- Garmin topik
- Magisk
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A GT 7 kap először Android 16-ot
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
"a forward és deferred shading" -> és mennyi kompromisszummal járt... pl. gyakorlatilag kinyírta a hagyományos MSAA-t (kezdetben még volt róla szó, hogy idővel lesz majd erre jó megoldás az API-k, motorok, hardware-ek fejlődésével [kiskapu/hack, vagy akár kvázi-szabvány szerűen], de gyakorlatilag nem igazán láttam, főleg nem egy általános módszerként és széles körben elterjedve), helyette kaptunk post-process filtereket, amik főleg kezdetben voltak borzalmasak, de a mai napig ritka az elfogadható (és úgy sejtem, hogy egy kvázi "tökéletes" post-process anti-aliasing, ha létezne, több szempontból is "drágább" lenne nem csak mint egy hipotetikus működő MSAA hack a deferred rendszerekhez, de akár az egész deferred rendszer helyett egy MSAA szerűséggel kompatibilis eljárásra váltás).
A gyakorlatban legtöbben lenyelték, hogy az AA szétmossa a képet, a maradék egy része mellétömött egy kazal más post-process szűrőt is, hogy nem legyen olyan feltűnő ("genius!" -> elvégre sohasem kaphatsz elég sokat abból, amire igazából sohasem volt semmi szükséged...), egy másik része pedig vagy AA nélkül játszik, vagy SLI/CF rendszert pakol össze SSAA-hoz (szoftveresen, vagy esetleg optikailag, ha vesz egy relatíven aprócska, de nagy felbontású [most divatosan 4k] felbontású kijelzőt is, amit elég messziről néz, hogy elég jól összemosódjanak a pixelek a szemében).
Sőt, azon lehet elmélkedni, hogy nagy átlagban és összességében hatékonyabb a deferred renderer, de szerintem elég sokszor meglátszik a képminőségen szabad szemmel is, nem csak az alisasing/ppAAmaszat formájában (kivéve persze, ha elérnek egy szintet, ahol a primitívebb részek is elég komplexek, de onnantól kezdi értelmét veszteni és csak overhead-ként megjelenni az eljárás...).
-
janos666
nagyúr
válasz
#32839680 #66 üzenetére
A másik bekezdést lehagytam.
Nem.
A Quadro-k és FirePro-k egy olyan speciális módot támogatnak, hogy a 8 bites ablakkezelőn belül jeleníthetsz meg 10 bites tartalmakat speciális driver támogatással (valahogy úgy, mint régen a video overlay felületek, a program odatesz egy placeholder félét az ablakkezelőben, aztán egy prorietary megoldással "odavarázslódik" a 10 bites tartalom, a driver összevágja és kimegy a végeredmény 10 bittel).
Ettől független az, mikor fullscreen módban eltűnik az ablakkezelő és átváltja a program a display mode-ot 10 bitesre. Ezt meg tudod csinálni Radeon-okkal is, csak annyi a hátránya, hogy fullscreen módhoz van kötve, tehát faltól-falig a teljes képernyőt a program által megjelenített kép tölti ki, ezért nem szerettek volna ilyet csinálni a képszerkesztő/tervező programokhoz, mert egy teljesen új, fullscreen GUI-t kellett volna kialakítani, ami kényelmetlenebbé teheti a munkát (mindenképp több különálló monitorra kell szétszedni az egyes programokat, mert egyet-egyet exclusive módban leköt egy ilyen), az egérkurzor lekötés/feloldás is macerássá válik (pl. kell egy dedikált hotkey, mint mikor egy virtualizált ablakból mész ki-be).
De egy filmlejátszásnál vagy játéknál ez teljesen vállalható (kivéve talán az olyan játékot, ahol folyamatosan babrálni szeretnél közben valami chat klienst, vagy excel táblázatban szeretnéd vezetni a statisztikáidat, stb, de egy FPS, TPS, RTS, legtöbb RGP játéknál ilyenre ritkán van szükség, főleg ami single player). -
janos666
nagyúr
válasz
#06658560 #65 üzenetére
Egy Radeon HD5850 és egy consumer HDTV simán vette nálam. Elvben talán már az első HD szériás kártyák is tudták, amiken volt natív HDMI és/vagy DP csati, nem csak D-sub és DVI-I.
Nagyon sok consumer megjelenítő tud 10 bitet fogadni HDMI-n (vagy DP-n) akkor is, ha szabad szemmel láthatóan 8 alatt van az effektív érték (a chipset fogadja, aztán valahol máshol szarrámegy a dolog, de az már más kérdés) és régóta tudják a Radoen-ok is, sőt ha nem fér ki a kábelen vagy nem tud vele mit kezdeni a monitor, olyankor automatikusan ditherelik (nem csak levágják vagy kerekítik) 8 bit-re. A Geforce-ok csak később kezdték támogatni, de azt hiszem talán a Fermi, vagy az azt követő generáció óta már azok is tudják (vagy ha mégsem, az valószínűleg csak driver-es butítás, amit a játékfejlesztők kérésére valószínűleg feloldanának).
(#66) morgyi
Ezzel az érveléssel elég sok probléma van.
Egyrészt előjön a tyúk és tojás esete, hogy miért legyen precíz a kijelző elektronikája, ha úgyis mindig szigorúan csak 8 bitet kap <-> minek adjunk neki 8-tól többet, ha úgyse tud többet kihozni 10-ből se?
Másrészt ilyen szempontból szerintem bőven elég, hogy létezik olyan termék a piacon, ami támogatja. Ugyan ilyen érvvel hanyagolni lehet az 1920x1080@60Hz-tól nagyobb vagy gyorsabb képmódok támogatását is, mert a legtöbb kijelző úgyis csak erre képes, kevés embernek van 4k-s vagy >=120Hz-es kijelzője, akkor meg minek...? Sőt, ugyan ez mehet a Gsync/FreeSync témában, alig használható ki pár eszközzel, úgyhogy akár le is tilthatnánk, nem...? -
janos666
nagyúr
válasz
#06658560 #63 üzenetére
Ha megéri ilyen alaposan kiszámolni a pixel színét, akkor arról miért nem esik szó soha, hogy talán megérné kihasználni az évek óta elérhető 10 bit/channel RGB kimeneti módot is, hogy ha már ennyit dolgoztak a pixel színén, akkor minél több jusson ki ebből a kijelzőig?
Elvben már a DX9 valamelyik frissítése óta lehetséges, de DX11-el még egyszerűbb és elegánsabb, illetve már a HD5800-as kártyám is ki tudta küldeni a 2012-es gyártású TV-mre a 10 bitet (talán már egy-két generációval öregebb vason is lehetséges, de akkoriban nem próbáltam szoftverek hiánya miatt), de játékot még nem láttam ezt kihasználni fullscreen módban (ahol ez egyszerű, mert nem kell hozzá a Windows asztalkezelő támogatása, ami szintén érdekes, hogy a Win10 még nem kockáztatta meg elérhetővé tenni ezt a módot az asztalhoz).
-
janos666
nagyúr
"Az úgynevezett NoSplit megvalósítás ugyanis a legrosszabb opció a tesszellálásra a minőség szempontjából, és a sebességnek sem kedvez, de az összes grafikus API és hardver ezt a formát támogatja."
Néhány éve (mondjuk durván úgy 5?) pedig még ez volt a Szent Grál.
"az általuk használt videojáték-motorok (Frostbite és LORE) már annyira hatékonyak"
Lassan már olyan fejlett lesz a motorjuk, hogy quantum számítógép kell alá, hogy elinduljon, egy Maxwell GPU-val pedig Nintendo szintű látványra lesz képes, aminek örömére talán készül is majd hozzá egy Mario remake, amit ingyen letölthetnek a TitanX tulajok.
Tegnap néztem meg kíváncsiságból, hogy a Crimson update (15.12) óta van-e már végre Win10 alatt tripple buffering a DAI-ben. Úgy nézem, hogy az már van (beletelt pár hónapba), cserébe viszont borzalmasan belassul a játék DX11-hez képest Vsync nélkül is. Szóval egyre "jobb" (minden driver-el egyre lassabb és lassabb). Bár igaz, hogy már túl van 12 hónapos korán a játék (kivéve ha a DLC-ket is nézzük, mert akkor még fiatal). Közben persze a 3DMark API call tesztben megelőzte a Mantle a DX12-t (sőt, ha jól rémlik most nagyobb orrhosszal vezet, mint pár hónapja a DX12), mert az ugye fontos és mérvadó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PNY RTX 5080 16GB GDDR7 Overclocked Triple Fan - Új, 3 év garancia - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC V2 12GB GDDR6X 192bit
- Inno3D GeForce iChill X4 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! Apple Mac mini 2020 M1 8GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Szerezd be most az érzékelhető különbséget! Akár 0% THM-re
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest