Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11174 üzenetére
A hibrideket itthon nagyrészt azok veszik, akik hasonló elvi vagy használati okokból nem preferálják sem a dízelt, sem pedig a modern turbós motorokat. Az ajánlott hibridekkel foglalkozó kereskedések általában a benelux államokból hozzák a priusokat/aurisokat/ct200h-kat, ott a hibridekre vonatkozó adókedvezmények miatt nagyobb múltja van ezeknek.
2015 végi faceliftes, jól felszerelt Auris hsd kombik jönnek mostanság az országba (ezeknek mostanság járt le a kinti 5 év) adókedvezménye, ezért ajánlottam a cooper cart. Ezekre még pár év hibridgaranciát lehet kötni, a karbantartási költség márkaszervizben is vállalható a 4+ program miatt.
Viszont az éves futásteljesítmény és a feltehető hosszú távú használat miatt hasonló helyzetben én mindenképpen a lehető legfiatalabb/legkisebb futásteljesítményű autót keresném, akár a toyotát márkaként elengedve, pl i30 vagy ceed kombi formájában is, ha pedig lehetőségem lenne emelni a kereten, új autót néznék. -
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11181 üzenetére
Pedig nincs semmi probléma pl a suzuki 1.4 turbójával sem, sőt kifejezetten jó konstrukciónak számít.
A garanciális autó szervizelése több lesz, igen, de cserébe ismerni fogod az előéletét és a tervezett futással évekig gondtalanul autózhatsz egy jól tervezhető költséggel, nem aggódva a rozsda / korábbi szervizelések / nem ismert előélet miatt. Számomra pl az 5m környéki használtautó szürke zóna, hamarabb futnék be egy szalonba picit többet elköltve egy új autóra, akár egy scrossra/vitarára. -
dj79
senior tag
Igen, valóban van tsi, tdi, azonban nem új autó. 5 millás használt csak hsd lehetne, de annyit nem adnék azért sem
Ck.: én a hibrid esetében kézifék, utána P, így lejtős parkolásnál sem feszíti a rögzítőstiftet. (mondjuk a felépítés és a stiftes rögzítés miatt nem is terhel a váltóra a P fokozat)
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11317 üzenetére
Szerintem kicsit olvass utána a hsd témának, kicsit más a karbantartási igénye. Fiatal autókra meg köthető hibrid garancia.
Nekem is ez volt a problémám anno, hogy senki sem ért a hibrid autókhoz a környéken, de ezen túlléptem, vettem minivci kábelt, szóval adott esetben magam is ki tudom olvasni. A hsd 12v akkuja agm, akár 8-10 évet is elmegy, ugyanis nincs más feladata, minthogy ellássa árammal a rendszert, a motorindítást a nagyakku végzi (meg kb minden mást is). Amúgy a hibridek felára a jobb értéktartás miatt végig megmarad, a megbízható automataváltó pedig abszolút ütőkártya.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11337 üzenetére
Igen, de az itthoni prius2 állomány szervizkönyves része jellemzően magasabb futással rendelkezik, mert kint sem a keveset futott példányok az olcsóak, körül lehet nézni a holland használtautós oldalakon, mint pl a gaspedaal.nl, louwman.nl, etc. Azokat nem éri meg behozni. Amúgy 275e volt a miénkben is, de nem ette az olajat, Fb klubon belül lett csak meghirdetve, az első jelentkező vitte is.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Johnny198612 #11394 üzenetére
Miénk is onnan származik, az előző tulaj ott vette. Nem volt törve, szerviz múlt rendezett, adatok az autodna lekérdezés alapján valósnak tűnnek.
Az admintevékenységről nem tudok érdemben nyilatkozni, az biztos, hogy őket fikázó kommentet eddig nem láttam csoporton belül. -
dj79
senior tag
válasz Dluinet #11413 üzenetére
A járatásról annyit, hogy télen úgyis bekapcsolod a fűtést, tehát indul a benzinmotor nyáron viszont nem érdemes helyben járatni, inkább az első pár száz méteren óvatosabb pedálkezeléssel fel lehet építeni az olajnyomást.
olajcsere: 15 ezrenként az alap, viszont a 7500 túlzás, inkább az üzemeltetési körülmények határozzák meg.
klímahasználat: a tavaszi ablakszellőztetős és a nyári klímázós fogyasztás között nem mértem érdemi különbséget sem a prius, sem most az Auris tekintetében. Ck. viszont más éghajlatú országban van, így nem is kell annyit fűteni/hűteni -
dj79
senior tag
válasz AXisBOLD #11456 üzenetére
Igen, nagyok belül a priusok Nekünk már nem gond, az aurisban is elférnek a töltött gyerekülések, de azért látom a különbséget. Kettőhétért már elő szokott fordulni jó P3, de ezeket ritkán találod meg a hahun. ( a p2-t egy nap alatt adtam el Fb klubon belül, csak ott volt meghirdetve)
-
dj79
senior tag
válasz kw3v865 #11462 üzenetére
Nos, a hsd rendszer teljesen másképp működik.
Az auris/p3 esetében már úgy van megoldva a dolog, hogy a hűtővíz el van vezetve a katalizátor köré, ez segíti a gyorsabb bemelegedést. Vannak különböző fázisok. Az első fázis a hidegindítás (ez addig tart, amíg 40fokot el nem éri a hűtővíz), itt nem is lehet bizonyos fordulat fölé pörgetni a motort. Hybrid assistanttal játszottam az elején, a fordulatszámmérő helyén levő műszeren az eco mező közepén levő jel fölött picivel van ez a 2500 fordulat.
AXisBOLD: Paxker már linkelte is. Érdemes csatlakozni a fenti csoportokhoz, elég nagy tudásanyag jött össze valóban az évek alatt, illetve sok esetben lehet látni véleményezéseket mások által kinézett autókról.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz galervin93 #11465 üzenetére
Igen, a bemelegedés fázisában nem állítja le.
Ha augusztusra kaptál időpontot, akkor még szerencsés vagy.
Milyen autó egyébként? -
dj79
senior tag
válasz Bullitz #11485 üzenetére
A többi (gyengébb minőség) sem olcsóbb jelentősen. Ennek a méretnek sajnos vagy némi felára az elterjedtebbekhez képest.
Paxker315: én is szkeptikus voltam. Aztán Quatrac5 volt a Peugeot 307 hdi kombinkon, apollo a kettes megane kombinkon, nexen a golf5 tsi kombinkon(a tengerpartot is bírta). Ebből kettő erősebb/nehezebb, mint a prius2.
Ha az aurishoz kapott gumik is elkopnak, arra is megy majd 4s. ( vagy még előtte lecserélem az autót )Dluinet: felénk már műszakin az ilyesmi instant mennyéhaza. Egy repedt fényvisszaverőért visszadobják az autót. Az Allianz, illetve most a Groupama casco feltételeiben benne van az évszaknak és a hivatalos méretnek megfelelő gumiabroncs használata.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz galervin93 #11550 üzenetére
Érdemes megvárni klímázva, míg leáll a benzinmotor.
-
dj79
senior tag
Igen, előzésnél viszont a power mód jól tud jönni, hadd nyerítsenek azok a "lovak"
Városban ráadásul kifejezetten idegesítő a többi autós, hogy én már mennék, amikor zöldre vált a lámpa, a kéziváltósok meg még keverik a lekvárt a fakanállalTSI Golfból ültünk át tavaly márciusban kettes priusba, az autópályán kicsit fájt először. Aztán hozzászoktam, most az aurissal megint egy kicsit jobban lehet haladni.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Igen, az aurisnál is, a bal hátsó ülés alatt van a nyílás meg a szűrő, amit nem árt néha kitakarítani.(ülést felpattintod
feltéped,küszöbről műanyag fel, 3 patent kivesz, burkolat kiemel és voilá)[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz tomi5244 #11627 üzenetére
Szia!
Ha rövid távokra keresel autót, akkor egy prius szerintem jobb választás lehetne (ha tudod tölteni, akkor meg plug-in, mert ott nem kell félni az akkugondoktól). A vezetőhely kényelmesebben megközelíthető, nagyobb a hely, a kormányról pedig több dolog vezérelhető.
A hibrid garancia miatt a kor a lényeges, mert akár 11 éves koráig köthető.
A faceliftes aurisok 4,5m körül 100-150 ezer kilométert futottak, ott még jellemzően nincsenek akkugondok.
Általában jobban felszereltek, Toyota Safety Sense rendszerrel, érintős fejegységgel és többek szerint halkabbak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest