Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    válasz taltos #126 üzenetére

    Szerintem ha nem játékfejlesztés a cél akkor érdemesebb OpenGL-el foglalkozni, mert korábban átjönnek benne az újítások, már ehhez is van shaderes kiegészítés OGSL és a PRO rendszerekben is ezt alkalmazzák nem a DX-et.

  • rudi

    nagyúr

    válasz kisfurko #120 üzenetére

    A DX7 csak a technikák miatt kell, őt bumpmap már DX6-ban is volt. A ShaderX-es könyv egyik fejezetéből már csináltam ízelítős cikket a saját odalamon korábban Bővebben: link ennél sokkal részletesebbre egyelőre ne számítsatok, és még az is várat magára kb. egy hónapot a vizsgaidőszak miatt...

  • rudi

    nagyúr

    válasz rudi #112 üzenetére

    Jaj elfelejtettem a képmegjelenítés egyik legfontosabb alkalmazási területét az orvosit. Nézzétek meg ezt az oldalat: Bővebben: link Flash kell hozzá meg jó gyors net, de nagyon szép dolgok vannak itt!
    Ebben a témában a különböző diagnosztikai műszerek képének összetranszformálásáról van szó: csináljunk a röntgen, MRI, EEG, EKG jelekből egy egyedi real-time modellt, ami alapján az orvos sokkal pontosabban diagnosztizál és tervez meg egy esetleges beavatkozást. Ez is varázslatos téma, tudtommak T2K is valami ilyesmiben dolgozik.

  • rudi

    nagyúr

    válasz sziszegő #113 üzenetére

    A legtöbb 3D modellező valami célhardverről jött át PC-re. A Maya is olyan billentyűkombinációkkal van ''megáldva'' amik egy PC-s számára kissé idegenek (alt+ctrl+jobbegér és társai).

    Mindenesetre egy 3D alapozós sorozat csak NAGYON kemény fórumozós supporttal működhet, ha működhet egyáltalán. Én ugyanis nem vagyok túlzottan gyakorlott 3D szerkesztő (egy félévet Mayáztam kötelezően), tudok valamicskét programozni és konyítok az elmélethez, szóval majd meglátom, hogyan lehetne összeszedni egy jó alapanyagot...

  • rudi

    nagyúr

    válasz taltos #106 üzenetére

    A garfika mint olyan csak egy nagyon pici ágazata a képekkel foglalkozó tudományoknak. Írok pár páldát, amivel nálukn foglalkoznak:

    1. Nemzeti Filmarchívum feljavítása: Bővebben: link
    2. Projektorok, LCD-k, CRT-k, nyomtatók színképi helyességének vizsgálata és egymáshoz igazító függvények gyártása
    3. térinformatikai rendszerek
    4. 3D mozgásérzékelő rendszerek amik több kameraképen meg tudják találni a haosnló alakzaotkat, ezáltal akár térfigyelő rendszerben automatán követni egy autót, embert stb.
    5. talán van a csapok és pálcikák mellet egy további érzékelő szenzorsejt a szemben, annak a vizsgálata
    6. volt albitársam káprázás kérdésével kapcsolatban dipolomázik és még sok hasonló érdekes kérdés van, tömörítések, kódolások, labirintusbankeresgélés stb.

    Ha 3D-vel akarsz foglalkozin, akkor a sünis könyv nagyon jó, weben a Beyond3D és 3Dcenter régebbi cikkeit és később az ATI és NVIDIA developer oldalain található prezentációkat nézegesd a dX7-8-tól visszamenőleg. Természetesen elengedhetetlen valami 3D szerkesztő ismerete is, ez legyen a Maya vagy a 3Ds, szinte mindegy melyik, úgysem elsősorban Alkotni fogsz vele, hanem az elvek megértésére kell majd.

    A jó VGA nem feltétlenül fontos, először az alap transzformációs, fényezési problematikákkal kell tisztában lenni. Az is lehet, hogy amint elkezdesz ezekkel a fizikákkal foglalkozni, sokkal jobban megkedveled majd a konkrét fizikikai modellezést és inkább szélszimulátort vagy falbontó gamet csinálsz majd :)

    Jó lenne a matek tudást is alaposan leporolni. Ha csak megjelenítés és fizika kell akkor lin algebra és alap integrál/deriválás kell, de ha belemész a kódolásba akko alapos valszám és fourier ismeretek is kellenek majd. Ha tényleg pro akarsz lenni akkor kötelező a Matlab ismerete is (nemsokára talán PH teszteknem is használjuk majd). Ja és mielőtt 3D az előtt 2D vagyis Photoshop!

    Ha úgy alakul a nyaram, ahogyan most elterveztem akkor talán ősztől megkezdünk a PH keretein belül is egy 3D programozós alapozót. Szerintem sok tehetség lappang itt!!!

  • rudi

    nagyúr

    válasz CounterBoci #79 üzenetére

    A PC barbár az olyan aki azt hiszi, hogy ha van neki programja akkor már meg tud csinálni bármit. Aki azt hiszi, hogy ő majd adótörvények ismerete nélkül fog könyvelni a programmal, csinál Worddel egy olyan html oldalat amitől a normális programozó sírógörcsöt kap, vagy részletes fizikai ismeretek nélkül fog fényhatásokat esetleg animációt megjeleníteni.

    Az egy dolog, hogy csinálsz egy modellt, de modellek kompozíciója interakciója már más tészta.
    Mondok egy másik példát, kicsit OFF. Évekig csináltam nyomtatott anyagokat szórólapokat 20-50 oldalas műsorfüzeteket. Volt alkalmam dolgozni pár TANULT nyomdásszal/szerkesztővel (pl. Lilium Aurumtól) akik mindig szebbet és ötletesebbet tudtak csinálni mint én egyszerűen a vérükben volt a ''kevesebb több'', aranymetszés és hasonló elvek, mert beléjük neveték az oskolában. Én PC barbár vagyok, ők művészek. És ezeknek a művészeknek is jószerével ha 1-2 könyve díjat nyer valamilyen könyvkiállításon. Ugyanez vonatkozik a 3D grafikára is. Ha nincs tehetség akkor nincs eredmény. Lehet csinálni szuperösszetett modellt, de jön egy született tehetség és 5-6 polygonból csinál olyat ami lefekteti a zsűrit... ez van...

  • rudi

    nagyúr

    válasz taltos #78 üzenetére

    Hát ha PRO akarsz lennei akkor egyértelműen egyetem. Én Veszprémbe járok, itt van Képfeldolgozási és Neuroszámítógépes Tanszék. Foglalkoznak színelemzési, képfeldolgozási és multimédiás dolgokkal is. Van Maya oktatás nem valami magas szinten és valami multimédiás fejlesztés is Macromedias cuccokban. Emellett programozhatsz olvasgathatod a az ATI és NV developer oldalait, de itt kimondottan openGL vagy DX programozás nincs, gondolom máshol van. Amiért jó az egyetem az az, hogy itt megtanítják a HW felépítését, általános programozástechnikát és a mérnöki szemléletet. Ezek nélkül max grafikus lehetsz aki a programokat használja de PRO 3D kóder nem.

    Gondolom más egyetemeken részletesebben is foglalkoznak 3D-vel, de szerintem ez is bőven elég és mellette maszekban kell foglalkozni vele, úgyis csak akkor tanulsz ha csinálod.

  • rudi

    nagyúr

    válasz ody42 #71 üzenetére

    Hát igen! Amint valami gömbölyödik lőttek a tárlátásnak, és akkor még arányokról nem volt szó. Az a jó modellező iskola, ahol az első két évben kompozíciót meg szobrászatot tanulnak, azokból művész lesz és nem PC barbár :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés