- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Yettel topik
- Mobil flották
- Netfone
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Május 27-én Párizsban tart bemutatót a Realme
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Új hozzászólás Aktív témák
-
joey04
titán
Mondjuk ezt be is nézte a samu: Nem erre számított a samsung: egyre fiatalabbak az iPhone-osok
ami viszont igazán érdekes, az az, hogy a samsungosok többsége a 35-44 éves korosztályba tartozik, az Apple viszont egyre többeket csábít el telefonjaival a 18-24 és a 25-34 éves korcsoportból.
Plusz ahogy a korábbi vitánkban említettem, a reklám eleve nem lett sikeres: A márkát váltók között háromszor annyian tértek át a samsungról az Apple-re, mint fordítva.
na ez a gyomros...
-
danikollar
őstag
Összehasonlításra ott vannak az esetlegesen független újságírók, tesztcsapatok. Ne a Nokia tegye már meg!
-
gebro
aktív tag
-
gebro
aktív tag
Egy termék megkülönböztetése más terméktől, egy jól bevált és elfogadott marketing stratégia, amivel nincs is semmi gond, hiszen ez mindig is így működött. Én is ezt vallom, hogy be kell mutatni azt, hogy az „én” termékem mennyiben "jobb", mint egy másik termék.
A "fikázás" meg egy rossz szóhasználat volt, ami viszont nem tőlem származott, csak reagáltam rá, de az is tulajdonképpen inkább a Nokia és az MS kapcsolatát minősítette, hogy ki az úr a háznál.
Egyébként meg az adott reklámban nincs arra semmi garancia, hogy a két telefonon milyen beállításokkal készültek a képek, ezt majd a felhasználók fogják eldönteni. Mint kiderült, tavaly szeptemberben a Lumia 920 reklámjában csalt a Nokia, amiért bocsánatot is kértek, na ennek tudatában kicsit hiteltelen az ilyenfajta reklám.
A félreértések elkerülése érdekében azért megjegyzem, hogy sem iphone sem wp telefonom nincsen, és nem is tervezem egyiket sem, tehát nem vagyok egyik cég felé sem elfogult.
A végére érve én sem tartom rossz dolognak a termékek egymástól való megkülönböztetését.
-
gebro
aktív tag
Akkor ezek szerint én nem átlag júzer vagyok, mert én mindig utána nézek a teszteknek és véleményeknek ha valamit venni akarok, és reklámokra meg nem adok, mert tudom, hogy mindig csak a pozitív oldalát mutatják a dolgoknak. Mint tudjuk, tökéletes termék nincs, csak jó PR.
Egyébként meg minden mással egyetértek amit írtál.
joey20 Igen, csak szerintem fikázás helyet túl kellene szárnyalni, de ez meg megint más történet.
-
Glenda
addikt
Nem hát. Úgy látszik nem emlékszel, hogy amikor kijött az iPhone, körberöhögték és jöttek a drop testtel, hogy márpedig az iPhone olyat nem tud. Nem tudom melyik volt az aktuális csúcsmodel, azzal hasonlították össze. Végül a piac döntött és a Symbian meghalt.
Másrészt normáliséknál az ilyen reklám belefér. Megjegyzem, szerintem az "I'm a PC, I'm a Mac" reklámok is jók voltak, az autógyártók reklámai is jók. Igenis mutassák be, mivel jobb, mint a konkurencia. Az átlagjúzer nem fog gsmarénát olvasni, tv-ben látja, hogy a Samesung xyz okostelefon tud facebookot és van rózsaszínben.
A gyökérség az az, amikor bemegy a user a témobájlba és lebeszélik a bármilyen telefonról (még ha WP készülékről is) hamis állításokkal.
Mert ugye ezekben a reklámokban ha hazudnak, akkor lesz irgum-burgum, ahogy az Apple már kapott párszor.
De na, ha ez kell nekünk megkapjuk. Kovács Lajos a Cillit banggel hatékonyabb, mint a "más termékkel". Biztos Kovács Lajos a zseni, mert nekem nem úgy működik a cucc, mint a reklámban.
Úgyhogy reklámozzanak szabadon, de amint hazudnak valamiben, büntessék meg őket úgy, hogy legközelebb eszükbe se jusson. 10 glendából 9 ezt javasolja.
-
gebro
aktív tag
Tipikus microsoft reklám. Míg össze nem állt a Nokia velük, addig ez nem volt jellemző a Nokiára.
Részemről egy kicsit lehangoló, mert így lesülyednek az ms szinvonalára.
Amúgy ebből is csak az látszik, hogy ki az, aki diktál. -
drzsoo1
aktív tag
annyit még hozzátennék, hogy pont a Nokia 925 ár kategória használók heavy userek. Aki ilyen telefont vesz, az előtte megnézni teszteli kipróbálja stb. Az aki becsattog a T mobil boltba rábök a telefonra az a 10 e ft os szegmensben nézelődik, nem a 100 ezres-ben. Tehát pont a heavy userek, akik mi vagyunk, fogjuk eldönteni hogy mennyi Nokia 925 fogy. A reklám ott csal, hogy a Nokia fotó képességét emeli ki, ebből az következik hogy a low end Nokia is jó fotós, pedig tudjuk hogy mennyire nem az.
-
WinPho
senior tag
"És így működik a kapitalizmus. Mindenki próbál elnyomni másokat, úgyhogy nyomj el te is másokat még jobban"
/Videómánia/
Kizárt, hogy pontosan idéztem volna... -
Pont hogy egy bejáratott márkának nem kellenek az ilyen húzások. Mert amúgy is beszélnek róla. Az egy másik kérdés, hogy ez a fegyver kétélű, és ha rossz a reklám (lásd pl. bizonyos Samsung reklámok) akkor annak negatív visszhangja lesz.
A Nokia nem az iPhone felhasználókat degradálta le, hanem egy etalonnak tekintett készüléket egy egyszerűen kommunikálható termékspecialitással (ami sok felhasználónak fontos) próbálta kiemelni (és nem az első eset, emlékezz az ominózus Nokia Color reklámra).
Félre ne érts, nem ez az egy-két reklám fogja kirángatni a Nokiát és az MS-t a szarból, ahhoz nagyon sokat kell még lapátolniuk. De az biztos, hogy sok itt olvasható véleménnyel ellentétben, nem ront a finnek renoméján - és ez a reklámkampány önmagában nem szar.
A Samsung kampánya azért lehetett visszatetsző, mert ott az iPhone usereket "leöregezték és kifigurázták". Bazi nagy különbség hogy a userbe rúgsz bele, vagy esetleg a készülékbe (próbálsz).
(#159) joey20: az általad linkelt reklámok (az elsőt leszámítva, mert az sok szempontból egy borzalom), nagyon jók, de nem alkalmazhatók minden esetben (más szeretnél kommunikálni - és megint más piaci dominanciával a hátad mögött reklámot gyártani, amikor tudod hogy tiéd a mindent vivő sláger, és más a kommunikációd akkor, ha csak másod, vagy harmadhegedűsnek számítasz).
-
Zolik
senior tag
Így már azért más. Nem kell mindent úgy kezdeni, hogy szar.
Amit írsz megcáfolom: anyám nézegette múltkor a tvr hét utolsó oldalán lévő hírdetést és kérdezte, hogy mi az az ifon (nem ájfon kijetéssel, hanem ifon)? Mondtam neki, hogy olyan mint ezek az új telefonok csak 3x annyiba kerül. (egy átlag felhasználónak, aki a telefon negyedét se használja ki annak max presztizs teló) Ha valakinek azt mondod Nokia, igen annak az EU-ban jól csengő neve van még most is. A Nokia meg már a 90-es évek vége felé is gyártott USA only telefonokat (ott a híres mátrix jelenet az első részből) szóval annyira nem ismeretlen ott se.
Mondjuk már így is túl lett beszélve a dolog, Nokia csinált egy reklámot majd eldől hogy hoz e úgy vásárlókat vagy sem.Nah pár nap múlva megint lesz egy jó topicunk:
"Microsoft Releases New Surface Vs iPad Commercial, Mentions New Reduced Price Of Surface" -
joey04
titán
Na akkor megpróbálom egyszerűbben: Egy bejáratott és elfogadott márka/rendszer megpróbálkozhat ilyesmivel. Jelenleg a Nokia név nem cseng túl jól, a WP meg az átlagnak ismeretlen. De még akkor sem tuti a siker, ha mondjuk Android/samsung párosról esik szó, egy korábbi Nielesen elemzés szerint az embereknek nem jött be a samu féle fikázós reklám sem.
-
Nem véletlenül nem hangzik el egyetlen szóval sem, hogy Windows Phone.
Mitől szar? Mert a termék egyetlen tulajdonságát emeli ki, amiben jobb az iPhonenál - és ez a képalkotás. Semmi másra nem fókuszálnak: - akarsz egy jó kamerás mobilt? Vedd a Lumia 925-öt. Ennyi.
Valaki tényleg előkaparhatna már egy értelmes érvet, mert az hogy szar, elég kevés...
-
Touch-ko
őstag
`Nem baj, hogy ezzel a Nokia nem iPhone tulajokat akar meggyőzni arról, hogy váltsanak, hanem embereket akiknek nincs még ilyen telefonjuk, hogy ne a ""nagy és híres" iPhone-t vegyék, mert ez még annál is jobb képeket csinál.`
-Ehhez viszont akkor a Nokianak jobban ossze kellene szednie magat...
-
Fabianus
tag
válasz
Oppenheimer #149 üzenetére
Szerintem szokta a Nokia hangsúlyozni a helyfüggő szolgáltatásait és az összeszerelés minőségét is. Persze lehet, hogy azok az összekarcolós, leejtős, stb, videók nem hivatalos forrásból származnak. De kb ennyi is amiben igazán jó, maximum a designt lehetne hangsúlyozni még, de az szubjektív. Ami ezen túl jöhetne, az meg már MS, nem Nokia.
Amúgy kíváncsi vagyok, mit szólnak majd az ismerőseid a reklámhoz? Ugyan ők sem a célcsoport, és legkevésbé sem reprezentatív, de legalább nem egy geek forum közössége. -
Oppenheimer
nagyúr
Nekem nem azert nem tetszik mert összehasonlítás van benne - én nagyon is adnám ha lehetne ilyet az euban is - ,hanem azert mert erőltetett es izzadsagszagu amit a Nokia művel. Ha egy egysejtű lát par Nokia reklámot akkor azt is észreveszi, hogy mind ugyan arrol szol: milyen király éjszakai Fényképek (esetenként iphonenal vagy galaxyval összevetve). Az lesz utana a benyomása, hogy egy Nokia masban nem is jo, csak éjszakai fotozasban, de ezt a legtöbb ember le is szarja. Latni Facebookon hogy milyen zajos es elmosódott kepeket raknak fel, nem is érdekli őket kicsit se a képminőség. Es ők a 95%, akiket megcéloz a reklám. Csak, hogy ezt pont telibeszarjak. Le fogom tölteni ezt a reklámot es megmutatni par laikusnak, hogy mit gondolnak ezek utan a lumia 925-rol.
utana Megkérdezem őket hogyha lenne 200k-juk telefonra, iphonet vagy Nokiát vennének-e.
-
joey04
titán
Az összehasonlítós reklámok lehetnek jók. De ez szar. Mondjuk régebben az alma is jobb reklámokat csinált. Viszont ez nem csak szar, hanem ciki is, pont azért, mert más is a szifonhoz méri a saját cuccát. Ezáltal akarva akaratlanul, továbbra is az lesz az etalon. Az meg csak a hab tortán, hogy egy samutól még csak-csak, mert az ismert és elfogadott rendszert nyomat (droid), de a wp (most mindegy, hogy jó-e maga a rendszer) egy ismeretlen valami, ami alig terjedt el (nem kell mutogatni százalékos javulást, eladásban sehol nincsenek). Így egy ismeretlen valamit mérni az egyik tophoz... Hát hülyeség szerintem.
-
Zolik
senior tag
Ott a pont.
A mezei userek 98%-nak fingja sincs arról, hogy mi az a 2 magos processzor vagy az AMOLED kijelző.
Az ilyen reklámok pont ezeknek az embereknek szólnak, akiket valamivel meg lehet fogni. Adott esetben a fényképezéssel.
Nem értem, hogy ez mitől gusztustalanabb, mint a "más mosóporoknál 50%-al jobb fehérítő képesség" típ. reklámok? Sokan úgy csinálnak itt mintha egy WP user a telefonjával verne agyon egy iP usert és a végén lefotózná vele a hulláját...A sírósoknak, hogy ez milyen gusztustalan reklám egy klasszikus Coca Cola vs Pepsi Cola: [link]
-
Lall
veterán
válasz
dreamdancer #140 üzenetére
Nem baj, hogy ezzel a Nokia nem iPhone tulajokat akar meggyőzni arról, hogy váltsanak, hanem embereket akiknek nincs még ilyen telefonjuk, hogy ne a ""nagy és híres" iPhone-t vegyék, mert ez még annál is jobb képeket csinál.
Ahogy crey is írja, még mindig nem ti/mi vagyunk a célközönség a telefoneladásoknál, akinek a feje ki sem szakad a különböző tech portálokból (tudatos vásárlók), hanem az "egyszeri ember", aki a centrumos szatyrával elindul telefont venni, de nem tudja, hogy milyet fog haza vinni, de látott egy reklámot...
-
válasz
dreamdancer #140 üzenetére
azt nem veszitek figyelembe, hogy ti tényleg azok a vásárlók vagytok, akik szakportálokra járnak, véleményt formálnak, úgymond pro usereknek számítotok.
Nem ti vagytok a célközönség. Nagyon nem. Marginálisak vagytok a teljes vásárló hányadot tekintve. A célközönség pontosan az a típus, aki bemegy a szolgáltatóhoz, és rábök arra a készülékre, amit a legtöbbet ajánlják neki, vagy amiről a legjobb reklámot látta.
-
dreamdancer
őstag
válasz
Touch-ko #138 üzenetére
Nagyon jól összefoglaltad a lényeget. Aki beleolvas apple-ös portálok fórumaiba, az láthatja, hogy ez a reklám nem azt a reakciót váltotta ki, hogy jaj, ideje Lumiára cserélnem az iPhone-omat, hanem pont ellenkezőt. A Nokia zseniálisan idegeníti el a termékeitől a cirka fél milliárd iPhone-tulaj nagy részét és innentől ez a reklám kifejezetten kontraproduktív, sz@r.
Ezzel max a meglevő Lumia-tulajok egy részének okoznak némi elégedettséget, de sok új vevőt nem szereznek.
-
zombinyul
addikt
Ooo. Nekem van Lumia is, iPhone is, mindkettot imadom, melyik oldalra alljak?
Teny, hogy le kellene akadni mar az Applerol... Inkabb fikazzanak Samsungokat, azt birna a harem! -
Touch-ko
őstag
`Szóval a konkurencia ekézésén kívül az ilyen reklámnokak azért az is a célja, hogy felhívja az ilyen népek figyelmét arra, hogy az iPhone nem minden, van jó okostelefon azon túl is.`
A celjat azert megkerdojeleznem. A reklam megnezese utan (mint iPhone tulaj) nem erzem azt, hogy nekem valtanom kellene Nokiara.
Azt erzem inkabb, hogy fikaztak azt a termekem amit hasznalok.Anno amikor kijott a Get A Mac kampany epp Windows-t hasznaltam, es bizony jokat nevettem mikor megneztem oket anno.
A Mac guy sokkal inkabb eltalalt volt, mint ez a reklam raadasul Justin Long akkoriban vallt kozismert szinessze..Tehat en nem erzem a reklam utan, hogy le kellene cserelnem az iPhone-om. Es itt bizony szamomra meg is bukik a dolog. Az evek soran pedig annyira a kozismeretbe kerult az iPhone, hogy a tomegek mar csak megszokasbol veszik azt. Miert vettel iPhone-t?
-Mert jol mukodik, es megbizhato. Nem a kamera volt az elsodleges dolog, igy a Nokia-t is max. a kamera miatt vennek, vagy veszik meg. Ez pedig retegvasarlokat vonz, nem pedig tomegeket. Retegvasarlokat, mert akinek fontos a sok app az Androidot, vagy Apple-t vesz, akinek fontos a megbizhato, jol osszerakott telefon, az Apple telefont vesz,(vagy Win-t) akinek fontos a hosszu support az iPhone-t vesz. Akinek fontos az, hogy az atlagnal jobb, netan profi kepeket lojjon, az vesz egy normalisabb fenykepezot + BB-t egy Nokia helyett.Es itt jon be a retegeket kielegito Nokia.
De ez az en velemenyem 8 ora munka es 2 sor meg 1 Cidre utan...
-
krmts
csendes tag
Azért azt se felejtsük el, hogy az Apple PR-kampányának hála nagyon sok átlagember számára az okostelefon = iPhone. Tragikusan sok embert ismertem és ismerek, akik nem úgy mennének be egy boltba, hogy "venni szeretnék egy smartphone-t", hanem hogy "venni szeretnék egy iPhone-t", és egy teló csak akkor "okostelefon" ha alma logó van a hátán. Na jó, most már a Samsungról is tudnak.
De még így is, ha ránézünk egy átlag "okostelefon" ábrázolásra, a legtöbbjükön stilizált iPhone van, stb.
Szóval a konkurencia ekézésén kívül az ilyen reklámnokak azért az is a célja, hogy felhívja az ilyen népek figyelmét arra, hogy az iPhone nem minden, van jó okostelefon azon túl is.
-
Glenda
addikt
válasz
dreamdancer #131 üzenetére
Ilyet sajnos felénk nem lehet csinálni. De bezzeg Kovács Lajos meg a Cillit Bang 5 perc alat letakarít, na azt lehet.
-
fffeco
tag
Úgy látom ma a Nokia fikázása a divat... kicsit meglepődtem mennyi ember hurrog pedig egyáltalán nincs semmi gáz ebben a reklámban.. söt vicces, hogy az apple reklám jelenetei köszönnek vissza. Szerintem eltalált dolog főleg, ha az ember látja mellette az apple verzióját.
-
Ádám16
addikt
válasz
Cyberpunk #99 üzenetére
"The headphone jack is going to be on the bottom
. Pfúú
"
Nekem tetszik ez, nem is értem, miért pörögtök ezen a dolgon. Szerintetek, ha az Apple lenne ebben a helyzetben nem ezt csinálná? Vagy bármely más konkurens. A Samsung még így is ezt műveli, amint láthattuk, hogy nincs is óriási szüksége rá, de darálja a lejárató kampányokat... Ha a Nokiára orroltok, akkor tegyétek ezt a többivel is. -
válasz
dreamdancer #131 üzenetére
Itt sem Apple mondtanak, hanem iPhonet. Ne akard belemagyarázni, detto ugyanaz a kategória.
-
Xero
nagyúr
válasz
dreamdancer #131 üzenetére
Vista-t azért előszeretettel emlegették.
-
Xero
nagyúr
Az Apple ugyan ezt eljátszotta, bár az legalább szellemes volt: Mac vs PC reklámok
A gond az, hogy ok jobb a kamera rendszer, de tényleg összehasonlító képekből áll egy komplett reklám? Rém fantáziátlan.
-
suckall88
tag
Én 4S-el szebb képeket lövök mint ők 925-el.
-
Glenda
addikt
válasz
dreamdancer #125 üzenetére
Bár nem akarok politikát csinálni a topicból, megjegyezném, hogy pont a Microsoft volt az egyik legnagyobb Obama támogató 2008-ban (12 nem biztos), O pedig leírja a könyvében, amikor a Googlenél volt vendégségben mikor még csak szenátor volt (vagy még az se?), mert annyira jó viszonyban van valamelyikkel a három közül.
És itt be is fejeztem a politikát.
-
dreamdancer
őstag
válasz
Pirosász #107 üzenetére
Csak egy kicsit gondolkozz már, könyörgöm.
Kábé az összes nagyobb cég támogatja valamelyik oldalt anyagilag, sokan mindkettőt. Pereik is százezrével vannak. Ezzel együtt 25 éve ez az első eset, hogy ilyen szinten belenyúltak a törvénykezésbe. Az összes többi támogató érdekében az összes többi perben meg nem, autóipar, egyéb számítógépes cégek, könnyű- és nehézipar stb stb.
Hátrálj egy lépést, felejtsd el egy pillanatra az Apple-fixációdat és próbáld meg a teljes képet nézni, esetleg olvass utána részletesebben a témának. Ja, összetett, bonyolult, míg a te interpretációd annyira egyszerű és világos - kár, hogy hogy csak részigazság.
-
CaptainHomer
csendes tag
Jó a kamera, ez tény. De egy készülék sikeréhez más is kell, no az mikor jön?
Pl.: amikor valahol megjelenik egy ájfón azt azonnal lehet kapni, erre nagyon ügyelnek, hogy a készletek meg a disztribúció jó legyen. Egy új Nokiára meg mennyit kell várni, hogy eljöjjön kishazánkba? Tudom, hogy nem mi vagyunk a fő piac, de az amerikai termékbevezetések sem alakulnak valami gördülékenyen... Nem árasztja el a boltokat a tömérdek Nokia újdonság egyik napról a másikra. A hírekkel való mahinálás az viszont megy rendesen, csak nem tudom ezzel milyen imidzskép kialakítását célozták meg a finnek... -
Sur1G
aktív tag
Szerintem nagy húzás a Nokiától egy ilyen reklám. Az apple fanok azért fogják kitenni meg linkelgetni, mert mekkora "gáz" az összehasonlítása, a másik fél röhög, hogy megint az apple-t "hergelik", a nokiások meg örülnek, hogy lehet kapnak normális készüléket. Szerintem akármivel kitehették volna, itt nem az a lényeg, hogy jobb-e vagy sem, hanem, hogy maga az iPhone léte sokkal jobban "terjeszti" a reklámot. Egy kicsit olyan érzésem van, mint név feliratos kóla termékeknél.
-
Ali G.
senior tag
válasz
Oppenheimer #119 üzenetére
nem járatja le magát csak maga az a dolog, hogy a kamera jó képeket csinál kevés ahhoz hogy az iphone-t meg lehessen szorongatni
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
dreamdancer #81 üzenetére
+1, wp topikban ugyan ezt fejtettem ki, hogy ezzel csak lejáratja magát a Nokia. Vannak nagyon jó összehasonlító reklámok, pl a lejjebb linkelt BMW-s, de ez a Nokiás most bűzlik, mint egy döglött ló.
-
madgie
titán
válasz
BanditAkos #117 üzenetére
Az olyan elitta az agyát, nem kell hozzá szifon.
Ha te meg komolyan gondolod mindezt, akkor írd le hatvanszor egymás után : Xperia.
-
BanditAkos
csendes tag
Nem is tudom a reklám maga elég gagyinak sikerül hiszen valaki nem azért vesz szifont mert szép képeket lő, hanem mert azt hiszi elit lesz tőle
-
CaptainHomer
csendes tag
Én mindig jól mulatok az ilyen reklámokon, de ez gusztus dolga. Az a baj, hogy mindenki azt várja a Nokiától, hogy végre feltámad, és letesz egy olyan készüléket az asztalra ami űbertuti. Csakhogy Nokia ilyet nem nagyon csinál. Vannak csúcs készülékek, de általában olyan a portfólió, hogy feature-önként lehet jobban és roszabbul felszerelt cuccot kapni. Az Apple meg mindent belerak egy készülékbe amiről úgy gondolja megüti az "AMAZING" szintet és lesz egy jó készülék közben mindenki kiakad, hogy drága...
-
Dottore
addikt
De akkor a Mac vs. PC sorozat is mekkora gáz nem? Ebben a háborúban nincsenek jók vagy rosszak.
-
Pirosász
aktív tag
válasz
dreamdancer #100 üzenetére
Lehet hogy én látom rosszul,de nem lepődnék meg rajta,ha a következő választási kampányt rendesen támogatná anyagilag az Apple.Szerintem itt ez történt.Ez így nyilván rendben van szerinted.
-
joey04
titán
Ezekkel a reklámokkal az iPhone hype alá adják csak a lovat, nem értem őket (Nokia, samsung). Az meg hülyeség, hogy manapság a legjobb fotókat Nokia Lumia készülékkel lövik a felhasználók. Nekik van a legjobb kamerával rendelkező telefonjuk. Ez tény. De ebből nem következi automatikusan az, hogy a legjobb képeket is ők lövik...
-
ghost364
senior tag
Lehet hogy a kamerája jobb,de az iphone minden egyéb területen veri.
-
dreamdancer
őstag
A reklámok általános színvonalát illetően sok tekintetben egyetértek.
Az összehasonlítgatósdi eleve ingoványos talaj, ebben a kategóriában nagyon nehéz jót alkotni és közben nem lépni át egy bizonyos határvonalat, kellően elegánsan csinálni.
Ami meg a 920-at illeti, a Nokia jelenleg is marginális szereplő az okostelefonok között a maga 3% körüli részesedésével, a 920 mennyi lehet ebből? Szóval lehet, hogy az iPhone-tól tömegesen kezdtek átáramlani az emberek a 920-hoz, de valahogy mégsem értek oda...
-
-
QwErTy42
addikt
De azt a tényt azért magad sem tagadod, hogy Androidon és iOS-en ugyanaz a program legalább 5 de sok esetben 100 variációban érhető el?
Mert így jön ki az a különbség a javukra. Ennek fényében nem élvezek el egyik platformtól sem, hogy milyen jó, hogy kismillió alkalmazás van rajta. 80%-uk hulladék.(androidot használok by the way)
-
válasz
dreamdancer #81 üzenetére
Akkor egy amúgy beállt piacon te mivel adnád el a terméked? Sőt, tovább megyek: egy olyan piacon, ahol amúgy marhára ismeretlen brandnek számítasz?
Ne felejtsük el, hogy 3-4 éve az amerikai piacon a Nokia név semmit nem mondott, szóval a piaci bevezetés alatt álló márka abszolút megállja a helyét.A Samsungnak ez sikerült, igaz kellett hozzá X év, mire a Galaxy széria mondás lett az USA-ban is (és pontosan ugyanezt a taktikát követték és követik).
Csak hogy ne egyet mutassak, itt egy ugyanabból a sorozatból, vagy még egy. -
Zolik
senior tag
válasz
dreamdancer #81 üzenetére
Akkor valamit nagyon rosszul csináltok, mert amik a magyar tv-be / sajtóba mennek reklámok inkább elriasztanak egy terméktől nem hogy vársárlásra ösztönözve. Kezdve az elcseszett hangú "hankook tájjjöörr" reklámtól a béna sör reklámokig. Az ilyen igényesen leforgatott és összerakott reklámok 100x jobban megfognak (még az az apple csinálta volna fordítva akkor is) mint ezek amiket az EU piacon nyomnak.
Igen egy másik telefont rak a sajátja mellé. Mégis mit rakjon, egy palacsinta sütőt?
Nem tudom ki emlékszik még rá de a régebbi Lidl újságokba a saját termékei (pl pizza stb) összehasonlító fotókkal voltak feltüntetve pl: 50%-al több feltét mint a Tesco-s pizzán stb. Ezzel elismerték volna hogy az überfos tesco gyorsfagyasztott pizza lenne legjobb??"Ez az összehasonlítgatósdi már a 920 kapcsán se váltotta be a reményeket"
Kaptál adatokat a Nokiától, hogy hányan vettek - cseréltek Lumiára a reklám hatására?Néha olyan reklámokat elkapok a tv-be, hogy arra gondolok elsőre - ezek tuti be voltak szívva mikor megcsinálták - mert ilyet normális ember nem készít. De biztos bennem van a hiba...
-
BoC1ka
senior tag
Azért végignéztem nagyjából mégegyszer a topikban a hozzászólásokat, konkrétan itt most nem nagyon védte senki az applet és kivételesen egy "birka" sem jelent meg, tehát nem értem mire alapozod azt, hogy valaki is védné az i5 öt jelen esetben...most csak te fikázod mint a nokia a reklámban
(#96) Zolik
Maradjunk annyiban hogy az i5 kamerája mind fotózásban mind felvételben elég jónak számít. Simán elképzelem a Nokia jobb ebben. Ennyi. nem lehet egy telefon mindenben a legjobb. árban/minőségben/kamerában stbstb.
-
NGA
addikt
válasz
dreamdancer #81 üzenetére
Elég másként látjuk a marketing vonalat.
Itt egy remek példa, hogy a VW hogy reklámozta a Karmann Ghia-t USA-ban, a Ferrarit is mutatva.
-
vanye
senior tag
válasz
dreamdancer #81 üzenetére
"Azzal, hogy egy konkrét telefont rak a sajátja mellé, már el is ismerte, hogy az az etalon, a mérce, amit ő megütni kíván"
Miért, nem az ötös szifon a mérce? Nem az Apple eladásihoz akar a Nokia felzárkózni? Nem azt szeretné, ha az ő készülékeit használnák az amcsik? Dehogynem. Akkor meg?... Inkább dugják homokba a fejüket, mint Magyarországon, ahol egyik kereskedelmi tévében sem lehet még említés szintjén sem beszélni arról, hogy van ám egy másik is?! -
madgie
titán
Nem akarok durva lenni, de az aláírásodat kell csak elolvasni.
Leírhatja azt neked hat ember, hogy nincs mondjuk GarageBand-szintű zene app, vagy iMovie-szintű rendszerbe integrált vágóprogi, vagy mittomén, ezer példa van, amiben jobb (még) az iOS. A válasz úgyis annyi, hogy minek az, nem átlagusernek való, stb.
A lényeg, hogy felesleges belemenni ezekbe, nekem is kár volt.
-
Pirosász
aktív tag
Akik szerint ezek a reklámok gusztustalanok azoknak egyébként üzenem,hogy szerintem ez a gusztustalan.[link] A Samsungnak volna egy ötletem.Csinálni kéne egy animációs kisfilmet,ahogy egy alma meglop egy S betűt,az utána szalad,majd az alma Obama mögé bújik.Az pedig elzavarja az S betűt.
Szerintem ütne.
Apple szóvivője közölte, hogy üdvözlik a határozatot, mely azt mutatja, hogy kormányuk az innováció pártján áll, és elítélik a Samsung viselkedését, akik visszaélnek a szabadalmi rendszerrel.
A szóvivőt az Apple saját halottjának tekinti,mivel sajnos rászakadt a mennyezet,mikor ezt mondta. -
Lall
veterán
válasz
Cyberpunk #80 üzenetére
Lehetne, ahogy van is millió meg egy olyan reklám amiben nincs benne a konkurencia terméke. Ebben benne van. Na bumm.... Nem a Nokia szarta a spanyol viaszt évtizedek óta ez megy. Tegnap írtam már, hogy az apple, meg úgy használja a "better" szót, mintha ők találták volna fel.
Ez a reklám lényege, a saját erősségeim kiemelni, a másik gyengeségeivel szemben.
-
Zolik
senior tag
Miért te mit tennél? Ülnél és néznéd hogy szétesik a céged? Ez a reklám nem fikázás-alázás, ezt hagyjuk már! Egy egyszerű kis összehasonlító film, hogy miben jobb. Épp ebben. A fikázás/alázás az lenne ha azt mondaná a narrátor csóka, hogy vegyetek Nokiát mert az ájfonnal szar képeket lehet csinálni, csak ezzel lehet jókat és a végén lefotóznák az iphone-t összekarcolva mert tok nélkül kb 2 nap alatt tiszta karc lesz.
[link] -
dreamdancer
őstag
"tanítani lehetne az itthoni marketingeseknek" - én sales-marketing vonalon dolgozom elég régóta és meglehetősen nagy léptékben, nem egy 3 fős kft-ben, és ilyen minőségben mondom: az ilyen típusú összehasonlítás, ebben a formában és kivitelben a legnagyobb mellényúlás.
Azzal, hogy egy konkrét telefont rak a sajátja mellé, már el is ismerte, hogy az az etalon, a mérce, amit ő megütni kíván - ilyet legfeljebb új, ismeretlen, a piaci bevezetés alatt álló márkákkal érdemes csinálni, egy Nokia-kaliberű cégnek ez inkább az égő kategória.
Ráadásul egy olyan telefont rak a sajátja mellé, amelynek a vásárlói pont olyan szempontokat tartanak fontosnak (kompakt, könnyű, vékony, dizájn, minőségi anyaghasználat stb.), aminek a 925 alapból nem felel meg - mintha az új Kiát azzal próbálnák eladni, hogy mennyivel nagyobb a csomagtartója, mint egy Porschénak és kevesebbet is fogyaszt - a Porsche-tulajok mindkettőre tesznek.
Ez az összehasonlítgatósdi már a 920 kapcsán se váltotta be a reményeket, a júzerek nem váltottak tömegével iPhone-ról Lumiára. Ezzel így legfeljebb csak kiröhögtetik magukat.
-
Lall
veterán
Ja, mert ahhoz a Nokiának kurva sok köze van. Van vagy 20 saját appjuk, kb. ennyi.
A te gondolatmeneted szerint, gyártok egy fakutyát, ami mindenki fakutyájánál élethűbben ugat, de elkezdem reklámozni azzal, hogy szar, fröccsöntött fahatású műanyagból készül. Remek gondolatmenet.Amúgy az feltűnt egyeseknek, hogy egy reklámban a saját erősségem emelem ki és azt próbálom szembeállítani a másik cég termékével. Mert REKLÁM! Szemét egy világot élünk, ahol a saját pénzemen, saját magam ajnározom. Ilyet...
-
Zolik
senior tag
Kit érdekelnek az alkalmazások? Ez a reklám a telefon fotós képességeiről és nem az alkalmazásokról szól!
De ha már itt tartunk kíváncsi lennék egy összehasonlító tesztre Nokia kamerás alkalmazása és az iphone 5-höz képest.Az meg már el mondva x+1x hogy az alkalmazások 90%-a megvan WP-n is, csak appleéknél mindenből x4 megvan ugyan az más névvel. Ennyit erről!
-
Zolik
senior tag
Nem akarok senkinek se neki menni, az erőszak sose megoldás. Csak egyszerűen a mai napig kiakaszt mikor az ájfon bírkák foggal-körömmel védik az istenített telefonjukat, mintha az lenne az innováció csúcsa.
Kíváncsi leszek mit hoz a jövő, de készítsen az apple bármilyen terméket is (legyen az tényleg egy hulladék vagy űrtechnológia) úgyis lesznek fanatikusok akik akkor is azt fogják használni ha szétesik a kezükben.
-
Mantin
aktív tag
Ez nem az iPhone-t alázza hanem a Nokiát.
Kreativításuk nulla.
Én egy WP alkalmazások vs. iOS appok összehasonlítást néznék meg szívesen a Nokia részéről természetesen. -
razzorr
őstag
Ha én lennék a Nokia,ugyanezt csinálnám. Elvégre valahogy meg kell fogni azokat a "tudatlan,tech analfabétákat" akik új telefont akarnak venni és azt se tudják ebben a mobil dömpingben,hogy merre is induljanak el és akkor bevillan majd a kis agyacskájukba,hogy valahol már látták,hogy a Nokia jobb mint a sokak által legjobbnak kikiáltott iphone. Mert sajnos még mindig nagyon sokan vannak,akik szerint "ha érintős telefon,akkor iphone" Na ezeket az embereket akarja kilóra megvenni Nokia bá' nem pedig a mobilbuzikat,már elnézést. Szerintem.
-
madgie
titán
Push notifications összehasonlítást mikor csinálnak?
-
Nem is értem a többséget komolyan... Az EU egyik legnagyobb baromsága, hogy nem engedélyezi a közvetlen gyártói összehasonlítást - ezért nem mondhatod azt egy reklámban sem, hogy jobb vagy mint az A vagy B márka valamilyen szubjektív nézőpont alapján.
(ez azt jelenti, hogy ha egy TV-t szeretnél venni, akkor nem a gyártó fogja neked összehasonlítani tesztlaborban a televíziókat egymással - és fogja a saját termékét felértékelni a konkurensekkel szemben, hanem az általuk pénzelt tesztoldalak és újságok - amik persze egytől-egyig függetlenek, és nem a náluk hirdető gyártókból élnek mint tudjuk).
Ezek után tálal a Nokia egy videót, amit tanítani kellene az itthoni marketingeseknek (hogy lehet szellemes reklámot gyártani Pocak és Ásóka a körömgomba helyett) a többség nekiáll ekézni, hogy gusztustalan?
Megjegyezném, hogy a Nokia kezében jelenleg nem nagyon van más fegyver, amivel odacsaphat az iPhone-nak és a konkurenciának - és feszíthet, hogy igenis ebben jobb, ugyanis a WP rendszer fejlesztése NEM az Ő kezükben van, hanem a Microsoftéban. Akkor meg miről beszélgetünk?
-
Pirosász
aktív tag
Szerintem az ilyen reklámoknak van értelme.Még mindig vannak olyanok akik azt hiszik,hogy az aktuális iPhone a mobiltelefon technológia csúcsa.Persze tudjuk hogy ez már rég nem igaz.Még bulvárosabb újságírók is legutóbb a Moto-ra írták,olvastam,hogy "iPhone gyilkos?"Nem kell azt már megölni szerencsétlent.Nem egy telefon kinyírta,feldarabolta,azt elásta 10 méter mélyre.Komolyan már sajnálom.Csak a reklám ereje,ami még fenntartja ezt a tévhitet az emberekben.Na most van az a típus,aki a híradó reklámszünetében választ telefont.Biztos vagyok benne,hogy van aki rácsodálkozik hogy van jobb fotós képességekkel megáldott telefon is."Hát ez hogy lehetséges?"
Vannak ilyen emberek.Az átlag amcsi.Az hogy a Samsung,meg a Nokia szurkálja körzővel az Apple marketing lufit,abban én nem látok semmi kivetni valót.El lehet kezdeni fejleszteni,mert előbb-utóbb a konkurenciának sikerülni fog a lufit kipukkasztani,és akkor nem csak műszaki,hanem eladási szempontból is kinyírják.Ez az én véleményem.....és nem csak e két gyártóra gondolok,minden gyártónak futtatni kéne egy vírusirtót az emberek agyában.Ez sarkalná fejlesztésre az Apple-t.Nem csak azt hallanánk,amit valószínű hallani fogunk az 5S bemutatón hogy "blablabla marketing blablabla"
-
Jegi
csendes tag
Azért van erre példa
http://www.youtube.com/watch?v=_PV0vWjoY8M
-
Ali G.
senior tag
de elvagytok ájulva, a samsung is ugyanígy alázza az apple-t, az apple meg naponta pereli a samsungot, annyira nem kell félteni, sőt le kell nyomni mert elég nagy az arca
Mindennapos dolog hogy ezek a nagy mobilcégek naponta alázzák egymást, ez kell is mert egyik agresszívebben nyomul mint a másik
A nokia csak hasonlítgatta a fotós képességeit de az apple durvább dolgokra képes , olvassátok el ezt http://index.hu/tech/2013/08/03/az_apple-t_szorongatja_washington/
-
NGA
addikt
válasz
ElektromosV8 #57 üzenetére
Pl ez nevetséges? Pont ugyanolyan.
Comparative advertising
-
ElektromosV8
csendes tag
Értelmetlen ez a összehasonlítás az iphone-t soha nem a kamera miatt vettek és veszik az emberek. Gondoljunk vissza az első iphone-ba 2 MP kamera volt hozta a piaci átlagot semmi többet és mégis vették mint a cukrot. Az Apple 1 telefonnal akkora piacot hódított meg, hogy a többiek a millió készülékeikkel a nyomába sem érnek.
Az ilyen reklámok megy egyszerűen nevetségesek. Írom mind ezt úgy, hogy Nokiát használok. -
BobTail
őstag
Az effajta reklám nekem sem tetszik, egyik oldalról sem (még a Nokia részéről sem
), de mivel másfél hónapja van nálam egy 925-ös, nem kételkedem a tudásában és a fényképek valódiságában.
-
Wa2x_
veterán
A megbízhatósággal szerintem nincs gond. Egyedül a 920 okozott nekem csalódást, de a WP rendszer nem. A telefonok minősége is kiváló, az viszont igaz, hogy ez már egy új korszak náluk is, sosem lesznek már a régiek.
De abba is gondolj bele, hogy már nem piacvezetők (anno könnyű dolguk volt), most nekik kell kapaszkodni és minden megtesznek ennek érdekében. Már nem olyan tagolt a piac, mint régen.
-
ViZion
félisten
Azt mutatták meg, hogy szerintük jobb. Ha lehetne inkább független tesztnek hinnék, mint egy reklámfilmnek. Ahogy fentebb is írtuk, nem az első "kiszínezett" reklám lenne nokiától... Nekem ez a Nokia már nem az a régi, megbízható telós cég, talán azért is mert az elmúlt 2 évben 4 nokiát kukáztam
-
Wa2x_
veterán
-
Ricsko :D
aktív tag
Nokia, Nokia
Ez gusztustalan volt...
-
Cyberpunk
félisten
Nem szeretem az ilyen fajta reklámokat. Mindig csak azt emelik ki, amiben jobb. Lásd Lumia 920 éjszakai fotók.
NGA: az megtévesztésnek minősül pedig. Etikátlan.
-
ViZion
félisten
Marketing területen dolgozom lassan 10 éve, és igen is baj, h kamu felvételekkel demóznak, mert az átlag embernek az jön le, h ez tényleg ilyen. Ezen nem mosolyogni kell, hanem sírni, h ekkora parasztok.
QwErTy42 leírta a tutit: a reklámban a termék pozitívumait kell megmutatni, nem a másik hibáit. Jó hogy nem a régi szifont rakták mellé...
-
Nem lázadtam, csak megemlítettem, hogy szerintem gáz ez a szokás, és ha én döntési pozícióban lennék, akkor keresztül húznám az egészet.
Egy szinmpla véleményból alkotott feltételes módú cselekvésről van szó, nem lázadásról.(#46) QwErTy42: Oké, nem egyezik a véleményünk, de ez nem is baj.
Szerintem nem kell feltétlenül elfogadni azt, ami már régóta megszokott.
Hasonlítsanak a vevők és a szaklapok. Viszont szerintem túltárgyaltuk a dolgot. -
QwErTy42
addikt
Szerintem rosszul gondolod. Szerintem. A tahóság, ahogy már sokan leírták az, hogy a másik negatívumait emeled ki és nem a sajátod erősségeit. Ezen besérülni a mai világban arra vall, hogy valaki két méterrel a föld felett jár és köze sincs a valósághoz, a marketinghez meg még annyi se.
Mindig mindenki összehasonlít. Ez így természetes. A mérésügy is erről szól. A Piroska néni is összehasonlít a piacon, hogy melyik alma szebb...A 925 jobb képet csinál. Sőt a szifon 4 is jobb képet csinál, mint az 5, ha már itt tartunk.
-
NGA
addikt
Talán emlékszel még rá, nem ők csináltak, hanem egy marketingcég, és nem az volt a baj, hogy profi cuccal csinálták meg a nagyfelbontású reklámot (remélem nem hiszed, hogy a tv-be telefon minőségű videot raknak be reklámnak), hanem az, hogy nem irták ki, hogy szimulált felvétel.
Te komolyan elhiszed, hogy amit a reklámokban látsz az igaz? És hogy azzal készül?
Én marketinggel foglalkozom, és ilyenkor mindig elmosolyodom :-)(#42) Bici: Bármennyire is furcsa neked, ott ez a megszokott. Ez ellen te hiába lázadsz.
-
saelin
veterán
Azok a gusztustalan törvények a gusztustalan amerikaiknál, illik hozzájuk!
Igazándiból elég érdekes, hogy amerika ezt elfogadhatónak tartja. Mostanság van/volt tévében egy körömgomba kenőcs vagy mi, és elkezdték mondani, hogy ez a y termék mennyivel olcsóbb és ugyan azt tudja x terméknél. Engem meglepett, amikor először hallottam... de talán egy cég gyártja és így akarja a köztudatba juttatni az új terméküket. (pl mint az átnevezett légfrissítő)
Kedvencem az ilyen "én márkám jobb" dobálózások közül az autóiparban van. Biztos mindenki tudja ki az a kettő akire én gondolok.
-
Nem az Apple-t védem a véleményemmel.
Azt is rusnya dolognak tartom, amit ők csinálnak PC vs MAC, illetve szabadalmi területen is.
Márkától és gyártótól függetlenül tartom magam ahhoz, hogy szerintem övön aluli dolog más termékével hasonlítgatni akkor is, ha azt nem illetjük negatív jelzőkkel.
Nem konkrét írott normák megsértésére gondoltam, csak a saját véleményemet írtam le. -
lacix76
őstag
válasz
manchester85 #23 üzenetére
Jópár bokszoló pontosan ezt szokta csinálni a sajtótájékoztatón.
-
ViZion
félisten
Nem vagyok hype phone fan, sőt Nokiám van, de valahol ez a reklámok alja. Szánalmas. Főleg azután, h egyszer már publikáltak kamuvideókat a telójukról, senki nem veszi ezt be. Még jó, hogy nem egy EOS-t gyalázott... Tartalmilag is hulladék a film, szomorú, h idáig jutottak.
-
atike
nagyúr
"...A filmben elhangzik, hogy manapság a legtöbb fotót iPhone-nal lövik az emberek (ennek biztosan van valami statisztikai alapja)..."
"...majd a film végén a narrátor azt mondja, hogy manapság a legjobb fotókat Nokia Lumia készülékkel lövik a felhasználók, aminek viszont biztosan lehetne vitatkozni az igazságtartamával..."
Van itt mivel (min) vitatkozni...
Bőven.
Szerk:
#23: láttál már boxmeccs előtti sajtótájékoztatót? vagy pankrációt...?
-
Spancho
senior tag
Legalább a fotózásban jobb
Talán még a MAP amiért megéri a nokia ,de ezek a reklámok eléggé gyerekesek. -
Azért sérthet etikai normát, mert a másik félnek nincs lehetősége megvédenie magát a reklám keretein belül. Illetve, a reklámózó kénye kedve szerint ferdíthet az igazság egy részének elhallgatásával.
Nem fair. Tisztább lenne enélkül.
Persze ez mind csak szerintem.Biztosan lehet ilyen eszközök nélkül is frappáns reklámokat készíteni, csak lehet, hogy többet kellene agyalni.
-
NGA
addikt
válasz
manchester85 #23 üzenetére
Mi tahóság? Az összehasonlító reklám? Az inteligens mosószer, a bifiduszeszenzisz meg a többi nem tahóság? Ez kőkemény marketing. Nem pedig sajtótájékoztató, mivel amit írtál, az irreveláns itt.
-
HawerKing
őstag
Siman veri mindet
-
catroot
veterán
válasz
manchester85 #7 üzenetére
Na igen. Sikerült leírnod a véleményemet.
-
Gusztáv
addikt
Most komolyan azon vagyunk kiakadva, hogy a reklámban látott dolgok nem fedik 100%-ban a valóságot
? El kell szomorítsak mindenkit, Fa tusfürdőt nem csak modellalkatú nők használnak (és legritkábban bukkannak ki a tengerből félmeztelenül
) és a reklámban látott gyöngyöző korsó sörben is van némi mosogatószer, hogy szebb legyen a habja. Az összehasonlító reklámmal meg semmi baj nincs tőlünk nyugatabbra, ha nem szándékosan hamisított (erre meg szerintem figyelnek).
-
Router
őstag
Ugyanmár. Másik termékhez hasonlítani tahóság de a négyzetrácsos menüt meg a lekerekített téglatestet levédetni és ez alapján perelni az igen elegáns nemde?
Ne védjük már szegény almát ennyire, van a számlájukon elég.
-
Wa2x_
veterán
Nekem bejön a reklám - minden elfogultság nélkül, még összehasonlító képek és iP5 nélkül is jól nézne ki.
-
szerintem nincs itt lehúzás. összehasonlítás van. szerintük (nokia) valamiben jobb mint a másik gyártó terméke (iphone). a lehúzás, azaz a másik termék negatívan való feltűntetése például tilos. erre volt példa Magyarországon is. link
bár igaz, hogy magyar reklámszabályozás sokkal szigorúbb, mint az amerikai, vagy éppen a brit, ahol bármikor ki lehet cikizni a versenytársakat.
-
Csabulator
tag
Gáz.
-
manchester85
veterán
Egy bevett gyakorlatot is lehet tahóságnak tekinteni. A törvény engedi, igy élnek is vele. Ettől még tahóság. Csak képzeld bele magad abba a helyzetbe, amikor egy sportoló egy sajtótájékoztatón nem magáról kezd el beszelni, es hogy miert ő fog nyerni, hanem az egyik ellenfelet kezdi szapulni.
-
blade zte
őstag
Magyarországon szigorúbbak a törvények nem? Gondolom azért mondhatnak "hagyományost". De a vicces, amikor azt mondják: "Ez a mosópor 10%-al olcsóbb, és 50%-al erösebb" Önmagánál? XD
NGA: legaláabb tudni mihez teszi. Itthon ez a "hagyományosdi" semmit sem tudat velünk. Talán az öskorban használtakra gondol?
-
Szergely83
tag
Hát, ha a 925 nem is, de a 1020 tuti aláz minden jelenlegi modellt kamera terén. :3 <3
-
blade zte
őstag
Egy lassan egyéves iphone-nál jobban fényképez egy vadiúj nokia, amit erre hegyeztek ki? Ez emberek nem várt fordulat volt.
-
vanye
senior tag
És akkor mégis hogyan hivatkoznál a konkurenciára? Úgy, mint anno a mosóporreklámoknál, hogy pl. a mi termékünk jobb, mint a "hagyományos" telefonok? Vagy éppen sehogy, és hagynád légüres térben lebegni a termékedet, általánosságokat pufogtatva, hogy teszem azt "remek fotós képességekkel rendelkezik"?
-
saelin
veterán
Ez igazán színvonalas reklám volt. Még ha igaz is, egy telefonnál a rendszer számít, nem a kamera. Ha a kamerából akarnak bevételt, akkor legyen licencelhető. A lumiás nokia, már nem az a nokia.
-
janos68
aktív tag
válasz
manchester85 #7 üzenetére
Egyetértek. Mondjuk a Nokia-t is meg lehet érteni, hogy csak ezt az egy dolgot tudják kiemelni, mert a többiben az iPhone mögött jának.
-
stutga
tag
ezzel arra probaltam celozni, hogy ha mar a reklamfilmet 5D-vel veszik fel, meg a plakatokat is azzal keszitik, akkor valahol igazan mellecsaphatnanak olyan kepet is amit viszont A TELEFONNAL keszitettek.
Ugy is mondhatnank, hogy megneznem mar, hogy ezek a 5D-s eredmenyek mennyiben kulonboznek a telefonnal keszitett anyagtol.
-
Mr.Csizmás
titán
A filmben elhangzik, hogy manapság a legtöbb fotót iPhone-nal lövik az emberek (ennek biztosan van valami statisztikai alapja)
flickr posztolta buszken kb. 1-1,5 eve - mostanra elkurvult... (no offense, de remelem az 500px-et nem akarjak mobilos kepekkel kitomni. flickeren mar csak mennyiseg van, content az nincs. max az archiv reszben)
-
Ádám16
addikt
Csinálják csak, muszáj nekik valahogy felkelteni az érdeklődést. Nem csak a vezető cégek privilégiuma, hogy pofátlankodjanak.
-
-
Nem akarok beszállni a Nokia - iPhone vitába, de a kettő közül szerintem a Motorola X lesz a jobb.
Viccet félretéve, az EU, vagy az USA hatóságainak helyében megtiltanám azt, hogy egy konkurens termék szerepeljen bármilyen reklámban.
-
Bambalazs
senior tag
válasz
szabogabor10 #5 üzenetére
Mert az iPad alázó Surface reklámok mindent elsöprőek.
-
manchester85
veterán
Nem azert fotóz mindenki iPhone 5-tel, mert annak van a legjobb fényképezője, hanem mert az az egyik legjobb teló. Mikor érti meg végre a Nokia, hogy a jobb fényképező önmagában senkit nem erdekel. Ja de, a fotósokat, csak ők meg vesznek egy profi gepet. Unalmas mar ez a vergődés.
-
Alexios
veterán
-
Szánalmas. A Nokia meg a Samu csak magukat égetik le teljesen az ilyen idióta reklámokkal.
-
cairojack
aktív tag
A Nokia jobb képeket csinál. (Már ha kivételesen ez a reklám igazi. A bringás reklám után én már azt sem hiszem el a Nokiának, amit kérdez).
Cserébe sztem kétszer igénytelenebb, ötször akkora, és tízszer használhatatlanabb. (NF-ok kedvéért költői túlzás volt, de a lényegen nem változtat. Nem vagyok Apple fan, nem szeretem az iPhone-t, de ha választani kéne, nem kérdés, hogy a szifon... Nem is tudom, hogy milyen telefon helyett kéne Lumia. Talán egy Benefon helyett... talán. Sorry) -
stutga
tag
A fikazas az megy. Termekfejlesztesben mikor lesznek ennyire odaadoak?
Egy Canon 5D-vel valo osszehasonlitast megneznek...
A kedvencem az a reklam, ahol ejszaka, kivilagitott motorosokat fenykepeznek. Semmi motion blur, minden tueles. Namost az IOS kezremegesre jo, de a mozgo jelenetet nem fogja meg. Mi ez ha nem a vasarlo megtevesztese? mondjuk aki mobillal fotozik az tudjuk...
-
BoC1ka
senior tag
Szeretem a Nokiát, de ez kezd kicsit szánalmas lenni már...
-
#80354048
törölt tag
Még jó, hogy az iPhone 5-tel sokkal szebb képeket lehet lőni...
Új hozzászólás Aktív témák
ma Nem állnak le a finnek, a Lumia 925 reklámfilmjében az iPhone 5-tel hasonlítják össze a fotós képességeket.
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- 16" macbook pro m1pro.
- (új, bontatlan) Kingston 8GB DDR4 3200Mhz CL22 (Foxpost:+1400Ft)
- Új állapotú ASUS TUF Gaming A15 FA507NU - Ryzen 5 7535HS, RTX 4050, 15.6FULL HD 144Hz, 1TB SSD, 32GB
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 6 i7-8650u 8. gen 4 mag 8 szál. 16GB a legjobb üzleti.
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 4GB I 500GB I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest