Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Upo

    addikt

    válasz KTTech #10346 üzenetére

    Szintén spritmonitor. Az utolsó csavarig vezetek mindent, tankolási és egyéb számlák mind lefűzve.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Dooonfrigo #10373 üzenetére

    Nekem 1-es volt. [link]
    Városi használat is volt, országút és pálya is, a fürgeségét soha nem féltem kihasználni.
    Az 1-esről 2-esre váltó tulajok szerint 1 literrel eszik többet a 2-es. Az 1-es jobban megy, a 2-esben több a hely.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz No.01 #10367 üzenetére

    Helyben kihasználom a plugint, full villannyal megyek, a benzinmotor nem indul be. Max ha véletlen túl nagy gázt nyomok vagy valami miatt hirtelen kell gyorsítani és túlmegy a HSI a PWR mezőbe.
    De ez nagyon nem jellemző, napi 15-30 km az adag, az megy full villannyal.
    Havi 1-2 alkalom országút, darabonként ~250 km, az egyik gyerekhez. Ez 105 tempomat (valós 92-93), esetleg 110 tempomat ha kell.
    Havi minimum 1 pálya is volt benne, 145 tempomat (valós 130-132), 200 km-nyi, a másik gyerekhez. De most online egyetemnél ez kiesett.
    Simán lehetne lejjebb nyomni valamennyivel, de én nem vagyok híve a tötymörgésnek. Lendületesen, egyenletesen megyek mindenhol, kanyarok miatt se pazarlom el a lendületet, féket nem nyomkodom, max ha a körforgalom előtt kell kicsit fékezni. Nem félek előzni, olyankor padló, ami a csövön kifér, hogy minél előbb meglegyen a művelet. Azért nem egy versenyautó a prius, de annyira nem vészes országúton sem. Az előd Yaris TS-el azért nem kicsit jobban lehetett előzni, 100-120 felett különösen, és a kanyart is jobban bírta. Ahol a prius jó ha kiadja 160-al, ott a yarissal simán fordultam bőven 180 felett, de a prius nem kimondottan élményautózásra lett véve. Átlag fogyasztás fele a yarishoz képest. A yaris óra szerint 200-nál 25 l/100km-t mutatott. A prius látványosan leszabályoz óra szerint 197-nél (a sebességmérőn nincs is elöl 2-es számjegy, csak egy 1-es ami vagy világít vagy nem), de nem is néztem még hogy ott milyen fogyit mutat. Illetve nem is mutat, mert 10 liternél vége a skálának. Hybrid Assistant-al lehetne megnézni.
    Most néztem a Hybrid Assistant logot, legutóbbi pályás menet, oda-vissza ~100-100 km. Oda 5.2, vissza 5.7 volt a fogyasztás. De kicsit megszalad a jobb láb, akkor el lehet érni a 6 litert is, bár ahhoz már elég rendesen kell tolni mindenhol.
    Nekünk nagyon bevált a plugin, nem bántuk meg hogy a sima helyett azt vettük. Pár évig még biztos marad, aztán meglátjuk hogy van-e valami használható elektromos, vagy újabb plugin jön helyette,

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz gorgo #10443 üzenetére

    Meghúzod az anyát egy 13-as kulccsal.
    De egy 6-8 ezerért meghúzza a Mayer is, az igaz. :)

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz baritz1995 #10561 üzenetére

    Vannak kétségek a Mannol specifikációkat illetően.
    A VLS eljárást indított a cég ellen, de még nincs hivatalos eredmény ami a sejtéseket igazolná. De az mondhat valamit, hogy olyan specifikációjú olajokat olyan áron árulnak, ami kevesebb mint amennyiért az olaj gyártók az ehhez szükséges komponenseket be tudják szerezni.
    Az eljárás meg azért indult, mert névtelenül jelezték a VLS felé, hogy az olajukra olyan specifikációk teljesítését tüntették fel, hogy nincs jelenleg a piacon olyan adalékcsomag, amivel az összeset tudják teljesíteni. Tehát feltételezhető, hogy ez esetben kicsit túltolták a hazugsággyárat. A specifikációkból ennek hatására visszavettek, de nyilván a termékeket vissza kell hívni legalább egy átcimkézésre.
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    Érdekes ez az autó zajszint mérés, mert az sem mindegy hogy milyen gumiabroncs van rajta. Sőt, más guminyomáson más a zajszint, és minden autón más az előírás. Ha nem írják hogy mi van rajta, akkor nem igazán összehasonlítható, max két ugyanolyan Auris között.
    De különböző autók közötti dB különbség nem biztos hogy helyes eredményt ad, mert a körülmények nem összehasonlíthatók. És nem hiszem hogy mindegyiket ugyanazon a tesztpályán, tesztútvonalon, ugyanolyan típusú, méretű és nyomású abroncsokkal tesztelték, nem is egyformák az előírt gumi méretek.
    És arról nem is beszéltünk, hogy a dB nem is mutatja meg, hogy mennyire kellemetlennek érzékelünk egy zajt. Ugyanakkora mért dB esetén lehet az egyik teljesen ok és "csendes", a másik meg az őrületbe kerget. Erre a sone való, az ad pszichoakusztikai szempontból megfelelő mérőszámot, mivel az emberi hallás jelleggörbéjének a figyelembe vételével alakították ki. De sone-ban nem nagyon látom hogy mérnének tesztekben, se autót, se gumiabroncsot.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz KTTech #10641 üzenetére

    A "váltó" az egy egyszerűségében megbízható szerkezet, abszolút nem szokott tönkremenni, nem nagyon van benne tönkremenős alkatrész. Két villanymotor, egy bolygómű, egy rezgés csillapító tárcsa és némi fogaskerék áttétel olajban. Bontottat fillérekért lehet venni, mert nincs rá kereslet. Gondolkodtam rajta hogy veszek egyet én is poénból próbálgatni, tanulmányozni, de biztos kivágnának vele otthonról... :DDD
    P410:
    https://youtu.be/w_mc17CoyJs
    P610:
    https://youtu.be/vHc-_E8xWnM
    De van több féle hajtás.
    https://youtu.be/iFhRo7A-1Jc

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz paolinho #10713 üzenetére

    P3 egyet csipog ha "kevés" a nafta. De onnan még simán van benne 200km országút vagy város. Kicsit elmérték a jelzést, nagyon sokkal előre csipog, a P2 mikor jelez akkor már tényleg nincs sok. Én meg jelzés után 150 km-el még mindig csak 36-38 litert tudok tankolni (a 45-ből). És rohadt idegesítő, hogy minden indulás után 2 perccel csipog egyet (nem ám rögtön amikor elindulok), sokszor nem is tudom hirtelen hogy mi baja van, amíg meg nem látom a villogó pöcköt a szintmérőn.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz KubanitoS #10754 üzenetére

    Nincs kuplung, nincs generátor, nincs önindító, nincs ékszíj a hibridben. A fékek is sokkal tovább bírják, mert sokszor a visszatöltéssel lassít. Nekem a Priusban 250e km-nél még gyári tárcsa-betét van hátul, az első tárcsát betéttel cseréltem 210e-nél, mert már kezdett válla lenni a tárcsának. A "váltó" sokkal egyszerűbb és üzembiztosabb mint a sima cvt, nincs benne semmi súrlódó alkatrész vagy olyan ami összekapcsolódik-szétválasztódik. Van 2 bolygómű és 2 motor-generátor, ezekkel szabályozza áramról hogy megy-merre megy- milyen az áttétel, ezen kívül csak néhány állandóan kapcsolódó fogaskerék van benne ami olajban fut. Bontósnál kb. eladhatatlan mert nem megy tönkre. A motorra nagyon vigyáz a rendszer, nem állítja le hidegen, csak ha bemelegedett. Nem engedi még pörgetni se, 5ezer párszáznál jobban soha nem forgatja, hanem inkább az áttételt növeli helyette. Így sokkal tartósabb ugyanaz a motor a hibridben mint a más váltós autókban. Az tényleg fura lehet, hogy a gázpedál állás nem mindig áll összhangban a motorfordulattal és a sebességgel, a gázpedál állás egy javaslat az elektronika felé, és abból a benzinmotor és a két villanymotor segítségével állítja elő a haladáshoz szükséges állapotot.
    A sima cvt sokkal bonyolultabb szerkezet ennél, különösen a mostani szériákban levő K411 cvt. Hidraulikák, tárcsák, kuplungok, sőt még egy plusz fogaskerekes váltó is van benne az induláshoz, és mozgásba lendülés után vált át a szíjas hajtásra. Sokkal nagyobb a hiba lehetőség, és az esetleges javítások költségei, mint a hibrid hajtás a néhány egyszerű alkatrésszel, amit kompletten megveszel bontottan 25-30e-ért (mert sose romlik el és nincs kereslet, gondolom leginkább csak sérülés miatt cserélik).
    Az akkutól nem kell félni, vannak jóval 400e km feletti priusok gyári akkupakkal. Ha mégis valami adódik, ~200e körül lehet cserélni felújított akkupakkra. De ez 10 éves kora felett érdekes, mert a hibrid akkura 10 éves koráig garancia van, ha legalább évente egy olajcserét csináltatsz a márkaszervizben.
    A toyota hibrid egyáltalán nem lutri, sőt éppen ellenketőleg, lassan 25 éve jelent meg a priusban, és bizonyított azóta is, a Yarisban levő P510 "váltó" ha jól számolom, a 6. generációs fejlesztés az 1-es Prius óta. [link]
    Én sokkal inkább a sima CVT-t mondanám lutrinak, nem tudom 5-6 éves korában mennyire lesz jól eladható, a mostani 5 éves yarisoknál a hibrid minimum 5-6-700e árelőnnyel bír. És nem csak a benzin fogyasztást kell számolni az üzemeltetési költségnél, a hibrid "váltója"
    gyakorlatilag karbantartásmentes, a 90000 km-enkénti ~3 liter olaj cseréjén kívül. A sima cvt-nél biztos vannak egyéb karbantartási műveletek, mert az a hibrid "váltójával" ellentétben tele van kopó alkatrészekkel. A hibrid az első 5-6 évben biztos hogy csak olajcsere-szűrőcsere jellegű karbantartást igényel, és gyári fékekkel lesz eladva. A sima cvt-nél meg meg lehet kérdezni a márkaszervizt hogy a motorolajon szűrőn kívül még milyen előírt dolgok vannak és mennyiért 5-6 éves koráig.
    Tehát minimum 3 dologban csökkenti a költségeket a hibrid. 1. a fogyasztás, ez se kevés 5 év alatt, de szerintem ez a legkevesebb. 2. a karbantartási költségek az 5 év alatt, ez magasan a hibridé a legalacsonyabb a cvt-hez és a kézi váltóshoz képest is. 3. az eladáskori masszív ártöbblet. Az újkori árkülönbségnél biztos hogy nagyobb lesz az árkülönbség 5-6 évesen, a nem hibridek sokkal jobban dobják az árukat. Már ezzel meg lehet nyerni az arányaiban nem is olyan sokkal magasabb bekerülési árat, és a másik két tényező miatt még további plusz nyereség jön.
    Amúgy a szomszéd RAV4-e is csak akkor kapcsolgatja "összevissza" a benzinmotort, amikor már üzemmeleg, akkor meg nem számít. Ha visszahűl, akkor nem kapcsolgatja, hanem addig járatja amíg be nem melegszik megint. Ráadásul amíg hideg a motor, addig ha nincs kimondottan agresszívan lepadlózva, nem is terheli/pörgeti a benzinmotort, hanem tartja ~2500-3000 fordulaton, és inkább a villanymotorok által az áttételekkel csinálja a gyorsításokat, tehát abszolút motorkímélő az üzemmód. Ráadásul nem indítómotorral indít, mivel az nincs benne. A hajtásra szolgáló egyik villanymotor (az MG1) indítja a benzinmotort. Nem is akárhogy, a sima indítómotoroshoz képest magasabb fordulaton tekeri meg, tehát nem kap olyan rázó terhelést a csapágyazás mint a hagyományos önindítózással. Ráadásul a hibrid előbb csak megforgatja a benzinmotort hogy mindenhova eljusson a kenőolaj, és csak utána ad rá gyújtást és üzemanyagot, mikor már felépült mindenhol a kellő olajnyomás. Ezt ugye simán meg tudja csinálni a nagyfesz akkuról hajtott erős villanymotorral, a sima 12V akkuról hajtott 12V-os max. néhány lóerős, és néhány másodpercig üzemeltetett hagyományos indítómotorral szemben.
    Ja, erről még egy dolog eszembe jutott, ez a 12V akku. A hibridben ez is sokkal jobban bírja, mert itt a 12V akku kizárólag a computert indítja el, ami utána intézi azt, hogy minden más a nagyfesz akkuról kapja meg az energiát. Nem szokott ez se sűrűn bedögleni, nagyjából most a Prius 2-k vannak soron 12+ éves korukban, amikben ki kell cserélni a gyári 12V-os akkut. Nem is csoda, a hibridet be lehet indítani egy kanos állapotú 9V-os elemről, behúz egy relét, indítja a számítógépet, a többi már a másik akkuról megoldódik (pl. el is kezdi rögtön tölteni a 12V akkut a nagyfesz akkuról).
    Még egy a hibrid akkuról. Ha nincs fatális elektronikai hiba, akkor nem tudod lemeríteni. kb. 20 és 85% közt használja a hibrid akkut. OBD adapterrel és szoftverrel lehet is látni, amit a műszerfalon üres hibrid akkunak jelez, az 21%, amikor teljesen feltöltöttnek jelzi, az 85% töltöttség. Tehát amikor azt látod a műszerfalon hogy üres és teli között mozog a töltés, az valójában 20-85% közti használat. Ha rákeresel a neten, akkor ez az akkuk ideális használati tartománya, tehát ez kíméli a legjobban, ettől lesz a leghosszabb az élettartama. 20% alá soha nem meríti, ehhez gyakorlatilag baleset szintű meghibásodásra van szükség, de ez nem szokott előfordulni.
    Szóval én biztos hogy annyiért nem vennék túlbonyolított cvt-t a hibrid helyett. Ha azon a párszázezren múlik, akkor is előbb vennék hibridből egy kedvezményes bemutató autót vagy egy pár hónapos használtat a cvt helyett.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Cifu #10828 üzenetére

    Egyrészt ez a megtérülés duma kicsit fura, egy autót nem megtérülésre veszünk.
    Másrészt eléggé sántít az összevetés. Mert 5 év/100000 km után ha eladod, akkor a simához képest a hibrid simán hozza az 1,2 milliós árelőnyt, sőt talán még többet is, mert nagyon jól tartják az árukat. És ezen felül a használati idő alatt még pluszban hozza a fogyasztással és a karbantartási költségekkel a megtakarítást. A hibridben nincs ékszíj, kuplung, generátor, indítómotor, turbó, kettőstömegű, stb, a hajtásban kb. 2 bolygómű és két villanymotor olajban futva, aztán ennyi, a hagyományosnál már egyszerűségénél fogva, és több évtizedes tapasztalat alapján is megbízhatóbb. A motor atkinson ciklusra állítva a képességeihez képest töredék terhelésen üzemel az egész élettartama alatt, az előírt karbantartásokkal mondhatni örökéletű (persze mindent tönkre lehet tenni, szándékosan vagy hanyagsággal, de ez bármire igaz).
    Ha amúgy is megvan a pénz a hibridre is, akkor én nem látok egyetlen okot sem, ami miatt érdemes lehet bevállalni a kis turbós, mechanikailag sokkal bonyolultabb kéziváltós szerkezetet vagy a szíjas hagyományos CVT-t a hibriddel szemben.

    Amúgy meg ha már megtérülésről van szó, akkor kérdem én, finom mosollyal a szám sarkában, hogy hogy jön ide bármilyen vw csoportos autó (hiába szép a varrás benne)?? :U

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Gombinyó #10831 üzenetére

    Vékonyabb olaj? Arra a ~7000 ft árkülönbségre gondolsz ami az olajnál van összesen olajcserénként? Annál bőven többet hoz vissza.
    Igen, lehet hogy a második tulaj problémája amiket írtál, de ez a használt árán meg is fog látszani. Azért írtam, hogyha nem te kíséred az utolsó útjára hanem el lesz adva, akkor nagyon nem jön össze a matek hogy miért lenne jobb a nem hibrid.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz SoulReaver #12305 üzenetére

    Váltó típuskódot nézd meg az adattáblán. Az A/TM sorban van.
    https://youtu.be/iFhRo7A-1Jc

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz BeZol #12352 üzenetére

    Én pont az ellenkezőjét tapasztalom. P3 Plugin van most, abból is barcelona red-et vettem volna, de olyan színben nem létezik, csak sima P3. Ahogy figyelem azóta is a hirdetéseket, a pirosak azonnal elmennek, nagyon nehéz kifogni. Ha van több színben eladó egy helyen akkor elsők között viszik a pirosat.
    A fehér szerintem épp nem egyszerűbb, ahhoz inkább a lerúgott cégautó/taxi asszociáció párosul. Ahogy tapasztalom, a fehéret nehezebb eladni mint a pirosat.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz No.01 #12368 üzenetére

    Nekem 2013-as a plugin, és még nincs benne tpms (szerencsére). 2014-ben lett valahogy kötelező, onnantól biztos van benne.
    Amúgy a P3 még csak 4 szenzort tud, a P4-től kezdve 8-at (téli+nyári).
    Ha gyárit veszel bele, akkor minden csere után programozgatni kell.
    Én inkább vennék utángyártott programozható szenzorokat, amiket a gumis felprogramoz a meglevő gyári szenzorok kódjaival. Akkor csere után is kéne hogy menjen, mert nem tudja az autó hogy ki lett cserélve.
    Amúgy Techstream-el simán programozható otthon is, ha van kábeled, nem egy agysebészet. Én a klíma beállításokat is igazítottam magamnak vele.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz #76500480 #12381 üzenetére

    Az egy mechanikai plusz zárás az ajtózár mechanizmusban. Ha duplán zárod, akkor még bentről se lehet nyitni a kilinccsel.
    Ez arra való, hogy ne tudjanak ablak betöréssel és benti kilincs nyitással behatolni az autóba.
    Nem gondolom hogy meríti az akkut, csak valami plusz mechanikát kattint be az ajtózárban.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz baritz1995 #12386 üzenetére

    Féltengely törésre a rajta levő gumibabákat szokták mondani. Alatta marad a víz és szépen elrohasztja. Le szokták vágni a gumibabát a közepéről, és onnantól nem törik.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Coccolino_O #12815 üzenetére

    Szívósor, fojtószelep környékén nincs folyadékszivárgás? Fojtószelep és IACV ki lett pucolva? Idle sensor-hoz bejut rendesen a hűtőfolyadék? Légtömegmérő pucolva? Tömítéseket a szívóoldalon ellenőrizni kell. A nem megfelelő hűtőfolyadékra is írnak ilyent, lehet hogy bezavarhat a fojtószelepnél az érzékelőnek? Nem lett mostanában vízzel utántöltve a hűtőfolyadék?
    Lehet még a hűtőfolyadék hőmérő szenzor gond is, ha félremér akkor szintén emelhet fordulatot.
    De ezek általános dolgok, logikai alapon végiggondolva lehetnek ilyesmik a problémák. De nem vagyok autószerelő, csak kontárkodom magamnak a dolgaimat egy pár évtizede.
    Egyáltalán milyen motor van benne? 2NZ-FE vagy 2SZ-FE?
    Nem tudom hogy van-e benne egr szelep-egr hűtő, ha olyan széria akkor azt is érdemes kipucolni ha már szét van kapva, a szívócső járataival együtt. Bár az nem kimondottan alapjáratos dolog, inkább egyenetlenebb járást, csökkent teljesítményt, nagyobb fogyasztást okoz.

    [ Szerkesztve ]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Veron #12821 üzenetére

    Emil Frey-t sokan szidják, Toyota és Lexus csoportokban is. Lehúzós banda (vagy csak simán a hozzáértés hiányzik), sokszor minősíthetetlen viselkedéssel párosítva.
    Toyota Mayer inkább ajánlott, korrektek, és árban is barátságosabbak a tapasztalatok szerint.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz No.01 #12824 üzenetére

    Épp ez az, hogy a Mayer jól elvégzi a munkát, és az van a számlán amit meg is csináltak. Kapcarongynak se nézik az ügyfelet, ami meg volt beszélve azt elvégzik, ha valami adódik közben akkor meg jelentkeznek előtte.
    Gyári alkatrész rendelés ügyben meg számoltak be jelentős árkülönbségről a kettő között, ötvenpárezres dolgot akartak Emilnél hetvensokért adni, nyilvánvaló hogy hol lett rendelve (ugyanazzal a termékkóddal természetesen).

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz No.01 #12822 üzenetére

    Changelogot szerintem nem fogsz találni sehol, nem jellemző hogy publikálnák.
    Visszahívásokat itt tudod nézni: [link]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Ck. #13127 üzenetére

    Hát ha már megvan a biztosítás, akkor annál egyszerűbb tesztet nem tudok, mint hogy megpróbálod érvényesíteni. Akkor kiderül, hogy van-e olyan apróbetűs amit nem vettél észre.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Veron #13138 üzenetére

    Nekem is volt, azt hittem hogy onnan jön, de a kesztyűtartóban zörgött a holmi.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz duracell89 #13536 üzenetére

    Akkor már egy Camry nem lett volna jobb? Biztos hogy csendesebb és erősebb mint bármelyik Corolla.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Ahim #13692 üzenetére

    Az miért kell? Ready-ben folyamatosan tölt a nagy (hibrid) akkuról.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz KubanitoS #13921 üzenetére

    Soha nem értettem ezt a "nem akarok kínlódni a töltögetéssel" dolgot. Beállok a garázsba, kiszállok, kinyitom a töltőajtót, és bedugom a töltő dugóját. Kb. 3 másodperccel igényel többet mintha nem tölteném. Beszállás előtt kihúzom, visszaakasztom a helyére, becsukom a kisajtót, újabb 3 másodperc. Abszolút nem értem, hogy ez miért jelent egyeseknek olyan óriás problémát.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Sztiven Segá #13978 üzenetére

    Nyilván nem azokra gondoltam, akiknek fizikailag nem adott a lehetőség. A témaindító mercis esetben is tölthetné otthon, de nem akar vele "kínlódni". Ott abszolút nem értem a dolgot. És valószínű, hogy az új merci mellé talán megengedhette volna magának egy fali töltőpont megvásárlását, de az autóhoz adott EVSE részére egy fali tartót mindenképp. Akkor pedig egy mozdulat a dolog.
    És nagyon sokan vannak így vele, sok helyen olvasom, hogy megtehetné, de "nagyon kényelmetlen". :O
    Olvastam esetet, hogy cégautóknál próbáltak plugin hibridekkel zöldíteni, de kb. elbukott a dolog, mert arra nem voltak képesek a dolgozók, hogy amikor visszaértek a telephelyre, akkor kiszállás után rádugják a töltőkábelt.
    Pedig ez abszolút csak akarat kérdése az említett esetekben, és számomra nagyon dühítő nemtörődömség.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Bullitz #14206 üzenetére

    1-1 modult nem érdemes cserélni az akkupakkban, mert rövid időn belül a maradékból is fog gyengülni, lehet folyton visszajárni.
    Ilyenkor célszerűbb egy komplett fiatal bontott akkupakkot beépíteni, a régiből a működő modulok beszámításával volt akinek 200-250-ből megállt az egész.
    Tekintve, hogy így megint 15-20 évre elvan az akkupakk, és itt nincs önindító, generátor, kuplung, kettőstömegű, részecskeszűrő, stb. stb., ez még mindig bőven belefér szerintem.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Soma01 #14247 üzenetére

    [link] ??
    [link] ??

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz gibzon37 #14317 üzenetére

    A prius-on ilyen rugózós lemez van a filc végén, azt kell ráhúzni a műanyag vízszintesen álló részére. Szerintem csak behajlott a vége. Piszkáld ki és nyomd vissza a helyére.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Sobod87 #14449 üzenetére

    Általában a középkonzolnál szokott lenni, az utasoldal felől a lábnál kell megkeresni a kárpit alatt. Néha szét is szokott csúszni, és akkor áztatja a lábteret.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz gaborn1 #14545 üzenetére

    Ez kb. olyan mint az ablakoknál. Nem lepődnék meg, ha az ablakokhoz hasonlóan ez is benne lenne a kézikönyvben.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz AXisBOLD #14551 üzenetére

    Az 1.3 és az 1.33 az két külön dolog, az első jó, a második nem.
    Illetve 1.3-ból is van európában két féle, a 2NZ-FE és a 2SZ-FE. A 2SZ hosszabb löketű kicsit. Nem tévesztendő össze a JDM 2SZ motorral, az egész más belül. 8 sonkás főtengely a 4 helyett, dugattyúk másak, vezérműtengely tök más, szelep nyitások, hűtővíz kör más, EGR rendszer van benne, ami au európaiban nincs.
    Az 1.33 az meg az 1NR-FE, amit inkább ismeretlen előélettel kerülni érdemes.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz gaborn1 #14559 üzenetére

    Kézikönyvben szerintem benne van. De nagyjából annyi, hogy a gázpedál karakterisztikát állítja, tehát hogy mekkora pedál elfordulási szöghöz mekkora gázállás tartozik. Az eco-normal-sport az kb. 3 táblázat az ecu-ban. Ebből következik, hogy a két végpont azonos. Tehát egy hirtelen full padlógázra mindhárom módban ugyanúgy fog gyorsulni (többen ki is mérték). Csak a normál napi közlekedésnél érződik másnak a köztes tartomány az eltérő megfeleltetés miatt.
    Illetve az eco mód egy kicsit különbözik. Eco-ban vannak plusz beállítások, például a szellőztetés, klíma, fűtés energiaigényéből is visszavesznek, például a klíma teljesítményének, ventilátorok fordulatszámának, esetleges elektromos fűtés rásegítés teljesítményének csökkentésével. Toyotákban szokott még lenni úgynevezett hatékony szellőztetés mód, ott automata módban jobban erőlteti a belső keringetést, ezáltal azt próbálja elérni, hogy ne a kinti hideg/meleg levegőt kelljen fűteni/hűteni, hanem a bentit szinten tartani.
    De ezeket az eco módos spórolásokat is lehet egész jól konfigurálni. Egy részük az autó menüjében is elérhető. És egy csomó beállítás van még TechStream-el szerviz kábelen keresztül is. Nekem egyébként még erről is van egy táblázat a prius kézikönyvében, benne van hogy mit hol (is) lehet állítani.
    Ja. az eco módot én is rettenetesen utálom, szerintem helyenként már a balesetveszélyes kategória, annyira döglött. Nekem legalábbis biztosan, aki a normal-hoz van szokva. Csak volt már, hogy véletlen megnyomódott az eco észrevétlenül, aztán csak meglepődtem hogy mi van...

    [ Szerkesztve ]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz venom8888 #14667 üzenetére

    Én biztos nem várnék ilyen áremelkedések mellett. Mi is felvettünk a maradékra egy személyi kölcsönt, aztán pár hónap múlva visszafizettük az egészet.
    Szerintem jobban megéri az a párezer-pár tízezer ft plusz költség ami decemberig előáll ha végtörleszted, mint fél-egy millával többet fizetni érte decemberben.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz gaborn1 #14739 üzenetére

    Most olvasom, év végére 450-es €-t várnak. Na akkor a 6M az már 6M 750e, és akkor még €-ban ugyanannyi árral számoltam. De a kereslet nő, a készlet fogy.
    Simán ott lehet decemberig 7-800e forint, de akár több is. Nincs az a hitel ami 5 hónapra ennyibe kerülne. Érzésre még ha full 6M-t felveszek és decemberben visszafizetem, lehet még akkor sem. Akkor meg jobban járok a hitellel.
    Mi hasonlóan jártunk, 5 hónap keresés után felbukkant az autó ami túl jó ajánlat volt. Kocsiba ültünk, lefoglalóztuk, gyorsan egy személyi kölcsön a saját banktól (amúgy még jobb ajánlat is volt mint az egyéb kalkulált csodahitelek), mire jött a számla, utaltunk.
    Mikor meg bejöttek a várt pénzek, akkor visszafizettük. Valami tízezres nagyságrendű plusz költsége volt a lezárásnak, de azóta is van egy kiváló autónk. És jobban jártunk, mintha befektetést, megtakarítást felbontottunk volna idő előtt.

    [ Szerkesztve ]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Ck. #14986 üzenetére

    Szerintem így 1 hétre rá már csak nem fog berobbanni az a kútoszlop... :DDD
    Mármint miattad.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz pècsimunkás #15056 üzenetére

    Ja, vagy úgy...
    De azért néha a tényeknek is utána kéne nézni, manapság egyre kifizetődőbb ha az ember tisztában van a valósággal is. :U

    [ Szerkesztve ]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz aszamóca #15326 üzenetére

    A corolla cross már 5. generációs hibrid rendszerrel van, az összes többi most árult hibrid még max. 4. generációval.
    Az 5. gen-ben jelentősen fejlesztettek a benzinmotorokon is, persze még vékonyabb olajakkal. De a nagyobb változás a hibrid hajtásban történt. Erősebb, hatékonyabb villanymotorok, a hajtóműben áttervezték pl. az olaj disztribuciót a kisebb súrlódási veszteség elérésére. A Power Control Unit áttervezésre került, az összkerekeseknél már nincs külön Unit a hátsó motornak, hanem egyben van az egész. A hátsó motort feltolták ~42 lovasra a régebbi 8-tizenpár-ról. Az akku nagyobb kapacitású de kisebb méretű és könnyebb (18 kilóval a Corolla szériánál), a hátsó ülés mögül átkerült az ülés alá.
    Az új PCU-val áthangolták a gyorsítási érzést is, az egyenletes gyorsításról átálltak jobb "G élményt" adó gyorsításra, alacsonyabb benzinmotor fordulattal és kisebb motor és hajtómű zajjal (nyilván ezért kellettek az erősebb, nyomatékosabb villanymotorok és a nagyobb akku is).
    Sajnos részletes infót, szétszedős videót, írást nem találtam, ezeket az infókat toyotás irásokból, info előadásokból szedtem össze. De szívesen látnék egy (több) Weber Auto-s videót az új rendszerről.
    Az újdonságok meg mindig kicsit drágábbak. Én ha pufiautót szeretnék (amúgy nem), akkor a rav-ot és a corolla cross-t is kipróbálnám, nem biztos hogy nem az újabb rendszer tetszene jobban.
    De elvileg sima corollában és a prius 5-ben is lesz 5gen hibrid, úgy hogy van remény azoknak is akik rendes autót vennének.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz KTTech #15387 üzenetére

    De ehhez szét is kell barmolszedni, utána meg opikailag is korrekt módon összesütni, hogy még be se ázzon.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Senhi #15385 üzenetére

    Lexusoknál is van már műváltás. Van amelyiknek 2, van amelyiknek 4 fokozatú konkrét váltó van ráültetve a HSD hajtómű végére, és ezekkel szimulál 8-10 kamu fokozatot (de nem értem minek).

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz FLx #15484 üzenetére

    Mióta nincs TPMS? Nem is tudtam róla.
    Mert a techstream-ben pár évvel ezelőtti autókra még ott van a TPMS programozása.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz FLx #15497 üzenetére

    Érdekes. A gyári toyota diagnosztika is mutatja a nyomást, sőt megfelelő OBD adapter esetén app is mutatja: Tire Assistant
    Illetve itt vannak a tpms szenzorok: [link] [link]
    Tehát tisztában van a nyomással, ugyanolyan elemes szenzor van a kerekekben amit cserélni kell ha lemerül. Annyi, hogy a műszerfalra esetleg nem írja ki a konkrét nyomást, csak figyelmeztető jelzés van. De attól még a nyomás kinyerhető a rendszerből.
    Ez olyan, hogy manapság már vízhőfok, olajhőfok, olajnyomás stb. kijelzés sincs, de attól még nem vacak a hűtése vagy az olajozása.
    Ha neked igényed van rá, akkor vehetsz valami hasonlót, gyári kapcsoló helyre betehető, és OBD-ről kiolvassa az autóból a nyomás értékeket: [link]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz FLx #15509 üzenetére

    Be lehet programozni az autóba 8 szenzort. Téli-nyári váltásnál egy gombnyomás. Egyszer kell beprogramozni a két garnitúrát, utána csak váltani kell közöttük.
    Persze ha dilettáns csinálja, és nem a meglevő 4 mellé, hanem helyette programozza a másik garnitúrát, akkor ez a helyzet. Vagy nem dilettáns, csak generálja magának a rendszeres könnyű bevételt. De ez legalább olyan rossz, mintha nem értene hozzá. Csinálja meg rendesen, vagy mást kell keresni.
    Amúgy meg pont azon megy mindig a hiszti, hogy már jelez hogy kicsi a nyomás, pedig nem is olyan kicsi, legalábbis sokan erre panaszkodnak. Alacsonyabb nyomáson szokták olyankor resetelni, és utána fújni nyomásra, mert különben átmeneti időszakban hajlamos egy hidegebb éjszaka után már alacsony nyomást jelezni.
    De ha neked ez ekkora gond, akkor tényleg ott a linkelt készülék, és ott fognak virítani neked a nyomások.
    Nem gondolom hogy tömegigény lenne a gumi nyomások megjelenítésére az átlag tulajok körében, szerintem a toyota se fogja erőltetni a jövőben, bőven elég a figyelmeztetés.
    Ha egy 2.3-2.4 nyomásnál a figyelmeztetés 2.0-2.1 környékén megjelenik, az én még nem gondolnám kritikusan kicsinek, veszélyesnek meg semmiképp. Állítom, hogy az úrvezetők jelentős része ezt meg sem érzi vezetés közben, sőt a mai túlszervózott, kevesebb visszajelzést adó autóknál nem is biztos hogy érezhető.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz FLx #15556 üzenetére

    Pont erre van a kit-in, az indításgátló kiiktatását gátolja fizikailag. Sok idő, mire hozzá lehetne férni az ECU-hoz.
    Az érték meg nem nagyon játszik, bontani is visznek tized akkora értékű autókat is. Épp az lehet a jelentősége, hogy a védelemmel ezt inkább ott hagyják és keresnek másikat ami két átdugással vihető.
    Tréler ellen meg nincs védelem, talán ha körbeöntöm 20 köbméter betonnal. Csak reggel tartana sokáig a bejutás... :)

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz rmehesz #15614 üzenetére

    Arra számíthatsz, hogy kb. mindent elfelejt. Vezetési statisztikák, a te profilod amit az autó a vezetési stílusodból rakott össze, és amiből pl. a tankolás utáni megtehető km-t jelzi. A fejegységben a beállításokat újra kell állítani, azok is és az ott levő tanult adatok is elmennek.
    Visszarakáskor a hibakódok, ha nem valódi hiba miatt vannak, csak az üres adatok miatt esetleg valamit gondol az autó, azok elvileg az ötödik indítás-leállítás után el kéne hogy tünjenek. Ha tartósabban is marad valami, azt pedig ki kell olvasni, freeze frame adatokkal együtt, és kielemezni az okát.
    Nem ismerem a körülményeket, és nyilván ha nem elengedhetetlen a dolog, akkor én nem venném ki az akkut, helyette egy havi csepptöltés az autóban egy éjszakára/egy egész napra szinten tudja úgy tartani, hogy ne legyen baja az akkunak.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Tom1939 #15828 üzenetére

    Hangszigetelés tekintetében vannak érdekességek. Én is nézegetem a témát egy ideje, ha jön a jobb idő, akkor majd próbálok alkotni valamit. Egyrészt az ajtók belsejébe kell tenni, a hangszórók miatt, sokat jelent hangzásban és zajszigetelésben.
    Rengeteget számít állítólag az ajtók alsó élére a gumi tömítés, állítólag rengeteg menetzajt elvesz (szélzajt és úttestről visszaverődő zajt). Camry-ben gyárilag ott is van, illetve minden felsőbb kategóriás autóban. Francia fórumon találtam leírásokat: [link]
    Aztán további extra hatásért a doblemez, padlólemez, csomagtér padló és a kerék dobbetétek nagy sűrűségű hangszigetelő lappal való szigetelése. Padló és a dobbetét ami állítólag sokat számít.
    De lehet mintát venni az S Maybach-ról, ami a leghalkabb belterű autó.

    A kék a nagy sűrűségű zajszigetelő anyag. A képen a padlólemez is full kék, csak nagyon átlátszóra csinálták, hogy a többi látszódjon.
    A sárga a habos/gyapjú szerű anyag
    A zöld az csillapító anyag
    A piros a karosszéria hab
    Szürke a dobbetét filcek.
    Forrás: [link]
    Nálam gumicsíkok és ajtó+padló+dobbetét a cél, de hidegben nem bontogatok belső burkolatokat.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz KTTech #15986 üzenetére

    Ha megállsz a lámpánál, akkor leállítja a motort. Akkor mi töltené a hibrid akkut? Ha meg nem bír ki 2 percet a hibrid akku töltés nélkül, akkor szervizben a helye.
    Hibridnél ráadásul az N nem kapcsol semmi szerkezetet a "váltóban", csak nem ad áramot az MG1-nek, amitől az esetleg járó benzinmotor forgatónyomatéka nem fog átmenni az MG1 felőli bolygóművön. Tehát csak elektronikus változás történik.
    P-ben is ugyanezt csinálja mint N-ben, csak még az éket is becsappantja a kihajtásnál.
    Tehát ha úgy vesszük, P-be rakosgatva jobban kopik mint N-be.
    Kéziféknél meg a bowden és a pofák kopnak.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz No.01 #16025 üzenetére

    Mondd a szerelőt, aki tisztában van a HSD működésével, és az meg fogja neked mondani, hogy mi kopik N-be tételnél. A "váltóban" semmi, mivel az N és a D csak elektronikusan különbözik, az inverterben az IGBT-k máshova adnak más áramot.
    Maga a váltókar, meg a benne levő nyomógombok kopnak a legjobban.
    Tessék átnézni pl. a WeberAuto csatornáját, részletesen magyarázza a hibrid hajtásokat. Aki végignézi, és megérti, az nem fog utána badarságokat beszélni.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz Ck. #16031 üzenetére

    Ott sem kopik semmi. Ugyanis az a HSD után van biggyesztve. Sőt az LC500-nál már 4 fokozatú váltó van mögötte.
    Tessék átnézni tényleg a HSD működést, a benzinmotorról nem jut tovább a hajtás sehova N-ben, tehát a HSD kihajtásán levő váltóba se megy semmi, mert áll a tengely.
    Nincs kuplung, nincs hidraulikus csatolás, nincs kapcsoló köröm, semmi csúszó, klattyanó, váltó alkatrész benne, hanem állandóan kapcsolódó fix áttételű fogaskerekes bolygómű van benne (az újabbakban kettő).
    Az MG1 a napkeréken van, a benzinmotor a bolygókeréken, a "külső gyűrű" megy a kihajtás, az MG2 felé. Az MG2 fix kapcsolatban van a kihajtással (difi), tehát ha az forog, akkor a kerekek is forognak.
    Ahhoz hogy legyen hajtás, az MG1-et kell villanymotor üzemmódban hajtani, a benzinmotor és az MG1 egymáshoz képesti fordulatszáma határozza meg, hogy a kihajtás áll, vagy a benzinmotor hajtását hosszabb vagy rövidebb áttételezéssel továbbítja.
    Ha D-ből N-be rakom, akkor gyakorlatilag az MG1-re adott elektromos hajtás változik meg, a feszültsége, fázisa, frekvenciája. Semmi nem kopik jobban vagy kevésbé.
    Legalább a 3. generációs hibrid hajtás áttekintő videót meg kéne nézni, ez a hajtómű az alapja az összes jelenlegi hsd hajtásnak, ezen az elven működnek most is, kisebb-nagyobb módosításokkal. De az elv innen megérthető. Illetve látszik az egyszerűségében zseniális szerkezet, ami alig néhány alkatrésszel és okos szoftverrel mindent megold. [link]

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

  • Upo

    addikt

    válasz KTTech #16034 üzenetére

    Nem, nincs kuplung a HSD-ben. Az ami annak látszik, az csak egy rezgéscsillapító tárcsa, nem lehet nyitni-zárni.

    Ha nincs áram alatt a rendszer, akkor szabadon pörög az MG1 és MG2, azaz "üresben van".
    Illetve lenne, mert az ékzárat mindig bekattintja ha leállítod. Szerintem pont azért, mer áram nélkül különben szabadon gurul.

    Adtam linket a videóra ami elmagyarázza, aztán van másik is ami részletesebben. Igen színvonalas egyetem hatalmas tudású oktatója magyarázza el az asztalán szétszedett-összerakott hibrid hajtóműveken. Ha nem haragszol meg, annak jobban hiszek.

    Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"

Új hozzászólás Aktív témák