- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- One mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
"a forward és deferred shading" -> és mennyi kompromisszummal járt... pl. gyakorlatilag kinyírta a hagyományos MSAA-t (kezdetben még volt róla szó, hogy idővel lesz majd erre jó megoldás az API-k, motorok, hardware-ek fejlődésével [kiskapu/hack, vagy akár kvázi-szabvány szerűen], de gyakorlatilag nem igazán láttam, főleg nem egy általános módszerként és széles körben elterjedve), helyette kaptunk post-process filtereket, amik főleg kezdetben voltak borzalmasak, de a mai napig ritka az elfogadható (és úgy sejtem, hogy egy kvázi "tökéletes" post-process anti-aliasing, ha létezne, több szempontból is "drágább" lenne nem csak mint egy hipotetikus működő MSAA hack a deferred rendszerekhez, de akár az egész deferred rendszer helyett egy MSAA szerűséggel kompatibilis eljárásra váltás).
A gyakorlatban legtöbben lenyelték, hogy az AA szétmossa a képet, a maradék egy része mellétömött egy kazal más post-process szűrőt is, hogy nem legyen olyan feltűnő ("genius!" -> elvégre sohasem kaphatsz elég sokat abból, amire igazából sohasem volt semmi szükséged...), egy másik része pedig vagy AA nélkül játszik, vagy SLI/CF rendszert pakol össze SSAA-hoz (szoftveresen, vagy esetleg optikailag, ha vesz egy relatíven aprócska, de nagy felbontású [most divatosan 4k] felbontású kijelzőt is, amit elég messziről néz, hogy elég jól összemosódjanak a pixelek a szemében).
Sőt, azon lehet elmélkedni, hogy nagy átlagban és összességében hatékonyabb a deferred renderer, de szerintem elég sokszor meglátszik a képminőségen szabad szemmel is, nem csak az alisasing/ppAAmaszat formájában (kivéve persze, ha elérnek egy szintet, ahol a primitívebb részek is elég komplexek, de onnantól kezdi értelmét veszteni és csak overhead-ként megjelenni az eljárás...).
-
Tanulságosak ezek a papírok - ami önmagában egyszerűnek tűnik, az a rengeteg párhuzamosítás miatt bonyolult lesz, ami pedig már eleve bonyolultnak tűnik... hát ja.
Mondjuk azt nem teljesen értem, hogy miért nem azt kutatják, hogyan lehetne hatékony AA-t (nem postprocess) tenni a deferred shading mellé - az idézett papír nagyon röviden elintézte ezt a megközelítést, nem volt meggyőző, hogy az annyira lehetetlen / nem praktikus.
-
R-O-B-I
csendes tag
1x4-ről én nem tudok, de pl. 4 multisampling esetén a depth és stencil teszt, meg a ROP pixelenként 4-szer van. A mikropoligonoknál ráadásul nem csak ez a gond, hanem mondjuk az overdraw is, amin bizonyos mértékig a z prepass segíthet, azonban pont a sok poligon miatt nem igazán.
Az ezirányú kutatások már évek óta folynak (pl. [link]), de a jelenlegi hardverek még nem teljesen igazodnak ezekhez. A játékokban pedig jellemzően sokkal összetettebb problémák is előjönnek, mint a steril demókban, ezért az engine programozóknak nem könnyű megcsinálni egy alapjaiban ennyire különböző, új rendszert.
Kicsit hasonló a helyzet, mint kb. 10 éve volt a forward és deferred shading esetén, csak az még egyszerűbb is volt ehhez képest, mégis kellett vagy 5-6 év, mire kezdett elterjedni az újabb megoldás. Gondolj pl. az UE3-as játékokra. -
A két utolsó hsz metszetéből az jön ki, hogy az 1x4 pixel mindenképpen fontos a fixfunkciós raszterizálók felépítése miatt, a 4x4-nek pedig történelmi okai vannak, és könnyen lehet, hogy egy csomó többedik generációs engine most is csak így fut optimálisan, mert azóta sem módosítottak a sémán. Ez így lehet jó?
-
R-O-B-I
csendes tag
A 4x4 egy optimális választás volt az akkori poligonméretekhez, és ehhez igazították a shader unitokat. Viszont a compute shadernél a unified shader modellel ez gyakorlatilag már érvényét vesztette, mert többszáz thread futhat párhuzamosan. A geometriákhoz rendelt materialok pedig akár pixelenként különbözőek lehetnek, amihez meg a klasszikus fixfunkciós raszterizáló már nem a leghatékonyabb. Így ez a Frostbite féle megoldás végülis egy több évtizedes örökségen próbál változtatni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A quadraster miatt. A fixfunkciós raszterizálók négyes pixelcsoportokban dolgoznak, így egy háromszögre egyszerre négy pixelt vizsgálnak. Ha a háromszög csak az egyik pixelt fedi, akkor a másik három pixelhez tartozó számítás felesleges. A 4x4 pixel az a lefedettség, ahol a háromszög már akkora, hogy a négyes pixelcsoportoknál a vizsgálat a pixelek 90+ százalékára pozitív eredményt ad, tehát nem volt felesleges elvégezni.
(#69) R-O-B-I: Már eljutottunk a REYES-szerű leképzőkig. Jó a többesszám erős volt, de az Oxide eljutott a Nitrous motorral. Szerintem más is vizsgálja a lehetőséget, vagy ha eddig nem vizsgálták, akkor a Nitrous láttán elkezdik vizsgálni.
-
R-O-B-I
csendes tag
A 16 pixel inkább 4x4 pixelt jelent, ami a párhuzamos pixel shader futtatásra, valamint a gyors depth és stencil műveletekre utal. Valamikor az ezredforduló környékén jöttek ezek az optimalizációk a HyperZ-vel, stb. és még az Intel is a Larrabee-ben [link] valami hasonló megoldással próbálkozott, szoftveres módon.
A lényege, hogy rendereléskor a háromszögeket 4x4 pixeles blokkokban rajzoljuk úgy, hogy ezeken belül minden pixelt egyszerre számolunk. Azaz ha ennél kisebb méretű (vagy nem blokkhatárokra igazodik) a háromszög, akkor a GPU nem tud olyan hatékony lenni, mert a kirajzolásnál sok művelet nem végezhető el párhuzamosan. -
Btw. a 16 pixeles háromszögméret, mint limitáció, honnan jön?
-
R-O-B-I
csendes tag
Hali!
Az ilyen fejlesztések a 3D API-k egy újabb evolúciós változását fogják magukkal hozni. A fixfunkciós shaderek lassan hasonló korlátokat jelentenek majd mint korábban a fixfunkciós pipeline. Amint compute shader végzi a geometria feldolgozásától kezdve a raszterizáción keresztül a postprocessing feladatokig az összes grafikai featuret, a többi shader egység gyakorlatilag felesleges lesz.
Egyébként nem csak játékfejlesztők foglalkoznak a problémákkal (pl. [link]), de természetesen nagyobb hírértékű azok kutatásai. És a piac, stb. miatt mivel viszonylag kevesen dolgoznak rajtuk, másrészt meg jelentősen megnőttek az erőforrás igények, ezért jellemzően nehéz radikális megoldásokat találni.
Amennyiben eljut a játékipar a REYES-hoz hasonló renderelőkig és a content előállítás is költségkímélőbb lesz, majd akkor lehet egy nagyobb fejlődési előrelépésről beszélni.Mellékesen a deep colornak tapasztalataim szerint inkább csak finom színátmeneteknél van értelme, amit meg 24bpp-nél is egész jól lehet ditheringgel korrigálni.
-
janos666
nagyúr
válasz
#32839680 #66 üzenetére
A másik bekezdést lehagytam.
Nem.
A Quadro-k és FirePro-k egy olyan speciális módot támogatnak, hogy a 8 bites ablakkezelőn belül jeleníthetsz meg 10 bites tartalmakat speciális driver támogatással (valahogy úgy, mint régen a video overlay felületek, a program odatesz egy placeholder félét az ablakkezelőben, aztán egy prorietary megoldással "odavarázslódik" a 10 bites tartalom, a driver összevágja és kimegy a végeredmény 10 bittel).
Ettől független az, mikor fullscreen módban eltűnik az ablakkezelő és átváltja a program a display mode-ot 10 bitesre. Ezt meg tudod csinálni Radeon-okkal is, csak annyi a hátránya, hogy fullscreen módhoz van kötve, tehát faltól-falig a teljes képernyőt a program által megjelenített kép tölti ki, ezért nem szerettek volna ilyet csinálni a képszerkesztő/tervező programokhoz, mert egy teljesen új, fullscreen GUI-t kellett volna kialakítani, ami kényelmetlenebbé teheti a munkát (mindenképp több különálló monitorra kell szétszedni az egyes programokat, mert egyet-egyet exclusive módban leköt egy ilyen), az egérkurzor lekötés/feloldás is macerássá válik (pl. kell egy dedikált hotkey, mint mikor egy virtualizált ablakból mész ki-be).
De egy filmlejátszásnál vagy játéknál ez teljesen vállalható (kivéve talán az olyan játékot, ahol folyamatosan babrálni szeretnél közben valami chat klienst, vagy excel táblázatban szeretnéd vezetni a statisztikáidat, stb, de egy FPS, TPS, RTS, legtöbb RGP játéknál ilyenre ritkán van szükség, főleg ami single player). -
janos666
nagyúr
válasz
#06658560 #65 üzenetére
Egy Radeon HD5850 és egy consumer HDTV simán vette nálam. Elvben talán már az első HD szériás kártyák is tudták, amiken volt natív HDMI és/vagy DP csati, nem csak D-sub és DVI-I.
Nagyon sok consumer megjelenítő tud 10 bitet fogadni HDMI-n (vagy DP-n) akkor is, ha szabad szemmel láthatóan 8 alatt van az effektív érték (a chipset fogadja, aztán valahol máshol szarrámegy a dolog, de az már más kérdés) és régóta tudják a Radoen-ok is, sőt ha nem fér ki a kábelen vagy nem tud vele mit kezdeni a monitor, olyankor automatikusan ditherelik (nem csak levágják vagy kerekítik) 8 bit-re. A Geforce-ok csak később kezdték támogatni, de azt hiszem talán a Fermi, vagy az azt követő generáció óta már azok is tudják (vagy ha mégsem, az valószínűleg csak driver-es butítás, amit a játékfejlesztők kérésére valószínűleg feloldanának).
(#66) morgyi
Ezzel az érveléssel elég sok probléma van.
Egyrészt előjön a tyúk és tojás esete, hogy miért legyen precíz a kijelző elektronikája, ha úgyis mindig szigorúan csak 8 bitet kap <-> minek adjunk neki 8-tól többet, ha úgyse tud többet kihozni 10-ből se?
Másrészt ilyen szempontból szerintem bőven elég, hogy létezik olyan termék a piacon, ami támogatja. Ugyan ilyen érvvel hanyagolni lehet az 1920x1080@60Hz-tól nagyobb vagy gyorsabb képmódok támogatását is, mert a legtöbb kijelző úgyis csak erre képes, kevés embernek van 4k-s vagy >=120Hz-es kijelzője, akkor meg minek...? Sőt, ugyan ez mehet a Gsync/FreeSync témában, alig használható ki pár eszközzel, úgyhogy akár le is tilthatnánk, nem...? -
janos666
nagyúr
válasz
#06658560 #63 üzenetére
Ha megéri ilyen alaposan kiszámolni a pixel színét, akkor arról miért nem esik szó soha, hogy talán megérné kihasználni az évek óta elérhető 10 bit/channel RGB kimeneti módot is, hogy ha már ennyit dolgoztak a pixel színén, akkor minél több jusson ki ebből a kijelzőig?
Elvben már a DX9 valamelyik frissítése óta lehetséges, de DX11-el még egyszerűbb és elegánsabb, illetve már a HD5800-as kártyám is ki tudta küldeni a 2012-es gyártású TV-mre a 10 bitet (talán már egy-két generációval öregebb vason is lehetséges, de akkoriban nem próbáltam szoftverek hiánya miatt), de játékot még nem láttam ezt kihasználni fullscreen módban (ahol ez egyszerű, mert nem kell hozzá a Windows asztalkezelő támogatása, ami szintén érdekes, hogy a Win10 még nem kockáztatta meg elérhetővé tenni ezt a módot az asztalhoz).
-
sb
veterán
válasz
#32839680 #60 üzenetére
Látom a kötekedés megy. Azért írtam pár pixelt. 16 pixelen belül hol és mennyi nem szögletes ívet szeretnél látni?
De a kérdésem nem is ez amúgy. Ha brutál geometriát teszel mögé akkor mennyire finom íveket fogsz látni pár pixelen megjelenítve? Mivel a látott pixeleid száma igencsak véges ha 16 pixeles blokkokat nézek, abban se textúrát, se geometriát nem nagyon lehet/érdemes már részletezni.
Remélem így már érthető mire gondolok...
szerk: Azt már félve teszem hozzá, hogy a 4k felé haladva megintcsak vakvágánynak érzem kissé.
-
sb
veterán
Biztos volt már rólsa szó, de minek ez a mikropoligonos cucc? Számomra értelmezhetetlen, hogy ha pár pixelen belül egy rakás háromszöget akarunk - amiből a végén semmi nem látszik kb - arra mi szükség van.
-
Nocsak, szép lassan kezdik lebontogatni a raszterizációs modellt? Ideje volt... Remélhetőleg ez azzal is fog járni, hogy a számítások visszaszivárognak screen space-ből world space-be - talán még rendes sugárkövetés is lesz belőle
-
janos666
nagyúr
"Az úgynevezett NoSplit megvalósítás ugyanis a legrosszabb opció a tesszellálásra a minőség szempontjából, és a sebességnek sem kedvez, de az összes grafikus API és hardver ezt a formát támogatja."
Néhány éve (mondjuk durván úgy 5?) pedig még ez volt a Szent Grál.
"az általuk használt videojáték-motorok (Frostbite és LORE) már annyira hatékonyak"
Lassan már olyan fejlett lesz a motorjuk, hogy quantum számítógép kell alá, hogy elinduljon, egy Maxwell GPU-val pedig Nintendo szintű látványra lesz képes, aminek örömére talán készül is majd hozzá egy Mario remake, amit ingyen letölthetnek a TitanX tulajok.
Tegnap néztem meg kíváncsiságból, hogy a Crimson update (15.12) óta van-e már végre Win10 alatt tripple buffering a DAI-ben. Úgy nézem, hogy az már van (beletelt pár hónapba), cserébe viszont borzalmasan belassul a játék DX11-hez képest Vsync nélkül is. Szóval egyre "jobb" (minden driver-el egyre lassabb és lassabb). Bár igaz, hogy már túl van 12 hónapos korán a játék (kivéve ha a DLC-ket is nézzük, mert akkor még fiatal). Közben persze a 3DMark API call tesztben megelőzte a Mantle a DX12-t (sőt, ha jól rémlik most nagyobb orrhosszal vezet, mint pár hónapja a DX12), mert az ugye fontos és mérvadó.
-
R9DEON
senior tag
De itt nincs arról szó hogy az Nvidián ne működne csak egyelőre a GCN próbálták ki ami érthető hiszen a DICE AMD partner de mint írta minden hardveren fog működni, szerintem a játék motor fejlesztése sokkal fontosabb mint állandóan új hardvert erőltetni a vásárlókra pláne hogy egyre drágábbak a VGA-k és had ne legyen már egy 160k + VGA csak 1-2 évig jó ha lehetséges.
Közben Abu beelőzött.
-
imi123
őstag
Én nem ekézem csak a helyén kell kezelni a dolgokat.Szépek ezek a cikkek csak mindig oda lyukadunk ki hogy "de jó feature,ja nem fut Nv-n akkor hagyjuk a picsá..."Mire az Nv is hajlandó lesz ebbe az Asyncron irányba menni addigra lesz BF6 is.
Jelenleg ahogy én látom a sok videó ram és minél magasabb órajel a nyerő.Ezek többet hoznak mint az agyon bonyolított hardverek amik erejét még DEMO szinten sem tudják prezentálni. -
R9DEON
senior tag
válasz
CptAdamica #41 üzenetére
Ja, 16GB RAM mert 8GB akadozik a VGA-t maxon is 70% hajtja a grafika pedig a Crysis 3 -tól is 1000 mérfölddel van lemaradva, a Black Ops 3 van szó a félreértések elkerülése végett.
ViZion
Ez egy másik valós probléma, leülsz játszani és a kezdet 5 perc videó amit aztán 10 percenként az arcodba tolnak rendszeresen, pont ezért töröltem le a COD BO 3 -at, inkább felraktam a Modern Warfaret legalább az még tűrhető, ha filmet akarok nézni moziba megyek vagy bekapcsolom a TV-t.
-
ViZion
félisten
Ha annnnnyira faCák az engine-k, és már csak a 100k-s VGA a korlátozó, akkor miért sz@rok a játékok? Tisztelet a kevés kivételnek...
OK, költői kérdés volt, de nah, a játékokkal nekem nem a grafika a problémám, ezekkel már el lehet lenni. Leülök játszani, akkor nem feltétlenül videót akarok nézni
-
he7edik.
addikt
válasz
rottenbull #33 üzenetére
Ezért íródott a cikk...
-
CptAdamica
veterán
válasz
rottenbull #33 üzenetére
Mivel a DICE és az AMD partnerek, így nyilván való.
-
R9DEON
senior tag
válasz
rottenbull #33 üzenetére
Ha azzal próbálták akkor nem írhatott GTX -et.
-
rottenbull
őstag
Csak belefert egy GCN Radeon a cikkbe.
-
Dtomka
veterán
válasz
CptAdamica #25 üzenetére
"Nagyon kíváncsi vagyok a BF5-re. Csak maradjon meg a modern érában"
Én is
Gondolom gépigénye is magas lesz, a mai high konfig, az a medium beállításokhoz talán elég. -
Z10N
veterán
"Win 3.1 -el manapság már semmit sem lehet kezdeni mint biztonságtechnikailag mint hardveres támogatásban egy nagy nulla nem értem hogy kerülhet ide"
A szo amit keresel a "mind" a mint helyett, mindket esetben
Ezenkivul "3.1-gyel"
Az allitasod pedig tevedes. Pont, hogy amiken meg ez az os fut azokon van csak tamogatva a hw. Szamos kisboltban a kasszazo program meg mindig dos-os vagy xp-n fut emulacioval. Sok kismuhelyben cnc/pcb/asztalos meg mindig win 3.11 van. Ahol pedig meg mindig a legelterjedtebb az a konyveles. Meglepodnel amikor azt mondanam lattam olyan szamlat amin a dos-os verziot meg 2008-ban is frissitettek
Raadasul ezek a gepek offline mukodnek, szoval semmilyen biztosnsagtechnikai fenyegetesnek nincsenek kiteve online. Direkt, mivel celeszkozokkent mukodnek mar csak. Igy peldaul az alkalmazottak sem tudnak netezni rajta. Amugy terminalt lattal mar vagy embedded eszkozt "csutka" linux-szal. Ha ezeken a helyeken valtani kene egy raspberry pi boven eleg lenne. Az space shuttle/iss/hubble-n is ugye specialis 386/486-os processzorok mukodtek.
http://www.cpushack.com/space-craft-cpu.html
Abu: Ha mar ilyen elorehaladott allapotban van a tervezes a GCN2 mar fel lesz keszitve erre? Amugy nalam a Beyond Earth mantle-lel el sem indul, bf4-nel pedig fel sem ajanlja (15.7 van fent).
-
CptAdamica
veterán
Ezért szeretjük a DICE-t és a Frostbite-ot, mert nem a golyóikat vakargatják, hanem folyamatosan fejlesztenek és meg is van az eredménye. Battlefront ékes példája, bele se tudok gondolni, hogy mit hoznak össze jövőre ezek az állatok. Nagyon kíváncsi vagyok a BF5-re. Csak maradjon meg a modern érában.
-
#95904256
törölt tag
Nekem a Win10-ben az tetszik, hogy napról napra frissül. Egyik nap felkerült egy frissítés, állandóan újra indult a gép. Másnap jött a frissítés frissítése és máris minden olyan volt, mint előtte. Egy héttel később egy napig nem volt hang, de egy automatikus frissítés hatására megint olyan lett, mint előtte és már tucat hasonlót megéltem Win10 alatt. Kifejezetten tetszik, hogy nem kell hozzányúlni a géphez. Kár, hogy néha nem is hagyja egy-két napig.
-
#10691584
törölt tag
"ha valamiért újra kellene rakni a Win7-et, akkor egy fél nap rámenne mire lefrissíti magát"
Ne is mondd.. nekem ráment másfél napom 2 Q2Quad-os géppel. Mondjuk ennek az időnek egy része azzal telt, hogy olyan iso-t kreáljak, amiben már integrálva van az SP1 óta megjelent patchek FELE (legalább*; ennyi fért a pendrive-omra, ami kéznél volt) Tudniillik, az első gépnél a win7 feltelepítése után 2.5órán keresztül CSAK KERESTE! a frissítéseket, kb. eddig bírtam, aztán bealudtam, nem vágom hány óra múlva találta meg őket, de akkor sem az összeset, csak kb. 130~valamennyit. A letöltésük, telepítgetésük, pedig olyan csiga lassan ment, hogy azt hittem kitépem a hajamat (100/50megás optikai szálas nettel, de frankón a régmúlt "csicsergő modemes" időket idézve) Na és akkor kreáltam az említett iso-t ami igenigen lassan akart elkészülni persze. Végül, az azzal telepített (másik gépen lévő) Win7-es gép még pár órát eltökölt a frissítésekkel így, hogy a fele adagot már megkapta a telepítés során. Első bootkor szélesvásznú lidércnyomásként az fogadott, hogy váltsak Win10-re mert az mennyire jó! Azóta is zaklat naponként 2x. Hát így nem nehéz, ha ennyire beparkoltatják a Win7 update szervereket, vagy nem tudom hogy csinálják, hogy ennyire lassú (köröztetik az adatokat át a fél bolygón, vagy mi
) mert régebben nem emlékszem, hogy ennyire gáz lett volna. Mondom: 2.5 órán keresztül a frissítés gomb megnyomását követően még mindig ott tartott, hogy "keres". Letöltés csigalassú, telepítésnél már hálaimákat zengedeztem akárkinek odafönt
Én szerintem szándékos ez a fajta lassítás, de nem akarok ünneprontó lenni, vagy paranoidnak tűnni.. Win10-en ez kb. annyi, hogy rányomok a frissítések keresése gombra, 5-10másodperccel később jelzi is mit talált, majd a telepítés gomb nyomkodását követően pár perc alatt kész az egész hóbelevanc..
(#15) Egon: Én is így vagyok vele. Állítólag majd a jövőre megjelenő "redstone" lesz SP1-nek betudható (a régi szisztéma elnevezései szerint, bár olyan már nincs Win10 óta ugye)
-
sirály12
őstag
Nekem virtuális gépek mennek rajta, Visual Studio, eclipse, mplab, egyéb nyalánkságok + játék(leginkább bf4). Teszi a dolgát nem fontam be a hajam. Normális hardver kell alá, elég ram, és nincs vele gond, vagy maximum annyi, mint a win7-el is volt, hiszen egy oprendszer sem hibamentes.
-
R9DEON
senior tag
Win 3.1 -el manapság már semmit sem lehet kezdeni mint biztonságtechnikailag mint hardveres támogatásban egy nagy nulla nem értem hogy kerülhet ide, teljesen eltér a témától a Win10 és a DX12 miatt jött elő a Windoz kitárgyalás de a 3.1 szerintem semmilyen megközelítésből nem tartozik ide.
-
atus72
őstag
Mostanában kerestem ilyet mert egy dolog ami a WIN7-ben zavar az elbasztot frissítés, egy szűz telepítés után keserves végigcsinálni.
Ez amit linkeltél mennyire megbízható? Tudom hülye kérdés meg van ott av-check is de kicsit szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban ami nem hivatalos forrásból jön -
jacint78
addikt
Mond ezt azoknak akiknél még mindíg mennek a 3.1-es windows-os gépek amiket iparban használnak. Működnek rendesen, miért kell váltani. Amúgy igen, amíg csak fészbúkozol a gépen addig jó a W10, de, ha picit komolyabban használnád, akkor fonod a hajadat..
CPT.Pirk
-ha valamiért újra kellene rakni a Win7-et, akkor egy fél nap rámenne mire lefrissíti magát...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Még mindig nem oldották meg, hogy meg tudjam nyitni az összes itthoni pendriveomat W10 alatt. Win7, Linuxok, okostévék kezelik mindet. Eléggé alap dolog, de mégsem megy neki, a W10 topicban sem találtunk rá megoldást...
Szóval tényleg csak két indok van a W10 mellett számomra:
-DX12, bár jobban érdekel a Vulkan, az meg nem W10 only
-ha valamiért újra kellene rakni a Win7-et, akkor egy fél nap rámenne mire lefrissíti magát... -
#10691584
törölt tag
Nekem a superspeed szoftverekkel pl. olyan szinten inkompatibilis volt, hogy telepítésük után már el sem indult, újra kellett telepíteni és a rendszervisszaállítások is törlődtek igenigen nagy bánatomra.. Csak példaként. AMD pedig még mindig nem tett le egy épkézláb drivert a radeonokhoz, a legújabbak is max 1 hónaposak és bugzanak, mint a macskák szerteszéjjel, ráadásul kivették belőlük a számomra fontos hardveres enkódolás támogatását, a megszokott és eddig használt programjaim csak pislognak, hogy a kártyám nem is tudja, holott cata 15.6bétáig benne voltak pölö. És ezt tákolták így év végére.. Mikor a hivatalos Win10 10240 már júli 24-e óta elérhető vásárlói szinten (ők pedig minimum 2 héttel előtte megkaphatták, mert én is megkaptam enyivel előbb) A win ciszta, win7 idején emlékszem hogy már az első bétákhoz is voltak értelmezhető drivereik és igaz azok is béták voltak, de full használhatóak. A 8-at nem követtem ilyen téren, mert mai napig okádni köll, ha ránézek, meg állandóan Ballmer führer kopasz fejit vélem fölfedezni az ikonok között, ahogy elégedetten vigyorog. Az intel CT kártyám (amit kb. minden OS full supporttal kezel teljes funkcionalitással BSD-től linuxon át OsX és Win10 előtti windowsokig) Win10 alatt "herélt" funkcionalitású és csak MS. alap drivert engedélyez, amit letölt magának, többi (hivatalos) kuka. De sorolhatnám napestig..
-
#10691584
törölt tag
Ugyanaz, mint a Win10-et megelőző windows-okkal: A külső fejlesztők eléggé hanyagul írogatták meg hozzá a drivereiket (1-2 gyártót kivéve) és/vagy elég lassan tudatosult bennük, hogy új driver modellt kaptak és ahhoz kell(ene) alkalmazkodniuk, illetve a szoftverek egy része sem kompatibilis vele. Ha te olyan cuccokat/programokat hasznáálsz, amiket ez a probléma nem érint: a saját szempontodból nézve hibátlannak tűnhet a Win10 (nekem is van pár ilyen ismerősöm, akik roppant nagy megelégedéssel használják) de én pl. visszatértem nemrég win7-re, mert állandóan és napi szinten felb@szott. Pl. beállítok valamit, megjegyzi egy ideig, majd pár következő újraindítást követően visszaáll egy saját maga által megálmodott értékre. Ez most programokra és driver beállításokra is értendő. Aztán ott van az az érzés (és tapasztalat) hogy olyan, mintha "külön életet élne", eléggé agresszíven, sok dolgot pedig egész egyszerűen kivettek a felhasználó kezéből, ami az eddigi windowsokban megszokott volt, állítani sem lehet maximum trükközéssel.
-
Assimilator
őstag
Mindig varjuk a nagy attoreseket, de valahogy mindig elmaradnak. Pedig mezesmadzagbol azert most is jo parat tartanak elottunk. Na hatha majd ez.
-
R9DEON
senior tag
Mi a gond a Win10-el, 6 hónapja van telepítve teszi a dolgát és nem lassult be nem fagy ki, gyors minden tekintetben és ami a legjobb hogy ezentúl ha veszel egy hardvert ami Win10 szoftverrel rendelkezik nem kell kidobni a későbbiekben inkompatibilitás miatt.
-
O_L_I
őstag
@Abu: Véletlen van Star Wars érzése a címnek?
-
#45185024
törölt tag
Nagyon várjuk már azokat a Dübörgő Direct X 12 es motorokat, hogy lökést adjon a játékiparnak.
Mert jelenleg elég okafogyott a Win 10 telepítése, és ha ez sokáig így marad Microsoft sírni fog... -
R9DEON
senior tag
a következő Battlefield játék kapja meg elsőként a fejlesztéseket.
Kíváncsian várjuk a hardveres része már megvan.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- !FELVÁSÁRLÁS! RTX 4090 KORREKT ÁRON AZONNAL
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASRock RX 6600 8GB GDDR6 Challenger ITX Eladó!
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- Honor Magic7 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BANKMENTES részletfizetés ASUS TUF F16 FX607JV-QT212 Tesztvideó a leírásban Nézd meg működés közben
- Kingmax 2x2GB DDR3 RAM eladó
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest