- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
DrSoul
őstag
Megnéztem a fórumot, és nem ment el a kedvem!
Én szerintem tudok rajzolni, ok, nem mesteri szinten, de azér néhány dolog szokott sikerülni, ha nagyon bedobom magam. Csak az a bajom, hogy azt csak ceruzával tudom, géppel nem.
De egyébként néztem pár képet, pl. ezt: Bővebben: link Tuti, hogy fényképről csinálták, nem állt neki senki se nullából, fehér lapre rajzolni. Bár nem ismerek semmit a 3D modellezésről, de ebben biztos vagyok. Manapság eléggé kézenfekvő. Photoshoppal is ilyen téren csodákat lehet csinálni.
-
Terminátor 4.
tag
Hogy hozzászóljak...
A modellezés az csak egy kis rész. Modellezésre speciel igaz, hogy nagymértékben a térlátásra épül, ezenkívül viszont arányok ismerete is fontos, mondjuk az is lehet a térlátás része, ha valaki nagyon akarja.
Renderinghez, meg az anyagok elkészítéséhez azonban fényelési, fotózási ismeretek szükségesek. És jó adag kutatás, mert pl. organikus modelleknél iszonyat sokminden számít. Fát, emberi bőr, felhőket, vizet, füvet modellezni iszonyat nehéz, sokkal nehezebb, mint autót. Nagyon nagy mennyiségű tapasztalat kell hozzá, ugyanis az emberi szem nagyon könnyen különbséget tud tenni valódi és irreális dolgok között, ha azok organikusak.
Animációhoz meg jó adag gyakorlat kell. Egyébként animációban a legjobb, industry standard program a Kaydara Motionbuilder, valaki be is linkelte ide. Szinte semmi másra nem lehet használni, de erre nagyon.
Egyébként a legnagyobb 3D programok: 3dsmax, Softimage XSI, Alias Maya, Cinema 4D, Lightwave. Ez az 5 nagy program van, a többi az a középkategória (Truespace, stb). Érdemes profinak lenni a köztük lévő különbségekben, mielőtt választ az ember, mert nagyon megszívhatja a későbbiekben. Lightwave-et pl. én nem állnék neki tanulni, haldokló platform.
Ha magyarországon könnyen pénzt akartok keresni, akkor Max és Maya, mert nálunk ezeket használják a stúdiók. -
taltos
senior tag
Hát nem tudom... A hozzáértők elég (SŐŐŐŐT!!!) komolynak tartják a Gimpet.
Egyébként lehet, hogy rosszul tetem fel a kérdést (vagy rosszul gondolom ezt az egészet...). Azokat, amiket írtál a 3d-hez, azokat már tényleg a ''végfelhasználók'', azaz a művészek használnak. De nincs ennek az egésznek egy informatikaibb alapja? Ahol a matematika és a programozás alapul.
Például olvastam valahol, hogy az ilyen cégehez vannak olyan programozók, akik (többek közt) a lentebb írt programokat egészítik ki olyan elemekkel, hogy megkönnyítsék azoknak az embereknek a munkáját, akik dolgoznak vele.
Például: Biztos hallotatok már a Massive (remélem ez a neve) programról. A LOTR -ben használták a csatajelenetekhez. Ebben az a lényeg, hogy csatákat tud a gép megalkotni úgy, hogy az egységeket(gondolom a modelljeiket) kell csak megadni, meg hogy hányan legyenek, meg hogy ki győzzön, stb. stb. stb.
Namost! A modelleket egyértelműen készíthetik művészek, de szerintem a Massive megírásához nem művészeket keresnek...
Abban reménykedem, hogy van egy szoros kapcsolattartás a programozók és a designerek között, de azért nem kontárkodnak egymás munkáiba. Van egy terv(forgatókönyv, alakok, stb), amit implementálni kell. Most képzeljétek el, amikor a már előre megtervezett Shrek -nél azt mondja a programozó, hogy nekem bántja a szemem a Shrek füle, úgyhogy másként csinálom meg... Ebbe neki nincs döntése...
Tehát én azt hittem, hogy mondjuk valaki hozzáértők megcsinálják a modeleket, meg a textúrákat, stb. Utánna a mozgatáshoz, meg ilyenekhez már nem kell tudni szépen rajzolni...
Vélemény??
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte G5 KC Gamer notebook - i5 10500H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU Gamer Noti! I7 9750H / GTX 1660TI / 16GB D4 / 512 SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest