Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sensut

    őstag

    válasz Sensut #13286 üzenetére

    A történet vége indulásból bonyolultnak tűnhet a több végkifejlet miatt, pedig nem az. Tulajdonképpen csak két valódi vég van, egy jó és egy rossz, a többi lehetőség csak ezek elérésének módján változtat, a lényeg ugyanaz marad - megállítani az Arcváltoztatót. Elég sokat kísérleteztem a lehetőségekkel mire összeállt egy kép, amit most lejegyzek ide némi segítség gyanánt.

    A történet végkifejletének menete azon a ponton ágazik szét, amikor elintéztük a mesterlövészeket Kelet-Pripjátyban és átadtuk az orvlövészekre utaló bizonyítékot a seregnek. Ezt követően jelentünk Bormannak és itt lesz már két választási lehetőségünk:

    A rendes, teljes játékmenethez a második lehetőséget kell választanunk, amikor beszélni fogunk Göröggel.

    Görögnél újra választanunk kell két lehetőség közül:

    A teljes játékmenethez itt is a második lehetőséggel kell élnünk, amikor Kovcurt ki akarjuk hallgatni a német ládákkal kapcsolatban.

    Ezt követően a teljes vég így néz ki:

    - Göröggel lerohanjuk a banditákat és kifaggatjuk a sebesült Kovcurt a német ládák ügyében.
    - Borman Limanskba menekít minket a Göröggel amíg rendeződnek a dolgok, ott közben megtaláljuk a német ládákat dokumentumokkal.
    - Limanskból a Kórházba menekülünk, ott utat nyitunk vissza Kelet-Pripjátyba a monolitos kulcsokkal.
    - Kelet-Pripjátyban még el kell pusztítanunk plasztik töltetekkel a zsoldosok arzenálját, nevezetesen két tehergépkocsit, amit nagyon őriznek - itt mehetünk a Göröggel, vagy nélküle.
    - Az arzenál elpusztítása után a Generátorokhoz kell mennünk megállítani/elfogni a Xenomorfot a konténert szállító kocsival. Ez a konténeres kocsi voltaképpen az, amit keresünk is Hugóval.
    - Borman megadja a Generátorok átjáróját és küld egy ajánlólevelet Slavennek, egy ottani elitnek.
    - Vitalij atya is küld egy levelet Jermol atyának a Generátorok bázisánál, aki mellékes infókkal lát el cserében.
    - Miután átértünk a Generátorokhoz, meg kell várnunk a reggelt, hogy a társaság felébredjen és előjöjjön.
    - Beszélünk Jermol atyával - kapunk tőle más feladatot is, ami nem kötődik a tulajdonképpeni történethez.
    - Megvárjuk és beszélünk Slavennel - itt is több választásunk lesz, de a helyes válasz az, amikor sikerül meggyőznünk Slavent hogy beleegyezzen a konténeres kocsi ellopásába.
    - Éjjel, mikor mindenki visszavonult, beszélünk Leonyid atyával, aki segít ellopni a kocsit. Ha a kocsit Leonyid atya tudta nélkül próbáljuk meg ellopni, akkor az felrobban és futhatunk a laborba elpusztítani a blokád vezérlőpultját - ez rossz végkifejlet!
    - A kocsit a konténerrel a megadott helyre kell vinnünk a megadott időn belül.
    - Megjön Hugo és csapata egy helikopterrel.
    - Hugo szerint eddig tartott a küldetésünk, mehetünk haza, a többi az ő dolga.
    - Ez nem tetszik, végzünk Hugóval és csapatával (Hugót elég nehéz kinyírni!).
    - A kocsival visszahajtunk a bázisra, ahol közben megjelent a Xenomorf, az Arcváltoztató, és elkapjuk őt.
    - Jön egy hatalmas kitörés, bemenekülünk a laborba, de közben a Xenomorf elszabadul és bejut a blokád vezérlőpultjához.
    - És itt jön két lehetőség a végkifejlethez - mentéssel mindkettőt ki lehet próbálni.

    Ha Bormannal azt választjuk, hogy nem érdekel a Görög és a zsoldosok arzenálja, más terveink vannak - ez a legrövidebb játékmenet. Ekkor a Göröggel való kalandok mind kimaradnak, csak átvesszük Vitalij atya küldeményét és magunk kell megtalálnunk az átjárót a Generátorokra. Az átjáró épületénél Ripley fog várni ránk és utasításokat ad. A Generátoroknál a bázisra éjjel egy csatornán át kell bejutnunk titokban, és egyenesen Leonyid atyának kell átadnunk Vitalij atya levelét, így Jermol atya mellékküldetése is kimarad. Tovább minden a rendes játékmenet szerint történik.

    Ha Görögnél azt választjuk, hogy nem érdekel minket Kovcur, akkor kimarad a banditatámadás, Limansk ás a Kórház, egyenesen a zsoldosok arzenáljának felszámolásába vágunk bele és onnan minden a rendes játékmenet szerint megy tovább.

    Szóval nem is kérdés, hogy melyik a kedvezőbb játékmenet. Az, amikor mindent elvállalunk Bormannal is és a Görögnél is, mert ekkor nem csak egy csomó plusz kalandban lesz még részünk, hanem fontos információkat is kapunk a történet kikerekedéséhez. Ez esetben csak egy valaki marad ki a történet végéből: Ripley, akinek szerepe már amúgy sem mérvadó.

Új hozzászólás Aktív témák