- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Az első jel a Galaxy XCover 8 létezéséről
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Képeken a Samsung Galaxy A26
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Megszületett a hivatalos Xiaomi HyperOS 2 globális terjesztési ütemterv
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz venom8888 #13760 üzenetére
Nézd, ez a 2WW motor egy kissé átszabott BMW N47D20. Azért állt le a Toyota a kis Diesel motorok fejlesztésével, mert az európai piacon kívül sehol se volt igény rá. A 2WW kapcsán relatív kevés a tapasztalat, mert csak kevés típusba szerelték, jellemző, hogy az Aurisból / Corollából csak sima benzines és hibrid készült ebben az időszakban már. Ez már csak utángyártott és bontott alkatrészek és szerelő tapasztalat miatt sem üdvös.
A 2WW esetén a vezérműlánc nyúlás, az EGR hibák és a befecskendezés is lehet gond. A fő probléma, hogy itt is erős kérdés milyen gazdija volt az autónak. Mivel R-es rendszám van rajta, tippre külföldről hozták be cirka 3 éve. Számomra a hirdetésben zavaró, hogy nincs fotó a műszerfalról. Ez nálam pl. kizáró ok volt autóválogatásnàl.
Ha engem kérdezel, inkább vennék 1.6-os 1ZR vagy 1.8-as 2ZR benzines motorral Avensis-t.
Persze lehet, hogy ez valóban egy megkímélt és gondozott autó...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz venom8888 #13766 üzenetére
Személyes vélemény, de 1WW és 2WW motoros Toyotát én nem vennék.
Ha rákerestem az adott évjáratra és típusra, akkor azt látom, hogy a dízel / benzin motoros arány kb. 10/1. Szóval nem egyszerű viszont a kinézett Avensis-ből benzinest venni.Az autóvásárlás ilyen business egyébként, én 2,5 éve 2.5-3 millióról indultam aztán mentem feljebb addig, hogy akkor már közel volt az új autó ár. Lehet nekem nem volt csak szerencsém, vagy extrém béna lennék, nem tudom, de én 10 autót néztem meg, a 10-ből egyet sem mertem elhozni, mert itt vagy ott, de sántított az eladósorba került autó (hibátlan állapotúnak hírdetett törött autó, látványosan tekert óra, a szervízkönyv szerint több, mint 30 000 km óta nem cseréltek benne olajat, vagy az eladó rendíthetettlenségge abban, hogy elvigyük együtt az autót egy márkaszervízbe átnézetni, hogy csak pár példát hozzak).
A Rob210 által említett elektromos fék hibáját máshol is olvastam, de (T27-es) Avensis-es ismerősnél még nem volt rá példa.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz venom8888 #13769 üzenetére
Soha nem néztem igazán, szép autó, de a Hyundai/Kia leosztásban a Hyundai a komfortos, Kia a sportosabb márka, és a tapasztalatom alapján a Hyundai autók kényelmesebbek, a Kiák rázósabbak például. Én pedig komfort párti vagyok...
A Hyundai i30 / i40 szériát néztem, a fejtér szűkössége maradt meg bennem, motorikusan a GDI motoroknál mintha lennének kisebb gondok (ezt a Hyundai/Kia topicban olvastam itt), végül Hyundai i30 és a Toyota Corolla E210 versenyzett, és a megbízhatóság miatti bizalom miatt lett Toyota nálam. De például a fedélzeti elektronika terén a Hyundai bizalomgerjesztőbb volt.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
válasz venom8888 #13772 üzenetére
Mert a modern dieseleket nem drága megvenni, de drága fenntartani... az említett CRDI-t is (meg minden közös nagynyomású nyomócsövest). Ha "olcsón" fenntartható dieselt akarsz, akkor vissza kell menni olyan 2005-2006 környékéig, a PDTDI-k még nem voltak vészesek (de a Toyotának nem volt olyanja, ha jól emlékszem). Kivétel a kettős tömegű, meg a turbó, mert azokban is elromlottak ezek (mint a maiakban). Már persze ha találsz olyat, amit nem hajtottak szét.
Szerintem az árkategóriáddal le vagy maradva egy évvel, azóta legalább 20%-ot nőttek az árak a használt piacon. Van, ahol többel is...Ha megtetszik egy autó, bérelj fel egy hivatalos állapotfelmérőt, az majd megmondja, meg szabad-e venni az adott járgányt, tájékoztatni fog az esetleges költségekről is, amik várnak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
addikt
válasz venom8888 #13773 üzenetére
Ne is egyen sokat, menjen is ha kell, olcso is legyen, fiatal is, ez igy nagyon nehez lesz. Raadasul az 5,5m a mostani piacon pont egy olyan szam amibol nehez jot valasztani. En inkabb koltenek 3-4-et valami regebbi kocsira ami pont arra jo, hogy A-bol B-be eljussak, vagy vennek 7 kornyeken egy barmilyen uj autot sok garival es azzal tuti nem lesz bajod jo ideig. 5,5-et kolteni egy hasznaltra ami tutira problemas lesz inkabb elobb mint utobb, nem kimondottan jo otlet.
-
KTTech
veterán
válasz venom8888 #13777 üzenetére
Az Astra topicban többet fognak róla tudni, mint a Toyotában... sztem.
Ha tutit akarsz, vegyél egy Toyota hibridet (átvizsgálás után): nincs kuplung (azaz van, de folyamatosan zárt állapotban), nincs kettős tömegű, nincs váltó gond, nincs vezérműszíj probléma, nincs ékszíj gond, a fékek lassabban kopnak stb.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
-
hhgygy
senior tag
válasz venom8888 #13787 üzenetére
Nem ismerem az 1.2 Swiftet. Én 1.4-es 84 LE-s Mazda 3 ból ültem át a 136 lovas HSD-be, nekem ég és föld a gyorsulása. Annál már csak a fogyasztása jobb az összehasonlításban, főleg, ha még köbcentire is vetítjük.
[ Szerkesztve ]
Dell Latitude 5590 i7 8650u 16GB 512 GB NVMe SSD; POCO F3
-
őstag
válasz venom8888 #13794 üzenetére
Jól megértem ezt a részt. Nekem kb ezt a biztonság érzést adta meg az 1.4t scross. Nem versenyautó de ha odalépsz neki csomó mindent megold amit a korábbi szívómotoros autóim nem (és igen vissza lehet váltani, de más a tartomány ahol akkor gyorsul, akkor meg a váltások foghatnak vissza ha nem te vagy Fittipaldi...). Éppen ezért nem mertem kisebb hibridet venni (1.5, 1.8, 2.0), így is van aggodalom bennem hogy a 2.5 hibrid rav4 lomhább lesz mint az scross volt (papíron kb egál ebben).
-
őstag
válasz venom8888 #13796 üzenetére
És a turbó benzines még jobb mert szélesebb a tartomány ahol "megyeget". Főleg egy jó automatával (scross aisinje szerintem jó közepes). Pont amikor a legtöbb figyelem kell nem kell pluszban gondolkozni és gépészkedni (jó sofőr mindent megold persze manuális szívó motoros gépben is, de strapásabb...).
-
őstag
válasz venom8888 #13798 üzenetére
Nem volt K astrám, de nézegettem azt is, ami lejött róla hogy már könnyebb mint sárnehéz elődje, szóval szerintem dinamikában elég lehet az 1.4 turbós. Plusz nagyon halk kategóriában az utastér. Megbízhatóságról sajna semmit nem tudok, újként nézegettem aztán más lett az irány.
-
őstag
válasz venom8888 #13802 üzenetére
1.4t gl+ automata allgrip. Boldog békeidőkben 2017-ben ez 5,6 milla volt (most majd 8...). Bár allgrip nem kellett volna, de akkor automatát csak azzal adtak. Most adtam el 5,4-ért 73 ezer kilométerrel (és ez még jó ár volt, csak eladni akartam nem hirdetni mindjárt itt a rav4).
-
addikt
válasz venom8888 #13809 üzenetére
Hiszel meg a mesekben? Azt is irhatnak, hogy termeli a benzint, ha a garazsban allunk vele, aztan hatha bejon. Ezek a "meresek" egyebkent is ugy szoktak szuletni, hogy lekapcsolnak a kocsiban mindent ami fogyaszt meg a klimat is, aztan egyedul mennek vele csomag nelkul. Arrol ne is beszeljunk, hogy a leirasod alapjan te nyomni akarod neki, akkor rogton +2 litert adj hozza. Teljesen irrealis elvarasaid vannak az autokkal szemben, raadasul keves penzert.
[ Szerkesztve ]
-
-
Gombinyó
őstag
válasz venom8888 #13816 üzenetére
Nem, ez sem fog 5-6L-t enni. Városi, hideg motoros közlekedéssel nyugodtan számolhatsz ennél is 8-10 literes fogyasztással. Dinamikában meg alig jobb az 1.8 HSD-nél.
Másrészt elég nagy valószínűséggel nem fog esni az ára tekintve merre halad az infláció. Jó eséllyel drágább lesz egy évvel öregebben jövőre, mint most.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz venom8888 #13816 üzenetére
Lemegy az ara? Mikozben evente minimum 10%-ot dragul minden uj auto, a hasznaltak sem fognak nagyon zuhanni. Foleg mivel mar a Toyota is 1+ eves varolistara ad uj autot, ez meg radob egy lapattal a hasznalt arakra. En tavaly rendeltem 10-ert egy Corolla-t, azota ketszer dragult meg, most jon a harmadik emeles.
-
Paxker315
addikt
válasz venom8888 #13816 üzenetére
kompromisszummentes? Nem az. Nagyjából forma-forma amit a HSD-vel tudnak, a HSD még lehet, városban dinamikusabb is, meg persze komfibb.
Az 1.6 szívónak az ára meg felfelé fog menni, pont az olyasmi vásárlóközönség végett ami itthon megszokott "hibridnemke, kisturbósnemjó, dízeltőlfélek". Régi vágású, század első évtizedével jobban harmonizáló az 1.6 szívó 4 henger, s, bár se nem gazdaságos, se nem túl dinamikus, de, igény-kereslet óriási lesz rá
És az ár ezt majd leköveti.. Főleg, hogy már 1.5 3hengerrel adják a Corollákat is, nincs opció a kivezetett 1.6 szívóra, fel fog menni az ára a "híre miatt". Tippre kb 500ezerrel fizetnél érte többet jövő tavasszal
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz venom8888 #13816 üzenetére
Hát sajna ahogy többiek is mondják könnyen lehet hogy egy ilyen nemhogy jövőre még évekig nem lesz 5 millió... Plusz apuéknak van ilyen corollája én inkább azt mondanám hogy olyan max ok a motorerő. Apum általában gyorsabban megy pályán mint én, de megindulásos részeken mindig figyelnem kell rá hogy le ne maradjon nagyon (volt egy pár külföldi nyaralás hosszú autópályával).
-
No.01
őstag
válasz venom8888 #13820 üzenetére
8sec gyorsulas? Az uj Corolla a nagyobb 180LE-s motorral tudja azt nem az Aurisok.
BTW ha foldhozragadt fogyasztasi adatok utan kutakodsz akkor szinte csak es kizarolag a Spritmonitort ajanlom olvasgatasra.Ne haragudj, de te el vagy tevedve es varazsolva (nem szemelyeskedesnek szanom) de amiket irsz es linkelgetsz az 10mp-es keresessel kiderithetoen kamu.
Ezek az szivo motorok nem fognak 5 ala esni meg egy ideig biztosan. Ha latod az elmult bo 1 ev piaci mozgasait foleg az utobbi idok torteneseit akkor lathatnad, h ez gyakorlatilag teljesen alaptalan.
A kis turbos motoroknak meg jobb ha utanna olvasol. A Suzikit leszamitva nem eppen a megbizhatosagukrol vagy epenseggel az olcso fenntarthatosagukrol hiresek. Ha nyomod akkor megy, de keveset fogyasztani meg azok sem fognak.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz venom8888 #13826 üzenetére
De az... a gyári adatokat nyugodtan el lehet hinni a Toyotának, annál gyorsabban nem mennek az autóik. A stopperes mérést meg inkább hagyjuk, főleg YT-ról szemre (ahol bármilyen fps-el felvett anyag 60fps-el kerül alapból lejátszásra PC-n).
Apró megjegyzés: a Power mód nem ad nagyobb teljesítményt (főleg nem tartósan, mert az akku kapacitása elég limitált), a benzinmotornak van egy adott maximális teljesítménye, azt sem fogja feljebb csavarni, inkább csak jobb gázreakciót javítja (hamarabb indul meg, cserébe a fogyasztás az egekbe ugrik). De akár Eco módban, ha valaki padlóig tapossa, ugyanazt érheti el.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Senhi
aktív tag
-
aszamóca
aktív tag
válasz venom8888 #13855 üzenetére
Ha újat veszel, alapból csak defektjavítót, és kompresszort kapsz vele, egy ezek tárolására szolgáló préselt EPS nyomatba. Ha kéred a pótkereket, akkor azt felárért adják vele, a defektjavító készlet helyett.
Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
félisten
válasz venom8888 #13850 üzenetére
Megnyugtatlak, a legtöbb modern autónál nem jár alapból sem mankó, sem pótkerék, csak javítókészlet (a javítótrutyi meg a szivargyújtós kompresszor). Még csak emelő vagy kerékkulcs sincs bennük, ezek feláras dolgok.
Anno 80e Ft lett volna a mankókerék és 120e Ft a teljes méretű pótkerék (plusz a szerelőeszközök) a Corollához.
A legegyszerűbb (én is ezt csináltam), hogy veszel egy X kerékkulcsot (jó minőségű olyan 6-8e Ft) meg egy trapézemelőt (jó minőségű olyan 10-13e Ft) és berakod a másik szettből az egyik kereket a pótkerék helyére (tehát ha a téli szett van fent, akkor a nyáriból egyet, ha a nyári szett van fent, akkor a téliből egyet).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
woros
őstag
válasz venom8888 #13783 üzenetére
Pár tapasztalat és gondolat a faceliftes hybrid aurisról (touring sport):
- power módban piros lámpánál odalépsz a másik sávból és konkrétan otthagysz mindenkit, majd könnyedén besorolsz. Nem tudom milyen gyorsulás kellene neked, ha ez sem elég, akkor semmi, viszont az tény, hogy normal módban már lightosabb, ecoban meg ha tövig nyomod a pedált, akkor is csak komótosan elindul. A power mód pont az ilyen kigyorsításokra van, aztán kikapcsolod, az eco meg a dugóban szüttyögésre.
- adaptív tempomat nincs, ezt én is benéztem, de túlélhető
- nekem van benne pótkerék (is)
- 5-6m között lehet venni faceliftes executive felszereltségű touring sportot, tss-el
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest