Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz #06658560 #65 üzenetére

    Egy Radeon HD5850 és egy consumer HDTV simán vette nálam. Elvben talán már az első HD szériás kártyák is tudták, amiken volt natív HDMI és/vagy DP csati, nem csak D-sub és DVI-I.

    Nagyon sok consumer megjelenítő tud 10 bitet fogadni HDMI-n (vagy DP-n) akkor is, ha szabad szemmel láthatóan 8 alatt van az effektív érték (a chipset fogadja, aztán valahol máshol szarrámegy a dolog, de az már más kérdés) és régóta tudják a Radoen-ok is, sőt ha nem fér ki a kábelen vagy nem tud vele mit kezdeni a monitor, olyankor automatikusan ditherelik (nem csak levágják vagy kerekítik) 8 bit-re. A Geforce-ok csak később kezdték támogatni, de azt hiszem talán a Fermi, vagy az azt követő generáció óta már azok is tudják (vagy ha mégsem, az valószínűleg csak driver-es butítás, amit a játékfejlesztők kérésére valószínűleg feloldanának).

    (#66) morgyi

    Ezzel az érveléssel elég sok probléma van.
    Egyrészt előjön a tyúk és tojás esete, hogy miért legyen precíz a kijelző elektronikája, ha úgyis mindig szigorúan csak 8 bitet kap <-> minek adjunk neki 8-tól többet, ha úgyse tud többet kihozni 10-ből se?
    Másrészt ilyen szempontból szerintem bőven elég, hogy létezik olyan termék a piacon, ami támogatja. Ugyan ilyen érvvel hanyagolni lehet az 1920x1080@60Hz-tól nagyobb vagy gyorsabb képmódok támogatását is, mert a legtöbb kijelző úgyis csak erre képes, kevés embernek van 4k-s vagy >=120Hz-es kijelzője, akkor meg minek...? Sőt, ugyan ez mehet a Gsync/FreeSync témában, alig használható ki pár eszközzel, úgyhogy akár le is tilthatnánk, nem...?

  • janos666

    nagyúr

    válasz #06658560 #63 üzenetére

    Ha megéri ilyen alaposan kiszámolni a pixel színét, akkor arról miért nem esik szó soha, hogy talán megérné kihasználni az évek óta elérhető 10 bit/channel RGB kimeneti módot is, hogy ha már ennyit dolgoztak a pixel színén, akkor minél több jusson ki ebből a kijelzőig?

    Elvben már a DX9 valamelyik frissítése óta lehetséges, de DX11-el még egyszerűbb és elegánsabb, illetve már a HD5800-as kártyám is ki tudta küldeni a 2012-es gyártású TV-mre a 10 bitet (talán már egy-két generációval öregebb vason is lehetséges, de akkoriban nem próbáltam szoftverek hiánya miatt), de játékot még nem láttam ezt kihasználni fullscreen módban (ahol ez egyszerű, mert nem kell hozzá a Windows asztalkezelő támogatása, ami szintén érdekes, hogy a Win10 még nem kockáztatta meg elérhetővé tenni ezt a módot az asztalhoz).

Új hozzászólás Aktív témák