaságos, az hülyeség. A magyar átlag valami 14-15 év. Mindenki vesz öreg olcsó autót majd rákölti az ára sokszorosát szerinted? 240 ezer körül szokott kérni minden autó egy nagy szervizt, kettőstömegű ott már fáradhat stb, de kopó alkatrészeket kell cserélni, nem motor blokkot.
Pletykák vannak sok mindenről, "autó ipari bennfentesektől ". Összeesküvés elméleteket lehet gyártani bármire.
Viszont most már kíváncsi vagyok, neked milyen idős és milyen autód van, mennyi kmvel?
-
JasL
őstag
Átfogalmaznám: a gyártónak akkor éri meg egy adott autó legyártása, ha 10 év után vagy 240ezer kilométert fut. Ezért úgy tervezik meg, hogy ezek lejárta után elég gazdaságtalan legyen a fenntartásuk. Fáradjanak el az anyagok, kopjanak el annyira, hogy sok alkatrészt kelljen egyszerre javítttni.. magyarul inkább gondolkodjon el az ügyfél új autó vásárlásán.
-
JasL
őstag
válasz
BigBlackDog #10375 üzenetére
Volvo-s szakember hintette el, természetesen nem létezik ilyen hivatalos belső információ. De utánajárva a neten, ti is megtaláljátok majd az erre az információra vonatkozó járműstatisztikákat valószínűleg, tervezett avulás pl. mond valamit?
Külön kiemelném megint: nem ennyinél hal meg egy autó, hanem ez a kritikus pont, amennyire tervezik őket. Elfuthatja a dupláját is, sőt még többszörösét, de ennyire vannak tervezve, amikor még nem esik szét és legkevesebb a szervizköltség. Természetesen ha megfelelő mennyiségű pénz locsolva van rá, akkor tovább él, de ennyire tervezik őket.
Például egy Android telefont sem fél évre terveznek, nyilván mindneki használja őket legalább 2 évig, extrém esetekben 4-5, de attól még nem mondhatod, hogy a 2 éves android telefon tökre olyan lesz, mint a legújabb generáció. Minden avul. Az autók is, csak ott a kopó alkatrészek miatt még rosszabb a helyzet. Nagyjából kilométerre be tudják lőni, mikortól legyen a fenntartása gazdasági totálkár.
Igazából nem akarok itt senkit sem idegesíteni, nem is kellett volna leírnom azt az adatot. Akit zavar, felejtse el nyugodtan.
Egyébként 160ezer kilométeres 3 éves V40-et vettem és szeretem a Volvo-t.
-
-
sfdrakex
nagyúr
válasz
FeRRaR1 #10376 üzenetére
Nekem is XC90 esem van (MO-i), 1 éve vettem 310 ezerrel, most 325 van benne 2008-as, nincs vele gond. Van egy A6 os Audim 99-es, 260 ezerrel vettem 325 körül jár az is, osztrák, tuti volt tekerve is. Egyikkel sincs semmi gond.
Több ismerősömnek is van 2000 körüli S80 asa, gond nélkül használják, nem kevés kmvel.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
sfdrakex #10374 üzenetére
Egyetértek, erről a szabályról a legtöbb Volvónk nem tudott, pláne az S80 D5-ök, egyiket 540e-vel az órájában adtuk el, a másikat 355-el, illetve faterom mostani XC90-jében 290+ van szintén.
Meg mennyivel jobb egy külföldről behozott német, amiket 300 és 600 közötti értékről varázsolnak vissza 200 e alá...
Amennyiben egy Volvo megkapja ami jár, akkor nem kell félni. Az igaz hogy ennyi idősen nagyobb a rizikó, de láttam már 50-ezerrel az órájában Mercedest letérdelni... Alaposan át kell nézni, olcsón venni, félretenni valamennyit a javításokra. (nem árt egy jó szerelő akiben bízol és ért hozzá)
-
BigBlackDog
veterán
Hmmm... Érdekes számomra. A 10 év/240e km tervezett élettartam a Volvók esetén honnan jön? Mennyire belsős infó? Azért jónéhány kivételről tudok és emiatt furcsállom a dolgot.
"Annak minden egyes alkatrészében minimum annyi km van." illetve "300ezer felett durván szétkopik minden." > Ezt nem értem. Amelyik alkatrész bizonyos időközönként cserélve van/volt (pl. vezérlés, lengéscsillapítók, csapágyak, kipufogórendszer, kettőstömegű, kuplung, stb.), az miért lenne szétkopva és miért lenne abban a teljes autó futásával megegyező kilométer? Azért 450e kilométer alatt jó eséllyel az autó jelentős része már ki volt cserélve, ha még ennyi megtett méter után is jó műszaki és megvételre alkalmas állapotban van.
Viszont az utolsó mondatoddal egyet tudok érteni. Fel kel készülni mindenre is, ilyen idősen egy S80 szerintem már tud okozni meglepetéseket.
-
JasL
őstag
válasz
Barangoloo #10370 üzenetére
Annak minden egyes alkatrészében minimum annyi km van. Ez bontóba való, nem garázsba. 300ezer felett durván szétkopik minden. Inkább vegyél 200e km alattit. Mondok példát: a Volvokat 10 évre vagy 240ezer km-re tervezik. Az felett minden nap gazdasági totálkár kaszája lesz a fejed felett! Nem ugy ertem, hogy szr, hanem barmikor barmi meghal, nem szabad meglepodni, csak tejelni kemenyen.
-
aneda
senior tag
válasz
Barangoloo #10370 üzenetére
"Esetleg tanácsok, hogy miket nézzek meg rajta mielőtt megveszem? "
Nézd meg keresel-e eleget, hogy ilyen autót vegyél! -
Barangoloo
újonc
Sziasztok!
Új vagyok itt, és éppen autóvásárlás előtt állok. Munkába járós autónak venném. A kiszemelt darab, egy S80-as Volvo, aminek 2001 a gyártási éve és szívó 2.9-es motorral van szerelve. Kb 450 000 Km van benne, de úgy tűnik, hogy gondos gazdája volt.
Van valamelyikőtöknek tapasztalata ezzel a típussal kapcsoltaban? Esetleg tanácsok, hogy miket nézzek meg rajta mielőtt megveszem? (Egy bevizsgálásra el fogom vinni egy szakszervízbe.)Előre is köszönöm a segítséget!
-
Xmodule
őstag
sziasztok. tudom hogy nehez / lehetetlen a tavszereles de azert hatha tudtok egy ket tippet adni. azt vettem eszre hogy menet közben föleg ugy 70-80km/h között valami iszonyu monoton hang jön valahonnan. a kerekhez lehet köze szerintem mert ha uresbe rakom es a fordulat csökken attol meg ez a zaj megmarad. pontosan olyan a hangja mint egy gözmozdonynak. gumi, csapagy? csapagynal kene jobban szoljon ha kanyarodok nem? mondjuk eles kanyarokat nem szoktam bevenni 70-80al nyilvan. szoval akkor talan ezert nem lehet akkor hallani. kerek nem lötyög (még). minden féle képen felemelem a kocsit es megnezem csak addig is gondoltam hatha talalkozott mar valaki ilyesmivel. gumikat nemsokara cserelem, mennek fel a nyariak ezeket a telieket meg kukazom mert mar kopottak is es regiek is. kocsi amugy v70n 2008 2.4d cirka 320ezer km
-
neil_mullen
aktív tag
válasz
voyager4.4 #10364 üzenetére
mutasd az összeset gombbal előjön a saab is. facnek az az előnye hogy a profilból sok hasznos info is kiderülhet....
-
voyager4.4
senior tag
válasz
neil_mullen #10363 üzenetére
Facebook-on is hatalmas az átfedés, de még leginkább ott lehet nézelődni az igaz. (Csak mikor meglátom az eladó profilját hááát
) (szerk: gyors fel is néztem face-re marketplace-en van egy 400 k körüli 9-5, 600x tekerték,ez a kisebb baj, de Csepeli Vunyitól valahogy nem vásárolnék úgy érzem XD)
Jóautókon a márka sincs fönt. -
neil_mullen
aktív tag
válasz
voyager4.4 #10361 üzenetére
facebook csoport, joautok?
-
válasz
neil_mullen #10359 üzenetére
nincs ott, se.
Mindegy megrendeltem a fejegységet, max ha nem műkszik eladom
Emellett rendelek egy roidmi s3-at is, megpróbáljuk hátha
Köszi mindenkinek!
-
voyager4.4
senior tag
Sziasztok !
Saab 9-3 vagy 9-5 típusú autót szeretnék vásárolni magamnak (2000 környéki évjáratot).
Sajnos a hahu-n (jófogás stb.) nagyrészt csak kereskedők hirdetnek, akiknél 500.000 Ft. környékén mocorog a vételár (akkor gondolom 200-at ér a vas, amire még rákölthetek még 500.000, ami nekem nem pálya.)
Esetleg valami ötlet, hol nézzek körül? (saját ismeretségi körömet már kilőttem) -
Szevasztok! Vettem én egy jóképű Volvo S40 1.8 benzin kinetic csodát. 2009-es évjárat. Minden király, minden jó, csak: Aki anno megvette a legalapabb zenével vehette meg, nincs benne még aux csati sem és csak audio cd-t hajlandó lejátszani. Most találtam egy bontott mp3-as fejegységet bele. Szerintetek ha simán kicserélem működni fog vagy szoftvert is frissíteni kell hozzá esetleg más huncutság is van még amiről fogalmam nincs?
A kormányról vezérlést és a BT telefon kihangosítót nem szeretném elbukni. Előre is köszi a válaszokat!
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10354 üzenetére
Hello, szerintem ha megtalálod a cikkszámot, akkor kérdezz rá itt: www.nordicstore.hu
Elméletileg mindent be tudnak szerezni viszonylag rövid idő alatt...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
BigBlackDog #10279 üzenetére
Úgy tűnik, hogy lezárult ez a kézifék beragadásos sztori. Pár hete le lettek szedve a hátsó féktárcsák. Természetesen a kézifék kilincsszerkezetén nem látszódott semmi arra utaló nyom, hogy az elmúlt 12 évben bárki is hozzányúlt volna. A kézifék behúzásakor-kiengedésekor nem is nyílt-csukódott a kilincsszerkezet, csak minimálisan mozgott kifelé-befelé, amennyire éppen a bowden engedte. És valószínűleg a jobb oldalon emiatt a kézifék sem fogott be rendesen, mert a műveletet követően automatikusan utánaállított a feszítésnek a kézifékszerkezet és végre a kézifékkart nem kell már tökig behúzni (4-5 kattanás után befog tisztességesen, kiengedve pedig szabadon forog a kerék).
Viszont már a kéziféket gyógyító mesterhez menet is feltűnt, hogy valami kopog jobb hátul úthibáknál. Nem futóműből jött érzésre, hanem fém-műanyag koppanásként azonosítottam. Tegnap elkezdtem keresni a forrását. Már kiszedtem mindent is a pótkeréküregből, kitettem a csomagtér padlót, lefejtettem a csomagtérből az oldalsó kárpitokat, elmentem kb. a negyedik próbakörre és az asszonyt is már beültettem hátra félig lehajtott ülés mellé. Annyit sikerült csak elérnem, hogy sikerült még tisztábban és direktebben hallanom a kopogást. Aztán befeküdtem a kocsi jobb hátsója alá és elkezdtem nézelődni. És megláttam a problémát:
Szóval van ez a hattyúnyakas, gyűrű formájú tartóelem, ami a betöltőnyílástól a tankig vezető üzemanyagcsöveket szorítja fel a pótkeréküreg aljára. Ennek a gyűrűnek néhány karma nem éppen újszerű és nem tökéletesen látta el a feladatát, így kb. volt egy 3-4 mm helye a csöveknek mozogni. És meg is tették. Félig lepattintottam a gyűrűt, kicsit elforgatva visszanyomtam. Egyelőre úgy tűnik, hogy nagyjából tart, de majd egy hosszabb úton kiderül. Mindenesetre valószínűleg cserélem, nem egy nagy tétel, ahogy látom. Kérdés; szerintetek honnan lenne érdemes beszerezni? Rendeljem be külföldről, vagy esetleg márkaszerviznél is hozzá lehetne jutni földi áron cikkszám alapján?
-
kadam93
csendes tag
válasz
belaazallat #10352 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszokat!
-
belaazallat
addikt
válasz
kadam93 #10350 üzenetére
Szia!
"Kicsit másik téma. Van-e megoldás a gyári Lusas adagoló helyett esetleg Bosch rendszert beépíteni?"
Emlékeim szerint nem kompatibilis. Van olyan 1,9 TD -amit gyárilag Bosch-sal szereltek, de annak más a lóereje is. Ezt is és az eredeti kérdést Facebookon a Volvo S40/V40 csoportban tedd fel, ott hamarabb lesz válasz.
-
kadam93
csendes tag
Sziasztok!
Van a családban egy 1999-es volvo v40 1.9TD. A motorkódja D4192T (90 lovas).
Az alapvető probléma az, hogy az autó hideg indításkor erősen kéken füstöl. Menet közben is megmarad a kék füst de kevésbé mint alapjáraton. Ezen kívül alapjáraton többször bedadog a motor. Ezt a füstölést addig csinálja ameddig be nem melegszik a motor.
Eddigi próbálkozások: Először is az érzékelő csúcsról lehúztuk a kábelt, ekkor ráhagyta a füstölést és az alapjárat megemelkedett. Mikor vissza dugtuk az alapjárat vissza csökkent és újból megjelent a füst.
A következő próbálkozás egy donor autóról lebontott, gyári adagoló csere volt. Ez sem oldotta meg a problémát.
A következő próbálkozás 4 db csúcs cseréje melyeknél a ház maradt, csak a csúcsok (Delphi) lettek kicserélve. A csere után nehezebben indul az autó és még jobban füstöl, viszont bemelegedett motornál érzésre jobban húz, mint előtte.
Az autó nem eszi a motorolajat.
Lenne valakinek ötlete, tapasztalata esetleg megoldása erre a problémára?Kicsit másik téma. Van-e megoldás a gyári Lusas adagoló helyett esetleg Bosch rendszert beépíteni?
-
aero.
veterán
válasz
BigBlackDog #10342 üzenetére
Nekem is akksit kene cserelni benne, mert este random beriaszt a semmire.
-
haxxika
senior tag
válasz
BigBlackDog #10342 üzenetére
Mióta megvan a kocsi nem kellett hozzányúlni - 2002 óta. Lehetsz preventív, de sztem ha nincs baj hagyjad.
-
BigBlackDog
veterán
Olvasgattam régebben is, hogy idősebb S60 esetén szokott némi gond lenni a sziréna modullal (egész pontosan a belső akkumulátora szokta megadni magát és az szokott kifolyni, ha jól rémlik). Mivel már 11.5 éves a nálam lévő darab is, így elkezdtem gondolkozni, hogy meg kéne előzni a dolgot, hogy ne árassza el a riasztó modul nyákját az akku tartalom. Szerencsére még nincs és nem is volt semmi hibaüzenet, illetve működik a riasztó is (múltkor pont beriasztott állapotban ment alá az emelő és néhány centi emelést követően meg is szólalt a riasztó).
Szóval a kérdésem; érdemes-e foglalkozni ezzel, érinti-e a facelift utáni S60-akat is ez a probléma? Ha igen, akkor mennyire egyszerű a dolog megoldása? Jól láttam, hogy a riasztó modult csak roncsolással lehetne szétszedni?
-
FeRRaR1
őstag
válasz
N0rthF4c3 #10337 üzenetére
Semmi ilyesmi nincs. Használtam 2 évig a gumikkal amikkel vettem, tökéletesen koptak. Voltam futómű állításon márka szervizbe de lengéscsillapító csere miatt, illetve előtte is rendben volt. Új gumival szintén.
Fater is már beletett 2 szett gumit meg amin vette, neki sem volt semmi félre kopás, sem szilentek cseréje előtt sem után. (Neki facelift D5 nekem facelift V8 Executive volt)
volt V2 mk II is, ott cserés stabpálcákkal, futómű állítás előtt sem koptak, pedig úgy is belement 2 Angol Magyar táv, csere meg állítás után sem nyilván.
Volt szomszédom, szintén facelift D5 soha nem volt félre kopása, pedig beletett 4 szett gumit már.
Valahogy nem találkoztam még félrekopással, pedig sok autó megfordult nálam.
Ami késik nem múlik? -
N0rthF4c3
tag
És akkor még egy témát feldobok. Gumi félre kopás, már csomószor volt róla szó. Ma lefényképeztem a tavaly áprilisban felszerelt, vadi új Continental nyári gumikat az állványon és egyértelmű lett, hogy ezek nem mehetnek már vissza. Egészen biztos vagyok benne, hogy egy elbaszott futóműállítás eredménye az, ami a képeken látszik, hogy a hátsó gumik belső válla lényegében nullára kopott kb 17 ezer km alatt, már látni a gumi struktúráját az elfogyott futófelület alatt. Mind a kettő ugyanúgy, ugyanott kopott el - ez olyan 70-80 ezres kár... Könnyen lehet, hogy ez nyírta ki a hátsó kerékcsapágyat is. Azzal együtt már 100 ezer körül vagyok.
Azóta a futómű át lett állítva máshol, és a télieken nem is látni hasonló tünetet. Ellenben mindegyik télin, és a két jó állapotú nyárinál is látszik, hogy a külső válluk széle azért jobban kopik.
Elsősorban XC tulajok véleményét kérném, hogy ez normális? A fizika törvényeiből kiindulva - megemelt bódé, magasabbra kerül súlypont okozhatja-e ezt. Mivel billegősebb az egész jármű kanyarokban, mint egy V70 - ahol amúgy semmi ilyet nem tapasztaltam. Ergo a gumik külső fele kanyarodáskor nagyobb terhelést kap egy megemelt, puhább rugózású autónál, mint egy normálnál.
Persze ez csak találgatás, de csak erre tudok tippelni, mert a jelenség mindegyik kereket érinti, bár nem drasztikus mértékben.
-
N0rthF4c3
tag
Az a baj, hogy le kéne szedni az ajtó belső feléről a gumit, ami helyett utána újat kéne rendelni, gondolom arany árban. Úgyhogy valószínűleg így hagyom, kb 5mm x 5mm-es részről van szó.
Gondolkodtam, hogy a hiba ismeretében bepróbálkozok vmelyik szakszerviznél, hogy mi az álláspontjuk, de szerintem max hülyét csinálnék magamból
-
FeRRaR1
őstag
válasz
N0rthF4c3 #10331 üzenetére
Amennyit a márkakereskedés ki tudott deríteni hogy az előző tulaj tengerparti településen lakott.
Viszont ezt én nem írnám annak a számlájára, mert az egész alja le van alvázvédőzve, nem is rozsdás sehol. Viszont az első kerékívek mögötti dudorok csak egy galván réteget + alapozót kaptak szerintem. Rücsis alvázvédő nem volt rajtuk, mert ha van az sem lett volna rozsdás, ennyire egyszerű.
Mindegy, nem tulajdonítok nagy jelentőséget neki, volt egy kis felületi rozsda egy nem alvázvédőzött részen, most kapott 2 réteg galván védelmet, két réteg akrilt meg egy fekete gyári vastag Volvo festék réteget. Jobb lett mint volt az biztos, meg gondolom nem mostanában kell bármihez is hozzá nyúlnom ilyen téren.
Legközelebb full alu S8-at veszek
-
N0rthF4c3
tag
válasz
N0rthF4c3 #10331 üzenetére
Viszonylag sok helyen írnak erről, nem árt ellenőrizni, mert valóban nem feltűnő eleinte...
After spending some time a couple of breakers this morning trying to source a couple of doors I can confidently say that Volvo Cars DID have an issue with failure of the paintworl/corrosion layer along the top lip of the rear doors of the V70 where the seal clips underneath it. Every single door I examined has rusting to various levels. This on cars from 2000 to 2007. In all cases the rust has come from below the paintwork and burst through from below. If Volvo stick to there story that the rubber seal has abraded the paintwork allowing mositure to penetrate and start the rusting reaction/proces then they had a serious design flaw - the rubber of the seal was too abrasive in that situation or the paintwork was not capable of maintaining its integrity under the circumstances. If not, then the rust can only have started from underneath the paint. End of story.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
FeRRaR1 #10321 üzenetére
Nice job ma'!
Furcsa, hogy ennyire rozsdás volt az alja, arra tudok tippelni, hogy talán füvön parkoltak vele folyamatosan. Vagy normál talajon - az okozhat az alján ilyen erőteljes korróziót. Persze az erőteljes nézőpont kérdése, valószínűleg egy Fiat ilyentől már kilyukadt volna
Nálam eddig a V70II és most az XC is lakkhibás a tetején. Az elsőnél még azt hittem, hogy madárszar okozta, a jelenleginél már meg sem lepődtem rajta, hogy bemattult, 5 forintos méretű foltok vannak helyenként a tetején.
A karosszérián a rozsda mennyire gyakori nálatok? Tudom, hogy galvanizált karosszéria, meg minden, de nálam pl a bal hátsó ajtó felső peremén látni némi hólyagosodást, konkrétan az ajtón lévő (ragasztott?) kéder mellett, ahol valószínűleg megállt a víz. Annyira kicsi felületről van szó, hogy konkrétan nincs értelme nekiállni bárminek, de ha van ötletetek, akkor mondjátok. Elméletileg nem volt törve az autó, bár rétegvastagságot nem mértem. Viszont láttam a neten több helyen is képet, ahol hasonló helyen indult meg a rozsdásodás a P2 szériánál. Erre gondolok, bár elég béna a minősége, majd csinálok az enyémről is.
-
JasL
őstag
válasz
molnarpeter #10327 üzenetére
DPF?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
molnarpeter #10327 üzenetére
Ha jól rémlik, nálam is M66 van (400 nyúlmókushoz), ebből kiindulva nem az lesz a szűk keresztmetszet szerintem.
-
JasL
őstag
válasz
molnarpeter #10325 üzenetére
D4204T8-es a motorkódom és 118HP és V40 D2 a leírása szerint. Az a baj, kezdő vagyok, nem tudom mire vagy kíváncsi pontosan! Turbós. A váltó szerintem M66-os mert 2015/7 gyártású.
-
-
FeRRaR1
őstag
Összességében egyet értek. Amennyiben rendes anyagból van (pl Volvókon) akkor nagyon sokára lesz vele csak gondod. Nekem is 12 éves, felületi rozsdát leszámítva nincs baja, pedig korábbi tulaj tengerpart közelben használta, ha 20 évesen le kell cserélni, hát akkor lefogom.
Egyébként tervben van egy rozsdamentes sportosabb kipufogó rendszer. Gyári végekkel, nézzen ki full gyárinak, picit hangosabb és sportosabb, de ne fejfájdítóan. Az akkor könnyebb, többet nem kell hozzá nyúlni, illetve a V8-nak kb 10 - 15 lóerő, ha jó a cső átmérője és kisebb az ellenállása. Ennek alternatív megoldása a hátsó dobok leszerelése, ugye azoknak csak hangcsillapító hatása van.
Amennyiben kezelni szeretnéd tudni kell a hőmérsékletét. Amennyiben katalizátoros az autó, akkor legalább 300 fokos üzem melegen. Ez függ attól hogy diesel vagy benzin, hengerek száma, lökettérfogat... Viszont elérheti akár az 500 fokot is, maga a cső, nem a vége. Ekkora hőmérsékletre én még nem láttam flakonos festéket. (persze ez nem zárja ki hogy van, mivel nem is kerestem)
Ami segít ha eltünteted a rozsdát. Viszont pl egy porfestés, ami a legjobb lenne, drága és komolyan elő kell készíteni. Egyszerűen nem éri meg szerintem ezzel foglalkozni. Akkor már inkább egy rozsdamenteset fel, amivel soha nem lesz gondod, könnyebb, szebben szól, jobban levegőzik....
Szerk.: 500 fokossal már találkoztam, valamiért 250 - 300 rémlett. Erre kifejlesztett festékkel próbálkozhatsz, de teljesen el kell tüntetned a rozsdát és pl féktisztítóval zsírtalanítani mielőtt fújod.
-
JasL
őstag
válasz
FeRRaR1 #10321 üzenetére
Szép munka!
Múltkor nekem is megemelték az autóm, a kipufogócső kezd nálam felületi rozsdásodni. Kérdeztem a szervizest, hogy mit lehet ezzel tenni, de azt mondta, hogy semmit, majd ha elrozsdásodik a komplett kipufogócsövet kell cserélni. De most tényleg?? Egyet értesz ezzel? Valóban nem lehetne megkefélni géppel és lekenni valami hőálló lakkal?
-
FeRRaR1
őstag
Régen írtam, de a dolgok nem álltak meg Volvo téren, csak ritkán dokumentálok, de ma volt időm + kedvem.
Szóval a jól ismert S80 V8 2007 most volt éves műszakin és szervizen, nyilván hibátlanul át is ment, de a szerelőm mondta hogy az első kerékjárati ívek mögött van felületi rozsda. Küldött képet, nem tűnt vészesnek. Meglepő módon ezen a két kiemelkedő elemen nincs rücsis alvázvédő, mint mindenhol máshol, így csak itt megkezdte a felületet. Mondtam az emberemnek hogy akkor kibérlek egy emelős garázs beállót és megcsinálom, mondta ne hülyéskedjek, mennyek be szombaton a márkakereskedésbe, beenged, segít.
Nekiestem Makitával, leszedtem amit tudtam, utána adott egy csiszoló fejes levegős gépet, ott elkoptattam 5 fejet, ennél jobban nem tudtam megcsinálni. Alaposan átfújtam féktisztítóval, ráment egy flakon a két területre. 2 alkalommal, mindegyik után átfújtam sűrített levegővel.
Vettem cink - galvanizáló sprayt, ez kb a galván-fürdőnek felel meg amit a gyárban kap. Ebből kapott 2 réteget, majd 2 rétek matt fekete akril, majd a legvégén találtam a márkaszervizben egy megkezdett metál feketét, abból egy vastagot. 5 réteg, rétegenként 10 perc szünet a 2 óra helyett, de cserébe hő-légfúvóztam 5 percenként a rétegek között amég teljesen ki nem keményedtek. Illetve ez miatt a meleg felületen is sokkal jobban száradt. Aki megnézte odáig volt tőle hogy mennyire jó lett. Alvázvédelemre nem akartam költeni, egyrészt mert ez egy Volvo ami nem rozsdásodik, másrészt csak ezen a két helyen indult meg ahol nem volt rücsizve gyárilag. Illetve ez nem is az alváz, az még ott van alatta.
-
JasL
őstag
1 hete vagyok Volvo tulaj, ezzel a V40 R-designnal:
3 éves, szakszervíz átnézte, sérülésmentes, fékbetétek cserések voltak és tárcsák, kapott körbe mindegyikből Brembo-t.
Az első szélvédőt valamiért cserélték és Nordglass-t kapott, amiben benne vannak a fűtőszálak, de az ablakleovasztás nem működik. Hova kellene vinnem? Meg lehet ezt oldani? Esetleg Volvo szakszervíz megoldaná díj ellenében? Már nem garis az autó.
-
Dr.Burn
őstag
válasz
N0rthF4c3 #10315 üzenetére
Igazabol, nem kellene igy kerned, igy kellene csinalniuk. A legtobb "modern" autonak allithato hatso futomuje van. Az AWD-nel meg alapbol igy kell csinalniuk.
Ennek tobb oka is van. Parhuzamosan allitjak az elso kerekeket a hatsokhoz, igy ha a hatso kerekek
nem megfeleloen vannak allitva, akkor hiaba allitjak az elsoket, az auto kuszni fog.Erdemes rakeresni. Sok helyen irjak, miert kell igy csinalni kepekkel illusztralva. Nehez elmagyarazni, de ha latod akkor egyertelmu lesz a miertje.
retesz147: Lehet, hogy nem fog teljesen egyenletesen kopni a gumi. A Volvo ajanlja is, hogy minden olajcserekor a kerekeket atforgatni. Elsoket hatra, hatsokat elore. Igy egyenletes kopas erheto el. Termeszetesen ettol fuggetlenul a futomunek rendben kell lennie.
-
Weareus
addikt
válasz
Dr.Burn #10314 üzenetére
Szia. Pajszerem nem volt, csak szemrevételezni tudtam, meg megrángatni. A gumik alufelnin vannak, téli gumik, lassan már cserések, többet most nem tudok, de majd megnézem a méretet. Félrekopást nem láttam.
Guminyomás jó.
Futómű-beállítás tényleg jó ötlet, ha időm engedi, el fogom vinni. -
retesz147
addikt
válasz
N0rthF4c3 #10315 üzenetére
Ez engem is érdekelne, mivel ha odamegyek és azt mondom, hogy először a hátulját, utána az elejét...kiröhögnek, hisz én amatőr vagyok, mit dumálok bele, ha jobban tudom, csináljam meg magamnak...
Értitek?Autószerelőm is amúgy ezt mondta (igaz Alfára), hogy először hátul, majd ahhoz kell beállítani az elejét.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
Dr.Burn #10314 üzenetére
Ez miben számít? Hogy először a hátsókat, utána az elsőket? Kimondottan így kellene kérni? Az életben nem hallottam még ilyet.
Minden esetre én most megforgattam a kerekeket - így a téli szezonban másodjára, és elvittem egy Marsoba futóművet állíttatni, aztán meglátom mi lesz. A külső szélük szerintem jobban kopik, mint a belső, de lassan kezdem elengedni a dolgot
-
Dr.Burn
őstag
válasz
Weareus #10313 üzenetére
Szia,
Biztos hogy minden rendben van a hatso szilentekkel(erdemes spajszer segitsegevel ellenorizni)?
A hatso stabrudak(sway bar link) nekem eddig mindegyik Volvonal cserelnem kellett. Azt tud kopogo hangot adni.Milyen gumik vannak az auton? Mind a negy egyforma? Nem kopnak felre? Megfelelo a guminyomas?
Lehet jo lenne egy futomu beallitast elvegezni rajta. Olyan helyre vidd, ahol gepen csinaljak az allitast.
Elobb a hatso kerekeket kell allitani. Utana az elsoket a hatsokhoz. -
Weareus
addikt
Megvolt az olajcsere, hátsó futómű szemre teljesen ok, semmi gyanúsat nem láttam. Azt hiszem, ebből futómű-diagnosztika lesz, mert továbbra is sétál az autó hátulja és zörög.
Pedig külföldi papíros autó lévén kpm-vizsgára vitte a kereskedő, ahol - elviekben - neki sincs hátszele.
Lehet, hogy simán nem vették észre?
Mindegy is, meg kell keresnem a hibát.
Valaki, V70 - vagy hasonló hátsó felfüggesztéssel bíró Volvo-tulaj - találkozott hasonlóval?
(Arra gondolok, hogy sokat segítene, ha kiderülne, hogy valami toposz, ill. típushibáról, jellemzően felmerülő helyzetről van szó...). -
Weareus
addikt
Üdv.
Első kerék meghajtású Volvo-k hátsó futómű-felfüggesztése, pontosabban az a szókapcsolat, hogy delta-link ismerős valakinek?
Volt szerencsém megtapasztalni, a 850 T5-ös Volvo-nál, hogy milyen az, amikor ebben a delta-linkben a szilentek lenullázódnak.
Cseréje nem egyszerű, persze megoldható.
4 db szilent van, ami ha kikopik, akkor sétál az autó hátulja és zörög(het) is.Mos úgy néz ki, hogy a V70-em is hasonló cipőben kezd járni...
Mekkora xopó ez, hogy ki kell szedni az egész hátsó futóművet és utána lehet nekiállni kiműteni a szilentet a zártszelvény-idomból... (A Képen 3-as számmal jelölve.)
De hát kénytelen leszek.
Előtte persze ránézek, ma aknára akarok állni és megnézni, hogy mi a helyzet, úgyis olajcsere lesz.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Weareus #10302 üzenetére
Nem kell rájuk semmi szorító, nincs bennük nagy nyomás, csak a fölösleges gázolajat vezeti vissza. Viszont be tud levegősödni tőle a rendszer, ha ott ereszt. Elteszed este aludni, reggel, meg nem hajland felébredni.
Az olajbetöltőtől a 2. injektoron kicsit hosszúak a csövek. Ne érjen hozzá semmihez, ahhoz a motoron keresztül vezető csőhöz se, mert egy dízel motor mindig rázkódik, idővel kidörzsöli a csövet. Alapszabály, hogy egy dízel motorterében mindent rendesen kell rögzíteni, mert szétrázódik.
-
retesz147
addikt
Sziasztok!
Ősök beújítottak egy új XC60-al....Esz a sárga irigység, de nem baj, had élvezzék
A lényeg, első bőrös autónk, nyilván rögtön a fehér bőrrel rúgjuk be az ajtót.
Kérhetnék egy kis segítséget, hogy mivel tisztítsuk és ápoljuk a VOLVO bőrt?
(akár márkát is írhattok, konkrét tisztító és ápoló szert)Milyen gyakran érdemes leápolni? (
) Minden tisztítás után, azaz hetente-kéthetente, vagy elég évente 2-3x?
Köszönöm szépen a segítséget!
Most már olvasgatom ezt a topicot is, örülök, hogy idetaláltam
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lexus, Toyota topik
- Teljes stratégiaváltással megy neki az európai piacnak a BYD
- Diablo IV
- ASUS notebook topic
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Vége: a kínai platformok nem adják vissza a pénzt visszaküldött áru nélkül
- Kompakt vízhűtés
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 1.3 2005 GC (fapad) 169e km, NEM KLÍMÁS 699.990Ft
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 7420 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" 4K I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel Processzorok sok db : Xeon E5-1620V3, Pentium G4400T, i3 6100, i3-4130, i3-2140T
- Sennheiser Momentum True Wireless 3 (2222132) (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest