- iPhone topik
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisfurko
senior tag
BME:
Bővebben: link -
taltos
senior tag
Nem tudom, hogy érdekel-e valakit, de összegyűjtöttem pár egyetem/főiskola grafikával foglalkozó taszékének linkjét... (hátha valakit érdekel, engem érdekelt...):
Debreceni egyetem:
Bővebben: link
Szegedi egyetem:
Bővebben: link
Veszprémi egyetem:
Bővebben: link
Valaki talált többet? -
rudi
nagyúr
A garfika mint olyan csak egy nagyon pici ágazata a képekkel foglalkozó tudományoknak. Írok pár páldát, amivel nálukn foglalkoznak:
1. Nemzeti Filmarchívum feljavítása: Bővebben: link
2. Projektorok, LCD-k, CRT-k, nyomtatók színképi helyességének vizsgálata és egymáshoz igazító függvények gyártása
3. térinformatikai rendszerek
4. 3D mozgásérzékelő rendszerek amik több kameraképen meg tudják találni a haosnló alakzaotkat, ezáltal akár térfigyelő rendszerben automatán követni egy autót, embert stb.
5. talán van a csapok és pálcikák mellet egy további érzékelő szenzorsejt a szemben, annak a vizsgálata
6. volt albitársam káprázás kérdésével kapcsolatban dipolomázik és még sok hasonló érdekes kérdés van, tömörítések, kódolások, labirintusbankeresgélés stb.
Ha 3D-vel akarsz foglalkozin, akkor a sünis könyv nagyon jó, weben a Beyond3D és 3Dcenter régebbi cikkeit és később az ATI és NVIDIA developer oldalain található prezentációkat nézegesd a dX7-8-tól visszamenőleg. Természetesen elengedhetetlen valami 3D szerkesztő ismerete is, ez legyen a Maya vagy a 3Ds, szinte mindegy melyik, úgysem elsősorban Alkotni fogsz vele, hanem az elvek megértésére kell majd.
A jó VGA nem feltétlenül fontos, először az alap transzformációs, fényezési problematikákkal kell tisztában lenni. Az is lehet, hogy amint elkezdesz ezekkel a fizikákkal foglalkozni, sokkal jobban megkedveled majd a konkrét fizikikai modellezést és inkább szélszimulátort vagy falbontó gamet csinálsz majd
Jó lenne a matek tudást is alaposan leporolni. Ha csak megjelenítés és fizika kell akkor lin algebra és alap integrál/deriválás kell, de ha belemész a kódolásba akko alapos valszám és fourier ismeretek is kellenek majd. Ha tényleg pro akarsz lenni akkor kötelező a Matlab ismerete is (nemsokára talán PH teszteknem is használjuk majd). Ja és mielőtt 3D az előtt 2D vagyis Photoshop!
Ha úgy alakul a nyaram, ahogyan most elterveztem akkor talán ősztől megkezdünk a PH keretein belül is egy 3D programozós alapozót. Szerintem sok tehetség lappang itt!!! -
taltos
senior tag
HUPP!
Lenne még egy kérdésem. Ha valaki a grafikát a kódolás szemszögéből közelíti meg (tehát pl. OpenGL -t, Mesa -t használ C-vel), akkor ahhoz mennyire fontos a nagyon jó 3D-s grafikus kártya? Valamint ha fontos, akkor mik azok a grafikus kártyák, amiket inkább érdemes használni? Értem ezalatt azt, hogy valami nvidia, vagy ATI kártyát lehet használni?
Elmondom miért kérdezek ilyeneket. Hallottam, hogy nvidiat és Ati kártyákat is használnak ilyen célokra, de állítólag ezek a kártyák igazán játékokra vannak kitalálva, és előfordul, hogy láthatóan hibáznak. Állítólag a 3dLabs (remélem jól írtam... Az, aki a Wildcat -eket is gyártja) kártyái ugyan nem játékok alá tervezettek, de a tervezésnél és a kivitelezésnél rettenetesen precízek, így ott hiba nem fordul elő. Ehhez persze borsos ár társul, de vajon megéri-e?
Vélemény? -
rudi
nagyúr
Hát ha PRO akarsz lennei akkor egyértelműen egyetem. Én Veszprémbe járok, itt van Képfeldolgozási és Neuroszámítógépes Tanszék. Foglalkoznak színelemzési, képfeldolgozási és multimédiás dolgokkal is. Van Maya oktatás nem valami magas szinten és valami multimédiás fejlesztés is Macromedias cuccokban. Emellett programozhatsz olvasgathatod a az ATI és NV developer oldalait, de itt kimondottan openGL vagy DX programozás nincs, gondolom máshol van. Amiért jó az egyetem az az, hogy itt megtanítják a HW felépítését, általános programozástechnikát és a mérnöki szemléletet. Ezek nélkül max grafikus lehetsz aki a programokat használja de PRO 3D kóder nem.
Gondolom más egyetemeken részletesebben is foglalkoznak 3D-vel, de szerintem ez is bőven elég és mellette maszekban kell foglalkozni vele, úgyis csak akkor tanulsz ha csinálod. -
rambo
csendes tag
EZT találtam:
Maya PLE Windows 2000/XP Professional és Mac OS X platformon használható. <--sajnos(mondjuk engem ez nem bánt)
A könyvhöz nem járt két CD ??
1. PLE
2. Tutorial+mindenféle bemutató, hogyan használd a könyvet,mayat stb.
ja erről a akönyvről beszélek: Bővebben: link
Beleolvastam jónak tűnik, elvileg jár hozá 2 CD. más MAYA könyvet nem ismerek magyar nyelven! -
CounterBoci
senior tag
tesóm is prog. tervezőnek tanul ő 4.-es debrecenben. ha ott tanulsz te is keresd fel hogy mit tanultak grafikából meg opengl-ből már ha nem jársz előtte
3d studiora én teljesen egyedül jöttem rá semmi tananyag nélkül, még anno studio max 1-el kezdtem.
szerintem modellezéshez térlátáson kívül semmi se kell. látja három oldalról meg tetszés szerinti nézetből, és onnantól semmi nehézség. a többi meg anyagminták stb csak kattintgatás. sokan ezt másképp látják, ez az én véleményem saját tapasztalatomból.
valaki nem tud valami rajzolós pályázatot? jó lenne
arc on
az első cs mapom amit csináltam egyből bekerült a gamestar-ba mint legjobb pálya
arc off -
kbalage2
aktív tag
Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés Bővebben: link
Nagyon jó könyv, ha tényleg akarsz a témával foglalkozni akkor erősen ajánlott beszereni, szépen végigvisz az alapokon, programozói szemszögből. Igaz ez utóbbi miatt nekem annyira nem tiszta, még gyúrnom kell a témára -
Kraptor
őstag
Aszem most kezdem kapisgálni, hogy mit akarsz. Szóval te nem igazán ''rajzolni'' akarsz ezekben a programokban, hanem inkább ezekre a programokra fejleszteni úgynevezett modulokat? Jó úton vagyok, vagy totálisan eltévedtem. Ez az amit szeretnél? Ha igen, akkor ehhez nemm kell művészi véna, hanem programozói véna kell
edit: Későn olvastam Ody42 válaszát. Én csináltam már ilyet amit te szeretnél, mondjuk az csak mezei ACADra volt és nem igazán hívhatnám modulnak, sokkal inkább csak testreszabás, adatok és rajzonjektumok kezelésére, egyszerűbbé tevése. Nem tudom, hogy a 3DS MAx mit használ, de szerintem azon is tudsz Lips-ben programozni, de eben nem vagyok biztos. Ha tényleg ilyenek a szándékaid, akkor szerintem érdemes ezzel a nyelvel egy kicsit foglalkozni, mert elég jól kivan dokumentálva az interneten és nagyon jó kis dolgokat tudsz vele csinálni. Ezekkel csak kicsi APIkra leszel képes. Ez erra lesz elég, hogy valamennyire megszokd a környezetet és mivel Autodesk csinálja mind a két terméket (Acad és 3DS Max) valamennyire hasznodra válhat és alapozásként szerintem jó, mert ugye senki sem a mély vízben tanul úszni.
[Szerkesztve] -
ody42
senior tag
Nna, nem tudom te kit ismersz, aki hozzáértő, de én még nem láttam senkit Gimpet használni, aki komolyan foglalkozik designnal, ennek ellenére legyen igazad, az legalább ingyenes. (amúgy nem hiszem, hogy valaki emiatt használná, mert egy Photoshop ára baromi hamar visszajön)
Viszont már kezdem kapisgálni, hogy mire gondolsz a 3d munkával kapcsolatban.Ami téged érdekel, az az engine-ek, pluginek programozása, ha ilyennel akarsz foglalkozni, akkor ajánlom, hogy feküdj rá a Directx SDK-ra, meg tanuld meg az OpenGL-t is, ha két lábon szeretsz állniHa plugint akarsz programozni, akkor első lépésben a Maxscriptet próbáld ki, ha nem megy el a kedved, akkor pedig a 3dsmax SDK-ját, és ha valami ütős plugint csinálsz, akkor elég hamar meggazdagodhatsz
esetleg konkrétan animátor, leveldesigner melőkhoz nem feltétlenül kell művészi érzék, de mondjuk ha megnézed pl. a Shreket, ott biztos kenték néhányan az anatómiát, biológiát, stb. hogy úgy rezegjen a háj a hasán, ahogy kell.
[Szerkesztve] -
ody42
senior tag
Gimpet felejtsd el...
2d-hez a CorelDraw, Photoshop, Illustrator,Zbrush a te barátaid (esetleg Freehand)
3d-hez Maya,Rhino,3dsmax esetleg Softimage vagy Lightwave, ha szeretsz kísérletezni
na most jól összekevertem a vektorgrafikus meg a pixelgrafikus progikat, de sebaj
[Szerkesztve] -
ody42
senior tag
nem mindenhez kell művészi véna, pl. leveldesignernek elmehetsz, de szerintem a 3d-hez ugyanúgy komolyan kell tudni rajzolni, kreatívnak kell lenni, és pl. egy ilyen oldal tipikusan jó arra, hogy belődd magadat, hogy kábé hol is tartasz a nagyokhoz képest(pl. az isten szerintem Steve Stahlberg, ő csinálta a csajokat az NFSU-ban, de már régóta nagyon ott van a szeren), és van-e jövőd a szakmában. Persze ha nincsenek olyan nagy álmaid, mint pl. egy Blizzard volumenű cégnél dolgozni, hanem jó valami kisebb magyar cég, akkor lehet, hogy nem lesz szükség művészi vénába, de te tudod, hogy mire vagy képes, nem én
-
atus
senior tag
Az a gáz, hogy ezt nem lehet profi szinten kezdeni. Van egy tanulási idő, amit ha tetszik, ha nem, végig kell botladoznod. Addig pedig hobby szinten éri meg, persze ha van miből finanszíroznod a szervert, meg a többi eszközt, és közben még kenyeret is tudsz venni magadnak, akkor király.
-
atus
senior tag
Nagyon elvették a kedvedet (és a topiknyitóét), pedig szerintem nem kellett volna. Gondolom nem akartok rögtön milliós filmszerződéseket, szóval nem kell a legprofibb cucc. Szépen fokozatosan... Ha meg már fizetésért dolgozol, akkor úgyis lesz lóvéd profi eszközökre.
Pár nap tanulás után meg tudtam rajzolni egy kezdetleges fürdőszobát, fotometrikus világítással, radiosityvel, különálló csempékkel, tükörrel, mattüveggel, fával, és még sok mindennel. Nem mondom, hogy profi lett, mert nézegettem én is profi munkákat, és azoktól fényévre van.Motorozni is nagyon szeretek, pedig nem vagyok egy Rossi. De nem is az a lényeg. Nem kell rögtön a legjobbnak lenni, nem is tudnál. Aztán ha megtetszik, akkor úgyis magától jön már, nem lehet majd elrángatni a 3dmax elől, és egyre jobban fogod nyomni.
Nagyon komoly érzés, hogy _szinte_bármit_ meg tudsz rajzolni, amit csak kitalálsz. Persze ahhoz rengeteget kell tanulni, de szerintem megéri...
Hajrá!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L480 - i5-8GEN I 8-16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkBook 15 G2 - i5-1135G7 I 16GB I 512GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép PC Játékra! R5 8400F / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest